ORDIN Nr. 169
din 19 februarie 2008
pentru aprobarea
Instructiunilor privind modalitatile de aplicare a Legii nr. 10/2008 pentru
instituirea Programului de stimulare a innoirii Parcului national de tractoare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 156 din 29 februarie 2008
In baza art. 11 din Legea nr. 10/2008 pentru
instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare,
în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului
nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi
Dezvoltării Durabile, cu completările ulterioare,
ministrul mediului şi dezvoltării durabile emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aproba Instrucţiunile privind modalităţile
de aplicare a Legii nr. 10/2008 pentru instituirea Programului de stimulare a
înnoirii Parcului naţional de tractoare, cuprinse în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -Administraţia Fondului pentru Mediu va duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,
Attila Korodi
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI
privind modalităţile de aplicare a Legii nr. 10/2008 pentru instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de
tractoare
Art. 1. - Producătorii
de tractoare, importatorii sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora, persoane
juridice, denumiţi în continuare solicitanţi, care intenţionează să se
înscrie în Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare,
instituit prin Legea nr. 10/2008, denumit în continuare
Program, trebuie să îndeplinească cumulativ
următoarele condiţii:
a) funcţionează legal şi deţin
avizele/acordurile/autorizaţiile necesare desfăşurării activităţii;
b) au în obiectul de activitate producţia şi/sau
comercializarea tractoarelor noi;
c) şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a taxelor,
impozitelor şi contribuţiilor către bugetul general consolidat, bugetele
locale, Fondul pentru mediu;
d) au cont deschis la Trezoreria Statului;
e) nu se află în procedură de insolvenţă sau nu fac
obiectul unei proceduri legale pentru declararea acesteia, potrivit prevederilor
legale;
f) nu sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra
mediului, conform prevederilor art. 14 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările ulterioare, şi procedurilor
prevăzute în Manualul de operare al Fondului pentru mediu;
g) comercializează tractoare noi al căror preţ de
vânzare, inclusiv TVA, este cel puţin egal cu cuantumul primei prevăzute la
art. 6 din Legea nr. 10/2008 pentru instituirea Programului de stimulare a
înnoirii Parcului naţional de tractoare.
Art. 2. - (1) Solicitantul care îndeplineşte cumulativ
condiţiile prevăzute la art. 1 se poate înscrie în Program, în termen de 30 de
zile de la data publicării pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, a
anunţului privind cuantumul sumei alocate Programului, prin depunerea la sediul
Administraţiei Fondului pentru Mediu, în plic sigilat, a unui dosar care
cuprinde următoarele documente:
a) cererea de înscriere în vederea înscrierii şi
validării în Program, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, în original;
b) cererea de finanţare, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 4, în original;
c) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului, cu toate anexele, în copie;
d) împuternicirea dată de conducerea solicitantului
persoanei desemnate să o reprezinte în relaţia cu Administraţia Fondului pentru
Mediu, dacă este cazul, în original;
e) certificatul constatator emis de Oficiul Naţional
al Registrului Comerţului, valabil la data depunerii cererii, din care să
rezulte: datele de identificare ale solicitantului, capitalul social, obiectul
principal de activitate şi activităţile secundare, administratorii, acţionarii/asociaţii,
situaţia juridică, în original;
f) certificatele de atestare fiscală şi certificatul
fiscal, valabile la data depunerii cererii, care să dovedească faptul că
solicitantul nu are datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele
locale, în original;
g) certificatul de cazier fiscal, valabil la data
depunerii cererii, în original;
h) certificatul de atestare privind
obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu, în original;
i) ultimul formular de raportare contabilă la
încheierea exerciţiului financiar, vizat de organele teritoriale de
specialitate ale Ministerului Economiei şi Finanţelor, însoţit de raportul
administratorilor şi al comisiei de cenzori sau raportul de audit, după caz,
precum şi de ultima balanţă de verificare lunară, aferentă anului în curs;
j) certificarea/înregistrarea comunitară sau naţională
de tip pentru tractoarele propuse a fi introduse în Program, în copie, sau
dovada calităţii de importator ori de reprezentant autorizat al
producătorului/importatorului de tractoare;
k) proiectul, conform modelului prevăzut în anexa nr.
2, în original.
(2) Anterior încheierii contractului pentru finanţare
nerambursabilă, solicitantul va prezenta originalele documentelor depuse în
copie la dosar, pentru ca acestea să fie certificate „conform cu
originalul" de către personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu.
Art. 3. - (1) Solicitantul care îndeplineşte condiţiile
prevăzute la art. 1 şi 2 este validat să participe la desfăşurarea Programului.
(2) Comitetul de avizare al Administraţiei Fondului
pentru Mediu validează solicitantul ori respinge cererea acestuia, în termen de
10 zile lucrătoare de la data închiderii perioadei de
înscriere în Program.
(3) In termen de 30 de zile lucrătoare de la data
închiderii perioadei de validare, Administraţia Fondului pentru Mediu încheie
contractele de finanţare nerambursabilă cu fiecare dintre producătorii validaţi
şi publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, precum şi pe
site-ul propriu, www.afm.ro, lista producătorilor validaţi şi numărul de
tractoare alocat pentru fiecare dintre aceştia.
Art. 4. - (1) Un producător, importator sau
reprezentant autorizat al acestora nu poate solicita pentru o marcă de
tractoare mai mult decât suma alocată prin Program, în caz contrar solicitarea
fiind nulă.
(2) Solicitările, cumulate pentru o singură marcă de
tractoare, ale tuturor producătorilor, importatorilor şi reprezentanţilor
autorizaţi ai acestora nu trebuie să depăşească suma alocată prin Program, în
caz contrar urmând a se aplica prevederile alin. (4).
(3) In condiţiile în care suma totală solicitată prin
proiectele depuse de către producătorii validaţi depăşeşte suma alocată prin
Program, Administraţia Fondului pentru Mediu va proceda, în interiorul
termenului prevăzut la art. 3 alin. (2), la distribuirea acesteia între
producătorii validaţi, prin aplicarea unui coeficient de proporţionalitate
obţinut din raportul dintre suma alocată şi suma totală solicitată.
(4) In situaţia în care totalul sumelor solicitate de
producătorii, importatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai unei mărci depăşeşte
suma alocată Programului, coeficientul prevăzut la alin. (3) se va aplica
acestora, într-o primă etapă, până la incidenţa sumei alocate. A doua etapă
constă în aplicarea coeficientului tuturor producătorilor, importatorilor şi
reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, în condiţiile prevăzute la alin. (3).
Art. 5. - (1) Programul se desfăşoară anual, în limita
sumei alocate prin bugetul de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului
pentru Mediu, pe parcursul a două etape:
a) prima etapă, până la data de 25 septembrie;
b) a doua etapă, de la 1 octombrie până la 5 decembrie.
(2) Contractul pentru finanţare nerambursabilă,
prevăzut în anexa nr. 5, în baza căruia se alocă suma aprobată unui producător
validat, este valabil până la data de 15 decembrie.
(3) Suma rămasă neutilizată la data încetării
contractului se consideră anulată şi rămâne la dispoziţia Administraţiei
Fondului pentru Mediu.
(4) In situaţia în care un producător validat nu
utilizează până la sfârşitul primei etape cel puţin 80% din suma contractată,
contractul pentru finanţare nerambursabilă încetează de drept, iar
Administraţia Fondului pentru Mediu redistribuie suma rămasă neutilizată
conform criteriului prevăzut la art. 4.
(5) Redistribuirea sumei rămase neutilizată se face
prin act adiţional, pe baza cererilor de suplimentare a valorii, depuse de
producătorii validaţi care au utilizat cel puţin 80% din suma contractată.
Depunerea acestor cereri se face la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu
până la data de 28 septembrie inclusiv.
(6) Pentru etapa a doua, lista producătorilor validaţi
rămaşi în Program se publică pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, în
termen de 3 zile lucrătoare de la data redistribuirii sumei rămase neutilizată.
Art. 6. - (1) Pentru a putea beneficia de prima în cuantum de 17.000 lei, persoana fizică,
proprietar/moştenitor al unui tractor uzat, se înscrie în vederea
achiziţionării unui tractor nou, la un singur producător validat, numai după publicarea listei
prevăzute la art. 3 alin. (3).
(2) La înscriere, producătorul
validat eliberează persoanei fizice o notă de acceptare, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 3.
(3) Nota de acceptare este valabilă 30 de zile de la
eliberare, fără ca valabilitatea acesteia să depăşească data de 25 septembrie
pentru prima etapă şi data de 5 decembrie pentru a doua etapă. La expirarea
valabilităţii notei de acceptare, producătorul validat poate scoate din
evidenţa sa persoana fizică respectivă.
(4) Inscrierea se face în limita numărului de tractoare
şi a sumei contractate de către producătorul validat cu Administraţia Fondului
pentru Mediu şi asigură persoanei fizice accesul în cadrul Programului.
(5) Persoana fizică înscrisă în Program trebuie să
pună la dispoziţie producătorului validat, în termenul prevăzut la alin. (3),
următoarele documente:
a) actul de identitate, în copie;
b) certificatul de înmatriculare sau certificatul de
înregistrare a tractorului uzat, după caz, în copie legalizată; în situaţia în
care certificatul de înregistrare nu conţine date privind anul de fabricaţie,
acesta trebuie însoţit de cartea de identitate a tractorului uzat, în copie
legalizată, sau, în lipsa acesteia, de orice act de proprietate cu valoare
juridică, care atestă cel puţin vechimea tractorului uzat, în copie legalizată:
contract de vânzare-cumpărare, contract de donaţie, contract de schimb,
contract de partaj voluntar, certificat de moştenitor, hotărâre judecătorească,
factură;
c) certificatul de distrugere a tractorului uzat, în
copie legalizată, eliberat de un operator economic autorizat să desfăşoare
activităţi de colectare a vehiculelor scoase din uz;
d) certificatul de radiere din evidenţă a tractorului
uzat, în original;
e) certificatul de moştenitor, în copie legalizată,
dacă persoana fizică înscrisă este moştenitoarea proprietarului (inclusiv, dacă
este cazul, certificatul de căsătorie sau un alt document care atestă
schimbarea numelui şi/sau al prenumelui, în copie legalizată). Atunci când
certificatul de moştenitor atestă existenţa mai multor moştenitori, este
necesară o declaraţie notarială prin care aceştia acceptă ca un singur
comoştenitor, nominalizat, să beneficieze de facilităţile Programului, în
original;
f) nota de acceptare eliberată de producătorul
validat, în original.
(6) Producătorul validat garantează accesul în cadrul
Programului numai persoanei fizice care depune, în termenul prevăzut la alin.
(3), documentele prevăzute la alin. (5).
Art. 7. - (1) Proprietarul/Moştenitorul predă tractorul
uzat unui operator economic autorizat să desfăşoare activităţi de colectare a
vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Operatorul economic prevăzut la alin. (1), după
verificarea notei de acceptare, a certificatului de înmatriculare sau a
certificatului de înregistrare a tractorului, precum şi a actului de identitate
a proprietarului/moştenitorului, eliberează certificatul de distrugere a
tractorului uzat, conform prevederilor Ordinului ministrului mediului şi
gospodăririi apelor, al ministrului administraţiei şi internelor şi al
ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 87/527/411/2005
privind aprobarea modelului şi a condiţiilor de emitere a certificatului de
distrugere la preluarea vehiculelor scoase din uz. In situaţia în care
certificatul de înregistrare nu conţine date privind anul de fabricaţie, acesta
trebuie însoţit de cartea de identitate a tractorului uzat, în original, şi de
o copie care este predată operatorului economic; în lipsa cărţii de identitate
a tractorului uzat, se
prezintă orice act de proprietate cu valoare juridică, care atestă cel puţin
vechimea tractorului uzat, în original, şi o copie care este predată
operatorului economic: contract de vânzare-cumpărare, contract de donaţie,
contract de schimb, contract de partaj voluntar, certificat de moştenitor,
hotărâre judecătorească, factură.
(3) Lista operatorilor economici autorizaţi să
desfăşoare activităţi de colectare a vehiculelor scoase din uz se publică pe
site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, odată cu publicarea listei producătorilor validaţi.
(4) Certificatul de radiere din evidenţă a tractorului
uzat se eliberează de autoritatea care a efectuat înmatricularea sau
înregistrarea acestuia, după caz, în baza certificatului de distrugere
prezentat în original.
Art. 8. - (1) Suma de 17.000 lei se scade de către
producătorul validat din preţul de achiziţie al tractorului nou, care urmează a
fi încasat de la persoana fizică beneficiară.
(2) In factura de livrare a tractorului va fi
evidenţiat preţul de vânzare al acestuia şi, distinct, se va face menţiunea
„Suma de 17.000 lei se suportă de Administraţia Fondului pentru Mediu, conform
prevederilor Legii nr. 10/2008 pentru instituirea Programului de stimulare a
înnoirii Parcului naţional de tractoare". Sub rubrica „Total de
plată" se înscrie textul „Diferenţa de plată beneficiar" şi se menţionează
suma rămasă de achitat de către persoana fizică beneficiară.
(3) Decontarea sumei către producătorul validat se
face în baza contractului pentru finanţare nerambursabilă şi a cererii de
tragere, prevăzute în anexele nr. 5 şi 6.
(4) Decontarea sumei către producătorul validat se
face lunar, prin virament în contul de trezorerie al acestuia, pe baza cererii
de tragere prevăzute la alin. (3), care se depune lunar la Administraţia
Fondului pentru Mediu, până la data de 25 a lunii respective, la care se
anexează:
a) lista persoanelor fizice beneficiare şi a
tractoarelor uzate aferente, semnată şi ştampilată de producătorul validat,
care conţine datele de identificare a persoanei fizice beneficiare (tipul,
seria şi numărul actului de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, codul
numeric personal, numărul de telefon) şi datele de identificare a tractorului
uzat (marca, tipul, numărul de identificare: seria şasiului/caroseriei, seria
motorului, după caz, anul de fabricaţie, numărul certificatului de
înmatriculare sau al certificatului de înregistrare, numărul certificatului de
radiere din evidenţă);
b) documentele menţionate la art. 6 alin. (5);
c) facturile emise persoanelor fizice beneficiare,
aferente achiziţionării tractoarelor noi, în copie şi în original, care se
restituie.
Art. 9. -Anexele nr. 1-6 fac parte
integrantă din prezentele instrucţiuni.
ANEXA Nr. 1 la instrucţiuni
Datele de identificare a
solicitantului..........................................
(producător de tractoare, importator sau reprezentant
autorizat)
Nr. de
înregistrare.............................../....................................
Nr. de înregistrare la
Administraţia Fondului pentru Mediu.............../.........................
CERERE DE ÎNSCRIERE
Denumirea solicitantului........................................................................................................................................................................ ......................
Forma juridică de organizare........................................................................................................................................................................ ..............
Nr. de înregistrare la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului.............../.............../...............,
CUI................................, cont
nr................................, deschis la
Trezoreria...................................................................
Adresa sediului social: str............................................................nr................................,
bl....................., sc................, et..................,
ap................, localitatea...............judeţul/sectorul...............,
telefon..............., fax....................................,
e-mail..............................
Reprezentant legal/împuternicit ...............,
posesor al BI/CI/paşaportului seria ...............
nr................, eliberat/eliberată
de..............., CNP..................................,
domiciliat
în..........................................................................
Solicităm înscrierea în Programului de stimulare a
înnoirii Parcului naţional de tractoare, instituit prin Legea nr. 10/2008.
Subsemnatul,..........................................,
în calitate de reprezentant legal al..................................., declar
pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei
de fals în declaraţii, următoarele:
a) societatea comercială nu se află în procedură de
insolvenţă;
b) societatea comercială nu face obiectul unei
proceduri legale pentru declararea insolvenţei;
c) societatea comercială nu are obligaţii exigibile de
plată la bugetul general consolidat, bugetele locale,
Fondul pentru mediu;
d) societatea comercială nu sponsorizează activităţi cu
efect negativ asupra mediului;
e) nu am furnizat informaţii false în documentele
prezentate.
Subsemnatul îmi asum răspunderea pentru toate
informaţiile conţinute în prezenta cerere şi în toate celelalte formulare şi
documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez că datele furnizate
sunt actuale, reale şi corecte şi declar că am luat cunoştinţă despre
prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea
eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii
sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanţare
nerambursabilă în cadrul programului menţionat mai sus, dacă aceasta a fost acordată.
Subsemnatul autorizez prin prezenta orice instituţie,
societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze informaţii
reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire
la orice aspect tehnic şi financiar în legătură cu activitatea societăţii pe
care o reprezint.
Persoană de
contact........................................................
Telefon...........................................................................
In calitate de...................................................................
Prin semnătura şi ştampila sa, solicitantul confirmă că
a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii.
Reprezentant legal/Imputernicit
Numele şi prenumele......................................................
Funcţia..........................................................................
Semnătura.....................................................................
Data...............
L.S.
Decizia Comitetului de avizare al Administraţiei Fondului pentru Mediu...............(aprobat/respins)
Preşedintele Comitetului de avizare
Numele şi
prenumele....................................................
Semnătura...................................................................
Data...........................................................................
ANEXA Nr. 2 la instrucţiuni
PROIECT
privind diminuarea poluării aerului datorate
emisiilor de gaze de eşapament şi prevenirea generării deşeurilor provenite de la tractoarele uzate,
prin înnoirea Parcului naţional de tractoare
A. Datele de identificare a societăţii comerciale
1. Denumirea completă a societăţii
comerciale............................................................................................................................................................
2. Numărul de înregistrare la Oficiul National al
Registrului Comerţului............................................................./..........................................................
3. CUI/Cod fiscal......................................................................................
4. Forma juridică de
organizare................................................................
5. Adresa societăţii comerciale:
- adresa sediului social:
str................................nr................., localitatea................judeţul/sectorul................, telefon................, fax..........................,
e-mail................, persoana de
contact........................................, telefon..................;
- adresa sediului operaţional: str.................
nr................., localitatea................, judeţul/sectorul
................, telefon................,
fax.............................,
e-mail................, persoana de contact................, telefon................;
- adresele punctelor de lucru
care au legătură cu implementarea proiectului:
str...............................nr.................,
localitatea.........................................
judeţul/sectorul................, telefon................,fax................,
email................, persoana de
contact................, telefon.................
6. Forma de proprietate:
- forma de proprietate: privată |_| publică |_|;
- procentul: privată................%;
publică................%.
7. Domeniul de activitate al societăţii comerciale
(descrierea activităţilor - principală şi secundară):
Activitatea principală
|
Cod CAEN
|
|
|
Activitatea secundară
|
Cod CAEN
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
…
|
|
8. Cifra de
afaceri............................................................
8.1. Cifra totală de afaceri (pe ultimii 3 ani, dacă
este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul................, valoarea................lei;
- anul................, valoarea................lei;
- anul................, valoarea................lei;
- anul curent................,
valoarea................lei.
8.2. Cifra de afaceri realizată pe piaţa românească (pe
ultimii 3 ani, dacă este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul................, valoarea................lei;
- anul................, valoarea................lei;
- anul................, valoarea................lei;
- anul curent................,
valoarea................lei.
9. Profit/Pierderi înregistrat/înregistrate pe piaţa
românească (pe ultimii 3 ani, dacă este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul................, valoarea................lei;
- anul................, valoarea................lei;
- anul................, valoarea................lei;
- anul curent................,
valoarea................lei.
10. Total active/pasive:
- anul precedent................lei;
- anul curent......................lei.
11. Numărul şi structura personalului
Numărul total de
salariaţi.................................., din care:
- personal direct
productiv.............................................;
- personal administrativ şi alte
departamente................;
- personal de
conducere................................................;
- personal care participă la realizarea
proiectului..............
B. Descrierea activităţii curente a solicitantului 1.
Istoric al activităţii solicitantului................
1.1. Descrieţi activitatea de bază
desfăşurată................
1.2. Descrieţi pe scurt activităţile secundare (auxiliare)
desfăşurate................
2. Produsele/Serviciile oferite de solicitant
(precizaţi şi aria geografică în care sunt comercializate/prestate)................
3. Ponderi ale diferitelor tipuri de activităţi în
cifra de afaceri curentă:
........................................%;
........................................%.
4. Autorizaţii, avize, acorduri, certificate necesare
pentru proiect, dacă este cazul:
|
Denumirea
|
Data
|
Instituţia emitentă
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
…
|
|
|
|
5. Piaţa actuală şi piaţa potenţială a solicitantului:
Ce procent din piaţă are firma
dumneavoastră?.....................................................
Care este piaţa-ţintă?...........................................................................................
6. Alte informaţii şi/sau documente semnificative
pentru funcţionarea afacerii şi realizarea
proiectului............................
C. Prezentarea proiectului şi obiectul finanţării
1. Titlul proiectului: Diminuarea poluării aerului
datorate emisiilor de gaze de eşapament şi prevenirea generării deşeurilor
provenite de la tractoarele uzate, prin înnoirea Parcului naţional de tractoare
2. Descrierea şi localizarea proiectului [descrieţi
tema proiectului cu elementele generale şi particulare, fazele şi etapele
acestuia, modul de implementare, grupurile-ţintă cărora se adresează, sursa de
poluare şi eforturile (inclusiv financiare) depuse până acum pentru reducerea
poluării]............................................................................
3. Obiectul finanţării: susţinerea din Fondul pentru
mediu cu suma de 17.000 lei din preţul de vânzare al unui tractor nou, în
condiţiile predării în vederea distrugerii a unui tractor uzat de către
persoanele fizice beneficiare
4. Obiectivele şi rezultatele estimate la finalizarea
proiectului..............................
5. Impactul asupra mediului (efecte, rezultate,
propagare, modul în care se aşteaptă ca implementarea proiectului să contribuie
la reducerea poluării şi/sau a consumului de carburant)...................................
6. Durata şi graficul estimativ de realizare a
proiectului propus:
Data anticipată de început:
ziua................luna................anul................
Data anticipată de sfârşit:
ziua..................luna................anul................
Luna
|
Activitatea propusă în cadrul
proiectului (înnoirea Parcului naţional de tractoare)
|
Luna 1
|
|
Luna 2
|
|
Luna
|
|
…
|
|
7. Riscuri ce pot apărea în implementarea proiectului
(prezentaţi riscurile luate în calcul la elaborarea proiectului, dacă este
cazul)................
D. Valoarea proiectului
Suma totală solicitată de la Administraţia Fondului
pentru Mediu................[lei]
[numărul de tractoare noi ce se estimează a se
comercializa în cadrul proiectului x 17.000 lei]
E. Alte aspecte relevante cu privire la proiectul
propus................
Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal/împuternicitului
....................................................................................................
Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului şi
ştampila firmei
....................................................................................................
Numele, prenumele şi funcţia responsabilului de proiect
....................................................................................................
Semnătura responsabilului de proiect
....................................................................................................
ANEXA Nr. 3
la instrucţiuni
Datele de identificare a producătorului validat
Nr. de înregistrare ieşire................/................
(se completează la eliberarea notei de acceptare
persoanei fizice)
Nr. de înregistrare
intrare................/................
(se completează la prezentarea persoanei fizice cu
documentele obligatorii)
NOTĂ DE ACCEPTARE
I. Prin prezenta se confirmă
înscrierea în Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare
(Programul), instituit
prin Legea nr. 10/2008, a doamnei/domnului (numele şi
prenumele)...........................................................................................................,
adresa......................................................,
în calitate de proprietar/moştenitor1) al tractorului:
- marca2):...............................................................;
- tipul 2):...................................................................;
- numărul de identificare (seria şasiului/caroseriei) 2):................;
- seria motorului (după caz) 2), 3):............................;
- anul de fabricaţie2):..............................................;
- numărul de înmatriculare2):....................................
II. Prezenta notă de acceptare
garantează accesul doamnei/domnului (numele şi
prenumele)...........................................................................
la facilităţile oferite prin Programul instituit prin Legea nr. 10/2008 privind
achiziţionarea unui tractor nou:
- marca:....................................................................;
-
tipul:.......................................................................,
comercializat prin Societatea
Comercială ................, cu condiţia predării spre casare unui operator
economic autorizat să desfăşoare
activităţi de colectare a vehiculelor scoase din uz şi radierii din evidenţa
autorităţii competente, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, a tractorului
precizat la pct. I, având o vechime mai mare sau egală cu 12 ani de la anul
fabricaţiei, care conţine cumulativ următoarele componente esenţiale: motorul,
transmisia, trenul de rulare, şasiul, caroseria, precum şi echipamentele
electronice de gestionare a funcţiilor vehiculului şi dispozitivul catalizator,
dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie, în baza prezentării următoarelor
documente într-un interval de 30 de zile de la data eliberării prezentei note
de acceptare [dar fără a se depăşi data de 25 septembrie*)]:
a) actul de identitate, în copie;
1) Se anulează
menţiunea inutilă.
2) Se menţionează
aceste date conform certificatului de înmatriculare sau certificatului de
înregistrare. Pentru situaţia în care certificatul de înregistrare nu conţine
date care să ateste cel puţin vechimea tractorului uzat, se menţionează datele
înscrise în cartea de identitate sau, în lipsa acesteia, datele înscrise în
actul de proprietate cu valoare juridică: contract de vânzare-cumpărare,
contract de donaţie, contract de schimb, contract de partaj voluntar,
certificat de moştenitor hotărâre judecătorească, factură.
3) Se completează
dacă seria motorului este menţionată în certificatul de înmatriculare sau în
certificatul de înregistrare. Rubrica poate fi completată cu datele înscrise în
cartea de identitate a tractorului uzat sau în actele de proprietate cu valoare
juridică menţionate la nota 2).
*) In caz de redistribuire, nota de acceptare este
valabilă până la 5 decembrie.
b) certificatul de înmatriculare
sau certificatul de înregistrare a tractorului uzat, în copie legalizată; în
situaţia în care certificatul de înregistrare nu conţine date privind anul de
fabricaţie, acesta trebuie însoţit de cartea de identitate a tractorului uzat,
în copie legalizată, sau, în lipsa acesteia, de orice act de proprietate cu
valoare juridică care atestă cel puţin vechimea tractorului uzat, în copie
legalizată: contract de vânzare-cumpărare, contract de donaţie, contract de
schimb, contract de partaj voluntar, certificat de moştenitor, hotărâre
judecătorească, factură;
c) certificatul de distrugere a tractorului uzat, în
copie legalizată;
d) certificatul de radiere din evidenţă a tractorului
uzat, în original;
e) certificatul de moştenitor, în copie legalizată,
dacă persoana fizică înscrisă este moştenitoarea proprietarului (inclusiv, dacă
este cazul, certificatul de căsătorie sau un alt document care atestă
schimbarea numelui şi/sau al prenumelui, în copie legalizată). Atunci când
certificatul de moştenitor atestă existenţa mai multor moştenitori, este
necesară o declaraţie notarială prin care aceştia acceptă ca un singur
comoştenitor, nominalizat, să beneficieze de facilităţile Programului, în
original;
f) prezenta notă de acceptare, în original.
Subsemnatul,.................,
în calitate de proprietar/moştenitor al tractorului uzat descris mai sus,
cunoscând prevederile art. 7 din Legea nr. 10/2008, conform cărora nu pot
beneficia de suma de 17.000 lei decât o singură dată pentru achiziţionarea unui
singur tractor nou, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile prevăzute de
Codul penal privind falsul în declaraţii, că nu m-am înscris pe listele altui
producător validat.
Semnăturile autorizate ale producătorului validat
........................................................................
L.S.
Beneficiar,
..........................................
ANEXA Nr. 4
la instrucţiuni
Datele de identificare a solicitantului...............
(producător de tractoare, importator sau reprezentant
autorizat)
Nr. de înregistrare.............../...............
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru
Mediu.............../.........................
CERERE DE FINANŢARE
Denumirea
solicitantului........................................................................................................................................................................ ......................
Forma juridică de
organizare.......................................................................................................................................................................................
Nr. de înregistrare la Oficiul National al Registrului
Comerţului..................................................../.............................................../................................
CUI........................................../....................................
Contul
nr............................................................., deschis la
Trezoreria......................................................................................................................
Adresa sediului social:
str........................................... nr......, bl....., sc.....,
et....., ap......, localitatea ............, judeţul/sectorul........., telefon.................,
fax....................................., e-mail..........................................
Reprezentantul legal/Imputernicitul
.........................................................................,
posesor al BI/CI/paşaportului seria ....... nr........, eliberat/eliberată
de........................., CNP..........................., domiciliat
în....................................., solicit finanţarea nerambursabilă cu suma de............lei a proiectului
„Diminuarea poluării aerului datorate emisiilor de gaze de eşapament şi
prevenirea generării deşeurilor
provenite de la tractoarele uzate, prin înnoirea Parcului naţional de
tractoare" din cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului
naţional de tractoare, instituit prin Legea nr. 10/2008.
Reprezentant legal/Imputernicit
Numele şi prenumele...................................................
Funcţia.......................................................................
Semnătura..................................................................
Data...........................................................................
L.S.
Aprobat de Administraţia
Fondului pentru Mediu:
Preşedinte
Numele şi
prenumele...................................................
Semnătura...................................................................
Director economic
Numele şi prenumele...................................................
Semnătura...................................................................
Director Direcţia proiecte
Numele şi
prenumele...................................................
Semnătura...................................................................
Şef serviciu (Direcţia proiecte)
Numele şi
prenumele...................................................
Semnătura...................................................................
Economist/Referent
Numele şi prenumele...................................................
Semnătura...................................................................
ANEXA Nr. 5 la instrucţiuni
CONTRACT PENTRU FINANŢARE NERAMBURSABILA
Nr..............................din.......................................
1. Părţile contractante
Intre Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în
municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6,
cod fiscal 14715650, reprezentată legal prin preşedinte ......................................................
şi prin director economic
............................, în calitate de autoritate contractantă, şi Societatea Comercială...............................,
cu sediul în......................................., înregistrată la Oficiul Naţional
al Registrului Comerţului sub nr.........., CUI/cod
fiscal .........., cont nr.............., deschis la
Trezoreria ............................, reprezentată
legal prin domnul/doamna..................................şi domnul/doamna........................................, care
împuternicesc pe domnul/doamna ....................................., în
calitate de producător validat, denumită în continuare
Beneficiar, a
intervenit prezentul contract de finanţare nerambursabilă, denumit în
continuare contract.
2. Obiectul şi
valoarea contractului
2.1. Prin prezentul contract, Administraţia Fondului
pentru Mediu acordă Beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în
continuare finanţare, în vederea susţinerii proiectului „Diminuarea
poluării aerului datorate emisiilor de gaze de eşapament şi prevenirea
generării deşeurilor provenite de la tractoarele uzate, prin înnoirea Parcului
naţional de tractoare" din cadrul Programului de stimulare a înnoirii
Parcului naţional de tractoare, instituit prin Legea
nr. 10/2008.
2.2. Valoarea totală a prezentului contract este de
........................lei.
3. Durata contractului
Prezentul contract intră în vigoare de la data semnării
acestuia de către părţi şi este valabil până la data de 15
decembrie.............
4. Modalitatea de finanţare
4.1. Finanţarea se face în tranşe lunare, în
interiorul perioadei prevăzute la pct. 3, şi în conformitate cu graficul de
finanţare nerambursabilă prevăzut în anexa la contract.
4.2. Finanţarea se realizează
prin debitarea contului de trezorerie al Administraţiei Fondului pentru Mediu,
pe măsura tragerii sumelor,
şi prin creditarea contului nr........................, deschis la
Trezoreria.......................de către Beneficiar, pe bază de cerere de tragere însoţită în mod
obligatoriu de documentele prevăzute la art. 8 alin. (4) din Instrucţiunile
privind modalităţile de aplicare a Legii nr. 10/2008 pentru instituirea
Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare, aprobate
prin Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr. 169/2008.
4.3. Virarea sumelor din contul Administraţiei Fondului
pentru Mediu în contul Beneficiarului se va face în termen de 10 zile de la
depunerea cererii de tragere; ultima cerere de tragere
se depune cel mai târziu pe data de 20 septembrie.
4.4. Suma neutilizată la data de 25 septembrie de
către Beneficiar se consideră anulată şi rămâne la dispoziţia Administraţiei
Fondului pentru Mediu, care, în funcţie de cerere, o poate redistribui altor
producători validaţi.
5. Obligaţiile
Beneficiarului
Beneficiarul se obligă:
a) să utilizeze cel puţin 80% din suma contractată până
la data de 25 septembrie pentru prima etapă;
b) să utilizeze finanţarea în exclusivitate pentru
realizarea proiectului „Diminuarea poluării aerului datorate emisiilor de gaze
de eşapament şi prevenirea generării deşeurilor provenite de la tractoarele
uzate, prin înnoirea Parcului naţional de tractoare", respectiv decontarea
sumei de 17.000 lei/tractor, acordată
conform Legii nr. 10/2008 pentru instituirea Programului de stimulare a
înnoirii Parcului naţional de tractoare;
c) să informeze Administraţia Fondului pentru Mediu şi
să prezinte documentele corespunzătoare în cazul în care survin modificări cu
privire la actele constitutive şi/sau la informaţiile furnizate cu ocazia
prezentării cererii de finanţare sau pe parcursul derulării prezentului
contract;
d) să permită reprezentanţilor Administraţiei Fondului
pentru Mediu accesul la sediile sale pentru inspectarea activităţilor ce se
realizează din finanţarea acordată şi examinarea registrelor şi a evidenţelor
contabile, în legătură cu derularea proiectului;
e) să plătească toate taxele, impozitele şi
contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale şi în
termenele prevăzute de acestea;
f) să nu sponsorizeze, pe perioada de valabilitate a
prezentului contract, activităţi cu impact negativ asupra mediului;
g) să furnizeze, în maximum 5 zile lucrătoare de la
solicitarea Administraţiei Fondului pentru Mediu, orice informaţii suplimentare
considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract;
h) să întocmească şi să remită Administraţiei Fondului
pentru Mediu un raport final privind realizarea activităţilor din proiect, la
încetarea valabilităţii prezentului contract.
6. Obligaţiile
Administraţiei Fondului pentru Mediu
Administraţia Fondului pentru Mediu se obligă:
a) să asigure finanţarea proiectului în condiţiile
menţionate în prezentul contract, în limita sumelor alocate cu această
destinaţie prin bugetul propriu de venituri şi cheltuieli;
b) să pună la dispoziţia Beneficiarului informaţiile
legate de operaţiunea de finanţare.
7. Răspunderea contractuală
7.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin
prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere
rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.
7.2. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea
pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulării
proiectului, Administraţia Fondului pentru Mediu fiind degrevată integral de
orice responsabilitate.
7.3. Orice disfuncţionalitate ivită pe parcursul
derulării prezentului contract va fi notificată de către Beneficiar
Administraţiei Fondului pentru Mediu. Dacă deficienţele menţionate în
notificare nu sunt înlăturate în maximum 10 zile de la data notificării,
Administraţia Fondului pentru Mediu are dreptul de a lua următoarele măsuri:
a) sistarea temporară a finanţării, fără preaviz, până
la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
b) rezilierea prezentului contract şi, în acest caz,
înapoierea sumelor deja plătite în cadrul acestuia.
7.4. Administraţia Fondului pentru Mediu îşi rezervă
dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract în cel mult 15 zile de la
apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii
acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale, în aşa măsură
încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.
8. Incetarea contractului
Prezentul contract încetează în
următoarele situaţii:
a) de drept, în condiţiile în care Beneficiarul nu a
utilizat cel puţin 80% din suma alocată prin prezentul contract pentru prima
etapă a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare;
b) la data prevăzută în
contract;
c) la data intervenţiei unei hotărâri de autoritate.
9. Forţa majoră
9.1. Forţa majoră exonerează de răspundere partea care
o invocă şi o dovedeşte în condiţiile legii.
9.2. Partea contractantă care invocă forţa majoră are
obligaţia de a notifica celeilalte părţi apariţia respectivului caz de forţă
majoră în termen de 5 zile de la data producerii acestuia.
9.3. Indeplinirea prezentului contract va fi suspendată
în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li
se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
10. Cesiunea
Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi
obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale
sau parţiale.
11. Litigii
11.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va
rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.
11.2. In cazul în care o soluţie amiabilă nu este
posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecătoreşti
competente în a căror rază teritorială îşi are sediul Administraţia Fondului
pentru Mediu.
12. Dispoziţii finale
12.1. Administraţia Fondului pentru Mediu şi
Beneficiarul se angajează să păstreze confidenţialitatea rapoartelor,
situaţiilor la care se face referire în prezentul contract şi a oricărui document, oricărei informaţii sau oricărui alt
material de care iau cunoştinţă în derularea prezentului contract, informaţiile
putând fi furnizate numai autorităţilor competente, în condiţiile legii, sau
unor terţe părţi numai cu acordul părţilor la prezentul contract.
12.2. Orice notificare în baza prezentului contract se
face la următoarele adrese:
- pentru Administraţia Fondului pentru Mediu: municipiul
Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
- pentru Beneficiar:..........................
In cazul în care Beneficiarul doreşte să fie notificat
la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, va înştiinţa în scris Administraţia
Fondului pentru Mediu, în termen de 10 zile de la data apariţiei modificării.
12.3. Prin semnarea
prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi,
reprezentanţii legali ai Beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile
Codului penal privind falsul în declaraţii.
12.4. Anexa face parte integrantă din prezentul
contract.
12.5. Prezentul contract,
inclusiv anexa la acesta, poate fi modificat şi/sau completat cu acordul
părţilor, prin act adiţional.
12.6. Prezentul contract s-a semnat la data
de....................... la sediul Administraţiei
Fondului pentru Mediu din Bucureşti, în........exemplare, toate având valoare juridică egală, din care ...........exemplare pentru Administraţia
Fondului pentru Mediu şi ...........exemplare pentru
Beneficiar.
Administraţia Fondului pentru Mediu
Preşedinte,
..............................
Director economic,
............................
Director proiecte,
............................
Consilier juridic,
...........................
Beneficiar,
.............................
ANEXA la
contractul pentru finanţare nerambursabilă
GRAFIC
de finanţare
nerambursabilă
Nr. crt.
|
Eşalonarea finanţării
|
Sold la începutul perioadei
|
Acordări
|
Sold la sfârşitul perioadei
|
Observaţii
|
Anul
|
Luna
|
Data programată
|
Suma
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Administraţia Fondului pentru Mediu
Preşedinte,
...................................................
Director economic,
...................................................
Director proiecte,
...................................................
Consilier juridic,
...................................................
Beneficiar
....................................................................................................................................
(numele, prenumele, funcţia persoanelor menţionate în
preambulul contractului şi ştampila)
ANEXA nr. 6
la instrucţiuni
Datele de identificare a solicitantului (producător
de tractoare, importator sau reprezentant
autorizat)...............
Nr. de înregistrare.............../...............
Nr. de înregistrare la
Administraţia Fondului pentru Mediu.............../.........................
CERERE DE TRAGERE
Denumirea
solicitantului........................................................................................................................................................................ ......................
Forma juridică de organizare.......................................................................................................................................................................................
Nr. de înregistrare la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului.................................../............................../....................CUI.......................................
Cont
nr..........................................................................................,
deschis la Trezoreria............................................................................................
Adresa sediului social: str...................
nr.........., bl........, sc........, et........., ap........., localitatea
...................., judeţul/sectorul.....................................,
telefon.................................,
fax.....................................,
e-mail..............................................................
Reprezentantul legal/Imputernicitul
....................................., posesor al BI/CI/paşaportului seria
....... nr..........., eliberat/eliberată
de......................., CNP.............................., domiciliat
în........................., în baza Contractului pentru finanţare nerambursabilă nr........./................,
vă rog să aprobaţi prezenta cerere de tragere pentru suma
de.....................lei din finanţarea nerambursabilă contractată.
Prezenta cerere este însoţită de:
a) lista persoanelor fizice beneficiare şi a
tractoarelor uzate aferente, semnată şi ştampilată de către producătorul
validat, care conţine: datele de identificare a persoanei fizice beneficiare
(tipul, seria şi numărul actului de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa,
codul numeric personal, numărul de telefon) şi datele de identificare a
tractorului uzat (marca, tipul, seria şasiului/caroseriei, seria motorului şi
anul de fabricaţie, numărul certificatului de înmatriculare sau al
certificatului de înregistrare, numărul certificatului de radiere din
evidenţă);
b) certificatele de înmatriculare sau certificatele de
înregistrare a tractoarelor uzate, după caz, în copii legalizate; în situaţia
în care certificatele de înregistrare nu conţin date privind anul de
fabricaţie, acestea sunt însoţite de cărţile de identitate ale tractoarelor sau,
în lipsa acestora, de acte de proprietate cu valoare juridică, care atestă cel
puţin vechimea tractoarelor uzate, în copii legalizate: contracte de
vânzare-cumpărare, contracte de donaţie, contracte de schimb, contracte de
partaj voluntar, certificate de moştenitor, hotărâri judecătoreşti, facturi;
c) certificatele de distrugere a tractoarelor uzate, în
copii legalizate;
d) certificatele de radiere din evidenţă a tractoarelor uzate, în original;
e) actul de identitate al persoanei fizice beneficiare,
în copie;
f) certificatele de moştenitor, în copii legalizate,
dacă persoanele fizice beneficiare sunt moştenitoarele proprietarilor
(inclusiv, dacă este cazul, certificatele de căsătorie sau alte documente care
atestă schimbarea numelui şi/sau al prenumelui, în copii legalizate). Atunci
când un certificat de moştenitor atestă existenţa mai multor moştenitori, se
prezintă o declaraţie notarială prin care aceştia acceptă ca un singur
comoştenitor, nominalizat, să beneficieze de facilităţile Programului de stimulare
a înnoirii Parcului naţional de tractoare, în original;
g) facturile emise persoanelor fizice beneficiare,
aferente achiziţionării tractoarelor noi, în copie şi în
original;
h) notele de acceptare, în original.
Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor
conţinute în prezenta cerere, precum şi în toate celelalte formulare şi
documente depuse, inclusiv documentele financiare, şi garantez că datele
furnizate sunt actuale, reale şi corecte. Declar că am luat cunoştinţă de
prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
Reprezentant legal/Imputernicit
Numele şi prenumele..................................
Funcţia......................................................
Semnătura.................................................
Data..........................................................
L.S.
Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu:
Preşedinte
Numele şi prenumele..................................
Semnătura.................................................
Director economic
Numele şi prenumele..................................
Semnătura.................................................
Director Direcţia proiecte
Numele şi prenumele..................................
Semnătura.................................................
Şef serviciu (Direcţia proiecte),
Numele şi prenumele..................................
Semnătura.................................................
Economist/Referent
Numele şi prenumele..................................
Semnătura.................................................