ORDIN Nr. 174
din 19 martie 2008
privind modificarea si
completarea anexelor E, F, H, J, K si L la Ordinul ministrului agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor
metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru
activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al
organizarii si sistematizarii teritoriului, precum si conditiile de
eligibilitate
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 245 din 28 martie 2008
In baza Referatului de aprobare
al Direcţiei generale implementare politici agricole nr. 125.104 /2008,
având în vedere prevederile art. 16 alin. (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării
sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic,
al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007,
în temeiul Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 385/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. -Anexa E la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru
aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului
financiar pentru activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al
îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 1.054
şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare,
se modifică după cum urmează:
1. La articolul 3,
litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,e) să facă dovada plăţii cotizaţiei sau, după caz, să
prezinte notificarea/notificările de plată a cotizaţiei la organizaţiile constituite la nivelul Uniunii Europene la care sunt
membre;".
2. Articolul 8 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 8. - (1) După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către
Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale se alimentează conturile direcţiilor pentru agricultură şi
dezvoltare rurală judeţene, respectiva municipiului Bucureşti, care, pe baza
cererilor aprobate de încasare a sprijinului financiar cuvenit beneficiarilor,
virează sumele în conturile acestora.
(2) Beneficiarii care au prezentat, ca anexă la cerere,
notificarea/notificările de plată a cotizaţiei, conform art. 3 lit. e), depun
la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării
sumelor în conturile lor, dovada efectuării plăţii către organizaţiile constituite
la nivelul Uniunii Europene la care sunt membri."
Art. II. -Anexa F la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr.
850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a
sprijinului financiar pentru activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor
funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului, precum şi condiţiile
de eligibilitate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie
2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează
după cum urmează:
1. Articolul 18 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 18. (1) - Se aprobă Normele metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar
producătorilor agricoli din sectorul vegetal, prin subvenţionarea preţului
motorinei utilizate pentru lucrările de înfiinţare a culturilor agricole,
prevăzute în anexa nr. 12.
(2) Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice".
2. După anexa nr. 11
se introduce o nouă anexă, anexa nr. 12, cu următorul cuprins:
..ANEXA Nr. 12 la anexa F
NORME METODOLOGICE
privind modul de acordare a sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, prin subvenţionarea
preţului motorinei utilizate pentru lucrările de înfiinţare a culturilor
agricole
Art. 1. - Se acordă sprijin financiar prin
subvenţionarea motorinei utilizate pentru lucrările mecanice de înfiinţare a
culturilor agricole, în cuantum de 1 leu/litru, aferent unei cantităţi de 39
litri/hectar pentru culturile de primăvară, respectiv de 39 litri/hectar pentru
culturile de toamnă.
Art. 2. - Beneficiarii sprijinului financiar sunt
producătorii agricoli, persoane fizice şi/sau juridice, care înfiinţează
culturi în teren arabil.
Art. 3. - Pentru a fi eligibili la acordarea
sprijinului financiar, solicitanţii trebuie să facă dovada dreptului de
folosinţă asupra suprafeţei
de teren pe care înfiinţează culturi, în calitate de proprietar, arendaş,
concesionar sau organizaţi în alte forme de asociere şi/sau exploatare a
terenului.
Art. 4. - (1) Pentru obţinerea sprijinului financiar,
solicitanţii întocmesc cereri, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, şi le
depun la primăria în a cărei rază teritorială se află terenul arabil pe care
înfiinţează culturi, însoţite de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate, pentru persoanele fizice, sau copie de pe certificatul de
înmatriculare şi/sau certificatul de înregistrare, pentru persoanele juridice,
după caz;
b) copie de pe actul de proprietate şi/sau concesionare
şi/sau arendă şi/sau alte acte doveditoare a dreptului de folosinţă şi/sau
proprietăţii asupra suprafeţei de teren pe care înfiinţează culturi, după caz;
c) în situaţia suprafeţelor arendate, tabelul
contractelor de arendă încheiate, avizate de secretarul consiliului local şi de
primar, cuprinzând numărul şi data contractelor, numele şi prenumele
arendatorului şi suprafaţa de teren arendată;
d) în situaţia suprafeţelor care se lucrează individual,
în cazul moştenitorilor care deţin terenuri agricole pentru care nu s-a
dezbătut succesiunea, împuternicirea celorlalţi moştenitori, pentru acela care
solicită sprijinul financiar, sub formă de declaraţie pe propria răspundere;
e) adeverinţă eliberată de primărie conform
înscrisurilor din Registrul agricol;
f) dovada achitării de către
arendaş sau concesionar a obligaţiilor contractuale privind plata arendei, a
redevenţei sau a altor obligaţii contractuale, după caz, legate de folosinţa
suprafeţelor, aferente anului precedent, astfel: copie de pe borderoul de plată
a arendei sau declaraţie pe propria răspundere a arendaşului privind achitarea
arendei, respectiv adeverinţă de la Agenţia Domeniilor Statului sau alte acte
doveditoare, după caz;
g) certificat fiscal privind
achitarea de către solicitanţii de sprijin financiar, persoane fizice sau
juridice, a obligaţiilor acestora privind impozitele şi taxele locale, aferente
anului precedent.
(2) In situaţia în care un producător agricol
înfiinţează culturi pe suprafeţe de teren care sunt situate în mai multe
unităţi administrativ-teritoriale, acesta formulează cereri de sprijin
financiar care se depun la fiecare primărie în a cărei rază teritorială se află
terenul arabil în cauză.
(3) Cererile se întocmesc în 3
exemplare şi, împreună cu documentele justificative anexate, se verifică de
către reprezentanţii în teritoriu ai direcţiilor pentru agricultură şi
dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, numiţi prin
decizie de către directorii executivi ai direcţiilor pentru agricultură şi
dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau de
consilierii agricoli ori de agenţii agricoli din cadrul primăriilor, se
înregistrează în registrul special şi se aprobă de către primar.
(4) Un exemplar al cererii
aprobate şi documentele justificative anexate se păstrează la primărie, iar al
doilea exemplar al cererii
aprobate se depune la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, astfel:
a) personal de către beneficiari;
b) prin reprezentanţii în
teritoriu ai direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, sau prin consilierii agricoli ori agenţii
agricoli din cadrul primăriilor, pe baza listei cu beneficiarii sprijinului
financiar pentru motorină, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
c) prin prestatorii de
servicii, persoane fizice sau juridice, care deţin tractoare, maşini şi utilaje
agricole şi/sau autovehicule specializate pentru transportul de combustibil,
împuterniciţi de primării, denumiţi în continuare prestatori
de servicii, pe baza listei cu beneficiarii
sprijinului financiar pentru motorină, întocmită conform modelului prevăzut în
anexa nr. 3.
(5) Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, analizează cererile şi listele,
le aprobă şi eliberează adeverinţe pentru cantităţile de motorină aprobate,
întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, persoanelor nominalizate
la alin. (4).
(6) In funcţie de cantitatea de motorină aprobată,
beneficiarii pot solicita eliberarea unei singure adeverinţe pentru întreaga
cantitate sau, după caz, eliberarea unui număr de maximum 10 (zece) adeverinţe
pentru fracţii din această cantitate, până la acoperirea cantităţii totale de
motorină aprobate.
(7) După primirea adeverinţei (adeverinţelor),
beneficiarii se prezintă la depozitele sau la staţiile de distribuţie a
motorinei din judeţ ori din judeţele limitrofe, care aparţin operatorilor
economici producători, importatori şi/sau distribuitori de motorină, denumiţi
în continuare furnizori, şi achiziţionează motorină în baza adeverinţei în original,
achitând un preţ redus cu contravaloarea sprijinului financiar.
Art. 5. - (1) Beneficiarii care nu au posibilitatea
achiziţionării motorinei datorită distanţelor mari până la depozitele sau
staţiile de distribuţie a acesteia pot solicita, în scris, primăriilor ca
ridicarea adeverinţelor de la direcţia pentru agricultură şi dezvoltare rurală
să se facă de către prestatorii de servicii, pe baza împuternicirii întocmite
de primărie în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 4, a cererilor
aprobate şi a listelor cu beneficiarii sprijinului financiar.
(2) In baza documentelor
prevăzute la alin. (1), direcţia pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, eliberează adeverinţe
prestatorilor de servicii pe numele beneficiarilor.
(3) Prestatorii de servicii
care au fost împuterniciţi pentru a ridica motorină în numele beneficiarilor
achiziţionează motorină de la furnizorii din judeţ sau din judeţele limitrofe
şi au obligaţia să o păstreze la dispoziţia beneficiarilor ori să o predea
acestora, în funcţie de solicitări.
Art. 6. - (1) Specialiştii din teritoriu ai direcţiilor
pentru agricultură şi dezvoltare rurală sau consilierii agricoli ori agenţii
agricoli din cadrul primăriilor, după caz, au următoarele atribuţii:
a) verifică cererile solicitanţilor şi documentele
anexate;
b) stabilesc cantitatea de
motorină care beneficiază de sprijin, conform solicitărilor din cerere;
c) întocmesc listele beneficiarilor de sprijin financiar pentru motorină, conform opţiunilor acestora;
d) depun la direcţia pentru
agricultură şi dezvoltare rurală judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti,
cererile şi listele întocmite conform opţiunii beneficiarilor, ridică
adeverinţele în numele beneficiarilor şi le predau ulterior acestora,
completând registrul privind eliberarea adeverinţelor, conform anexei nr. 5;
e) predau prestatorilor de
servicii listele şi cererile în baza împuternicirii aprobate de primarul
comunei, conform opţiunii beneficiarilor;
f) verifică realizarea suprafeţelor pe culturi, conform
cererilor.
(2) Primarii au următoarele atribuţii:
a) asigură înregistrarea
cererilor şi păstrarea acestora şi a documentelor justificative anexate;
b) aprobă şi ştampilează cererile;
c) aprobă şi eliberează împuternicirile şi listele
beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorină ca anexe la împuterniciri,
după caz.
(3) Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au următoarele atribuţii:
a) analizează cererile şi
listele şi eliberează beneficiarilor, conform opţiunilor acestora, adeverinţe
pe care le centralizează şi le înregistrează într-un registru conform anexei
nr. 6, numind prin decizie un specialist pentru calcularea valorii sprijinului
financiar, pentru eliberarea adeverinţelor, precum şi pentru înregistrarea şi
centralizarea acestora;
b) monitorizează derularea
sprijinului financiar la nivelul judeţului şi realizarea suprafeţelor pentru
care se acordă sprijin financiar;
c) transmit Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Direcţiei generale buget-finanţe şi fonduri
europene, până la data de 20 a fiecărei luni, necesarul volumului sprijinului
financiar pentru motorina estimată a fi utilizată în luna următoare şi situaţia
centralizatoare a sumelor necesare decontării adeverinţelor pentru motorină,
conform anexelor nr. 7 şi 8;
d) aprobă şi achită fondurile
reprezentând contravaloarea sprijinului financiar aferent motorinei efectiv
livrate, în baza decontului justificativ prezentat de
furnizori, conform anexei nr. 9.
Art. 7. - (1) Furnizorii, prin depozitele şi staţiile
de distribuţie a motorinei din judeţe, livrează beneficiarilor sau
prestatorilor de servicii împuterniciţi, pe baza adeverinţelor eliberate de
direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, cantităţile de motorină aprobate, la un preţ redus cu
contravaloarea sprijinului financiar instituit prin hotărâre a Guvernului, şi
au următoarele atribuţii:
a) dispun ca personalul din
depozitele sau staţiile de distribuţie a motorinei să efectueze livrarea numai
după verificarea identităţii persoanelor solicitante, în raport cu elementele
înscrise în adeverinţe sau în împuterniciri;
b) emit facturi cu menţiunea „Suma de...........lei cu plata pe bază de
adeverinţe pentru producătorii agricoli, iar diferenţa de...................lei
achitată de cumpărător", incluzând şi taxa pe
valoarea adăugată, şi le vor
completa cu datele de identificare menţionate în adeverinţe;
c) ţin evidenţa beneficiarilor
şi a cantităţilor de motorină livrate şi păstrează adeverinţele în original,
precum şi împuternicirile;
d) întocmesc decadal situaţia cantităţilor de motorină
efectiv livrate pe bază de adeverinţe şi deconturi justificative, conform
anexei nr. 9, pe care o transmit pe suport hârtie şi în format electronic
direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, care au eliberat adeverinţele, împreună cu un exemplar
al facturilor emise şi adeverinţele originale menţionate în facturi, pentru
decontare.
(2) Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, virează în contul furnizorilor
sumele aferente sprijinului financiar după primirea situaţiei prevăzute la
alin. (1) lit. d).
Art. 8. - Pe baza situaţiei centralizatoare a sumelor
necesare decontării adeverinţelor pentru motorină, comunicată de direcţiile
pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale întocmeşte situaţia
centralizatoare conform anexei nr. 10, care va însoţi cererea pentru
deschiderea de credite bugetare transmisă Ministerului Economiei şi Finanţelor
Art. 9. - (1) Acordarea sprijinului financiar prin subvenţionarea costului motorinei utilizate pentru înfiinţarea
culturilor agricole se derulează în două etape, astfel:
a) pentru culturile de
primăvară, data limită de depunere a cererilor este 16 mai inclusiv, cea de
utilizare a adeverinţelor pentru achiziţionarea motorinei de la furnizori este
16 iunie inclusiv, iar data limită de depunere a deconturilor justificative de
către furnizori la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, este 30 iunie inclusiv;
b) pentru culturile de toamnă,
data limită de depunere a cererilor este 15 octombrie inclusiv, cea de
utilizare a adeverinţelor pentru achiziţionarea motorinei de la furnizori este
15 noiembrie inclusiv, iar data limită de depunere a deconturilor justificative
de către furnizori la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti este 28 noiembrie inclusiv.
(2) Adeverinţele neutilizate
până la datele prevăzute la alin. (1) îşi pierd valabilitatea, devenind nule de
drept, şi se returnează emitentului.
(3) In cazul în care se
constată că nu au fost realizate suprafeţele pe culturi menţionate în cererea
de acordare a sprijinului financiar, beneficiarii restituie sumele aferente
reprezentând sprijin financiar nejustificat.
Art. 10. - După aprobarea cererii pentru deschiderea
creditelor bugetare de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale alimentează cu sumele necesare conturile
direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, care virează sumele aprobate în conturile furnizorilor
de motorină.
Art. 11. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
Verificat
Reprezentantul direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare
rurală/Consilier agricol/ Agent agricol
|
Se aprobă cantitatea de motorină litri
|
Nume, prenume............................................
|
Primăria........................................................
Nr. de înregistrare...................data................
|
Semnătura...................................................
|
Primar (nume, prenume).............................
Semnătura
Ştampila
|
CERERE
Subsemnatul:
a) persoană
juridică................................................., cu sediul în
localitatea..................................judeţul................................,
CUI.........................., cod
CAEN................................, reprezentată de
director/preşedinte......................................................, contabil-şef/director
economic..............................., cod numeric
personal (CNP)...................................;
sau
b) persoană fizică...................................,
domiciliată în localitatea........................, judeţul......................,
str................... nr.......,
deţinătoare a B.I./C.I seria.....nr......, eliberat/eliberată la data de....................de.....................,
CNP............................., solicit sprijin
financiar pentru cantitatea de.........litri motorină, fundamentată astfel:
Cultura
|
Suprafaţa (ha)
|
Consum de motorină (litri/ha)
|
Cantitatea totală (litri)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4 = 2x3)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
X
|
|
X
|
Anexez la prezenta cerere următoarele documente *):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Solicit eliberarea unui număr
de........adeverinţe pentru întreaga cantitate de motorină aprobată.
Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind
falsul în declaraţii, confirm pe propria răspundere exactitatea datelor
prezentate.
Mă oblig să justific cantitatea de motorină aprobată
prin prezenta cerere.
Mă oblig să particip la recepţionarea suprafeţelor şi,
în condiţiile în care nu realizez suprafeţele pe culturi, conform prezentei
cereri, să restitui sumele reprezentând sprijin financiar nejustificat
Solicit ca adeverinţa
(adeverinţele) să fie ridicată (ridicate) de la Direcţia pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală a Judeţului...................../Municipiului Bucureşti,
astfel:
a) personal;
b) de către reprezentantul
direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală/consilierul agricol/agentul
agricol din comuna.................................;
c) de către prestatorul de
servicii............................................, împuternicit de
Primăria....................................................
Prezenta cerere s-a întocmit în
3 (trei) exemplare şi după aprobare un exemplar rămâne la beneficiar, un
exemplar la primărie şi un
exemplar la Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.....................
Beneficiar,
..................................................
(semnătura şi ştampila, după caz)
*) Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se
distinct tipul documentului, numărul şi data acestuia. Documentele depuse în
copie se certifică de către reprezentantul împuternicit cu verificarea şi
avizarea cererii.
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală
Nr........................din....................................*)
ADEVERINŢA
Se adevereşte prin prezenta că:
a) persoana
juridică.........................................., cu
sediul în localitatea......................................judeţul.............................., CUI ..................., cod CAEN ...........................,
reprezentată de director/preşedinte................................,
contabil-şef/director
economic...................................., cod numeric personal
(CNP)........................................; sau
b) persoana
fizică........................................................, domiciliată în
localitatea..............................Judeţul.........................., str....................... nr......,
deţinătoare a B.I./C.I.
seria..........nr................., eliberat/eliberată la data
de..................................de................................, CNP.........................................., beneficiază de prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării
rurale nr............../2008 pentru a achiziţiona o cantitate de............litri motorină.
Director executiv,
..................................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Director executiv adjunct,
..................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
*) Reprezintă numărul curent şi data din registrul
prevăzut în anexa nr. 6.
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
Primăria......................................
Nr................din..........................
Primar.......................................
(semnătura/ştampila)
DADR judeţul............................
Se aprobă.
Director executiv,
................................................
LISTA
beneficiarilor sprijinului financiar pentru
motorină*)
Nr. crt.
|
Beneficiarul
(numele, prenumele, domiciliul,
seria şi numărul actului de
identitate)
|
Cererea avizată de primărie (nr./data)
|
Cantitatea de motorină (litri)
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
Prezenta listă s-a întocmit în ......(......)
exemplare, din care un exemplar rămâne la primărie, un exemplar la direcţia pentru agricultură şi dezvoltare rurală,
un exemplar la furnizor şi un exemplar la prestatorul de servicii (după caz).
Reprezentantul direcţiei pentru agricultură şi
dezvoltare rurală/Consilier agricol/Agent agricol,
................................................................................................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Imputernicit,
................................................................................................................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila, după caz)
*) Lista se întocmeşte separat pentru prestatorii de
servicii, ca anexă la Imputernicirea nr........din..............., sau pentru
reprezentantul direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală în teritoriu/consilierul
agricol/agentul agricol, în vederea ridicării adeverinţelor.
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
Primăria ..........................
Nr.........din......................
ÎMPUTERNICIRE
Primăria.........................................,
reprezentată de...................................., în calitate de primar,
şi................................, în calitate de secretar de primărie, împuterniceşte prestatorul de
servicii:
a) persoana juridică.............................., cu
sediul în localitatea.................................judeţul.................,CUI...............,
cod CAEN .................., reprezentată de
director/preşedinte............................, contabil-şef/director
economic.................................., cod numeric
personal (CNP)................................................; sau
b) persoana fizică.............................,
domiciliată în localitatea.............................Judeţul....................,
str........................... nr......., deţinătoare a B.I./C.I.
seria.......nr..............., eliberat/eliberată la
data de................de......................, CNP......................, pentru a ridica adeverinţele de la
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală.........................,în
numele beneficiarilor prevăzuţi în Lista beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorină, care face parte
integrantă din prezenta împuternicire, şi pentru a achiziţiona cantitatea de
motorină care se cuvine beneficiarilor prevăzuţi în listă.
Prestatorul de servicii......................se obligă
să ridice adeverinţele, să cumpere motorină în numele beneficiarilor, să o păstreze şi/sau să o predea acestora.
Prestatorul de servicii va achiziţiona în numele
beneficiarilor motorină la un preţ redus cu contravaloarea sprijinului
financiar.
Prezenta împuternicire s-a
întocmit în 4 (patru) exemplare, dintre care un exemplar rămâne la primărie, un
exemplar la direcţia pentru agricultură şi dezvoltare rurală, un exemplar la
furnizor şi un exemplar la prestatorul de servicii.
Primar,
................................................
(semnătura şi ştampila)
Secretarul primăriei,
................................................
(semnătura)
Prestator de servicii,
................................................
(semnătura şi ştampila, după caz)
Inregistrare la Direcţia pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală................nr..........data.......................
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
Primăria
...........................................................................................................
Reprezentantul Direcţiei pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală.........................
Consilier agricol/Agent agricol...........................................................................
REGISTRU
privind eliberarea adeverinţelor pentru
achiziţionarea motorinei cu sprijin financiar
Nr. crt.
|
Data
|
Beneficiarul
|
Număr adeverinţe
solicitate
|
Nr./Data adeverinţei
|
Motorina aprobată
(litri)
|
Valoarea sprijinului
financiar
(lei)
|
Semnătura beneficiarului
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
(6)
|
(7)
|
(8)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 6 la normele
metodologice
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.................
REGISTRU
privind eliberarea adeverinţelor pentru
achiziţionarea motorinei cu sprijin financiar pentru beneficiarii din judeţul...............................
Nr. crt./ data
|
Beneficiarul (nume, prenume, adresa)
|
Cererea avizată
de primărie
(nr./data)
|
Nr./data adeverinţei
(adeverinţelor)
eliberate
|
Motorina
aprobată
(litri)
|
Valoarea sprijinului financiar
(mii lei)
|
Datele de identificare a persoanei
care
preia adeverinţele
|
Semnătura persoanei care preia adeverinţele
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
(6)
|
(7)
|
(8)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 7 la normele metodologice
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.................
SITUAŢIA
cantităţilor de motorină estimate şi volumul
sprijinului financiar necesar pe luna.....................
Cantitatea de motorină estimată..............................................mii
litri
Volumul sprijinului financiar
estimat.........................................mii lei
Director executiv,
............................................
Director executiv adjunct,
............................................
ANEXA Nr. 8 la normele metodologice
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.................
SITUAŢIA
CENTRALIZATOARE
a sumelor necesare decontării adeverinţelor pentru
motorină
Nr. crt.
|
Furnizorul
|
Nr. cont trezorerie/banca/ CUI/ cod
CAEN
|
Suma solicitată
conform adeverinţelor
pentru motorină
(lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
..............
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
Director executiv,
............................................
Director executiv adjunct,
............................................
ANEXA Nr. 9 la normele metodologice
Furnizorul.........................*)
Nr.............din.....................
DECONT JUSTIFICATIV
privind cantităţile de motorină livrate în condiţiile
Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr......../2008 şi volumul sprijinului financiar
în decada..............
Nr. crt.
|
Factura fiscală/
chitanţa fiscală
(nr. şi data)
|
Adeverinţa de la direcţia pentru
agricultură şi dezvoltare rurală (nr. şi data)
|
Cantitatea de motorină
- litri -
|
Valoarea sprijinului financiar de
recuperat
- lei -
|
Aprobată
|
Efectiv livrată
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
............................................
Director economic (Contabil-şef),
............................................
*) Antetul trebuie să conţină cel puţin denumirea
completă, adresa, codul fiscal, CUI, cod CAEN, banca şi numărul de cont.
ANEXA Nr. 10 la normele metodologice
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
SITUAŢIA
CENTRALIZATOARE
a sumelor ce se decontează pentru adeverinţe pentru
motorină
Se aprobă.
Ordonator principal de credite,
Nr. crt.
|
Judeţul
|
Suma solicitată conform
adeverinţelor pentru motorină
(lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
1
|
|
|
2
|
|
|
..................
|
|
|
TOTAL:
|
|
Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene
Director general,
............................................
Art. III. -Anexa H la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind
modul de acordare a sprijinului financiar pentru activităţile din sectorul
vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi
sistematizării teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările şi
completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 1. - Beneficiarii formelor de sprijin financiar
sunt grupurile de producători, grupurile de
producători recunoscute preliminar, organizaţiile de producători şi
producătorii agricoli din sectorul legume-fructe, persoane fizice şi/sau persoane
juridice, care sunt înregistraţi în Registrul agricol/Registrul fermelor/alte
evidenţe funciare şi exploatează terenuri agricole individual sau în forme de
asociere conform legislaţiei în vigoare, în scopul obţinerii producţiei
agricole destinate comercializării."
2. La articolul 9
alineatul (3), litera f) se elimină.
3. După articolul 12
se introduc două noi articole, articolele 121 şi 122, cu următorul cuprins:
„Art. 121. - (1) Se
acordă sprijin financiar pentru achiziţionarea de ambalaje şi alte materiale
necesare ambalării legumelor şi fructelor pentru livrare în stare proaspătă.
(2) Sprijinul financiar se acordă pentru compensarea
costurilor privind achiziţionarea de ambalaje şi alte materiale necesare
ambalării legumelor şi fructelor.
Art. 122. - (1)
Pentru acordarea sprijinului financiar, producătorii agricoli prevăzuţi la art.
1 trebuie să îndeplinească următoarele condiţii de eligibilitate:
a) să deţină în proprietate sau folosinţă suprafeţe
cultivate cu legume, căpşuni, pomi şi/sau arbuşti fructiferi şi/sau spaţiul în
care cultivă ciuperci;
b) să facă dovada ambalării şi
comercializării produselor recoltate;
c) să nu aibă datorii la bugetul de stat şi la bugetul
administraţiei publice locale.
(2) Pentru a beneficia de sprijin financiar, producătorii agricoli trebuie să depună cererea de sprijin financiar
până la data de 1 februarie a anului următor ambalării şi comercializării
producţiei, la centrele judeţene şi al municipiului Bucureşti ale APIA,
însoţită de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul de
identitate/carte de identitate/documente de identificare din care să reiasă
CUI, cod CAEN;
b) copie de pe avizul de recunoaştere, în cazul
grupurilor de producători, grupurilor de producători recunoscute preliminar şi
organizaţiilor de producători;
c) declaraţie pe propria
răspundere privind achitarea datoriilor la bugetul de stat şi la bugetul
administraţiei publice locale;
d) dovada dreptului de
proprietate şi/sau de folosinţă a suprafeţelor cultivate cu legume, căpşuni,
pomi şi arbuşti fructiferi şi/sau a spaţiilor în care cultivă ciuperci;
e) copii ale facturilor de achiziţionare a ambalajelor,
în care să se menţioneze numărul şi valoarea totală a ambalajelor, inclusiv
pentru persoane fizice;
f) declaraţie pe propria răspundere privind producţia
aferentă suprafeţelor recoltate şi/sau spaţiilor în care cultivă ciuperci;
g) dovada comercializării
fructelor şi legumelor în stare proaspătă, ambalate, şi dovada consumului de
ambalaj aferent producţiei comercializate pentru care se solicită sprijin;
h) pentru persoanele fizice dovada comercializării se
face prin declaraţie pe propria răspundere privind numărul de ambalaje
utilizate pentru comercializarea legumelor şi fructelor în stare proaspătă,
vizată de administraţia pieţei, aferent producţiei comercializate pentru care
se solicită sprijin."
4. La articolul 14,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 14. - (1) Reprezentanţii centrelor judeţene sau
al municipiului Bucureşti ale APIA verifică îndeplinirea condiţiilor de acordare a sprijinului financiar,
aprobă cererile producătorilor şi întocmesc centralizatorul sumelor cuvenite
producătorilor din sectorul legume-fructe ca sprijin financiar al statului, al
cărui model este prevăzut în anexa nr. 3, în baza căruia fac solicitarea de fonduri la sediul central APIA."
5. Articolul 18 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 18. - După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul
Economiei şi Finanţelor, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează contul APIA, care alimentează
conturile centrelor judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti,
după caz, care, pe baza cererilor aprobate, virează sumele cuvenite în
conturile beneficiarilor formelor de sprijin financiar, conform legislaţiei în
vigoare."
6. Anexa nr. 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„ANEXA Nr. 1 la anexa H
CERERE
pentru acordarea sprijinului financiar al statului
a) Persoana juridică(denumire)............................................................................,
cu sediul în localitatea..............................., judeţul.........................,
CUI......................................, cod
CAEN................................................., reprezentată de
director/ preşedinte....................................................................,
contabil-şef/director economic............................................, cod
numeric personal (CNP)...................;
sau
b) Persoana fizică(numele şi prenumele)....................................................................................................,
domiciliată în localitatea............................,
judeţul.................................,
str................................nr......., deţinătoare a BI/C.I
seria..........nr................, eliberat/eliberată la data
de........................de....................................,
CNP............................................, solicit
acordarea sprijinului financiar al statului pentru activitatea/activităţile
prevăzută/prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată
cu modificări prin Legea 125/2007, astfel:
I. Anexa nr. 1: lit. b) pct. 1
II. Anexa nr. 2: lit. a) pct.
1, 2, 3, 4, 5, 6, şi 8.
In cazul solicitării sprijinului conform anexei nr. 2
lit. a) pct. 2, vor fi menţionate acţiunile care vor fi realizate, conform art.
2 alin. (2) din anexa H:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
III. Anexez documente doveditoare conform prevederilor
legale pentru activitatea de la pct........................1).
IV. Solicit acordarea
sprijinului direct al statului prevăzut la art............... 2) de către APIA.
Trezorerie
|
Număr de cont
|
Banca comercială
|
Numărul de cont
|
Declar pe propria răspundere că datele înscrise şi
prezentate sunt conforme cu realitatea.
Semnătura şi ştampila
Data.....................
1) Se va specifica activitatea din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 123/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 125/2007.
2) Se va specifica numărul articolului din anexa H la Ordinul
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 850/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, care prevede acordarea sprijinului pentru
acţiunea/acţiunile respective."
7. Anexa nr. 2 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„ANEXA Nr. 2 la anexa H
CERERE
pentru acordarea unui
sprijin financiar producătorilor agricoli de legume şi fructe destinate prelucrării industriale
a) Persoana juridică(denumire)
........................................................., cu sediul în
localitatea................................................., judeţul........................., CUI............................,
cod CAEN..................................., reprezentată de director/ preşedinte.................................,
contabil-şef/director economic............................................, cod numeric personal (CNP)...................;
sau
b) Persoana fizică(numele şi prenumele) ..........................................................,
domiciliată în localitatea............................, judeţul.................................,
str................................nr......., deţinătoare a B.I/C.I
seria..........nr................, eliberat/eliberată la data
de........................de....................................,
CNP............................................,
solicit un sprijin financiar pentru legumele şi
fructele destinate prelucrării industriale.
Nr. crt.
|
Produsul
|
Cantitatea livrată
(tone)
|
Sprijin (lei/tonă)
|
Total valoare
sprijin
(lei)
|
Perioada când s-a făcut livrarea
(conform contractului
nr.........)
|
1.
|
Legume destinate prelucrării industriale
|
|
|
|
|
2.
|
Fructe destinate prelucrării industriale
|
|
|
|
|
I. In baza prezentei cereri
solicit acordarea sprijinului financiar pentru legumele şi fructele
valorificate pentru prelucrare industrială (pct. 7 din anexa nr. 2 la Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr.
125/2007).
II. Solicit acordarea sumelor
cuvenite de către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură în
următorul cont:
Trezorerie
|
Denumire cont
|
Banca comercială
|
Denumire cont
|
Răspund de exactitatea celor declarate.
Numele şi prenumele.............................
(ştampila)
Vizat:
Unitatea de prelucrare"
8. La anexa nr. 3 se
înlocuieşte sintagma „Sucursala APIA a judeţului ...................."
cu sintagma „Centrul judeţean al APIA".
Art. IV. -Anexa J la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru
aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului
financiar pentru activtăţile din sectorul vegetal, zootehnic, al
îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 1.054
şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare,
se modifică şi completează după cum urmează:
1. La articolul 2,
literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,a) să dovedească dreptul de proprietate şi/sau de
folosinţă a unei suprafeţe cultivate cu viţă-de-vie din soiuri nobile pentru
struguri de masă, vin şi/sau vii tinere de minimum 0,1 ha inclusiv;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
c) să facă dovada că viţa-de-vie pentru struguri de
masă, vin si/sau vii tinere este din soiuri nobile;".
2. La articolul 3
alineatul (2), literele b) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,b) copie de pe dovada dreptului de proprietate şi/sau
de folosinţă a suprafeţei viticole înscrise în Registrul plantaţiilor viticole,
pentru care se solicită sprijinul financiar;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
d) copie a documentelor din
care să rezulte achiziţionarea substanţelor folosite la tratamentele
fitosanitare (contracte, facturi sau alte documente doveditoare);".
3. La articolul 4
alineatul (1), literele b) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,b) până la data de 31 iulie pentru aplicarea
tratamentelor fitosanitare în plantaţiile viticole pe rod şi tinere cu soiuri
nobile pentru struguri de masă şi vin, inclusiv pentru vinuri cu denumire de
origine controlată;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
e) semestrial, după
certificarea cantităţilor de vin cu denumire de origine controlată şi
achiziţionarea însemnelor de certificare a acestei categorii de calitate, dar
nu mai târziu de 30 iunie pentru semestrul I şi 20 decembrie pentru semestrul II."
4. La articolul 4,
alineatul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) In situaţia în care un producător agricol deţine
şi/sau exploatează plantaţii viticole pe rod şi/sau tinere ale căror suprafeţe
sunt situate în mai multe unităţi administrativ-teritoriale, acesta formulează
cerere în fiecare unitate administrativ-teritorială unde este situat
terenul."
5. La articolul 3 alineatul (1), articolul 4
alineatul (2), articolul 5 alineatele (1) şi
(3) şi articolul 6 litera e) se înlocuieşte sintagma „sucursalele
judeţene" cu sintagma „centru".
6. La articolul 6,
litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) până la data de 31 august pentru aplicarea
tratamentelor fitosanitare în plantaţiile viticole pe rod şi tinere cu soiuri
nobile pentru struguri de masă şi vin, inclusiv pentru vinuri cu denumire de
origine controlată;".
7. La articolul 5,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) După aprobarea cererilor, centrele judeţene,
respectiv al municipiului Bucureşti, ale APIA întocmesc un centralizator cu
cererile aprobate conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, în baza căruia fac
solicitarea de fonduri la sediul central APIA."
8. La articolul 5,
alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(6) După aprobarea cererii pentru deschiderea
creditelor bugetare de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează contul APIA,
care alimentează conturile centrelor judeţene ale APIA, respectiv al
municipiului Bucureşti, după caz, care, pe baza cererilor aprobate, virează
sumele cuvenite în conturile beneficiarilor formelor de sprijin financiar,
conform legislaţiei în vigoare."
9. La articolul 7,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Plata sprijinului financiar către beneficiari
pentru activităţile prevăzute la art. 6 lit.c) şi e) se face pe baza
verificării de către APIA a documentelor depuse de beneficiari, prin care
justifică efectuarea plăţii către ONDOV."
10. Articolul 8 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 8. - APIA efectuează plăţile prin centrele
judeţene şi prin cel al
municipiului Bucureşti în contul beneficiarilor, după alimentarea contului de
subvenţii de către Ministerul Economiei si Finanţelor."
11. Anexa nr. 1a se
modifică şi va avea următorul cuprins:
..ANEXA Nr.1a la anexa J
CERERE
pentru acordarea unui sprijin financiar persoanei
fizice pentru efectuarea activităţii
Centrul Judeţean al APIA.............................
Nr. de înregistrare................./......................
Domnul/Doamna.........................................,
domiciliat/domiciliată în localitatea............................., str................................nr............,
judeţul ................................., B.I/C.I
seria............nr......................, eliberat/eliberată
de................................la data
de....................................,
CNP........................................, în baza
actelor doveditoare anexate la prezenta cerere, solicit un sprijin financiar
pentru:
Nr. crt.
|
Activitatea
|
U.M.
- ha/hl -
|
Sprijin financiar
- lei/ha/hl -
|
Total sprijin financiar
- lei -
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
X
|
X
|
|
Declar pe propria răspundere că suprafeţele propuse
pentru efectuarea activităţilor prevăzute în tabel corespund realităţii din
teren.
Menţionez că am depus cerere pentru sprijin financiar
şi în localitatea............................................., pentru suprafaţa
de..........................., privind lucrarea de.........................................................................
Mă oblig să particip la recepţionarea activităţilor
prevăzute în tabel şi să restitui sumele necuvenite, în condiţiile în care nu
realizez activităţile pe suprafeţele pentru care solicit sprijin financiar.
Pentru primirea ajutorului financiar aprobat, plata aferentă acestuia se va face în contul nr..............................., deschis la
banca/trezoreria.......................................din
localitatea.........................., judeţul.......................................................
Beneficiar,
................................................
(numele şi prenumele)
Semnătura..............................
Data.......................................
Se aproba.
Directorul Centrului Judeţean al APIA,
................................................
(numele şi prenumele)
Semnătura..............
Ştampila................"
12. Anexa nr.1b se
modifică si va avea următorul cuprins:
.ANEXA Nr.1b la anexa J
CERERE
pentru acordarea unui sprijin financiar persoanei
juridice pentru efectuarea activităţii
Centrul Judeţean al
APIA......................................................
Nr. de
înregistrare............................/..................................
Unitatea......................................................................,
cu sediul în localitatea.............................................., str..........................................nr..........., judeţul
........................................., CUI .............................., cod CAEN....................................
telefon.............................................,
fax........................................., e-mail .......................,
având punct de lucru în localitatea.............................................,
judeţul................................., reprezentată
prin împuternicit(numele,
prenumele şi funcţia)..................................................................,
cu domiciliul în localitatea............................,
str................................nr.............., bl....................,
sc....., et...................., ap.............,
sectorul/judeţul..........................................,
BI/CI............seria.............. nr......................, eliberat/eliberată
de..............................la data de.....................,
CNP......................, în baza actelor doveditoare
anexate la prezenta cerere, solicit un sprijin financiar pentru:
Nr. crt.
|
Activitatea
|
U.M.
- ha/hl -
|
Sprijin financiar
- lei/ha/hl -
|
Total sprijin financiar
- lei -
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
X
|
X
|
|
Declar pe propria răspundere că suprafeţele propuse
pentru efectuarea activităţilor prevăzute în tabel corespund realităţii din
teren.
Menţionez că am depus cerere pentru sprijin financiar
şi în localitatea.............................................., pentru suprafaţa
de.........................., privind activitatea
de.......................................................................
Mă oblig să particip la receptionarea lucrărilor
prevăzute în tabel şi să restitui sumele necuvenite, în condiţiile în care nu
realizez activităţile pe suprafeţele pentru care solicit sprijin financiar.
Pentru primirea ajutorului financiar aprobat, plata
aferentă acestuia se va face în contul IBAN
nr..................., deschis la Trezoreria.............................din
localitatea...................................................., judeţul............................................
Data...........................
Beneficiar,
................................................
(numele şi prenumele)
Semnătura....................
Data.............
Se aprobă.
Directorul Centrului Judeţean al APIA,
................................................
(numele şi prenumele)
Semnătura..............
Ştampila................"
13. Anexa nr. 2 se
modifică si va avea următorul cuprins:
.ANEXA Nr. 2 la anexa J
CENTRALIZATORUL
sumelor necesare sprijinului financiar acordat producătorilor agricoli din judeţul.............
Centrul judeţean al APIA...............
Nr. crt.
|
Beneficiarul
|
Activitatea
|
Autorizarea plantaţiilor de
struguri pentru vinuri cu denumire de origine controlată
|
Certificarea şi marcarea
vinurilor cu denumire de origine controlată
|
Completarea golurilor în plantaţiile viticole pe rod
|
Aplicarea tratamentelor fitosanitare
în plantaţiile viticole pe rod cu soiuri nobile pentru struguri de
masă şi vin, inclusiv pentru vinuri cu
denumire de origine controlată
|
TOTAL
|
ha
|
lei
|
hl
|
lei
|
ha
|
lei
|
ha
|
lei
|
ha/hl
|
lei
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Directorul Centrului Judeţean al APIA,
.........................................................................
(numele şi prenumele)
Semnătura........................................................
Ştampila...........................................................
Data.................................................................."
14. Anexa nr. 5 se
modifică si va avea următorul cuprins:
.ANEXA Nr.5 la anexa J
PROCES-VERBAL DE RECEPŢIE*)
a activităţilor
Centrul Judeţean al
APIA.........................................................................
Nr. de
înregistrare.........................................../........................................
Funcţionar public desemnat de APIA(numele şi prenumele) ......................
In prezenţa beneficiarului persoană fizică/persoană
juridică....................................................................., cu domiciliul/sediul în
localitatea.......................................,
str......................................nr.........., bl........, sc........., et....., ap
....judeţul/sectorul.......................................,
CNP/CUI..............................................cod
CAEN ....................................., având punct de lucru în localitatea
..................................................., judeţul..................................,
reprezentat de împuternicit (numele
şi prenumele).......................................................................,
cu domiciliul în localitatea.............................,
str...........................nr........, bl....., sc....., et....., ap ..... judeţul/sectorul.............., constată următoarele:
Beneficiarul sprijinului
financiar............................................, prin Cererea
nr.................................. din............................., a
realizat
lucrarea............................................................................, pe suprafaţa de..............ha .
In urma verificării în teren se constată că
activitatea........................................................................., pe suprafaţa de ...............ha din
tarlaua nr........................, parcela nr.........................din
Registrul plantaţiilor viticole, corespunde cererii şi
a fost efectuată cu respectarea prevederilor legale din domeniu.
Nr. crt.
|
Activitatea
|
Suprafaţa
- ha -
|
Diferente ± ha
|
Suma
- lei -
|
Solicitată
|
Realizată
|
Cuvenită
|
Restituită
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
Prezentul proces-verbal constituie titlu executoriu.
Persoană fizică/juridică,
............................................................
(numele şi prenumele)
Semnătura.........................................
Ştampila ...........................................
Data..................................................
Funcţionar public desemnat de APIA,
............................................................
(numele şi prenumele)
Semnătura..........................................
Ştampila............................................."
*) Procesul-verbal de recepţie se întocmeşte separat
pentru fiecare activitate, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte
semnatară.
Art. V. Anexa K la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de
acordare a sprijinului financiar pentru activităţile
din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării
şi sistematizării teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările şi
completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Sprijinul financiar pentru susţinerea
activităţilor prevăzute la lit. d) pct. 3 şi 4, lit. e) pct. 2, lit. f) pct. 3,
lit. g) pct. 1 şi lit. h) pct.1 din anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 125/2007, se
acordă la producţia obţinută şi comercializată."
2. La articolul 1,
după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul
cuprins:
„(6) Sprijinul financiar la producţia obţinută şi
comercializată se acordă pe an de piaţă. Anul de piaţă pentru cartof şi plante medicinale şi aromatice începe la 1 iunie
şi se termină la data de 30 aprilie a anului următor anului de recoltă."
3. La articolul 4
litera b), punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„2. declaraţia de cultivare, prevăzută în anexa nr.
2;".
4. La articolul 4 litera b), punctul 3 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„3. (i) declaraţia de livrare a producţiei recoltate şi
livrate, semnată de producătorul agricol în calitate de vânzător şi unitatea
procesatoare, de comercializare, în calitate de cumpărător, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 3, însoţită de factura fiscală pentru persoane juridice
sau borderou de achiziţie pentru persoane fizice;
(ii) - declaraţia de consum intern, prevăzută în anexa
nr. 21, însoţită de
documentele interne de transfer al producţiei recoltate şi transferate pe
fluxul tehnologic de procesare, în cazul în care unitatea procesatoare îşi
asigură materia primă din culturi proprii;".
5. La articolul 5
punctul 1, litera b) se elimină.
6. La articolul 7, litera b) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
,,b) pentru producţia obţinută şi comercializată la
celelalte produse, în termen de 30 de zile de la încheierea anului de
piaţă;".
7. La articolul 8,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 8. - (1) Reprezentanţii centrelor judeţene APIA,
respectiv al municipiului Bucureşti verifică îndeplinirea condiţiilor de
acordare a sprijinului financiar, aprobă cererile beneficiarilor şi întocmesc
centralizatorul cererilor pentru încasarea sprijinului financiar, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 4, în baza căruia fac solicitarea de fonduri la
sediul central APIA."
8. Articolul 10 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - După aprobarea cererii pentru deschiderea
creditelor bugetare de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează contul APIA,
care alimentează conturile centrelor judeţene ale APIA, respectiv al
municipiului Bucureşti, după caz, care, pe baza cererilor aprobate, virează
sumele cuvenite în conturile beneficiarilor formelor de sprijin financiar,
conform legislaţiei în vigoare."
9. Din conţinutul
anexei nr. 2 se elimină sintagma „Coordonatele topo ale parcelei sunt
următoarele:.........."
10. După anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă,
anexa nr. 21, cu următorul cuprins:
„ANEXA Nr. 21 la anexa K
Producător agricol/Procesator
Datele de înregistrare la registrul comerţului/CUI
Adresă/Telefon/Fax/Adresă de e-mail
DECLARAŢIA DE CONSUM
INTERN
Societatea/firma...............................................................din
localitatea.................................... judeţul........................., înscrisă la registrul comerţului sub
nr................................................., având CUI
nr.................................., cod
CAEN.............................., declarăm pe
propria răspundere că în anul agricol................................ am recoltat, pe suprafaţa
de.........................................ha, cultivată cu (specia de plantă cultivată)......................................................., cantitatea de............tone, care a fost utilizată în conformitate cu
fluxul tehnologic şi standardul pe produs.
Anexăm:
- fluxul tehnologic;
- standardul de produs;
- documentele interne de transfer.
Administrator/Director,
..............................................
(numele şi prenumele)
Semnătura............................
Ştampila...............................
Data......................................"
11. La anexele nr. 1,
3 şi 4 se înlocuieşte sintagma „Sucursala Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie
pentru Agricultură" cu sintagma „Centrul Judeţean al APIA".
Art. VI. Anexa L la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru
aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului
financiar pentru activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al
îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 1.054
şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare,
se modifică după cum urmează:
- articolul 48 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 48. - După aprobarea cererii pentru deschiderea
creditelor bugetare de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează conturile
direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, după caz, sau contul APIA, care alimentează conturile centrelor judeţene ale
APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, după caz, care, pe baza cererilor
aprobate, virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor formelor de
sprijin financiar, conform legislaţiei în vigoare."
Art. VII. In cuprinsul anexelor
E, F, H, J, K şi L la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru
aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului
financiar pentru activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al
îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
precum şi condiţiile de eligibilitate, sintagmele: „Ministerul Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale" şi „Ministerul Finanţelor Publice"
se înlocuiesc cu sintagmele „Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale",
respectiv „Ministerul Economiei şi Finanţelor".
Art. VIII. Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Gheorghe Albu,
secretar de stat