ORDIN
Nr. 4927 din 14 noiembrie 2002
pentru aprobarea Metodologiei privind miscarea personalului didactic din
invatamantul preuniversitar
ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 257 din 14 aprilie 2003
In baza prevederilor art. 127, 128, ale art. 141 lit. p) din Legea
invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, si ale art. 7, 9, 10, 13, 14, 16, 44 si 45 din Legea nr. 128/1997
privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile
ulterioare,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul educatiei si cercetarii emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Metodologia privind miscarea personalului didactic din
invatamantul preuniversitar, cuprinsa in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a acestui ordin se abroga orice dispozitie
contrara prezentei metodologii.
Art. 3
Directia generala pentru evaluare, prognoze si dezvoltare din Ministerul
Educatiei si Cercetarii si inspectoratele scolare vor aduce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul educatiei si cercetarii,
Ecaterina Andronescu
ANEXA 1
METODOLOGIE
privind miscarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar
TITLUL I
Constituirea, incadrarea si vacantarea posturilor/catedrelor din
invatamantul preuniversitar, ca urmare a aplicarii planului-cadru
Art. 1
(1) Constituirea posturilor/catedrelor din invatamantul preuniversitar se
face pe baza planului-cadru de invatamant, aprobat prin Ordinul ministrului
educatiei si cercetarii nr. 3.599/2002 privind aplicarea Curriculumului
national in anul scolar 2002 - 2003, Ordinul ministrului educatiei si
cercetarii nr. 4.475/2002, si a planurilor de scolarizare anuale propuse de
inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, cu respectarea
prevederilor art. 7 si ale art. 43 - 45 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul
personalului didactic.
(2) Norma didactica de predare pentru personalul didactic din unitatile de
invatamant cuprinde ore prevazute in planul de invatamant la disciplinele
corespunzatoare specializarii sau specializarilor inscrise pe diploma de
licenta, de absolvire sau pe diploma/certificatul de absolvire a unor cursuri
postuniversitare cu durata de cel putin un an si jumatate, aprobate de
Ministerul Educatiei si Cercetarii, in conformitate cu prevederile art. 1 lit.
a) din Ordonanta Guvernului nr. 103/1998 privind structura normei didactice in
invatamantul preuniversitar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 109/1999,
ale art. 7 si ale art. 44 din Legea nr. 128/1997.
(3) Norma personalului didactic din cluburile sportive scolare se
stabileste in conformitate cu art. 43 lit. e) si art. 45 alin. (1) din Legea
nr. 128/1997. Norma didactica a profesorului/antrenorului este de 18
ore/saptamana (respectiv 16 ore pentru profesori cu gradul didactic I si cu o
vechime in invatamant de peste 25 de ani). Aceasta norma se constituie conform
Regulamentului de organizare si functionare a cluburilor sportive scolare,
aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.035/2001.
(4) Norma didactica a personalului didactic din centre, cabinete scolare si
interscolare de asistenta psihopedagogica se stabileste potrivit prevederilor
art. 43 lit. e) si art. 45 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 si conform
Ordonantei Guvernului nr. 103/1998, aprobata cu modificari prin Legea nr.
109/1999. Cadrele didactice incadrate la centre, cabinete scolare si
interscolare de asistenta psihopedagogica desfasoara in scoala obligatia de
norma in specialitate la catedra, conform prevederilor art. 19 din Regulamentul
privind organizarea si functionarea centrului judetean de asistenta
psihopedagogica si a cabinetelor interscolare de asistenta psihopedagogica,
aprobat prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 4.683/1998.
(5) In invatamantul primar limbile straine si religia sunt predate de
invatatorul clasei, conform art. 44 alin. (4) din Legea nr. 128/1997, daca face
dovada calificarii prin diploma de studii/atestatul eliberat de colegiul/liceul
pedagogic pentru limba moderna sau, respectiv, avizul cultelor pentru religie,
validat de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
(6) In unitatea de invatamant in care nu exista personal de specialitate
consiliul de administratie al scolii decide care dintre invatatorii atestati
pentru predarea unei limbi straine sau a religiei pot preda si la alte clase
din ciclul primar, dupa consultarea sefului comisiei metodice/de catedra. Orele
suplimentare se platesc in sistem de plata cu ora.
(7) Cultura civica intra in norma personalului didactic cu una dintre
specializarile: filozofie-istorie, filozofie, istorie, drept, pedagogie,
pedagogie/psihologie, sociologie, psihosociologie, psihosociopedagogie,
comunicare si relatii publice, stiinte politice, administratie publica.
(8) La clasele cu predare intensiva limbile straine se predau cu clasa
intreaga.
(9) Ora din trunchiul comun, de la aria curriculara "Consiliere si
orientare" la clasele V - VIII, la clasele IX - XII, filiera tehnologica
si invatamantul profesional, reprezinta ora de dirigentie, care se inscrie
obligatoriu in schema orara a claselor, dar nu se cuprinde in norma didactica
de predare a cadrului didactic, in conformitate cu art. 45 alin. (3) din Legea
nr. 128/1997.
(10) Dirigentia, la formele de invatamant seral si fara frecventa, nu intra
in norma didactica de predare, in conformitate cu Ordinul ministrului educatiei
nationale nr. 3.269/2000. Exceptie face dirigentia de la clasele de invatamant
seral cuprinse in programul "A doua sansa", aprobate prin Ordinul
ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.473/2001 privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului educatiei nationale nr. 4.231/1999 si a
Ordinului ministrului educatiei nationale nr. 3.269/2000.
(11) Personalul didactic de conducere, indrumare si control, conform
Ordinului ministrului educatiei nationale nr. 4.409/1998, nu poate avea incluse
in norma didactica de predare ore de consiliere si orientare si nici ore de
dirigentie.
(12) Disciplina "Informatica" intra in norma personalului
didactic cu una dintre specializarile: informatica, matematica-informatica,
automatica si calculatoare, cibernetica, informatica aplicata, inginerie
electrica si calculatoare. Disciplinele: tehnologia informatiei, informatica -
tehnologia informatiei, informatica - tehnologii asistate de calculator din
invatamantul liceal si disciplinele: tehnologia prelucrarii informatiei,
elemente de informatica aplicata si informatica aplicata din invatamantul
profesional intra in norma personalului didactic cu una dintre specializarile:
informatica, matematica-informatica, automatica si calculatoare, cibernetica,
tehnologia informatiei, conducere cu calculatorul, informatica economica,
automatica si informatica economica, calculatoare, informatica aplicata,
cibernetica si previziune economica, cibernetica si informatica economica,
roboti industriali, mecatronica, inginerie electrica si calculatoare,
informatizarea si conducerea proceselor cu calculatorul. Disciplina
"Informatica - tehnologii asistate de calculator" din cadrul
profilului servicii intra in norma personalului didactic cu una dintre
specializarile: informatica economica, informatica manageriala, contabilitate
si informatica de gestiune, automatica si informatica economica, cibernetica si
informatica economica.
(13) Posturile didactice din invatamantul special pot fi ocupate de cadrele
didactice care indeplinesc prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997.
(14) Disciplina "Educatie tehnologica" la clasele V - VIII poate
fi predata de absolventi ai invatamantului superior tehnic, silvic, economic,
agricol sau de absolventi ai programelor de conversie universitara sau
postuniversitara cu durata de cel putin un an si jumatate, aprobate de
Ministerul Educatiei si Cercetarii in baza prevederilor art. 161 alin. (2) din
Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata.
(15) a) Disciplinele tehnologice la clasele IX - XII/XIII de la filiera
teoretica si vocationala pot fi predate de absolventi ai invatamantului
superior tehnic, silvic, economic si agricol.
b) Disciplinele tehnologice de la filiera tehnologica din structura invatamantului
liceal pot fi predate de absolventi ai invatamantului superior tehnic/economic
de lunga durata, precum si de absolventi cu studii academice postuniversitare
in domeniul stiintelor tehnice, cu diploma de studii aprofundate de masterat,
doctorat sau studii postuniversitare de specializare cu durata de cel putin un
an si jumatate, cu indeplinirea conditiilor prevazute la art. 68 din Legea nr.
84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
c) Disciplinele tehnologice din invatamantul profesional pot fi predate de
absolventii invatamantului superior prevazuti la lit. a) si b), precum si de
absolventi ai invatamantului superior tehnic de scurta durata.
d) Disciplina "Educatie tehnologica" la clasele V - VIII se va
preda cu clasa intreaga.
e) Cadrele didactice titularizate pana la data de 1 septembrie 2000 pe o
catedra de "Educatie tehnologica", care nu indeplinesc conditiile
prevazute la alin. (14), sunt obligate ca in termen de 2 ani incepand cu 1
septembrie 2002 sa urmeze cursuri de abilitare curriculara pentru
"Educatie tehnologica", avizate de Ministerul Educatiei si Cercetarii
si organizate de universitati sau de casa corpului didactic, conform
prevederilor art. 33 alin. (2) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si
completarile ulterioare. In toata aceasta perioada aceste cadre didactice sunt
considerate cadre didactice calificate.
f) Incepand cu anul scolar 2003 - 2004 cadrele didactice cu studii medii
titularizate pe o catedra de "Educatie tehnologica" sau "Pregatire
practica" sunt obligate sa isi completeze studiile intr-o forma de
pregatire universitara. In perioada completarii studiilor cadrele didactice
mentionate mai sus care se afla intr-o forma de pregatire universitara sunt
considerate calificate. Incepand cu anul scolar 2003 - 2004 cadrele didactice
cu studii medii titularizate pe o catedra de "Educatie tehnologica"
sau "Pregatire practica", care nu se afla intr-o forma de pregatire
universitara, sunt considerate necalificate si retribuite corespunzator.
(16) In invatamantul postliceal incadrarea pe discipline/module se face in
conformitate cu dispozitiile art. 7 alin. (1) lit. (e) din Legea nr. 128/1997.
(17) Pregatirea practica poate fi predata de:
a) cadre didactice care indeplinesc conditia prevazuta la art. 7 alin. (1)
lit. f) din Legea nr. 128/1997;
b) cadre didactice care indeplinesc conditia prevazuta la art. 7 alin. (1)
lit. d) si e) din Legea nr. 128/1997, in conditiile efectuarii unui stagiu de
cel putin 3 ani in domeniu (productie, invatamant). Cadrele didactice care se
incadreaza in aceasta categorie sunt considerate personal didactic calificat,
daca profilul si specialitatea la care sunt incadrate cu ore de pregatire
practica coincid cu specializarea/specializarile de pe diploma de studii;
c) categoriile de cadre didactice prevazute la lit. a) si b) trebuie sa
indeplineasca conditia prevazuta la art. 68 din Legea nr. 84/1995, republicata.
(18) a) La disciplina "Pregatire practica" incadrarea cadrelor
didactice se face in functie de modul de organizare a acestei activitati pe
niveluri de invatamant. In invatamantul liceal - filiera tehnologica,
invatamantul profesional - scoala profesionala si de ucenici, pregatirea
practica organizata in saptamani comasate si pregatirea practica desfasurata in
laboratorul tehnologic se efectueaza cu clasa intreaga, cu asigurarea unui loc
de munca echipat corespunzator pentru fiecare elev, cu respectarea prevederilor
Ordinului ministrului educatiei si cercetarii nr. 3.599/2002. Pregatirea
practica curenta poate fi organizata in formula comasata, cu clasa intreaga, in
functie de conditiile specifice fiecarei unitati scolare.
b) Pregatirea practica organizata in saptamani comasate se efectueaza la
agenti economici sau in atelierele proprii, daca acestea sunt dotate
corespunzator.
c) Fac exceptie de la prevederile lit. a) si b) cele 75 de unitati scolare
cuprinse in programul PHARE VET RO 9405, care organizeaza invatamant
profesional in cadrul caruia pregatirea practica se organizeaza pe grupe si se
desfasoara in aceeasi unitate.
Art. 2
Nu se constituie norme didactice vacante din ore optionale in vederea
ocuparii prin concursul national unic de titularizare.
Art. 3
Proiectul de incadrare se avizeaza de consiliul de administratie al
unitatii de invatamant respective si se inainteaza spre verificare si validare
comisiei de mobilitate a personalului didactic de la Inspectoratul scolar
judetean/al municipiului Bucuresti (I.S.J./I.S.M.B.).
Art. 4
Constituirea posturilor/catedrelor, inclusiv plata cu ora si cumul pentru
titulari, se realizeaza avandu-se in vedere asigurarea cu prioritate a
continuitatii activitatii didactice de predare la aceleasi grupe sau clase de
elevi.
Art. 5
In invatamantul gimnazial din mediul rural norma didactica de predare a
personalului didactic titular se poate constitui, in mod exceptional, si din
ore din planul de invatamant, cu mentinerea drepturilor salariale si cu acordul
cadrului didactic.
Art. 6
Directorul unitatii de invatamant poate propune pentru personalul didactic
titular la unitatea respectiva intregirea catedrei/postului
constituite/constituit la alta/alte unitate/unitati de invatamant, cu acordul
cadrului didactic.
Art. 7
In cazul in care in unitatea de invatamant exista cadre didactice titulare
pentru care nu se pot constitui catedre potrivit art. 1, completarea normei
didactice de predare se face prin decizie a inspectorului scolar general pe un
an scolar, cu acordul cadrului didactic, dupa cum urmeaza:
1. cu ore la specializarea/specializarile pe care cadrele didactice au
dreptul sa le predea, potrivit art. 44 alin. (2) din Legea nr. 128/1997,
conform metodologiei privind incadrarea personalului didactic din invatamantul
preuniversitar, ca urmare a aplicarii planului-cadru de invatamant;
2. cu ore de la alte discipline din aria curriculara/discipline consemnate
in foaia matricola cu nota, disponibile la nivelul unitatii de invatamant, in
cazul in care exista o jumatate de norma in specialitate;
3. prin realizarea de catedre combinate la liceu si gimnaziu, din ore la
specializarea principala din diploma de studii, la liceu, si din ore la
specializarea principala sau secundara, la gimnaziu si scoala profesionala sau
de ucenici, in limitele aceluiasi regim de mediu, in unitati de invatamant
echivalente sau intr-o treapta inferioara de invatamant;
4. din ore de specialitate de la doua sau trei unitati de invatamant de
acelasi nivel, apropiate, din aceeasi localitate (sector, municipiul Bucuresti).
Art. 8
In cazul existentei a doua sau mai multe cadre didactice titulare la
aceeasi specialitate, pentru stabilirea personalului didactic caruia i se
completeaza norma didactica conform prevederilor art. 7 se aplica criteriile de
punctaj de la restrangerile de activitate. Fac exceptie cadrele didactice care
se incadreaza in prevederile art. 13 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 128/1997.
Art. 9
(1) Dupa incadrarea titularilor din fiecare unitate de invatamant,
inspectorul cu evidenta si promovarea personalului didactic propune completarea
normei didactice pentru titularii carora nu li s-a putut realiza norma
didactica in unitatea de invatamant in care functioneaza, potrivit prevederilor
art. 7 pct. 1, 2, 3 si 4.
(2) Completarea normei didactice se aproba de comisia de mobilitate a
personalului didactic de la inspectoratul scolar.
(3) Completarea normei didactice se face cu acordul cadrului didactic, pe
durata unui an scolar, la unitati de invatamant de acelasi nivel si din aceeasi
localitate/sector/sau localitati apropiate, prin decizie a inspectorului scolar
general.
Art. 10
(1) Declararea posturilor vacante se face dupa incadrarea titularilor pe
posturile/catedrele de baza, solutionarea restrangerilor de activitate si
incadrarea titularilor pe posturi/catedre in cumul sau plata cu ora.
(2) Titularii care in momentul constituirii posturilor/catedrelor au
solicitat ore in plata cu ora sau cumul nu pot renunta la acestea decat in mod
justificat prin acte doveditoare. Posturile/catedrele/orele care s-au eliberat
in urma situatiei de mai sus vor fi comunicate I.S.J./I.S.M.B.
(3) Posturile/catedrele vacante disponibile sunt scoase la concurs pentru
titularizare sau suplinire.
Art. 11
(1) Listele cuprinzand posturile/catedrele declarate vacante se afiseaza la
inspectoratele scolare cu cel putin 30 de zile inaintea declansarii actiunilor
prevazute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 128/1997.
(2) Directorul fiecarei unitati scolare poarta intreaga responsabilitate
pentru vacantarea posturilor proprii si are obligatia de a afisa toate
posturile/catedrele vacante, dupa aprobarea de catre consiliul de administratie
al I.S.J./I.S.M.B.
(3) In cazul in care se vor constata nereguli in legatura cu vacantarea
posturilor/catedrelor, persoanele vinovate vor raspunde
administrativ-disciplinar, civil sau penal, dupa caz.
TITLUL II
Organizarea si desfasurarea pretransferarii si transferarii personalului
didactic titular, disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin
restructurarea retelei scolare
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 12
Pretransferarea si transferarea pentru restrangere de activitate a
personalului didactic titular se organizeaza in baza prevederilor art. 9, ale
art. 10 alin. (1) lit. a) si b), ale art. 13 si 18 din Legea nr. 128/1997, cu
respectarea prevederilor art. 15 din Legea nr. 84/1995, republicata.
Art. 13
(1) La sesiunea de ocupare a posturilor didactice prin pretransferare si
transferare pentru restrangere de activitate sau prin restructurarea retelei
scolare participa numai cadrele didactice titulare din unitatile de invatamant
de stat.
(2) Cadrele didactice titulare care se incadreaza in prevederile art. 101
si 106 din Legea nr. 128/1997 nu intra in restrangere de activitate.
Art. 14
Pretransferarea si transferarea prin restrangere de activitate sau prin
restructurarea retelei scolare se realizeaza in baza prevederilor art. 7 si 44
din Legea nr. 128/1997.
CAP. 2
Conditii de realizare a pretransferarii si transferarii personalului
didactic din invatamantul preuniversitar, disponibilizat prin restrangere de
activitate sau prin restructurarea retelei scolare
SECTIUNEA 1
Conditii generale
Art. 15
(1) Personalul didactic titular in unitati de invatamant din mediul rural
poate participa la sesiunea de pretransferare, la cerere sau pentru apropiere
de domiciliu in aceeasi localitate ori in localitatea de domiciliu. Personalul
didactic titular in unitati de invatamant din mediul urban poate participa la
sesiunea de pretransferare, la cerere sau pentru apropiere de domiciliu, in
cadrul aceleiasi localitati sau in mediul rural.
(2) Pretransferarea personalului didactic se poate realiza si prin schimb
de posturi, pe baza consimtamantului scris al solicitantilor, care au
domiciliul stabil in localitatea din mediul rural unde se transfera sau in
aceeasi localitate.
Art. 16
(1) In cazul restrangerii activitatii unei unitati de invatamant se
respecta prevederile art. 13 alin. (4) din Legea nr. 128/1997.
(2) In cazul restrangerii activitatii unei unitati de invatamant se
renunta, in ordine, la:
a) activitatea prestata prin cumul, prin plata cu ora sau prin suplinire;
b) activitatea prestata de personalul didactic care indeplineste conditiile
legale de pensionare;
c) activitatea prestata de personalul didactic care solicita plecarea din
unitate pe motivul restrangerii postului in specialitate.
Art. 17
(1) Pretransferarea si transferarea personalului didactic pentru restrangere
de activitate sau prin restructurarea retelei scolare se realizeaza in limitele
aceluiasi regim de mediu (respectiv in aceeasi localitate urbana, sau
rural-rural ori din mediul urban in mediul rural) in unitati de invatamant
echivalente sau intr-o treapta inferioara de invatamant.
(2) Prin unitati de invatamant echivalente, in sensul prezentei
metodologii, se intelege:
a) invatamant prescolar: gradinite si gradinite speciale;
b) invatamant primar: clasele I - IV, invatamant special;
c) invatamant gimnazial: clasele V - VIII, invatamant special, scoli
speciale, Palatul National al Copiilor, palate si cluburi ale copiilor si
elevilor;
d) invatamant profesional/ucenici si profesional special;
e) invatamant liceal: clasele IX - XII/XIII, cluburi sportive scolare.
SECTIUNEA a 2-a
Conditii specifice
Art. 18
(1) Cadrele didactice din unitatile de invatamant gimnazial sau
profesional/ucenici, care intra in restrangere de activitate in sesiunea de
transfer prin restrangere de activitate, se pot transfera la o unitate de
invatamant liceal, inclusiv grup scolar, unitate de invatamant cu clasele I -
XII/XIII sau V - XII/XIII, daca exista o catedra vacanta publicata, numai pe o
catedra din invatamantul gimnazial - clasele V - VIII sau numai pe o catedra
din invatamantul profesional/ucenici.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1) decizia de transfer cuprinde in mod
obligatoriu, in scris, mentiunea nivelului de invatamant pentru care s-a facut
transferul. Daca pentru catedra opteaza un cadru didactic dintr-o unitate de
invatamant liceal, nu se mentioneaza in decizia de transfer nivelul de
invatamant.
(3) Maistrii instructori titulari in invatamantul gimnazial pe catedra de
educatie tehnologica, care intra in restrangere de activitate, se pot transfera
pe o catedra de pregatire practica in invatamantul profesional (scoala
profesionala si scoala de ucenici).
CAP. 3
Organizarea si desfasurarea actiunii de pretransferare si transferare
pentru restrangere de activitate
Art. 19
(1) Pretransferarea si transferarea pentru restrangere de activitate a
personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat se organizeaza la
nivelul I.S.J./I.S.M.B. de catre comisia de mobilitate a personalului didactic,
numita prin decizie a inspectorului scolar general. Comisia de mobilitate a
personalului didactic are urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct;
b) vicepresedinte - inspector cu selectia, evidenta si promovarea
personalului didactic sau director al unui liceu;
c) secretar - inspector cu atributii referitoare la selectia, evidenta si
promovarea personalului didactic/inspector scolar de specialitate;
d) membri - inspectori scolari de specialitate/inspectori scolari, profesori
metodisti, cate unul pentru fiecare specialitate;
e) un reprezentant al Ministerului Educatiei si Cercetarii - cu statut de
observator.
(2) Reprezentantii sindicatelor judetene/ale sectoarelor municipiului
Bucuresti, desemnati de federatiile sindicale din invatamant semnatare ale
Contractului colectiv de munca unic la nivel de ramura invatamant, participa ca
observatori la lucrarile comisiei. In aceasta calitate au acces la documentele
comisiei de mobilitate a personalului didactic, au dreptul de a semnala
presedintelui acesteia eventualele nerespectari ale prevederilor legale si
semneaza impreuna cu membrii comisiei documentele finale.
Art. 20
Listele cuprinzand posturile didactice vacante pentru etapa de
pretransferare si transferare prin restrangere de activitate se realizeaza de
catre comisia de mobilitate a personalului didactic, se valideaza de catre
consiliul de administratie al I.S.J./I.S.M.B.; listele se aduc la cunostinta
persoanelor interesate, cu 30 de zile inaintea declansarii procedurilor de
transferare, prin afisarea la inspectoratele scolare si la unitatile de
invatamant respective, precum si pe Internet, conform prevederilor art. 10
alin. (2) din Legea nr. 128/1997; listele cuprind mentiunile prevazute in anexa
nr. 1; in presa centrala si locala se vor publica numarul total de posturi si
locul de afisare a listei. Concomitent cu listele continand posturile/catedrele
care intra in restrangere de activitate se afiseaza si listele cuprinzand
cadrele didactice care se transfera prin restrangere de activitate.
Art. 21
Posturile devenite vacante in timpul sesiunii de pretransferare se includ
in lista posturilor vacante si se pot ocupa de personalul participant la
aceasta sesiune, cu exceptia posturilor de la unitatile de invatamant in care
exista restrangeri de activitate la specialitatea respectiva, dovedite prin
adrese emise de conducerea unitatii de invatamant.
Art. 22
Pentru posturile/catedrele didactice din invatamantul alternativ, cadrele
didactice care participa la sesiunea de pretransferare si transferare ca urmare
a restrangerii de activitate sau prin restructurarea retelei scolare vor anexa
la cererea de inscriere documentul care atesta parcurgerea modulului de
pedagogie specifica, eliberat de federatiile, asociatiile, centrele care
organizeaza alternative educationale in Romania (Waldorf, Step by Step,
Montessori, Freinet, Planul Jena etc.).
Art. 23
Pentru pretransferare si transferare ca urmare a restrangerii de activitate
sau prin restructurarea retelei scolare, personalul didactic titular in
invatamantul preuniversitar depune la I.S.J./I.S.M.B. o cerere-tip, elaborata
de Ministerul Educatiei si Cercetarii, insotita de documentele mentionate in
aceasta, si o adeverinta eliberata de conducerea unitatii de invatamant unde
este titular, in care sa se mentioneze cauzele pentru care postul/catedra a
ajuns in aceasta situatie.
Art. 24
Persoanele cu studii superioare care s-au titularizat in invatamant pe
posturi de educatori/invatatori conform Legii nr. 6/1969 privind Statutul
personalului didactic, cu modificarile ulterioare, si care nu sunt absolvente
de liceu pedagogic pot participa la sesiunea de transferari pentru restrangere
de activitate pentru ocuparea unui/unei post/catedre corespunzator/corespunzatoare
specializarii dobandite prin studii numai in invatamantul gimnazial,
profesional si de ucenici.
Art. 25
Solutionarea cererilor de transferare pentru restrangere de activitate se
face in urmatoarea ordine:
a) restrangere de activitate in cadrul unitatii de invatamant;
b) restrangere de activitate la nivelul aceleiasi localitati;
c) restrangere de activitate la nivelul aceluiasi judet/municipiului
Bucuresti;
d) restrangere de activitate la unitati de invatamant din alte judete.
Art. 26
(1) Restrangerea de activitate in cadrul unitatii de invatamant se
solutioneaza prin transferarea cadrelor didactice titulare pe o alta catedra in
aceeasi unitate de invatamant, conform specializarilor obtinute prin studii.
(2) In situatia in care restrangerea de activitate nu poate fi solutionata
in cadrul unitatii de invatamant, fiind vizate doua sau mai multe cadre
didactice de aceeasi specialitate, se vor aplica prevederile art. 13 alin. (5)
din Legea nr. 128/1997.
Art. 27
(1) Ierarhizarea cadrelor didactice care participa la sesiunile de
pretransferare si transferare prin restrangere de activitate sau prin
restructurarea retelei scolare se face pe baza punctajului rezultat din
evaluarea activitatii conform art. 13 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, pe baza
criteriilor mentionate in anexa nr. 2.
(2) Pentru solutionare, comisia de mobilitate a personalului didactic
analizeaza cererile de pretransferare si transferare ale solicitantilor si
hotaraste modalitatea de solutionare, in prezenta acestora, in sedinta publica
organizata la data prevazuta in calendarul miscarii personalului didactic.
(3) Repartizarea pe posturi didactice se face in ordinea descrescatoare a
punctajului obtinut prin evaluarea activitatii. Optiunea se exprima in scris,
conform cererii-tip, si se consemneaza in procesul-verbal al comisiei de
mobilitate a personalului didactic, cu certificare prin semnatura
solicitantului sau a imputernicitului, acesta din urma prezentand procura
notariala.
(4) In cazul in care sunt doua sau mai multe cadre didactice care participa
la sesiunea de pretransferare si opteaza pentru acelasi/aceeasi post/catedra,
postul/catedra va fi ocupat/ocupata in urma participarii solicitantilor la
concursul national unic.
(5) Cadrul didactic care nu participa la sedinta publica de solutionare a
pretransferarilor si transferarilor prin restrangere de activitate are dreptul
sa desemneze, prin procura speciala, un imputernicit care sa ii reprezinte
interesele. In cazul in care cadrul didactic nu este prezent personal sau
printr-un imputernicit la sedinta publica de solutionare a pretransferarilor,
cererea acestuia nu va fi solutionata. In cazul in care cadrul didactic nu este
prezent personal sau printr-un imputernicit la sedinta publica de transferare
prin restrangere de activitate, comisia de mobilitate a personalului didactic
ii atribuie din oficiu un post sau o catedra din lista afisata. In cazul in
care cadrul didactic refuza sa opteze pentru un post sau o catedra din lista
publicata, acesta isi va pierde statutul de titular conform art. 130 alin. (1)
lit. a) din Codul muncii.
Art. 28
Contestatiile se depun la inspectoratul scolar in termen de doua zile
lucratoare de la comunicarea hotararii comisiei de mobilitate a personalului
didactic si se solutioneaza de catre consiliul de administratie al
inspectoratului scolar, in termen de 5 zile de la inregistrarea acestora, cu
respectarea prevederilor art. 11 alin. (6) si ale art. 13 alin. (5) din Legea
nr. 128/1997. Hotararea comisiei de contestatii ramane definitiva.
Art. 29
Dupa solutionarea contestatiilor inspectorul scolar general emite decizia
de pretransferare sau transferare prin restrangere de activitate, cu precizarea
postului/catedrei didactic/didactice si a nivelului de invatamant, cu
exceptiile prevazute de prezenta metodologie.
Art. 30
Pretransferarea si transferarea prin restrangere de activitate a cadrelor
didactice care solicita post in palatele si cluburile copiilor se organizeaza
si se desfasoara conform prezentei metodologii si cu sustinerea unei probe
practice/orale eliminatorii, in profilul postului didactic (conform art. 20 din
Regulamentul de organizare si functionare a palatelor si cluburilor copiilor,
aprobat prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 3.425/1998); proba se
sustine in aceleasi conditii ca la ocuparea posturilor/catedrelor vacante prin
concursul national unic. Constituirea posturilor trebuie sa se faca tinandu-se
cont de solicitarile elevilor si, pe cat posibil, profilul acestora sa permita
ocuparea lor cu profesori calificati. Schimbarea profilului unui astfel de post
se poate face numai cu acordul conducerii I.S.J./I.S.M.B.
Art. 31
Nerespectarea prevederilor Legii nr. 84/1995, republicata, cu modificarile
si completarile ulterioare, Legii nr. 128/1997, cu modificarile si completarile
ulterioare, si ale prezentei metodologii atrage sanctionarea
administrativ-disciplinara, civila sau penala, potrivit gravitatii faptei.
TITLUL III
Organizarea si desfasurarea concursului national unic pentru ocuparea
posturilor didactice declarate vacante/rezervate in invatamantul preuniversitar
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 32
Prezentul titlu cuprinde norme de organizare a concursului national unic
pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante/rezervate in
invatamantul preuniversitar de stat, in conformitate cu dispozitiile art. 154
alin. (1), (2), (3) si (5) din Legea nr. 84/1995, republicata, si ale art. 42
si 45 din Legea nr. 128/1997.
Art. 33
(1) Concursul national unic pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice
declarate vacante/rezervate in invatamantul preuniversitar de stat consta in
probe scrise tip "grila", potrivit prevederilor art. 9 alin. (2) si
(3) din Legea nr. 128/1997, elaborate de Ministerul Educatiei si Cercetarii in
conformitate cu programa pentru examenul de definitivare in invatamant, in
specialitatea postului didactic respectiv. Proba scrisa cuprinde ponderea de
doua treimi subiecte din specialitate si o treime subiecte din metodica
predarii specialitatii respective.
(2) Pentru proba scrisa se stabilesc de catre Ministerul Educatiei si
Cercetarii variante de subiecte din care se aleg, prin tragere la sorti,
numarul subiectului probei scrise si numarul subiectelor de rezerva.
Art. 34
(1) La concursul national unic pentru ocuparea posturilor/catedrelor
didactice declarate vacante/rezervate in invatamantul preuniversitar de stat au
dreptul sa participe persoanele care indeplinesc conditiile de studii prevazute
la art. 7 din Legea nr. 128/1997.
(2) Ocuparea posturilor/catedrelor vacante/rezervate din invatamantul
preuniversitar se face numai prin concurs national unic cu probe scrise.
(3) Repartizarea candidatilor care au obtinut minimum media 5 (cinci) la
concursul national unic de ocupare a posturilor/catedrelor se face
computerizat, in ordinea descrescatoare a mediilor, corespunzator optiunilor
candidatilor.
(4) Candidatii care au obtinut la concursul national unic minimum media 7
(sapte) se pot titulariza pe posturi/catedre vacante in limita numarului de
posturi/catedre din lista afisata pentru concurs.
(5) Candidatii care au obtinut minimum media 5 (cinci) la concursul
national unic pot opta pentru incadrarea prin suplinire pe un post/catedra
vacant/rezervat publicat in lista posturilor, incheind contract pe perioada
determinata corespunzator perioadei de viabilitate a postului, respectiv pana
la revenirea titularului, cu emiterea deciziei anual.
(6) Candidatii care au obtinut note sub 5 (cinci) nu vor fi repartizati in
invatamantul preuniversitar pe posturi/catedre vacante/rezervate. In cazul in
care sunt cadre didactice titulare aflate in situatia de mai sus, inspectoratul
scolar va efectua evaluarea acestora.
(7) In invatamantul gimnazial se pot constitui catedre compuse din ore in
doua sau mai multe unitati de invatamant cu un singur rand de clase sau din
mediul rural, cu respectarea prevederilor art. 44 alin. (1) din Legea nr.
128/1997.
(8) Cadrul didactic titular prezentat la concursul national unic care nu
ocupa post/catedra sau ocupa prin detasare post/catedra isi pastreaza calitatea
de titular in unitatea de invatamant din care provine, cu exceptia cadrelor
didactice prevazute la art. 27 alin. (5).
Art. 35
In cazul mediilor egale obtinute la concursul national unic departajarea
candidatilor, absolventi cu studii superioare, se face pe baza mediei dintre
media anilor de studii si media examenului de licenta/examenului de stat.
Pentru absolventii liceelor pedagogice/scolilor echivalente si ai scolilor
postliceale departajarea se face pe baza mediei anilor de studii si a mediei
examenului de bacalaureat. Daca egalitatea se mentine, are prioritate
candidatul cu domiciliul stabil in localitatea unde se afla postul vacant/rezervat.
CAP. 2
Inscrierea candidatilor si disciplinele de concurs
Art. 36
Cererea de inscriere la concursul national unic, insotita de copii de pe
documentele solicitate, se inregistreaza la comisiile judetene de concurs din
cadrul inspectoratelor scolare in a caror raza teritoriala se afla posturile
didactice vacante/rezervate, conform graficului prevazut in anexa nr. 6. Actele
de studii se depun in copie legalizata, iar celelalte documente sunt
certificate, pentru conformitate cu originalul, de catre un membru al comisiei
judetene de concurs. La cererea de inscriere candidatii titulari anexeaza o
adeverinta care justifica viabilitatea postului propriu.
Art. 37
Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate din
invatamantul alternativ candidatii anexeaza la cererea de inscriere la concurs
avizul privind parcurgerea modulului de pedagogie specifica, eliberat de
federatiile, asociatiile, centrele care organizeaza alternative educationale in
Romania (Waldorf, Step by Step, Montessori, Freinet, Planul Jena etc.).
Art. 38
Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate la
disciplina religie, disciplinele teologice, precum si pentru posturile
didactice de la seminariile/liceele teologice, candidatii anexeaza la cererea
de inscriere la concurs avizul cultului respectiv care a semnat Protocolul cu
Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Art. 39
(1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate,
constituite din activitati specifice "cercurilor in domeniul
tehnico-stiintific si cultural artistic" din palatele si cluburile
copiilor, se pot inscrie la concurs persoanele care indeplinesc conditiile de
studii prevazute la art. 7 alin. (3) si la art. 44 alin. (5) din Legea nr.
128/1997.
(2) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate din
palatele si cluburile copiilor se pot inscrie la concurs absolventi ai
invatamantului superior de lunga/scurta durata si invatatori/institutori, avand
specializarea in profilul posturilor/catedrelor constituite din cercuri in
domeniul tehnico-stiintific. Proba scrisa se sustine din programa de
definitivat pentru specializarea/specializarile inscrise pe diploma de studii.
Candidatii care opteaza pentru un post de la palatele si cluburile copiilor vor
sustine in prealabil o proba de aptitudini eliminatorie, specifica profilului
de activitate pe care urmeaza sa o realizeze in cercurile din palatele si
cluburile copiilor (conform art. 20 din Regulamentul de organizare si functionare
a palatelor si cluburilor copiilor, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei
nationale nr. 3.425/1998).
Art. 40
Pentru ocuparea posturilor de profesori consilieri de la centrul judetean
de asistenta psihopedagogica sau de la cabinetele interscolare se pot inscrie
la concurs absolventi ai facultatilor de psihologie, sociologie, pedagogie,
precum si absolventi ai facultatilor de filozofie-istorie, promotiile 1978 -
1989, care fac dovada ca au fost in grupele pentru psihologie, pedagogie,
sociologie. Proba scrisa se sustine din programa de definitivat pentru
specializarea/specializarile inscrisa/inscrise pe diploma de studii.
Art. 41
(1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante/rezervate se pot inscrise
la concurs absolventi de invatamant superior de lunga/scurta durata care au
inscrise pe diploma specializarile corespunzatoare posturilor/catedrelor
respective. Pentru aceste posturi/catedre proba se sustine in specialitatea
postului/catedrei, dupa programa pentru examenul de definitivare in invatamant.
(2) Pentru posturile didactice de educator/educatoare proba scrisa se
sustine la limba si literatura romana si la metodica activitatii
instructiv-educative din invatamantul prescolar, dupa programa pentru examenul
de definitivare in invatamant.
(3) Pentru posturile didactice de invatator/institutor proba scrisa se
sustine la limba si literatura romana si la metodica predarii acesteia, dupa
programa pentru examenul de definitivare in invatamant.
Art. 42
(1) Pentru disciplinele socioumane, deoarece nu se pot constitui catedre
dintr-o singura disciplina, profilul acesteia se stabileste in functie de
numarul dominant de ore.
(2) Proba scrisa cuprinde subiecte din programa de definitivat la
specializarea inscrisa pe diploma de licenta/absolvire a invatamantului
superior a candidatului.
Art. 43
Pentru catedrele de cultura civica proba scrisa se sustine din programa de
definitivat la una dintre specializarile: filozofie, filozofie-istorie,
istorie, drept, sociologie, stiinte politice si administrative,
psihosociologie, pedagogie/psihologie, pedagogie, psihosociopedagogie si
metodica predarii acestora, in functie de specializarea inscrisa pe diploma de
licenta/absolvire a invatamantului superior a candidatului.
Art. 44
Pentru ocuparea catedrelor, cu exceptia catedrelor de limba si literatura
romana, din unitati de invatamant si clase cu predare in limba minoritatilor
nationale concursul se poate sustine in limba materna. Ministerul Educatiei si
Cercetarii va asigura traducerea subiectelor in limba minoritatilor nationale.
CAP. 3
Comisiile de concurs
Art. 45
(1) Coordonarea metodologica a concursului conform prevederilor art. 9
alin. (3) din Legea nr. 128/1997 este asigurata de Ministerul Educatiei si
Cercetarii prin Comisia nationala de concurs, numita prin ordin al ministrului
educatiei si cercetarii. Comisia nationala de concurs are in subordine
subcomisii, cate una pentru fiecare disciplina la care se organizeaza concurs.
(2) Comisia nationala de concurs are urmatoarele atributii:
a) elaboreaza subiectele si baremele de evaluare pentru disciplinele de
concurs;
b) instruieste presedintii comisiilor judetene de concurs;
c) decide, in cazuri deosebite, folosirea subiectelor de rezerva;
d) controleaza modul in care isi desfasoara activitatea comisiile judetene
de concurs;
e) analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului national unic pe baza
rapoartelor elaborate de comisiile judetene/a municipiului Bucuresti si prezinta
concluziile conducerii Ministerului Educatiei si Cercetarii;
f) in vederea aplicarii prevederilor prezentei metodologii se emit
recomandari sau dispozitii, din proprie initiativa ori la solicitarea
presedintilor comisiilor judetene de concurs.
Art. 46
(1) Organizarea si desfasurarea concursului se asigura de inspectoratele
scolare.
(2) La nivelul I.S.J./I.S.M.B. se constituie comisii judetene de organizare
si desfasurare a concursului, ai caror membri sunt numiti prin decizie a
inspectorului scolar general.
Art. 47
(1) Comisiile judetene/a municipiului Bucuresti de concurs au urmatoarele
atributii:
a) afiseaza lista posturilor didactice vacante/rezervate prezentata in
anexa nr. 5, stabilita de comisia de mobilitate a personalului didactic si
aprobata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar cu cel putin
30 de zile inaintea concursului, conform art. 10 alin. (2) din Legea nr.
128/1997;
b) inregistreaza si verifica dosarele candidatilor, cuprinzand cererile de
inscriere la concurs si documentele anexate, necesare inscrierii. Dosarele sunt
avizate de consilierul juridic al inspectoratului scolar;
c) stabilesc unitatea/unitatile de invatamant la care se desfasoara
concursul;
d) repartizeaza candidatii in salile de concurs in ordine alfabetica;
e) afiseaza pe usa fiecarei sali tabelele nominale cu candidatii
repartizati in sala si disciplina la care sustin concursul;
f) aproba lista cu supraveghetorii care vor participa la organizarea
concursului national unic, avand in vedere conduita morala si pregatirea
profesionala a acestora. Vor fi acceptate ca supraveghetori numai cadrele
didactice titulare care au minimum gradul didactic II;
g) stabilesc, dintre supraveghetori, responsabilii de sali care primesc,
sub semnatura, de la secretarul comisiei, tabelul nominal cu candidatii
repartizati in sala respectiva, precum si colile tip de examen/grila si
ciornele necesare, in functie de numarul concurentilor, pe care le predau
supraveghetorilor prin proces-verbal tip;
h) intocmesc listele cu personalul didactic care va asigura supravegherea
candidatilor, verificarea identitatii acestora;
i) numesc, prin tragere la sorti, pentru fiecare sala, 2 - 3
supraveghetori, care au alta specialitate decat candidatii din sala de concurs
si care nu au sot/sotie sau rude, pana la gradul al IV-lea inclusiv, printre
candidati. In acest sens supraveghetorii depun o declaratie scrisa;
j) asigura instruirea supraveghetorilor privind desfasurarea concursului
national unic;
k) asigura multiplicarea subiectelor pentru toate salile de concurs;
l) distribuie la salile de concurs plicurile cu subiectele tip grila,
astfel incat la ora de incepere a concursului acestea sa poata fi desigilate in
prezenta candidatilor;
m) verifica prin intermediul unui membru al comisiei de concurs daca
subiectele corespund disciplinei la care sustin concurs candidatii din sala
respectiva;
n) preiau de la responsabilii de sala lucrarile si borderourile de notare,
pe baza de proces-verbal tip;
o) intocmesc si afiseaza, pe specialitati, tabelul nominal cu rezultatele
concursului, in ordinea descrescatoare a notelor;
p) raspund din punct de vedere organizatoric, material si financiar de
organizarea si desfasurarea concursului.
(2) La lucrarile comisiilor prevazute la alin. (1) participa, cu statut de
observator, reprezentantii sindicatelor recunoscute la nivel national, care au
drept de acces la documentele comisiilor si care pot solicita consemnarea in
procesul-verbal a propriilor observatii.
CAP. 4
Desfasurarea concursului
Art. 48
(1) Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitatile de
invatamant cu clase speciale de limbi straine cu program intensiv si/sau
bilingv si din unitatile de invatamant cu profil de informatica, muzica, arte
plastice, coregrafie, sport, catedrele din palatele si cluburile copiilor,
candidatii sustin o proba practica/orala eliminatorie in profilul postului
didactic.
(2) Comisia de concurs stabileste si afiseaza graficul desfasurarii probei
practice.
(3) Proba practica/orala se sustine in fata unei comisii alcatuite din:
a) presedinte - inspectorul scolar de specialitate;
b) directorul unitatii de invatamant/institutiei la care se desfasoara
proba practica;
c) 2 profesori de specialitate, de preferinta metodisti ai inspectoratului
scolar.
(4) Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitatile cu
profil muzica, coregrafie si teatru proba practica se desfasoara conform anexei
nr. 3.
(5) Pentru ocuparea posturilor didactice din unitatile cu clase speciale de
limbi straine cu program intensiv si bilingv proba practica se desfasoara
conform anexei nr. 4.
(6) Rezultatul probei practice/orale se consemneaza prin "admis"
sau "respins". Evaluarea candidatului se face numai de catre cei 2
profesori de specialitate din comisie, hotararea luandu-se prin consens.
Art. 49
Pentru ocuparea posturilor/catedrelor cu predare in alta limba decat aceea
in care candidatii si-au facut studiile sau decat limba lor materna, acestia
sustin un test eliminatoriu la limba straina in care urmeaza sa faca predarea,
in fata unei comisii alcatuite din inspectorul scolar de specialitate, in
calitate de presedinte, si 2 profesori de specialitate cu gradul didactic I.
Rezultatul testului se consemneaza prin "admis" sau
"respins".
Art. 50
Contestatii la proba practica/orala nu se admit, hotararea comisiei de
concurs ramanand definitiva.
Art. 51
Candidatii care solicita o catedra formata din cel putin doua specializari
sustin proba scrisa la specializarea care are ponderea cea mai mare de ore in
catedra.
Art. 52
(1) Lucrarea scrisa se desfasoara conform graficului desfasurarii
concursului, incepand cu ora 9,00.
(2) Accesul candidatilor in sala de concurs se face incepand cu ora 7,30,
cel mai tarziu pana la ora 8,30.
(3) Pentru ocuparea posturilor de educatori/invatatori/institutori din
unitatile de invatamant, clase sau grupe cu predare in limba minoritatilor
nationale, concursul consta in sustinerea urmatoarelor probe: limba si
literatura romana - 16 iulie ora 9,00, limba si literatura materna - 17 iulie
ora 9,00. Nota pentru promovarea fiecarei probe trebuie sa fie minimum 5,00.
(4) Dupa primirea subiectelor de concurs de catre candidati durata de
redactare a lucrarilor este de 3 ore, timp ce nu poate fi depasit.
Art. 53
(1) Supraveghetorii de sala verifica identitatea candidatilor.
(2) Supraveghetorii vor instrui candidatii in ceea ce priveste modul in care
trebuie sa se desfasoare examenul.
(3) In momentul in care ultimul candidat a predat lucrarea, toti candidatii
sunt invitati in sala de examen, iar evaluarea lucrarilor se face imediat in
prezenta candidatilor.
(4) Ultimii 5 candidati raman in sala pana la predarea, respectiv la
evaluarea ultimei lucrari.
(5) Evaluarea si notarea lucrarii scrise se fac de catre cadrele didactice
supraveghetoare, prin aplicarea grilei peste foaia cu raspunsuri, conform
instructiunilor transmise de Comisia nationala de concurs. Evaluarea se face in
prezenta candidatului si a 2 martori alesi succesiv.
(6) Punctajul obtinut pe baza evaluarii si nota corespunzatoare acestui
punctaj se inregistreaza pe foaia de examen, in rubrica prevazuta in acest
scop, care va fi semnata de fiecare evaluator, de candidat si de 2 martori
alesi succesiv dintre ceilalti candidati.
(7) Acest punctaj va fi consemnat intr-un borderou de notare, semnat de
profesorii care au evaluat.
(8) Borderoul face parte din documentele de examen si se arhiveaza cu
acestea.
(9) Presedintele si membrii comisiei de concurs asista prin sondaj la
evaluarea subiectelor de tip grila si verifica prin sondaj corectitudinea
evaluarii.
(10) Responsabilii de sala predau comisiei judetene de concurs lucrarile si
ciornele candidatilor, borderourile de notare, procesele-verbale tip si
situatia prezentei candidatilor.
Art. 54
(1) Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu
subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba respectiva, fiind considerati
neprezentati.
(2) Candidatii nu pot avea asupra lor in sala de concurs carti, caiete,
telefoane mobile sau alte mijloace de comunicare la distanta. Candidatii pot
avea dictionare pentru specializarea latina-greaca si planurile de conturi
pentru specializarea contabilitate.
(3) Candidatii se asaza cate unul in banca, conform listelor afisate.
(4) Pentru ciorne candidatii vor primi coli obisnuite de hartie marcate cu
stampila "Concurs 2003".
(5) Candidatii care, in timpul desfasurarii probelor de concurs, sunt
surprinsi copiind sau transmitand solutii cu privire la subiecte sunt eliminati
din concurs, incheindu-se un proces-verbal in acest sens de catre
supraveghetorii salii.
Art. 55
(1) In timpul desfasurarii probei responsabilul de sala si ceilalti
supraveghetori nu au dreptul sa rezolve subiectele, sa dea indicatii
candidatilor sau sa vorbeasca intre ei.
(2) Cadrele didactice supraveghetoare care furnizeaza solutii ale
subiectelor de concurs, falsifica lucrari sau manifesta neglijenta in
indeplinirea atributiilor de supraveghetor sunt sanctionate penal, civil,
administrativ-disciplinar, dupa caz.
Art. 56
Rezultatele concursului se afiseaza la sediul unitatii/institutiei de
invatamant unde s-a desfasurat concursul, precum si la I.S.J./I.S.M.B., cel mai
tarziu a doua zi de la sustinerea acestuia.
Art. 57
(1) Contestatiile se depun in termen de cel mult 48 de ore de la afisarea
rezultatelor, la secretarul comisiei de concurs.
(2) Reevaluarea lucrarilor se face in termen de cel mult 24 de ore de la
expirarea termenului limita de inregistrare a contestatiei.
(3) Hotararile comisiei de contestatii sunt definitive.
Art. 58
Rezultatele concursului in urma solutionarii contestatiilor se afiseaza la
sediul unitatii/institutiei de invatamant unde s-a desfasurat concursul, precum
si la I.S.J./I.S.M.B., cel mai tarziu a doua zi de la solutionarea
contestatiilor.
CAP. 5
Repartizarea candidatilor pe posturi
Art. 59
Comisia de concurs afiseaza listele finale in ordinea descrescatoare a
mediilor, in functie de postul didactic solicitat, dar nu mai tarziu de 22
iulie 2003, ora 12,00.
Art. 60
Repartizarea computerizata a candidatilor pe post/catedra ca titular/suplinitor
se face in ordinea descrescatoare a mediilor obtinute in concurs, in
conformitate cu prevederile art. 34 alin. (3).
Art. 61
Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice din
invatamantul preuniversitar de stat si numirea/transferul pe post/catedra a
candidatilor admisi se fac prin decizie a inspectorului scolar general.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 62
(1) Participarea, pentru prima data, la concursul national unic de ocupare
a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate in invatamantul
preuniversitar de stat este fara taxa; plata cadrelor didactice care participa
la organizarea si desfasurarea concursului se face de catre Ministerul
Educatiei si Cercetarii, prin inspectoratele scolare.
(2) Normarea activitatii si salarizarea membrilor comisiilor de evaluare se
fac in conformitate cu precizarile aprobate prin ordin al ministrului educatiei
si cercetarii.
Art. 63
La organizarea si desfasurarea concursului national unic nu pot participa
persoanele care concureaza sau care au in randul candidatilor sot/sotie ori
rude pana la gradul al IV-lea inclusiv.
Art. 64
Lucrarile de concurs, borderourile de notare, precum si ciornele se
pastreaza in arhiva inspectoratelor scolare judetene timp de un an, iar
celelalte documente, conform dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 65
Nerespectarea prevederilor legale de catre persoanele implicate in
organizarea si desfasurarea pretransferarii si a transferarii pentru
restrangere de activitate sau concurs atrage raspunderea
administrativ-disciplinara, civila sau penala, dupa caz.
Art. 66
In cazul neocuparii tuturor posturilor cu personal didactic calificat,
inspectoratele scolare vor organiza concurs pentru ocuparea posturilor, in
conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
Art. 67
Graficul desfasurarii concursului este prevazut in anexa nr. 6.
Art. 68
Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezenta metodologie.
Art. 69
Pe data intrarii in vigoare a prezentei metodologii se abroga Ordinul
ministrului educatiei si cercetarii nr. 3.342/2002 pentru aprobarea
Metodologiei privind incadrarea personalului didactic din invatamantul
preuniversitar incepand din anul scolar 2002 - 2003, ca urmare a aplicarii
Planului-cadru de invatamant, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 287 din 29 aprilie 2002, modificat si completat prin Ordinul ministrului
educatiei si cercetarii nr. 3.469/2002, publicat in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 398 din 11 iunie 2002, Ordinul ministrului educatiei si
cercetarii nr. 5.058/2001 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea si
vacantarea posturilor/catedrelor din invatamantul preuniversitar, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 39 din 21 ianuarie 2002, Ordinul
ministrului educatiei si cercetarii nr. 3.325/2002 pentru aprobarea
Metodologiei privind organizarea si desfasurarea pretransferarii personalului
didactic titular si a transferarii personalului didactic titular disponibilizat
prin restrangerea activitatii sau prin desfiintarea unor unitati scolare,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 393 din 10 iunie 2002,
modificat si completat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr.
3.472/2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 419 din 17
iunie 2002, Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.026/2001 pentru
aprobarea Metodologiei privind organizarea si desfasurarea concursului national
pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante in invatamantul
preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 48 din
24 ianuarie 2002, modificat si completat prin Ordinul ministrului educatiei si
cercetarii nr. 3.470/2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 398 din 11 iunie 2002, Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr.
3.215/2002 pentru aprobarea Metodologiei privind ocuparea posturilor/catedrelor
din invatamantul preuniversitar de stat prin detasare in interesul
invatamantului sau la cerere a personalului didactic titular, precum si prin
suplinire cu personal didactic calificat sau necalificat, publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 192 din 21 martie 2002, modificat prin
Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 3.471/2002, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 398 din 11 iunie 2002.
ANEXA 1
la metodologie
LISTA
posturilor didactice vacante pentru etapa de pretransferare si transferare prin
restrangere de activitate
Lista care se afiseaza va contine urmatoarele informatii:
Specialitatea ...................................... (nr. de
posturi/catedre in/pentru restrangere/pretransferare la nivelul judetului
.....................)
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
T - Tipul de curriculum
T1 - Trunchi comun
T2 - C.D.S. (optionale)
N - Nivelul de invatamant:
- prescolar
- primar
- gimnazial
- profesional
- liceal
______________________________________________________________________________
|Nr. |Unitatea| T |Aria |Evaluarea |N |Localitatea|Mediul
|Observatii|
|crt.|scolara | |curriculara|viabilitatii| | |(urban,|
|
| | | | |postului (in| | |rural) |
|
| | | | |ani scolari)| | | |
|
| |
|_____|___________|____________|__|___________|_______|__________|
| | |T1|T2| | | | | |
|
|____|________|__|__|___________|____________|__|___________|_______|__________|
| | | | | | | | | |
|
|____|________|__|__|___________|____________|__|___________|_______|__________|
ANEXA 2
la metodologie
CRITERII SI PUNCTAJE
pentru evaluarea personalului didactic
1. Inspectia scolara la clasa
Pentru restrangere de activitate inspectia scolara se face in caz de
egalitate, ca urmare a compararii punctajului obtinut prin aplicarea
criteriilor prevazute la pct. 2 - 6, pentru departajare la nivelul unitatii de
invatamant.
Inspectia scolara la clasa este realizata de inspectorii scolari de
specialitate.
Aprecierea inspectiei scolare se exprima prin note de la 10 la 1.
Se ia in considerare ultima inspectie efectuata in ultimii 4 ani,
indiferent de numarul de ore asistate la clasa, finalizata prin nota sau
calificativ.
Punctajul acordat prin cuantificarea notei acordate la inspectia scolara se
include in punctajul pe baza caruia se ierarhizeaza cadrele didactice la
nivelul unitatii de invatamant, dar nu se va include in punctajul pe baza
caruia se ierarhizeaza cadrele didactice de catre comisia judeteana pentru
solutionarea cererilor de restrangere de activitate.
2. Nivelul studiilor
A. Absolventi ai scolii normale/liceu pedagogic sau ai scolii
postliceale pedagogice cu diploma/certificat de absolvire 5
puncte
B. Absolventi ai colegiului pedagogic universitar (institutori)
cu diploma de absolvire*) 8
puncte
C. Maistri-instructori, absolventi de:
a) scoala postliceala cu diploma/certificat de
absolvire/certificat de competente profesionale 5
puncte
b) liceu + scoala de maistri cu diploma/certificat de
absolvire/certificat de competente profesionale 5
puncte
c) liceu industrial cu diploma/certificat de
absolvire/certificat de competente profesionale 3
puncte
d) liceu teoretic si scoala profesionala cu diploma/certificat
de absolvire/certificat de competente profesionale 3
puncte
e) scoala profesionala si scoala de maistri cu
diploma/certificat de absolvire/certificat de competente
profesionale 2
puncte
D. Absolventi in specialitate ai invatamantului postliceal,
respectiv scoala postliceala sau scoala de maistri, cu a doua
specializare 6
puncte
E. Absolventi in specialitate, ai invatamantului superior de
scurta durata sau ai institutului pedagogic cu
diploma de absolvire 8
puncte
F. Absolventi in specialitate, ai invatamantului superior de
lunga durata, cu diploma de licenta 10
puncte
G. Absolventi in specialitate, ai invatamantului superior de
lunga durata cu diploma de licenta si cu:
- studii postuniversitare de specializare 11
puncte
- studii aprofundate de specialitate 11
puncte
- cursuri de perfectionare postuniversitara 10,5
puncte
- grad didactic I obtinut pe baza de examene si doctorat obtinut
in domeniul specializarii/specializarilor inscrise pe diploma
de licenta 12
puncte
------------
*) Educatoarele si invatatoarele care au dobandit functia de instructor
prin absolvirea invatamantului superior de scurta/lunga durata.
3. 1. Gradul didactic
a) Definitivat 6
puncte
b) Gradul didactic II 10
puncte
c) Gradul didactic I 12
puncte
d) Doctorat 20
puncte.
3. 2. Media de absolvire pentru stagiari (0 - 2 ani) conform art. 13 alin.
(5) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic.
- Media 10 5 puncte
- Media 9 - 9,99 4
puncte
- Media 8 - 8,99 3
puncte
- Media 7 - 7,99 2
puncte
- Media 6 - 6,99 1
punct.
NOTA:
Se puncteaza ultimul grad didactic dobandit.
La punctajul corespunzator gradului didactic mentionat mai sus se adauga
cate 2 puncte pentru definitivat, gradul didactic II, respectiv gradul didactic
I, daca au fost acordate cu media 10.
Personalului didactic caruia i s-a acordat gradul didactic I pe baza
calificativului "admis" i se echivaleaza acest calificativ cu nota
10.
4. Rezultatele obtinute in activitatea didactica
Calificativele obtinute in anii scolari 2001 - 2002 si 2002 - 2003
(partial):
- Foarte bine 10
puncte
- Bine 7
puncte
- Satisfacator 2
puncte
- Nesatisfacator 0
puncte.
NOTA:
a) In cazul intreruperii activitatii la catedra in perioada ultimilor 2
ani, se iau in considerare calificativele pentru ultimii 2 ani scolari in care
cadrul didactic si-a desfasurat activitatea.
b) In cererea fiecarui cadru didactic se va trece media punctajului celor
doua calificative.
5. Activitatea metodica si stiintifica dovedita prin documente
justificative
a) Se puncteaza activitatea din ultimii 2 ani la nivelul:
- scolii (de exemplu: activitate in comisia
metodica, responsabil cu activitatea de
perfectionare, altele) maximum 4 puncte
- judetului/municipiului Bucuresti (de exemplu:
metodist la inspectoratul scolar
judetean/Inspectoratul Scolar al Municipiului
Bucuresti/casa corpului didactic, formator
local, membru al comisiei consultative pe
discipline, membru al consiliului consultativ,
altele) maximum 4 puncte
- national (de exemplu: formator national, membru
al comisiei nationale de specialitate sau al
altor consilii/comisii nationale mentionate in
Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata,
cu modificarile ulterioare) maximum 6 puncte
b) participare in colective de elaborare de:
- programe scolare, aprobate de Ministerul
Educatiei si Cercetarii (participarea in maximum 4 puncte
colective de elaborare) pentru toate programele
- manuale scolare si lucrari stiintifice,
aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetarii 7 puncte/manual/lucrare
- ghiduri metodologice sau alte auxiliare maximum 2 puncte
curriculare/de sprijin pentru toate ghidurile
- articole de specialitate si studii de
specialitate publicate in reviste de
specialitate, la nivel judetean sau national,
inregistrate cu ISBN 1 punct/articol/studiu
maximum 5 puncte pentru
toate
articolele/studiile
- carti in domeniul educational, publicate maximum 5 puncte/carte
publicata
- mijloace de invatamant omologate de Ministerul
Educatiei si Cercetarii maximum 5 puncte
- cabinete si laboratoare amenajate prin eforturi
proprii maximum 5 puncte
c) activitati desfasurate in cadrul programelor de
reforma coordonate de Ministerul Educatiei si
Cercetarii (PHARE-VET, PHARE, Banca Mondiala),
altele decat cele punctate anterior maximum 3 puncte.
Detalierea punctajelor prevazute mai sus se va face in sedinta Consiliului
de administratie al I.S.J./I.S.M.B. si se afiseaza o data cu afisarea listei
posturilor vacante pentru etapa de pretransferare si pentru solutionarea
restrangerilor de activitate.
6. Criterii de vechime:
- vechime recunoscuta in invatamant, inclusiv 0,1 puncte/pentru
perioada rezervarii catedrei fiecare an de invatamant
NOTA:
Se recunoaste vechimea in invatamant pentru perioada activitatii
desfasurate ca personal didactic calificat.
Dupa totalizarea punctajului, in caz de egalitate se vor lua in
considerare, pentru departajare, criterii social-umanitare, in urmatoarea
ordine:
a) sot (sotie) cu domiciliul in localitate;
b) parinti cu domiciliul in localitate;
c) starea de sanatate care nu permite parasirea localitatii (certificat
medical de la comisia de expertiza a capacitatii de munca);
d) sot (sotie) cu activitatea in invatamant;
e) alte cauze obiective dovedite cu acte (de exemplu: unic intretinator de
familie si cu domiciliul in localitatea respectiva).
ANEXA 3
la metodologie
INVATAMANTUL ARTISTIC
licee de arta - specializarile muzica, coregrafie si teatru
Proba practica din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor vacante
din invatamantul artistic
A. Instrumente, canto, coregrafie:
a) Elaborarea unui proiect didactic: comisia va face publice, cu 48 de ore
inainte, repertoriul elevului si nivelul de studiu pe baza caruia candidatul va
concepe proiectul didactic; acesta va fi prezentat comisiei inainte de
inceperea probei.
b) Sustinerea practica a proiectului didactic (lectia de
instrument/coregrafie/canto): pe baza proiectului didactic prezentat candidatii
vor sustine ora de instrument/coregrafie/canto cu elevul/elevii nominalizati de
comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitatii de
invatamant; proba nu va depasi 30 - 50 de minute pentru muzica si 1 ora pentru
coregrafie.
c) Proba de recital ce va contine 2 lucrari la alegere, diferite ca stil,
caracter, forma.
Pentru coregrafie:
- Repertoriul candidatilor va cuprinde 5 variatii clasice din care comisia
va indica prezentarea a 2 dintre ele.
- Proba de recital nu va depasi 15 - 20 de minute.
NOTA:
Pentru dans contemporan/modern candidatul va prezenta o coregrafie, la
alegere, din 5 coregrafii consacrate pregatite.
Evaluarea probelor prevazute la lit. a), b) si c) se va face pe baza
calificativului "admis"/"respins".
B. Discipline teoretice:
1. Specialitatea Teoria muzicii - solfegiu - dicteu:
a) Solfegiu la prima vedere: proba va consta din 16 masuri de 3/4, 4/4,
5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, in cheile sol si fa.
b) Citire la prima vedere la pian a cate unui dicteu la 1, 2 si 4 voci
2. Specialitatea Armonie:
a) Armonie: armonizarea unei teme de 16 masuri (8 masuri sopran si 8 masuri
bas dat, necifrate)
b) Citire la prima vedere la pian, cu analiza armonica (3 Corale de Bach,
prin tragere la sorti).
3. Specialitatea Istoria muzicii:
a) Elaborarea unui proiect didactic: subiectul va fi stabilit de comisie si
comunicat candidatilor cu 48 de ore inainte de sustinerea probei.
b) Proba de recunoastere si comentare a unor lucrari din creatia universala
si romaneasca; pe baza auditiei, candidatilor li se cere recunoasterea si
comentarea a 4 lucrari din epoci stilistice diferite (cel putin una va fi din
creatia romaneasca) alese de comisie dintr-o lista de 30 - 40 de lucrari, pusa
la dispozitie candidatilor de catre directiunea unitatii de invatamant cu cel putin
doua saptamani inainte de sustinerea probei; comentariul va cuprinde elemente
legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum si
aspecte interdisciplinare.
Evaluarea probelor prevazute la pct. 1, 2 si 3, cu subpunctele respective,
se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".
C. Corepetitie coregrafie
Sustinerea probei practice de specialitate
Pentru sustinerea acestei probe candidatii vor pregati un program de
recital alcatuit din:
a) o lucrare reprezentativa a unui compozitor romantic (Chopin, Schumann,
Liszt, Brahms, Ceaikovski etc.);
b) o lucrare (pas de deux sau variatie) din repertoriul romantic de
balet*);
c) improvizatia libera a unui fragment de 8 sau 16 masuri simple sau
compuse omogen, in stil clasic-romantic (tonal), in tempouri diferite (Adagio,
Andantino, Allegro).
Recitalul poate fi sustinut si cu partitura in fata.
Evaluarea probelor prevazute la lit. a), b) si c) se va face pe baza
calificativului "admis"/"respins".
Corepetitie muzica
Pentru sustinerea acestei probe candidatii vor pregati:
a) un program de recital alcatuit din:
- o lucrare din repertoriu baroc;
- o lucrare clasica (sonata p I);
- lucrare romantica;
- lucrare moderna sau romaneasca;
b) citirea la prima vedere a 3 texte muzicale in stil clasic, romantic si
roman, de dificultate medie.
Textele muzicale vor fi puse la dispozitie de catre comisie.
Recitalul poate fi sustinut si cu partitura in fata.
Evaluarea probelor prevazute la lit. a) si b) se va face pe baza
calificativului "admis"/"respins".
------------
*) Repertoriul obligatoriu:
"Giselle" (A. Adam) - variatia baiatului si a fetei din actul I.
"Coppelia" (L. Delibes) - mazurka si p.d.d.
"Don Quijote" (Minkus) - p.d.d. din actul III.
"Corsarul" (Drigo) - p.d.d. din actul III.
"Lacul lebedelor" (Ceaikovski) - variatia Lebedei negre si dans
spaniol.
"Frumoasa din padurea adormita" (Ceaikovski) - variatia Zanei
liliacului.
D. Arta actorului
Proba practica
a) Candidatul va elabora un set de exercitii de initiere in cadrul unei
lectii cu 3 - 5 elevi.
b) Lucru pe text. Textul va fi la alegerea candidatului din literatura
(proza/poezie) universala sau romaneasca. Asigurarea prezentei elevilor va fi
facuta de directorul unitatii de invatamant.
Proba nu va depasi 30 de minute.
Evaluarea probelor prevazute la lit. a) si b) se va face pe baza
calificativului "admis"/"respins".
E. Arta actorului manuitor de papusi
Proba practica
Candidatii vor prezenta un microrecital (15 - 20 de minute) cuprinzand o
secventa scenica papusareasca pe un scenariu alcatuit de ei, cu o trimitere
sigura la o categorie de public cu o varsta bine definita. Modalitatile de
expresie scenica pot fi diverse si raman la alegerea candidatilor. Evaluarea
probei se va face pe baza calificativului
"admis"/"respins".
NOTA:
Unitatile de invatamant la care candidatii vor sustine proba practica vor
fi stabilite de inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti.
Prevederile prezentei anexe, parte integranta din metodologia de concurs,
sunt valabile si pentru candidatii care vor opta pentru un post/catedra
vacant/vacanta din palate si cluburi ale elevilor, cu exceptia celor prevazute
la lit. B "Discipline teoretice".
ANEXA 4
la metodologie
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante din liceele
cu clase speciale de limbi straine cu program intensiv si bilingv
Proba practica va consta dintr-un interviu prin care comisia va evalua:
1. competenta de receptare si comunicare a candidatului, in limba straina
respectiva;
2. capacitatea de a stabili obiective si continuturi pentru un curriculum (programa)
special pentru clasele cu program intensiv si/sau bilingv.
Evaluarea globala se va face pe baza calificativului
"admis"/"respins".
ANEXA 5
la metodologie
LISTA
posturilor didactice vacante/rezervate
Lista care se afiseaza va contine urmatoarele informatii:
Specialitatea ...................................... (nr. de
posturi/catedre pentru concurs la nivelul judetului
.............................)
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
T - Tipul de curriculum
T1 - Trunchi comun
T2 - C.D.S. (optionale)
N - Nivelul de invatamant:
- prescolar
- primar
- gimnazial
- profesional
- liceal
______________________________________________________________________________
|Nr. |Unitatea| T |Aria |Evaluarea |N |Localitatea|Mediul
|Observatii|
|crt.|scolara | |curriculara|viabilitatii| | |(urban,|
|
| | | | |postului (in| | |rural) |
|
| | | | |ani scolari)| | | |
|
| |
|_____|___________|____________|__|___________|_______|__________|
| | |T1|T2| | | | | |
|
|____|________|__|__|___________|____________|__|___________|_______|__________|
| | | | | | | | | |
|
|____|________|__|__|___________|____________|__|___________|_______|__________|
| | | | | | | | | |
|
|____|________|__|__|___________|____________|__|___________|_______|__________|
ANEXA 6
la metodologie
GRAFICUL
desfasurarii concursului pentru sesiunea 2003
15 iunie 2003 - afisarea posturilor/catedrelor vacante/rezervate;
- intocmirea necesarului de subiecte si transmiterea la
Ministerul Educatiei si Cercetarii
19 iunie - 3 iulie 2003 - inregistrarea cererilor candidatilor, inclusiv a
absolventilor promotiei 2003
10 iulie 2003 - completarea dosarelor candidatilor absolventi ai promotiei
2003
4 - 10 iulie 2003 - verificarea dosarelor si validarea inscrierilor la
concurs
10 iulie 2003 - afisarea tabelelor nominale cu candidatii inscrisi la
concurs;
- transmiterea la Ministerul Educatiei si Cercetarii a
situatiei preliminare cu numarul total de posturi vacante, pe specialitati, si
numarul total al candidatilor inscrisi, pe discipline
11 iulie 2003 - desfasurarea probelor practice si a testelor de limba
romana/straina, conform graficului elaborat de inspectorat
12 iulie 2003 - afisarea tabelelor nominale cu candidatii care au sustinut
proba practica
14 iulie 2003 - afisarea listelor, pe specialitati, cu candidatii admisi
pentru participare la concurs
15 iulie 2003 - afisarea listelor cu repartizarea pe sali a candidatilor,
la unitatea/unitatile la care se sustine concursul; la inspectoratul scolar se
va afisa un centralizator cu locurile de desfasurare a concursului, pe
discipline
16 - 17 iulie 2003 - desfasurarea concursului;
- transmiterea la Ministerul Educatiei si Cercetarii a
situatiei preliminare cu numarul total al candidatilor care au participat la
concurs si care au absentat, pe discipline
17 - 18 iulie 2003 - afisarea rezultatelor
19 - 20 iulie 2003 - inregistrarea contestatiilor (in cel mult 48 de ore de
la afisarea rezultatelor)
21 iulie 2003 - rezolvarea contestatiilor si afisarea rezultatelor acestora
21 - 22 iulie 2003 - afisarea rezultatelor definitive
25 iulie 2003 - transmiterea la Ministerul Educatiei si Cercetarii a
machetelor cu situatia statistica a concursului, conform standardelor transmise
3 10 septembrie 2003 repartizarea computerizata pe posturi/catedere, in
ordinea descrescatoare a notelor obtinute la concurs
15 17 septembrie 2003 transmiterea la Ministerul Educatiei si
Cercetarii a machetelor cu situatia statistica a concursului dupa repartizarea
pe posturi/catedre.