ORDIN Nr. 1788
din 20 iunie 2008
pentru modificarea Regulamentului
privind conditiile de participare, organizare si desfasurare a concursurilor
pentru ocuparea functiilor vacante de director general, director general
adjunct si director de directie in cadrul Administratiei Nationale a
Penitenciarelor, precum si de director de unitate penitenciara, aprobat prin
Ordinul ministrului justitiei nr. 3.493/C/2007
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 491 din 1 iulie 2008
Având în vedere dispoziţiile Regulamentului privind
condiţiile de participare, organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru
ocuparea funcţiilor vacante de director general, director general adjunct şi
director de direcţie în cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum
şi de director de unitate penitenciară, aprobat prin Ordinul ministrului
justiţiei nr. 3.493/C/2007,
ţinând seama de prevederile Legii nr. 293/2004 privind
Statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a
Penitenciarelor, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr.
83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. I. - Regulamentul privind condiţiile de participare, organizare şi
desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor vacante de director
general, director general adjunct şi director de direcţie în cadrul
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi de director de unitate
penitenciară, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 3.493/C/2007,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 din 21 decembrie 2007, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 5, alineatul
(2) va avea următorul cuprins:
„(2) Fiecare comisie este
formată din preşedinte, membri şi secretari, după cum urmează:
a) comisia de selecţionare a dosarelor şi examinare a
cunoştinţelor teoretice:
- preşedinte: un secretar de stat sau o altă persoană
desemnată de ministrul justiţiei;
- membri: 4 specialişti din
cadrul Ministerului Justiţiei şi al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
- secretari: 2 funcţionari publici cu statut special
din cadrul Compartimentului de resurse umane al Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor.
b) comisia de interviu pentru
susţinerea proiectului de management şi testarea aptitudinilor manageriale:
- preşedinte: un secretar de stat sau o altă persoană
desemnată de ministrul justiţiei;
- membri:
- un specialist în management;
- un psiholog;
- 2 specialişti din cadrul Ministerului Justiţiei şi al Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor;
- secretari: 2 funcţionari publici cu statut special
din cadrul Compartimentului de resurse umane al Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor.
c) comisia de soluţionare a contestaţiilor:
- preşedinte: un secretar de stat sau o altă persoană
desemnată de ministrul justiţiei;
- membri:
- 4 specialişti din cadrul Ministerului Justiţiei şi al
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
- un psiholog, numai pentru situaţiile în care se contestă proba interviului;
- secretari: 2 funcţionari publici cu statut special
din cadrul Compartimentului de resurse umane al Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor."
2. La articolul 6,
alineatele (2) şi (3) vor avea următorul cuprins:
„(2) Persoanele care se înscriu la concurs trebuie să
îndeplinească şi următoarele condiţii specifice:
a) să aibă studii superioare de lungă durată absolvite
cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
b) să aibă calitatea de ofiţer de penitenciar,
personal contractual din sistemul administraţiei penitenciare sau magistrat;
c) să aibă o vechime de minimum 7 ani în specialitatea
studiilor absolvite, necesare exercitării funcţiei publice de conducere
prevăzute cu gradul profesional maxim de comisar şef de penitenciare, respectiv
de minimum 10 ani în specialitatea studiilor absolvite, necesare exercitării
funcţiei publice de conducere prevăzute cu gradul profesional maxim de chestor
de penitenciare, în cazul magistraţilor şi personalului contractual din
sistemul administraţiei penitenciare;
d) să deţină cel puţin gradul profesional de inspector
principal de penitenciare şi să aibă o vechime de cel puţin 3 ani în categorie
în sistemul administraţiei penitenciare, pentru posturile de conducere
prevăzute cu gradul profesional maxim de comisar şef de penitenciare, respectiv
să deţină cel puţin gradul profesional de subcomisar de penitenciare şi să aibă
au o vechime de cel puţin 3 ani în categorie în sistemul administraţiei
penitenciare, pentru posturile de conducere prevăzute cu gradul profesional
maxim de chestor de penitenciare, în cazul ofiţerilor de penitenciare;
e) să nu fi împlinit vârsta de 55 de ani la data
organizării concursului.
(3) In vederea participării la concurs, în termen de 25
de zile calendaristice de la data publicării anunţului, candidaţii depun la Compartimentul de resurse umane al
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor dosarul de înscriere şi proiectul de
management."
3. Articolul 7 va avea următorul
cuprins:
„Art. 7. - (1) Dosarul de înscriere va conţine în mod
obligatoriu:
- cererea de înscriere la concurs, cu o singură
opţiune;
- curriculum vitae - model european;
- copii ale actelor de stare civilă;
- copia livretului militar, unde este cazul;
-copii ale diplomelor de studii
şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, după caz;
- copia carnetului de muncă sau o adeverinţă care să
ateste funcţiile ocupate şi vechimea în muncă;
- cazierul judiciar;
- fişa medicală;
- adeverinţa medicală eliberată de medicul instituţiei,
din care să reiasă că este apt medical pentru a ocupa funcţia pentru care
candidează, în cazul ofiţerilor din sistemul administraţiei penitenciare;
- declaraţia pe propria răspundere că nu a fost
eliberat din motive imputabile sau destituit dintr-o funcţie publică în ultimii
7 ani;
- declaraţia pe propria răspundere că nu a fost agent
sau colaborator al organelor de securitate ca poliţie politică;
- declaraţia pe propria răspundere că nu a obţinut în
ultimele 6 luni avizul „respins" la o examinare psihologică pentru o
funcţie din cadrul sistemului penitenciar;
- alte documente care atestă îndeplinirea cerinţelor
specifice postului scos la concurs, după caz.
(2) Copiile actelor prevăzute la alin. (1) se prezintă
însoţite de documentele originale, care se certifică, pentru conformitatea cu
originalul, de către Compartimentul de resurse umane.
(3) Cuantumul taxei de concurs se stabileşte prin
ordin al ministrului justiţiei, astfel încât să acopere costurile necesare
organizării concursului. Taxa de înscriere se restituie candidaţilor care îşi
anunţă retragerea cu cel puţin 5 zile înainte de prima probă de concurs."
4. Articolul 9 va avea
următorul cuprins:
„Art. 9. - (1) Comisia de selecţie a dosarelor şi
examinare a cunoştinţelor teoretice selectează, în termen de maximum 5 zile
lucrătoare de la data comunicării rezultatelor testării psihologice, dosarele
candidaţilor înscrişi, verificând îndeplinirea condiţiilor cerute pentru
participarea la concurs.
(2) Rezultatul selecţiei va fi consemnat într-un
proces-verbal cu menţiunea „admis" sau „respins" şi se afişează pe
paginile web ale Ministerului Justiţiei şi Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor şi la sediile acestora, de către secretarul comisiei. Rezultatul
„respins" elimină candidatul de la susţinerea celorlalte probe.
(3) Rezultatul selecţiei dosarelor poate fi contestat
în termen de două zile lucrătoare de la afişare, sub sancţiunea decăderii din
acest drept. Soluţionarea contestaţiilor se va efectua în următoarele două zile
lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a acestora, de către comisia
de soluţionare a contestaţiilor."
5. La articolul 10,
alineatele (1 ) şi (8) vor avea următorul cuprins:
„Art. 10. - (1) La interviu se prezintă doar candidaţii
care au fost declaraţi „admişi" la selecţia dosarelor.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(8) Baremul de notare a probei se afişează pe paginile
web ale Ministerului Justiţiei şi Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi
la sediile acestora, după susţinerea probei de către toţi candidaţii."
6. La articolul 11,
alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2) Rezultatele interviului se afişează pe paginile
web ale Ministerului
Justiţiei şi Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi la sediile acestora,
de către secretarul comisiei, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data
susţinerii probei de către toţi candidaţii."
7. La articolul 16,
alineatele (1) şi (9) vor avea următorul cuprins:
„Art. 16. - (1) La proba scrisă se prezintă doar
candidaţii care au fost declaraţi „admişi" la proba interviului. Proba
scrisă se susţine în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data afişării
rezultatelor contestaţiilor la proba susţinută anterior.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(9) Comisia constituită conform art. 5 alin. (2) lit.
a), după stabilirea subiectelor, întocmeşte baremul de corectare, care se
afişează pe paginile web ale Ministerului Justiţiei şi Administraţiei Naţionale
a Penitenciarelor şi la sediile acestora, după susţinerea probei scrise."
8. La articolul 21,
alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 21. - (1) Proba scrisă se
notează cu note de la 0 la 10.
Nu se acordă niciun punct din oficiu. Comisia
stabileşte nota acordată pentru fiecare subiect în parte. Suma totală a notelor
acordate pentru fiecare subiect este 10."
9. La articolul 22,
alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2) Rezultatele obţinute la proba scrisă se afişează
pe paginile web ale
Ministerului Justiţiei şi Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi la
sediile acestora, de către secretarul comisiei, în termen de maximum 5 zile
lucrătoare de la data susţinerii probei."
Art. II. -Administraţia
Naţională a Penitenciarelor va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului
ordin.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul justiţiei,
Gabriel Tănăsescu,
secretar de stat