ORDIN Nr. 3493
din 13 decembrie 2007
pentru aprobarea
Regulamentului privind conditiile de participare, organizare si desfasurare a
concursurilor pentru ocuparea functiilor vacante de director general, director
general adjunct si director de directie in cadrul Administratiei Nationale a
Penitenciarelor, precum si de director de unitate penitenciara
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 880 din 21 decembrie 2007
Potrivit dispoziţiilor Legii nr. 293/2004 privind
Statutul funcţionarilor publici din Administraţia Naţională a Penitenciarelor,
cu modificările şi completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind condiţiile de
participare, organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea
funcţiilor vacante de director general, director general adjunct şi director de
direcţie în cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi de
director de unitate penitenciară, prevăzut în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
(2) Incepând cu data intrării în vigoare a prezentului
ordin, orice dispoziţii contrare se abrogă.
Art. 3. -Administraţia Naţională a Penitenciarelor va
duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
p. Ministrul justiţiei,
Gheorghe Mocuţa,
secretar de stat
ANEXA
REGULAMENT
privind condiţiile de participare, organizare şi
desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor vacante de director general, director
general adjunct şi director de direcţie în cadrul Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor, precum si de director de
unitate penitenciară
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte condiţiile de
participare, organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor
vacante de director general, director general adjunct şi director de direcţie
în cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi de director de
unitate penitenciară.
Art. 2. - Organizarea concursurilor pentru ocuparea
funcţiilor vacante de director general, director general adjunct şi director de
direcţie în cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi de
director de unitate penitenciară se aprobă de:
a) ministrul justiţiei, pentru postul de director
general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
b) ministrul justiţiei, pentru posturile de director
general adjunct al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, director de
direcţie şi director de unitate penitenciară, la propunerea directorului
general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
Art. 3. - (1) Data şi locul desfăşurării concursului,
numărul şi denumirea posturilor vacante, condiţiile de participare, actele
necesare înscrierii şi data limită pentru depunerea acestora, probele şi
bibliografia de concurs, datele de contact, precum şi cuantumul taxei de
înscriere se aduc la cunoştinţă celor interesaţi de către Administraţia
Naţională a Penitenciarelor, prin afişare, cu cel puţin 30 de zile
calendaristice înainte de data desfăşurării concursului, la sediile
Ministerului Justiţiei şi Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi prin publicare pe paginile web ale acestora.
(2) In termenul prevăzut la alin. (1), data şi locul
desfăşurării concursului, numărul şi denumirea posturilor vacante, probele de
concurs şi indicarea sursei de unde se pot obţine informaţii suplimentare în
legătură cu concursul se publică şi în cel puţin un cotidian central.
(3) In cazul în care, din motive obiective, se modifică
data sau locul desfăşurării concursului, se va publica un nou anunţ prin
mijloacele prevăzute la alin. (1), cu cel puţin 3 zile înainte de data
susţinerii primei probe de concurs.
CAPITOLUL II
Probele de concurs şi stabilirea comisiilor de
concurs şi de
soluţionare a contestaţiilor
Art. 4. - (1) Concursul pentru ocuparea posturilor
vacante constă în:
a) testarea psihologică;
b) selectarea dosarelor de
înscriere, sub aspectul îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor de
participare la concurs;
c) interviul pentru susţinerea proiectului de
management şi testarea aptitudinilor manageriale;
d) examinarea cunoştinţelor teoretice.
(2) Proiectul de management
prevăzut la alin. (1) lit. c) se întocmeşte pe domeniul de activitate al
postului, raportat la specificul unităţii pentru care candidează. Proiectul va
avea maximum 5.000 de cuvinte, se vor utiliza font Arial Narrow 12 şi spaţiere
la 1,5 rânduri. Structura proiectului este la alegerea
candidatului.
Art. 5. - (1) In funcţie de specificul posturilor,
ministrul justiţiei stabileşte, prin ordin, următoarele comisii de concurs:
a) comisia de selecţie a dosarelor şi examinare a
cunoştinţelor teoretice;
b) comisia de interviu pentru susţinerea proiectului
de management şi testarea aptitudinilor manageriale;
c) comisia de soluţionare a contestaţiilor la probele
prevăzute al art. 4 alin. (1)lit. b), c) şi d).
(2) Fiecare comisie este formată
din preşedinte, membri şi secretar, după cum urmează:
a) comisia de selecţionare a dosarelor şi examinare a
cunoştinţelor teoretice:
- preşedinte
- un secretar de stat
sau o persoană desemnată de
ministrul justiţiei;
- membri:
- un reprezentant al
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
- un reprezentant al
Ministerului Justiţiei;
- secretar
- un funcţionar public cu
statut special din cadrul
Direcţiei management resurse umane din Administraţia Naţională a Penitenciarelor;
b) comisia de interviu pentru susţinerea proiectului
de management şi testarea aptitudinilor manageriale:
- preşedinte
- un secretar de stat
sau o persoană desemnată de ministrul justiţiei;
- membri:
- un specialist în management;
- un psiholog;
- 2 reprezentanţi ai
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
- secretar
- un funcţionar public cu
statut special din cadrul
Direcţiei management resurse umane din Administraţia Naţională a
Penitenciarelor;
c) comisia de soluţionare a contestaţiilor:
- preşedinte
- un secretar de stat sau
o persoană desemnată de
ministrul justiţiei;
- membri:
-un reprezentant al
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
- un reprezentant al Ministerului Justiţiei;
- secretar
- un funcţionar public cu
statut special din cadrul
Direcţiei management resurse umane din Administraţia Naţională a
Penitenciarelor.
(3) O persoană nu poate face parte decât dintr-o
singură comisie dintre comisiile menţionate la alin. (1), în cadrul aceluiaşi
concurs.
(4) Din comisiile prevăzute la alin. (1) nu pot face
parte acele persoane care sunt soţi, rude sau afini până la gradul al IV-lea
inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la concurs.
(5) Fiecare membru al
comisiilor prevăzute la alin. (1) semnează după numirea sa prin ordin o
declaraţie pe propria răspundere, în care precizează că:
a) nu se află în vreuna dintre situaţiile de
incompatibilitate prevăzute la alin. (4);
b) va respecta secretul şi confidenţialitatea
lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
(6) Membrii comisiilor de concurs prevăzute la alin.
(1), persoanele responsabile de organizarea concursului, precum şi alte
persoane implicate în organizarea concursului vor fi retribuite pentru munca
depusă, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005
privind înfiinţarea pe lângă Ministerul Justiţiei a unei activităţi finanţate
integral din venituri proprii.
CAPITOLUL III
Condiţiile de participare la concurs şi conţinutul
dosarului de înscriere
Art. 6. - (1) La concursul pentru ocuparea funcţiilor
de director general, director general adjunct şi director de direcţie în
Administraţia Naţională a Penitenciarelor, precum şi de director de unitate
penitenciară se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la
art. 11 din Legea nr. 293/2004 privind statutul funcţionarilor publici din
Administraţia Naţională a Penitenciarelor, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Candidaţii care se înscriu la concurs trebuie să
îndeplinească şi următoarele condiţii specifice:
a) studii superioare de lungă durată absolvite cu
diplomă de licenţă sau echivalentă;
b) să aibă o vechime de minimum 5 ani în specialitatea
studiilor necesare exercitării funcţiei publice de conducere;
c) să aibă o vechime într-o funcţie de conducere
prevăzută cu studii superioare de minimum 6 luni sau să exercite o funcţie de
conducere prevăzută cu studii superioare în momentul înscrierii la concurs,
dovedită cu documente oficiale;
d) să nu fi împlinit vârsta de 55 de ani la data
organizării concursului.
(3) In vederea participării la concurs, în termen de 25
de zile calendaristice de la data publicării anunţului, candidaţii depun la
compartimentul de resurse umane al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor
dosarul de candidat şi proiectul de management.
Art. 7. - (1) Dosarul de candidat va conţine în mod
obligatoriu:
- cererea de înscriere la concurs, cu o singură
opţiune;
- curriculum vitae (model european);
- copii ale actelor de stare
civilă;
- copia livretului militar, unde este cazul;
- copii ale diplomelor de studii şi ale altor acte care
atestă efectuarea unor specializări, după caz;
- copia carnetului de muncă sau o adeverinţă care să
ateste funcţiile ocupate şi vechimea în muncă;
- cazierul judiciar;
- fişa medicală (înmânată, la înscriere, de către
medicul şef al unităţii organizatoare) concluzionată de medicul şef al unităţii
şi avizată de medicul de medicina muncii (pentru personalul contractual şi
magistraţi);
- adeverinţa medicală eliberată de medicul unităţii,
din care să reiasă ca este apt medical pentru a ocupa funcţia pentru care
candidează (pentru candidaţii ofiţeri din sistemul administraţiei
penitenciare);
- declaraţia pe propria răspundere că nu a fost
eliberat din motive imputabile dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani;
- declaraţia pe propria răspundere că nu a fost agent
sau colaborator al organelor de securitate ca poliţie politică;
- declaraţia pe propria răspundere că nu a obţinut în
ultimele 6 luni avizul „respins" la o examinare psihologică pentru o
funcţie din cadrul sistemului penitenciar;
- alte documente care atestă îndeplinirea cerinţelor
specifice postului scos la concurs, după caz.
(2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) se
prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică, pentru
conformitatea cu originalul, de către compartimentul resurse umane.
(3) Cuantumul taxei de concurs se stabileşte prin
ordin al ministrului justiţiei, la propunerea direcţiei de specialitate din
Administraţia Naţională a Penitenciarelor.
(4) După expirarea perioadei de înscriere, în termen de
5 zile lucrătoare, dosarele candidaţilor, numerotate şi opisate, sunt înaintate
comisiei de concurs.
CAPITOLUL IV
Desfăşurarea concursului
SECŢIUNEA 1
Susţinerea testării psihologice
Art. 8. - (1) Testarea psihologică este obligatorie
pentru toţi candidaţii şi se efectuează de către specialişti din Administraţia
Naţională a Penitenciarelor.
(2) Candidaţii declaraţi „respinşi" la testarea
psihologică vor fi eliminaţi din concurs.
(3) Rezultatul testării psihologice nu poate fi
contestat.
SECŢIUNEA a 2-a
Selectarea dosarelor de înscriere
Art. 9. - (1) Comisia de selecţie a dosarelor şi
examinare a cunoştinţelor teoretice, în 3 zile lucrătoare de la expirarea
termenului de 30 de zile de la publicarea anunţului, selectează dosarele
candidaţilor înscrişi, verificând îndeplinirea condiţiilor cerute în anunţ.
(2) Rezultatul selectării va fi consemnat într-un
proces-verbal cu aprecierea „admis" sau „respins" şi se afişează în
maximum o zi lucrătoare de la data expirării termenului de verificare a
dosarelor, după caz, pe paginile web ale Ministerului Justiţiei şi
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi la sediile acestora, de către
secretarul comisiei. Aprecierea „respins" elimină candidatul de la
susţinerea celorlalte probe.
(3) Rezultatul probei de selectare a dosarelor poate
fi contestat în termen de două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor, sub
sancţiunea decăderii din acest drept. Soluţionarea contestaţiilor se va efectua
în următoarele două zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a
contestaţiilor, de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
SECŢIUNEA a 3-a
Susţinerea interviului pentru proiectul de
management şi testarea aptitudinilor
manageriale
Art. 10. - (1) La interviu se prezintă doar candidaţii
care au fost declaraţi „admişi" la proba de selecţie a dosarelor, în
termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor la proba
selectării dosarelor, şi se finalizează în maximum 5 zile lucrătoare.
(2) In cadrul acestei probe candidaţii vor fi
verificaţi şi evaluaţi cu privire la aptitudinile manageriale necesare ocupării
funcţiei pentru care candidează.
(3) Interviul se va înregistra audio, cu acordul candidatului. In lipsa acordului, întrebările şi răspunsurile
se consemnează într-un proces-verbal întocmit de secretarul comisiei de
concurs, semnat de acesta, de membrii comisiei şi de candidat.
(4) Comisia stabileşte planul interviului pentru
proiectul de management specific funcţiei de conducere şi pentru testarea
aptitudinilor manageriale, pe baza căruia îl evaluează pe candidat.
(5) Proiectul de management şi testarea aptitudinilor
manageriale se notează cu note de la 0 la 10. Comisia stabileşte notarea pentru
fiecare criteriu de evaluare a proiectului şi a aptitudinilor manageriale.
(6) Pe baza criteriilor de evaluare, fiecare membru al
comisiei notează candidatul care susţine proba. Notele sunt trecute în
borderoul de notare, care este semnat pe fiecare filă de membrii comisiei. Nota
finală acordată pentru fiecare candidat se obţine pe baza mediei aritmetice a
notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(7) In urma susţinerii probei interviului pentru
proiectul de management şi testarea aptitudinilor manageriale candidatul va fi
declarat „admis" dacă a obţinut minimum nota 7 (şapte).
(8) Baremul de notare a probei se afişează la sediul
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în ziua următoare susţinerii
probei.
Art. 11. - (1) După finalizarea interviului,
rezultatele obţinute de către candidaţi se consemnează într-un proces-verbal,
în ordinea descrescătoare a notelor. Procesul-verbal se semnează pe fiecare
pagină de fiecare dintre membrii comisiei de concurs.
(2) Rezultatele interviului se
afişează conform art. 9 alin. (2), în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la
data susţinerii probei.
Art. 12. - Rezultatul interviului poate fi contestat în
termen de două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor, sub sancţiunea
decăderii din acest drept. Soluţionarea contestaţiilor se va efectua în
următoarele două zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a
contestaţiilor, de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 13. - (1) Contestaţiile se depun şi se
înregistrează la compartimentul de resurse umane din cadrul Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor. La primirea contestaţiilor, persoana din cadrul
secretariatului care efectuează înregistrarea va consemna data şi ora depunerii
acestora şi va semna, după care le va preda imediat, pe bază de condică,
secretarului comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(2) După expirarea termenului de depunere a
contestaţiilor comisia de soluţionare a contestaţiilor se întruneşte şi
desfăşoară următoarele activităţi:
- verifică dacă contestaţiile au fost depuse în
termenul de două zile lucrătoare; contestaţiile depuse după expirarea
termenului sunt respinse;
- verifică dacă aspectele contestate au legătură cu
proba susţinerii interviului şi se referă numai la candidatul care a formulat
contestaţia, cele care nu îndeplinesc aceste condiţii fiind respinse;
- reevaluează proiectele de management şi testarea
aptitudinilor manageriale, pe baza criteriilor de evaluare stabilite de comisia
de concurs şi a înregistrării audio sau a anexei la procesul-verbal, conform
procedurii prevăzute la art. 10.
Art. 14. - (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor:
a) respinge contestaţia în situaţia în care nota
obţinută la reevaluare este mai mică sau egală cu nota iniţială acordată de
comisia de concurs;
b) admite contestaţia în situaţia în care nota
obţinută la reevaluare este mai mare decât nota iniţială acordată de comisia de
concurs.
(2) Nota obţinută în cazul
admiterii contestaţiei este nota finală obţinută de candidat la proba
interviului. In situaţia respingerii contestaţiei rămâne valabilă, ca notă
finală, nota acordată iniţial de către comisia de concurs.
(3) Hotărârile comisiei de soluţionare a
contestaţiilor sunt definitive.
Art. 15. - Rezultatele la contestaţiile depuse se
consemnează într-un proces-verbal şi se afişează conform art. 9 alin. (2),
imediat după soluţionarea acestora, fără a depăşi termenul de două zile
lucrătoare.
SECŢIUNEA a 4-a
Proba scrisă
Art. 16. - (1) La proba scrisă se prezintă doar
candidaţii care au fost declaraţi „admişi" la proba interviului. Proba
scrisă se susţine în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data afişării
rezultatelor la proba susţinută anterior. Proba scrisă se finalizează în cel
mult 5 zile lucrătoare.
(2) Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări.
(3) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe
baza bibliografiei de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză
şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi cu specificul
funcţiilor pentru care se organizează concursul.
(4) Modalitatea de testare în cadrul probei scrise de
verificare a cunoştinţelor teoretice este tip sinteză sau întrebări deschise.
(5) Comisia are obligaţia de a
elabora minimum 3 variante de subiecte pentru proba scrisă.
(6) Fiecare variantă cu subiectele de concurs este
introdusă într-un plic sigilat şi semnat de toţi membrii comisiei de examinare
cu cel puţin două ore înainte de desfăşurarea probei scrise.
(7) Timpul alocat pentru elaborarea lucrărilor scrise
este stabilit de comisia de examinare şi nu poate depăşi 3 ore din momentul
comunicării subiectelor.
(8) Plicul cu subiectele de concurs este ales dintre
cele 3 plicuri cu variante de subiecte şi deschis de
către un candidat. Acesta semnează procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii
probei scrise.
(9) Comisia constituită conform art. 5 alin. (2) lit.
a), după stabilirea subiectelor, întocmeşte baremul de corectare, care se
afişează la sediul instituţiei organizatoare în ziua următoare susţinerii
probei scrise.
Art. 17. - (1) Cu cel puţin 3 ore înainte de începerea
probei scrise, la locul desfăşurării acesteia se va afişa repartizarea pe săli
a candidaţilor.
(2) Inaintea începerii probei,
preşedintele comisiei de selecţie a dosarelor şi examinare a cunoştinţelor
teoretice îi instruieşte pe membrii comisiei şi pe supraveghetori, în privinţa
prevederilor prezentului regulament, referitor la susţinerea probei scrise, a
repartizării candidaţilor pe săli, precum şi a atribuţiilor fiecăruia.
(3) Supraveghetorii la susţinerea probei scrise sunt
desemnaţi prin decizie de zi pe unitate şi trebuie să fie persoane de altă
specialitate decât cea la care se susţine proba scrisă.
(4) La încheierea
instructajului, participanţii vor semna un proces-verbal, care se va arhiva,
alături de celelalte documente ale concursului, în dosarul de concurs.
Art. 18. - (1) Accesul candidaţilor în săli este permis
pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a documentelor care atestă
identitatea, potrivit legii, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de
începerea probei. După efectuarea apelului nominal al candidaţilor şi
verificarea identităţii, fiecare candidat va păstra pe bancă buletinul/cartea
de identitate sau paşaportul, până la predarea lucrării scrise. Pe listă se
menţionează prezenţa fiecărui candidat.
(2) Se interzice candidaţilor să pătrundă în săli cu
orice fel de materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea
subiectelor, precum şi cu orice mijloc de comunicare la distanţă, computere
personale, PDA-uri etc.
(3) Nerespectarea dispoziţiilor referitoare la
introducerea de materiale şi mijloace de comunicare la distanţă interzise în
sălile de examen duce la eliminarea din sală a candidatului de către
preşedintele comisiei de concurs, indiferent dacă materialele interzise au fost
folosite sau nu.
(4) Inainte de începerea probei scrise, comisia va
prezenta candidaţilor modul de desfăşurare a probei şi modul de completare a
datelor personale pe foile de redactare a lucrării primite, ulterior fiind
secretizate. Candidaţii se aşază câte unul în bancă, conform ordinii din
listele afişate.
(5) Situaţiile în care sunt eliminaţi candidaţii din
sala de concurs se consemnează în procesul-verbal întocmit cu ocazia
desfăşurării acestei probe, fiind evidenţiate motivele acestor măsuri.
Art. 19. - (1) După comunicarea subiectelor este
interzis accesul în sala de concurs al candidaţilor sau al oricărei persoane, cu
excepţia membrilor comisiei de concurs, observatorilor şi persoanelor care
asigură supravegherea desfăşurării probei. Ieşirea din sală a candidaţilor
atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţă, în care
aceştia pot fi însoţiţi de una dintre persoanele care asigură supravegherea.
(2) Orice fraudă sau încercare de fraudare dovedită se
sancţionează prin eliminarea din concurs. In aceste cazuri, cei care asigură
supravegherea îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de concurs, care
întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar
lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă".
(3) Lucrarea scrisă va fi redactată, sub sancţiunea
anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de unitatea organizatoare a concursului,
purtând ştampila acesteia pe fiecare filă, în colţul din stânga sus. Prima
filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui de către candidat, în colţul din
dreapta, va fi lipită astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate
şi se va aplica ştampila unităţii organizatoare a concursului. Se va putea
folosi numai cerneală sau pix cu mină de culoare albastră. La cerere, se pot
pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie tipizate, iar dacă este
necesar, cerneală sau pixuri.
(4) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de
concurs lucrarea scrisă, respectiv foaia cu subiectele primită şi ciorna la
expirarea timpului alocat, semnând în borderoul special întocmit în acest sens.
Candidaţii numerotează foile, sub îndrumarea supraveghetorilor, iar
supraveghetorii barează spaţiile nescrise, verifică numărul de pagini şi îl
trec în procesele-verbale de predare-primire.
Art. 20. - (1) Candidaţii care doresc să corecteze o
greşeală anulează pasajul greşit cu o linie orizontală. In cazul în care unii
candidaţi, din diferite motive, doresc să-şi transcrie lucrarea, fără să
depăşească timpul stabilit, aceştia primesc alte coli de hârtie tipizate. Acest
lucru este consemnat de către supraveghetori în procesul-verbal de
predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite iniţial se anulează, se semnează de supraveghetori şi se
păstrează în condiţiile stabilite pentru lucrările scrise.
(2) La expirarea timpului alocat probei scrise,
candidaţii sunt obligaţii să predea lucrarea scrisă în faza în care se află,
fiind interzisă depăşirea timpului stabilit. Cinci candidaţi vor fi prezenţi,
obligatoriu, în sală până la predarea ultimei lucrări. Dacă la concurs s-au
înscris mai puţin de 5 candidaţi, aceştia vor rămâne în sală până la predarea
ultimei lucrări.
(3) Preşedintele şi ceilalţi membri ai comisiei de
concurs, după predarea lucrărilor scrise, în prezenţa candidaţilor rămaşi în
sală, verifică dacă numărul lucrărilor scrise corespunde cu numărul
semnăturilor din procesul-verbal de predare a lucrărilor scrise, amestecă
lucrările scrise şi le numerotează. Comisia depozitează lucrările scrise,
împreună cu documentele constituite pentru susţinerea probei scrise, în spaţiul
destinat corectării, care va fi asigurat şi sigilat de către preşedinte.
(4) Ciornele şi lucrările anulate se strâng separat şi
se distrug după o lună de la finalizarea probei scrise, acest lucru
consemnându-se într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei, care se
păstrează la unitatea unde se desfăşoară concursul.
Art. 21. - (1) Proba scrisă se notează cu note de la 0
la 10. Nu se acordă notă din oficiu. Comisia stabileşte nota acordată pentru
fiecare subiect în parte. Suma totală a notelor acordate pentru fiecare subiect
este 10.
(2) Pe baza baremului de corectare, fiecare membru al
comisiei de concurs corectează lucrările sigilate, acordând note, care sunt
trecute în borderoul de notare, acesta fiind semnat pe fiecare filă de membrii
comisiei de concurs. Nota finală acordată la proba scrisă fiecărui candidat se
obţine pe baza mediei aritmetice a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(3) După corectare şi notare, lucrările scrise se
desigilează.
(4) In urma susţinerii probei scrise, va fi declarat
„admis" candidatul care a obţinut minimum nota 7 (şapte).
Art. 22. - (1) Rezultatele obţinute de către candidaţi
la proba scrisă se consemnează într-un proces-verbal, în ordinea descrescătoare
a notelor. Procesul verbal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre
membrii comisiei de concurs.
(2) Rezultatele obţinute la proba scrisă se afişează
conform art. 9 alin. (2), în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data
începerii acestei probe.
Art. 23. - Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul probei
scrise pot face contestaţie în termen de două zile lucrătoare de la afişarea
rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept. Soluţionarea
contestaţiilor se va efectua în următoarele două zile lucrătoare de la
expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, de către comisia de
soluţionare a contestaţiilor.
Art. 24. - (1) Contestaţiile la proba scrisă se depun
şi se înregistrează la instituţia organizatoare. La primirea contestaţiilor,
persoana din cadrul compartimentului secretariat care efectuează înregistrarea
va consemna data şi ora depunerii acestora şi va semna, după care le va preda
imediat, pe bază de condică, secretarului comisiei de soluţionare a
contestaţiilor.
(2) După expirarea termenului de depunere a
contestaţiilor comisia de soluţionare a contestaţiilor:
a) verifică dacă contestaţiile au fost depuse în
termenul de două zile lucrătoare, cele depuse după expirarea
termenului fiind respinse;
b) verifică dacă aspectele contestate au legătură cu
proba scrisă şi se referă numai la lucrarea candidatului care a formulat
contestaţia, cele care nu îndeplinesc aceste condiţii fiind respinse;
c) recorectează lucrările, pe baza baremului de
corectare, conform procedurii prevăzute la art. 21 alin. (2).
(3) In vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările
scrise se resigilează.
Art. 25. - După recorectarea lucrărilor scrise, comisia
de soluţionare a contestaţiilor:
a) respinge contestaţia în
situaţia în care nota obţinută la recorectare este mai mică sau egală cu nota
iniţială acordată de comisia constituită pentru susţinerea probei scrise;
b) admite contestaţia în situaţia în care nota
obţinută la recorectare este mai mare decât nota iniţială acordată de comisia
constituită pentru susţinerea probei scrise.
Art. 26. - (1) Nota obţinută în cazul admiterii
contestaţiei este nota finală obţinută de candidat la proba scrisă. In situaţia
respingerii contestaţiei rămâne valabilă, ca notă finală, nota acordată iniţial
de către comisia constituită pentru susţinerea probei scrise. Rezultatele
obţinute de către candidaţi în urma soluţionării contestaţiilor se consemnează
într-un proces-verbal.
(2) Hotărârile comisiilor de soluţionare a
contestaţiilor sunt definitive.
Art. 27. - Comunicarea rezultatelor la contestaţiile
depuse, precum şi a rezultatelor finale se face prin afişare conform art. 9
alin. (2), imediat după soluţionarea contestaţiilor, fără a depăşi termenul de
două zile lucrătoare.
SECŢIUNEA a 5-a
Stabilirea rezultatelor finale ale concursului
Art. 28. - (1) Sunt consideraţi promovaţi la concurs
candidaţii care au obţinut minimum nota 7 (şapte) la fiecare dintre probele
menţionate la art. 4 lit. c) şi d). Nota finală este media aritmetică a celor
două note obţinute la probele prevăzute la art. 4 lit. c) şi d).
(2) Se consideră „admis" la concurs candidatul
care a obţinut cea mai mare notă finală, conform prevederilor alin. (1), dintre
candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie, cu condiţia ca aceştia să
fi obţinut cel puţin nota minimă necesară promovării.
(3) La note finale egale are prioritate candidatul
care a obţinut nota cea mai mare la susţinerea interviului, iar dacă egalitatea
se menţine, are prioritate cel care are media mai mare obţinută la examenul de
licenţă.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 29. - (1) Pentru fiecare concurs se întocmeşte un
dosar care conţine actele administrative de constituire a comisiilor,
documentele privind desfăşurarea probelor, organizarea şi desfăşurarea
concursului şi proiectele manageriale.
(2) Dosarele se păstrează o perioadă de 2 ani la
compartimentul de resurse umane din cadrul Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor, după care se arhivează conform prevederilor legale.
(3) Documentele personale din dosarele candidaţilor
care nu au promovat concursul sunt restituite acestora, la cerere.
Art. 30. -In termen de cel mult 15 zile calendaristice
de la afişarea rezultatelor finale, candidaţii declaraţi admişi la concurs sunt
numiţi în funcţie, în condiţiile legii, pe baza proceselor-verbale cu
rezultatele finale.
Art. 31. - (1) Candidatul admis la concurs, potrivit
art. 28, are obligaţia de a se prezenta la post în termen de 15 zile de la
comunicarea ordinului de numire. Pentru candidaţii care deţin funcţii de
conducere termenul este de 30 de zile.
(2) In cazul în care candidatul admis nu se prezintă la
post, în condiţiile alin. (1), din cauze imputabile acestuia, oferta de ocupare
a postului se face următorului candidat declarat
„admis".
(3) Dacă nu există niciun candidat care să fi obţinut
nota necesară pentru a fi declarat „admis", se va proceda la organizarea
unui nou concurs, în condiţiile prezentului regulament.