ORDIN Nr. 679
din 25 februarie 2009
pentru modificarea
Regulamentului privind conditiile de participare, organizare si desfasurare a
concursurilor pentru ocuparea functiilor vacante de director general, director
general adjunct si director de directie in cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor,
precum si de director de unitate penitenciara, aprobat prin Ordinul ministrului
justitiei nr. 3.493/C/2007
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI SI LIBERTATILOR CETATENESTI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 149 din 10 martie 2009
In temeiul art. 29 din Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici cu statut special din
Administraţia Naţională a Penitenciarelor, cu modificările şi completările
ulterioare,
în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti emite următorul ordin:
Art. I. - Regulamentul privind condiţiile de participare, organizare şi
desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor vacante de director
general, director general adjunct şi director de direcţie în cadrul Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor, precum şi de director de unitate penitenciară,
aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 3.493/C/2007, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 880 din 21 decembrie 2007, cu modificările şi
completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 5 alineatul (2), literele b) şi c) vor avea următorul cuprins:
,,b) comisia de interviu pentru susţinerea proiectului
de management şi testarea aptitudinilor manageriale:
- preşedinte: - un secretar de stat sau o altă persoană
desemnată de ministrul justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti;
- membri: - un specialist în management;
- un psiholog;
- 2 specialişti din cadrul Ministerului Justiţiei şi
Libertăţilor Cetăţeneşti şi al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
- secretari: - unu sau 2 funcţionari publici cu statut
special din cadrul Compartimentului de resurse umane al Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor, în raport cu numărul posturilor scoase la concurs
sau cu numărul candidaţilor înscrişi la concurs;
c) comisia de soluţionare a contestaţiilor:
- preşedinte: - un secretar de stat sau o altă
persoană desemnată de ministrul justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti;
- membri: - 4 specialişti din cadrul Ministerului Justiţiei
şi Libertăţilor Cetăţeneşti şi al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
- un psiholog, numai pentru
soluţionarea contestaţiilor la proba interviului;
- un specialist în management, numai pentru
soluţionarea contestaţiilor la proba interviului;
- secretari: - unu sau 2 funcţionari publici cu statut
special din cadrul Compartimentului de resurse umane al Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor, în raport cu numărul posturilor scoase la concurs
sau cu numărul candidaţilor înscrişi la concurs."
2. La articolul 6, alineatul
(2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Persoanele care se înscriu
la concurs trebuie să îndeplinească şi următoarele condiţii specifice:
a) să aibă studii superioare absolvite cu diplomă de
licenţă emisă de instituţii acreditate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Inovării sau echivalentă;
b) să aibă calitatea de personal încadrat în sistemul
administraţiei penitenciare;
c) să aibă vechime în sistemul administraţiei
penitenciare de cel puţin:
- 10 ani, pentru postul de director general şi director
general adjunct;
- 7 ani, pentru postul de
director de direcţie în Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi de
director de unitate penitenciară;
d) să aibă vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea
studiilor absolvite, necesare exercitării funcţiei de conducere pentru care
candidează;
e) să aibă vechime într-o funcţie de conducere
prevăzută cu studii superioare de cel puţin:
- 5 ani, pentru postul de director general şi director
general adjunct;
- 3 ani, pentru postul de director de unitate şi
director de direcţie;
f) să nu fi împlinit vârsta de 55 de ani la data
organizării concursului;
g) să nu fie în evidenţă cu sancţiuni disciplinare
neradiate, conform art. 69 din Legea nr. 293/2004, cu modificările şi completările
ulterioare;
h) să fi obţinut la evaluarea anuală a activităţii
profesionale în ultimii 3 ani cel puţin calificativul «Foarte bun»."
3. La articolul 7, alineatul
(1) va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) Dosarul de înscriere va conţine în mod obligatoriu:
- cererea de înscriere la concurs, cu o singură
opţiune;
- curriculum vitae - model european;
- copii ale actelor de stare civilă;
- copia livretului militar, unde este cazul;
- copii ale diplomelor de studii şi ale altor acte care
atestă efectuarea unor specializări, după caz;
- copia carnetului de muncă sau o adeverinţă care să
ateste funcţiile ocupate şi vechimea în muncă;
- cazierul judiciar;
- fişa medicală, în cazul personalului contractual din
sistemul administraţiei penitenciare, sau adeverinţă medicală eliberată de
medicul instituţiei, din care să reiasă că este apt medical pentru a ocupa
funcţia pentru care candidează, în cazul funcţionarilor publici cu statut
special din sistemul administraţiei penitenciare;
- declaraţia pe propria răspundere că nu a fost
eliberat din motive imputabile sau destituit dintr-o funcţie publică în ultimii
7 ani sau că nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
- declaraţia pe propria răspundere că nu a fost agent
sau colaborator al organelor de securitate ca poliţie politică;
- declaraţia pe propria răspundere că nu a obţinut în
ultimele 6 luni avizul «respins» la o examinare psihologică pentru o funcţie
din cadrul sistemului penitenciar;
- alte documente care atestă îndeplinirea cerinţelor
specifice postului scos la concurs, după caz."
4. Articolul 30 va avea
următorul cuprins:
„Art. 30. -In termen de cel mult 30 de zile
calendaristice de la afişarea rezultatelor finale, candidaţii declaraţi admişi
la concurs sunt numiţi în funcţie, în condiţiile legii, pe baza
proceselor-verbale cu rezultatele finale."
Art. II. - Referirile la „Ministerul Justiţiei" din cuprinsul ordinului se înlocuiesc
cu „Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti".
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti,
Gabriel Tănăsescu,
secretar de stat