ORDIN Nr. 1850
din 29 decembrie 2009
privind modificarea si
completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
nr. 1.438/2009 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul
colectarii creantelor fiscale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 7 din 6 ianuarie 2010
Având în vedere prevederile art. 228 alin. (2) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.438/2009 pentru
aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor
fiscale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 590 din 25
august 2009, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1, după punctul 2 se introduc două
noi puncte, punctele 3 şi 4, cu următorul cuprins:
„3. Decizie referitoare la obligaţiile de plată
accesorii - MFP - ANAF, cod 14.13.45.99, prevăzută în anexa nr. 3;
4. Inştiinţare privind stingerea creanţelor fiscale -
MFP - ANAF, cod 14.13.09.99/s, prevăzută în anexa nr. 4."
2. Articolul 2 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 2. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin."
3. După anexa nr. 2 se introduc două noi anexe,
anexele nr. 3 şi 4, al căror conţinut este prevăzut în anexele nr. 1 şi 2, care
fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Mihai Gogancea Vătăşoiu
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 1.438/2009)

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
UNITATEA FISCALĂ1)
...........................................................................
Str.........................nr........,
localitatea.................
Dosarfiscal nr............
Nr..........................din.......................................
Către..........................................................
cod de identificare fiscală2)...........................
str.............................. nr......., bl......, sc....., et......,
ap..............., sectorul ....., localitatea ..................,
judeţul.........., cod poştal.........
|
DECIZIE
referitoare la obligaţiile de plată accesorii
In temeiul art. 88 lit. c) şi art. 119 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, pentru plata cu întârziere a
impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri ale bugetului general
consolidat s-au calculat următoarele accesorii:
Cod3)
|
Natura obligaţiei fiscale4)
|
Accesorii5)
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
In conformitate cu prevederile art. 110 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, prezentul înscris constituie titlu de creanţă.
Vă invităm ca, în termenul prevăzut la art. 111 alin.
(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, să achitaţi sau să faceţi dovada plăţii sumelor
menţionate în prezenta decizie.
Impotriva prezentului act se poate formula contestaţie,
în conformitate cu prevederile art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de
30 de zile de la data comunicării acestuia, care se depune la sediul organului
fiscal emitent.
Detaliile referitoare la modul de calcul al sumelor
reprezentând accesorii aferente obligaţiilor fiscale se află în anexă.
Conducătorul unităţii fiscale,
.................................................
Document editat prin sistemul informatic, valabil fără
semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului ministrului economiei şi
finanţelor nr. 1.364/2007 privind emiterea prin intermediul mijloacelor
informatice a unor acte administrative.
Număr de operator de date cu caracter personal - 759
1) Se va menţiona
denumirea organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.
2) Se va menţiona:
codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare
fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
3) Se va menţiona
codul existent în nomenclatorul Sistemului de administrare a creanţelor
fiscale, publicat pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
4) Se va preciza
denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă, contribuţie, amendă sau
alte sume datorate bugetului general consolidat ori a creanţei fiscale
accesorii.
5) Majorările de
întârziere se vor calcula conform prevederilor art. 119 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
MFP-ANAF cod 14.13.45.99
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,
utilizare şi păstrare ale formularului „Decizie referitoare la obligaţiile de
plată accesorii", cod 14.13.45.99
1. Denumire: Decizie referitoare la obligaţiile de
plată accesorii
2. Cod: 14.13.45.99
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte faţă-verso.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: în baza art. 88 lit. c) şi art. 119
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
7. Se întocmeşte:
- de compartimentul de evidenţă pe plătitori, în format
electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;
- de unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în
format hârtie.
8. Circulă: - 1 exemplar la unitatea de imprimare
rapidă, în format electronic;
- 1 exemplar la debitor, în format
hârtie.
9. Se arhivează: în format electronic la unitatea de
imprimare rapidă.
ANEXA
Anexă la Decizia nr.....................din data
de......................................
Cod1)
|
Documentul prin care s-a
individualizat suma de plată2)
|
Categoria de sumă3)
|
Perioada
|
Suma debit
|
Zile/Luni
|
Cota4)
|
Suma accesoriu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Document editat prin sistemul informatic, valabil fără
semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului ministrului economiei şi
finanţelor nr. 1.364/2007 privind emiterea prin intermediul mijloacelor
informatice a unor acte administrative.
Număr de operator de date cu caracter personal - 759
1)Se va menţiona
codul existent în nomenclatorul Sistemului de administrare a creanţelor
fiscale, publicat pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
2) Se vor menţiona:
denumirea documentului care constituie titlu de creanţă şi prin care s-a
individualizat creanţa principală, numărul şi data.
3) Se va menţiona
categoria de sumă: majorări de întârziere, penalităţi de întârziere.
4) Nivelul
majorării se stabileşte conform art. 120 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 1.438/2009)

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
UNITATEA FISCALĂ1)
...........................................................................
Str.........................nr........,
localitatea.................
Dosarfiscal nr............
Nr..........................din.......................................
Către..........................................................
cod de identificare fiscală2)...........................
str.............................. nr......., bl......, sc....., et......,
ap..........., sectorul ........., localitatea ..................,
judeţul.........., cod poştal.........
|
INŞTIINŢARE
privind stingerea creanţelor fiscale
In conformitate cu prevederile art. 115 alin. (4) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă înştiinţăm că
plăţile efectuate de dumneavoastră au stins creanţe fiscale, după cum urmează:
Informaţii referitoare la
documentele de plată
|
Informaţii referitoare la stingerea
sumelor
|
Document de plată Nr./dată
|
Data plăţii
|
Suma achitată
|
Denumirea obligaţiilor bugetare
|
Document de creanţă3)
|
Categoria
sumei de plată4)
|
Termen de plată
|
Suma stinsă
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
TOTAL:
|
|
In conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, împotriva prezentului act se poate formula contestaţie, care se
depune în termen de 30 de zile de la comunicare la organul fiscal emitent.
In vederea corelării evidenţei fiscale cu evidenţa
contabilă, vă rugăm să efectuaţi corecţiile necesare. In speranţa că veţi da
curs solicitării noastre, vă mulţumim.
Conducătorul unităţii fiscale,
..................................................
Document editat prin sistemul informatic, valabil fără
semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului ministrului economiei şi
finanţelor nr. 1.364/2007 privind emiterea prin intermediul mijloacelor
informatice a unor acte administrative.
Număr de operator de date cu caracter personal - 759
1) Se va menţiona
denumirea organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.
2) Se va menţiona:
codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare
fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
3) Se vor menţiona:
denumirea documentului care constituie titlu de creanţă şi prin care s-a
individualizat creanţa fiscală: DEC - declaraţie, DEC. IMP. - decizie de
impunere, PVC - proces-verbal de contravenţie, DEC. ACC. - decizie de calcul
accesorii, numărul şi data.
4) Se va mentiona categoria
de sumă: D - debit, M - majorare de întârziere, A- amendă, P - penalitate, MS -
dobândă simplă, PI - penalitate de întârziere. M.E.F. -A.N.A.F. cod
14.13.09.99/s
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,
utilizare şi păstrare ale formularului „Inştiinţare privind stingerea
creanţelor fiscale", cod 14.13.09.99/s
1. Denumire: Inştiinţare privind stingerea creanţelor
fiscale
2. Cod: 14.13.09.99/s
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte faţă-verso.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: în baza art. 115 alin. (4) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
7. Se întocmeşte:
- de compartimentul de evidenţă pe plătitori, în format
electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;
- de unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în
format hârtie.
8. Circulă: - 1 exemplar la unitatea de imprimare
rapidă, în format electronic;
- 1 exemplar la debitor, în format
hârtie.
9. Se arhivează: în format electronic la unitatea de
imprimare rapidă.