Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 197 din 12 martie 2003

privind organizarea si functionarea comisiilor medicale de orientare scolar-profesionala

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 261 din 15 aprilie 2003


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 12 lit. a) din Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica,
    vazand Referatul Directiei generale de sanatate publica nr. DB 2418 din 12 martie 2003 si Referatul Comisiei de specialitate de igiena nr. 6.803 din 3 decembrie 2002,
    in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul sanatatii si familiei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba organizarea comisiilor medicale de orientare scolar-profesionala, care vor functiona in cadrul directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti.
    Art. 2
    (1) Comisiile medicale de orientare scolar-profesionala vor avea urmatoarea componenta:
    - coordonator - seful compartimentului de igiena scolara sau un medic cu specialitatea medicina scolara din cadrul directiei de sanatate publica judetene (D.S.P.J.) sau a municipiului Bucuresti;
    - membri:
        - seful compartimentului de medicina muncii sau un medic cu specialitatea medicina muncii din cadrul D.S.P.J. sau a municipiului Bucuresti;
        - seful serviciului de asistenta familiala si sociala sau un medic inspector cu specialitatea pediatrie din cadrul D.S.P.J. sau a municipiului Bucuresti.
    (2) Comisia medicala de orientare scolar-profesionala se numeste prin dispozitie a directorului D.S.P.J. sau a municipiului Bucuresti.
    Art. 3
    Atributiile si metodologia de functionare ale comisiei medicale de orientare scolar-profesionala sunt cuprinse in anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 4
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice dispozitie contrara se abroga.
    Art. 5
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       Ministrul sanatatii si familiei,
                               Daniela Bartos

    ANEXA 1

                                 ATRIBUTIILE
    comisiei medicale de orientare scolar-profesionala

    1. Coordoneaza activitatea medicilor scolari de medicina generala din cabinetele medicale scolare privind activitatile medicale de orientare scolar-profesionala in randul elevilor, cu precadere al celor din clasele terminale ale ciclului gimnazial si, respectiv, liceal, solutionand cazurile speciale trimise de acesti medici la comisie.
    2. Recomanda, in baza actelor medicale doveditoare, elevilor cu handicap fizic din invatamantul obligatoriu, nedeplasabili, cu boli cronice grave, scutirea partiala sau totala de frecventa a cursurilor scolare, beneficiind de indrumarea unitatii de invatamant (in conformitate cu art. 85 din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.747/2001, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 131 din 19 februarie 2002).
    3. Avizeaza transferurile din motive medicale de la o unitate de invatamant la alta, de la o filiera la alta, de la un profil la altul si de la o specializare la alta in licee si scoli profesionale, in temeiul art. 126 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, indiferent de perioada anului scolar [in baza art. 136 lit. b) din regulamentul mai sus mentionat].
    4. Rezolva si alte situatii medico-pedagogice speciale, la solicitarea conducerilor unitatilor de invatamant din teritoriul arondat, a cabinetelor medicale scolare si a inspectoratului scolar (ca, de exemplu, avizarea inscrierii in anumite specializari din invatamantul superior a unor candidati cu deficiente sau infirmitati, a precizarii specializarilor din scolile profesionale permise elevilor inscrisi in anul I).

    ANEXA 2

                               METODOLOGIA
de functionare a comisiei medicale de orientare scolar-profesionala

    1. Comisia medicala de orientare scolar-profesionala va fixa si va anunta data la care va primi, verificand legalitatea lor, documentele medicale (bilete de internare in spital, certificate de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala, certificate medicale) si daca acestea corespund cu solicitarea facuta de parintii, tutorii sau curatorii elevilor minori sau de catre elevii care au implinit varsta de 18 ani. In caz de neconcordanta, solicitantul poate fi trimis la o unitate sanitara spitaliceasca pentru a fi examinat de o comisie formata din minimum 3 medici de specialitate.
    De asemenea, in cazuri complexe se poate solicita si examinarea de catre comisiile judetene sau a sectoarelor municipiului Bucuresti de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca sau, in situatii deosebite, de catre specialistii Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca din cadrul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
    2. Membrii comisiei medicale de orientare scolar-profesionala au obligatia sa respecte intocmai prevederile Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.747/2001, referitoare la rezolvarea unor probleme medico-pedagogice (art. 85, 125 - 136).
    3. Documentele medico-pedagogice eliberate de comisia medicala de orientare scolar-profesionala sunt urmatoarele:
    a) referat de expertiza medico-pedagogica privind recomandarea de scutire partiala sau totala de frecventa a cursurilor scolare pentru elevii nedeplasabili [anexa nr. 2a)];
    b) referat de expertiza medico-pedagogica de recomandare de scolarizare mai aproape de domiciliu [anexa nr. 2b)];
    c) referat de expertiza medico-pedagogica de schimbare a unitatii scolare [anexa nr. 2c)];
    d) referat de expertiza medico-pedagogica de schimbare a filierei, profilului sau specializarii in cadrul invatamantului liceal pentru elevii din clasele X - XII (in clasa IX-a in nici un liceu, indiferent de filiera si profil, nu se efectueaza instruire practica scolara) sau a domeniului ori specializarii in invatamantul profesional [anexa nr. 2d)];
    e) referat de expertiza medico-pedagogica de egalizare a sanselor la examenele nationale de capacitate sau de bacalaureat pentru elevii cu deficiente prezentand certificate de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap, care necesita o protectie speciala (in conformitate cu reglementarile anuale incluse in ordinele ministrului educatiei si cercetarii privind organizarea si desfasurarea examenelor nationale de capacitate si bacalaureat) [anexa nr. 2e)];
    f) alte documente medico-pedagogice, la solicitarea conducerilor unitatilor scolare, inspectoratului scolar sau a cabinetelor medicale scolare.
    4. Pana la definitivarea noului barem cuprinzand contraindicatiile medicale pentru diverse specializari din invatamantul liceal, profesional si universitar (in curs de elaborare), pentru referatele medico-pedagogice de reprofilare sau pentru precizarea profilurilor si specializarilor liceale, respectiv a domeniilor si specializarilor profesionale permise medical elevilor cu deficiente sau infirmitati, se va utiliza baremul prevazut in Ordinul ministrului sanatatii nr. 427/1979 (publicat in Buletinul Ministerului Sanatatii nr. 6/1979) si contraindicatiile cuprinse in anexa nr. 7 din Normele generale de protectia muncii, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si familiei si al ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 508/933/2002.
    5. Comisia medicala de orientare scolar-profesionala se intruneste lunar sau ori de cate ori este nevoie, in vederea analizarii dosarelor primite si a semnarii documentelor medico-pedagogice ce urmeaza a fi eliberate.
    6. Actele medicale primite de comisia medicala de orientare scolar-profesionala si datele referitoare la elevul solicitant si la tipul solicitarii se inscriu intr-un registru cu urmatoarele rubrici:

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si|Varsta|Clasa - anul,    |Diagnosticul|Documentul   |Felul      |
|crt.|prenumele|      |unitatea scolara,|bolilor     |medical      |solicitarii|
|    |         |      |orasul si        |elevului    |(nr., data   |           |
|    |         |      |judetul/sectorul |            |eliberarii,  |           |
|    |         |      |                 |            |unitatea     |           |
|    |         |      |                 |            |sanitara care|           |
|    |         |      |                 |            |l-a eliberat)|           |
|____|_________|______|_________________|____________|_____________|___________|

    7. Copiile actelor medicale depuse de solicitanti la comisia medicala de orientare scolar-profesionala se pastreaza, in conformitate cu reglementarile in vigoare referitoare la arhivistica, timp de 5 ani.
    8. Activitatea comisiei medicale judetene si a municipiului Bucuresti de orientare scolar-profesionala se raporteaza trimestrial si anual in cadrul raportului general al D.S.P. si se inainteaza periodic la Institutul de Sanatate Publica Bucuresti (la coordonatorul tehnic national al subprogramului de sanatate al Ministerului Sanatatii si Familiei privind evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc).

    ANEXA 2a)

    DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA ....................
    COMISIA MEDICALA DE ORIENTARE SCOLAR-PROFESIONALA
    Nr. ................ din ........................

                                  REFERAT
de expertiza medico-pedagogica a elevului/elevei ..............................

    In baza certificatului medical*), biletului de iesire din spital nr. ......, eliberat la .........................., de ...................................., cu diagnosticul de .........................., atestam ca sus-numitul/sus-numita indeplineste prevederile art. 85 din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.747/2001, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 131 din 19 februarie 2002, in sensul ca fiind nedeplasabil, ca urmare a bolii/infirmitatii motorii grave de care sufera, i se recomanda scutirea totala de frecventa a cursurilor scolare, beneficiind insa de indrumarea unitatii de invatamant unde este inscris.
    Intrucat afectiunea de care sufera elevul este nerecuperabila, valabilitatea acestui referat se intinde pe intreaga durata a invatamantului obligatoriu.*)

         Medic coordonator,
    .............................

               Membri:
    dr. .........................
    dr. .........................

    NOTA:
    Acest document va fi pastrat la dosarul elevului/elevei la secretariat.

------------
    *) sau certificatului de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala.
    *) dupa caz.

    ANEXA 2b)

    DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA ....................
    COMISIA MEDICALA DE ORIENTARE SCOLAR-PROFESIONALA
    Nr. ............... din .........................

                                  REFERAT
de expertiza medico-pedagogica a elevului/elevei ..............................

    In conformitate cu prevederile art. 126 alin. (1) si ale art. 136 lit. b) din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.747/2001, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 131 din 19 februarie 2002, si in baza*) ............................. nr. ................. din .................... (anexat), eliberat de ................................, cu diagnosticul de
................................................................................
...............................................................................,
atestam ca elevul/eleva are indicatie medicala de scolarizare mai aproape de domiciliu, ca masura de prevenire a agravarii bolii de care sufera prin deplasarea cu mijloace de transport in comun aglomerate, pe distante lungi, indeosebi in sezonul rece.
    Transferul se va face obligatoriu si cu respectarea prevederilor art.*) 125, 126, 130, 134, 136 si 137 din regulamentul mentionat mai sus.

         Medic coordonator,
    .............................

               Membri:
    dr. .........................
    dr. .........................

    NOTA:
    Acest document va fi pastrat la dosarul elevului/elevei la secretariat.

------------
    *) certificatului medical, certificatului de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala, biletului de iesire din spital.
    *) dupa caz.

    ANEXA 2c)

    DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA ....................
    COMISIA MEDICALA DE ORIENTARE SCOLAR-PROFESIONALA
    Nr. ............... din .........................

                                 REFERAT
de expertiza medico-pedagogica a elevului/elevei ..............................

    In conformitate cu prevederile art. 126 si ale art. 136 lit. b) din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.747/2001, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 131 din 19 februarie 2002, si in baza certificatului medical*) - biletului de iesire din spital, cu foaia de observatie nr. ............. din ........................... (anexat), eliberat de
................................................................................
...............................................................................,
cu diagnosticul de
................................................................................
...............................................................................,
atestam ca elevul/eleva are indicatie medicala de schimbare a unitatii scolare, profilului liceal, domeniului din scoala profesionala sau specializarii scolare*) ca masura de prevenire a agravarii bolii de care sufera, generata de inadaptarea la mediul scolar actual.
    Pentru o mai buna supraveghere parentala se recomanda si scolarizarea mai aproape de domiciliu*).
    Transferul se va face obligatoriu si cu respectarea prevederilor art.*) 125, 126, 130, 134, 136 si 137 din regulamentul mentionat mai sus.

         Medic coordonator,
    .............................

               Membri:
    dr. .........................
    dr. .........................

    NOTA:
    Acest document va fi pastrat la dosarul elevului/elevei la secretariat.

------------
    *) sau certificatului de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala.
    *) dupa caz.

    ANEXA 2d)

    DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA ....................
    COMISIA MEDICALA DE ORIENTARE SCOLAR-PROFESIONALA
    Nr. ............. din ...........................

                                 REFERAT
de expertiza medico-pedagogica a elevului/elevei ............................., clasa (anul) ..........., filiera*) ............................, profilul*) ............................., domeniul*) ............................., specializarea ..................................

    In conformitate cu prevederile art. 126 alin. (1) si ale art. 136 lit. b) din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.747/2001, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 131 din 19 februarie 2002, si in baza*) .................................. nr. ........... din ................... (anexat), eliberat de ................................., cu diagnosticul de
................................................................................
...............................................................................,
atestam ca elevul/eleva are indicatie medicala de schimbare a filierei si/sau profilului si/sau specializarii liceale ori a domeniului si/sau specializarii scolare profesionale*), deoarece ii este (sunt) contraindicat/contraindicata/contraindicate medical.
    Pentru o mai buna supraveghere parentala se recomanda si scolarizarea mai aproape de domiciliu*).
    Transferul se va face obligatoriu si cu respectarea prevederilor art.*) 125, 126, 130, 134, 136 si 137 din regulamentul mentionat mai sus.
    Din punct de vedere medical elevul/eleva poate urma*) orice liceu din filiera teoretica, iar din filiera tehnologica numai acele specialitati din profilurile tehnic, servicii, pedagogic, resurse naturale si protectia mediului, care nu comporta urmatoarele conditii de munca contraindicate medical:
................................................................................
.............................................................................. .
    Aceleasi conditii de munca sunt contraindicate medical si in*) domeniile si/sau specializarile din scolile profesionale.
    Exemple de specializari permise medical:
................................................................................
................................................................................

         Medic coordonator,
    .............................

               Membri:
    dr. .........................
    dr. .........................

------------
    *) dupa caz.
    *) certificatului medical, biletului de iesire din spital, certificatului de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala.

    ANEXA 2e)

    DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA ....................
    COMISIA MEDICALA DE ORIENTARE SCOLAR-PROFESIONALA
    Nr. ............../..............................

                                 REFERAT
de expertiza medico-pedagogica a elevului/elevei ..............................

    Sus-numitul/sus-numita, prezentand diagnosticul .........................., conform*) ......................... nr. ........... din ........................ (anexat), eliberat de .............................., se incadreaza in categoria elevilor prevazuti in art. ........./............ din Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de capacitate - bacalaureat, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. .......... din ..........., publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. .......... din ................, sa beneficieze de conditii de egalizare a sanselor. In consecinta sus-numitul/sus-numita are drept la*):
    - asigurarea posibilitatii de comunicare prin utilizarea sistemului Braille pentru elevii nevazatori, respectiv a limbajului mimico-gesticular pentru elevii cu deficiente de auz (inclusiv posibilitatea asigurarii, dupa caz, a unui interpret autorizat);
    - marirea cu 1 - 2 ore a timpului destinat efectuarii lucrarii scrise pentru candidatii cu deficiente fizice (motorii manuale) sau vizuale;
    - asigurarea scrisului cu caractere marite pentru candidatii ambliopi;
    - transmiterea prin dictare, pentru elevii cu anumite deficiente, a informatiilor corespunzatoare subiectelor de examen afisate/prezentate vizual;
    - realizarea probei scrise, prin dictarea continutului acesteia de catre candidatul cu deficiente catre un profesor asistent, de alta specialitate decat cea la care se desfasoara proba respectiva;
    - copierea subiectelor scrise pe tabla de la catedra de catre candidatii cu deficiente vizuale (dupa care acestia se vor aseza in bancile fixate de comisie);
    - sustinerea probelor orale in scris;
    - sustinerea probelor la locul imobilizarii (la domiciliu, in spital);
    - luarea unei gustari in timpul desfasurarii probei scrise*).

         Medic coordonator,
    .............................

               Membri:
    dr. .........................
    dr. .........................

------------
    *) certificatului medical, certificatului de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala, biletului de iesire din spital.
    *) dupa caz.
    *) pentru candidatii cu diabet zaharat insulinodependent.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 197/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 197 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 197/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu