Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2049 din 30 octombrie 1998

privind regimul taxei pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile destinate misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania, precum si personalului diplomatic al acestora

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 497 din 23 decembrie 1998


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    in baza prevederilor art. 17 lit. C.k) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Bunurile livrate si serviciile prestate in favoarea directa a misiunilor diplomatice, a oficiilor consulare si a reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania, precum si a personalului diplomatic al acestora, care se incadreaza la cota zero a taxei pe valoarea adaugata, precum si limita plafonului pe livrare sau prestare de la care se aplica cota zero a taxei pe valoarea adaugata se stabilesc de Ministerul Afacerilor Externe, pe baza de reciprocitate acordata reprezentantelor diplomatice romane si personalului diplomatic al acestora.
    In intelesul prezentului ordin, se considera personal diplomatic membrii personalului misiunii care au calitatea de diplomat.
    Raspunderea pentru verificarea respectarii conditiilor de reciprocitate revine Directiei de protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
    Agentii economici nu au competenta sa acorde exonerari de taxa pe valoarea adaugata, astfel ca facturarea se va face la preturile si tarifele negociate, iar taxa pe valoarea adaugata se aplica potrivit reglementarilor legale privind vanzarile la intern.
    Art. 2
    Cota zero a taxei pe valoarea adaugata pentru vanzarile de bunuri si prestarile de servicii, efectuate in favoarea directa a misiunilor diplomatice, a oficiilor consulare si a reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania, precum si a personalului diplomatic al acestora, se realizeaza prin restituirea taxei pe valoarea adaugata de catre Ministerul Finantelor prin Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti.
    Art. 3
    Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti primeste si analizeaza cererile misiunilor diplomatice, ale oficiilor consulare si ale reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania, precum si ale personalului diplomatic al acestora privind restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor achizitionate din Romania, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare.
    Pe baza analizei, directorul general al Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti aproba, pentru fiecare cerere in parte, suma ce urmeaza a fi restituita din taxa pe valoarea adaugata.
    Art. 4
    Aplicarea cotei zero a taxei pe valoarea adaugata se realizeaza potrivit precizarilor cuprinse in anexa nr. I care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 5
    Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti va lua masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 6
    Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care acesta se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 7
    Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza aplicabilitatea prevederile referitoare la regimul taxei pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile destinate misiunilor diplomatice, cuprinse in Ordinul ministrului finantelor nr. 517 din 10 martie 1998 privind regimul taxei pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile destinate misiunilor diplomatice, titularilor acordurilor petroliere - persoane juridice straine -, precum si pentru bunurile si serviciile finantate direct din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 117 din 18 martie 1998, si Normele Ministerului Finantelor nr. 4.500 din 28 iunie 1993 privind taxa pe valoarea adaugata aferenta operatiunilor referitoare la vanzari de bunuri si prestari de servicii in favoarea misiunilor diplomatice si institutiilor asimilate acestora, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 225 din 15 septembrie 1993.

                         Ministrul finantelor,
                         Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                              PRECIZARI

    In aplicarea prevederilor art. 17 lit. C.k) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile ulterioare, se fac urmatoarele precizari:
    1. Furnizorii de bunuri si servicii in favoarea directa a misiunilor diplomatice, a oficiilor consulare si a reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania, precum si a personalului diplomatic al acestora au obligatia sa emita facturi fiscale si alte documente specifice, prevazute in Hotararea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora, care sa cuprinda date precise privind cumparatorul.
    In acest scop in documente se vor inscrie denumirea completa si adresa misiunii diplomatice sau ale institutiilor asimilate acesteia si, respectiv, numele, prenumele si adresa pentru personalul diplomatic din cadrul misiunilor diplomatice si al institutiilor asimilate acestora.
    Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate, in mod global, pentru nevoile unui imobil cu mai multe apartamente, in care misiunea diplomatica sau institutia asimilata acesteia, precum si personalul diplomatic al acesteia ocupa o parte, cu titlu de proprietar sau de chirias, documentele necesare sunt:
    - decontul cuprinzand cheltuielile comune si taxa pe valoarea adaugata, intocmit de administratorul imobilului, cu indicarea cotei-parti pe care colocatarul este obligat sa o plateasca potrivit normelor legale privind repartizarea cheltuielilor comune pe locatari;
    - chitanta emisa de administratia imobilului, prin care se certifica plata cheltuielilor comune si a taxei pe valoarea adaugata, rezultata din decont.
    2. Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata (anexele nr. I/1 si I/2), insotite de documentele in care se consemneaza vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care indeplinesc conditiile legale de incadrare la cota zero a taxei pe valoarea adaugata, de documentele care atesta achitarea contravalorii acestora si de borderourile intocmite in doua exemplare, se transmit, trimestrial, cel mai tarziu pana la finele lunii urmatoare incheierii unui trimestru, Ministerului Afacerilor Externe de catre misiunile diplomatice, oficiile consulare si de reprezentantele internationale interguvernamentale acreditate in Romania.
    Documentele care insotesc cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata se depun in copie pentru uzul oficial al misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si al reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania si in original de catre personalul diplomatic al acestora. Pot fi prezentate in copie documentele pentru bunurile de folosinta indelungata, prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr. 394/1995 privind obligatiile ce revin agentilor economici - persoane fizice sau juridice - in comercializarea produselor de folosinta indelungata destinate consumatorilor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 10 din 27 ianuarie 1997.
    Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata vor fi justificate numai cu documente aferente cumpararilor efectuate in trimestrul pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adaugata, insotite de documentele care atesta efectuarea platii contravalorii bunurilor si serviciilor pana la data depunerii cererilor.
    Borderourile trebuie sa cuprinda:
    - numarul curent;
    - denumirea, numarul si data documentului;
    - valoarea documentului;
    - valoarea taxei pe valoarea adaugata;
    - totalul valorii inscrise in documente;
    - totalul taxei pe valoarea adaugata.
    Nedepunerea in termen a documentelor justificative atrage pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adaugata.
    Sumele trecute in borderourile anexate la cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata se verifica de catre Directia de protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe cu documentele primite. In urma verificarii, pe borderou se va face mentiunea, sub semnatura, "Confruntat cu documentele de vanzare".
    Dupa verificare, Ministerul Afacerilor Externe transmite documentatia avizata favorabil misiunilor diplomatice, oficiilor consulare sau reprezentantelor internationale interguvernamentale, care o vor depune la Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti pentru restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor care indeplinesc conditiile legale de aplicare a cotei zero a taxei pe valoarea adaugata.
    3. Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti analizeaza cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata, precum si documentele insotitoare.
    Verificarea si analiza efectuate urmaresc:
    - ca documentele ce atesta achizitionarea de bunuri si de servicii sa corespunda formularelor tipizate comune si specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adaugata, prevazute de reglementarile in vigoare;
    - specificarea in documentele respective, intr-o coloana distincta, a sumei privind taxa pe valoarea adaugata aferenta valorii bunurilor si serviciilor achizitionate, precum si existenta dovezii achitarii acestora;
    - existenta avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe;
    - verificarea corectitudinii calculelor.
    In urma verificarii si analizei se intocmeste o nota in care se consemneaza numarul si data cererii, rezultatul verificarii si propuneri cu privire la:
    - aprobarea restituirii taxei pe valoarea adaugata; sau
    - respingerea cererii.
    Restituirea taxei pe valoarea adaugata se aproba de catre directorul general al Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti. Pe baza aprobarii, se intocmesc comunicarea catre Directia trezorerie, potrivit anexei nr. I/3, precum si comunicarea catre misiunea diplomatica privind modul de solutionare a cererii, potrivit anexei nr. I/4.
    4. In baza comunicarilor primite, Directia trezorerie din cadrul Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti va intocmi ordine de plata tip trezorerie (OPHT) pentru fiecare misiune diplomatica, in care se va inscrie suma care se restituie. Pe versoul ordinului de plata se vor mentiona distinct suma care se restituie misiunilor diplomatice si suma restituita personalului diplomatic al acestora, in cazul in care nu sunt deschise conturi personale in care sa se faca varsamintele.
    Operatiunile de restituire a taxei pe valoarea adaugata se evidentiaza in contabilitate prin contul 20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adaugata restituita", deschis la trezoreria statului.

    ANEXA Nr. 1/1

                                 CERERE
                de restituire a taxei pe valoarea adaugata

 _____________________________________________________________________________
|    | Denumirea institutiei:                                                 |
|    | a) Misiunea diplomatica .............................................. |
| 1. | b) Oficiul consular .................................................. |
|    | c) Reprezentanta organizatiei internationale interguvernamentale ..... |
|    | ...................................................................... |
|    | ...................................................................... |
|____|________________________________________________________________________|
|    | Adresa:                                                                |
|    | localitatea ............., str. ............. nr. ...., sectorul ...., |
| 2. | codul postal ...............                                           |
|____|________________________________________________________________________|

    Prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata platite pentru cumparari de bunuri/prestari de servicii, in baza prevederilor art. 17 lit. C.k) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile ulterioare, in suma de ....... lei.

    Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x):
                                               _
    - factura fiscala                         |_|
                                               _
    - bon de comanda - chitanta               |_|
                                               _
    - alte documente legal aprobate           |_|
                                               _
    - documente de plata                      |_|
                                               _
    - borderou                                |_|
                                             __    __    __
    RESTITUIREA ESTE AFERENTA LUNILOR:      |__|  |__|  |__|
    Solicitam restituirea in contul nr. ............., deschis la ............., Sucursala .............. .

    Conducatorul institutiei diplomatice,
    .....................................
          (semnatura si stampila)
 _______________________________________________________________________
|              CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE           |
|                                                                       |
|    Avizam favorabil restituirea T.V.A. in suma de .............. lei, |
| fiind indeplinite conditiile de reciprocitate.                        |
|                                                                       |
| Directorul Directiei protocol,                                        |
|                                                                       |
| Semnatura ...................       Data ................             |
|                                                                       |
|          Stampila                                                     |
|_______________________________________________________________________|
 _______________________________________________________________________
|              CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANTELOR                   |
|                                                                       |
|    Aprobam restituirea T.V.A. in suma de ....................... lei. |
|    Directorul general al Directiei generale a finantelor publice si   |
| controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti,               |
|                                                                       |
| Semnatura ...................       Data ................             |
|                                                                       |
|          Stampila                                                     |
|_______________________________________________________________________|

    ANEXA Nr. 1/2

                              CERERE
             de restituire a taxei pe valoarea adaugata

    Numele si prenumele solicitantului .......................................
    ..........................................................................
    Oficiul diplomatic .......................................................
    Functia solicitantului ...................................................
    Numarul carnetului eliberat de Ministerul Afacerilor Externe .............
    Adresa:
    localitatea ................., str. ............. nr. ...., sectorul ....,
    codul postal ...............

    Prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata platite pentru cumparari de bunuri/prestari de servicii, in baza prevederilor art. 17 lit. C.k) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile ulterioare, in suma de ........ lei.
    Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x):
                                               _
    - factura fiscala                         |_|
                                               _
    - bon de comanda - chitanta               |_|
                                               _
    - alte documente legal aprobate           |_|
                                               _
    - documente de plata                      |_|
                                               _
    - borderou                                |_|
                                             __    __    __
    RESTITUIREA ESTE AFERENTA LUNILOR:      |__|  |__|  |__|
    Solicitam restituirea in contul nr. ............., deschis la ............., Sucursala .............. .

    Conducatorul institutiei diplomatice,
    .....................................
          (semnatura si stampila)
 _______________________________________________________________________
|              CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE           |
|                                                                       |
|    Avizam favorabil restituirea T.V.A. in suma de .............. lei, |
| fiind indeplinite conditiile de reciprocitate.                        |
|                                                                       |
| Directorul Directiei protocol,                                        |
|                                                                       |
| Semnatura ...................       Data ................             |
|                                                                       |
|          Stampila                                                     |
|_______________________________________________________________________|

 _______________________________________________________________________
|              CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANTELOR                   |
|                                                                       |
|    Aprobam restituirea T.V.A. in suma de ....................... lei. |
|    Directorul general al Directiei generale a finantelor publice si   |
| controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti,               |
|                                                                       |
| Semnatura ...................       Data ................             |
|                                                                       |
|          Stampila                                                     |
|_______________________________________________________________________|

    ANEXA Nr. 1/3

    DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
    SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
    A MUNICIPIULUI BUCURESTI
    DIRECTIA IMPOZITE SI TAXE
                                                    Nr. ......../...........

                              Catre
                       Directia trezorerie

    Va comunicam ca, urmare cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata, inregistrata la Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti sub nr. ....../......., s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor cumparate de catre:
    a) Misiunea diplomatica a ..................................;
    b) personalul diplomatic al misiunii .......................,
    in suma de:
    a) .............................. lei;
    b) .............................. lei.
    Va rugam ca sumele de mai sus sa fie restituite prin virament in contul Ambasadei .........................., nr. ...................., deschis la Banca ......................, Sucursala ................... .
    Va remitem, anexata in xerocopie, cererea de restituire aprobata, pe baza careia va rugam a efectua viramentul.

                              Director,

    ANEXA Nr. 1/4

    DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
    SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
    A MUNICIPIULUI BUCURESTI
    DIRECTIA IMPOZITE SI TAXE
                                                    Nr. ......../...........

                              Catre
                  Ambasada ....................

    Prin prezenta va comunicam ca, urmare cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata, inregistrata la Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti sub nr. ......./........, vi s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor cumparate pentru:
    a) Misiunea diplomatica a ..................................;
    b) personalul diplomatic al misiunii .......................,
    urmand ca plata sa se efectueze prin virament in contul Ambasadei ............., nr. ........., deschis la Banca ..............., Sucursala .................. .
    Sumele aferente sunt:
    a) ............. lei;
    b) ............. lei.

                                 Director,



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2049/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2049 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu