ORDIN
Nr. 517 din 10 martie 1998
privind regimul taxei pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile
destinate misiunilor diplomatice, titularilor acordurilor petroliere - persoane
juridice straine -, precum si pentru bunurile si serviciile finantate direct
din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 117 din 18 martie 1998
Ministrul finantelor,
in baza prevederilor art. 5 lit. c) si ale art. 17 lit. C. k) si m) din
Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu
modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor Ministerului
Finantelor nr. 4.500/1993 privind taxa pe valoarea adaugata aferenta
operatiunilor referitoare la vanzari de bunuri si prestari de servicii in
favoarea misiunilor diplomatice si institutiilor asimilate acestora, pentru
aplicarea cotei zero de taxa pe valoarea adaugata,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului
Bucuresti primeste si analizeaza:
- cererile misiunilor diplomatice si ale institutiilor asimilate acestora,
acreditate in Romania, precum si ale personalului acestora, privind restituirea
taxei pe valoarea adaugata, aferenta cumpararilor de bunuri si servicii din
Romania, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare.
Pe baza analizei, directorul general al Directiei generale a finantelor
publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti aproba,
pentru fiecare cerere in parte, suma ce urmeaza a fi restituita din taxa pe
valoarea adaugata.
Art. 2
Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, primesc si analizeaza:
- cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata, aferenta utilajelor,
echipamentelor si serviciilor achizitionate, legate nemijlocit de operatiunile
petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice
straine, in baza Legii petrolului nr. 134/1995, cat si cele aferente
obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului
International Bucuresti-Otopeni", precum si cererile pentru eliberarea
certificatelor pe baza carora furnizorii si prestatorii care participa la realizarea
obiectivelor de mai sus factureaza bunurile livrate si serviciile prestate fara
taxa pe valoarea adaugata, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei pe
valoarea adaugata aferente intrarilor destinate realizarii obiectivelor.
Pe baza analizei, directia generala a finantelor publice si controlului
financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, aproba
restituirea sau eliberarea certificatului de cota zero de taxa pe valoarea
adaugata.
Aprobarea se acorda de catre directorul general al directiei generale a
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului
Bucuresti, dupa caz.
Art. 3
Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si
serviciilor achizitionate, finantate direct din ajutoare sau imprumuturi
nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale si de
organizatii nonprofit si de caritate din strainatate si din tara, inclusiv din
donatii ale persoanelor fizice, se primesc si se analizeaza de catre organele
fiscale teritoriale la care sunt inregistrati titularii cererilor.
Pe baza analizei, organele fiscale teritoriale avizeaza si transmit
cererile prevazute la alineatul precedent, in vederea aprobarii, la directia
generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana,
respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz.
Aprobarea sumei de restituit se acorda de catre directorul general al
directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz.
Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat
judeteana sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, poate elibera certificate de
aplicare a cotei zero de taxa pe valoarea adaugata de catre furnizorii de
bunuri si prestatorii de servicii prevazute la alin. 1, cu exercitarea
dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente intrarilor.
Art. 4
Restituirile de taxa pe valoarea adaugata se efectueaza potrivit
precizarilor cuprinse in anexa nr. I, care face parte integranta din prezentul
ordin.
Art. 5
Directia generala a trezoreriei din cadrul Ministerului Finantelor,
directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 6
Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu data publicarii lui in
Monitorul Oficial al Romaniei.
Art. 7
Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin prevederile Ordinului
ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 1.170 din 13 iunie 1997 privind
restituirea taxei pe valoarea adaugata, aferenta bunurilor si serviciilor
destinate misiunilor diplomatice, investitorilor straini in domeniul explorarii
si exploatarii zacamintelor de petrol si gaze, precum si realizarii unor
obiective finantate din ajutoare si imprumuturi nerambursabile isi inceteaza
aplicabilitatea.
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
ANEXA 1
PRECIZARI
In aplicarea prevederilor art. 5 lit. c) si ale art. 17 lit. C. k) si m)
din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata,
republicata, astfel cum a fost completata si modificata prin ordonantele
Guvernului nr. 22/1995, nr. 21/1996 si nr. 34/1997, precum si ale Normelor
Ministerului Finantelor nr. 4.500/1993 se fac urmatoarele precizari:
I. Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat
a municipiului Bucuresti primeste si analizeaza cererile de restituire a taxei
pe valoarea adaugata ale misiunilor diplomatice straine (anexa nr. I/1),
inclusiv ale personalului acestora (anexa nr. I/2), acreditate in Romania.
1. Verificarea si analiza efectuate urmaresc:
- ca documentele ce atesta achizitionarea de bunuri si servicii sa
corespunda formularelor tipizate comune si specifice privind aplicarea taxei pe
valoarea adaugata, prevazute de reglementarile in vigoare;
- specificarea in documentele respective, intr-o coloana distincta, a sumei
privind taxa pe valoarea adaugata aferenta valorii bunurilor si serviciilor
achizitionate, precum si existenta dovezii achitarii acestora;
- existenta avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe si
semnaturile persoanelor autorizate;
- verificarea corectitudinii calculelor.
2. In urma verificarii si analizei se intocmeste o nota in care se
consemneaza numarul si data cererii, rezultatul verificarii si propuneri cu
privire la:
- aprobarea restituirii taxei pe valoarea adaugata;
sau
- respingerea cererii.
Restituirea taxei pe valoarea adaugata se aproba de catre directorul
general al Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de
stat a municipiului Bucuresti.
3. Pe baza aprobarii se intocmesc comunicarea catre Directia trezorerie,
potrivit anexei nr. I/6, precum si comunicarea catre misiunea diplomatica
privind modul de solutionare a cererii, potrivit anexei nr. I/7.
4. Directia trezorerie din cadrul Directiei generale a finantelor publice
si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti, in baza
comunicarilor primite, va intocmi dispozitii de plata pentru fiecare misiune
diplomatica, in care se va inscrie suma integrala care se restituie. Pe versoul
dispozitiei de plata se vor mentiona distinct suma care se restituie misiunilor
diplomatice si suma restituita personalului acestora, in cazul in care nu sunt
deschise conturi personale in care sa se faca varsamintele.
In contabilitatea executiei de casa a bugetului de stat vor fi evidentiate
operatiunile de restituire din contul 60.16 x 02 "Rambursari din taxa pe
valoarea adaugata", iar in cadrul acestuia se va conduce evidenta
analitica pe fiecare misiune diplomatica sau institutie asimilata acesteia.
II. Titularii acordurilor petroliere care beneficiaza de scutire de taxa pe
valoarea adaugata pentru utilajele, echipamentele si serviciile achizitionate,
legate nemijlocit de operatiunile petroliere, precum si cei care participa la
realizarea obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea
Aeroportului International Bucuresti-Otopeni" prezinta cererea de
restituire a taxei pe valoarea adaugata directiei generale a finantelor publice
si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa caz, potrivit anexei nr. I/3.
Cererile se analizeaza si se verifica, urmarindu-se respectarea
reglementarilor in vigoare cu privire la restituirea taxei pe valoarea
adaugata. Restituirea taxei pe valoarea adaugata se aproba, pentru fiecare caz
in parte, de catre directorul general al directiei generale a finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, dupa caz. Dupa aprobare, sumele de restituit se comunica Directiei trezorerie
din cadrul directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz.
Directia trezorerie restituie taxa pe valoarea adaugata pe baza de
dispozitie de plata din contul 60.16 x 02.
Furnizorii si prestatorii care participa la realizarea obiectivelor
mentionate la pct. II pot factura bunurile livrate si serviciile prestate fara
T.V.A., cu exercitarea dreptului de deducere a T.V.A. aferente intrarilor
destinate realizarii obiectivelor respective, pe baza unui certificat eliberat
de directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat
judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, la care este inregistrat
beneficiarul.
Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, pe baza unei
documentatii care trebuie sa cuprinda:
- contractele privind realizarea obiectivelor de catre investitorii straini
pe teritoriul Romaniei, aprobate de Guvern;
- contractele incheiate cu furnizorii de bunuri sau cu prestatorii de
servicii;
- certificatele de inregistrare ca platitori de T.V.A. a furnizorilor de
bunuri sau a prestatorilor de servicii.
III. Cota zero de T.V.A. pentru bunurile si serviciile finantate direct din
ajutoare sau imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de
organisme internationale si de organizatii nonprofit si de caritate din
strainatate si din tara, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice, se
aplica, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
1. sa se realizeze obiective nominalizate in hotarari ale Guvernului sau
prevazute in acorduri, protocoale, intelegeri incheiate cu guverne straine,
organisme internationale, precum si cu organizatii nonprofit si de caritate, cu
exceptia obiectivelor realizate din donatii ale persoanelor fizice;
2. obiectivele trebuie sa fie destinate unor scopuri cu caracter umanitar,
social-filantropic, religios, de aparare a sanatatii, cultural, artistic,
educativ, stiintific, sportiv, sa contribuie la protectia si conservarea
monumentelor istorice si de arhitectura si sa fie concretizate in constructii,
dotari cu tehnica de calcul, aparatura de specialitate, mobilier specific etc.;
prin obiectiv nu se intelege achizitionarea de materiale consumabile si
servicii destinate desfasurarii activitatii curente a respectivei institutii
sau de bunuri nelegate strict de realizarea scopurilor mentionate mai sus;
3. finantarea sa fie asigurata din:
a) fondul de contrapartida constituit din contravaloarea in lei a
ajutoarelor primite de Romania sub forma de bunuri si servicii;
b) ajutoare, altele decat cele cuprinse la pct. 3 a) sau imprumuturi
nerambursabile acordate de guverne straine sau organisme internationale;
c) fonduri ale organizatiilor nonprofit si de caritate din strainatate si
din tara;
d) donatii ale persoanelor fizice;
4. beneficiaza de cota zero de taxa pe valoarea adaugata bunurile si
serviciile destinate realizarii proiectelor finantate din fonduri PHARE.
Cota zero de T.V.A. se realizeaza astfel:
a) prin exercitarea dreptului de deducere de catre beneficiarii
obiectivelor de mai sus, daca acestia sunt platitori de T.V.A.;
b) prin restituirea, de catre directia generala a finantelor publice si
controlului financiar de stat judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, a
T.V.A. aferente aprovizionarilor destinate realizarii obiectivelor ai caror
beneficiari nu sunt platitori de T.V.A.
Restituirea T.V.A. aferente obiectivelor ai caror beneficiari sunt
neplatitori de T.V.A. se efectueaza de directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat pe baza documentatiei depuse,
verificata si aprobata potrivit competentelor acordate.
Cererile de restituire se vor depune la organul fiscal teritorial la care
sunt inregistrati titularii cererii, trimestrial, cel mai tarziu pana la finele
lunii urmatoare incheierii unui trimestru, si vor fi justificate numai cu
documente aferente cumpararilor efectuate in trimestrul pentru care se solicita
restituirea T.V.A. Nedepunerea in termen si necuprinderea tuturor documentelor
justificative vor atrage pierderea dreptului de restituire.
Documentatia necesara restituirii va cuprinde:
- cererea de restituire a T.V.A. (modelul cuprins in anexa nr. I/4);
- certificatul de inregistrare fiscala;
- comunicarea bancii privind atribuirea nr. de cont: curent, investitii -
lei, valuta;
- autorizatia de constructie a obiectivului, daca este cazul;
- documente justificative privind cheltuielile, respectiv: chitante
fiscale, facturi sau alte documente legale din care sa rezulte cuantumul
T.V.A.;
- dovada platii bunurilor sau serviciilor achizitionate, pentru care se
solicita restituirea T.V.A. (dispozitii de plata, dispozitii de incasare,
ordine de plata, extrase de cont, bonuri de casa);
- documente din care sa rezulte modalitatea de finantare.
In situatia in care pentru efectuarea verificarii si analizei sunt necesare
si alte documente decat cele mentionate mai sus, organul fiscal le poate
solicita titularului cererii.
Dupa verificare, organul fiscal teritorial va intocmi un proces-verbal din
care sa rezulte suma propusa pentru restituire si suma neavizata, cu
mentionarea detaliata a motivelor ce au condus la aceasta decizie.
Cererile de restituire, insotite de procesul-verbal intocmit conform
alineatului precedent, si documentatia justificativa ce a stat la baza emiterii
avizului se transmit, spre aprobare, directiei generale a finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa caz;
c) prin facturarea, de catre furnizorii si prestatorii care participa la
realizarea obiectivului, a bunurilor livrate si a serviciilor prestate fara
T.V.A., cu exercitarea dreptului de deducere a T.V.A. aferente intrarilor destinate
realizarii obiectivului, pe baza unui certificat (anexa nr. I/5), eliberat de
directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat
judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti dupa caz.
Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, avizata de organul
fiscal la care este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, la care se va
anexa:
- contractul incheiat cu furnizorul de bunuri sau cu prestatorul de
servicii destinate realizarii obiectivelor prevazute la pct. III. 1 si 2 de mai
sus;
- certificatul de inregistrare ca platitor de T.V.A. a furnizorului de
bunuri sau a prestatorului de servicii;
- autorizatia de constructie a obiectivului, daca este cazul;
- documente din care sa rezulte modalitatea de finantare, conform pct. III.
3 de mai sus.
Certificatul eliberat in conditiile mentionate mai sus este valabil pe
toata durata de realizare a obiectivului sau pe perioada stipulata in
contractul dintre parti pentru prestarea de servicii sau livrarea de bunuri,
daca aceasta perioada este mai scurta.
Furnizorul de bunuri sau prestatorul de servicii are obligatia de a
mentiona pe factura numarul si data certificatului in baza caruia factureaza cu
cota zero de taxa pe valoarea adaugata.
ANEXA I/1
CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata
________________________________________________________________________
| | Denumirea institutiei: |
| 1.| a) Misiunea diplomatica ........................................ |
| | b) Oficiul consular ............................................ |
| | c) Reprezentanta organizatiei internationale |
| | interguvernamentale ......................................... |
| | ............................................................. |
|___|____________________________________________________________________|
| | Adresa: |
| 2.| Localitatea ............., str. ....... nr. ..., sectorul ....., |
| | codul postal .................... |
|___|____________________________________________________________________|
Prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata, platita
pentru cumparari de bunuri/prestari de servicii pentru UZ OFICIAL [art. 17 lit.
C. k) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata, completata si
modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 34/1997], in suma de ................
lei.
Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x): ___
- nota verbala din partea conducatorului institutiei |___|
in care persoana isi desfasoara activitatea
___
- bonul de comanda |___|
___
- chitanta fiscala |___|
___
- alte documente |___|
___
- borderou |___|
___ ___ ___
Restituirea este aferenta lunilor: |___| |___| |___|
Solicitam restituirea in contul nr. ......, deschis la .................,
Sucursala ..................... .
Conducatorul institutiei diplomatice,
Semnatura .......................
Stampila
___________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE |
| |
| Avizam favorabil restituirea T.V.A. in suma de .............. lei, fiind |
| indeplinite conditiile de reciprocitate. |
| |
| Directorul Directiei protocol, |
| |
| Semnatura .................. Data ............ |
| |
| Stampila |
|___________________________________________________________________________|
___________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANTELOR |
| |
| Aprobam restituirea T.V.A. in suma de .......................... lei. |
| |
| Directorul general al Directiei generale |
| a finantelor publice si controlului |
| financiar de stat a municipiului Bucuresti, |
| |
| Semnatura .............. Data ............ |
| |
| Stampila |
|___________________________________________________________________________|
ANEXA I/2
CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata
___________________________________________________________________________
| |
| Numele si prenumele solicitantului ...................................... |
| Functia solicitantului .................................................. |
| Adresa: |
| Localitatea .................., str. .................. nr. ............, |
| sectorul ..........., codul postal .............. |
|___________________________________________________________________________|
Prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata, platita
pentru cumparari de bunuri/prestari de servicii pentru UZ PERSONAL [art. 17
lit. C. k) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata, completata si
modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 34/1997], in suma de .............
lei.
Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x): ___
- nota verbala din partea conducatorului institutiei |___|
in care persoana isi desfasoara activitatea
___
- bonul de comanda |___|
___
- factura |___|
___
- chitanta fiscala |___|
___
- alte documente |___|
___
- borderou |___|
___ ___ ___
Restituirea este aferenta lunilor: |___| |___| |___|
Solicitam restituirea in contul nr. ........., deschis la ................,
Sucursala ..................
Conducatorul institutiei diplomatice,
Semnatura ...........................
Stampila
___________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE |
| |
| Avizam favorabil restituirea T.V.A. in suma de .............. lei, fiind |
| indeplinite conditiile de reciprocitate. |
| |
| Directorul Directiei protocol, |
| |
| Semnatura .................. Data ............ |
| |
| Stampila |
|___________________________________________________________________________|
___________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANTELOR |
| |
| Aprobam restituirea T.V.A. in suma de .......................... lei. |
| |
| Directorul general al Directiei generale |
| a finantelor publice si controlului |
| financiar de stat a municipiului Bucuresti, |
| |
| Semnatura .............. Data ............ |
| |
| Stampila |
|___________________________________________________________________________|
ANEXA I/3
CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata
_________________________________________________________________________
| | |
| 1.| Denumirea unitatii ................................................ |
| | Codul fiscal ...................................................... |
|___|_____________________________________________________________________|
| | Adresa: |
| 2.| Localitatea ................., str. .......... nr. ............, |
| | sectorul ......., codul postal .........., judetul ............. |
|___|_____________________________________________________________________|
In conformitate cu prevederile Legii nr. 134/1995 si ale Ordonantei
Guvernului nr. 3/1992, republicata, ale art. 5 lit. c), completat conform
Ordonantei Guvernului nr. 22/1995 si modificat prin Ordonanta Guvernului nr.
21/1996, prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata,
platita pentru bunurile si serviciile achizitionate, legate nemijlocit de
activitatile in domeniul ........................., in suma de
..................... lei.
Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x):
___
- factura |___|
___
- chitanta fiscala |___|
___
- alte documente |___|
Restituirea este aferenta lunii ........................ .
Solicitam restituirea in contul nr. .............., deschis la ..........,
Sucursala ............................... .
Conducatorul unitatii, Data ...........
Semnatura si stampila .......................
__________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL |
| |
| Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de ........................ lei. |
| Nu aprobam restituirea sumei de .................................. lei, |
| din urmatoarele motive: ............................................... |
| ....................................................................... |
| ..................................................................... . |
| Numele si prenumele persoanei care aproba restituirea ................. |
| Functia ................................. |
| |
| Semnatura .................. Data ....... |
| |
| Stampila |
|__________________________________________________________________________|
ANEXA I/4
CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata
__________________________________________________________________________
| | |
| 1.| Denumirea unitatii ................................................ |
|___|______________________________________________________________________|
| | Adresa: |
| 2.| Localitatea ...................., str. ............ nr. .........., |
| | sectorul ....., codul postal ....., codul fiscal ..., judetul ..... |
|___|______________________________________________________________________|
In conformitate cu prevederile art. 17 lit. C. m) din Ordonanta Guvernului
nr. 3/1992, republicata, astfel cum a fost completata si modificata prin
Ordonanta Guvernului nr. 34/1997, prin prezenta solicitam restituirea taxei pe
valoarea adaugata, platita pentru bunurile si serviciile achizitionate, cu
finantare directa asigurata din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile
acordate de guverne straine, de organisme internationale si de organizatii
nonprofit si de caritate, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice.
Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x):
___
- factura |___|
___
- chitanta fiscala |___|
___
- alte documente |___|
Restituirea este aferenta obiectivului ...................................
........................................................................ .
Solicitam restituirea in contul nr. ........., deschis la .............. .
Finantarea este asigurata din .......................................... .
Conducatorul unitatii,
Semnatura ........................
__________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL |
| |
| Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de ........................ lei. |
| Nu aprobam restituirea sumei de .................................. lei, |
| din urmatoarele motive: ............................................... |
| ....................................................................... |
| ..................................................................... . |
| Numele si prenumele persoanei care aproba restituirea ................. |
| Functia ................................. |
| |
| Semnatura .................. Data ....... |
|__________________________________________________________________________|
ANEXA I/5
MINISTERUL FINANTELOR
Directia generala a finantelor publice
si controlului financiar de stat
a judetului .................
CERTIFICAT
Nr. ......
In conformitate cu art. 17 lit. C. m) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992,
republicata, completata si modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 34/1997, se
acorda cota zero de taxa pe valoarea adaugata unitatii .......................
pentru bunurile livrate si serviciile prestate in baza contractelor:
- nr. .... /......., incheiat cu .........................................
- nr. .... /......., incheiat cu .........................................
- nr. .... /......., incheiat cu .........................................
- nr. .... /......., incheiat cu .........................................
privind obiectivul .......................................................
.........................................................................,
finantat de ..............................................................
........................................................................ .
Societatile furnizoare vor aplica cota zero de taxa pe valoarea adaugata la
facturarea bunurilor livrate si a serviciilor prestate, beneficiind de
exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente
cumpararilor de bunuri si servicii destinate realizarii contractelor.
Director general,
ANEXA I/6
Nr. ..... / ...........
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
A MUNICIPIULUI BUCURESTI
Directia impozite si taxe
Catre
Directia trezorerie
Va comunicam ca, urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata,
inregistrata la D.G.F.P.C.F.S. cu nr. ..... / ......, s-a aprobat restituirea
taxei pe valoarea adaugata, aferenta bunurilor si serviciilor cumparate de
catre:
a) Misiunea diplomatica a .................;
b) personalul misiunii ....................,
in suma de:
a) ................ lei;
b) ................ lei.
Va rugam ca sumele de mai sus sa fie restituite prin virament in contul
Ambasadei ............. nr. ........, deschis la Banca ......................,
Sucursala ....................... .
Va remitem, anexata in xerocopie, cererea de restituire, aprobata, pe baza
careia va rugam a efectua viramentul.
Director,
ANEXA I/7
Nr. ..... / ...........
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
A MUNICIPIULUI BUCURESTI
Directia impozite si taxe
Catre
Ambasada ...................
Prin prezenta va comunicam ca, urmare a cererii de restituire a taxei pe
valoarea adaugata, inregistrata la D.G.F.P.C.F.S. cu nr. ....... / ........, vi
s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adaugata, aferenta bunurilor si
serviciilor cumparate pentru:
a) uzul oficial al ................;
b) uzul personalului .................,
urmand ca plata sa se efectueze prin virament in contul Ambasadei
..........
nr. ..........., deschis la Banca .............., Sucursala ............... .
Sumele aferente sunt:
a) ................ lei;
b) ................ lei.
Director,