ORDIN Nr. 9
din 6 februarie 2008
pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de Planificare a
Apararii
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 121 din 15 februarie 2008
Având în vedere prevederile art. 32 alin. (8) din Legea
nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Apărării, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr.
346/2006,
ministrul apărării emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Consiliului de Planificare a Apărării, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de Planificare a Apărării, aprobat prin
Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 27/2006*), completat prin Ordinul
ministrului apărării nr. M. 132/2007*).
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărarii,
Teodor Viorel Meleşcanu
ANEXĂ
REGULAMENTUL
de organizare si
funcţionare a Consiliului de Planificare a Apărării
Art. 1. - Consiliul de Planificare a Apărării, denumit
în continuare Consiliu, funcţionează ca organ deliberativ la nivelul Ministerului Apărării,
în baza prevederilor Legii nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Apărării.
Art. 2. - (1) In sensul prezentului regulament, prin organ
deliberativ se înţelege abilitarea Consiliului de
a analiza şi de a hotărî obiectivele şi acţiunile de importanţă majoră ce
trebuie desfăşurate pentru înfăptuirea sarcinilor care revin Ministerului
Apărării din documentele ce definesc concepţia integrată de planificare a
apărării naţionale, precum şi volumul, structura şi modul de alocare ale
resurselor umane, materiale şi financiare necesare îndeplinirii acestora.
(2) Hotărârile adoptate de către Consiliu, în
îndeplinirea atribuţiilor sale, sunt obligatorii pentru tot personalul
Ministerului Apărării.
Art. 3. - Consiliul este condus de ministrul apărării
şi este compus din:
a) secretarul de stat şi şef al Departamentului pentru
politica de apărare şi planificare;
b) secretarul de stat şi şef al Departamentului pentru
relaţia cu Parlamentul şi informare publică;
c) secretarul de stat şi şef al Departamentului pentru
armamente;
d) şeful Statului Major General;
e) secretarul general al Ministerului Apărării;
f) directorul general al Direcţiei generale de
informaţii a apărării;
g) directorul Statului Major General;
h) şeful Direcţiei legislaţie şi asistenţă juridică;
i) şeful Statului Major al Forţelor Terestre;
j) şeful Statului Major al Forţelor Aeriene;
k) şeful Statului Major al Forţelor Navale;
l) comandantul Comandamentului logistic întrunit;
m) şeful Direcţiei cooperare internaţională în domeniul
apărării;
n) şeful Direcţiei financiar-contabile;
o) şeful Direcţiei management resurse umane.
Art. 4. - (1) In absenţa ministrului apărării,
Consiliul este condus de secretarul de stat şi şef al Departamentului pentru
politica de apărare şi planificare.
(2) In situaţia absenţei motivate a unora din membrii
titulari, la şedinţele Consiliului vor participa înlocuitorii legali ai
acestora.
Art. 5. - Pentru luarea unor decizii în regim de
urgenţă, în cadrul Consiliului funcţionează Biroul Executiv al Consiliului de
Planificare a Apărării, denumit în continuare Birou
Executiv, care este compus din:
a) ministrul apărării;
b) secretarul de stat şi şef al Departamentului pentru
politica de apărare şi planificare;
c) secretarul de stat şi şef al Departamentului pentru
relaţia cu Parlamentul şi informare publică;
d) secretarul de stat şi şef
al Departamentului pentru armamente;
e) şeful Statului Major General;
f) secretarul general al Ministerului Apărării;
g) directorul general al Direcţiei generale de
informaţii a apărării.
Art. 6. - (1) In absenţa ministrului apărării, Biroul
Executiv este condus de secretarul de stat şi şef al Departamentului pentru
politica de apărare şi planificare.
(2) In situaţia absenţei motivate a unora din membrii
titulari, la şedinţele Biroului Executiv vor participa înlocuitorii legali ai acestora.
Art. 7. - (1) Hotărârile Consiliului se iau în urma
exprimării libere a punctelor de vedere ale membrilor acestuia.
(2) In cazul existenţei unor divergenţe de opinii,
determinant este punctul de vedere exprimat de ministrul apărării.
*) Ordinele nu au fost publicate în Monitorul Oficial al
României, Partea I, deoarece aveau ca obiect
reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
Art. 8. - La lucrările Consiliului pot participa, cu
aprobarea ministrului apărării şi în raport cu tematica şedinţei, şi alte
persoane în afara celor prevăzute la art. 3.
Art. 9. - Consiliul are următoarele atribuţii:
a) analizează şi stabileşte obiectivele şi acţiunile de
importanţă majoră pe termen mediu şi lung ale Ministerului Apărării, precum şi
căile şi modalităţile de realizare a acestora;
b) avizează propunerile Ministerului Apărării pentru
Programul de guvernare;
c) analizează şi avizează propunerile Ministerului
Apărării pentru elaborarea sau actualizarea Strategiei naţionale de apărare;
d) analizează şi avizează proiectul Cartei albe a
apărării;
e) analizează şi avizează proiectul strategiei
militare;
f) analizează şi adoptă Directiva de planificare a
apărării;
g) stabileşte lista programelor majore, precum şi
obiectivele şi indicatorii de evaluare care le
definesc;
h) analizează şi avizează programele majore şi
propunerile de actualizare a acestora;
i) analizează şi aprobă Planul-cadru pentru continuarea
procesului de restructurare şi modernizare a Armatei României;
j) analizează şi adoptă proiectul bugetului anual al
Ministerului Apărării;
k) discută în cadrul Biroului Executiv în faza de
proiect toate acţiunile noi ce apar după aprobarea Directivei de planificare a
apărării, care necesită modificări în structura programelor;
l) aprobă rapoartele privind stadiul de derulare a programelor majore.
Art. 10. - Consiliul se întruneşte conform Planului
anual de activitate, acesta fiind parte integrantă a Directivei de planificare
a apărării.
Art. 11. - Ordinea de zi a şedinţelor Consiliului şi
data de desfăşurare a acestora se comunică participanţilor de către
Secretariatul Consiliului, după caz, împreună cu documentele ce urmează a fi
discutate, cu cel puţin 10 zile înainte.
Art. 12. - (1) Secretariatul Consiliului se asigură de
către Direcţia planificare integrată a apărării, prin biroul specializat al acesteia, care va constitui pe timpul
desfăşurării şedinţelor Secretariatul de şedinţă.
(2) Conducerea Secretariatului Consiliului se exercită
de către şeful Direcţiei planificare integrată a apărării sau de către o altă
persoană numită de secretarul de stat şi şef al Departamentului pentru politica
de apărare şi planificare.
(3) Secretariatul de şedinţă va fi format din 2
ofiţeri.
Art. 13. - (1) Secretariatul de şedinţă consemnează
conţinutul discuţiilor, propunerilor şi hotărârilor.
(2) Secretariatul Consiliului întocmeşte raportul cu
concluziile şi măsurile rezultate, la care se anexează nota de şedinţă, semnată
pentru conformitate de şeful Secretariatului Consiliului.
Art. 14. - Pentru punerea în
practică a unor hotărâri ale Consiliului sau Biroului Executiv, ministrul
apărării emite ordine.
Art. 15. - Secretariatul Consiliului are următoarele
atribuţii:
a) elaborează proiectul ordinii de zi pentru şedinţele
Consiliului sau, după caz, pentru şedinţele Biroului Executiv, pe baza
tematicii prevăzute în Planul anual de activitate şi a propunerilor făcute de
către membrii Consiliului;
b) prezintă pentru aprobare preşedintelui Consiliului
proiectul ordinii de zi şi lista cu persoanele convocate/invitate la şedinţă,
pe baza dispoziţiilor primite sau a propunerilor membrilor Consiliului;
c) pregăteşte documentele de lucru pentru şedinţele
Consiliului sau, după caz, ale Biroului Executiv şi întreprinde măsurile
organizatorice necesare pentru desfăşurarea în condiţii normale a acestora;
d) elaborează proiectele ordinelor ministrului apărării
privind punerea în practică a unor hotărâri ale Consiliului sau, după caz, ale
Biroului Executiv şi le transmite, după aprobare, structurilor implicate în
executarea acestora;
e) asigură punctul de contact dintre Consiliu/Biroul
Executiv şi structurile Ministerului Apărării responsabile cu problematica
analizată de către acesta;
f) păstrează arhiva Consiliului şi a Biroului Executiv.