ORDIN
Nr. 788/205 din 23 mai 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice privind executarea lucrarilor de
cadastru de specialitate al cailor ferate
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI
Nr. 788 din 23 mai 2002
MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
Nr. 205 din 31 iulie 2002
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 912 din 14 decembrie 2002
In temeiul art. 4 alin. 1 din Legea cadastrului si a publicitatii
imobiliare nr. 7/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 4
alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si
al art. 9 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 8/2001 privind infiintarea,
organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice,
ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si ministrul
administratiei publice emit urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind executarea lucrarilor de cadastru de
specialitate al cailor ferate, prevazute in anexa care face parte integranta
din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat
p. Ministrul administratiei publice,
Ionel Flesariu,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind executarea lucrarilor de cadastru de specialitate al cailor ferate
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Cadastrul de specialitate al cailor ferate este un subsistem de evidenta si
inventariere sistematica a tuturor corpurilor de proprietate din patrimoniul
cailor ferate, sub aspect tehnic, economic si juridic, corelat cu celelalte
lucrari necesare in vederea inscrierii in documentele tehnice ale cadastrului
general si in documentatiile de publicitate imobiliara.
Art. 2
Prezentele norme metodologice se aplica tuturor unitatilor feroviare,
detinatorilor de infrastructura feroviara, precum si celor care intocmesc
documentatii cadastrale cu specific feroviar.
Art. 3
(1) Executantii lucrarilor de cadastru al cailor ferate trebuie sa fie
persoane fizice sau juridice autorizate de Oficiul National de Cadastru, Geodezie
si Cartografie, denumit in continuare ONCGC. Accesul pentru masuratori se face
pe baza unei aprobari emise de Compania Nationala de Cai Ferate
"C.F.R." - S.A.
(2) Achizitia de servicii sau, dupa caz, de lucrari pentru intocmirea
documentatiilor de cadastru de specialitate al cailor ferate se face in
conformitate cu prevederile legale aplicabile in domeniu.
Art. 4
Prin executarea lucrarilor de cadastru de specialitate al cailor ferate se
realizeaza urmatoarele obiective:
a) determinarea suprafetelor de teren, cu sau fara constructii, detinute de
unitatile aflate in subordinea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei, denumit in continuare MLPTL, sau, dupa caz, de compania
nationala, societatile nationale si societatile comerciale de sub autoritatea
MLPTL;
b) administrarea si gestionarea corecta a patrimoniului unitatilor
feroviare si apararea drepturilor lor prin inscrierea in registrele cadastrale
si in cartile funciare;
c) asigurarea unei baze juste pentru stabilirea taxelor si/sau impozitelor
datorate statului pentru bunurile imobiliare aflate in proprietatea unitatilor
feroviare, conform legislatiei in domeniul respectiv;
d) stabilirea zonelor juridice feroviare, a zonelor de siguranta si de
protectie ale infrastructurii feroviare.
Art. 5
Cadastrul cailor ferate asigura evidenta corpurilor de proprietate
apartinand domeniului public si privat al statului si al urmatoarelor unitati
feroviare:
a) Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., denumita in
continuare C.F.R.;
b) Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R.
Calatori" - S.A., denumita in continuare C.F.R. Calatori;
c) Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R.
Marfa" - S.A., denumita in continuare C.F.R. Marfa;
d) Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A.,
denumita in continuare SAAF;
e) alte societati comerciale cu specific feroviar.
CAP. 2
Organizarea lucrarilor de cadastru de specialitate al cailor ferate
Art. 6
(1) MLPTL coordoneaza din punct de vedere tehnic, economic si juridic
lucrarile de cadastru de specialitate al cailor ferate.
(2) Avizarea programelor anuale de cadastru de specialitate al cailor
ferate se realizeaza de catre Directia generala cadastru imobiliar si gestiunea
localitatilor din cadrul MLPTL pe baza notei de fundamentare semnate de
conducerile unitatilor feroviare prezentate la art. 5.
(3) Evidenta, programele executive, caietele de sarcini si indrumarea
metodologica a executiei lucrarilor de cadastru al cailor ferate se realizeaza
de fiecare unitate feroviara si se centralizeaza pentru toate unitatile
feroviare de catre Serviciul cadastru si concesiuni din structura C.F.R.
(4) Serviciul cadastru si concesiuni din structura C.F.R. asigura
clarificarea regimului juridic al imobilelor din domeniul public si privat al
statului pentru reteaua cailor ferate la nivelul intregii tari.
(5) Serviciul cadastru si concesiuni din structura C.F.R. impreuna cu
serviciile comunitare de cadastru si agricultura din subordinea consiliilor
locale ale comunelor, oraselor si municipiilor asigura convocarea comisiilor de
delimitare cadastrala pentru bunurile imobile.
Art. 7
Evidenta cadastrala feroviara se intocmeste pe unitati
administrativ-teritoriale, pentru 3 entitati feroviare: statie de cale ferata,
interstatie feroviara, corp de proprietate izolat.
Art. 8
(1) C.F.R. va inventaria toate lucrarile de cadastru, geodezie, topografie
si cartografie executate pana in prezent de agenti economici sau de persoane
fizice autorizate, referitoare la imobilele aflate in administrarea ori in
proprietatea unitatilor feroviare.
(2) Inventarul va cuprinde documentatia tehnica existenta la regionalele
C.F.R. in dosarele cazier cadastrale, respectiv planurile de situatie la
diferite scari si in diverse etape de dezvoltare a imobilului, planurile ce au
stat la baza proiectarii obiectivului sau pe baza carora s-au obtinut diverse
avize de la organele de specialitate ale administratiei publice centrale sau
locale.
Art. 9
Trimestrial C.F.R., prin Serviciul de cadastru si concesiuni, va transmite
Directiei generale cadastru imobiliar si gestiunea localitatilor din cadrul
MLPTL stadiul lucrarilor de cadastru al cailor ferate din punct de vedere fizic
si valoric.
Art. 10
(1) In conformitate cu obligativitatea privind integrarea cadastrelor de
specialitate in cadastrul general, toate procedurile cadastrului cailor ferate
trebuie sa respecte prevederile Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare
nr. 7/1996, cu modificarile ulterioare, normele tehnice si regulamentele
elaborate de ONCGC.
(2) Pentru atestarea datelor gestionate intern, a vecinatatilor si
limitelor cadastrale dintre unitatile feroviare, a documentelor de receptie
interna a lucrarilor de cadastru, a vizelor spre neschimbare si a conformitatii
cu originalul, C.F.R. este autorizata sa utilizeze stampila triunghiulara
codificata, al carei model este prevazut in anexa nr. 1 la prezentele norme
metodologice.
(3) Codul numeric din campul stampilei este atribuit personal
specialistilor autorizati din structura serviciilor sau, dupa caz, a birourilor
din cadrul C.F.R.
CAP. 3
Etapele realizarii cadastrului de specialitate al cailor ferate
Art. 11
(1) Reteaua geodezica de sprijin, de indesire si ridicare se realizeaza
astfel incat sa se asigure densitatea de puncte necesara pentru executarea
lucrarilor de cadastru. Masuratorile de teren se sprijina pe puncte din reteaua
geodezica de stat si in functie de necesitati se va proceda la indesirea ei.
(2) In configuratia retelei geodezice de indesire si ridicare vor fi
incluse cel putin 4 puncte geodezice din reteaua geodezica de sprijin, care sa
incadreze toate punctele poligonului nou-creat.
(3) Punctele retelelor de sprijin si de ridicare vor satisface conditiile
de precizie impuse prin Normele tehnice pentru introducerea cadastrului
general, emise de ONCGC, si vor fi determinate in sistem de proiectie
stereografica 1970 si fata de planul de referinta Marea Neagra 1975.
(4) Materializarea punctelor retelei geodezice de sprijin si de ridicare se
va face prin borne din beton armat, in conformitate cu tipurile standard
prevazute in Ordinul ministrului administratiei publice nr. 534/2001 privind
aprobarea Normelor tehnice pentru introducerea cadastrului general, sau alte
tipuri de borne omologate de ONCGC, dupa caz.
(5) Se vor planta minimum 3 borne, la distante de circa 250 - 500 m una de
alta, pentru fiecare statie de cale ferata sau pentru fiecare bun corp de
proprietate izolat. Bornele vor fi amplasate, de regula, in zona de siguranta,
asigurandu-se conditiile de stabilitate, accesibilitate si vizibilitate. In
interstatiile de cale ferata numarul de borne si amplasamentul lor vor fi stabilite
in functie de conditiile de vizibilitate si de necesitati.
Art. 12
Documentatia tehnica intocmita dupa executarea retelelor geodezice de
sprijin, indesire si ridicare, supusa operatiunilor de receptie, va cuprinde:
a) memoriul tehnic cuprinzand descrierea generala a lucrarii, metode de
lucru, instrumente de utilizare, prelucrarea datelor (software folosit, metoda
de compensare a retelei, abaterile standard, elipsa erorilor pentru fiecare
punct geodezic nou-determinat), preciziile obtinute si altele asemenea;
b) schema dispunerii punctelor vechi si noi, cu marcarea vizibilitatii
(schita vizelor);
c) schema masuratorilor efectuate (schita vizelor);
d) fisiere ASCII, pe suport magnetic, cu datele rezultate din masuratorile
de teren (denumirea/numarul punctului de statie, denumirea/numerele punctelor
vizate, directii masurate, distante masurate);
e) descrierile topografice (conform anexei nr. 8 la Normele tehnice pentru
introducerea cadastrului general) si schitele de reperaj pentru punctele vechi
si noi;
f) inventar de coordonate, inclusiv pe suport magnetic (fisier ASCII
conform modelului prezentat in anexa nr. 15 la Normele tehnice pentru
introducerea cadastrului general);
g) tabel din care sa reiasa diferentele dintre coordonatele vechi (puncte
de ordinul I, II, III, IV) si coordonatele noi ale acelorasi puncte, rezultate
in urma compensarii retelei;
h) schita retelei geodezice la o scara convenabil aleasa, de regula
1:5.000, 1:10.000 sau 1:25.000, cu marcarea dispunerii punctelor vechi si noi
si a vizibilitatilor dintre puncte;
i) inventarul de coordonate al tuturor punctelor retelei si descrierile lor
topografice;
j) dosarul de verificare, intocmit de o persoana fizica sau juridica
autorizata cu categoria D de catre ONCGC.
Art. 13
(1) Delimitarea amplasamentului se stabileste de catre o comisie de
delimitare numita prin decizie a directorului general al C.F.R., din care
trebuie sa faca parte cate un reprezentant de specialitate din partea
beneficiarului si a executantului, precum si un invitat din partea consiliului
local al unitatii administrativ-teritoriale in a carei raza se afla
amplasamentul feroviar, alti membri prevazuti in conformitate cu normativele
emise de ONCGC.
(2) Reprezentantii unitatii feroviare si ai executantului incheie un
proces-verbal de predare-primire a amplasamentului (proces-verbal de
recunoastere a amplasamentului), in care sunt descrise amplasamentul entitatii
feroviare si limitele fata de vecini. Pe descrierea amplasamentului si schita
aferenta beneficiarul va trece limita zonei de siguranta si a zonei de
protectie a infrastructurii feroviare publice.
(3) Pentru descrierea amplasamentului si identificarea vecinilor, pentru
fiecare vecin se va stabili denumirea persoanei fizice sau juridice vecine si
schita de vecinatate in care vor fi trecute toate punctele de frangere ale
limitei de proprietate.
(4) In cazul in care nu exista imprejmuire stabila, limita se va borna in
punctele de frangere ale hotarului. In situatii speciale, cand limita de
vecinatate dintre unitatile feroviare situate in perimetrul entitatilor
feroviare (statie de cale ferata, interstatie de cale ferata) nu poate fi
marcata fizic (pe platforma caii, peroane circulate, triaje, piata garii si
altele asemenea), se pot introduce puncte nematerializate a caror determinare
se va face din minimum 3 puncte fixe.
(5) Pentru fiecare punct de frangere de pe hotarul perimetrului feroviar,
recunoscut prin acte juridice sau procese-verbale de vecinatate, precum si
pentru punctele bornate sau nematerializate, se vor determina coordonatele in
sistem de proiectie stereografica 1970 si se vor intocmi descrieri topografice.
(6) Bornarea punctelor de frangere a limitei de vecinatate este in
obligatia executantului lucrarii. Bornele situate pe limita zonei juridice
feroviare vor fi inscriptionate "C.F.R." conform descrierii tehnice
prezentate in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
Art. 14
Dosarul de delimitare cadastrala va cuprinde in principal urmatoarele
documente:
a) memoriu tehnic;
b) date rezultate din masuratorile de teren si prelucrarile acestora, pe
suport magnetic - fisier ASCII (denumirea/numarul punctului de statie,
denumirea/numerele punctelor vizate, distante masurate, calcule, tolerante,
erori);
c) schema masuratorilor efectuate (schita vizelor);
d) pentru fiecare entitate feroviara oficiul judetean de cadastru, geodezie
si cartografie inregistreaza numarul cadastral si suprafata;
e) actul de constituire a comisiei de delimitare;
f) schita generala a limitei amplasamentului, la o scara convenabila
(1:5.000, 1:10.000), cu numerotarea punctelor. La solicitarea beneficiarului se
pot prezenta si detalii la scari mai mari;
g) schite de reperaj si descrierile topografice ale punctelor materializate
pe limitele amplasamentului;
h) inventar de coordonate pentru toate punctele de pe limita
amplasamentului (materializate si nematerializate);
i) suprafata calculata din coordonatele punctelor de pe limita amplasamentului;
j) procesul-verbal de delimitare cadastrala si recunoastere a
vecinatatilor, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezentele norme
metodologice.
Art. 15
Realizarea si redactarea planului cadastral in format analogic si digital
trebuie sa respecte urmatoarele prevederi standard:
a) redactarea planului cadastral de ansamblu, de regula la scara 1:2.000,
1:5.000 sau 1:10.000, se realizeaza pe fiecare teritoriu administrativ si
contine intreaga suprafata a corpurilor de proprietate feroviare;
b) planul cadastral de baza se intocmeste la scara 1:1.000 pentru statii si
interstatii de cale ferata si la scara 1:500 pentru bunuri imobile feroviare
izolate;
c) redactarea planselor (in format analogic nedeformabil) pentru planul
cadastral de ansamblu si planul cadastral de baza se face la alegerea
beneficiarului in format standard A4, A3, A2, A1 sau A0, in functie de
reprezentarea la scara a suprafetei utile;
d) planurile topografice digitale si planul cadastral digital sunt
structurate pe straturi si vor contine toate informatiile prevazute in anexa
nr. 4 la prezentele norme metodologice;
e) reprezentarea detaliilor de continut se va face, in functie de scara,
respectand "Atlasul de semne conventionale pentru planurile topografice la
scarile 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000 si 1:500", editia 1978, pana la
elaborarea, aprobarea si publicarea unui nou atlas de semne conventionale.
Art. 16
(1) Principalele elemente care trebuie sa fie incluse in planul cadastral
feroviar sunt:
a) limitele zonei de siguranta a infrastructurii feroviare;
b) limitele zonei de protectie aferente infrastructurii feroviare;
c) parcelele aferente unitatilor feroviare;
d) axul caii ferate si caracteristicile geometrice ale acesteia, in plan
orizontal si in plan vertical al traseului caii ferate;
e) bornele kilometrice si hectometrice.
(2) Lungimea reala a caii ferate se masoara pe axul caii. Prin masuratori
se vor determina aliniamentele definite de varfurile unghiurilor curbelor caii
ferate. Se vor calcula unghiurile dintre aliniamente, exprimate in grade
centezimale si masurate in sens topografic in sensul crescator al
kilometrajului. Simbolurile punctelor caracteristice si tolerantele admise la
masurarea distantelor si a unghiurilor liniilor ferate vor fi cele prevazute in
STAS 9842/2-75.
(3) Aliniamentele se racordeaza prin curbe care trebuie reprezentate prin
elemente caracteristice: AR, RC, CR, RA sau TI, B, TE, raza cercului de
racordare, tangenta de intrare/iesire, bisectoarea, lungimea racordarii, joanta
de intrare/iesire, valoarea tangentei si altele asemenea.
(4) In cazul tunelurilor de cale ferata, ca puncte caracteristice ale
axului caii ferate se vor evidentia pe planul cadastral gabaritele interioare
si pozitiile kilometrice ale portalelor de intrare-iesire.
(5) Pentru celelalte constructii feroviare, inclusiv pentru cele care
subtraverseaza sau supratraverseaza caile ferate (accese in statii, pasarele si
altele asemenea), se vor face masuratori de precizie care sa permita calcularea
suprafetelor si a gabaritelor prin metoda analitica.
Art. 17
(1) Numerotarea cadastrala a corpurilor de proprietate feroviara se va face
de catre oficiile judetene de cadastru, geodezie si cartografie, denumite in
continuare OJCGC, in conformitate cu prevederile pct. 10.2.3 din Normele
tehnice pentru introducerea cadastrului general.
(2) Numerotarea cadastrala a corpurilor de proprietate feroviare care
prezinta detalii liniare, cum ar fi: ape curgatoare, canale, diguri, cai
ferate, drumuri clasate, se numeroteaza separat in cadrul fiecarui intravilan,
respectiv extravilan. Detaliile liniare primesc un singur numar cadastral pe
toata lungimea lor (cu exceptia subtraversarilor) in cadrul fiecarui intravilan
si un singur numar cadastral in extravilan si pe tronsoane create prin
intersectia cu alte detalii liniare (separat in intravilan si extravilan),
respectandu-se urmatoarea ierarhie:
a) caile ferate intretaiate de ape sau de limita unei entitati feroviare;
b) drumurile nationale intretaiate de cai ferate si ape;
c) drumurile judetene intretaiate de ape, cai ferate si drumuri nationale;
d) drumurile comunale intretaiate de ape, cai ferate, drumuri nationale si
drumuri judetene;
e) drumurile de exploatare (comune) intretaiate de ape, cai ferate, drumuri
nationale, drumuri judetene sau comunale.
(3) Executarea documentatiilor tehnice cadastrale ale obiectivelor
feroviare pentru inscrierea in evidentele cadastrale se va face cu avizul
OJCGC, in conformitate cu regulamentele si normele tehnice elaborate de ONCGC.
Dupa receptionarea acestor documentatii OJCGC va acorda numere cadastrale
imobilelor feroviare respective.
(4) Pentru realizarea evidentei si gestionarea patrimoniului propriu, in
interiorul entitatii feroviare se vor atribui coduri tuturor parcelelor,
astfel:
C - m - n, unde:
C = codul entitatii feroviare
I (5) = C1, C2, C3, C4, C5,
cu semnificatiile: C1 = 1, .... 8 numarul regionalei C.F.R.;
C2 = 1 pentru statie;
C2 = 0 pentru interstatie;
C3, C4, C5 = numarul statiei sau al interstatiei in
cadrul unei regionale C.F.R. (de exemplu: 0, 023, 999);
m = codul partidei cadastrale
0 = infrastructura feroviara publica;
1 = Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.;
2 = Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori
"C.F.R. Calatori" - S.A.;
3 = Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa
"C.F.R. Marfa" - S.A.;
4 = Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." -
S.A.;
5 = Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." -
S.A.;
n = codul cadastral propriu-zis (numerotarea este in sensul acelor de
ceasornic, de la stanga sus la dreapta jos). Exemplu: 11205-1-5.
(5) Suprafetelor de teren ocupate de proiectiile la sol ale constructiilor
permanente din cadrul parcelelor cu categoria de folosinta curti-constructii
apartinatoare unui corp de proprietate li se va atribui litera "C"
urmata de un indice de la 1 la n (de exemplu: C1, C2, C3, ..........).
(6) In cazul existentei unor planuri cadastrale vechi in care limitele
parcelei nu au fost modificate, numerele cadastrale vechi vor fi trecute in
fisa corpului de proprietate la rubrica "Mentiuni", consemnandu-se
istoricul numarului cadastral.
(7) Planurile cadastrale vechi vor fi actualizate de o persoana fizica sau
juridica autorizata de ONCGC sau OJCGC. Corpurile de proprietate vor primi noi
numere cadastrale atribuite de OJCGC si, dupa caz, de Oficiul de cadastru,
geodezie si cartografie al municipiului Bucuresti, denumit in continuare OCGC
al municipiului Bucuresti.
(8) Pentru corpuri de proprietate izolate aflate in patrimoniul unei
entitati feroviare (depozite, locuinte, camine, hoteluri si altele asemenea) se
vor intocmi documentatii tehnice cadastrale pentru atribuirea numarului
cadastral provizoriu. Aceasta documentatie se va intocmi conform
instructiunilor privind intocmirea documentatiei cadastrale tehnice necesare la
atribuirea numarului cadastral provizoriu.
(9) Atribuirea numarului cadastral pentru aceste categorii de corpuri de
proprietate se face de catre OJCGC si, dupa caz, de OCGC al municipiului Bucuresti.
(10) Inscrierea cu caracter nedefinitiv in Cartea funciara a unui
apartament situat intr-o cladire ce formeaza obiectul unei proprietati
individuale pe etaje sau pe apartamente se va efectua pe baza unei documentatii
tehnice cadastrale pentru atribuirea numarului cadastral provizoriu. Aceasta
documentatie va cuprinde: cerere-tip, memoriu tehnic, plan de incadrare in
zona, planul de amplasament si delimitare a corpului de proprietate, fisa
corpului de proprietate, relevee, acte de proprietate. Dupa receptionarea
documentatiei OJCGC si, dupa caz, OCGC al municipiului Bucuresti vor atribui
numarul cadastral.
(11) Documentatiile topografice intocmite pentru stabilirea si evaluarea
terenurilor societatilor comerciale cu capital de stat, in conformitate cu
Hotararea Guvernului nr. 834/1991, cu modificarile ulterioare, vor fi
acceptate, dupa caz, pentru inscrierea cu caracter nedefinitiv in Cartea
funciara, daca au fost actualizate de persoane fizice autorizate, daca sunt
adaptate la cerintele normelor tehnice si verificate conform prevederilor
legale si receptionate de OJCGC si, dupa caz, de OCGC al municipiului
Bucuresti.
(12) Numerele cadastrale provizorii pentru entitati feroviare, statie,
interstatie sau bun izolat, vor fi atribuite de OJCGC sau, dupa caz, de OCGC al
municipiului Bucuresti.
(13) In cazul in care o societate comerciala doreste sa instituie o ipoteca
asupra unui corp de cladire aflat in patrimoniul acesteia se va intocmi
documentatia necesara dezmembrarii acestuia.
Art. 18
(1) Categoriile de folosinta se vor specifica pe planul digital in
conformitate cu Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general,
aprobate prin Ordinul ministrului administratiei publice nr. 534/2001 (pct.
8.1, 8.2.9 si 8.2.10).
(2) Subcategoriile de folosinta specifice caii ferate care vor fi cuprinse
in planul digital sunt:
a) Lucrari de arta, geotehnice sau consolidare .................. cod CFa
Cuprind terenul suport pentru poduri, viaducte, ziduri de sprijin,
tuneluri, amenajari geotehnice de stabilizare, taluzuri consolidate si altele
asemenea.
b) Depouri si remize ......... cod CFd
c) Linii si instalatii ........ cod CFl
Cuprind terenurile suport, inclusiv terasamente si taluzuri, santuri de
scurgere si podete mici aferente liniilor, schimbatorilor de cale, peroanelor,
acceselor si tuturor instalatiilor feroviare de siguranta a circulatiei, de
iluminat si altele asemenea.
d) Platforme tehnologice ........... cod CFp
Cuprind arealul tuturor unitatilor logistice de intretinere, reparatie,
productie si exploatare feroviara.
e) Triaje ......... cod CFt
f) Reviziile de vagoane .......... cod CFv
Cuprind arealele reviziilor de vagoane, spalatorii de vagoane.
(3) Daca suprafata aferenta unei subcategorii feroviare de folosinta este
mai mica de 20 mp si este adiacenta subparcelei "linii si
instalatii", ea se va carta la aceasta.
Exemplu: podete tubulare sau dalate cu deschidere sub 3 m, pasarele mici,
subtraversari de cabluri, conducte.
Art. 19
(1) Sistemul informational geografic (SIG) al C.F.R. va asigura
compatibilitatea modulului de cadastru al cailor ferate al Sistemului
informatic feroviar IRIS (Integration Railway Information System - Sistem
informational de integrare a caii ferate) cu bazele de date cadastrale ale
ONCGC (BDG, BDT si identificatori cadastrali).
(2) Reglementarile tehnice privind structura fisierelor vor fi elaborate de
C.F.R. si avizate de MLPTL prin Directia generala cadastru imobiliar si
gestiunea localitatilor.
Art. 20
(1) Controlul, verificarea, avizarea si receptia lucrarilor de cadastru de
specialitate al cailor ferate se face in conformitate cu Normele tehnice pentru
introducerea cadastrului general, aprobate prin Ordinul ministrului
administratiei publice nr. 534/2001, Regulamentul pentru verificarea lucrarilor
de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, realizate
de persoane fizice si juridice autorizate, aprobat prin Ordinul ministrului
administratiei publice nr. 535/2001, Regulamentul privind receptia lucrarilor
de geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie si teledetectie, aprobat
prin Ordinul ministrului administratiei publice nr. 536/2001, si cu
Regulamentul de avizare a lucrarilor de cadastru, geodezie, cartografie
fotogrammetrie si teledetectie, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei
publice nr. 539/2001.
(2) Documentul unic de avizare/receptie interna pentru orice tip de lucrare
de cadastru de specialitate al cailor ferate se intocmeste conform anexelor nr.
6 si 7 la prezentele norme metodologice.
(3) Actualizarea si intretinerea lucrarilor de cadastru de specialitate al
cailor ferate se vor face cu o periodicitate de cel mult 6 ani sau ori de cate
ori este nevoie.
(4) Receptia si avizarea interna a lucrarilor de cadastru de specialitate
al cailor ferate se vor face de catre o comisie numita prin decizie a C.F.R.
Comisia va verifica pe teren corespondenta elementelor din teren cu cele din
plan.
(5) Dupa verificarea si receptia interna se va efectua receptia finala si
se va intocmi procesul-verbal de receptie finala. Receptia interna a lucrarilor
de cadastru de specialitate al cailor ferate se realizeaza numai in conditiile
prezentarii documentatiei executate de catre un verificator autorizat si a
documentului de receptie emis de OJCGC sau ONCGC.
Art. 21
Inscrierea imobilelor in documentele de publicitate imobiliara:
- Pana la introducerea cadastrului general la nivelul unitatilor
administrativ-teritoriale din intreaga tara, inscrierea imobilelor in cartile
funciare se face cu caracter nedefinitiv, conform prevederilor art. 61 din
Legea nr. 7/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale
instructiunilor privind intocmirea documentatiei cadastrale tehnice necesare la
atribuirea numarului cadastral provizoriu.
Art. 22
(1) Documentele se intocmesc si se predau la beneficiar si la OJCGC.
(2) Documentatia cadastrala obtinuta in urma terminarii lucrarilor de
cadastru al retelei nationale de cai ferate cuprinde urmatoarele:
a) avizul de incepere a lucrarilor, eliberat de ONCGC sau de OJCGC, dupa
caz;
b) tema lucrarii;
c) memoriul tehnic;
d) procesul-verbal de predare a tuturor obiectivelor, insotit de schitele
aferente, semnate de reprezentantii beneficiarului si ai executantului;
e) inventarul de coordonate ale punctelor radiate;
f) inventarul de coordonate si schitele retelei de sprijin si de ridicare;
g) descrierile topografice ale punctelor retelei de sprijin si de ridicare;
h) calculul si compensarea coordonatelor punctelor din reteaua de sprijin
si de ridicare;
i) fisa corpului de proprietate;
j) registrul cadastral al parcelelor feroviare pe unitatea
administrativ-teritoriala;
k) registrul cadastral al proprietarilor pe unitatea
administrativ-teritoriala, conform anexei nr. 4 la Normele tehnice pentru
introducerea cadastrului general, aprobate prin Ordinul ministrului
administratiei publice nr. 534/2001;
l) fisa centralizatoare va avea consemnata suprafata totala pe categorii de
folosinta si grupe de proprietari pentru toate liniile de cale ferata
(sectiile), conform anexei nr. 6 la Normele tehnice pentru introducerea
cadastrului general, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei publice
nr. 534/2001;
m) planul cadastral digital;
n) dosarul de delimitare;
o) dosarul de verificare tehnica a lucrarii;
p) procesul-verbal de receptie finala.
CAP. 4
Dispozitii finale
Art. 23
(1) Cadrul legal pentru organizarea si realizarea cadastrului cailor ferate
este prezentat in anexa nr. 8 la prezentele norme metodologice.
(2) Definitiile elementelor specifice cadastrului cailor ferate sunt
prezentate in anexa nr. 9 la prezentele norme metodologice.
(3) Birourile de cadastru din cadrul regionalelor C.F.R. vor intocmi
registrul cadastral al parcelelor, conform modelului prezentat in anexa nr. 10
la prezentele norme metodologice.
(4) Serviciul cadastru si concesiuni din cadrul C.F.R. va intocmi situatia
lucrarilor de cadastru al cailor ferate conform anexei nr. 11 la prezentele
norme metodologice.
(5) OJCGC si consiliile locale vor supraveghea ca in aplicarea Legii
fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, Legii nr. 1/2000, Legii nr. 10/2001 si a Hotararii Guvernului nr.
834/1991 sa fie respectate limitele zonei de siguranta a infrastructurii
feroviare publice, proprietate publica de interes national, cuprinzand fasiile
de teren de 20 m, amplasate de o parte si de alta a axei liniilor ferate,
conform art. 25 alin. (2), coroborat cu art. 8 alin. (2) si art. 10 alin. (1)
lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998, aprobata si
modificata prin Legea nr. 89/1999.
Art. 24
(1) Infrastructura feroviara publica, proprietate publica a statului,
concesionata C.F.R., se va inregistra in Cartea funciara conform anexei nr. 2
la Hotararea Guvernului nr. 581/1998, care cuprinde elemente concrete ale
infrastructurii feroviare publice, toate constructiile si instalatiile
domeniului public feroviar, enumerate generic, inclusiv terenul aferent
acestora.
(2) Pe schita generala a limitei amplasamentului birourile regionale de
cadastru sau, dupa caz, Serviciul cadastru si concesiuni va consemna codul
infrastructurii feroviare publice si va atesta cu stampila triunghiulara pentru
conformitate.
ANEXA 1
la normele metodologice
STAMPILA TRIUNGHIULARA
"CADASTRU FEROVIAR"
Se utilizeaza:
1. la parafarea documentelor de avizare;
2. la inregistrarea dosarelor cazier;
3. la parafarea proceselor-verbale de delimitare/vecinatate;
4. la parafarea documentelor de preluare de active imobiliare;
5. la parafarea documentelor incheiate cu Oficiul National de Cadastru,
Geodezie si Cartografie, cu oficiile judetene de cadastru, geodezie si
cartografie sau cu Directia generala cadastru imobiliar si gestiunea
localitatilor din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei;
6. la parafarea notelor de constatare, somatiilor si a documentatiei
aferente actiunilor in revendicare;
7. la parafarea notelor de expertiza cadastrala;
8. la autentificarea consemnarilor tehnice:
- CONFORM CU ORIGINALUL;
- VIZAT SPRE NESCHIMBARE;
- PLAN SCARA 1: ..............;
- NIVELUL DE ACCES SOLICITAT (CONFIDENTIAL/SECRET/STRICT SECRET);
- INREGISTRAT
Nr. ............ Data ..................
/ \
// \\
// \\
// * \\
// * * \\
// 0010 \\
// U F \\
// R E \\
// T R \\
// S O \\
// A V \\
// D I \\
// A A \\
// C C.F.R. - S.A. R \\
//___________________________\\
/_______________________________\
NOTA:
Codul numeric semnifica:
- prima cifra: 0 = centrala C.F.R.
1 - 8 = regionale C.F.R.: 1 = Bucuresti
2 = Craiova
3 = Timisoara
4 = Cluj
5 = Brasov
6 = Iasi
7 = Galati
8 = Constanta
- urmatoarele 3 cifre: numarul de cod al specialistului autorizat si
inregistrat la Serviciul cadastru si concesiuni din cadrul C.F.R.
ANEXA 2*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
Figura 1, reprezentand Modul de numerotare si plantare a bornelor ce
marcheaza limita zonei juridice feroviare, se gaseste in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 912 din 14 decembrie 2002, la pagina 8.
ANEXA 3
la normele metodologice
Regionala de cai ferate ..................... Preluat OJCGC
Inregistrat la Cadastrul Feroviar
....../......../.......
cu numarul ............/......-......-.......
PROCES-VERBAL
de delimitare cadastrala si recunoastere a vecinatatilor pentru amplasamentul
statiei/interstatiei (numarul codului specific)
................................
intre kilometrul ............ si kilometrul ............., situat pe teritoriul
.............................................., judetul .......................
(denumirea unitatii administrativ-teritoriale)
Incheiat la data .............................
In conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) din Legea cadastrului si
publicitatii imobiliare nr. 7/1996 si ale Normelor metodologice privind
executarea lucrarilor de cadastru de specialitate al cailor ferate,
subsemnatii:
- ................................... din partea Companiei Nationale de Cai
Ferate "C.F.R." - S.A.;
- .................................., proprietarul vecin;
- ................................... din partea unitatii
administrativ-teritoriale;
- ................................... din partea executantului autorizat
am procedat la recunoasterea si stabilirea liniei de hotar a unitatii
feroviare .................................., situata pe raza
comunei/orasului/municipiului ..................., judetul ...................:
________________________________________________________________________________
Vecin: de la Adresa Numarul Categoria Semnatura
Observatii
Denumirea la km corpului parcelei de proprietarului
si adresa km de folosinta
proprietarului proprietate
vecin
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Linia de hotar incepe din punctul marcat pe schita anexata cu nr.
........., trece prin punctele ................ si se termina in punctul nr.
............., situat la pozitia km ................. .
Punctele de hotar, felul materializarii, principalele categorii de
folosinta, directia, forma, traseul si pozitia km a liniei de hotar sunt
prezentate in schita anexata pe verso, semnata de noi, care face parte din
prezentul proces-verbal.
Schita hotarului face parte integranta din documentatie si insoteste
prezentul proces-verbal.
Prezentul proces-verbal a fost incheiat in 3 exemplare, cate unul pentru
fiecare semnatar.
Reprezentantul CFR, Reprezentantul unitatii
..................... administrativ-teritoriale
(numele si prenumele) ..........................
(numele si prenumele)
Functia
Semnatura Functia
L.S. Semnatura
L.S.
ANEXA 4
la normele metodologice
PLANUL TOPOGRAFIC DIGITAL
Principalele elemente care trebuie sa fie incluse in planul topografic
sunt: limitele zonei de protectie a infrastructurii feroviare publice; limitele
zonei de siguranta a infrastructurii feroviare publice; limitele de proprietate
a caii ferate; axul caii ferate si caracteristicile geometrice ale acesteia in
plan orizontal si in plan vertical al traseului caii ferate. Lungimea reala a
caii ferate se masoara pe axa. Prin masuratori se vor determina aliniamentele
definite de varfurile unghiurilor curbelor caii ferate. Se vor calcula
unghiurile dintre aliniamente, exprimate in grade centezimale si masurate in
sens topografic, in sensul crescator al kilometrajului. Simbolurile punctelor
caracteristice si tolerantele admise la masurarea distantelor si unghiurilor
liniilor ferate vor fi cele prevazute in STAS 9842/2-75.
Aliniamentele se racordeaza prin curbe care trebuie reprezentate prin
elemente caracteristice: raza cercului de racordare, tangenta de intrare,
tangenta de iesire, bisectoarea, lungimea racordarii, punctele de intrare si de
iesire din arcele de cerc, centrele cercurilor de racordare a aliniamentelor.
In cazul tunelurilor de cale ferata, ca puncte caracteristice ale axului
caii ferate se vor materializa pe planul topografic latimea interioara si
latimea exterioara (latimea interioara plus grosimea zidului) ale tunelului.
Se vor reprezenta pe plan in mod obligatoriu punctele de schimbare a pantei
longitudinale a caii ferate.
In punctele de schimbare a pantei se vor face profile transversale (scara:
1/50) care sa cuprinda toate detaliile existente.
Se vor reprezenta pe plan bornele kilometrice si hectometrice; in dreptul
lor se va executa un profil transversal a carui lungime va fi de 20 m stanga si
20 m dreapta fata de axul caii ferate.
Pentru celelalte constructii feroviare, inclusiv pentru cele care
subtraverseaza sau supratraverseaza axe de cale ferata (accese in statii, prize
de aer), se vor face masuratori de precizie care sa permita calcularea
suprafetelor prin metoda analitica.
Planul topografic digital va avea in cuprins:
- detalii principale; detalii care definesc pozitia in plan si in spatiu a
elementelor infrastructurii feroviare:
- geometria liniilor de cale ferata;
- lucrari de arta;
- instalatii de semnalizare;
- constructii permanente;
- limita de proprietate;
- caminele de vizitare si traseele retelelor edilitare;
- detalii secundare:
- detalii care definesc pozitia elementelor de vegetatie, hidrografie,
cai de transport rutiere si altele asemenea;
- coordonatele detaliilor planimetrice vor fi determinate cu o precizie
de +/- 10 cm;
- coordonatele detaliilor planimetrice secundare vor fi determinate cu
o precizie de +/- 20 cm;
- cotele punctelor care definesc geometria liniilor ferate vor fi
determinate cu o precizie de +/- 2 mm;
- cotele punctelor caracteristice reliefului vor fi determinate cu o
precizie de +/- 5 cm.
In continutul planului vor fi cuprinse toate elementele specificate in
anexa nr. 1 capitolele "Continutul planului topografic" si
"Masuratori topografice" la Criteriile aprobate de Ministerul
Economiei si Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului sub nr. 2.665/1C/311/1992.
La solicitarea beneficiarului pot fi introduse si elemente din cadastrul
imobiliar si cadastrul retelelor edilitare cuprinse in metodologia aprobata
prin Ordinul ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului si al
presedintelui Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie nr.
90/N/911-CP/1997.
Planul topografic digital va fi structurat pe straturi, gestionat pe o
platforma de tip sistem informatic geografic (GIS), fiind exploatat cu fisiere
"dxf" compatibile cu sistemul informatic al Oficiului National de
Cadastru, Geodezie si Cartografie si al Ministerului Justitiei.
Planul topografic va avea urmatorul continut:
Pichetajul se va executa pe linia curenta de circulatie in sensul crescator
al kilometrajului indicat pe bornele hectometrice CF. Egalarea hectometrului de
plecare se face de la prima borna ce preceda semnalul de intrare cap X al
statiei si se finalizeaza pe ultima borna hectometrica existenta dupa semnalul
de iesire cap Y al statiei. Pentru interstatii (linii curente) egalarea
hectometrului de plecare se face complementar, din prima borna existenta dupa
semnalul de iesire cap Y din statie pana la prima borna ce preceda semnalul de
intrare cap X in statia urmatoare.
Pichetajul va cuprinde:
- puncte modulo 50 m;
- puncte de schimbare de panta;
- axele de podete, culee, pile, cladiri de statii sau cantoane;
- punctele de modificare a tipului de sina sau traverse;
- capetele pasajelor la nivel, semnale si macazuri (PG), marci de
siguranta, capetele de santuri sau ziduri de sprijin, toate cu indicarea
ordonatei stanga/dreapta si distanta exprimata in metri si centimetri;
- punctele de tangenta - intrare (TI), tangenta - iesire (TE) sau
aliniament racordare (AR), racordare - curba (RC), mijloc - curba (MC), curba -
racordare (CR), racordare - aliniament (RA) in cazul curbelor cu arce de
tranzitie.
Nivelmentul longitudinal se va executa cu precizia de ordinul V, dus si
intors pe portee modulo 50 m. Legarea se va face pe marcile de nivelment
existente in zona.
Pe liniile curente se vor masura nivel superior sina (NSS) si nivel
superior traversa (NST), in curbe pe sina interioara. Se vor masura cote jos si
gabaritul vertical la pasaje superioare, polate, tuneluri sau la traversarea
axului caii ferate cu linii de telecomunicatii, de forta, conducte si altele
asemenea.
Prezentarea nivelmentului longitudinal se va face respectandu-se STAS 4958/91
"Profile in lung de exploatare".
Pentru liniile din statie nivelmentul in lung se executa modulo 100 m,
intre proiectia marcilor de siguranta, la care se adauga cote NSS si NST in
dreptul tuturor semnalelor (de intrare, iesire, pitice de manevra si altele
asemenea).
Ridicarile de detaliu se vor executa conform normativului C 110-69, in
sistem de proiectie national stereografic 1970, cota Marea Neagra 1975 de baza.
Continutul ridicarilor de detaliu se organizeaza pe straturi de plan
digital, dupa cum urmeaza:
1. punctele retelei geodezice de sprijin si de indesire;
2. caroiajul stereografic;
3. limitele teritorial-administrative si ale intravilanelor componente;
4. limitele zonei juridice feroviare si indicarea vecinilor;
5. limitele unitatilor feroviare;
6. limita prevazuta in actele juridice;
7. drumuri, alei, strazi;
8. axele feroviare liniare;
9. puncte geometrice (schimbatori de cale) si marci de siguranta;
10. curbe si racorduri;
11. semnale, opritoare;
12. picheti feroviari si borne hectometrice;
13. constructii feroviare (cladiri, peroane, rampe, poduri-bascule, castele
de apa, hale, placi turnante, instalatii fixe);
14. platforme tehnologice si de depozitare;
15. lucrari de arta (poduri, viaducte, podete, tuneluri, ziduri de sprijin
si altele asemenea);
16. traversari ale caii ferate:
- treceri la nivel;
- subtraversari;
- supratraversari;
17. lucrari geotehnice de protectie;
18. retele de electrificare (stalpi, ancore, bare);
19. retele supraterane (electrice, de comunicatii si altele asemenea);
20. retele subterane (de comunicatii, electrice, de apa, abur, aer
comprimat, canal, fire optice si altele asemenea);
21. hidrografie (limitele albiei minore, limitele albiei majore, ax sau fir
curgere);
22. puncte cotate;
23. profile (longitudinale, transversale);
24. spatii verzi (liziere de protectie, decorative, cu destinatie
agricola);
25. teren degradat (supus fenomenelor de alunecare, caderi de stanci si
altele asemenea);
26. parcele fond aservit (zona de siguranta, zona de protectie);
27. parcele in litigiu;
28. delimitarea terenurilor pe criterii de impozitare (poligoane de
performanta);
29. numerotare cadastrala;
30. puncte de insertie (macro menu).
Straturile planului digital cadastral: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12, 13, 14,
17, 19, 25, 26, 27, 28, 29.
Geometria caii, cuprinzand:
a) macazuri, exprimarea punctelor geometrice PG (in coordonate stereografice
si pichetaj) si masurarea elementelor reale ale acestora (a, b, c, d, e),
consemnarea tipului de macaz, numarul macazului, tangenta (1:n), tipul sinei,
coordonatele centrului marcii de siguranta;
b) liniile de cale ferata se vor determina prin puncte radiate (X, Y, Z):
- in PG;
- in proiectia marcilor de siguranta adiacente;
- in proiectia semnalelor adiacente.
Se vor consemna tipul sinelor, tipul traverselor (lemn, beton), franturile
exprimate prin puncte radiate (X, Y, Z) si distante intre linii din 100 in 100
m (modulo 100 m), exprimate la cm;
c) curbele de cale ferata:
- pentru liniile curente se vor exprima in coordonate pichetaj si
stereografic 1970 elementele principale ale curbelor AR, RC, MC, CR, RA, raza
tangenta, bisectoarea, lungimea curbei si unghiul aliniamentelor curbei
primitive U0, R0, T0, B0, C0, precum si elementele parabolei cubice pentru
curbele de tranzitie (racordari) L, l, m, sigma, x, y max., O, U, R, T, B, C;
- pentru liniile secundare U, R, T, B, C ale curbelor determinate intre PG
si linia abatuta sau intre eventuale frangeri de aliniament. Varfurile curbelor
se vor numerota in ordinea situarii lor in sens crescator al pichetajului
kilometric, incepand cu cele apartinand liniilor curente si continuand cu cele
apartinand celorlalte linii.
Exprimarea parametrilor curbelor se va face in conformitate cu prevederile
Instructiei de norme si tolerante pentru constructia si intretinerea caii -
Linii cu ecartament normal nr. 314/1989;
d) semnalele si alte instalatii de cale:
- semnalele se vor exprima prin ax in coordonate pichetaj si punct radiat
(X, Y, Z);
- tip de semnal (mecanic, electric, catarg inalt, pitic de manevra,
repetitor si altele asemenea);
- numar de faruri;
- gabarit fata de liniile adiacente;
e) stalpii de electrificare exprimati prin:
- tip de stalp (diametru), metalic, beton, profil, cu sau fara ancora;
- numar;
- capacitate portanta;
- coordonata radiata (X, Y, Z);
- gabarit fata de liniile adiacente;
f) poduri-bascule exprimate prin:
- ax (punct radiat X, Y, Z);
- contur (ridicari detalii);
- gabarit fata de liniile de cale ferata adiacente;
- tonaj maxim admis;
g) gropi de cenusa exprimate prin:
- ax (punct radiat X, Y, Z fund);
- lungime;
h) stalpi de iluminat forta sau portanti, pasarele situate intre linii,
exprimati prin:
- ax;
- tip;
- gabarit fata de liniile CF adiacente.
Caroiaj rectangular reprezentat in modul de 1 dm, indiferent de scara
planului, prin linii de grosime de 0,1 mm.
Plan cadastral digital
Planul cadastral este un derivat al planului topografic si va infatisa
parcelele structurate conform pct. 6.3.4 si 6.3.5 din Normele tehnice pentru
introducerea cadastrului general si prin reprezentarea cu semnele conventionale
specifice.
Planul cadastral contine reprezentarea parcelelor aflate in patrimoniul
unitatilor feroviare si a parcelelor limitrofe, cu numerotarea cadastrala sau
cu numerotarea interna, pe teritoriile administrative pe care nu a fost
introdus cadastrul general. Pe limitele parcelelor detinute de unitatile
feroviare se vor marca si se vor numerota punctele ale caror coordonate au fost
determinate. Pe plan se vor determina si se vor inscriptiona teritoriile
administrative pe care se gasesc parcelele prezentate.
ANEXA 5*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 5 este reprodusa in facsimil.
FISA CORPULUI DE PROPRIETATE
din str. .......................... nr. ........
Judetul .......................... Nomenclatura ......................
Unitatea administrativ-teritoriala Nr. sector cadastral ..............
Cod SIRUTA ....................... Nr. cadastral al corpului
Cod intravilan/extravilan ........ de proprietate ....................
Nr. carte funciara ................
SCHITA CORPULUI DE PROPRIETATE
______________________________________________________________________________
|
|
|
|
| (Daca spatiul rezervat este insuficient, schita corpului de proprietate va |
| fi reprezentata pe verso, in format A4)
|
|
|
|______________________________________________________________________________|
A. DATE REFERITOARE LA TEREN
______________________________________________________________________________
| Nr. | Categoria |Cod grupa | Suprafata din |Clasa de| Zona in |
Mentiuni|
|parcela|de folosinta|destinatie|masuratori (mp)|calitate| cadrul | |
| | | | | |localitatii|
|
|_______|____________|__________|_______________|________|___________|_________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|_______|____________|__________|_______________|________|___________|_________|
| | | | | | |
|
|_______|____________|__________|_______________|________|___________|_________|
| | | | | | |
|
|_______|____________|__________|_______________|________|___________|_________|
| TOTAL | | | | | |
|
|_______|____________|__________|_______________|________|___________|_________|
B. DATE REFERITOARE LA CONSTRUCTII
______________________________________________________________________________
| Nr. corp | | Suprafata | Cod grupa |
|
| Cladire/ | Denumire |construita | destinatie | Mentiuni
|
|constructie| |la sol (mp)| |
|
|___________|_________________________|___________|_____________|______________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5
|
|___________|_________________________|___________|_____________|______________|
| | | | |
|
|___________|_________________________|___________|_____________|______________|
| | | | |
|
|___________|_________________________|___________|_____________|______________|
| TOTAL | | | |
|
|___________|_________________________|___________|_____________|______________|
C. DATE REFERITOARE LA PROPRIETAR
______________________________________________________________________________
|Nr. | Nume/Denumire | Domiciliu/Sediu| Cod numeric | Tipul | Cod grupa
|
|crt.| proprietar | proprietar | personal/cod| actului de
|proprietate|
| | | | SIRUES | proprietate, |
|
| | | | | nr. si data |
|
| | | | |inregistrarii/|
|
| | | | | eliberarii |
|
|____|_______________|________________|_____________|______________|___________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|_______________|________________|_____________|______________|___________|
|____|_______________|________________|_____________|______________|___________|
|____|_______________|________________|_____________|______________|___________|
|____|_______________|________________|_____________|______________|___________|
- continuare -
__________________________________________________________________
| Suprafata din act | Modul de detinere | |
| (ha sau mp) | Teren/constructie | Mentiuni |
|_____________________|________________________| |
| Teren | Constructie | Exclusiv | Indiviziune | |
|_______|_____________|__________|_____________|___________________|
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
|_______|_____________|__________|_____________|___________________|
|_______|_____________|__________|_____________|___________________|
|_______|_____________|__________|_____________|___________________|
|_______|_____________|__________|_____________|___________________|
Intocmit: ____________ Data: _____________ Verificat: _____________
ANEXA 6*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 6 este reprodusa in facsimil.
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
DIRECTIA GENERALA CADASTRU IMOBILIAR SI GESTIUNEA LOCALITATILOR
COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE CFR - SA
CADASTRUL DE SPECIALITATE AL CAILOR FERATE
___________________________________________________ _______________________
| _____________________ | _________________________ | | _____________________
|
|| DOCUMENT DE ||| Sef Serviciu, _______ || || ________________
||
|| AVIZARE/RECEPTIE ||| | Cod | || || | Receptionat, |
||
|| Lucrari de cadastru ||| | ..... | || || |________________|
||
|| tehnico-juridic al ||| ___________ |_______| || || ___________
||
|| cailor ferate ||| | Nr. ..... | || || | Nr. ..... |
||
|| ||| | Data .... | || || | Data .... |
||
|| ||| |___________| || || |___________|
||
|| _________________ ||| ___________ || || ___________
||
|| | Nr. .......... | ||| | Semnatura | || || | Semnatura |
||
|| |_________________| ||| | si parafa | || || | si parafa |
||
|| ||| |___________| || || |___________|
||
||_____________________|||_________________________||
||_____________________||
|_______________________|___________________________|
|_______________________|
______________________________________________________________________________
| 1. Nivel de avizare/receptie 2. Denumirea organului
|
| ___ ___ de avizare sau receptie
|
| a. MLPTL |___| d. Verificator |___| ____________________________
|
| ___ ___ | |
|
| b. Central CFR |___| e. ONCGC |___| | |
|
| ___ ___ | |
|
| c. Regionala CER |___| f. OJCGC |___| |____________________________|
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 1. Titlul lucrarii:
|
|
|
| |
|
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 4. Beneficiar,
|
| Denumirea: CN CF CFR SA
|
|
|
| Unitatea Serviciul Cadastru - Concesiuni Adresa: Bd. Dinicu Golescu
|
| nr. 38, Sector 1, Bucuresti
|
| Cont Nr.: 251101186704013332004 Banca: BANC POST Bucuresti -
|
| Sucursala Palat CFR
|
| Telefon/fax: 01 2126208/01 3123059 Relatii:
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 5. Executant:
|
| Unitatea
|
| Adresa: |
| Telefon/fax:
|
| Cont nr.:
|
| Relatii: |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| ________________ ______________
|
| 6. Cod Program Cadastru | C | Faza | |
|
| |________________| |______________|
|
| _________________ ______________
|
| Nr. contract | | Valoare faza | |
|
| |_________________| |______________|
|
| _____________________ ______________
|
| Valoare contract | | Alte modalitati | |
|
| |_____________________| |______________|
|
| _________________ ______________
|
| Mod de plata, factura | | Observatii | |
|
| |_________________| |______________|
|
|
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 7. Continutul avizarii:
|
| |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| __________________________________ |
| | - Respectarea calitativa a temei |
|
| |__________________________________|
|
| __________________________________ |
| | - Respectarea cantitativa a temei|
|
| |__________________________________|
|
| __________________________________
|
| | - Recomandari |
|
| |__________________________________|
|
|______________________________________________________________________________|
ANEXA 7*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 7 este reprodusa in facsimil.
______________________________________________________________________________
| ____________________________________________________________________________
|
|| ______________________________________________________________________
||
|| | DOCUMENT de INREGISTRARE |
||
|| |______________________________________________________________________|
||
|| ||
|| Inregistrat CFR - SA/ONCGC/OJCGC/Carte Funciara/Arhiva
||
|| ......................................................
||
|| ||
||
||
||
||
||____________________________________________________________________________||
|______________________________________________________________________________|
| 8. Arhivarea (stocarea) documentatiei receptionate
|
| __________________________________________________________________________ |
| | |
|
| | |
|
| | Nr. ...... Data ............ Unitatea .................................. |
|
| |__________________________________________________________________________|
|
| __________________________________________________________________________
|
| |Cod partida |Nr. carte |Entitate | Plan | Baza Date, | Mod de |
|
| |cadastrala |funciara | | Fisier | dosar |arhivare|
|
| | | | |__________________| tehnic, | |
|
| | | | |Scara sau |DXF si | sau nume | |
|
| | | | | volum |MBytes | fisier | |
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
| |____________|__________|_________|__________|_______|____________|________|
|
|
|
|______________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| 9. Comisia de AVIZARE * RECEPTIE * VERIFICARE * ARHIVARE
|
| __________________________________________________________________________
|
| | Numele si Prenumele | Functia | Observatii | Data | Semnatura |
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
| |_________________________|___________|______________|________|____________|
|
|
|
|______________________________________________________________________________|
ANEXA 8
la normele metodologice
CADRUL LEGAL
pentru organizarea si realizarea cadastrului de specialitate al cailor ferate
1. Constitutia Romaniei
2. Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996
3. Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca
regii autonome si societati comerciale, cu modificarile ulterioare
4. Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata
5. Legea protectiei mediului nr. 137/1995, republicata
6. Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active
corporale si necorporale, republicata, cu modificarile ulterioare
7. Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al
acesteia
8. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2001 pentru modificarea si
completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996
9. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe
caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate
Romane, aprobata si modificata prin Legea nr. 89/1999
10. Hotararea Guvernului nr. 581/1998 privind infiintarea Companiei
Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societatii
Nationale a Cailor Ferate Romane
11. Hotararea Guvernului nr. 582/1998 privind infiintarea Societatii
Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A. prin
reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane
12. Hotararea Guvernului nr. 583/1998 privind infiintarea Societatii de
Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A., prin reorganizarea
Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane
13. Hotararea Guvernului nr. 584/1998 privind infiintarea Societatii
Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A.
prin reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane
14. Hotararea Guvernului nr. 585/1998 privind infiintarea Societatii de
Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A. prin reorganizarea
Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane
15. Hotararea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului
general de urbanism, cu modificarile ulterioare
16. Hotararea Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea si evaluarea unor
terenuri detinute de societatile comerciale cu capital de stat, cu modificarile
ulterioare, si Criteriile nr. 2.665/1C/311/1992 privind stabilirea si evaluarea
terenurilor aflate in patrimoniul societatilor comerciale cu capital de stat,
aprobate de Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si
Amenajarii Teritoriului, cu modificarile ulterioare
17. Ordinul ministrului administratiei publice nr. 538/2001 pentru
aprobarea Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice
care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile
cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei
18. Ordinul ministrului administratiei publice nr. 534/2001 privind
aprobarea Normelor tehnice pentru introducerea cadastrului general
19. Ordinul ministrului administratiei publice nr. 535/2001 privind
aprobarea Regulamentului pentru verificarea lucrarilor de specialitate in
domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, realizate de persoane fizice
si juridice autorizate
20. Ordinul ministrului administratiei publice nr. 536/2001 pentru
aprobarea Regulamentului privind receptia lucrarilor de geodezie, cartografie,
cadastru, fotogrammetrie si teledetectie
21. Ordinul ministrului administratiei publice nr. 539/2001 pentru
aprobarea Regulamentului de avizare a lucrarilor de cadastru, geodezie,
cartografie, fotogrammetrie si teledetectie
22. Ordinul ministrului justitiei nr. 1.330/C/1999 cu privire la
infiintarea Cartilor funciare cu caracter nedefinitiv
23. Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei
nr. 1.171/2001 privind cadastrele de specialitate din structura ministerului
24. Metodologia privind executarea lucrarilor de introducere a cadastrului
imobiliar in localitati, aprobata prin Ordinul ministrului lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului si al presedintelui Oficiului National de Cadastru,
Geodezie si Cartografie nr. 90/N/911-CP/1997, si Metodologia privind executarea
lucrarilor de introducere a cadastrului retelelor edilitare in localitati,
aprobata prin Ordinul ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului
si al presedintelui Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie nr.
91/N/912-CP/1997
ANEXA 9
la normele metodologice
DEFINITII
In cuprinsul prezentelor norme metodologice se folosesc denumiri specifice
cadastrului de specialitate al cailor ferate, care au urmatoarele semnificatii:
1. bun izolat - bunurile imobiliare C.F.R. situate in afara zonei liniilor
de cale ferata;
2. bunuri imobile C.F.R. - terenurile de orice natura, liniile de cale
ferata, cladirile, constructiile, podurile, lucrarile de arta, retelele de
canalizare, de apa, de distribuire a energiei electrice, de alimentare cu aer,
cu aburi, cu combustibili si altele asemenea care apartin unitatilor feroviare;
3. cadastru - sistem de evidenta tehnica, economica si juridica prin care
se realizeaza identificarea, inregistrarea, masurarea si reprezentarea pe
planuri cadastrale a terenurilor cu sau fara constructii, inclusiv lucrari de
publicitate imobiliara;
4. corp de proprietate - unul sau mai multe imobile alipite apartinand
aceluiasi proprietar;
5. coordonata liniara (pichetaj) - abscisa si ordonata unui punct
determinate in functie de axul caii ferate;
6. dosar cazier cadastral - dosar care contine planurile si piesele scrise,
necesare identificarii si situarii unui imobil din punct de vedere
administrativ, tehnic si juridic;
7. entitate feroviara - statie sau interstatie feroviara ale carei obiecte
au coordonate liniare (pichetaj)
8. georeferentiere - operatia de punere in concordanta a imaginii punctului
de pe raster cu punctul din teren, raportat in coordonate geodezice, in format
vector, ale unui plan digital;
9. imobil - parcela de teren, cu sau fara constructii;
10. interstatie - imobilele feroviare situate de la prima borna
hectometrica aflata inaintea semnalului de intrare (cap Y) al unei statii pana
la prima borna hectometrica existenta dupa semnalul de intrare (cap X) al
statiei urmatoare;
11. parcela - o suprafata de teren avand o singura categorie de folosinta
si unul sau mai multi proprietari;
12. registrul cadastral - documentul principal al cadastrului general, prin
care se sistematizeaza datele cadastrale pentru evidentierea distincta in
cadrul teritoriului administrativ a situatiei bunurilor imobile si a
proprietarilor, precum si a situatiilor centralizatoare pe destinatii ale
terenurilor, grupe de proprietari, intravilan - extravilan;
13. registrul cadastral feroviar - documentul principal al cadastrului de
specialitate al cailor ferate, care serveste la evidenta imobilelor feroviare
pe teritorii administrative si pe entitati feroviare. Se intocmeste pe partida
cadastrala a fiecarei unitati feroviare existente (Registrul cadastral feroviar
"C.F.R." - S.A., Registrul cadastral feroviar "C.F.R.
Marfa" - S.A., Registrul cadastral feroviar "C.F.R. Calatori" -
S.A. si altele asemenea);
14. statie - imobilele feroviare situate de la prima borna hectometrica
existenta inaintea semnalului de intrare (cap X) pana la prima borna
hectometrica existenta inaintea semnalului de iesire cap Y (din sens opus) al
unei statii de cale ferata;
15. stereografica 1970 - sistem de proiectie cartografica, acceptat oficial
in Romania;
16. strat - un grup logic de date, exprimat grafic la scara, care se pot
asimila unor folii transparente puse peste un desen;
17. teren aferent - suprafata de teren astfel cum a fost determinata prin
autorizatia de construire sau, dupa caz, prin fisele tehnice de masuratori ale
suprafetei de teren minime necesare asigurarii utilizarii unei constructii in
scopul destinat sau functionarii unei instalatii la parametrii proiectati;
18. teren feroviar - suprafata de teren aflata in proprietatea unei unitati
feroviare, precum si terenul concesionat acesteia sau aflat in administrarea
acesteia;
19. unitate feroviara - companie, societate nationala, societate comerciala
sau filiale ale acestora avand personalitate juridica, rezultate din procesul
de reorganizare a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane si care presteaza
activitati si servicii feroviare consemnate in registrul comertului;
20. zona de protectie a infrastructurii feroviare publice cuprinde terenurile
limitrofe, situate de o parte si de alta a axei caii ferate, indiferent de
proprietar, in limita a maximum 100 m de la axa caii ferate, precum si
terenurile destinate sau care servesc, sub orice forma, la asigurarea
functionarii acesteia;
21. zona de siguranta a infrastructurii feroviare publice cuprinde fasiile
de teren, limitrofe ultimului ax de cale ferata, avand latimi de 20 m fiecare,
situate de o parte si de alta a axei caii ferate, necesare pentru amplasarea
instalatiilor de semnalizare si de siguranta a circulatiei si a celorlalte
instalatii de conducere operativa a circulatiei trenurilor, precum si a
instalatiilor si lucrarilor de protectie a mediului. Zona de siguranta a
infrastructurii feroviare publice are regim juridic special, proprietatile deja
constituite la data aparitiei Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998
privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii
Nationale a Cailor Ferate Romane sunt expropriabile si restrictionate in ceea
ce priveste constructiile si amenajarile;
22. zona juridica feroviara - reuniunea suprafetelor de teren ce apartin
unitatilor feroviare, in baza unor acte juridice, grupate pe entitati
feroviare.
ANEXA 10*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 10 este reprodusa in facsimil.
Judetul .....................................
Teritoriul administrativ ....................
Cod SIRUTA ..................................
Cod intravilan/extravilan ...................
Statie CFR ..................................
Interstatie CFR .............................
REGISTRUL CADASTRAL AL PARCELELOR
(pe unitati administrativ-teritoriale)
______________________________________________________________________________
|Nr | Nr. | Adresa | Cod | Cod | Teren
|
|crt| cadastral | corpului | grupa | grupa
|___________________________|
| |al corpului| de |proprietate|destinatie| Nr.
|Categoria|Suprafata|
| | de |proprietate| | |parcela| de | (mp)
|
| |proprietate| | | | |folosinta|
|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
|___|___________|___________|___________|__________|_______|_________|_________|
- continuare -
______________________________________________________________________________
| Constructii | Sectiune |Nr. partida| Mentiuni
|
|_________________________________________| de plan |cadastrala |
|
| Nr. corp |Suprafata |Cod grupa | | |
|
|cladire/constructie|construita|destinatie| | | |
| | la sol | | | |
|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
|___________________|__________|__________|__________|___________|_____________|
ANEXA 11*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 11 este reprodusa in facsimil.
SITUATIA LUCRARILOR DE CADASTRU DE SPECIALITATE AL CAILOR FERATE
Anul 200...
Compania ............................. Regionala
...........................
Nume intocmitor ................ functia .................. telefon
........
______________________________________________________________________________
|Nr. | Cod cadastru | Denumirea lucrarii | Cod | P | C | L
|
|crt.|de specialitate | Regionala, sectia de | tip | | |
|
| |al cailor ferate| circulatie, entitatea | lucrare | | |
|
| | C .... | feroviara | | | |
|
|____|________________|__________________________|___________|_____|_____|_____|
|____|________________|__________________________|___________|_____|_____|_____|
|____|________________|__________________________|___________|_____|_____|_____|
|____|________________|__________________________|___________|_____|_____|_____|
|____|________________|__________________________|___________|_____|_____|_____|
|____|________________|__________________________|___________|_____|_____|_____|
|____|________________|__________________________|___________|_____|_____|_____|
- continuare -
______________________________________________________________________________
| Contract | E | R | N | Cf | Suprafata | Valoarea | Executant
|
| Nr. | | | | | Ha | mil. lei | Observatii
|
| (STADIUL) | | | | | | |
|
|___________|___|___|___|____|___________|______________|______________________|
|___________|___|___|___|____|___________|______________|______________________|
|___________|___|___|___|____|___________|______________|______________________|
|___________|___|___|___|____|___________|______________|______________________|
|___________|___|___|___|____|___________|______________|______________________|
|___________|___|___|___|____|___________|______________|______________________|
|___________|___|___|___|____|___________|______________|______________________|
Legenda:
Stadiul Tip lucrare:
________________________________________________________________________________
P = programata rg = retea geodezica (borne, implica si pichetaj)
C = cerere de oferta pg = plan digital general
L = licitatie pc = plan parcelar cadastral (include pv de
Ct = contract vecinatate si nr. cadastral)
E = etape intermediare dh = documentatie conform
R = receptie Hotararii Guvernului nr. 834/1991
N = numar cadastral dp = documentatie publicitate imobiliara
CF = carte funciara (inscriere in cartea funciara)
cd = completari documentatii (reambulari,
conversie
plan digital - verificare retele geodezice)
si altele asemenea
gr = georeferentiere
a = Lucrari de aerofotografiere, inregistrare si
altele asemenea
o = ortofotoplan sc. 1:1000
e = expertize cadastrale
________________________________________________________________________________