ORDIN Nr. 212
din 23 septembrie 2010
privind procedurile de lucru
pentru activitatile autoritatilor nationale competente din cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor aferente semnalarilor din Sistemul Informatic
National de Semnalari sau Sistemul de Informatii Schengen
ACT EMIS DE: MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 698 din 19 octombrie 2010
Având în vedere prevederile Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 103/2006 privind unele masuri pentru facilitarea cooperarii
politieneşti internationale,
aprobata prin Legea nr. 104/2007, ale Conventiei semnate la Schengen la 19
iunie 1990 de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 privind
eliminarea treptata a controalelor la frontierele
comune, ale Regulamentului (CE) nr. 1.987/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind instituirea, functionarea şi utilizarea Sistemului de Informatii
Schengen din a doua generatie (SIS II), ale Deciziei 2007/533/JAI a Consiliului
din 12 iunie 2007 privind înfiintarea, functionarea şi
utilizarea Sistemului de Informatii Schengen de a doua
generatie (SIS II), ale Regulamentului (CE) nr.
562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 de
instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de catre persoane (Codul Frontierelor Schengen)
şi ale Hotarârii Guvernului nr. 1.540/2008 pentru
aprobarea Strategiei nationale privind aderarea la spatiul Schengen pentru
perioada 2008-2011,
în temeiul art. 66 din Legea nr. 141/2010 privind
înfiintarea, organizarea şi functionarea
Sistemului Informatic National de Semnalari şi
participarea României la Sistemul de Informatii Schengen şi al art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007
privind organizarea şi functionarea Ministerului
Administratiei şi Internelor,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile şi completarile ulterioare,
ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezentul ordin reglementeaza activitatile
ce trebuie întreprinse de autoritatile nationale competente din cadrul Ministerului
Administratiei şi Internelor, denumit în continuare MAI, implicate în efectuarea de
tranzactii cu semnalarile din componenta nationala a Sistemului de Informatii
Schengen, precum şi modalitatea de exercitare a
dreptului de acces la datele cu caracter personal care sunt prelucrate în acest
sistem.
(2) Prezentul ordin reglementeaza şi activitatile ce trebuie întreprinse în
cazul realizarii unui rezultat pozitiv la o semnalare din componenta nationala
a Sistemului de Informatii Schengen.
Art. 2. -In cuprinsul prezentului ordin, termenii şi
expresiile folosite au urmatoarele semnificatii:
a) Sistemul Informatic National de Semnalari, denumit
în continuare SINS - sistemul informatic compatibil cu Sistemul de
Informatii Schengen de generatia a doua, care contine semnalari de interes national şi semnalari de interes Schengen
introduse de catre autoritatile nationale competente;
b) Sistemul de Informatii Schengen, denumit în
continuare S/S - sistemul informatic instituit la
nivelul Uniunii Europene şi utilizat de statele membre pentru cooperarea, prin
schimb de informatii, în vederea mentinerii ordinii publice şi securitatii
nationale pe teritoriile acestora;
c) copia nationala a SIS - copia completa sau
partiala a bazei de date a SIS, accesibila pentru efectuarea de cautari de
catre autoritatile nationale competente;
d) componenta nationala a SIS, denumita în
continuare N.SIS - sistemul informatic
constituit din SINS şi copia nationala a bazei de date
centrale a SIS, care permite efectuarea de cautari de catre autoritatile
române;
e) semnalare - setul de date introduse în SINS
referitoare la persoane sau bunuri cu privire la care au fost dispuse unele
masuri, în conditiile legii, în vederea realizarii unui interes public,
respectarii regimului liberei circulatii a persoanelor
şi bunurilor ori asigurarii
ordinii şi sigurantei publice
şi prevenirii unor amenintari la adresa securitatii
nationale;
f) semnalare de interes national - semnalarea
introdusa de o autoritate nationala competenta în SINS;
g) semnalare de interes Schengen - semnalarea
transmisa din SINS în SIS;
h) autoritati nationale competente - autoritatile
publice române ale caror drepturi de acces la SINS sunt stabilite potrivit art.
5 din Legea nr. 141/2010 privind înfiintarea,
organizarea şi functionarea Sistemului Informatic
National de Semnalari şi participarea României la
Sistemul de Informatii Schengen;
i) stat membru - stat care utilizeaza SIS;
j) tranzactie - orice operatie de introducere, modificare, ştergere sau consultare a datelor
continute în N.SIS;
k) date aditionale - datele stocate în N.SIS în
legatura cu semnalarile din N.SIS şi care sunt
disponibile imediat dupa identificarea persoanelor ca
urmare a cautarilor efectuate în acest sistem;
l) informatii suplimentare - informatiile care nu
sunt stocate în SIS, dar care sunt în legatura cu semnalarile din SIS şi care urmeaza sa fie
transmise în cadrul schimbului de informatii suplimentare;
m) rezultat pozitiv- rezultatul obtinut în urma
efectuarii unei cautari în N.SIS, concretizat în identificarea unei persoane
sau a unui bun care face obiectul unei semnalari;
n) Biroul SIRENE national- structura specializata
din cadrul MAI care asigura realizarea schimbului de informatii suplimentare cu
birourile SIRENE din celelalte state membre;
o) Manualul SIRENE-documentul adoptat la nivelul
Uniunii Europene care cuprinde normele pentru schimbul de informatii
suplimentare între statele membre;
p) controlul discret - obtinerea unor date şi informatii referitoare la persoane
sau bunuri cu privire la care a fost introdusa o semnalare în acest scop în
SINS ori în SIS, cu ocazia desfaşurarii de catre autoritatile române a controlului la trecerea
frontierei de stat sau altui tip de control politienesc ori vamal, fara ca
persoanele în cauza sa fie informate despre existenta respectivei semnalari, în
scopul comunicarii acestora catre autoritatea care a introdus semnalarea;
q) indicator de validitate - set de informatii ataşate unei semnalari din SIS care
determina neexecutarea actiunilor în baza semnalarii respective sau executarea
unor actiuni alternative prevazute de lege;
r) utilizator final - personalul autoritatilor
nationale competente din cadrul MAI autorizat potrivit atributiilor de serviciu
sa efectueze tranzactii cu semnalarile din N.SIS.
Art. 3. - (1) Autoritatile nationale competente din
cadrul MAI sunt:
a) Politia Româna;
b) Politia de Frontiera Româna;
c) Jandarmeria Româna;
d) Oficiul Român pentru Imigrari, denumit în continuare ORI;
e) Directia pentru Evidenta
Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, denumita
în continuare DEPABD;
f) Directia Regim Permise de
Conducere şi Inmatriculare a Vehiculelor, denumita în
continuare DRPCIV;
g) Directia Generala de
Paşapoarte, denumita în continuare DGP.
(2) In cuprinsul prezentului ordin bazele de date sunt
sisteme informatice pentru evidenta diferitelor categorii de persoane, obiecte,
documente, care fac obiectul activitatilor politieneşti
specifice şi care sunt administrate de catre
structurile subordonate MAI.
(3) Pentru buna desfaşurare a
activitatilor specifice în legatura cu semnalarile din SINS structurile din subordinea MAI pot organiza în
administrarea lor şi alte baze de date.
Art. 4. -Autoritatile nationale competente din cadrul
MAI introduc în SINS urmatoarele tipuri de semnalari:
a) semnalari cu privire la persoane cautate în vederea
predarii în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extradarii;
b) semnalari cu privire la persoane disparute;
c) semnalari cu privire la persoane cautate în vederea
participarii la o procedura judiciara;
d) semnalari cu privire la persoane sau bunuri, în
scopul efectuarii de controale discrete;
e) semnalari privind bunuri cautate pentru a fi
confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale;
f) semnalari privind strainii, în scopul refuzului
intrarii pe teritoriul statului român sau în scopul executarii unei masuri prin care se interzice şederea pe teritoriul României.
CAPITOLUL II
Semnalari cu privire la persoane cautate în vederea
predarii în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extradarii
Art. 5. - (1) Crearea unei semnalari nationale cu
privire la persoane cautate în vederea predarii în baza unui mandat european de
arestare sau în vederea extradarii în baza unui mandat de urmarire
internationala reprezinta introducerea unui set de date în baza de date
„Urmariti" de la nivelul Politiei Române şi
transmiterea acestora în SINS şi apoi în SIS.
(2) Introducerea se realizeaza de catre structura
Politiei Române care a solicitat emiterea mandatului european de arestare ori a
mandatului de urmarire internationala sau pe a carei raza teritoriala
domiciliaza persoana urmarita, de catre politişti
anume desemnati din cadrul Directiei investigatii
criminale, serviciilor de investigatii criminale de la nivelul inspectoratelor
de politie judetene şi Directiei
Generale de Politie a Municipiului Bucureşti, precum
şi din cadrul birourilor de investigatii criminale de la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti.
Art. 6. - (1) Pentru crearea unei semnalari se introduc
în mod obligatoriu cel putin urmatoarele date:
a) numele şi prenumele, iar atunci când este cazul,
numele dat la naştere şi numele anterior, orice pseudonime (alias) ce pot fi
introduse separat;
b) sexul;
c) mentiuni cu privire la decizia sau hotarârea care a
stat la baza semnalarii;
d) masura de urmat.
(2) Structurile de politie prevazute la art. 5 alin. (2)
introduc, în masura în care sunt disponibile, şi urmatoarele date cu privire la persoana cautata: semnele fizice particulare, obiective şi inalterabile, data şi
locul naşterii, cetatenia, mentiunea ca persoana vizata
este înarmata, violenta sau evadata, motivul semnalarii, legatura cu alte
semnalari, tipul infractiunii.
(3) La semnalarea creata în baza de date „Urmariti" se ataşeaza, ca şi date aditionale,
în mod obligatoriu un fişier în format jpeg cuprinzând imaginea scanata a mandatului european de arestare, şi,
atunci când este disponibila, o traducere a mandatului
european de arestare în una sau mai multe dintre limbile oficiale ale
institutiilor Uniunii Europene.
(4) La semnalarea creata în baza de date „Urmariti" se ataşeaza fotografia şi amprentele persoanei în cauza, daca
sunt disponibile.
Art. 7. - (1) Concomitent cu introducerea datelor
prevazute la art. 6, structurile de politie mentionate la art. 5 alin. (2)
transmit Biroului SIRENE national urmatoarele documente, numai în format
electronic:
a) mandatul de executare a pedepsei închisorii, mandatul
de arestare preventiva sau sentinta penala de internare la neuropsihiatrie;
b) sentinta penala sau rechizitoriul;
c) cazierul judiciar;
d) informatii referitoare la posibila locatie din
strainatate.
(2) In conditiile prevazute la
alin. (1) se transmit şi toate datele obtinute
referitoare la zonele în care a fost semnalata persoana,
numere de telefon utilizate, mijloace de transport utilizate şi alte date care
sa conduca la localizarea acesteia.
(3) Transmiterea în SIS a semnalarii privind persoana
cautata în vederea predarii în baza unui mandat european de arestare sau în
vederea extradarii în baza unui mandat de urmarire internationala se efectueaza
dupa validarea acesteia de catre Biroul SIRENE national.
(4) In situatia în care Biroul SIRENE national nu
valideaza introducerea semnalarii, se contacteaza structura de politie care a
initiat procesul de introducere, pentru remedierea de îndata a erorilor
constatate.
Art. 8. - (1) Daca pe numele
aceleiaşi persoane este emis de catre autoritatile
judiciare din România un alt mandat european de arestare sau mandat de urmarire
internationala, acesta se ataşeaza semnalarii anterioare.
(2) Structura de politie sesizata cu privire la
executarea celui de-al doilea mandat european de arestare sau mandat de
urmarire internationala transmite structurii de politie care a introdus prima
semnalare în sistem noul mandat european de arestare ori noul mandat de
urmarire internationala, pentru ataşarea acestuia la semnalarea anterioara.
(3) Modificarea semnalarii, prin adaugarea unuia sau a
mai multor mandate europene de arestare ori mandate de urmarire internationala,
fotografii sau amprente, se valideaza de catre Biroul SIRENE national.
Art. 9. - Utilizatorul final care obtine un rezultat
pozitiv cu privire la o semnalare nationala introdusa în SINS/SIS, referitoare
la o persoana cautata pentru a fi arestata în vederea predarii sau extradarii,
retine persoana în cauza şi informeaza de îndata cea mai apropiata unitate de politie ori de politie de
frontiera. Biroul SIRENE national este informat
telefonic şi prin fax/e-mail, prin transmiterea formularului national de tip G, prevazut în anexa nr. 1, de catre structura care
realizeaza rezultatul pozitiv.
Art. 10. - (1) Utilizatorul final care obtine un
rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina referitoare la o persoana
cautata pentru a fi arestata în vederea predarii sau extradarii ia toate
masurile potrivit legislatiei nationale în vederea realizarii scopului semnalarii, precum şi masuri de informare, în
regim de urgenta, a Biroului SIRENE national,
telefonic şi prin fax/e-mail, prin transmiterea formularului national de tip G.
(2) Prin formularul mentionat la alin.(1), transmis
Biroului SIRENE national, utilizatorul final poate solicita informatii
suplimentare cu privire la persoana care face obiectul semnalarii. Raspunsul la
solicitare se transmite de catre Biroul SIRENE national prin intermediul unui
formular national de tip M - persoane, prevazut în anexa nr. 5, în cel mai
scurt timp, dar nu mai târziu de 8 ore, prin mijloace electronice sau, în
imposibilitatea utilizarii acestora, prin orice mijloace care lasa urma scrisa.
Art. 11. - (1) Persoana care face obiectul semnalarii
este prezentata, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 10 ore,
procurorului delegat din cadrul parchetului de pe lânga curtea de apel
competenta în executarea mandatului european de arestare sau în procedura
judiciara de extradare, dupa caz.
(2) Odata cu prezentarea persoanei mentionate la alin.
(1) la unitatea de parchet competenta se prezinta şi
cel putin urmatoarele documente:
a) semnalarea SIS, precum şi formularele Aşi, eventual,
M aferente acesteia;
b) mandatul european de
arestare, ataşat la semnalarea SINS/SIS, dupa
operationalizarea Sistemului de Informatii Schengen din a doua generatie;
c) fotografia persoanei în cauza, daca este ataşata la semnalarea SINS/SIS sau
exista în bazele de date nationale;
d) traducerea mandatului european de arestare în limba
româna, franceza sau engleza, daca acesta este ataşat
la semnalarea SINS/SIS;
e) proces-verbal de depistare;
f) documentul de identitate sau proces-verbal de
identificare.
(3) Predarea persoanei arestate autoritatilor din statul
solicitant se realizeaza de catre structurile Politiei Române ce au competente
în acest sens, în termenele stabilite potrivit Legii nr. 302/2004 privind
cooperarea judiciara internationala în materie penala, cu modificarile şi completarile ulterioare.
Art. 12. - (1) In cazul în care se realizeaza în
strainatate un rezultat pozitiv în legatura cu o semnalare nationala privind o
persoana cautata pentru a fi arestata în vederea predarii sau extradarii,
Biroul SIRENE national informeaza de îndata, în scris, structura Politiei
Române care a introdus semnalarea, prin transmiterea unui formular national de
tip G.
(2) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la
persoana ce face obiectul semnalarii prevazute la alin. (1) se efectueaza prin
intermediul Biroului SIRENE national prin utilizarea unui formular national de
tip M - persoane.
(3) Toate structurile din subordinea MAI carora Biroul
SIRENE national le adreseaza o solicitare de informatii suplimentare cu privire
la o astfel de semnalare furnizeaza aceste informatii în termen de maximum 8
ore de la primirea solicitarii, printr-un formular national de tip M -
persoane.
(4) Preluarea persoanei arestate din strainatate se
realizeaza de catre structurile Politiei Române ce au competente în acest sens,
în termenele stabilite potrivit Legii nr. 302/2004, cu modificarile şi completarile ulterioare.
Art. 13. - (1) Semnalarile privind persoanele cautate
pentru a fi arestate în vederea predarii sau extradarii sunt pastrate în sistem
numai pentru perioada necesara realizarii scopului pentru care au fost
introduse conform legislatiei nationale în vigoare, dar fara a depaşi perioada de 3 ani.
(2) Inainte de împlinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS
genereaza automat notificari catre structura de politie
care a introdus semnalarea, cu privire la ştergerea programata a semnalarilor.
(3) Perioada de valabilitate a semnalarilor privind
persoanele cautate pentru a fi arestate în vederea predarii sau extradarii
poate fi prelungita de catre structura Politiei Române care a introdus
semnalarea ca urmare a analizarii necesitatii mentinerii
datelor în SINS/SIS şi în urma validarii de catre
Biroul SIRENE national.
Art. 14. - Ştergerea semnalarilor
nationale referitoare la persoane cautate pentru a fi arestate în vederea
predarii sau extradarii poate fi:
a) ştergere automata efectuata de SINS/SIS ca urmare a expirarii duratei de
valabilitate a semnalarilor, daca nu a fost solicitata prelungirea
valabilitatii conform art. 13 alin.(3);
b) ştergere manuala a unei
semnalari referitoare la persoane cautate pentru a fi arestate în vederea
predarii sau extradarii realizata de catre structura prevazuta la art. 5 alin.
(2), doar dupa validarea ştergerii de catre Biroul SIRENE national, în urmatoarele cazuri:
(i) dupa încheierea procedurilor de preluare a persoanei
care a facut obiectul semnalarii;
(ii) daca nu mai sunt îndeplinite conditiile de
mentinere a semnalarii în sistem.
CAPITOLUL III
Semnalari cu privire la persoane disparute
Art. 15. - (1) In SINS şi apoi în SIS se introduc
semnalari privind urmatoarele categorii de persoane
disparute:
a) persoane disparute care trebuie localizate;
b) persoane disparute care dupa localizare trebuie aduse
în institutii sau unitati sanitare;
c) minori sau persoane puse sub interdictie care dupa
localizare trebuie reîntoarse alaturi de reprezentantii lor legali.
(2) Semnalarile introduse în
SINS şi SIS trebuie sa indice din ce categorie, dintre
cele mentionate mai sus, face parte persoana disparuta.
Art. 16. - (1) Introducerea semnalarilor prevazute la
art.15 reprezinta inserarea unui set de date în baza de date „Urmariti" de
la nivelul Politiei Române şi transmiterea acestora în
SINS şi apoi în SIS.
(2) Introducerea se realizeaza de personalul anume
desemnat din cadrul Directiei investigatii criminale, serviciilor de
investigatii criminale de la nivelul inspectoratelor judetene de politie şi Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucureşti, precum şi din cadrul birourilor de
investigatii criminale de la
nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti.
(3) Cu ocazia introducerii semnalarii structura Politiei
Române mentioneaza daca semnalarea este de interes Schengen sau este doar de
interes national, cu exceptia semnalarilor referitoare la categoriile de
persoane prevazute la art. 15 alin. (1) lit. c), care
se preiau automat în SINS şi în SIS, la momentul implementarii în baza de date „Urmariti".
(4) Pentru crearea unei semnalari este nevoie de
introducerea a cel putin urmatoarelor date:
a) nume şi prenume, iar atunci când este cazul, numele
dat la naştere şi numele anterior, orice pseudonime (alias) ce pot fi introduse
separat;
b) sexul;
c) mentiuni cu privire la decizia sau hotarârea care a
stat la baza semnalarii;
d) masura de urmat.
(5) O fotografie recenta şi
amprentele digitale ale persoanei se ataşeaza la
semnalare, în cazul în care acestea sunt disponibile. In situatia în care
persoana disparuta este minora, transmiterea fotografiei este obligatorie, în
lipsa acesteia se transmite Biroului SIRENE national portretul vorbit al
minorului.
Art. 17. -In vederea efectuarii schimbului de informatii
suplimentare, se transmit catre Biroul SIRENE national, printr-un formular
national de tip M - persoane, urmatoarele informatii, daca acestea sunt disponibile:
a) date privind disparitia, cum
ar fi locul, data şi ora disparitiei sau circumstantele
disparitiei;
b) elemente privind descrierea persoanei disparute, cum
ar fi vârsta, înaltimea, culoarea pielii, culoarea parului, culoarea ochilor,
semne particulare - piercing, amputari, tatuaje sau cicatrice, particularitati
psihologice - predispus la suicid, boli mintale sau comportament agresiv, daca
urmeaza un tratament medical, hainele purtate în momentul disparitiei,
fotografia;
c) persoane care pot însoti persoana disparuta.
Art. 18. - Utilizatorul final care obtine un rezultat
pozitiv cu privire la o semnalare nationala introdusa în SINS/SIS, referitoare
la o persoana disparuta, contacteaza structura Politiei Române care a introdus
semnalarea, informeaza, telefonic şi prin fax/e-mail,
Biroul SIRENE national, prin formularul national de tip G, şi realizeaza activitatile
prevazute la art. 20.
Art. 19. - (1) Utilizatorul final care obtine un
rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina referitoare la o persoana
disparuta ia toate masurile potrivit legislatiei nationale în vederea
realizarii scopului semnalarii, informeaza în regim de urgenta Biroul SIRENE
national, telefonic şi prin fax/e-mail, prin
intermediul formularului national
de tip G, şi realizeaza activitatile prevazute la art.
20.
(2) Prin formularul mentionat la alin. (1), transmis
Biroului SIRENE national, utilizatorul final poate solicita informatii
suplimentare cu privire la persoana ce face obiectul semnalarii necesare
realizarii scopului semnalarii. Raspunsul la solicitare se transmite de catre
Biroul SIRENE national, prin intermediul unui formular national de tip M -
persoane.
Art. 20. - Dupa stabilirea cu certitudine a identitatii
persoanei, utilizatorul final realizeaza urmatoarele activitati:
a) daca persoana face parte din categoria prevazuta la
art. 15 alin. (1) lit. a) - persoane disparute care trebuie localizate (adulti
sanatoşi), dupa informarea
acesteia despre faptul ca face obiectul unei semnalari în SINS/SIS, i se cere
consimtamântul cu privire la transmiterea informatiilor
privind adresa la care locuieşte catre biroul SIRENE
din statul membru solicitant. In lipsa consimtamântului, biroul SIRENE al
statului membru solicitant va fi informat doar despre localizarea persoanei.
Consimtamântul persoanei va fi luat prin intermediul formularului prevazut în anexa nr. 9. In cazul în care persoana nu ştie sa scrie, formularul este completat de catre utilizatorul final, pe
baza datelor obtinute de la aceasta. Biroul SIRENE national este informat
despre realizarea rezultatului pozitiv, prin intermediul unui formular national
de tip G;
b) daca persoana face parte din categoria prevazuta la
art. 15 alin. (1) lit. b) - persoane disparute care dupa localizare trebuie
aduse în institutii sau unitati sanitare, dupa identificare, aceasta este
internata, la recomandarea directiei de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucureşti, într-o institutie sau unitate sanitara ce are capacitatea de a-i acorda un
tratament adecvat. Structura care a obtinut rezultatul pozitiv informeaza
Biroul SIRENE national prin intermediul unui formular national de tip G;
c) daca persoana face parte din categoria prevazuta la
art. 15 alin. (1) lit. c) - minori sau persoane puse sub interdictie care, dupa
localizare, trebuie reîntoarse alaturi de reprezentantii lor legali, dupa
identificare, aceasta este plasata într-o institutie de ocrotire în conditiile
legii. Structura care a obtinut rezultatul pozitiv informeaza Biroul SIRENE
national prin intermediul unui formular national de tip G.
Art. 21. - (1) In cazul în care se realizeaza în
strainatate un rezultat pozitiv în legatura cu o semnalare nationala privind o
persoana disparuta, Biroul SIRENE national informeaza de îndata, prin
intermediul unui formular national de tip G, structura Politiei Române care a
introdus semnalarea.
(2) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la
persoana care face obiectul semnalarii se efectueaza prin intermediul Biroului
SIRENE national, prin utilizarea unui formular national de tip M - persoane.
(3) Toate structurile din subordinea MAI carora Biroul
SIRENE national le adreseaza o solicitare de informatii suplimentare cu privire
la o astfel de semnalare furnizeaza aceste informatii în termen de maximum 8
ore de la primirea solicitarii, printr-un formular national de tip M -
persoane.
(4) Biroul SIRENE national poate acorda asistenta în
ceea ce priveşte schimbul de date/informatii referitoare la activitatile de preluare a persoanelor disparute.
(5) In cazul în care, în urma realizarii unui rezultat
pozitiv la o semnalare referitoare la o persoana care face parte din categoria
prevazuta la art. 15 alin. (1) lit. c) - minori, utilizatorul final constata ca
persoana în cauza a devenit majora, va informa de îndata Biroul SIRENE
national, prin intermediul unui formular national de tip H, prevazut în anexa
nr. 2.
(6) In cazul în care, în urma realizarii unui rezultat
pozitiv în strainatate la o semnalare nationala referitoare la o persoana care
face parte din categoria prevazuta la art. 15 alin. (1) lit. c) - minori, care
era majora la data rezultatului pozitiv, Biroul SIRENE national informeaza
structura Politiei Române care a introdus semnalarea, prin intermediul unui
formular national de tip H, despre modificarea aparuta
şi solicita ştergerea semnalarii, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 8 ore, prin
mijloace electronice sau, în imposibilitatea utilizarii acestora, prin orice
mijloace care lasa urma scrisa.
Art. 22. - (1) Semnalarile cu privire la persoane
disparute sunt pastrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesara realizarii
scopului pentru care au fost introduse, dar fara a depaşi perioada de 3 ani.
(2) Inainte de împlinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS
genereaza automat notificari catre Biroul SIRENE national
şi structura Politiei Române
care a introdus semnalarea, cu privire la ştergerea programata a acestor semnalari.
(3) Perioada de valabilitate a semnalarilor privind
persoanele disparute poate fi prelungita de catre structura de politie care a
introdus semnalarea ca urmare a analizarii necesitatii mentinerii datelor în SINS/SIS şi pe baza notificarii referitoare la expirarea valabilitatii semnalarii.
Art. 23. - Ştergerea unei semnalari privind persoane disparute se realizeaza:
a) automat de catre sistem, la expirarea perioadei de
valabilitate a semnalarii, daca nu a fost solicitata prelungirea valabilitatii
potrivit art. 22 alin. (3);
b) manual, de catre structura Politiei Române prevazuta
la art. 16 alin. (2), în urmatoarele situatii:
(i) dupa localizarea persoanelor disparute prevazute la
art. 15 alin. (1)lit. a);
(ii) dupa internarea/plasarea sub protectie, pentru
persoanele disparute prevazute la art. 15 alin. (1)
lit. b) şi c).
CAPITOLUL IV
Semnalari cu privire la persoane cautate în vederea
participarii la o procedura judiciara
Art. 24. - Semnalarile cu privire la persoanele cautate
în vederea participarii la o procedura judiciara se introduc în SINS/SIS pentru
urmatoarele categorii de persoane:
a) martori;
b) persoane cautate pentru a fi citate în vederea
prezentarii în fata autoritatilor judiciare pentru a da declaratii în legatura
cu faptele pentru care sunt cercetate în cadrul unui proces penal;
c) persoane carora urmeaza sa li se comunice o hotarâre
judecatoreasca sau alte documente privind activitatile din cadrul unui proces
penal în care sunt cercetate;
d) persoane cautate în vederea executarii unei masuri
educative care implica privarea de libertate.
Art. 25. - (1) Introducerea semnalarilor prevazute la
art. 24 reprezinta inserarea unui set de date în baza de date eSIF de la
nivelul Politiei de Frontiera Române şi transmiterea
acestora în SINSşi apoi în SIS.
(2) Introducerea semnalarilor se realizeaza de catre
Centrul Operational de Coordonare din cadrul Inspectoratului General al
Politiei de Frontiera, denumit în continuare COC-IGPF.
(3) COC-IGPF primeşte solicitari
scrise pentru introducerea acestor semnalari şi din
partea organelor de urmarire penala din cadrul altor
autoritati publice, precum şi din partea instantelor de judecata. Semnalarile se introduc în termen de 24 de ore de
la primirea solicitarii. COC-IGPF coopereaza cu autoritatile solicitante în
vederea stabilirii exactitatii şi actualitatii datelor cuprinse în semnalare.
(4) Fotografiile şi amprentele
digitale ale persoanei se adauga la semnalare, în cazul
în care sunt disponibile.
Art. 26. - Utilizatorul final care obtine un rezultat
pozitiv cu privire la o semnalare nationala introdusa în SINS/SIS, referitoare
la o persoana cautata în vederea participarii la o procedura judiciara,
contacteaza COC-IGPF şi informeaza Biroul SIRENE national, telefonic şi prin
fax/e-mail, prin formularul national de tip G.
Art. 27. - (1) Utilizatorul final care obtine un
rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina referitoare la o persoana
cautata în vederea participarii la o procedura judiciara ia toate masurile
potrivit legislatiei nationale, în vederea realizarii scopului semnalarii, precum şi masuri de informare în regim
de urgenta a Biroului SIRENE national, telefonic şi
prin fax/e-mail, prin intermediul formularului national
de tip G.
(2) Prin formularul mentionat la alin. (1), transmis
Biroului SIRENE national, utilizatorul final poate solicita informatii
suplimentare cu privire la persoana ce face obiectul semnalarii. Raspunsul la
solicitare se transmite de catre Biroul SIRENE national, prin intermediul unui
formular national de tip M - persoane, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu
de 8 ore, prin mijloace electronice sau, în imposibilitatea utilizarii acestora,
prin orice mijloace care lasa urma scrisa.
Art. 28. - (1) Dupa stabilirea cu certitudine a
identitatii persoanei, utilizatorul final aduce la
cunoştinta persoanei ca este cautata în vederea
participarii la o procedura judiciara şi obtine informatiile referitoare la adresa
unde locuieşte sau la care poate fi citata, în
conformitate cu legislatia nationala.
(2) Persoanei i se ia o declaratie scrisa, utilizându-se
formularul prevazut în anexa nr. 9, din care sa rezulte aspectele mentionate
anterior. Pentru transmiterea informatiilor obtinute nu este necesar
consimtamântul persoanei.
Art. 29. - (1) In cazul în care se realizeaza în
strainatate un rezultat pozitiv în legatura cu o semnalare nationala privind o
persoana cautata în vederea participarii la o procedura judiciara, Biroul
SIRENE national informeaza de îndata COC-IGPF, prin intermediul unui formular
national de tip G.
(2) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la
persoana care face obiectul semnalarii se efectueaza prin intermediul Biroului
SIRENE national, prin utilizarea unui formular national de tip M - persoane.
(3) Toate structurile din subordinea MAI carora Biroul
SIRENE national le adreseaza o solicitare de informatii suplimentare cu privire
la o astfel de semnalare furnizeaza aceste informatii în termen de maximum 8
ore de la primirea solicitarii, printr-un formular national de tip M -
persoane.
Art. 30. - (1) Semnalarile cu privire la persoanele
cautate în vederea participarii la o procedura judiciara sunt pastrate în
SINS/SIS numai pentru perioada necesara realizarii scopului pentru care au fost
introduse, dar fara a depaşi perioada de 3 ani.
(2) Inainte de îndeplinirea termenului de 3 ani,
SINS/SIS genereaza automat notificari catre structura prevazuta la art. 25 alin. (2), cu privire la ştergerea programata a acestor semnalari.
(3) Perioada de valabilitate a semnalarilor privind
persoanele cautate în vederea participarii la o procedura judiciara poate fi
prelungita de catre structura prevazuta la art. 25 alin. (2), ca urmare a analizarii
necesitatii mentinerii datelor în SINS/SIS şi pe baza
notificarii referitoare la expirarea valabilitatii
semnalarii.
(4) Daca semnalarile au fost introduse la solicitarea
organelor de urmarire penala din cadrul altor autoritati publice sau a instantelor
de judecata, structura prevazuta la art. 25 alin. (2) coopereaza cu acestea în
vederea stabilirii necesitatii prelungirii valabilitatii semnalarilor.
Art. 31. - Ştergerea unei semnalari privind persoane cautate în vederea participarii la o procedura
judiciara se realizeaza:
a) automat de catre sistem, la expirarea perioadei de
valabilitate a semnalarii, daca nu a fost solicitata prelungirea valabilitatii
potrivit art. 30 alin. (3).
b) manual, de catre structura prevazuta la art. 25 alin.
(2), în urmatoarele situatii:
(i) la obtinerea unui rezultat pozitiv;
(ii) în cazurile în care au disparut motivele care au
determinat introducerea semnalarii.
CAPITOLUL V
Semnalari cu privire
la persoane şi bunuri, în scopul realizarii unor
controale discrete
Art. 32. - (1) Introducerea semnalarilor cu privire la
persoane sau bunuri, în scopul realizarii unor controale discrete, al caror
obiectiv îl reprezinta prevenirea şi combaterea faptelor penale, altele decât cele de natura a aduce atingere
securitatii nationale, reprezinta inserarea unui set de date în baza de date
eSIF de la nivelul Politiei de Frontiera Române de catre COC-IGPF sau în baza
de date „Supraveghere Operativ-lnformativa" (SOI) de la nivelul
Politiei Române de catre structurile operative anume desemnate si transmiterea
acestora în SINS si apoi în SIS.
(2) Introducerea semnalarilor cu privire la persoane sau
bunuri în scopul realizarii unor controale discrete, al caror scop îl
reprezinta prevenirea amenintarilor la adresa securitatii nationale, reprezinta
inserarea unui set de date în baza de date SOI de la nivelul Politiei Române de
catre Biroul SIRENE national, la solicitarea organelor de stat cu atributii în
domeniul sigurantei nationale, si transmiterea acestora în SINS si apoi în SIS.
(3) Introducerea unei semnalari la solicitarea unei alte
structuri se realizeaza în termen de 24 de ore de la primirea solicitarii.
Structura care introduce semnalarea coopereaza cu structura solicitanta în
vederea stabilirii exactitatii şi actualitatii datelor cuprinse în semnalare.
Art. 33. - Categoriile care pot face obiectul tipului de
semnalare prevazut la art. 32 sunt persoanele, vehiculele, ambarcatiunile, aeronavele şi containerele.
Art. 34. - (1) Controlul discret are ca scop obtinerea de date şi informatii privind:
a) faptul ca a fost localizata persoana, vehiculul,
ambarcatiunea, aeronava sau containerul;
b) locul, data sau motivul verificarii;
c) ruta şi destinatia
calatoriei;
d) persoanele care însotesc persoanele în cauza sau
ocupantii vehiculului, ai ambarcatiunii sau aeronavei despre care se poate
presupune pe baza unui temei rational ca sunt asociate cu persoanele în cauza;
e) vehiculul, ambarcatiunea, aeronava sau containerul;
f) bunurile transportate;
g) împrejurarile în care a fost localizata persoana,
vehiculul, ambarcatiunea, aeronava sau containerul.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) se obtin în mod
legendat.
Art. 35. - (1) La solicitarea organelor de stat cu
atributii în domeniul sigurantei nationale, Biroul SIRENE national întreprinde
demersuri necesare pentru adaugarea unui indicator de validitate la semnalarile
în scopul efectuarii de controale discrete introduse de alte state membre, daca
efectuarea acestui control nu este compatibila cu legislatia nationala, cu
obligatiile asumate de România prin documente juridice de cooperare
internationala sau cu interesul national. Acest indicator poate fi ridicat de
catre Biroul SIRENE national, la solicitarea autoritatilor competente ale
statului membru solicitant, dupa consultarea prealabila a organelor de stat cu
atributii în domeniul sigurantei nationale.
(2) La solicitarea unui birou SIRENE dintr-un stat
membru Schengen, Biroul SIRENE national adauga un indicator de validitate la o
semnalare de tipul celor prevazute la art. 32 alin.
(1) şi (2) şi informeaza de îndata structura
solicitanta.
Art. 36. - (1) Utilizatorul final care obtine un
rezultat pozitiv cu privire la o semnalare nationala prevazuta la art. 32
informeaza telefonic/şi în scris, prin formularul national de tip G, Biroul SIRENE national.
(2) Se culeg şi se transmit maximum de date/informatii ce pot fi obtinute, dintre cele prevazute la art. 34 alin. (1),
fara a periclita caracterul discret al activitatii.
Art. 37. - (1) Utilizatorul final care obtine un
rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina introdusa în scopul
realizarii unor controale discrete ia toate masurile
pentru a culege şi transmite maximum de date/informatii
ce pot fi obtinute, dintre cele prevazute la art. 34 alin. (1), fara a periclita
caracterul discret al activitatii.
(2) Dupa realizarea unui rezultat pozitiv, utilizatorul
final informeaza în regim de urgenta Biroul SIRENE national,
telefonic şi prin fax/e-mail, prin intermediul formularului national de tip G, şi transmite informatiile obtinute în urma controlului discret.
Art. 38. - (1) In cazul în care se realizeaza în
strainatate un rezultat pozitiv în legatura cu o semnalare nationala introdusa
în scopul realizarii unor controale discrete, Biroul SIRENE national informeaza
de îndata, în scris, autoritatile care au introdus semnalarea, prin
transmiterea unui formular national de tip G.
(2) In cazul semnalarilor introduse conform art. 32
alin. (2), Biroul SIRENE national informeaza organele de stat cu atributii în
domeniul sigurantei nationale care au solicitat introducerea semnalarii.
Art. 39. - (1) Semnalarile cu privire la persoane sau
bunuri, introduse în scopul realizarii unor controale discrete, sunt pastrate
în SINS/SIS numai pentru perioada necesara realizarii scopului pentru care au
fost introduse, dar fara a depaşi perioada de un an
pentru persoane şi 5 ani pentru bunuri.
(2) Inainte de împlinirea termenului de valabilitate a
semnalarilor, SINS/SIS genereaza automat notificari catre structurile prevazute de art. 32, cu privire la ştergerea programata a acestor semnalari.
(3) Perioada de valabilitate a acestor semnalari poate
fi prelungita de catre structurile prevazute la art.
32 alin. (1) şi (2), ca urmare a analizarii necesitatii
mentinerii datelor în SINS/SIS şi pe baza notificarii referitoare la expirarea valabilitatii.
Art. 40. - Ştergerea semnalarilor
cu privire la persoane sau bunuri, introduse în scopul realizarii unor
controale discrete, se realizeaza:
a) automat de catre sistem, la expirarea perioadei de
valabilitate, daca nu a fost solicitata prelungirea acesteia potrivit art. 39
alin. (3);
b) manual, de catre structurile prevazute la art. 32 alin. (1) şi (2), în urmatoarele
situatii:
(i) dupa realizarea scopului pentru care au fost
introduse;
(ii) daca motivul introducerii nu mai exista.
CAPITOLUL VI
Semnalari privind bunuri cautate pentru a fi
confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale
Art. 41. - (1) Categoriile de bunuri care pot face
obiectul semnalarilor privind bunuri cautate pentru a fi confiscate sau
folosite ca probe în cursul procedurilor penale sunt urmatoarele:
a) autovehicule cu o capacitate cilindrica de peste 50
centimetri cubi, ambarcatiuni şi aeronave;
b) remorci cu o greutate care depaşeşte 750 kg fara încarcatura, caravane, echipamente industriale, motoare exterioare şi
containere;
c) arme de foc;
d) documente oficiale în alb care au fost furate,
utilizate în mod fraudulos sau pierdute;
e) documente de identitate eliberate, de tipul
paşapoartelor, cartilor de identitate, permiselor de
conducere, documentelor care atesta şederea, respectiv
rezidenta pe teritoriul
României, şi documentelor de calatorie furate, însuşite ilegal, pierdute sau
anulate;
f) certificate de înmatriculare ale vehiculelor care au
fost furate, utilizate în mod fraudulos, pierdute sau anulate;
g) bancnote;
h) valori mobiliare şi mijloace de plata, cum ar fi cecuri, carti de credit, obligatiuni şi actiuni, care au fost furate, însuşite ilegal, pierdute sau anulate.
(2) De asemenea, semnalari privind categoriile de bunuri
prevazute la alin. (1) pot fi introduse în SINS/SIS şi
în situatiile în care acestea sunt
înmatriculate/înregistrate/emise în alte state decât România.
Art. 42. - Introducerea semnalarilor prevazute la art.
41 alin. (1) reprezinta inserarea unui set de informatii necesare identificarii
bunului în functie de categoria din care face parte:
a) pentru bunurile furate ori folosite în mod fraudulos,
în bazele de date „Obiecte", „Furt-auto" şi
„RNA" de la nivelul Politiei
Române şi în baza de date e SIF de la nivelul Politiei
de Frontiera Române;
b) pentru bunurile prevazute la
art. 41 alin. (1) lit. d), e) şi f) pierdute sau anulate fara a fi facute inutilizabile printr-o actiune mecanica, în bazele
de date administrate de autoritatile care le-au emis, respectiv Sistemul de
Emitere a Documentelor de Identitate (IDIS) la nivelul DGP, Sistemul
Informatic National de Evidenta a Permiselor de
Conducere şi a Vehiculelor Inmatriculate (EVA) la
nivelul DRPCIV, Registrul National de Evidenta a Persoanelor (RNEP) la nivelul DEPABD şi Sistemul Informatic de Management al Strainilor (SIMS) la nivelul ORI;
c) pentru bunurile prevazute la
art. 41 alin. (1) lit. d) şi e) notificate
autoritatilor emitente ca fiind furate în strainatate, în bazele de date
administrate de autoritatile care le-au emis,
respectiv IDIS la nivelul DGP, EVA la nivelul DRPCIV, RNEP la nivelul DEPABD şi
SIMS la nivelul ORI.
Art. 43. - Competenta introducerii semnalarilor
apartine:
a) pentru Politia Româna, structurilor de investigatii criminale de la nivel central şi teritorial pâna la nivelul politiilor oraşeneşti;
b) pentru Politia de Frontiera Româna, COC-IGPF;
c) pentru autoritatile prevazute la art. 42 lit. b),
introducerea se realizeaza doar la nivel central.
Art. 44. - Utilizatorul final care obtine un rezultat
pozitiv cu privire la o semnalare nationala introdusa în SINS/SIS, referitoare
la bunurile prevazute la art. 41, indisponibilizeaza sau ridica bunul în
conformitate cu legislatia nationala, în vederea confiscarii sau a folosirii ca
proba în cadrul unei proceduri penale, contacteaza
structura care a introdus semnalarea şi informeaza
Biroul SIRENE national, telefonic şi prin fax/e-mail,
prin formularul national de tip G.
Art. 45. - (1) Utilizatorul final care obtine un
rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina referitoare la bunurile
prevazute la art. 41 indisponibilizeaza sau ridica bunul în conformitate cu
legislatia nationala, în vederea confiscarii sau a folosirii ca proba în cadrul unei proceduri penale, şi informeaza, în regim de urgenta, Biroul SIRENE national, telefonic şi prin fax/e-mail, prin intermediul formularului national de tip G.
(2) Prin formularul mentionat la alin. (1), transmis
Biroului SIRENE national, utilizatorul final poate solicita informatii
suplimentare cu privire la bunul semnalat, inclusiv detaliile procedurale
necesare pentru predarea/preluarea acestuia. Raspunsul la solicitare se
transmite de catre Biroul SIRENE national, prin intermediul unui formular
national de tip P, prevazut în anexa nr. 8, pentru bunurile prevazute la art.
41 alin. (1) lit. a) şi b), şi prin intermediul unui
formular national de tip M - bunuri, prevazut în anexa
nr. 5, pentru celelalte categorii de bunuri prevazute la art. 41.
Art. 46. - (1) In cazul în care se realizeaza în
strainatate un rezultat pozitiv în legatura cu o semnalare nationala privind
bunurile prevazute la art. 41, Biroul SIRENE national informeaza de îndata
structura care a introdus semnalarea, prin transmiterea unui formular national
de tip G.
(2) Prin formularul mentionat la alin. (1), Biroul
SIRENE national poate solicita structurii care a introdus semnalarea informatii
suplimentare cu privire la bunul semnalat, inclusiv detaliile procedurale
necesare pentru predarea/preluarea acestuia. Raspunsul la solicitare se
transmite de catre structura care a introdus semnalarea, prin intermediul unui
formular national de tip P, pentru bunurile prevazute
la art. 41 alin. (1) lit. a) şi b), şi prin intermediul unui formular national de tip M - bunuri, pentru celelalte categorii de bunuri
prevazute la art. 41.
(3) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la
bunul ce face obiectul semnalarii, altul decât cel realizat în caz de rezultat
pozitiv, se efectueaza prin intermediul Biroului SIRENE national, prin
utilizarea formularului national de tip M.
(4) Toate structurile din subordinea MAI carora Biroul
SIRENE national le adreseaza o solicitare de informatii suplimentare cu privire
la o astfel de semnalare furnizeaza aceste informatii în termen de maximum 8
ore de la primirea solicitarii, printr-un formular national de tip M sau de tip
P, dupa caz.
Art. 47. - (1) Semnalarile cu privire la bunurile
prevazute la art. 41 sunt pastrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesara
realizarii scopului pentru care au fost introduse, dar fara a depaşi perioada de 10 ani.
(2) Inainte de împlinirea termenului de 10 ani, SINS/SIS
genereaza automat notificari catre structurile prevazute
la art. 43, cu privire la ştergerea programata a
acestor semnalari.
(3) Perioada de valabilitate a semnalarilor bunurile
prevazute la art. 41 poate fi prelungita de catre structurile prevazute la art.
43, ca urmare a analizarii necesitatii mentinerii
datelor în SINS/SIS şi pe baza notificarii referitoare
la expirarea valabilitatii semnalarii.
Art. 48. - Ştergerea unei semnalari privind bunurile prevazute la art. 41 se realizeaza:
a) automat de catre sistem, la expirarea perioadei de
valabilitate a semnalarii, daca nu a fost solicitata prelungirea valabilitatii
potrivit art. 47 alin. (3);
b) manual, de catre structurile prevazute la art. 43, în
urmatoarele situatii:
(i) dupa realizarea scopului pentru care a fost
introdusa;
(ii) daca motivul introducerii semnalarii nu mai exista.
CAPITOLUL VII
Semnalari privind strainii, în scopul refuzului
intrarii pe teritoriul statului român sau în scopul executarii unei masuri prin care se interzice şederea pe teritoriul României
Art. 49. - (1) Introducerea semnalarilor privind
strainii, în scopul refuzului intrarii pe teritoriul statului român sau în
scopul executarii unei masuri prin care se interzice
şederea pe teritoriul României, reprezinta inserarea
unui set de informatii în bazele de date specifice
SIMS de la nivelul ORI şi eSIF de la nivelul Politiei
de Frontiera Române şi transmiterea acestora în SINS
şi apoi în SIS.
(2) Introducerea semnalarii are la baza decizia sau
actul administrativ emis de catre autoritatile abilitate conform legislatiei
nationale prin care s-a dispus masura de nepermitere a intrarii sau şederii pe teritoriul national sau
spatiul Schengen.
Art. 50. - (1) Competenta pentru introducerea unei
semnalari prevazute la art. 49 apartine structurilor
de specialitate ale ORI şi ale Politiei de Frontiera
Române.
(2) Anterior eliberarii unui
permis de şedere sau a unei vize unui strain,
structurile mentionate la alin. (1) verifica obligatoriu daca acesta face
obiectul unei semnalari în SIS emise de un stat membru.
Art. 51. - (1) In cazul realizarii unui rezultat pozitiv
ca urmare a verificarii prevazute la art. 50 alin. (2), structurile mentionate declanşeaza procedura de consultare
cu statul emitent al semnalarii prin intermediul Biroului SIRENE national,
folosind un formular national de tip N, prevazut la anexa nr. 6. Daca în urma
acestei proceduri se mentine decizia de acordare a
permisului de şedere sau a vizei, se transmite o informare Biroului SIRENE national, care solicita statului emitent al semnalarii ştergerea acesteia.
(2) Regula prevazuta la alin. (1) este aplicabila şi în sens invers, cu mentiunea ca
semnalarea cu privire la strain poate fi pastrata la nivelul SINS.
(3) Daca în termen de 30 de zile de la trimiterea
formularului mentionat la alin. (1) nu se primeşte un
raspuns, structura competenta elibereaza strainului permisul de şedere sau viza şi informeaza Biroul SIRENE national despre aceasta.
(4) In cazul în care, ulterior introducerii unei
semnalari privind strainii, în scopul refuzului intrarii pe teritoriul statului
român sau în scopul executarii unei masuri prin care
se interzice şederea pe teritoriul României, se constata
existenta unui permis de şedere sau a unei vize, ORI
declanşeaza procedura de
consultare cu statul care a eliberat permisul de şedere sau viza, prin Biroul
SIRENE national, folosind un formular national de tip
O, prevazut în anexa nr. 7. Semnalarea ramâne în SINS
în cazul în care statul care a eliberat permisul de şedere
sau viza nu ia masuri de retragere a acestuia/acesteia.
(5) In cazul în care structurile din subordinea MAI
obtin un rezultat pozitiv la o semnalare straina privind un strain care este titularul unui permis de şedere sau al unei vize
eliberat(a) de unul dintre statele membre, acestea
informeaza atât statul membru care a eliberat permisul
de şedere, cât şi statul membru care a emis semnalarea, prin intermediul
Biroului SIRENE national, utilizând formularul national de tip H, solicitând declanşarea procedurii de consultare între birourile SIRENE ale celor doua state în
cauza. In aceasta situatie se permite tranzitul pe
teritoriul României pentru a putea ajunge pe teritoriul statului membru care a
eliberat permisul de şedere sau viza, în conformitate cu art. 5 alin. (4) lit. (a) din Codul Frontierelor Schengen.
Art. 52. - Structurile competente pot primi şi
transmite, prin orice mijloc care lasa urma scrisa,
prin intermediul Biroului SIRENE national, informatii
cu privire la tipul şi motivul deciziei, autoritatea
care a luat decizia, data deciziei, data notificarii deciziei (data la care
decizia a fost emisa), data executarii, termenul-limita al deciziei sau durata
de valabilitate a acesteia.
Art. 53. - (1) Cu ocazia controlului efectuat la
trecerea frontierei, structurile competente ale Politiei de Frontiera Române
care obtin un rezultat pozitiv cu privire la un strain pentru care a fost emisa
o semnalare prevazuta la art. 49 refuza intrarea acestuia pe teritoriul
national, indiferent de statul emitent al semnalarii.
(2) Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv
cu privire la o semnalare nationala introdusa în SINS/SIS referitoare la un
strain ia masuri pentru verificarea identitatii şi
legalitatii şederii strainului pe teritoriul national, pentru informarea în regim de
urgenta a Biroului SIRENE national, telefonic şi prin
fax/e-mail, prin utilizarea formularului national de
tip G, iar strainul, daca este cazul, va fi predat structurii competente, ORI
sau formatiunilor teritoriale ale acestuia.
(3) Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv
cu privire la o semnalare straina introdusa în sistem referitoare la un strain
ia masuri pentru verificarea identitatii şi legalitatii şederii strainului
pe teritoriul national, pentru informarea în regim de urgenta a Biroului SIRENE
national, telefonic şi prin utilizarea formularului national de tip G, iar strainul, daca este cazul, va fi predat
structurii competente, ORI sau formatiunilor teritoriale ale acestuia.
(4) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la
identitatea strainului, semnalare sau alte informatii se efectueaza prin Biroul
SIRENE national, prin utilizarea formularului national de tip M.
Art. 54. - (1) In conformitate cu art. 5 alin. (4) lit.
(c) din Codul Frontierelor Schengen, structura competenta din cadrul Politiei
de Frontiera Române poate deroga de la principiul nepermiterii intrarii pe
teritoriul national în cazul unei persoane care face obiectul unei semnalari
privind interdictia de intrare, din motive umanitare, de interes national sau
în temeiul unor obligatii internationale.
(2) Structura competenta din cadrul Politiei de Frontiera
Române informeaza imediat Biroul SIRENE national despre aceasta situatie,
utilizând formularul national de tip H.
(3) La solicitarea structurii din cadrul Politiei de
Frontiera Române care a autorizat intrarea în România, Biroul SIRENE national
informeaza biroul SIRENE din statul membru semnalant.
Art. 55. -In cazul realizarii unui rezultat pozitiv cu
privire la un strain care se bucura de prevederile Directivei
2004/38/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 29 aprilie 2004
privind dreptul la libera circulatie şi şedere pe teritoriul statelor membre pentru cetatenii Uniunii şi membrii familiilor
acestora, de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 1.612/68 si de abrogare a
Directivelor 64/221/CEE, 68/360/CEE, 72/194/CEE, 73/148/CEE, 75/34/CEE, 75/35/CEE,
90/364/CEE, 90/365/CEE şi 93/96/CEE, se aplica
urmatoarele reguli speciale:
a) la solicitarea utilizatorului final care a realizat
rezultatul pozitiv, Biroul SIRENE national contacteaza imediat biroul SIRENE
din statul membru semnalant, în vederea obtinerii informatiilor necesare pentru
stabilirea actiunii de urmat;
b) Biroul SIRENE national informeaza biroul SIRENE din
statul membru emitent al semnalarii cu privire la rezultatul actiunii urmate.
Art. 56. - (1) Semnalarile privind strainii, în scopul
refuzului intrarii pe teritoriul statului român sau în scopul executarii unei
masuri prin care se interzice şederea pe teritoriul
României, sunt pastrate în SINS/SIS numai pentru
perioada necesara realizarii scopului pentru care au fost introduse, dar fara a
depaşi perioada de 3 ani.
(2) Inainte de împlinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS
genereaza automat notificari catre structurile prevazute la art. 50 alin. (1) cu privire la ştergerea programata a acestor semnalari.
(3) Perioada de valabilitate a semnalarilor privind
strainii poate fi prelungita de catre structurile prevazute la art. 50 alin.
(1) ca urmare a analizarii necesitatii mentinerii datelor în SINS/SIS şi pe baza notificarii
referitoare la expirarea valabilitatii semnalarii.
Art. 57. - Ştergerea semnalarilor
se realizeaza:
a) automat de catre sistem, la expirarea perioadei de
valabilitate a semnalarii, daca nu a fost solicitata
prelungirea
valabilitatii conform art. 56 alin. (3);
b) manual, de catre structura prevazuta la art. 49 alin.
(1), în urmatoarele situatii:
(i) dupa revocarea deciziei prin care s-a dispus masura
administrativa de nepermitere a intrarii/şederii pe
teritoriul national;
(ii) în cazul dobândirii cetateniei unuia dintre statele
membre ale Uniunii Europene.
CAPITOLUL VIII
Dreptul de acces la informatiile din SINS/SIS
Art. 58. - (1) In contextul prelucrarii datelor cu
caracter personal în SINS/SIS, persoana fizica interesata se poate adresa
Biroului SIRENE national cu o cerere întocmita în forma scrisa, datata şi semnata, având
ataşata dovada identitatii.
(2) Cererea mentionata la alin. (1) se poate depune atât
la Biroul SIRENE national, cât şi la orice operator
din cadrul MAI ori structura teritoriala a acestuia,
care transmite cererea catre Biroul SIRENE national în termen de 5 zile de la
data primirii acesteia.
(3) Pentru a comunica solicitantului informatii cu
privire la datele cu caracter personal prelucrate în SINS/SIS, Biroul SIRENE
national solicita acordul structurilor din subordinea MAI care au introdus
semnalarile în cauza, prin utilizarea unui formular national de tip K, prevazut
în anexa nr. 4.
(4) Acordul se comunica în termen de 20 de zile de la
data primirii solicitarii din partea Biroului SIRENE national, prin intermediul aceluiaşi formular national. Formularul şi termenul prevazut de 20 de zile se aplica şi în cazul
solicitarilor primite din partea altor state membre
prin birourile SIRENE.
(5) Biroul SIRENE national raspunde solicitantului cât
mai curând posibil, dar nu mai târziu de 60 de zile de la data primirii
cererii, în cazul exercitarii dreptului de acces la
datele personale, şi cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de 90 de zile de
la data primirii cererii, în cazul exercitarii dreptului de rectificare şi ştergere a datelor personale.
(6) Biroul SIRENE national transmite raspunsul persoanei
vizate, în scris, la adresa indicata de aceasta prin scrisoare recomandata sau
la o adresa de poşta
electronica, daca aceasta a solicitat acest lucru în mod expres.
(7) Persoanei vizate nu îi sunt comunicate informatiile
privind prelucrarea datelor cu caracter personal în SINS/SIS atât timp cât
acest lucru este indispensabil pentru realizarea actiunilor în baza semnalarii
ori a obiectivului semnalarii sau pentru apararea
drepturilor şi libertatilor altor persoane.
(8) La nivelul Centrului de Cooperare Politieneasca
Internationala se constituie un registru pentru înregistrarea cererilor ce
privesc exercitarea drepturilor persoanelor vizate în contextul prelucrarii
datelor cu caracter personal în SINS/SIS.
CAPITOLUL IX
Dispozitii comune pentru semnalarile continute în SINS şi transmise în SIS
Art. 59. - (1) La nivel national, structurile
subordonate MAI care au introdus semnalari în SINS/SIS
sunt direct responsabile de exactitatea şi actualitatea datelor introduse,
fiind singurele competente pentru modificarea, actualizarea, prelungirea
valabilitatii sau ştergerea
acestora.
(2) Orice utilizator final care constata faptul ca cel
putin una dintre datele cuprinse într-o semnalare introdusa de catre o
structura subordonata MAI este incorecta sau a fost introdusa ilegal comunica
acest lucru structurii care a introdus semnalarea, de îndata, dar nu mai târziu
de 10 zile de la data la care a luat cunoştinta de situatia respectiva. Totodata, utilizatorul final informeaza
Biroul SIRENE national utilizând formularul national de tip J, prevazut în
anexa nr. 3.
(3) Structura mentionata la alin. (2) are obligatia de a
efectua verificari în termen de 5 zile lucratoare şi
de a lua masuri de corectare/ştergere
a datelor în cauza, daca se constata ca informarea este
corecta, iar în situatia în care constata ca aceasta nu este corecta, comunica
acest lucru utilizatorului final care a transmis comunicarea.
(4) In cazul în care semnalarea este introdusa de catre
un stat membru (semnalare straina), utilizatorul final se adreseaza Biroului
SIRENE national respectând prevederile alin. (2).
(5) Modificarea continutului unei semnalari nu atrage
modificarea perioadei de valabilitate a respectivei semnalari.
(6) Structura care a introdus o semnalare este
responsabila de adaugarea pseudonimelor (aliasurilor), daca acestea sunt
cunoscute la momentul introducerii semnalarii. Pseudonimul (aliasul) poate fi
adaugat la semnalare şi ulterior, daca exista informatii în acest sens.
(7) Utilizatorul final care descopera un pseudonim
(alias) la o semnalare straina, transmite Biroului SIRENE national, în maximum
10 zile de la data/momentul identificarii, informatii despre acesta, folosind
formularul national de tip J.
Art. 60. - (1) O persoana/Un bun poate face obiectul
unei singure semnalari în SINS în vederea transmiterii în SIS.
(2) Introducerea unei semnalari
ulterioare cu privire la aceeaşi/acelaşi persoana/bun
nu este posibila fara respectarea regulilor de
compatibilitate şi prioritate prevazute la art. 61 şi 62, cu privire la semnalarile
multiple.
(3) Semnalarile ulterioare cu
privire la aceeaşi/acelaşi persoana/bun pot fi pastrate
la nivel national, urmând a fi transmise catre SIS dupa ştergerea sau expirarea semnalarii
anterioare.
Art. 61. - (1) Semnalarile multiple pot fi:
a) semnalarile multiple compatibile, care au motivul
semnalarii şi masura de urmat diferite şi compatibile, ceea ce permite pastrarea lor concomitenta în sistem;
b) semnalarile multiple incompatibile, care au motivul
semnalarii şi masura de urmat diferite şi incompatibile, ceea ce nu permite pastrarea lor concomitenta în sistem.
(2) Regulile de compatibilitate pentru semnalarile
privind persoanele sunt urmatoarele:
a) semnalarile în vederea arestarii sunt compatibile cu
semnalarile privind interdictia de intrare, semnalarile privind persoane disparute şi cu semnalarile privind participarea
la o procedura judiciara. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile în vederea
efectuarii de controale discrete;
b) semnalarile privind interdictia de intrare sunt
compatibile cu semnalarile în vederea arestarii. Ele nu sunt compatibile cu
semnalarile privind persoane disparute, semnalarile în vederea efectuarii de controale discrete şi semnalarile
privind participarea la o procedura judiciara;
c) semnalarile privind persoane disparute sunt
compatibile cu semnalarile în vederea arestarii şi cu
semnalarile privind participarea la o procedura
judiciara. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile privind interdictia de intrare şi cu semnalarile în vederea
efectuarii de controale discrete;
d) semnalarile privind participarea la o procedura
judiciara sunt compatibile cu semnalarile în vederea arestarii şi cu semnalarile privind persoane
disparute. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile în vederea efectuarii de controale discrete şi cu semnalarile
privind interdictia de intrare;
e) semnalarile în vederea efectuarii de controale
discrete nu sunt compatibile cu semnalarile în vederea arestarii, semnalarile
privind interdictia de intrare, semnalarile privind persoane disparute şi cu semnalarile privind participarea
la o procedura judiciara.
(3) Regulile de compatibilitate între semnalari privind
bunurile sunt urmatoarele:
a) semnalarile privind bunurile cautate pentru a fi
folosite ca mijloace de proba sunt compatibile cu semnalarile privind bunurile
cautate în vederea confiscarii. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile privind
bunurile supuse controlului discret;
b) semnalarile privind bunurile cautate în vederea
confiscarii sunt compatibile cu semnalarile privind bunurile cautate pentru a
fi folosite ca mijloace de proba. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile
privind bunurile supuse controlului discret;
c) semnalarile privind bunurile supuse controlului
discret nu sunt compatibile cu celelalte categorii de semnalari privind
bunurile.
Art. 62. - (1) Ordinea de prioritate a semnalarilor
privind persoanele este urmatoarea:
a) semnalarile cu privire la persoane cautate în vederea
predarii în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extradarii;
b) semnalarii privind strainii, în scopul refuzului
intrarii pe teritoriul statului român sau în scopul executarii unei masuri prin care se interzice şederea pe teritoriul României;
c) semnalarile cu privire la persoane disparute;
d) semnalarile cu privire la persoane, în scopul
efectuarii de controale discrete;
e) semnalarile cu privire la persoanele disparute adulte şi semnalarile cu privire la
persoane cautate în vederea participarii la o procedura judiciara.
(2) Ordinea de prioritate a semnalarilor privind
bunurile este urmatoarea:
a) folosirea ca probe;
b) confiscare;
c) control discret (aplicabil doar pentru vehicule,
ambarcatiuni, aeronave sau containere).
(3) Derogari de la ordinea prioritatii indicata la alin. (1) şi (2) se pot face în cazul în care interese nationale esentiale sau obligatii internationale
impun acest lucru şi dupa o consultare între statele
membre.
Art. 63. - In cazul unui rezultat pozitiv obtinut din
interogarea simultana a mai multor baze de date, actiunea de urmat prioritara
este cea data de semnalarea din SIS, chiar daca rezultatul pozitiv contine şi informatii din bazele de date nationale şi/sau din SINS, cu exceptia
cazurilor reglementate la art. 5 alin. (4) din Codul Frontierelor Schengen.
Art. 64. - (1) In momentul introducerii unei semnalari
cu privire la o/un persoana/bun, SINS şi SIS notifica structurii din subordinea MAI şi Biroului
SIRENE national despre existenta unei semnalari identice
introduse anterior de catre o alta structura/alt stat. Structura emitenta are
obligatia sa efectueze verificari detaliate pentru a stabili daca semnalarile
sunt identice sau nu.
(2) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la
stabilirea identitatii persoanei/bunului se realizeaza prin intermediul
Biroului SIRENE national, în cazul unei semnalari straine.
Fotografiile şi amprentele digitale se folosesc doar pentru a se stabili
identitatea persoanei.
(3) Dupa stabilirea faptului ca
semnalarea priveşte aceeaşi/acelaşi persoana/bun şi ca urmare a constatarii ca exista
compatibilitate între cele doua semnalari, ambele vor fi pastrate în SINS/SIS.
(4) Dupa stabilirea faptului ca
semnalarea priveşte aceeaşi/acelaşi persoana/bun şi ca urmare a constatarii existentei
unei incompatibilitati, prioritatea va fi stabilita
conform prevederilor art. 62 şi 63 şi în urma schimbului de informatii între cele doua structuri, iar în cazul incompatibilitatii cu o
semnalare straina, schimbul de informatii se realizeaza prin intermediul
Biroului SIRENE national.
(5) In cazul în care semnalarea nationala este
incompatibila cu o semnalare straina şi nu poate fi
transmisa în SIS, fiind pastrata la nivel national,
Biroul SIRENE national ataşeaza
o nota de ştergere la respectiva semnalare în scopul informarii în momentul
ştergerii acesteia din SIS. In aceasta situatie SINS
notifica structurii interesate şi Biroului SIRENE national cu privire la ştergerea semnalarii straine.
(6) Biroul SIRENE national verifica existenta cazurilor
de semnalare multipla privind o/un persoana/bun, prin intermediul schimbului de
informatii suplimentare, folosind criteriile de identificare prevazute în
Manualul SIRENE.
(7) In cazuri justificate, Biroul SIRENE national este
competent a solicita structurii emitente ştergerea
unei semnalari din SINS/SIS.
(8) Semnalarea nationala cu privire la persoane cautate
pentru a fi arestate în vederea predarii sau extradarii are prioritate fata de
orice semnalare straina. In acest sens, Biroul SIRENE national consulta biroul
SIRENE strain în vederea ştergerii semnalarii straine incompatibile, conform prevederilor Manualului SIRENE.
Art. 65. - (1) Structurile emitente pot crea conexiuni
între diferite semnalari, în conformitate cu legislatia interna, în vederea evidentierii
legaturii dintre doua sau mai multe semnalari de interes national ori de
interes Schengen.
(2) Conexiunea dintre doua sau mai multe semnalari
nationale poate fi modificata sau ştearsa prin adaugarea/eliminarea unei semnalari la/din legatura, de catre
structura emitenta a semnalarii respective. Conexiunea este vizibila
utilizatorilor daca aceştia au drept de acces la toate
semnalarile care se afla în legatura.
(3) Stabilirea de conexiuni între semnalari nu necesita
proceduri speciale pentru schimbul de informatii suplimentare. In cazul
obtinerii unui rezultat pozitiv pentru doua sau mai multe semnalari între care
exista conexiuni, utilizatorul final care a obtinut rezultatul pozitiv
informeaza telefonic şi prin fax/e-mail Biroul SIRENE
national.
(4) Conexiunea dintre semnalari poate fi modificata sau ştearsa, prin adaugarea/ştergerea unei semnalari la
o/dintr-o legatura, doar de catre structurile emitente ale semnalarilor
participante la o conexiune.
(5) De asemenea, conexiunea poate fi ştearsa şi automat de catre
sistem în conditiile în care se şterge una sau mai
multe semnalari între care exista legatura respectiva.
Art. 66. - (1) Daca în momentul introducerii unei
semnalari privind o persoana ori ulterior introducerii semnalarii structura
emitenta are informatii conform carora datele de identitate folosite sunt
datele de identificare ale unei alte persoane, cetatean român sau tert cu drept de şedere în România, solicita
acesteia din urma date suplimentare de identificare
pentru a le ataşa semnalarii.
(2) Datele suplimentare solicitate pot fi date privind
documentele de calatorie şi de identitate, fotografii,
amprente.
(3) Datele suplimentare pot fi obtinute şi prelucrate doar cu acordul persoanei în cauza obtinut în scris prin completarea formularului prevazut în anexa
nr. 10.
(4) Structura emitenta modifica semnalarea mentionând în
categoria de identitate ca este posibil ca persoana localizata în urma
realizarii rezultatului pozitiv sa nu fie aceeaşi cu
persoana care face obiectul semnalarii. Cu aceasta
ocazie, în cadrul semnalarii se adauga mentiunea „Codul 3 (identitate
uzurpata)". Acest cod poate fi adaugat la
semnalare şi fara consimtamântul persoanei ale carei
date de identificare sunt folosite abuziv, daca exista
fotografia şi amprentele persoanei care face obiectul
semnalarii.
(5) Structura emitenta transmite Biroului SIRENE
national informatiile privind uzurparea de identitate, în scopul informarii
celorlalte birouri SIRENE despre posibila identificare eronata ce poate surveni
la o semnalare privind persoana respectiva.
(6) Procedura descrisa la alin. (1)-(3) se aplica şi în cazul în care un utilizator final constata ca persoana care este localizata în urma realizarii unui rezultat pozitiv nu este aceeaşi cu persoana care face
obiectul unei semnalari nationale, luând masura
transmiterii informatiilor suplimentare obtinute atât structurii emitente a
semnalarii, care procedeaza potrivit prevederilor
alin. (4), cât şi Biroului SIRENE national.
(7) Daca în urma unui rezultat pozitiv se constata ca
persoana care face obiectul unei semnalari este posibil sa nu fie aceeaşi cu persoana localizata, se
procedeaza la retinerea persoanei conform legii, pâna la momentul luarii
deciziei privind legitimitatea folosirii acelei identitati. Pentru acest scop,
utilizatorul final solicita informatiile suplimentare prevazute la alin. (2) şi efectueaza o comparatie între acestea şi informatiile declarate
de persoana verificata, procedând dupa caz:
a) daca se constata ca persoana în cauza nu este una şi aceeaşi cu persoana care face obiectul semnalarii, atunci aceasta va putea sa îşi continue deplasarea;
b) daca se constata ca persoana verificata este aceeaşi cu persoana subiect al semnalarii,
atunci utilizatorul final va proceda la realizarea actiunii de urmat prevazute
în semnalare.
Art. 67. - (1) Datele de identificare ale persoanei
victima a uzurparii de identitate pot fi folosite doar în urmatoarele scopuri:
a) pentru a permite autoritatii competente care
realizeaza rezultatul pozitiv sa distinga între persoana care este localizata şi persoana care face obiectul semnalarii;
b) pentru a permite persoanei care este localizata în
urma realizarii unui rezultat pozitiv sa dovedeasca faptul ca nu este persoana
care face obiectul semnalarii;
c) pentru a permite persoanei victima a uzurparii de
identitate continuarea calatoriei fara alte întârzieri.
(2) In situatia în care datele persoanei a carei
identitate a fost uzurpata sunt deja existente în bazele de date administrate
de catre structurile din subordinea MAI, acestea vor
fi utilizate şi pentru scopurile pentru care au fost
colectate.
(3) Datele persoanei victima a uzurparii de identitate sunt şterse concomitent cu ştergerea semnalarii la care sunt ataşate sau la
solicitarea persoanei în cauza.
Art. 68. - Utilizatorul final care realizeaza un
rezultat pozitiv la o semnalare straina care contine mentiunea „Cod 3"
informeaza imediat Biroul SIRENE national, solicitând informatii suplimentare,
si actioneaza conform procedurii descrise la art. 66 alin. (7).
Art. 69. - Daca utilizatorul final care obtine un
rezultat pozitiv la o semnalare straina constata ca se afla în imposibilitatea
de a urma procedura prevazuta de semnalare, informeaza Biroul SIRENE national
despre aceasta situatie, printr-un formular national de tip H.
CAPITOLUL X
Dispozitii finale
Art. 70. - (1) In termen de 30 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentului ordin, conducatorii autoritatilor nationale competente
din cadrul MAI emit dispozitii pentru stabilirea procedurilor de lucru necesare
punerii în aplicare a acestuia.
(2) Proiectele dispozitiilor prevazute la alin. (1) se
transmit spre avizare Biroului SIRENE national.
Art. 71. -Anexele nr. 1-10*) fac parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 72. - Prezentul ordin se publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul administratiei şi
internelor,
Vasile Blaga
*) Anexele nr. 1-10 se publica în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 698 bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru
relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.