E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2190 din 24 noiembrie 2004

pentru aprobarea Regulamentului privind agrementul tehnic european pentru produse pentru constructii

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 90 din 27 ianuarie 2005


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile art. 15 si ale pct. 3 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a produselor pentru constructii,
    in temeiul prevederilor art. 38 alin. 2 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare, ale art. 2 pct. 45 si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind agrementul tehnic european pentru produse pentru constructii, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin intra in vigoare la data intrarii in vigoare a protocolului sectorial PECA in domeniul produselor pentru constructii sau la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, daca un astfel de protocol nu a fost incheiat anterior.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 4
    La data publicarii prezentului ordin, Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si al ministrului industriei si resurselor nr. 164/91/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind solicitarea, intocmirea, eliberarea si publicarea agrementelor tehnice pentru produse pentru constructii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 185 din 25 martie 2003, se abroga.

        p. Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
                              Traian Panait,
                             secretar de stat

    ANEXA 1*)

    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

    REGULAMENT PRIVIND AGREMENTUL TEHNIC EUROPEAN PENTRU PRODUSE PENTRU CONSTRUCTII

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    (1) Prezentul regulament descrie regulile generale de procedura pentru solicitarea, elaborarea, acordarea, retragerea, modificarea si prelungirea valabilitatii agrementului tehnic european si formatul comun pentru agrementul tehnic european pentru produse pentru constructii, denumit in continuare agrement tehnic european sau ETA, conform prevederilor de la pct. 3 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004 privind conditiile de introducere pe piata a produselor pentru constructii.
    (2) Agrementul tehnic european si ceilalti termeni de specialitate utilizati in prezentul regulament se definesc conform prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004.
    Art. 2
    (1) Agrementele tehnice europene pot fi solicitate de producatori sau reprezentanti autorizati ai acestora cu sediul in Romania sau intr-un stat membru al Uniunii Europene conform regulilor de procedura prevazute in prezentul regulament, solicitarea putand fi adresata oricaruia din organismele membre EOTA, cuprinse in lista prevazuta la art. 19 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004.
    (2) Organizatia Europeana pentru Agremente Tehnice - EOTA este o organizatie infiintata ca urmare a prevederilor Directivei 89/106/EEC referitoare la produse pentru constructii, care reuneste laolalta organismele autorizate de statele membre ale Uniunii Europene pentru acordarea agrementelor tehnice europene.
    (3) Organismele membre EOTA cu sediul in Romania trebuie sa respecte regulile de procedura pentru instrumentarea agrementelor tehnice europene, prevazute in prezentul regulament, la solicitarea producatorilor sau reprezentantilor autorizati ai acestora cu sediul in oricare din statele membre ale Uniunii Europene.
    Art. 3
    (1) Solicitantii de agremente tehnice europene cu sediul in Romania si organismele membre EOTA cu sediul in Romania trebuie sa transmita spre stiinta Consiliului Tehnic Permanent pentru Constructii copii ale cererilor emise, respectiv primite, informatiile relevante rezultate pe parcursul derularii procesului de instrumentare a cererilor respective, precum si copii ale agrementelor tehnice europene obtinute, respectiv acordate.
    (2) Consiliul Tehnic Permanent pentru Constructii asigura baza de date centralizata referitoare la agrementele tehnice europene, constituita pe baza informatiilor prevazute la alin. (1), si intocmeste anual rapoarte sintetice pe care le transmite autoritatii competente.

    CAP. 2
    Reguli generale

    Art. 4
    (1) Evidenta agrementelor tehnice europene acordate este pastrata de Secretariatul General EOTA, care publica cel putin o data pe an o lista actualizata a acestora.
    (2) Organizarea si coordonarea elaborarii agrementelor tehnice europene este asigurata de Colegiul Tehnic EOTA, prin comitete create in acest scop, dupa caz.
    (3) Organismele membre EOTA publica agrementele tehnice europene emise in limba sau limbile oficiale ale statului in care au sediul. Organismele cu sediul pe teritoriul Romaniei publica agrementele tehnice europene emise in limba romana.
    (4) Eventualele dificultati care apar in legatura cu cerintele Directivei 89/106/EEC si care nu pot fi rezolvate de Comisia Executiva a EOTA se transmit spre solutionare Comisiei Comunitatilor Europene, denumita in continuare Comisia CE.

    CAP. 3
    Reguli referitoare la solicitarea ETA

    Art. 5
    (1) O cerere pentru un ETA poate fi facuta de catre un producator sau de catre un reprezentant al producatorului stabilit pe teritoriul Romaniei sau pe teritoriul Uniunii Europene, denumit in continuare solicitant. In cazul in care cererea este facuta de reprezentant, acesta trebuie sa detina o imputernicire scrisa din partea producatorului in numele caruia actioneaza.
    (2) Cererea trebuie adresata direct oricaruia dintre organismele membre EOTA, care raspunde de domeniul relevant. Nu este permisa adresarea unei cereri pentru acelasi produs la mai multe organisme membre EOTA.
    (3) Prin cererea sa, solicitantul autorizeaza organismul membru EOTA caruia i-a adresat cererea sa informeze Comisia CE, celelalte organisme membre EOTA si Secretariatul General EOTA despre continutul cererii.
    Art. 6
    (1) Inainte de a-si prezenta cererea, solicitantul va primi, la cererea sa, dupa ce ofera informatiile cerute de organismul de agrementare, informatii privind:
    a) procedura de agrementare ce va fi aplicata, potrivit prevederilor din cap. IV;
    b) estimarea graficului de timp necesar pentru a se finaliza procedura de agrementare pentru produsul respectiv;
    c) o estimare a costului pentru derularea procedurii de agrementare si modalitatile de plata.
    (2) In situatia in care domeniul subiectului nu a fost deja aprobat drept corespunzator pentru ETA, sau in cazul unui produs care difera semnificativ de standardele armonizate sau de standardele nationale recunoscute, informatiile prevazute la alin. (1) vor fi transmise solicitantului dupa luarea unei hotarari privind posibilitatea emiterii unui ETA conform procedurii descrise la pct. 4.2.
    (3) Solicitantul va fi informat asupra hotararii.
    Art. 7
    (1) Cererea pentru ETA trebuie prezentata in formatul tipizat prevazut in anexa nr. 1 la prezentul regulament si in limba statului membru in care isi are sediul organismul de agrementare, daca nu se convine altfel de catre organismul respectiv.
    (2) Cererea trebuie sa fie insotita de o descriere a produsului pentru constructii, de specificatii, desene si rapoarte de incercari, care sa explice in detaliu subiectul solicitarii si utilizarea preconizata pentru produs.
    (3) In cerere, solicitantul trebuie sa indice toate unitatile de productie. El trebuie sa asigure ca aceste unitati pot fi verificate de organismul de agrementare sau de reprezentantul sau oricand in timpul orelor de program, in vederea emiterii ETA.
    Art. 8
    (1) In curs de 2 luni de la depunerea cererii, organismul de agrementare trebuie sa confirme primirea cererii si faptul ca va initia procedurile de agrementare, printr-o adresa tipizata conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la prezentul regulament.
    (2) Daca cererea nu este acceptata, organismul trebuie sa-i comunice solicitantului motivele respingerii cererii. In astfel de cazuri, solicitantul se poate adresa altui organism membru EOTA.
    Art. 9
    (1) Organismul de agrementare trebuie sa informeze solicitantul in legatura cu documentele, rezultatele incercarilor, calculele etc. care trebuie puse la dispozitia organismului de agrementare, pentru a-i permite acestuia sa evalueze adecvarea la utilizare a produsului pentru utilizarea preconizata mentionata in cerere.
    (2) Solicitantul este obligat sa furnizeze organismului de agrementare documentele necesare si sa sprijine organismul de agrementare in sarcina sa de evaluare.
    Art. 10
    Organismele membre EOTA trebuie sa ia masurile necesare pentru a asigura confidentialitatea tuturor informatiilor importante care, in cursul activitatilor desfasurate, ajung la cunostinta lor.
    Art. 11
    (1) Solicitantul trebuie sa se angajeze in mod legal ca va achita, in conformitate cu regulile nationale din statul membru in care functioneaza organismul de agrementare, toate costurile care deriva din procedura de agrementare si din constituirea documentelor de sprijin necesare.
    (2) Raporturile dintre solicitanti si organismele membre EOTA cu sediul in Romania se stabilesc prin contracte incheiate intre parti, in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
    Art. 12
    Daca solicitantul nu-si indeplineste obligatiile asa cum sunt definite in regulament, organismul de agrementare poate, dupa o perioada rezonabila de timp, sa anuleze cererea.

    CAP. 4
    Reguli referitoare la acordarea ETA

    Art. 13
    (1) Agrementul tehnic european trateaza numai aspecte ale produsului care sunt in legatura cu cerintele esentiale, asa cum sunt definite in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004 si in Documentele Interpretative ale Directivei 89/106/EEC, transpuse la nivel national prin Ghidul de interpretare a cerintelor esentiale ale constructiei in vederea stabilirii adecvarii la o utilizare preconizata a produselor pentru constructii, aprobat cu Ordinul MLPTL nr. 166/31.01.2003. Numai aceste aspecte sunt legate de marcajul CE.
    (2) Daca se iau in considerare si alte aspecte, evaluarea trebuie sa fie clar diferentiata de cea raportata la cerintele esentiale, dupa ce organismele membre EOTA ajung la o intelegere in aceasta privinta. Astfel de evaluari vor fi voluntare.
    (3) Formatul de prezentare al unui ETA trebuie sa corespunda cu "formatul-cadru general" acceptat de Comisia CE, prezentat in anexa nr. 3.

    4.1. Acordarea unui ETA pe baza unui ghid pentru ETA
    (conform art. 18 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004)

    Art. 14
    (1) Continutul si formatul ETA trebuie sa corespunda prevederilor ghidului pentru ETA relevant.
    (2) Organismul de agrementare care emite ETA trimite proiectul ETA la:
    a) toate celelalte organisme EOTA;
    b) Secretariatul General EOTA, care va transmite o copie Comisiei CE.
    Art. 15
    In cursul unei perioade determinata individual prin fiecare ghid pentru ETA, de catre EOTA, pentru a asigura posibilitatea compararii agrementelor emise de organismele de agrementare, proiectul de ETA impreuna cu documentele insotitoare (in special, rezultatele incercarilor) este supus unei consultari preliminare din partea organismelor EOTA relevante*1) si a Secretariatului General EOTA, solicitandu-se comentariile acestora intr-o perioada de 2 luni.
------------
    *1) Organisme EOTA relevante: organismele nominalizate de statele membre pentru a functiona in domeniul ce reprezinta subiectul ETA.

    Art. 16
    Daca Comisia CE stabileste, dupa consultarea Comitetului Permanent pentru Constructii, ca exista o deficienta intr-un ETA, care se datoreaza unei deficiente dintr-un ghid pentru ETA, organismele de agrementare nu vor mai emite alte agremente tehnice europene pe baza acelui ghid pentru ETA.

    4.2. Acordarea unui ETA in absenta ghidului pentru ETA
    (conform art. 18 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004)

    Art. 17
    Continutul si formatul ETA trebuie sa corespunda "formatului-cadru general" prevazut in anexa nr. 3 la prezentul regulament.
    Art. 18
    (1) Organismul de agrementare care primeste o cerere conform art. 6 alin. (2) sau o cerere pentru un ETA solicitat pentru prima data pentru un produs din familia respectiva trebuie sa aiba o consultare preliminara cu Colegiul Tehnic EOTA, pentru a primi din partea acestuia acordul de principiu asupra emiterii unui ETA pentru acel produs, precum si asupra principiului procedurii de atestare a conformitatii propuse.
    (2) Daca in cadrul Colegiului Tehnic EOTA se ajunge la un consens cu privire la cererile care corespund art. 17 alin. (1) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004, atunci informatiile corespunzatoare, cerute de Comisia CE, sunt trimise acesteia cu aprobarea Presedintelui EOTA, pentru a obtine autorizarea de a emite ETA respective. Daca in cadrul Colegiului Tehnic EOTA nu se poate ajunge la un consens, cererile vor fi transmise Comisiei Executive EOTA, pentru a se decide daca trebuie prezentate spre aprobare Comisiei CE.
    (3) In cazul unor cereri de ETA care corespund art. 17 alin. (1) lit. b) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004, Comisia CE va confirma pe baza evaluarii EOTA si a informatiilor relevante, daca un produs dintr-o familie acoperita de standarde armonizate sau standarde nationale recunoscute difera semnificativ de acestea si, prin urmare, daca se poate acorda un ETA.
    Art. 19
    (1) Daca se ajunge la un acord in situatiile de la art. 18, organismul de agrementare care primeste o cerere trebuie sa aiba o consultare preliminara cu celelalte organisme membre EOTA relevante, prin care sa explice modul in care intentioneaza sa instrumenteze cererea in sensul rezolvarii progresive, incluzand programul de incercari, cerintele de performanta si maniera de satisfacere prevazuta pentru atestarea conformitatii.
    (2) Organismul de agrementare trebuie sa ia in considerare observatiile formulate de celelalte organisme EOTA consultate.
    Art. 20
    Cand cererea pentru ETA se refera la un produs dintr-o familie pentru care procedura prevazuta la art. 19 alin. (1) a fost deja stabilita, ETA trebuie sa se bazeze pe acea procedura.
    Art. 21
    (1) Inainte de emiterea ETA, organismul de agrementare trimite proiectul ETA insotit de justificarile furnizate de solicitant organismelor EOTA relevante si Secretariatului General EOTA, solicitandu-le comentariile in decurs de 2 luni.
    (2) ETA este emis de organismul de agrementare toate organismele EOTA relevante si-au exprimat consimtamantul in scris, inclusiv cu acceptul organismelor nominalizate ca purtatoare de cuvant in cadrul EOTA de statele membre de resedinta ale organismelor consultate, daca exista astfel de situatii.
    (3) Circulatia ETA se face conform prevederilor art. 14 alin. (2).
    Art. 22
    (1) Daca sunt obiectiuni care nu pot fi rezolvate, atunci problema se supune analizei Colegiului Tehnic EOTA.
    (2) Daca in Colegiul Tehnic EOTA se ajunge la consens, atunci ETA este emis de catre organismul de agrementare.
    (3) Daca in Colegiul Tehnic EOTA nu se ajunge la consens, atunci subiectul este supus analizei Comisiei Executive EOTA, care hotaraste asupra oricarei actiuni ulterioare.
    (4) Daca Comisia Executiva nu poate ajunge la un consens, problema se transmite spre solutionare Comitetului Permanent pentru Constructii de pe langa Comisia CE, prin Comisia CE.

    CAP. 5
    Retragerea unui ETA

    Art. 23
    Organismul de agrementare va retrage ETA daca autoritatile competente au primit o instiintare din partea Comisiei CE, conform prevederilor art. 11 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004.
    Art. 24
    Organismul de agrementare trebuie sa informeze celelalte organisme EOTA si Secretariatul General EOTA despre retragere. Secretariatul General EOTA va informa Comisia CE.

    CAP. 6
    Modificarea unui ETA

    Art. 25
    (1) Pentru modificarea unui ETA se aplica aceeasi procedura ca si pentru cerere noua. Cererea trebuie adresata organismului care a emis agrementul supus modificarii.
    (2) Prevederile stabilite la pct. 4.1 si 4.2 trebuie aplicate in mod corespunzator: procedura de agrementare se va referi numai la clauzele care privesc direct modificarea.
    (3) In final, se emite un nou ETA care il inlocuieste pe cel anterior.

    CAP. 7
    Prelungirea valabilitatii unui ETA

    Art. 26
    (1) In conformitate cu art. 17 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004, durata de valabilitate a unui ETA poate fi prelungita cu o perioada suplimentara de, in general, 5 ani, cu conditia ca, intre timp, Comisia CE sa nu fi instiintat organismele membre EOTA implicate si/sau EOTA asupra schimbarii conditiilor in care s-a emis ETA initial. Cererile trebuie prezentate in scris si predate organismului de agrementare cu cel putin 6 luni inainte de data expirarii.
    (2) In cazul in care procedura poate fi initiata, se aplica prevederile de la pct. 4.1 sau 4.2, dupa caz.
    Art. 27
    Cererea de prelungire trebuie sa fie insotita de documentele tehnice relevante prevazute pentru prelungirea unui ETA in ghidurile pentru ETA. Daca astfel de ghiduri pentru ETA nu exista, organismul de agrementare, dupa consultarea cu organismele EOTA, va informa solicitantul in legatura cu documentele ce trebuie sa le prezinte.
    Art. 28
    Astfel de prelungiri devin responsabilitatea organismului care le emite si trebuie sa fie la fel de complete ca si evaluarea originala.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 29
    Anexele nr. 1, 2, 3 si 3a fac parte integranta din prezentul Regulament*).
------------
    *) Prezentul regulament transpune urmatoarele decizii ale Comisiei Europene referitoare la agrementul tehnic european, emise in implementarea articolului 20 (2) al Directivei Consiliului 89/106/EEC: 94/23/EC si 97/571/EC.

    ANEXA 1
    la regulament

    CERERE PENTRU UN AGREMENT TEHNIC EUROPEAN, PREVAZUT IN CAPITOLUL III AL DIRECTIVEI CONSILIULUI 89/106/EEC

    1. Cererea se adreseaza catre:
    (Numele organismului de agrementare, inclus in lista organismelor autorizate membre EOTA, prevazuta la art. 19 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004)
    2. Solicitant:
    (Producatorul sau reprezentantul sau autorizat stabilit pe teritoriul Romaniei sau pe teritoriul Uniunii Europene. In cazul cand cererea se face de catre reprezentant, aceasta trebuie insotita de imputernicirea data de producator).
    3. Denumirea tipului generic al produsului pentru constructii:
    4. Denumirea (denumirile) comerciala a produsului, asa cum va fi indicata in agrement.
    5. Definirea produsului pentru constructii si a utilizarii preconizate:
    (O data cu cererea, solicitantul trebuie sa predea documentele suplimentare prevazute la art. 7 alin. (2) din Regulamentul privind agrementul tehnic european pentru produse pentru constructii.)
    6. Unitatile de productie in care urmeaza a fi realizat produsul:
    7. Declaratia solicitantului:
    Prin prezenta declar:
     _
    |_| (*) - Ca nu am facut o alta cerere pentru un agrement tehnic european privind produsul pentru constructii la care se face referire la pct. 3 si 4 de mai sus catre un alt organism EOTA;
     _
    |_| (*) - Ca am facut o alta cerere pentru un agrement tehnic european privind produsul pentru constructii la care se face referire la pct. 3 si 4 catre
    ...........................................................................
            (se va mentiona numele respectivului organism EOTA);
    Acea cerere nu a fost acceptata.
    - Ca sunt de acord ca alte organisme EOTA si Comisia CE sa fie instiintate cu privire la aceasta cerere;
    - Ca voi achita costurile care provin din procedura de agrementare conform regulilor nationale ale organismului de agrementare la care se face referire la pct. 1,
    - Ca voi sprijini procedura de agrementare, dupa cum se cere;
    - Ca voi asigura ca locurile de fabricatie sa poata fi vizitate oricand de catre organismul de agrementare sau de reprezentantul sau in timpul orelor de lucru, in vederea emiterii ETA.

            ...............               ......................
            (locul si data)               (semnatura autorizata)

------------
    (*) Se selecteaza casuta adecvata situatiei.

    ANEXA 2
    la regulament

                (Numele si adresa organismului membru EOTA)

    CONFIRMAREA ACCEPTARII CERERII PENTRU ACORDAREA UNUI AGREMENT TEHNIC EUROPEAN, PREVAZUT IN DIRECTIVA CONSILIULUI 89/106/EEC

    1. Cererea facuta de:
    ...........................................................................
    In data de ..................................................
                     (data cererii pentru agrement)
    pentru un agrement tehnic european privind produsul pentru constructii:
    ...........................................................................
    definit conform pct. 3 si 4 ale cererii sus-mentionate, este acceptata prin prezenta si procedura a fost initiata.
    2. Procedura de agrementare are urmatorul numar de referinta: .............
    3. Procedura de agrementare se bazeaza pe urmatoarele prevederi legale:
    - Hotararea Guvernului nr. 622/2004 privind conditiile de introducere pe piata a produselor pentru constructii;
    - Regulamentul privind agrementul tehnic european pentru produse pentru constructii, aprobat cu Ordinul MTCT nr. 2190/2004, care transpune regulile procedurale comune ale EOTA pentru solicitarea, elaborarea si acordarea de agremente tehnice europene,
    - (prevederi, statute, texte de contract sau acte similare, ale organismului de agrementare implicat, daca este necesar).
    4. Costurile pentru procedura de agrementare sunt determinate pe baza:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    (lista onorariilor, prevederi legale sau orice alte prevederi in vigoare pentru organismul de agrementare, cu referinte)

            ...............               ......................
            (Locul si data)               (semnatura autorizata)

    ANEXA 3
    la regulament

        FORMATUL-CADRU GENERAL PENTRU AGREMENTUL TEHNIC EUROPEAN (ETA)

    NOTA:
    Prezentul "Format-cadru general al agrementului tehnic european" asigura prezentarea agrementelor in mod unitar, indiferent de produsul sau produsele pentru constructii implicate, sau de organismul EOTA care emite ETA.
    In acest scop, "Formatul-cadru general" stabileste in mod unitar:
    - continutul general, sectiunile comune si numerotarea lor;
    - textul titlurilor generale;
    - textul clauzelor comune,
    si da informatii generale (in litere italice) asupra modului in care trebuie concepute diversele sectiuni si clauze ale ETA.

    ... Numele, adresa si logo-ul organismului care emite ETA;
    Autorizat si notificat conform art. 19 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a produselor pentru constructii

                            MEMBRU AL EOTA
                (prezentat sub forma de logo al EOTA)

             EUROPEAN ORGANISATION FOR TECHNICAL APPROVALS
             ORGANIZATIA EUROPEANA PENTRU AGREMENTE TEHNICE

    AGREMENT TEHNIC EUROPEAN - ETA - ... (numar in cadrul sistemului de numerotare EOTA)

    Denumirea comerciala: ... Se indica denumirea (denumirile) comerciala(e), daca este cazul, sau orice alta referinta asupra produsului (produselor), asa cum este (sunt) folosita(e) in Comunitatea europeana (si in alte tari apartinand Spatiului Economic European) pentru comercializarea produsului (produselor). Denumirea (denumirile) comerciala(e) sau alta referinta asupra produsului (produselor) nu trebuie sa conduca la neintelegeri in ce priveste performanta sau utilizarea preconizata a produsului (produselor).

    Titularul agrementului: ... Se indica numele si adresa producatorul sau a reprezentantul sau autorizat stabilit in Romania sau intr-un stat membru al Uniunii Europene caruia i s-a emis ETA (art. 18 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004; art. 5 alin. (1) din Regulamentul privind agrementul tehnic european pentru produse pentru constructii, denumit in continuare Regulament ETA)

    Tipul generic si utilizarea produsului(elor) pentru constructii:
    Se indica, in limba romana si in limba engleza, tipul generic si utilizarea preconizata a produsului (produselor) acoperite de ETA, precum si principalele niveluri/clase de performanta, daca sunt relevante (conform art. 6 alin. (2) si art. 12 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004).

    Valabil de la .....................
          pana la .....................
    (a se vedea art. 17 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004)

    Unitatea (unitatile) de productie*1):
    Se indica unitatea (unitatile) de productie. Daca sunt mai multe sedii de fabricatie, acestea trebuie indicate intr-o anexa la care trebuie sa se faca referire aici.
    Prezentul Agrement Tehnic European contine ... pagini incluzand ... anexe care fac parte integranta din acest document. (Se indica numarul total de pagini (text si desene, daca este cazul, in partea principala si in anexe) si numarul de anexe).
------------
    *1) Indicarea unitatii (unitatilor) de productie se face numai daca este necesara din motive tehnice, de exemplu, datorita prezumtiilor asumate la pct. II.4.1. Fabricare. Cand este adecvat din considerente practice sau daca titularul ETA doreste, unitatile de productie pot fi indicate intr-un supliment nepublicabil la ETA care este pastrat de organismul de agrementare emitent si trebuie a fi comunicat numai organismelor notificate implicate in procedura de atestare a conformitatii.

    I. TEMEIURI LEGALE SI CONDITII GENERALE

    1. Prezentul Agrement Tehnic European este emis de ... (numele organismului de agrementare) in conformitate cu:
    - Directiva Consiliului 89/106/EEC din 21 decembrie 1988 privind armonizarea legilor, reglementarilor si dispozitiilor administrative ale Statelor Membre referitoare la produse pentru constructii*2);
    - Hotararea Guvernului nr. 622/2004 privind conditiile de introducere pe piata a produselor pentru constructii;
    - Regulile de Procedura Comune privind solicitarea, elaborarea si acordarea agrementelor tehnice europene prevazute in anexa la Decizia Comisiei 94/23/EC*3);
    - Ghidul pentru ETA ... (Se indica titlul si numarul ghidului pentru ETA pe baza caruia se acorda ETA, cu exceptia situatiilor in care ETA este emis in absenta ghidurilor in conformitate cu cap. 4.2 din Regulamentul ETA, in temeiul art. 18 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004).
    2. ... (numele organismului de agrementare emitent) este autorizat sa verifice daca se respecta prevederile prezentului Agrement Tehnic European. Verificarea poate avea loc in unitatea (unitatile) de productie (de exemplu cu privire la indeplinirea ipotezelor asumate in prezentul agrement tehnic european pentru fabricare). Cu toate acestea, responsabilitatea pentru conformitatea produselor cu Agrementul Tehnic European si pentru adecvarea lor la utilizarea preconizata ramane in sarcina titularului de Agrement Tehnic European.
    3. Prezentul Agrement Tehnic European nu trebuie transferat altor producatori sau reprezentanti ai producatorilor in afara celor indicati la pagina 1, sau altor unitati de productie decat cele indicate la pagina 1/stabilite in contextul prezentului Agrement (se sterge unde este cazul).
    4. Prezentul Agrement Tehnic European poate fi retras de catre ... (numele organismului de agrementare emitent) in temeiul art. 5 (1) din Directiva Consiliului 89/106/EEC.
    5. Reproducerea prezentului Agrement Tehnic European, inclusiv transmiterea lui prin mijloace electronice, trebuie sa fie integrala. Totusi, o reproducere partiala poate fi facuta cu consimtamantul scris al ... (numele organismului de agrementare emitent). In acest caz, reproducerea partiala trebuie identificata ca atare. Textele si desenele din brosuri publicitare nu trebuie sa contrazica sau sa utilizeze in mod gresit Agrementul Tehnic European.
    6. Prezentul Agrement Tehnic European este emis de organismul de agrementare in limba romana. Aceasta versiune corespunde integral cu versiunea realizata in limba engleza, care este utilizata pentru circulatia in cadrul EOTA. Traducerile in alte limbi trebuie sa fie identificate ca atare.
------------
    *2) Jurnalul Oficial nr. L 40, din 11.02.1989, pag. 12
    *3) Jurnalul Oficial nr. L 17, din 20.01.1994, pag. 34.

    II. CONDITII SPECIFICE PRIVIND AGREMENTUL TEHNIC EUROPEAN

    1. Definirea produsului (produselor) si a utilizarii (utilizarilor) preconizate
    Se face o descriere tehnica a produsului (produselor) si se specifica utilizarea preconizata pe:
    - o pagina (sau mai putin) continand text si unul sau mai multe desene generale, care urmeaza a fi prezentate pe o pagina ca anexa 1, la care se face referire in textul prezentat la pct. II.1.
    sau,
    - doua pagini de text.
    Se descrie tipul si forma produsului (produselor) (incluzand nivelurile de performanta relevante), materialele constituente, componentii precum si procedeele de instalare si tipul de constructii pentru care produsul (produsele) acoperit(e) de ETA este (sunt) prevazut(e) a fi utilizat(e).
    Se indica durata de viata prezumata a produsului (produselor) pentru utilizarea preconizata.

    2. Caracteristici ale produsului (produselor) si metode de verificare
    Se prezinta caracteristici si parametri precisi si masurabili pentru produs (produse) si pentru constituentii si componentii sai (lor), dupa caz, luandu-se in consideratie mandatul pentru Ghidul ETA aferent familiei de produse relevante, elaborat de Comisia CE, sau daca produsul (produsele) se bazeaza pe procedura descrisa in art. 18 alin. (2) al Hotararii Guvernului nr. 622/2004, apeland in mod direct la cerintele esentiale relevante (anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004) si la "Ghidul de interpretare" a acestora (mentionat la art. 13 alin. (1) din Regulamentul ETA) si la niveluri sau clase de performanta, in sensul prevederilor din "Ghidul de interpretare", Sectiunea I, pct. 3.2, daca si in masura in care este necesar.
    In situatia in care compozitia sau parametrii produsului reclama un tratament confidential (de exemplu compozitia chimica a unor materiale), acestea nu trebuie indicate in continutul propriu-zis al ETA, dar trebuie pastrate de organismul de agrementare emitent in documentatia tehnica aferenta ETA si comunicate numai organismelor notificate implicate in procedura de atestare a conformitatii, in masura in care sunt necesare pentru efectuarea sarcinilor acestora de incercare, inspectie si certificare.
    Se prezinta sumar procedurile pe baza carora s-au facut estimarile cu privire la durabilitate, la caracteristicile si la performantele produsului. Se face referire la Ghidurile ETA si/sau la standardele armonizate ori la standardele nationale sau de alta natura recunoscute (privitoare la metode de incercare, metode de calcul etc.) si se indica valorile si parametrii relevanti, obtinuti din rezultate ca fiind corespunzatori si necesari pentru utilizarea produsului si pentru proiectarea constructiilor sau a elementelor de constructii in care este utilizat produsul. Se prezinta pe scurt orice metode speciale de incercare sau de evaluare si se indica valorile si parametrii relevanti, obtinuti din rezultate ca fiind corespunzatori si necesari pentru utilizarea produsului si pentru proiectarea constructiilor sau a elementelor de constructii in care este utilizat produsul. Daca este necesar si adecvat, se face trimitere la o anexa (anexe) ale ETA.

    3. Evaluarea conformitatii si marcajul CE
    3.1. Sistemul de atestare a conformitatii
    Se indica sistemul impus pentru atestarea conformitatii (dintre cele prevazute in anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004), asa cum e stabilit prin "Regulamentul privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii". Daca ETA acopera mai multe produse, sistemul impus pentru atestarea conformitatii trebuie indicat separat pentru fiecare din acestea.
    3.2. Responsabilitati
    3.2.1. Sarcinile producatorului
    3.2.1.1. Controlul productiei in fabrica
    Se specifica metodele si amploarea controlului intern permanent al productiei care trebuie asumat de producator, incluzand tipurile de incercari si frecventa minima a acestora. Daca ETA acopera mai multe produse, fiecare din acestea trebuie tratat separat.
    3.2.1.2. Alte sarcini ale producatorului (daca este cazul)
    Se specifica alte sarcini ale producatorului in functie de sistemul impus pentru atestarea conformitatii, de exemplu, incercarile initiale de tip. Daca ETA acopera mai multe produse, fiecare din acestea trebuie tratat separat.
    3.2.2. Sarcini ale organismelor notificate
    Se specifica diferitele sarcini ce revin organismelor notificate in functie de sistemul impus pentru atestarea conformitatii, incluzand tipurile si frecventa incercarilor, a inspectiilor si a supravegherii, dupa caz. Daca ETA acopera mai multe produse, fiecare din acestea trebuie tratat separat.
    3.3. Marcajul CE
    Marcajul CE trebuie aplicat pe ... (se mentioneaza, dupa caz: produsul insusi - indicandu-se, daca este necesar, unde anume pe produs; sau o eticheta atasata acestuia; ambalaj; documente comerciale insotitoare). Marcajul CE trebuie sa fie insotit de urmatoarele informatii:

    Se specifica, in concordanta cu prevederile generale stabilite in anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004 referitor la marcajul de conformitate CE, informatiile care trebuie date impreuna cu marcajul CE, de exemplu:
    - Numele sau sigla de identificare a producatorului si a instalatiei;
    - Numarul de identificare al organismului notificat implicat;
    - Identificarea produsului (denumirea comerciala);
    - Numarul ETA;
    - Caracteristicile/performantele relevante ale produsului si nivelurile/clasele acestora (toate produsele avand aceeasi identificare, indiferent de instalatia de fabricatie, trebuie sa indeplineasca caracteristicile si valorile de performanta relevante ale produsului).
    - Anul de fabricatie si, daca este necesar, data fabricatiei si numarul lotului de productie.

    4. Prezumtii pe baza carora a fost evaluata favorabil adecvarea produsului (produselor) la utilizarea preconizata
    4.1. Fabricatie
    Se indica tehnicile speciale de fabricatie si asamblare in fabrica si se stabilesc prevederi pentru calificarea personalului si pentru instalatiile tehnice ale unitatii de productie (de exemplu, pentru constructii incleiate sau sudate), in masura in care sunt relevante pentru adecvarea produsului (produselor) la utilizarea preconizata cand acesta (acestea) este (sunt) incorporat(e) in constructii si in masura in care exista o legatura cu satisfacerea cerintelor esentiale.
    In situatia in care prevederile referitoare la fabricatie reclama un tratament confidential, acestea nu trebuie indicate in continutul propriu-zis al ETA, dar trebuie pastrate de organismul de agrementare emitent in documentatia tehnica aferenta ETA si comunicate numai organismelor notificate implicate in procedura de atestare a conformitatii, in masura in care sunt necesare pentru efectuarea sarcinilor acestora de incercare, inspectie si certificare.
    4.2. Punere in opera
    Se specifica prevederi referitoare la montarea/asamblarea produsului (produselor) pe santier. Se dau instructiuni speciale pentru personalul angajat in executie si pentru maistri, in masura in care aceste aspecte sunt relevante pentru realizarea adecvarii produsului (produselor) la utilizarea preconizata, atunci cand produsul (produsele) este (sunt) incorporat(e) in constructii. Se dau de asemenea parametrii (valori de calcul etc.) si metodele care sunt necesare, daca este cazul, pentru proiectarea constructiilor sau a elementelor de constructii in care se preconizeaza ca va fi utilizat produsul. Acolo unde este cazul, se face referire la standarde, la Ghiduri ETA sau la anexa (anexele) la ETA. Se precizeaza clar faptul ca revine producatorului acelui (acelor) produs (produse) responsabilitatea sa asigure ca informatiile cuprinse in aceste prevederi sunt comunicate celor interesati.

    5. Recomandari pentru producator
    5.1. Recomandari cu privire la ambalare, transport si depozitare
    Se specifica astfel de prevederi, in masura in care sunt relevante pentru realizarea adecvarii produsului (produselor) la utilizarea preconizata atunci cand acesta (acestea) este (sunt) incorporat(e) in constructii. Se precizeaza clar faptul ca revine producatorului acelui (acelor) produs (produse) responsabilitatea sa asigure ca informatiile cuprinse in aceste prevederi sunt comunicate celor interesati.
    5.2. Recomandari cu privire la utilizare, mentenanta, reparatii
    Se specifica prevederi referitoare la "stadiul de exploatare", mentenanta, reparatii si prevenire, in masura in care sunt relevante pentru a mentine adecvarea produsului (produselor) la utilizarea preconizata atunci cand acesta (acestea) este (sunt) incorporat(e) in constructii. Se precizeaza clar faptul ca revine producatorului acelui (acelor) produs (produse) responsabilitatea sa asigure ca informatiile cuprinse in aceste prevederi sunt date celor interesati.

    ANEXA 3a
    la regulament

                                  Anexa 1
                     DESCRIEREA PRODUSULUI (PRODUSELOR)

    ... Desen (desene) descriind in general produsul(ele), pe o pagina, daca este cazul (a se vedea si indicatiile referitoare la continutul sectiunii II.1.

                             Anexe de la 2 la n

    Alte anexe, daca este cazul, indicand de exemplu:
    - O descriere suplimentara a produsului (produselor) si a constituentilor sai (lor), a detaliilor privind fabricatia, transportul, manipularea, depozitarea sau punerea in opera (cu desene, daca este cazul);
    - Metode pentru determinarea caracteristicilor produsului (incercare, calcul sau alte metode, in masura in care referirea la Ghiduri ETA sau la standarde nu este posibila);
      Metode de proiectare a elementelor de constructii in care se preconizeaza a fi incorporat(e) produsul (produsele), in masura in care sunt relevante pentru adecvarea produsului (produselor) la utilizarea preconizata atunci cand acesta (acestea) este (sunt) incorporat(e) in constructii si daca referirea la Ghiduri ETA sau la standarde nu este posibila;
      Instructiuni pentru montare/procesare, in masura in care sunt relevante pentru adecvarea produsului (produselor) la utilizarea preconizata atunci cand acesta (acestea) este (sunt) incorporat(e) in constructii si daca referirea la Ghiduri ETA sau la standarde nu este posibila.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2190/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2190 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu