Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2250 din 21 noiembrie 2007

privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VI „Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 834 din 5 decembrie 2007



In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 88 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura de soluţionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adăugată depuse în condiţiile titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 2. - Procedura se aplică şi cererilor de restituire aflate în curs de soluţionare la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

Art. 3. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului „Decizie de restituire a taxei pe valoarea adăugată", cod MEF 14.13.02.02/r, prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 4. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 6. - Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Daniel Chiţoiu

ANEXA Nr. 1

PROCEDURA

de soluţionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adăugată depuse în condiţiile titlului VI ,Taxa pe valoarea adăugată" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare

1.  Restituirea taxei pe valoarea adăugată se efectuează în termen de 45 de zile de la data depunerii cererii, potrivit art. 70 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

In situaţiile în care pentru soluţionarea cererii de restituire sunt necesare informaţii suplimentare, termenul de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării şi data primirii informaţiilor respective, potrivit art. 70 alin. (2) din acelaşi act normativ.

2. Cererea de restituire se depune de către persoanele care au dreptul să solicite restituirea, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

3. Cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată, împreună cu documentaţia prevăzută de dispoziţiile legale în vigoare, se depun la organul fiscal competent, direct la registratură sau la poştă, prin scrisoare recomandată.

Organul fiscal competent este:

a) pentru cererile de restituire ale ambasadelor, misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, ale personalului acestora, precum şi ale cetăţenilor străini cu statut diplomatic sau consular în România - direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti în a căror rază teritorială solicitantul îsi are sediul sau îsi desfăşoară activitatea;

b) pentru celelalte cereri de restituire - administraţia finanţelor publice în a cărei evidenţă fiscală este înregistrat solicitantul sau, după caz, organul fiscal desemnat potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

4.   De la registratură, cererea însoţită de documentaţia menţionată mai sus se repartizează compartimentului cu atribuţii în domeniul soluţionării cererilor de restituire a TVA (Serviciul administrare TVA şi accize, Serviciul ambasade şi reprezentanţe sau Serviciul de analiză de risc, după caz), denumit în continuare compartiment de specialitate, care înregistrează cererile într-o evidenţă specială, organizată potrivit anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură.

5.  Compartimentul de specialitate analizează cererea şi documentaţia depusă de solicitant, verificând respectarea condiţiilor prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru restituirea TVA şi întocmeşte Referatul pentru analiză documentară, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură.

6. Pe baza constatărilor cuprinse în Referatul pentru analiză documentară, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adăugată, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.

Proiectul deciziei se întocmeşte în două exemplare, se verifică şi se vizează de şeful compartimentului de specialitate şi se înaintează, împreună cu documentaţia şi cu Referatul pentru analiză documentară, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.

Deciziile de restituire a taxei pe valoarea adăugată emise sunt decizii sub rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 90 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

7.   Decizia de restituire a taxei pe valoarea adăugată aprobată se transmite compartimentului de colectare, în vederea compensării şi/sau restituirii, în conformitate cu prevederile art. 116 şi 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

8. Compartimentul de colectare, în baza datelor din evidenţa analitică pe plătitor, precum şi a Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adăugată, întocmeşte Nota de compensare şi/sau Nota de restituire a TVA, conform formularelor aprobate.

Nota de compensare şi/sau Nota de restituire TVA se întocmesc/întocmeşte în 3 exemplare, se semnează de şeful compartimentului de colectare şi se aprobă de directorul executiv adjunct coordonator/şeful administraţiei adjunct coordonator, după caz.

Nota de compensare şi/sau Nota de restituire a TVA aprobate/aprobată se transmit/transmite, pe bază de borderou, compartimentului de trezorerie în vederea efectuării compensării si/sau restituirii.

9.     După efectuarea compensării şi/sau restituirii, compartimentul de trezorerie transmite compartimentului de colectare două exemplare ale Notei de compensare şi/sau ale Notei de restituire a TVA, acestea purtând viza unităţii de Trezorerie a Statului.

10. Compartimentul de colectare transmite compartimentului de specialitate Decizia de restituire a taxei pe valoarea adăugată şi ambele exemplare ale notei, un exemplar pentru a fi comunicat solicitantului şi un exemplar în vederea arhivării.

11.  După operarea datelor privind soluţionarea cererii de restituire în evidenţa specială, compartimentul de specialitate transmite dosarul solicitării compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.

Dosarul solicitării cuprinde:

- cererea solicitantului;

- Referatul pentru analiză documentară;

- Decizia de restituire a taxei pe valoarea adăugată;

- Nota de compensare şi/sau Nota de restituire a TVA.

12.  După primirea Notei de compensare şi/sau a Notei de restituire a TVA de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate îl înştiinţează pe solicitant despre modul de soluţionare a cererii, prin transmiterea Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adăugată, a Notei de compensare si/sau a Notei de restituire a TVA.

ANEXA Nr. 1 la procedură

EVIDENŢA

cererilor de restituire a TVA

Nr.

crt.

Denumirea solicitantului

Codul de

identificare

fiscală

Nr. şi data înregistrării cererii de restituire a TVA

Suma solicitată

Decizia

organului

fiscal*)

Suma aprobată

Diferenţa faţa de suma solicitată

Data efectuării

compensării

şi/sau restituirii

0

1

2

3

4

5

6

7=4-6

8

*) Se va completa cu:  

A, în cazul cererilor aprobate;

R, în cazul cererilor respinse.

ANEXA Nr. 2 la procedură

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Unitatea fiscală...............................................

Nr.........................../.....................................

Aprobat,

Conducătorul unităţii fiscale,

.................................................

REFERAT

pentru analiză documentară

Prin Cererea de restituire a TVA înregistrată sub nr................./(denumirea contribuabilului) ......................................................................................., cod de identificare fiscală............................................................, solicită restituirea TVA în sumă de.......................................(lei).

Restituirea este solicitată pentru :.................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................ ......................................................... în temeiul dispoziţiilor legale.....................................................................................................................................................................................................

Pentru acordarea restituirii au fost verificate următoarele documente: ...........................................................................................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

In urma verificării documentaţiei depuse în vederea restituirii s-au constatat următoarele:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

In urma analizei facturilor anexate de contribuabil au rezultat următoarele :

TVA acceptată                                                                                                                                    - lei -

Nr. crt.

Factură nr./data

Furnizor/ Prestator

Cod de identificare

fiscală al furnizorului/

prestatorului

Total factură

Bază de impozitare

TVA

Documente de plată a facturii

TOTAL:

TVA respinsă                                                                                                                                        -lei -

Nr. crt.

Factură nr./data

Furnizor

Total factură

Baza de impozitare

TVA

Motive de fapt

Temei de drept

TOTAL:

Ca urmare a celor prezentate situaţia TVA este următoarea:

TVA solicitată la restituire:.................

TVA aprobată la restituire:.................

TVA respinsă la restituire:..................

Avizat

Funcţia........................................

Numele şi prenumele....................

Data............................................

Semnătura..................................

Verificat

Funcţia........................................

Numele şi prenumele....................

Data............................................

Semnătura..................................

Intocmit

Funcţia........................................

Numele şi prenumele....................

Data............................................

Semnătura..................................

ANEXA Nr. 2

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Unitatea fiscală...............................................

Nr.........................../.....................................

DECIZIE  DE  RESTITUIRE

a taxei pe valoarea adăugată

Către: Denumirea/Numele şi prenumele.......................................................................................................................................................................

Codul de identificare fiscală........................................................................................................................................................................ ................

Adresa: Localitatea........................................, str................................. nr.............., bl........., ap......, et........., judeţul/sectorul....................................

In baza art. 88 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a Cererii de restituire a TVA înregistrată sub nr..................din..............................., se stabileşte taxa pe valoarea adăugată de restituit, astfel:

TVA solicitată la restituire                                         .....................................lei;

TVA aprobată la restituire                                         .....................................lei;

TVA respinsă la restituire                                         ......................................lei.

Motivaţia respingerii........................................................................................................................................................................ ...........................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Suma aprobată la restituire urmează procedura prevăzută la art. 115, 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Prezenta decizie de restituire a taxei pe valoarea adăugată poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, potrivit art. 207 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la organul fiscal competent, potrivit art. 209 alin. (1) din acelaşi act normativ.

Avizat

Funcţia........................................

Numele şi prenumele..................

Data............................................

Semnătura..................................

Verificat

Funcţia........................................

Numele şi prenumele..................

Data............................................

Semnătura..................................

Intocmit

Funcţia.......................................

Numele şi prenumele..................

Data...........................................

Semnătura..................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2250/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2250 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2250/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu