ORDIN Nr. 235
din 20 februarie 2008
privind acceptarea Codului
international pentru transportul in siguranta al combustibilului nuclear
iradiat, plutoniului si deseurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, in
forma ambalata, la bordul navelor (Codul INF), adoptat de Organizatia Maritima Internationala
prin Rezolutia MSC.88(71) a Comitetului Securitatii Maritime din 27 mai 1999,
precum si a amendamentelor la acesta, adoptate de Organizatia Maritima
Internationala prin rezolutiile MSC.118(74), MSC.135(76) si MSC.178(79) ale
Comitetului Securitatii Maritime din anii 2001, 2002 si, respectiv, 2004
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 165 din 4 martie 2008
In temeiul prevederilor art. 12 lit. k) din Ordonanţa
Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, ale art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr.
42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin.
(4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se acceptă Codul internaţional pentru
transportul în siguranţă al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi
deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, în formă ambalată, la bordul
navelor (Codul INF), adoptat
de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.88(71) a Comitetului
Securităţii Maritime din 27 mai 1999, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se acceptă amendamentele la Codul INF
adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.118(74) a
Comitetului Securităţii Maritime din 6 iunie 2001, prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se acceptă amendamentele la Codul INF
adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.135(76) a Comitetului Securităţii
Maritime din 12 decembrie 2002, prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 4. - Se acceptă amendamentele la Codul INF
adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.178(79) a
Comitetului Securităţii Maritime din 10 decembrie 2004, prevăzută în anexa nr.
4.
Art. 5. - Autoritatea Navală Română va lua măsurile
necesare pentru punerea în aplicare a prezentului ordin.
Art. 6. -Anexele nr. 1-4 fac
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
ANEXA Nr. 1
REZOLUŢIA MSC.88(71)
(adoptată la 27 mai 1999)
Adoptarea Codului internaţional
pentru transportul în siguranţă al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului
şi deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, în formă ambalată, la bordul
navelor (Codul INF)
Comitetul Securităţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea
Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului,
notând adoptarea de către Adunare a rezoluţiilor:
- A.748(18) cu privire la Codul pentru transportul în
siguranţă al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu
nivel ridicat de radioactivitate, în butelii, la bordul navelor (Codul INF);
- A.790(19) cu privire la revizuirea Codului INF;
- A.853(20) cu privire la amendamentele la Codul INF;
şi
- A.854(20) cu privire la Instrucţiunile pentru
elaborarea planurilor de urgenţă de bord pentru navele care transportă
materialele prevăzute în Codul INF,
recunoscând necesitatea de a asigura aplicarea
obligatorie a standardelor internaţionale pentru transportul mărfii INF pe
mare,
notând, de asemenea, Rezoluţia MSC.87(71) prin care
s-au adoptat amendamentele la cap. VII din Convenţia internaţională din 1974
pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), aşa cum a fost modificată, pentru a face prevederile la Codul INF
obligatorii conform acestei convenţii la 1 ianuarie 2001 sau după această dată,
luând în considerare, la cea de-a şaptezeci şi una
sesiune a sa, textul Codului INF propus:
1. adoptă Codul pentru transportul în siguranţă al
combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu nivel ridicat de
radioactivitate, în formă ambalată, la bordul navelor (Codul INF), al cărui
text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. notează că, în conformitate cu amendamentele la
cap. VII din Convenţia SOLAS din 1974, amendamentele la Codul INF trebuie să
fie adoptate, să intre în vigoare şi să aibă efect în conformitate cu
prevederile art. VIII din respectiva convenţie, cu privire la procedura de
amendare aplicabilă anexei la Convenţie, alta decât cap. I;
3. solicită secretarului general să transmită tuturor
guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii
şi ale textului Codului INF conţinut în anexă;
4. solicită în plus secretarului general să transmită
copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor Organizaţiei
care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXĂ la Rezoluţia MSC.88(71)
CODUL INTERNAŢIONAL
pentru transportul în siguranţă al combustibilului
nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, în formă
ambalată, la bordul navelor (Codul INF)
CAPITOLUL 1
Generalităţi
1.1. Definiţii
1.1.1. In sensul prezentului cod:
1. Administraţie înseamnă guvernul statului al cărui pavilion nava este autorizată
să-l arboreze.
2. Convenţie înseamnă Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii
omeneşti pe mare, aşa cum a fost modificată.
3. Marfă INF înseamnă combustibilul nuclear iradiat, plutoniul şi deşeurile cu
nivel ridicat de radioactivitate, în formă ambalată, transportate ca marfă în
conformitate cu clasa 7 din Codul IMDG, planul 10, 11,
12 sau 13.
4. Combustibil nuclear iradiat înseamnă materialul care conţine izotopi de uraniu, toriu şi/sau
plutoniu care au fost utilizaţi la menţinerea unei reacţii nucleare în lanţ
autoîntreţinute.
5. Plutoniu înseamnă
amestecul de izotopi din materialul care a fost extras în timpul reprelucrării
combustibilului nuclear iradiat.
6. Deşeuri cu nivel
ridicat de radioactivitate înseamnă deşeurile
lichide obţinute în primul stadiu al procesului de extracţie sau deşeurile
concentrate rezultate din stadiile ulterioare de extracţie într-o instalaţie
pentru reprelucrarea combustibilului nuclear iradiat ori materialele solide în care aceste deşeuri
lichide au fost transformate.
7. Codul IMDG înseamnă
Codul maritim internaţional pentru mărfuri periculoase definit în regula VI1/14.6 din Convenţie.
8. Codul IBC înseamnă
Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru
transportul în vrac al produselor chimice periculoase, aşa cum s-a definit în
regula VII/8.1 din Convenţie.
9. Eveniment înseamnă un
incident sau o serie de incidente cu aceeaşi origine, inclusiv pierderea
integrităţii containerului care întreţine sau poate întreţine o scurgere ori o
posibilă scurgere de marfă INF. '
10. Degajare înseamnă
emisia de marfă INF din
sistemul de stocare sau pierderea unei mărfi INF în formă ambalată.
1.1.2. în sensul prezentului cod, navele care transportă
marfă INF sunt clasificate în 3 clase, în funcţie de activitatea totală a
mărfii INF care este
transportată la bord:
- Navă din clasa INF 1 - navele care sunt autorizate să transporte marfă INF cu o activitate totală mai mică de
4.000 TBq.
- Navă din clasa INF 2 -navele care sunt autorizate să transporte combustibil nuclear
iradiat sau deşeuri cu nivel ridicat de radioactivitate cu o activitate totală
mai mică de 2 x 106
TBq şi navele care sunt autorizate să transporte plutoniu cu o activitate
totală mai mică de 2 x 105 TBq.
- Navă din clasa INF 3 - navele care sunt autorizate să
transporte combustibil nuclear iradiat sau deşeuri cu nivel ridicat de
radioactivitate şi navele care sunt autorizate să transporte plutoniu, oricare
ar fi activitatea maximă totală a materialelor transportate.
1.2. Aplicare
1.2.1. Prezentul cod se aplică navelor angajate în
transportul mărfii INF, aşa cum se prevede în regula VII/15 din Convenţie.
1.2.2. Suplimentar faţă de cerinţele prezentului cod,
la transportul mărfii INF se vor aplica prevederile Codului IMDG.
1.2.3. Nu se permite ca mărfurile INF care ar necesita
transportul cu nave din clasa INF 3 să fie transportate pe nave de pasageri.
1.3. Inspecţie şi
certificare
1.3.1. Inaintea efectuării transportului de marfă INF,
nava destinată transportului de marfă INF trebuie să fie supusă unei inspecţii
iniţiale, care va include o examinare completă a structurii, a echipamentului,
a instalaţiilor, amenajărilor şi materialelorsale, în măsura în care
prevederile prezentului cod se aplică navei.
1.3.2. După inspecţia iniţială prevăzută la paragraful
1.3.1, Administraţia sau o organizaţie recunoscută de aceasta în conformitate
cu regula I/6 din Convenţie trebuie să emită navei Certificatul internaţional
de conformitate pentru transportul mărfii INF, al cărui model este prevăzut în
apendice.
1.3.3. O navă autorizată pentru transportul mărfii INF
trebuie să fie supusă inspecţiilor prevăzute de dispoziţiile aplicabile ale
cap. I din Convenţie, în
scopul verificării respectării prevederilor prezentului cod de către structura,
echipamentul, instalaţiile, amenajările şi materialele sale.
1.3.4. Certificatul
internaţional de conformitate pentru transportul mărfii INF încetează să fie
valabil dacă inspecţia prevăzută la paragraful 1.3.3 nu a fost efectuată sau
dacă s-a constatat că nava nu respectă prevederile prezentului cod ori atunci
când unul dintre certificatele prevăzute de Convenţie pentru această navă a
expirat.
CAPITOLUL 2
Stabilitatea după avarie
2.1. Stabilitatea după avarie a unei nave din clasa
INF 1 trebuie să fie după cum stabileşte Administraţia.
2.2. O navă din clasa INF 2 trebuie:
1. dacă este construită conform standardelor prevăzute
pentru o navă de pasageri, să respecte prevederile din partea B a cap. II-1 din
Convenţie; sau
2. dacă este construită conform standardelor prevăzute
pentru o navă de marfă, să respecte prevederile stabilităţii după avarie din
partea B-1 a cap. II-1 din Convenţie, indiferent de lungimea navei.
2.3. O navă din clasa INF 3 trebuie să respecte:
1. prevederile privind stabilitatea după avarie
aplicabile navelor de tipul 1, referitoare la capacitatea de supravieţuire şi
amplasarea încăperilor de marfă, care figurează în cap. 2 din Codul IBC; sau
2. indiferent de lungimea navei, prevederile cu
privire la stabilitatea după avarie din partea B-1 a cap. II-1 din Convenţie,
utilizând indicele de compartimentare RINF,
asa cum este dat mai jos:
RINF = R +0,2 (1- R)
CAPITOLUL 3
Măsuri de prevenire a incendiului
3.1. Măsurile de prevenire a incendiului aplicabile
unei nave din clasa INF 1 trebuie să fie după cum stabileşte Administraţia.
3.2. Navele din clasele INF 2
şi 3, indiferent de mărimea lor, trebuie să fie prevăzute cu următoarele
instalaţii şi echipamente:
1.o instalaţie de stingere a incendiului cu apă care
respectă cerinţele regulii II-2/4 din Convenţie;
2. instalaţii fixe de stingere a incendiului în
încăperile de maşini de categoria A, aşa cum s-a definit la regula II-2/3.19
din Convenţie, care respectă prevederile regulii II-2/7 din Convenţie;
3. instalaţii fixe pentru răcirea încăperilor de
marfă, care respectă prevederile regulii II-2/54.2.1.3 din Convenţie; şi
4. o instalaţie fixă de detectare şi semnalizare a
incendiului, pentru protejarea încăperilor de maşini, de locuit şi de serviciu,
care respectă prevederile regulii II-2/13 din Convenţie.
3.3. La navele din clasa INF 3, încăperile de locuit,
încăperile de serviciu, posturile de comandă şi încăperile de maşini de
categoria A trebuie să fie amplasate în prova sau în pupa încăperilor de marfă,
ţinând seama de siguranţa generală a navei.
CAPITOLUL 4
Controlul temperaturii în încăperile de marfă
4.1. La navele din clasele INF
1, 2 şi 3:
1. trebuie să fie prevăzută ventilarea sau răcirea
adecvată a încăperilor de marfă închise, astfel încât temperatura medie
ambiantă din aceste încăperi să nu depăşească 55°C în niciun moment;
2. instalaţiile de ventilaţie sau răcire care
deservesc încăperile de marfă destinate transportului de marfă INF trebuie să
fie independente de cele care deservesc alte încăperi; şi
3. acele elemente esenţiale pentru funcţionare, de
exemplu ventilatoare, compresoare, schimbătoare de căldură, circuite de răcire
a apei, trebuie să fie în număr dublu pentru fiecare încăpere de marfă, iar
piesele de rezervă trebuie să fie disponibile, după cum stabileşte
Administraţia.
CAPITOLUL 5
Consideraţii cu privire la structură
Structura punţilor şi
elementele de susţinere trebuie să fie suficient de rezistente pentru a rezista
la sarcina la care sunt supuse.
CAPITOLUL 6
Dispozitive de fixare a mărfii
6.1. Dispozitivele permanente de fixare a mărfii
trebuie să fie prevăzute pentru prevenirea deplasării coletelor în interiorul
încăperilor de marfă. La proiectarea dispozitivelor permanente, o atenţie
deosebită trebuie acordată poziţiei coletelor şi trebuie avute în vedere
următoarele niveluri de acceleraţie pentru navă:
- 1,5 g pe axa longitudinală;
- 1,5 g pe axa transversală;
- 1,0 g pe axa verticală, de jos în sus;
- 2,0 g pe axa verticală, de sus în jos.
6.2. Alternativ, în cazul în care coletele sunt
transportate pe puntea descoperită sau pe puntea vehiculelor, ele trebuie să
fie fixate în conformitate cu principiile privitoare la siguranţa arimării şi
fixării mărfurilor grele, unitare şi rulante, aprobate de Administraţie pe baza
instrucţiunilor elaborate de Organizaţie1).
1) Se face referire
la:
1. Codul de reguli practice pentru siguranţa arimării şi fixării mărfii, adoptat de Organizaţie prin
Rezoluţia A.714(17);
2. Instrucţiunile pentru dispozitivele de fixare ale
vehiculelor rutiere transportate pe nave Ro-Ro, adoptate de Organizaţie prin
Rezoluţia A.581 (14); şi
3. MSC/Circ.745 cu privire la
Instrucţiunile pentru pregătirea Manualului de fixare a mărfii.
6.3. Penele anticoliziune, în cazul în care sunt
utilizate, trebuie să fie dispuse astfel încât să nu interacţioneze sau să
împiedice fluxul de aer de răcire care poate fi necesar
conform prevederilor paragrafului 4.1.
CAPITOLUL 7
Alimentarea electrică
7.1. Alimentarea electrică a navelor din clasa INF 1
trebuie să fie după cum stabileşte Administraţia.
7.2. La navele din clasele INF 2 şi INF 3:
1. o sursă alternativă de energie electrică, care
respectă prevederile standardelor internaţionale acceptabile de către
Organizaţie2),
trebuie să fie prevăzută, astfel încât avaria care implică alimentarea
principală să nu afecteze sursa alternativă; şi
2. energia furnizată de sursa alternativă trebuie să
fie suficientă pentru alimentarea următoarelor instalaţii timp de cel puţin 36
ore:
2.1. echipamentul prevăzut pentru instalaţiile de
inundare şi răcire menţionate în paragrafele 3.2.3 şi 4.1; şi
2.2. toate instalaţiile de urgenţă cerute de Convenţie.
7.3. La o navă din clasa INF 3, sursa alternativă
menţionată la paragraful 7.2.1 trebuie să fie amplasată în exteriorul oricărei
avarii prevăzute în cap. 2.
CAPITOLUL 8
Protecţia radiologică
In funcţie de caracteristicile mărfii INF care urmează
a fi transportată şi conform proiectării navei, trebuie să fie prevăzute, dacă
este necesar, instalaţii sau echipamente suplimentare pentru protecţia
radiologică,'după cum consideră Administraţia.
CAPITOLUL 9
Management şi instruire
Managementul şi instruirea la o
navă care transportă marfă INF trebuie să fie dupa cum stabileşte
Administraţia, ţinând seama de evoluţia lucrărilor Organizaţiei.
CAPITOLUL 10
Planul de urgenţă de la bord
10.1. Fiecare navă care transportă marfă INF trebuie să
aibă la bord un plan de urgenţă.
10.2. Acest plan trebuie să fie aprobat de
Administraţie pe baza instrucţiunilor elaborate de Organizaţie3) şi scris în limba sau în limbile de lucru înţelese de
comandant şi ofiţeri. Planul trebuie să conţină minimum:
1. procedura ce trebuie urmată de comandant sau de
alte persoane care sunt responsabile pe navă cu raportarea unui eveniment care
implică marfă INF, aşa cum se cere în cap. 11 din prezentul cod.
2. lista autorităţilor sau
persoanelor ce vor fi contactate în cazul unui incident care implică marfă INF;
3. o descriere detaliată a măsurii ce trebuie luată
imediat de persoanele de la bord în scopul prevenirii, reducerii sau
controlului scurgerii şi pentru limitarea consecinţelor pierderii rezultate de
la marfa INF după producerea unui eveniment; şi
4. procedurile şi punctele de contact de pe navă,
pentru a permite coordonarea măsurilor luate la bord cu cele ale autorităţilor
naţionale şi locale.
10.3. Dacă prin alte instrumente internaţionale unei
nave i se cere să aibă un plan de urgenţă la bord, diferitele planuri pot fi
combinate într-un singur plan, intitulat „Plan de urgenţă maritimă la
bord"4).
CAPITOLUL 11
Notificarea în cazul unui eveniment care implică marfă INF
11.1. Prevederile privind notificarea din regula
VII/7-1 din Convenţie trebuie să se aplice atât pierderilor efective, cât şi
posibilelor pierderi de mărfuri INF peste bord, precum şi oricărui eveniment
care implică o degajare efectivă sau o posibilă degajare de marfă INF,
indiferent de motivul acestei pierderi ori degajări, inclusiv în scopul asigurării
siguranţei navei sau al salvării vieţii omeneşti pe mare.
11.2. O astfel de notificare trebuie făcută, de
asemenea, în cazul avariei, defecţiunii sau al penei de curent la o navă care
transportă marfă INF ce:
1. afectează siguranţa navei, incluzând coliziunea,
eşuarea, incendiul, explozia, defectarea structurală, inundarea şi rujarea
mărfii, dar fără a se limita la acestea; sau
2. are ca rezultat
compromiterea siguranţei navigaţiei, incluzând defectarea sau întreruperea
accidentală a funcţionării instalaţiei de guvernare, sistemului de propulsie,
instalaţiei de generare a energiei electrice si a principalelor mijloace de
navigaţie de la bord.
APENDICE
Modelul Certificatului internaţional de conformitate
pentru transportul mărfii INF5)
CERTIFICAT INTERNAŢIONAL DE CONFORMITATE PENTRU
TRANSPORTUL MĂRFII INF
(Sigiliul oficial)
emis în conformitate cu prevederile
Codului internaţional pentru transportul în siguranţă
al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, în
formă ambalată, la bordul navelor
(Codul INF)
(Rezoluţia MSC.88(71)
Sub autoritatea Guvernului
..................................................................................................................................................................................................................................
(denumirea oficială completă a ţării)
de către........................................................................................................................................................................ .............................................
(denumirea completă a persoanei competente sau a organizaţiei recunoscute
de către Administraţie)
2) Se face referire
la recomandările publicate de Comisia Internaţională de Electrotehnică şi, în
mod special, în Publicaţia 92 - Instalaţii electrice navale.
3) Se face referire la Instrucţiunile pentru elaborarea planurilor de
urgenţă de la bordul navelor care transportă materialele prevăzute în Codul INF
adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia A.854(20).
4) Se face referire
la Instrucţiunile pentru structura unui sistem integrat de planificare a
situaţiilor de urgenţă de la bord, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia
A.852(20).
5) Certificatul
trebuie să fie redactat în limba oficială a ţării emitente. Dacă limba
utilizată nu este engleza, franceza sau spaniola, textul
va include o traducere în una dintre aceste limbi.
Caracteristicile navei6)
Numele
navei....................................................................................................
Numărul sau literele
distinctive...........................................................................
Portul de
înmatriculare.......................................................................................
Tonajul
brut.......................................................................................................
Numărul IMO...................................................................................................
Clasa INF a navei (1.1.2 din
Cod).....................................................................
Se certifică prin prezentul că:
1. nava a fost inspectată în conformitate cu
prevederile paragrafului 1.3.1 din Cod; şi
2. în urma inspecţiei s-a constatat că structura,
echipamentul, instalaţiile, amenajările şi materialele navei respectă
prevederile aplicabile ale Codului.
Prezentul certificat este emis conform prevederilor
paragrafului 1.3.4 din Cod.
Emis
la............................................
(locul de emitere a certificatului)
......................................................
(data)
Subsemnatul declară că este legal autorizat de către
sus-menţionatul guvern să emită prezentul certificat.
.............................................................................................................................................................
(semnătura persoanei oficiale emitente şi/sau
sigiliul autorităţii emitente)
6) De
asemenea, caracteristicile navei pot fi prezentate pe orizontală în căsuţe.
ANEXA Nr. 2
REZOLUŢIA MSC.11 8
(74)
(adoptată la 6 iunie 2001)
Adoptarea amendamentelor
la Codul internaţional pentru transportul în siguranţă al combustibilului
nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate,
în formă ambalată, la bordul navelor (Codul INF)
Comitetul Securităţii Maritime,
amintind art. 28(b) din
Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la
funcţiile Comitetului,
notând Rezoluţia MSC.88(71), prin care s-a adoptat
Codul internaţional pentru transportul în siguranţă al combustibilului nuclear
iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, în
formă ambalată, la bordul navelor (denumit în continuare Codul INF), care a devenit obligatoriu
conform cap. VII din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii
omeneşti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenţia),
notând şi faptul că amendamentul 30 la Codul maritim
internaţional pentru mărfuri periculoase (Codul IM
DG) (difuzat prin MSC/Circ.961) include în Cod,
printre altele, un nou plan 14 de transport,
recunoscând necesitatea
amendării Codului INF pentru a ţine seama de amendamentele la amendamentul 30
la Codul IMDG,
notând, de asemenea, art. Vlll(b) şi regula VII/14.1
din Convenţie cu privire la procedura de amendare a Codului INF,
luând în considerare, la cea de-a şaptezeci şi patra
sesiune a sa, amendamentele la Codul INF, propuse şi difuzate în conformitate
cu art. Vlll(b)(i) din Convenţie:
1. adoptă, în conformitate cu art. Vlll(b)(iv) din
Convenţie, amendamentele la Codul INF, al căror text este prevăzut în anexa la
prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art.
Vlll(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele se vor considera ca fiind
acceptate la 1 ianuarie 2002, în afară de cazul în care, înainte de această
dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau
guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin
50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile
lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante la Convenţie să noteze
că, în conformitate cu art. Vlll(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor
intra în vigoare la 1 ianuarie 2003, după acceptarea lor în conformitate cu
paragraful 2;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu
art. Vlll(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la
Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor
conţinute în anexă;
5. solicită în plus secretarului general să transmită
copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor Organizaţiei
care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXĂ la Rezoluţia MSC. 118 (74)
AMENDAMENTE
la Codul internaţional pentru transportul în
siguranţă al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu nivel ridicat de
radioactivitate, în formă ambalată, la bordul navelor (Codul INF)
CAPITOLUL I
Generalităţi
1.1. Definiţii
In paragraful 1.1.1.3, cuvintele „planul 10,11, 12sau
13" se înlocuiesc cu cuvintele „planul de transport 10, 11,12, 13sau
14".
ANEXA Nr. 3
REZOLUŢIA MSC.135
(76)
(adoptată la 12 decembrie 2002)
Adoptarea amendamentelor la Codul internaţional
pentru transportul în siguranţă al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului
şi deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, în formă ambalată, la bordul
navelor (Codul INF)
Comitetul Securităţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea
Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului,
notând Rezoluţia MSC.88(71), prin care s-a adoptat
Codul internaţional pentru transportul în siguranţă al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi
deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, în formă ambalată, la bordul
navelor (denumit în continuare Codul INF), care a devenit obligatoriu
conform cap. VII din Convenţia internaţională din 1974
pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenţia),
notând, de asemenea, art. Vlll(b) şi regula VII/14.1
din Convenţie, referitoare la procedura de amendare a Codului INF,
recunoscând necesitatea
amendării Codului INF pentru a ţine seama de amendamentele la cap. VII din
Convenţie adoptate prin
Rezoluţia MSC.123(75),
luând în considerare, la cea de-a şaptezeci şi şasea
sesiune a sa, amendamentele la Codul INF, propuse şi difuzate în conformitate cu art. Vlll(b)(i) din
Convenţie:
1. adoptă, în conformitate cu art. Vlll(b)(iv) din
Convenţie, amendamentele la Codul INF, al căror text este prevăzut în anexa la
prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art.
Vlll(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele se vor considera ca fiind
acceptate la 1 ianuarie 2004, în afară de cazul în care, înainte de această dată,
mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele
contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin 50% din
tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la
aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante la Convenţie să noteze
că, în conformitate cu art. Vlll(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor
intra în vigoare la 1 iulie 2004, după acceptarea lor în conformitate cu
paragraful 2;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu
art. Vlll(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la
Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului
amendamentelor conţinute în anexă;
5. solicită în plus secretarului general să transmită
copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor Organizaţiei
care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXĂ la Rezoluţia
MSC. 135(76)
AMENDAMENTE
la Codul internaţional pentru transportul în
siguranţă al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate,
în formă ambalată, la bordul navelor (Codul INF), aşa cum a fost amendat
CAPITOLUL 1
Generalităţi
1.1. Definiţii
1. Subparagraful existent 3 din paragraful 1.1.1 se
înlocuieşte cu următorul:
„3. Marfă /A/Fînseamnă combustibil nuclear iradiat, plutoniu şi deşeuri cu
nivel ridicat de radioactivitate, în formă ambalată, transportate ca marfă în
conformitate cu clasa 7 din Codul IMDG."
2. In paragraful 1.1.1.7, referinţa „VII/14.6" se
înlocuieşte cu referinţa „VII/1.1".
1.2. Aplicare
3. In paragraful 1.2.2, cuvintele „se vor aplica"
se înlocuiesc cu cuvintele „trebuie aplicate".
ANEXA Nr. 4
REZOLUŢIA MSC.1 78(79)
(adoptată la 10 decembrie 2004)
Adoptarea amendamentelor la Codul internaţional
pentru transportul în siguranţă al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului
şi deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, în formă ambalată, la bordul
navelor (Codul INF)
Comitetul Securităţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea
Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului,
notând Rezoluţia MSC.88(71), prin care s-a adoptat
Codul internaţional pentru transportul în siguranţă al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi
deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, în formă ambalată, la bordul
navelor (denumit în continuare Codul INF), care a devenit obligatoriu conform cap. VII din Convenţia internaţională din 1974 pentru
ocrotirea vieţii omeneşti pe mare
(SOLAS) (denumită în continuare Convenţia),
notând, de asemenea, art. Vlll(b) şi regula VII/14.1
din Convenţie, referitoare la procedura de amendare a Codului INF,
luând în considerare, la cea de-a şaptezeci şi noua
sesiune a sa, amendamentele la Codul INF, propuse şi difuzate în conformitate cu art. Vlll(b)(i) din
Convenţie:
1. adoptă, în conformitate cu art. Vlll(b)(iv) din
Convenţie, amendamentele la Codul INF, al căror text este prevăzut în anexa la
prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art.
Vlll(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele se vor considera ca fiind
acceptate la 1 ianuarie 2006, în afară de cazul în care, înainte de această
dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau
guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin
50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile
lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante la Convenţie să noteze
că, în conformitate cu art. Vlll(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor
intra în vigoare la 1 iulie 2006, după acceptarea lor în conformitate cu
paragraful 2;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu
art. Vlll(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la
Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului
amendamentelor conţinute în anexă;
5. solicită în plus secretarului general să transmită
copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor Organizaţiei
care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXĂ la Rezoluţia MSC. 178(79)
AMENDAMENTE
la Codul internaţional pentru transportul în
siguranţă al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu nivel ridicat de
radioactivitate, în formă ambalată, la bordul navelor (Codul INF)
APENDICE
Modelul Certificatului internaţional de conformitate
pentru transportul mărfii INF
1. In modelul Certificatului
internaţional de conformitate pentru transportul mărfii INF, următoarea nouă
secţiune se introduce între secţiunea care începe cu cuvintele „Prezentul
certificat este emis" şi secţiunea care începe cu cuvintele „Emis
la":
„Data terminării inspecţiei pe care se bazează acest
certificat:..............................".
(zz/ll/aaaa)