ORDIN
Nr. 261 din 10 martie 2005
privind stabilirea categoriilor de obligatii fiscale pentru care organul fiscal
transmite contribuabililor, prin posta, formularele de declaratii
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 246 din 24 martie 2005
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile
ulterioare,
avand in vedere prevederile art. 79 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003, republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
Pentru indeplinirea obligatiei de declarare a veniturilor realizate in anul
fiscal 2004, se aproba transmiterea prin posta de catre organul fiscal catre
contribuabili, persoane fizice, a unui pachet informational continand
urmatoarele:
a) formularul 200 "Declaratie de venit global", cod 14.13.01.13;
b) formularul 202 "Declaratie speciala privind veniturile din
activitati independente", cod 14.13.01.13/4;
c) formularul 203 "Declaratie speciala privind veniturile din cedarea
folosintei bunurilor", cod 14.13.01.13/3;
d) ghidul pentru completarea si depunerea declaratiilor de venit pentru
anul 2004;
e) scrisoarea adresata contribuabililor, semnata de presedintele Agentiei
Nationale de Administrare Fiscala;
f) plicul "CR", destinat transmiterii declaratiilor de venit de
catre contribuabili;
g) plicul exterior pentru transmiterile in regim "Infadres
Fiscal" ale documentelor pachetului informational catre contribuabili.
Art. 2
Modelele si continutul formularelor adaptate pentru trimiterea/primirea
prin posta, precum si cele ale ghidului pentru completarea si depunerea
declaratiilor de venit pentru anul 2004, ale scrisorii semnate de presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, ale plicului "CR"
destinat transmiterii declaratiilor de catre contribuabili si ale plicului
exterior transmis contribuabililor in sistem "Infadres Fiscal" sunt
prezentate in anexa la prezentul ordin.
Art. 3
Costurile postale pentru transmiterile in regim "Infadres Fiscal"
cu indicatia "recomandat", precum si costurile postale pentru
transmiterile returate sunt suportate de Ministerul Finantelor Publice -
Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Costurile postale pentru trimiterile sosite cu indicatia speciala
"CR" - recomandat, la unitatile fiscale destinatare, de la
contribuabili, sunt suportate de catre directiile generale ale finantelor
publice judetene si a municipiului Bucuresti, din bugetele proprii.
Art. 4
Anexa*) face parte integranta din prezentul ordin.
------------
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Art. 5
Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia
economica si administrativa, Directia generala a tehnologiei informatiei, precum
si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti si unitatile lor subordonate vor duce la indeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 6
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
Numar de operator de date cu caracter personal - 1067
__________
/ ROMANIA \
| _____ |
| | MFP | |
200 DECLARATIE DE VENIT GLOBAL | |_____| |
_ _ _ _ | MINISTERUL |
Anul |2|0|0|4| | FINANTELOR |
|_|_|_|_| | PUBLICE |
\____________/
_
Declaratie rectificativa |_|
Se completeaza cu X in cazul
declaratiilor rectificative
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
________________________________________________________________________________
Initiala
Nume R/000001/CT tatalui Cod numeric personal
_________________________________________ __ _________________________
| POPESCU | A | | ||1 2 1 0 4 1 1 1 3 1 2 1
5|
|________________________________|________|
|__||_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Prenume Modalitati de restituire a
_________________________________________ diferentelor de impozit pe
| VASILE | venit*)
a |_________________________________________| _
d Strada Nr. |_| Numerar, prin unitatea de
r _________________________________________ trezorerie
e | Stefan cel Mare | 57 | _
s |________________________________|________| |_| Mandat postal
a Bloc Scara Etaj Ap. Judet/Sector _
_________________________________________ |_| Virament bancar
| M17| C | 1 | 25| CONSTANTA |
|____|_____|____|___|_____________________| ____________________________
Localitate Cod postal | Banca ....................
|
_________________________________________ | Nr. cont .................
|
| MUNICIPIUL CONSTANTA | |
|____________________________|
|______________________________|__________|
__________ _____________ Persoana trimisa in misiune
Telefon: |__________| Fax: |_____________| permanenta in strainatate
________________________________ Perioada de la: __/__/____
E-mail: |________________________________| la: __/__/____
*) Se bifeaza in functie de situatia dorita.
________________________________________________________________________________
|
B. VENIT DIN ACTIVITATI INDEPENDENTE |
| - lei -
B1. Comerciale |
Determinat in sistem real, pe baza |
datelor din evidenta contabila | _________________________________
| | 1.| |
1. Venit net ........................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| _________________________________
| | 2.| |
2. Pierdere fiscala .................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
B2. Profesii libere |
Determinat in sistem real, pe baza |
datelor din evidenta contabila | _________________________________
| | 3.|
|
3. Venit net ........................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| _________________________________
| | 4.|
|
4. Pierdere fiscala .................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| _________________________________
B3. Stabilit pe baza normelor de venit | | 5.|
|
5. Norma de venit ...................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| _________________________________
B4. Drepturi de proprietate intelectuala | | 6.|
|
6. Venit net ........................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| _________________________________
| | 7.|
|
7. Pierdere fiscala .................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
C. VENIT NET DIN SALARII |
| _________________________________
8. Venit net din salarii, realizat la | | 8.|
|
functia de baza .................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| _________________________________
9. Venit net din salarii, realizat in | | 9.|
|
afara functiei de baza ............. |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
10. Venit net din salarii primite din | _________________________________
strainatate pentru activitatea | |10.|
|
desfasurata in Romania ............. |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
D. VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINTEI |
BUNURILOR | _________________________________
| |11.|
|
11. Venit net .......................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
E. VENIT DIN STRAINATATE | _________________________________
| |12.| |
12. Venit .............................. |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| _________________________________
| |13.|
|
13. Pierdere fiscala ................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
F. VENITURI SCUTITE LA PLATA IMPOZITULUI |
PE VENIT |
| _________________________________
14. Venit net din activitati | |14.|
|
independente ....................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| _________________________________
15. Pierdere fiscala din activitati | |15.|
|
independente ....................... |
|___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
___________________________________________|____________________________________
______________________________________________________________________________
| Nota. Se vor anexa copiile declaratiilor speciale si fiselor fiscale pe baza
|
| carora s-a completat prezenta declaratie
|
|______________________________________________________________________________|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Va rugam sa introduceti declaratia Destinatar:
in plic astfel incat datele din Administratia Finantelor Publice
chenarul alaturat sa fie -----> a municipiului Constanta
vizibile in fereastra plicului:
Str.: Gheorghe Doja nr.: 3
Aveti obligatia depunerii declaratiei
de venit global, deoarece in anul Cod postal: 1275
2004 ati obtinut venit din salarii Localitatea: Constanta
si din activitati independente. Judet: Constanta
Oficiul postal: Constanta 1
cod 14.13.01.13
TIPARIT LA C.N. "IMPRIMERIA
NATIONALA" S.A.
PAG. 2
________________________________________________________________________________
G. DEDUCERI
______________________________________________________________________________
|Nr. | Tip deducere | Suma| Documente justificative
|
|crt.| |-lei-|
|
|____|________________________|_____|__________________________________________|
| 0 | 1 | 2 | 3
|
|____|________________________|_____|__________________________________________|
| 1 | Deduceri personale | | _
|
| | suplimentare | | Certificat de casatorie ............ |_|
|
| | | | _
|
| | _ | | Certificat de nastere (copii) ...... |_|
|
| | Copii ............ |_| | |
|
| | _ | | Certificat comisie expertiza _
|
| | Sot/Sotie ........ |_| | | medicala ........................... |_|
|
| | | |
|
| | Alti membri de _ | | Decizie de pensionare pentru _
|
| | familie .......... |_| | X | cazurile de invaliditate ........... |_|
|
| | | |
|
| | | | Adeverinta de venit pentru persoana _
|
| | | | aflata in intretinere .............. |_|
|
| | | | _
|
| | | | Declaratie pe propria raspundere ... |_|
|
| | | | _ _
|
| | | | Altele: ........ |_| Altele: ....... |_|
|
| | | | _ _
|
| | | | ................ |_| ............... |_|
|
|____|________________________|_____|__________________________________________|
| 2 | Cheltuieli pentru | | _
|
| | reabilitarea | | Documente de plata ................. |_|
|
| | locuintei de _ | | _
|
| | domiciliu ........ |_| | | Alte documente prevazute de lege ... |_|
|
| | | | _ _
|
| | | | ................ |_| ............... |_|
|
| | | | _ _
|
| | | | ................ |_| ............... |_|
|
|____|________________________|_____|__________________________________________|
| 3 | Prime de asigurare | | _
|
| | pentru locuinta _ | | Documente de plata ................. |_|
|
| | de domiciliu ..... |_| | | _
|
| | | | Alte documente prevazute de lege ... |_|
|
| | | | _ _
|
| | | | ................ |_| ............... |_|
|
| | | | _ _
|
| | | | ................ |_| ............... |_|
|
|____|________________________|_____|__________________________________________|
| 4 | Cotizatia de sindicat | | _
|
| | platita conform | | Documente de plata ................. |_|
|
| | legislatiei in _ | |
|
| | materie .......... |_| | | |
|____|________________________|_____|__________________________________________|
________________________________________________________________________________
H. DESTINATIA SUMEI REPREZENTAND 1% DIN IMPOZITUL PE VENITUL ANUAL DATORAT
_
1 |_| Bursa privata Contract Suma platita Documente de plata
conform Legii nr./data - lei - nr./data
nr. 376/2004 _________________ _______________ __________________
|_________________| |_______________| | ................
|
| ................
|
| ................
|
| ................
|
|__________________|
_
2 |_| Sponsorizare entitate nonprofit conform art. 90 alin. (2) din Legea
nr. 571/2003
Suma ...................... (lei)
Denumire entitate Cod de identificare fiscala Cont bancar (IBAN)
nonprofit al entitatii nonprofit
____________________ ___________________________ _________________________
|____________________|___________________________| |_________________________|
________________________________________________________________________________
I. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL
___ ______________________________________
Cod de identificare fiscala |___| |______________________________________|
Nume, prenume/Denumire ..................................................
Adresa: Judet ............... Sector ....... Localitate .................
Strada .............. Nr. ... Bloc ... Scara ... Etaj ... Ap. ...
Cod postal .......... Telefon ........ Fax ........ E-mail ......
________________________________________________________________________________
Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele
inscrise in acest formular sunt corecte si complete.
Semnatura | Semnatura
contribuabil _ data _ | reprezentant data _
| | | fiscal |
v v | v
.............. ...... | ............................. ......
|
________________________________________________________________________________
Loc rezervat organului fiscal Nr. inregistrare .....................
Data .................................
________________________________________________________________________________
Numar de operator de date cu caracter personal - 1067
_________
/ ROMANIA \
| _____ |
202 DECLARATIE SPECIALA PRIVIND | | MFP | |
VENITURILE DIN ACTIVITATI INDEPENDENTE | |_____| |
_ _ _ _ | MINISTERUL |
Anul |_|_|_|_| | FINANTELOR |
| PUBLICE |
\___________/
_
Declaratie rectificativa |_|
Se completeaza cu X in cazul
declaratiilor rectificative
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Initiala Cod numeric
personal/Numar
Nume tatalui Prenume de identificare fiscala
____________________________________________ __ _________________________
| | | | | | |
|
|______________________|________|_____________| |__| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| Judet Sector Localitate
|
|A _________________________________________________________________________
|
|d |______________________________|________|_________________________________|
|
|r Strada Nr. Bloc Scara Etaj Ap.
|
|e _________________________________________________________________________
|
|s |______________________________|_______|______|_______|_______|___________|
|
|a _________ ________ _________ _______
|
| Cod postal |_________| Telefon |________| Fax |_________| E-mail |_______|
|
|______________________________________________________________________________|
________________________________________________________________________________
B. DATE DESPRE ACTIVITATEA DESFASURATA
1. Natura veniturilor: _
Venituri comerciale |_| _
Venituri din profesii libere |_| _
Venituri din drepturi de proprietate intelectuala |_|
_ _ _ _
2. Obiectul principal de activitate ...................... Cod CAEN |_|_|_|_|
3. Forma de organizare: _
Individual |_| _
Asocieri intre persoane fizice |_| _
Asocieri intre persoane fizice si persoane juridice romane |_|
4. Locul principal de desfasurare a activitatii ............................
5. Autorizatie/Contract nr. ........... Data ....../....../.................
Organ emitent ...........................................................
6. Data inceperii activitatii ......./......./................
7. Data incetarii activitatii ......./......./................
________________________________________________________________________________
C. VENIT NET
__________________________
| 1. | |
1. Venit brut .................................. |____|_____________________|
__________________________
2. Cheltuieli deductibile ...................... | 2. | |
(rd. 2.1. sau rd. 2.2. + rd. 2.3. + |____|_____________________|
rd. 2.4. + rd. 2.5., dupa caz)
__________________________
|2.1.| |
2.1. Cheltuieli deductibile ................. |____|_____________________|
__________________________
|2.2.| |
2.2. Cheltuieli forfetare (60%) ............. |____|_____________________|
__________________________
|2.3.| |
2.3. Cheltuieli forfetare (70%) ............. |____|_____________________|
__________________________
2.4. Sume ce revin organismelor de gestiune |2.4.| |
colectiva .............................. |____|_____________________|
__________________________
2.5. Contributii sociale obligatorii |2.5.| |
platite ................................ |____|_____________________|
__________________________
3. Venit net (rd. 1 - rd. 2), | 3. | |
din care .................................... |____|_____________________|
__________________________
3.1. Venit net aferent activitatilor cu regim |3.1.| |
de retinere la sursa ................... |____|_____________________|
__________________________
| 4. | |
4. Pierdere fiscala (rd. 2 - rd. 1) ............ |____|_____________________|
________________________________________________________________________________
D. VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT
__________________________
| 1. | |
1. Venit net/Pierdere fiscala .................. |____|_____________________|
________________________________________________________________________________
E. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL
Nume, prenume/Denumire ..................................................
Adresa: Judet ............... Sector ....... Localitate .................
Strada .............. Nr. ... Bloc ... Scara ... Etaj ... Ap. ...
Cod postal .......... Telefon ........ Fax ........ E-mail ......
___ _________________
Cod de identificare fiscala |___| |_________________|
________________________________________________________________________________
Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele
inscrise in acest formular sunt corecte si complete.
Semnatura | Semnatura
contribuabil _ data _ | reprezentant data _
| | | fiscal |
v v | v
.............. ...... | ............................. ......
|
________________________________________________________________________________
Loc rezervat organului fiscal Nr. inregistrare .....................
Data .................................
cod 14.13.01.13/4
TIPARIT LA C.N. "IMPRIMERIA
NATIONALA" S.A.
______________________________________________________________________________
| FORMULARUL 202
|
| "DECLARATIE SPECIALA PRIVIND VENITURILE DIN ACTIVITATI
INDEPENDENTE" |
|______________________________________________________________________________|
Declaratia nu se completeaza de catre contribuabilii care au desfasurat
activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit.
Declaratia se completeaza pentru fiecare loc de realizare a venitului si pentru
fiecare categorie de venit, bifand casuta corespunzatoare uneia din urmatoarele
categorii de venituri: activitati comerciale, profesii libere, drepturi de
proprietate intelectuala.
Contribuabilii care obtin venituri din drepturi de proprietate intelectuala
de la mai multi platitori depun o singura declaratie speciala.
CAP. A
Date de identificare ale contribuabilului
Adresa - se inscrie adresa domiciliului fiscal.
Cod numeric personal/Numar de identificare fiscala - se inscrie codul
numeric personal din cartea de identitate, respectiv din buletinul de
identitate al fiecarui contribuabil sau numarul de identificare fiscala
atribuit de catre Ministerul Finantelor Publice cu ocazia inregistrarii
fiscale, dupa caz. In cazul contribuabililor care sunt platitori de taxa pe
valoare adaugata, codul numeric personal/numarul de identificare fiscala va fi
precedat de litera "R".
CAP. B
Date privind activitatea desfasurata
rd. 1. Natura veniturilor- se bifeaza una din casutele corespunzatoare
categoriei de venit realizat.
rd. 2. Obiectul principal de activitate - se inscrie denumirea activitatii
principale generatoare de venituri, desfasurata de contribuabil, precum si
codul CAEN al activitatii desfasurate.
rd. 3. Forma de organizare - se bifeaza una din casutele corespunzatoare
modului de desfasurare a activitatii.
rd. 4. Locul principal de desfasurare a activitati - se completeaza adresa
locului principal de desfasurare a activitatii. In cazul in care activitatea se
desfasoara prin mai multe puncte de lucru, se completeaza adresa locului
principal de desfasurare a activitatii.
rd. 5. Autorizatie/contract - se inscriu numarul documentului care atesta
dreptul dvs. de a desfasura activitate independenta potrivit legii, data
emiterii acestuia, precum si denumirea organului care l-a eliberat. Pentru
contribuabilii care desfasoara activitati in baza unui contract de agent se
inscriu numarul si data contractului.
rd. 6., 7. Data inceperii/incetarii activitati - se completeaza de catre
contribuabilii care isi incep/inceteaza activitatea in cursul anului fiscal.
Persoanele fizice autorizate care inceteaza activitatea in cursul anului
vor inscrie data depunerii autorizatiei de functionare la organul emitent.
CAP. C
Venit net
I. Activitate desfasurata in mod individual
C1. In cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati comerciale
si venituri din exercitarea unei profesii libere, determinate in sistem real.
Se completeaza pe baza datelor din evidenta contabila.
rd. 1. Venit brut - se inscrie suma reprezentand veniturile totale in bani
si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura incasate in anul fiscal
2004, atat din activitatea de baza, cat si din activitati adiacente.
rd. 2. Cheltuieli deductibile - se preia suma de la rd. 2.1.
rd. 2.1. Cheltuieli deductibile - se inscrie suma reprezentand cheltuielile
efectuate in vederea realizarii venitului, cu conditia sa fie efectuate in
interesul direct al activitatii, sa corespunda unor cheltuieli efective, sa fie
justificate cu documente si sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului
financiar al anului in cursul caruia au fost platite.
rd. 3. Venit net - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre venitul
brut si cheltuielile aferente deductibile, daca venitul brut este mai mare
decat cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 2 din rd. 1.
rd. 3.1. Venit net aferent activitatilor cu regim de retinere la sursa - se
inscrie partea din venitul net aferent activitatilor independente pentru care
platile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursa, inclusiv veniturile
obtinute dintr-o asociere cu o persoana juridica.
rd. 4. Pierdere fiscala - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre
cheltuielile deductibile si venitul brut, daca venitul brut este mai mic decat
cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 1 din rd. 2.
C2. In cazul persoanelor care realizeaza venituri din valorificarea sub
orice forma a drepturilor de proprietate intelectuala.
Se completeaza pe baza datelor din evidenta contabila sau pe baza
documentelor eliberate de platitorii de venit.
rd. 1. Venit brut - se inscrie suma reprezentand veniturile totale in bani
si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura realizate din valorificarea
sub orice forma a drepturilor de proprietate intelectuala, din toate sursele,
in anul fiscal 2004.
La stabilirea veniturilor brute din drepturi de proprietate intelectuala se
au in vedere atat sumele incasate in cursul anului, cat si retinerile in contul
platilor anticipate efectuate cu titlu de impozit si contributiile obligatorii,
retinute de platitorii de venit.
rd. 2. Cheltuieli deductibile - se inscrie suma de la rd. 2.1 sau suma
rezultata din insumarea cheltuielilor de la rd. 2.2, 2.3, 2.4 si 2.5, dupa caz.
rd. 2.1. Cheltuieli deductibile - se completeaza in situatia in care ati
optat pentru determinarea venitului net in sistem real, pe baza datelor din
evidenta contabila in partida simpla. Se inscrie suma reprezentand cheltuielile
totale efectuate in vederea realizarii venitului, cu conditia sa fie efectuate
in interesul direct al activitatii, sa corespunda unor cheltuieli efective, sa
fie justificate cu documente si sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului
financiar al anului in cursul caruia au fost platite, inclusiv contributiile
obligatorii datorate conform legii.
rd. 2.2. Cheltuieli forfetare (60%) - se completeaza in situatia in care
ati realizat venituri din drepturi de proprietate intelectuala, altele decat
drepturile de autor aferente operelor de arta monumentala.
rd. 2.3. Cheltuieli forfetare (70%) - se completeaza in situatia in care
ati realizat venituri din drepturi de autor aferente operelor de arta
monumentala.
rd. 2.4. Sume ce revin organismelor de gestiune colectiva - se completeaza
in cazul veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala transmise prin
succesiune, veniturilor din exercitarea dreptului de suita, veniturilor
reprezentand remuneratia compensatorie pentru copia privata. Se inscrie suma
totala platita organismelor de gestiune colectiva sau altor platitori care,
conform legii, au atributii de colectare si de repartizare a veniturilor intre
titularii de drepturi.
rd. 2.5. Contributii sociale obligatorii platite - se completeaza numai in
situatia in care venitul net se determina pe baza de cote forfetare de
cheltuieli, cu suma reprezentand contributiile sociale obligatorii platite.
rd. 3. Venit net - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre venitul
brut si cheltuielile deductibile aferente, respectiv din rd. 1 se scade rd. 2.
rd. 4. Pierdere fiscala - se completeaza numai de catre contribuabilii care
determina venitul net/pierderea in sistem real, si care in anul fiscal 2004 au
inregistrat pierderi. Se inscrie suma reprezentand diferenta dintre
cheltuielile deductibile efective si venitul brut, daca venitul brut este mai
mic decat cheltuielile deductibile, respectiv se scade din rd. 2, rd. 1.
II. Activitate desfasurata intr-o forma de asociere
C3. In cazul asocierilor dintre persoane fizice, care nu dau nastere unei
persoane juridice, se vor completa doar rd. 3 si rd. 4 din declaratie, dupa cum
urmeaza:
rd. 3. Venit net - se preia suma inscrisa in col. 5 sau col. 6, dupa caz,
randul corespunzator contribuabilului, din tabelul de la capitolul E din
Declaratia anuala de venit pentru asociatiile fara personalitate juridica,
constituite intre persoane fizice, reprezentand venitul net din asociere,
realizat in anul fiscal 2004, supus impozitului pe venit si distribuit
asociatului, conform contractului.
rd. 4. Pierdere fiscala - se preia suma inscrisa in col. 8, randul
corespunzator contribuabilului, din tabelul prevazut de la capitolul E din
Declaratia anuala de venit pentru asociatiile fara personalitate juridica,
constituite intre persoane fizice, reprezentand pierderea fiscala din asociere
realizata in anul fiscal 2004 si distributia asociatului, conform contractului.
C4. In cazul asocierilor constituite intre persoane fizice si persoane
juridice romane, care nu dau nastere unei persoane juridice, se vor completa
rd. 1, rd. 2 (cu rd. 2.5), rd. 3 si rd. 3.1 sau rd. 4, dupa caz, dupa cum
urmeaza:
rd. 1. Venit brut - se inscrie suma reprezentand profitul/venitul cuvenit
persoanei fizice, determinat cu respectarea regulilor stabilite in legislatia
privind impozitul pe profit/venitul microintreprinderilor.
rd. 2. Cheltuieli deductibile - se preia suma de la rd. 2.5.
rd. 2.5. Contributii sociale obligatorii platite - se inscrie suma
reprezentand contributiile sociale obligatorii platite de/pentru persoana
fizica in calitate de asociat.
rd. 3. Venit net - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre venitul
brut si contributiile sociale obligatorii platite, respectiv dintre suma
inscrisa la rd. 1 si suma inscrisa la rd. 2.
rd. 3.1. Venit net aferent activitatilor cu regim de retinere la sursa - se
preia suma de la rd. 3.
rd. 4. Pierdere fiscala - se inscrie suma reprezentand pierderea fiscala a
persoanei fizice, determinata cu respectarea regulilor stabilite in legislatia
privind impozitul pe profit/venitul microintreprinderilor.
CAP. D
Venit scutit la plata impozitului pe venit
Se completeaza de catre contribuabilii care realizeaza in anul fiscal 2004
venituri din activitati independente scutite la plata impozitului pe venit,
conform legislatiei specifice.
rd. 1. Venit net/Pierdere fiscala - pentru completare se anuleaza cu o
linie una dintre expresiile "venit net" sau "pierdere
fiscala", in functie de rezultatul activitatii independente desfasurate in
perioada de scutire si se inscrie, dupa caz, suma reprezentand venitul
net/pierdere fiscala.
Numar de operator de date cu caracter personal - 1067
_________
/ ROMANIA \
| _____ |
203 DECLARATIE SPECIALA PRIVIND | | MFP | |
VENITURILE DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR | |_____| |
_ _ _ _ | MINISTERUL |
Anul |_|_|_|_| | FINANTELOR |
| PUBLICE |
\___________/
_
Declaratie rectificativa |_|
Se completeaza cu X in cazul
declaratiilor rectificative
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Initiala Cod numeric
personal/Numar
Nume tatalui Prenume de identificare fiscala
____________________________________________ __ _________________________
| | | | | | | |
|______________________|________|_____________| |__|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| Judet Sector Localitate |
|A _________________________________________________________________________
|
|d |______________________________|________|_________________________________|
|
|r Strada Nr. Bloc Scara Etaj Ap.
|
|e _________________________________________________________________________
|
|s |______________________________|_______|______|_______|_______|___________|
|
|a _________ ________ _________ _______
|
| Cod postal |_________| Telefon |________| Fax |_________| E-mail |_______|
|
|______________________________________________________________________________|
________________________________________________________________________________
B. DATE PRIVIND CONTRACTUL INCHEIAT INTRE PARTI
1. Numele si prenumele (denumirea) persoanei careia
i se cedeaza dreptul de folosinta a bunului .............................
2. Contract de inchiriere/arendare nr. ............... Data ..../..../......
3. Data inceperii realizarii venitului ......../......./....................
4. Data incetarii realizarii venitului ......../......./....................
5. Date de identificare ale bunului ........................................
........................................
_ _
6. Natura bunului: Constructii |_| Altele |_|
7. Determinarea venitului net:
_ _
Sistem real |_| Cote forfetare de cheltuieli |_|
________________________________________________________________________________
C. VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR
- lei -
C1. CONSTRUCTII C2. ALTE BUNURI
______________________________
1. Contravaloarea chiriei/arendei, conform |1.1| |2.1|
|
contractului .............................
|___|__________|___|___________|
2. Cheltuieli ce cad, conform dispozitiilor
legale, in sarcina proprietarului,
uzufructuarului sau a altui detinator
legal, daca sunt efectuate de cealalta ______________________________
parte contractanta, prevazute in |1.2| |2.2|
|
contract .................................
|___|__________|___|___________|
______________________________
3. Venit brut*) (rd. 1.1 + rd. 1.2, respectiv |1.3| |2.3|
|
rd. 2.1 + rd. 2.2) .......................
|___|__________|___|___________|
______________________________
4. Cheltuieli deductibile (rd. 1.3 x 50%, |1.4| |2.4|
|
respectiv rd. 2.3 x 30%) .................
|___|__________|___|___________|
______________________________
5. Venit net (rd. 1.3 - rd. 1.4, respectiv |1.5| |2.5|
|
rd. 2.3 - rd. 2.4) .......................
|___|__________|___|___________|
______________________________
| 6.|
|
6. Total venit net (rd. 1.5 + rd. 2.5) ......
|___|__________________________|
*) Persoanele care au optat pentru stabilirea venitului net in sistem real
completeaza rd. 3 si rd. 4 pe baza datelor din evidenta contabila in partida
simpla.
________________________________________________________________________________
D. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL
Nume, prenume/Denumire ..................................................
Adresa: Judet ............... Sector ....... Localitate .................
Strada .............. Nr. ... Bloc ... Scara ... Etaj ... Ap. ...
Cod postal .......... Telefon ........ Fax ........ E-mail ......
___ _________________
Cod de identificare fiscala |___| |_________________|
________________________________________________________________________________
Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele
inscrise in acest formular sunt corecte si complete.
Semnatura | Semnatura
contribuabil _ data _ | reprezentant data _
| | | fiscal |
v v | v
.............. ...... | ............................. ......
|
________________________________________________________________________________
Loc rezervat organului fiscal Nr. inregistrare .....................
Data .................................
Cod 14.13.01.13/3
TIPARIT LA C.N. "IMPRIMERIA
NATIONALA" S.A.
________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
| FORMULARUL 203 |
| "DECLARATIE SPECIALA PRIVIND VENITURILE DIN CEDAREA FOLOSINTEI
BUNURILOR" |
|______________________________________________________________________________|
Declaratia se completeaza si se depune daca realizati venituri in bani
si/sau in natura provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile,
obtinute in calitate de proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, numai
in cazul in care contractul de inchiriere/arendare incheiat intre parti,
indeplineste cel putin una din urmatoarele conditii:
- este exprimat in valuta;
- contine clauze cu privire la suportarea, de catre chirias, a
cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului,
uzufructuarului sau altui detinator legal;
- cuprinde alte clauze care nu sunt evaluabile la momentul incheierii
contractului.
In situatia in care ati obtinut venituri din cedarea folosintei bunurilor
din mai multe surse, respectiv contracte de inchiriere, veti depune cate o
declaratie speciala pentru fiecare sursa.
In cazul cedarii folosintei bunurilor detinute in comun, fiecare
coproprietar va completa si va depune cate o declaratie, corespunzator cotei
care ii revine din proprietate.
CAP. A
Date de identificare ale contribuabilului
Adresa - se inscrie adresa domiciliului fiscal.
Cod numeric personal/Numar de identificare fiscala - se inscrie codul
numeric personal din cartea de identitate, respectiv din buletinul de
identitate al fiecarui contribuabil sau numarul de identificare fiscala
atribuit de catre Ministerul Finantelor Publice cu ocazia inregistrarii
fiscale, dupa caz. In cazul contribuabililor care sunt platitori de taxa pe
valoare adaugata, codul numeric personal/numarul de identificare fiscala va fi
precedat de litera "R".
CAP. B
Date privind contractul incheiat intre parti
rd. 1. Numele si prenumele (denumirea) persoanei careia i se cedeaza
dreptul de folosinta a bunului - se completeaza numele si prenumele (denumirea)
persoanei careia i s-a cedat dreptul de folosinta a bunului, conform
contractului incheiat intre parti.
rd. 2. Contract de inchiriere/arendare - se completeaza astfel:
- se elimina din text cuvantul "inchiriere" sau
"arendare", in functie de natura contractului incheiat intre parti;
- se inscrie numarul sub care a fost inregistrat la organul fiscal
contractul incheiat intre parti, precum si data inregistrarii acestuia.
rd. 3. Data inceperii realizarii venitului - se inscrie data prevazuta
pentru inceperea derularii contractului incheiat intre parti.
rd. 4. Data incetarii realizarii venitului - se inscrie data prevazuta
pentru incetarea contractului incheiat intre parti.
Rubricile de la pct. 3 si 4 se completeaza numai daca evenimentele
respective se produc in cursul anului pentru care se depune declaratia
speciala.
rd. 5. Date de identificare ale bunului - se inscriu datele de identificare
ale bunului a carui folosinta este cedata. De exemplu:
a) pentru imobile (cladiri, terenuri): adresa completa (strada, numar,
bloc, etaj, apartament), suprafata totala, din care inchiriata;
b) pentru autovehicule: tipul, anul de fabricatie, numarul de
inmatriculare, seria motorului, seria sasiului;
c) alte bunuri: denumirea bunului, descrierea detaliata, cu identificarea
principalelor caracteristici care individualizeaza bunul.
rd. 6. Natura bunului - se bifeaza casuta corespunzatoare naturii bunului a
carui folosinta a fost cedata.
In cazul contractelor care au ca obiect atat inchirierea de constructii,
cat si inchirierea de alte bunuri (terenuri, masini si utilaje agricole etc.),
se vor bifa ambele casute.
In situatia in care in contractul de inchiriere nu se mentioneaza distinct
chiria aferenta constructiei si cea aferenta terenului sau altor bunuri,
contribuabilul va bifa numai casuta "Altele".
Constructiile sunt definite conform Catalogului privind clasificarea si
duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.
CAP. C
Venit net din cedarea folosintei bunurilor
Se completeaza coloana C1 "Constructii" in cazul contractelor
care au ca obiect inchirierea de constructii, respectiv coloana C2 "Alte
bunuri", in cazul contractelor care au ca obiect inchirierea altor bunuri.
In situatia in care in contractul de inchiriere nu se mentioneaza distinct chiria
aferenta constructiei si cea aferenta terenului sau a altor bunuri, se va
completa numai coloana C2.
rd. 1. Contravaloarea chiriei/arendei conform contractului - se inscrie
contravaloarea (in lei) a chiriei aferente constructiilor (rd. 1.1) si/sau
contravaloarea (in lei) a chiriei/arendei aferenta altor bunuri (rd. 2.1),
prevazute in contractul incheiat intre parti pentru anul fiscal 2004,
indiferent de momentul platii acestora.
In situatia in care chiria/arenda reprezinta echivalentul in lei al unei
valute, venitul brut anual se determina pe baza chiriei/arendei lunare evaluate
la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei,
din ultima zi a fiecarei luni, corespunzator lunilor din perioada de impunere.
In situatia in care arenda se achita in natura, evaluarea in lei a acesteia
se face pe baza preturilor medii ale produselor agricole, conform Normelor
metodologice date in aplicarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
Randul 1 nu se completeaza de catre contribuabilii care au optat pentru
determinarea venitului net in sistem real.
rd. 2. Cheltuieli ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina
proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, daca sunt
efectuate de cealalta parte contractanta, prevazute in contract - se inscrie
suma totala (in lei) a cheltuielilor aferente constructiilor (rd. 1.2) si/sau
aferente altor bunuri (rd. 2.2) ce cad, conform dispozitiilor legale, in
sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, dar care,
potrivit clauzelor contractului, sunt efectuate de cealalta parte contractanta.
Randul 2 nu se completeaza de catre contribuabilii care au optat pentru
determinarea venitului net in sistem real.
rd. 3. Venit brut - se inscrie suma calculata prin majorarea
chiriei/arendei cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale,
in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, daca
sunt efectuate de cealalta parte contractanta, respectiv se completeaza rd. 1.3
prin insumarea datelor inscrise la rd. 1.1 si rd. 1.2, si/sau rd. 2.3 prin
insumarea datelor inscrise la rd. 2.1 si rd. 2.2. In venitul brut se includ si
eventualele daune platite potrivit unor clauze contractuale, in cazul
rezilierii contractelor inainte de termen.
In cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net
in sistem real se inscrie totalitatea veniturilor incasate ca urmare a cedarii
folosintei bunului.
rd. 4. Cheltuieli deductibile - se inscrie suma rezultata din aplicarea
unei cote forfetare de cheltuieli de 50% la venitul brut (rd. 1.3), in cazul
constructiilor, si/sau suma rezultata din aplicarea unei cote forfetare de
cheltuieli de 30% la venitul brut (rd. 2.3), in cazul altor bunuri.
In cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net
in sistem real si conduc evidenta contabila in partida simpla, se inscrie suma
reprezentand cheltuieli deductibile efectuate in vederea realizarii venitului
(col. C1 sau col. C2, dupa caz).
rd. 5. Venit net - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre venitul
brut si cheltuielile deductibile aferente, respectiv dintre datele inscrise la
rd. 1.3 si datele inscrise la rd. 1.4, in cazul constructiilor, si/sau
diferenta dintre datele inscrise la rd. 2.3 si datele inscrise la rd. 2.4, in
cazul altor bunuri.
rd. 6. Total venit net - se inscrie suma obtinuta prin cumularea sumelor
inscrise la rd. 1.5 si rd. 2.5.
Stimate contribuabil,
Agentia Nationala de Administrare Fiscala, din subordinea Ministerului
Finantelor Publice, are ca obiectiv principal colectarea veniturilor bugetului
de stat. Realizarea obiectivului nu poate fi facuta in bune conditii fara
participarea dvs. voluntara la indeplinirea obligatiilor fiscale care va revin.
In acest sens Agentia este preocupata sa va puna la dispozitie servicii moderne
si usor de utilizat.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala aplica sistemul de
transmitere/primire prin posta a declaratiilor de venit, astfel incat dvs. sa
va puteti indeplini obligatiile de declarare a veniturilor realizate in anul
2004 intr-un mod cat mai simplu.
Utilizand acest sistem veti economisi o parte din timpul dvs. deoarece nu
mai trebuie sa va deplasati la sediul Administratiei Finantelor Publice pentru
a depune declaratia.
Pentru utilizarea acestui sistem, tot ce trebuie sa faceti dvs. este sa
completati formularele, conform instructiunilor incluse in pachetul
informational primit, iar apoi sa le introduceti in plicul destinat
transmiterii si sa-l depuneti pana la data de 15 mai 2005 inclusiv, la cel mai
apropiat oficiu postal. Recipisa, pe care o veti primi la depunerea plicului,
constituie dovada respectarii obligatiei de declarare a veniturilor realizate
in anul fiscal 2004.
Va recomandam ca, pentru transmiterea declaratiilor prin posta, in sistem
recomandat, sa utilizati plicul cu indicatia "CR" primit, acesta
fiind un plic special, pentru care nu trebuie sa achitati taxele postale. In
cazul in care veti utiliza un alt plic, taxele postale vor fi suportate de dvs.
Pentru informatii suplimentare, va puteti adresa Biroului de Asistenta a
Contribuabililor de la unitatea fiscala in raza careia aveti domiciliul.
Speram ca acest sistem de transmitere prin posta a declaratiilor de venit
sa constituie un mijloc eficient de usurare a obligatiilor dvs. in calitate de
contribuabil la bugetul de stat.
PRESEDINTELE
AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA,
Sebastian BODU
______________________________________________________________________________
| ______________________
|
| EXPEDITOR: | C.R. |
|
| | POSTA ROMANA |
|
| .................................. | Nr. 103/DEP/001/2005 |
|
| | Valabil - 2005 - |
|
| .................................. | |
|
| | SE TAXEAZA LA |
|
| .................................. | DESTINATIE |
|
| |______________________|
|
| ..................................
|
|
|
| .................................. |
|
|
| R ....................
|
| |
| ________________________________
|
| AGENTIA NATIONALA DE | |
|
| ADMINISTRARE FISCALA | |
|
| | |
|
| Impozitul pe venit | |
|
| |________________________________|
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| ______________________
|
| EXPEDITOR: AGENTIA NATIONALA DE | T.P. |
|
| ADMINISTRARE FISCALA | POSTA ROMANA |
|
| Str. Apolodor nr. 17, Sector 5, | Nr. 103/DEP/300/2005 |
|
| Bucuresti, cod postal 050741 | Valabil - 2005 - |
|
| |______________________|
|
|
|
| INFADRES FISCAL |
| ________________________________
|
| | |
|
| | | |
| | |
|
| | |
|
| |________________________________| |
|
|
|
|
| AGENTIA NATIONALA DE
|
| ADMINISTRARE FISCALA
|
|
|
| Impozitul pe venit
|
| |
|______________________________________________________________________________|
GHID PENTRU COMPLETAREA SI DEPUNEREA DECLARATIILOR DE VENIT PENTRU ANUL
2004
Stimate contribuabil,
Agentia Nationala de Administrare Fiscala va trimite acest pachet
informational cu declaratiile de venit de completat, pentru ca din informatiile
existente in baza noastra de date reiese ca ati obtinut in anul 2004 venituri
care se globalizeaza si pentru care aveti obligatia declararii veniturilor.
Pentru a completa in mod corect formularele de declaratii, va rugam sa
cititi cu atentie indrumarile de mai jos, care va vor ajuta, de asemenea, sa
stabiliti daca aveti sau nu obligatia sa depuneti declaratia de venit global
si/sau declaratii speciale.
I. TREBUIE SA DEPUN DECLARATIA DE VENIT GLOBAL - formularul 200?
______________________________________________________________________________
| AVETI OBLIGATIA | NU AVETI OBLIGATIA
|
| de a depune Declaratia daca in anul 2004 va aflati | de a depune Declaratia
|
| in cel putin una din urmatoarele situatii: | daca in anul 2004 ati
|
| | indeplinit cumulativ
|
| | urmatoarele conditii:
|
|_____________________________________________________|________________________|
| - daca ati lucrat la un singur angajator o perioada | - ati lucrat la un
|
| mai mica de un an; | singur angajator, cu
|
| - daca ati lucrat la un singur angajator tot anul | functie de baza, pe
|
| (1.01 - 31.12.2004), insa angajatorul nu v-a | intreaga perioada a
|
| regularizat FF1; | anului fiscal (de la
|
| - daca ati lucrat la mai multi angajatori in cursul | 01.01 - 31.12.2004) si
|
| anului 2004; | nu ati obtinut si alte
|
| - daca ati obtinut venituri asimilate salariilor | venituri care se
|
| (ex. indemnizatii ca membru al unui consiliu de | globalizeaza (din
|
| administratie, ca cenzor, ca asociat unic etc.); | activitati
|
| - daca ati obtinut salarii din strainatate pentru | independente, salarii
|
| activitatea desfasurata in Romania; | sau cedarea folosintei
|
| - daca ati obtinut venituri din activitati | bunurilor);
|
| independente din categoria: | - angajatorul v-a
|
| - activitatilor comerciale (fapte de comert, | regularizat Fisa
|
| prestari de servicii, altele decat cele din | fiscala 1, caz in care
|
| profesii libere, activitati desfasurate in baza | sunt completate toate
|
| unei conventii civile, practicarea unei | randurile la cap. VI
|
| meserii); | "Date referitoare
la |
| - profesiilor libere (exercitarea profesiilor | regularizarea
|
| de medic, avocat, notar, auditor, expert | impozitului"
din |
| contabil, contabil autorizat, consultant de | formularul FF1;
|
| plasament in valori mobiliare, arhitect etc.); |
|
| - drepturilor de proprietate intelectuala |
|
| (brevete de inventie, desene si modele, mostre, |
|
| marci de fabrica si comert, drepturi de autor |
|
| si drepturi conexe dreptului de autor si altele |
|
| asemenea); |
|
| - daca ati obtinut venituri din cedarea folosintei |
|
| bunurilor (ex.: din arenda sau inchirieri de |
|
| constructii sau alte bunuri); |
|
| - daca ati obtinut venituri din strainatate ca |
|
| urmare a desfasurarii unor activitati in | |
| strainatate: activitati independente si/sau cedarea |
|
| folosintei bunurilor; |
|
| - daca ati obtinut venituri din activitati | |
| independente scutite la plata impozitului pe venit. |
|
|_____________________________________________________|________________________|
_____________________________________________________|________________________
| ATENTIE! Daca mai aveti nelamuriri referitoare la obligatia depunerii
|
| declaratiei, va puteti adresa organului fiscal de domiciliu,
|
| pentru clarificarea situatiei dvs. fiscale.
|
|______________________________________________________________________________|
II. CUM COMPLETEZ DECLARATIA DE VENIT GLOBAL?
CAP. A
DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
-> in situatia in care formularul 200 "Declaratie de venit
global" are completate eronat datele dvs. de identificare, va rugam sa le
corectati, pentru a corespunde datelor inscrise in documentul dvs. de
identitate (buletin sau carte) la momentul depunerii declaratiei, caz in care
anexati copie dupa buletinul sau cartea de identitate.
-> in situatia in care aveti deschis un cont curent sau cont de card, va
rugam sa completati numarul de cont si banca, pentru a ne da posibilitatea sa
va viram in acest cont eventualele diferente de impozit de restituit, fara a
mai fi necesara deplasarea dvs. la unitatile de trezorerie sau la oficiile
postale.
CAP. B
VENIT NET DIN ACTIVITATI INDEPENDENTE
-> completati intai formularul 202 "Declaratie speciala privind
veniturile din activitati independente", in functie de categoria venitului
obtinut, conform instructiunilor de completare de pe verso-ul declaratiei;
-> completati dupa aceea capitolul B din formularul 200 "Declaratie
de venit global", astfel:
______________________________________________________________________________
| - in rd. 1 sau rd. 2 - pentru veniturile comerciale; | preluand datele
|
|______________________________________________________| referitoare la
|
| - in rd. 3 sau rd. 4 - pentru veniturile din | venitul net sau
|
| profesii libere; | pierderea fiscala din
|
|______________________________________________________| declaratiile speciale
|
| - in rd. 6 sau rd. 7 - pentru veniturile din drepturi|
|
| de proprietate intelectuala. |
|
|______________________________________________________|_______________________|
| - in rd. 5 - numai in situatia in care ati desfasurat| preluand suma
|
| activitati independente, fiind impusi pe| reprezentand norma de
|
| baza normelor de venit | venit corespunzatoare
|
| | perioadei lucrate din
|
| | Decizia de plati
|
| | anticipate primita de
|
| | la organul fiscal
|
|______________________________________________________|_______________________|
CAP. C
VENIT NET DIN SALARII
-> veti inscrie in randurile de "venit net din salarii realizat la
[...]" sumele preluate din fisele fiscale FF1 si FF2, astfel:
______________________________________________________________________________
| - in rd. 8 - "[...] la functia de baza" | suma din rd. 13.1 al cap.
V |
| | "Calculul impozitului pe
veniturile|
| | din salarii" din
FF1 |
|_________________________________________|____________________________________|
| - in rd. 9 - "[...] in afara functiei | suma preluata din rd. 13.1
al |
| de baza" | cap. III "Calculul
impozitului pe |
| | veniturile din salarii, altele
|
| | decat cele de la functia de
baza" |
| | din FF2
|
|_________________________________________|____________________________________|
| - in rd. 8 sau in rd. 9 - daca ati | totalul rezultat din adunarea
|
| lucrat la mai multi angajatori | sumelor din fisele fiscale de
|
| | acelasi fel (FF1 sau FF2)
|
|_________________________________________|____________________________________|
Daca nu ati primit astfel de fise pana in ultima zi a lunii februarie 2005
sau la plecarea dvs. din unitate, va rugam sa le solicitati de la angajator.
-> veti inscrie in rd. 10 - "Venit net din salarii primite din
strainatate pentru activitatea desfasurata in Romania" suma rezultata prin
cumularea venitului net declarat lunar, preluat din rd. 3 din "Declaratia
privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre
persoanele fizice romane cu domiciliul in Romania care desfasoara activitate in
Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor
diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania" - cod
14.13.01.13/5.
CAP. D
VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR
-> completati intai formularul 203 "Declaratie speciala privind
veniturile din cedarea folosintei bunurilor" pentru fiecare bun
inchiriat/arendat, in conditiile si conform instructiunilor de completare
tiparite pe verso-ul declaratiei;
-> completati dupa aceea rd. 11 "Venit net" preluand datele
referitoare la venitul net astfel:
______________________________________________________________________________
| - ati realizat venituri din cedarea folosintei | din declaratia speciala
|
| bunurilor in conditiile mentionate in |
|
| instructiunile tiparite pe verso-ul |
|
| formularului 203? |
|
|________________________________________________|_____________________________|
| - ati realizat venituri din cedarea folosintei | din decizia de plati
|
| bunurilor fara sa indepliniti nici una din | anticipate
|
| conditiile mentionate in instructiunile |
|
| tiparite pe verso-ul formularului 203? |
|
|________________________________________________|_____________________________|
| - ati realizat venituri din inchirierea sau | totalul rezultat din
|
| arendarea mai multor bunuri? | cumularea venitului net,
din|
| | toate declaratiile speciale
|
| | 203 si/sau toate deciziile
|
| | de plati anticipate
|
|________________________________________________|_____________________________|
CAP. E
VENIT DIN STRAINATATE
-> completati intai formularul 201 "Declaratie speciala privind
veniturile din strainatate"
-> completati dupa aceea capitolul E din formularul 200, astfel:
- preluand datele referitoare la venit (in rd. 12) sau pierdere fiscala
(in rd. 13) din declaratia speciala;
- daca ati realizat venituri din mai multe tari sau din mai multe surse
atunci veti inscrie suma rezultata din adunarea venitului/pierderii fiscale,
din toate declaratiile speciale privind veniturile din strainatate, depuse
pentru anul fiscal 2004.
CAP. F
VENITURI SCUTITE DE LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT
-> completati intai rd. 1 din cap. D al formularului 202
"Declaratie speciala privind veniturile din activitati independente",
conform instructiunilor de completare de pe verso-ul declaratiei;
-> completati dupa aceea rd. 14 sau rd. 15 din capitolul F al
formularului 200 "Declaratie de venit global" cu sumele reprezentand
venitul net sau pierderea fiscala, din formularul 202 - capitolul D;
CAP. G
DEDUCERI
Se completeaza numai in cazul in care dvs. solicitati acordarea de catre
organul fiscal a uneia sau mai multora dintre deducerile mentionate, inscriind
"X" in:
- casuta corespunzatoare tipului de deducere solicitat din col. 1 "Tip
deducere";
- casutele corespunzatoare documentelor prezentate pentru acordarea
deducerilor din col. 3 "Documente justificative".
Documentele justificative care trebuie prezentate pentru acordarea deducerilor
sunt:
______________________________________________________________________________
| - deducerile | copii legalizate de pe documentele justificative care
|
| personale | atesta dreptul la deduceri personale suplimentare, numai
|
| suplimentare | daca acestea nu v-au fost acordate de catre angajator
|
|________________|_____________________________________________________________|
| | _
|
| - cheltuielile | - devizul de lucrari intocmit de | din care sa reiasa
|
| pentru | persoana fizica/juridica autorizata | materialele
specifice|
| reabilitarea | sau | achizitionate si
|
| locuintei de | - declaratie pe propria raspundere > categoriile
de |
| domiciliu | in cazul realizarii lucrarilor in | lucrari executate,
|
| | regie proprie | exprimate in unitati
|
| | _| fizice si valorice;
|
| | - documentele justificative care
|
| | atesta plata _
|
| | - documentele justificative |
|
| | privind plata cheltuielilor | in cazul lucrarilor
|
| | si > executate la
partile |
| | - repartizarea acestora pe | comune ale
|
| | fiecare proprietar _| condominiului
|
| | - actul de proprietate;
|
| | - actul de identitate;
|
| | - actele de stare civila, dupa caz.
|
|________________|_____________________________________________________________|
| - prime de | - documentele justificative care atesta plata primelor;
|
| asigurare | - contractul de asigurare;
|
| pentru locuinta| - documentul de atestare a platii primei de asigurare;
|
| de domiciliu | - actul de proprietate;
|
| | - actele de stare civila, dupa caz.
|
| - cotizatia de | - documentele justificative care atesta plata acesteia
|
| sindicat | sau
|
| | - sumele se preiau din copia Fisei fiscale 1 - in cazul
|
| | retinerii pe statul de plata
|
|________________|_____________________________________________________________|
CAP. H
DESTINATIA SUMEI REPREZENTAND 1% DIN IMPOZITUL PE VENITUL ANUAL DATORAT
Se completeaza numai daca ati platit in anul 2004 sume reprezentand burse
private si/sau daca optati pentru virarea unei sume din impozitul pe venitul
anual datorat pentru entitati nonprofit, inscriind dupa caz, la pct. 1 si/sau
pct. 2, datele prevazute in rubricile respective ale declaratiei.
Daca suma cumulata aferenta celor doua optiuni depaseste limita de 1% din
impozitul anual datorat, atunci suma luata in calcul este limitata la nivelul
acestui plafon avand prioritate cheltuielile efectuate cu bursele private.
III. CUM TREBUIE SA PROCEDEZ PENTRU DEPUNEREA DECLARATIILOR?
Plicul cu declaratiile de venit trebuie trimis la administratia finantelor
publice in raza careia aveti domiciliul.
Veti introduce in plicul primit in pachetul informational, pe care este
inscris indicativul CR, cate un exemplar din formularele completate:
-> formularul 200 "Declaratie de venit global", pretiparit,
astfel incat in fereastra plicului sa fie vizibila adresa administratiei
finantelor publice, tiparita in chenarul colorat din partea de jos a acestui
formular;
-> formularele de declaratii speciale in copie sau in original, dupa
caz;
-> formularele de fise fiscale, in copie;
-> documente justificative (copii legalizate sau fotocopii) bifand, daca
este cazul, casutele corespunzatoare din cap. G si H ale formularului
"200".
Celalalt exemplar din formularele completate se pastreaza de dvs., impreuna
cu recipisa primita de la oficiul postal la care ati depus plicul cu
declaratiile.
In situatia in care realizati venituri (cu exceptia salariilor) din mai
multe surse, (exemple de sursa: un contract de inchiriere, locul de desfasurare
a activitatii independente), aveti obligatia depunerii unei declaratii speciale
pentru fiecare sursa de venit la organul fiscal in a carui raza teritoriala se
afla sursa respectiva. Aceste declaratii speciale se pot depune la organul
fiscal corespunzator, fie prin posta, cu scrisoare recomandata, achitand taxele
postale, fie direct la registratura acestuia.
In situatia in care ati desemnat, in conditiile legii, un reprezentant
fiscal, declaratiile de venit pot fi completate si depuse de catre acesta.
Numai in aceasta situatie veti completa capitolul cuprinzand datele de identificare
ale reprezentantului fiscal pe fiecare formular de declaratie de venit.