ORDIN Nr. 29
din 5 februarie 2009
privind modificarea anexei F
la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr.
850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a
sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al
imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului,
precum si conditiile de eligibilitate
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 74 din 9 februarie 2009
In baza Referatului de aprobare nr. 117.182/2009 al Direcţiei generale politici agricole,
având în vedere prevederile lit. f) pct. 2 din anexa
nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea
acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal,
zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării
teritoriului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile art. 61 alin.
(2) şi (3) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 8/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale,
ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. -Anexa F la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor
metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru
activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al
organizării şi sistematizării teritoriului, precum şi condiţiile de
eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30
decembrie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Ilie Sârbu
ANEXĂ (Anexa F la Ordinul nr. 850/2006)
NORME METODOLOGICE
privind modul de acordare a sprijinului financiar şi
condiţiile de eligibilitate, pentru subvenţionarea motorinei pentru lucrările din agricultură
Art. 1. - (1) Se acordă sprijin financiar prin
subvenţionarea preţului motorinei utilizate pentru lucrările mecanice de
înfiinţare a culturilor agricole, în cuantum de 1 leu/litru, aferent unei
cantităţi de 39 litri/hectar, pentru suprafeţe de minimum un hectar, pe baza
adeverinţelor pentru motorină eliberate de direcţiile pentru agricultură şi
dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) se acordă
beneficiarilor până la concurenţa cotelor aprobate cu această destinaţie
fiecărei direcţii pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti.
Art. 2. - (1) Acordarea sprijinului financiar prin
subvenţionarea costului motorinei utilizate pentru înfiinţarea culturilor
agricole se derulează astfel:
a) pentru culturile de primăvară, perioada de depunere
a cererilor la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti este cuprinsă între 9 februarie şi 30
aprilie inclusiv, termenul-limită de utilizare a adeverinţelor pentru
achiziţionarea motorinei de la furnizori este 29 mai inclusiv, iar data-limită de depunere a deconturilor
justificative de către furnizori la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare
rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti este 30 iunie inclusiv;
b) pentru culturile de toamnă,
perioada de depunere a cererilor la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare
rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti este cuprinsă între 1
august şi 30 octombrie inclusiv, termenul-limită de utilizare a adeverinţelor
pentru achiziţionarea motorinei de la furnizori este 15 noiembrie inclusiv, iar
data-limită de depunere a deconturilor justificative de către furnizori la
direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti este 30 noiembrie inclusiv.
(2) Adeverinţele neutilizate până la datele prevăzute
la alin. (1) îşi pierd valabilitatea, devenind nule de drept.
Art. 3. - (1) Sprijinul financiar prevăzut la art. 1 se
acordă procentual beneficiarilor, în raport cu cota alocată judeţului, iar în
cazul în care nu se realizează integral cantitatea repartizată, cantităţile neutilizate vor fi
transferate altor beneficiari/judeţe, după caz.
(2) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale, prin departamentul de specialitate, stabileşte şi transmite direcţiilor
pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti cantităţile de motorină pentru care se acordă sprijin financiar.
Art. 4. - Beneficiarii sprijinului financiar sunt cei
prevăzuţi la art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru
aprobarea acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul
vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi
sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 125/2007, cu modificările şi completările ulterioare, care înfiinţează
culturi în teren arabil.
Art. 5. - Pentru acordarea sprijinului financiar,
solicitanţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii de eligibilitate:
a) să facă dovada dreptului de folosinţă asupra
suprafeţei de teren pe care înfiinţează culturi, în calitate de proprietar, arendaş,
concesionar, sau organizaţi în alte forme de asociere şi/sau exploatare a
terenului, prin documente tip acte de proprietate, contracte de arendă, de
vânzare-cumpărare, de concesionare, de închiriere, de comodat, donaţii;
b) suprafeţele de teren pe care înfiinţează culturi să
fie de minimum un hectar, inclusiv;
c) să nu figureze ca debitori la direcţiile pentru
agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti, ca
urmare a nerespectării condiţiilor de eligibilitate aferente altor forme de
sprijin financiar acordate anterior, sau să îşi lichideze debitele existente
până la data depunerii cererii de sprijin financiar.
Art. 6. - (1) Pentru obţinerea sprijinului financiar,
solicitanţii întocmesc cereri, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, şi le
depun la primăria în a cărei rază teritorială se află terenul arabil pe care
înfiinţează culturi, însoţite de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate,
pentru persoanele fizice, sau copie de pe certificatul de înmatriculare şi/sau
certificatul de înregistrare, pentru persoanele juridice, după caz;
b) adeverinţă eliberată de primărie, conform
înscrisurilor din Registrul agricol, cu suprafaţa de teren pe care o
exploatează.
(2) In situaţia în care un producător agricol
înfiinţează culturi pe suprafeţe de teren care sunt situate în mai multe
unităţi administrativ-teritoriale, acesta formulează cereri de sprijin
financiar care se depun la fiecare primărie în a cărei rază teritorială se află
terenul arabil în cauză.
(3) Cererile se întocmesc în 3 exemplare şi, împreună
cu documentele justificative anexate, se verifică de către reprezentanţii în
teritoriu ai direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, numiţi prin decizie de către directorii
executivi ai direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, sau de consilierii ori de inspectorii în
domeniul agricol din cadrul primăriilor, se înregistrează în Registrul de
evidenţă a cererilor pentru achiziţionarea motorinei cu sprijin financiar,
întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, şi se avizează de către
primar.
(4) Un exemplar al cererii avizate şi documentele
justificative anexate se păstrează la primărie, un exemplar se păstrează de
către solicitant, iar al treilea exemplar al cererii avizate se depune la direcţiile pentru agricultură
şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, astfel:
a) personal de către beneficiar;
b) prin reprezentanţii în teritoriu ai direcţiilor
pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti sau prin consilierii ori inspectorii în domeniul agricol din cadrul
primăriilor, pe baza listei cu beneficiarii sprijinului financiar pentru
motorină, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
c) prin prestatorii de servicii, persoane fizice sau
juridice, care deţin tractoare, maşini şi utilaje
agricole şi/sau autovehicule specializate pentru transportul de combustibil, împuterniciţi
de primării, denumiţi în continuare prestatori de
servicii, pe baza listei cu beneficiarii
sprijinului financiar pentru motorină, întocmită conform modelului prevăzut în
anexa nr. 3.
(5) Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti analizează cererile, le aprobă şi
eliberează adeverinţe pentru cantităţile de motorină aprobate, întocmite
conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, persoanelor nominalizate la alin.
(4).
(6) In funcţie de cantitatea de motorină aprobată,
beneficiarii pot solicita eliberarea unei singure adeverinţe pentru întreaga
cantitate sau, după caz, eliberarea unui număr de maximum 10 (zece) adeverinţe
pentru fracţii din această cantitate, până la acoperirea cantităţii totale de
motorină aprobate.
(7) După primirea adeverinţei (adeverinţelor),
beneficiarii se prezintă la depozitele sau la staţiile de distribuţie a
motorinei aparţinătoare operatorilor economici producători, importatori şi/sau
distribuitori de motorină, denumiţi în continuare furnizori,
şi achiziţionează motorină, în baza adeverinţei
(adeverinţelor) în original, la preţul practicat, mai puţin contravaloarea
sprijinului financiar instituit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.626/2008
privind aprobarea activităţii pentru care se acordă sprijin financiar
producătorilor agricoli din sectorul vegetal în anul 2009, a cuantumului
sprijinului financiar, precum şi a sumei totale alocate acestei activităţi.
Art. 7. - (1) Beneficiarii care nu au posibilitatea
achiziţionării motorinei direct de la furnizori pot solicita în scris
primăriilor ca ridicarea adeverinţelor de la direcţia pentru agricultură şi
dezvoltare rurală judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti să se facă de
către prestatorii de servicii, pe baza împuternicirii eliberate de primărie şi
a tabelului cu solicitanţii beneficiari ai sprijinului pentru motorină,
întocmite în conformitate cu modelul prevăzut în anexele nr. 3 şi 5.
(2) In baza documentelor prevăzute la alin. (1),
direcţia pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţeană, respectiv a
municipiului Bucureşti eliberează adeverinţe prestatorilor de servicii pe
numele beneficiarilor.
(3) Prestatorii de servicii
care au fost împuterniciţi pentru a ridica motorină în numele beneficiarilor
achiziţionează motorină de la furnizori, în baza adeverinţei (adeverinţelor) în
original, la preţul practicat, mai puţin contravaloarea sprijinului financiar
instituit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.626/2008, şi au obligaţia să o
păstreze la dispoziţia beneficiarilor ori să o predea acestora, în funcţie de
solicitări.
Art. 8. - (1) Reprezentanţii din teritoriu ai
direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti sau consilierii ori inspectorii în domeniul agricol din
cadrul primăriilor, după caz, au următoarele atribuţii:
a) verifică cererile solicitanţilor şi documentele
justificative anexate, urmărind corectitudinea datelor înscrise de aceştia;
b) stabilesc necesarul de motorină, conform
solicitărilor din cerere;
c) întocmesc listele beneficiarilor de sprijin
financiar pentru motorină, conform opţiunilor acestora;
d) depun la direcţia pentru agricultură şi dezvoltare
rurală judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti cererile, pe baza listei
întocmite conform opţiunii beneficiarilor, ridică adeverinţele în numele
beneficiarilor şi le predau ulterior acestora, completând Registrul de evidenţă
a cererilor pentru achiziţionarea motorinei cu sprijin financiar prevăzut în
anexa nr. 2; '
e) predau prestatorilor de servicii listele şi
cererile, în baza împuternicirii aprobate de primarul comunei, conform opţiunii
beneficiarilor;
f) verifică, în prezenţa beneficiarilor, suprafeţele
înfiinţate de către aceştia, conform declaraţiilor din cererile de sprijin
financiar, şi întocmesc procesul-verbal de recepţie, compensare suprafeţe şi
restituire, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.
(2) In cazul în care se constată că nu au fost
realizate suprafeţele menţionate în cererea de acordare a sprijinului
financiar, beneficiarii vor restitui sumele aferente reprezentând sprijin
financiar nejustificat.
(3) Procesele-verbale de recepţie, compensare suprafeţe
şi restituire se transmit la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, unde se înregistrează în
Registrul de evidenţă a beneficiarilor de sprijin financiar prin adeverinţe
pentru motorină, prevăzute în anexa nr. 6.
(4) Primarii au următoarele
atribuţii:
a) avizează şi asigură înregistrarea cererilor,
păstrarea şi arhivarea acestora şi a documentelor justificative anexate;
b) aprobă şi eliberează împuternicirile şi listele
beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorină ca anexe la împuterniciri,
după caz.
(5) Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au următoarele atribuţii:
a) analizează cererile, le aprobă şi eliberează
beneficiarilor, conform opţiunilor acestora, adeverinţe, pe care le
centralizează şi le înregistrează în Registrul de evidenţă a beneficiarilor de
sprijin financiar prin adeverinţe pentru motorină, întocmit conform modelului
prevăzut în anexa nr. 7, numind prin decizie un specialist pentru calcularea
valorii sprijinului financiar, pentru eliberarea adeverinţelor, precum şi
pentru înregistrarea şi centralizarea acestora;
b) verifică modul de acordare şi de utilizare a
motorinei pe baza proceselor-verbale de recepţie, compensare şi restituire,
întocmite ca urmare a verificărilor în teren;
c) aprobă şi achită către furnizori fondurile
reprezentând contravaloarea sprijinului financiar aferent motorinei efectiv
livrate.
Art. 9. - (1) Furnizorii, prin depozitele şi staţiile
de distribuţie a motorinei din judeţe, livrează beneficiarilor sau
prestatorilor de servicii împuterniciţi, pe baza adeverinţelor eliberate de
direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, cantităţile de motorină necesare, la preţul practicat,
mai puţin contravaloarea sprijinului financiar instituit prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.626/2008.
(2) In aplicarea dispoziţiilor alin. (1) furnizorii au
următoarele atribuţii:
a) dispun ca personalul din depozitele sau staţiile de
distribuţie a motorinei să efectueze livrarea numai după verificarea
identităţii persoanelor solicitante, în raport cu elementele înscrise în
adeverinţe sau în împuterniciri;
b) emit facturi cu menţiunea „Suma de...........lei cu
plata pe bază de adeverinţe
pentru producătorii agricoli, iar diferenţa de...................lei achitată de cumpărător", incluzând şi
taxa pe valoarea adăugată, şi
le vor completa cu datele de identificare menţionate în adeverinţe;
c) ţin evidenţa beneficiarilor şi a cantităţilor de
motorină livrate şi păstrează adeverinţele în original, precum şi
împuternicirile;
d) întocmesc decadal situaţia cantităţilor de motorină
efectiv livrate pe bază de adeverinţe, conform modelului prevăzut în anexa nr.
8, pe care o transmit pe suport hârtie şi în format electronic direcţiilor
pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
care au eliberat adeverinţele, împreună cu un exemplar al facturilor emise şi
adeverinţele originale menţionate în facturi, pentru decontare.
Art. 10. - (1) In vederea
achitării sumelor către furnizori, direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare
rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti întocmesc situaţia
centralizatoare a sumelor necesare decontării adeverinţelor pentru motorină,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 9, pe care o transmit decadal Direcţiei
generale buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
(2) Pe baza situaţiei centralizatoare comunicate de
către direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale întocmeşte situaţia centralizatoare conform modelului prevăzut în anexa
nr. 10, care va însoţi cererea pentru deschiderea de credite bugetare transmisă
Ministerului Finanţelor Publice.
(3) După aprobarea cererii pentru deschiderea
creditelor bugetare de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale se alimentează
conturile direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, care virează sumele cuvenite în conturile
furnizorilor.
Art. 11. - (1) Beneficiarii
adeverinţelor pentru motorină au obligaţia de a le păstra în bună stare, iar
adeverinţele deteriorate sau a căror autenticitate nu poate fi dovedită devin
nule şi nu se acceptă la decontare.
(2) Prin preluarea de la emitent a adeverinţelor,
beneficiarii devin responsabili de păstrarea lor, asumându-şi toate riscurile
din culpa proprie.
(3) Beneficiarii sprijinului financiar prin adeverinţe
pentru motorină au obligaţia să justifice utilizarea cantităţilor de motorină
achiziţionate cu preţ redus strict pentru înfiinţarea culturilor, precum şi să
participe, împreună cu reprezentanţii din teritoriu ai direcţiilor pentru
agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
sau cu consilierii ori inspectorii în domeniul agricol din cadrul primăriilor,
după caz, la recepţia suprafeţelor înfiinţate, pentru care s-a acordat sprijin
financiar.
(4) In cazul în care se constată că nu au fost
realizate suprafeţele menţionate în cererea de acordare a sprijinului
financiar, beneficiarii restituie sumele aferente,
reprezentând sprijin financiar nejustificat.
Art. 12. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
-model -
Primăria.................................................................................................................
Nr.................................................din...................................................................
Avizat pentru cantitatea de..............................litri motorină
Primar: Nume, prenume, semnătura.......................................................................
Certificăm realitatea, legalitatea, regularitatea
Reprezentant direcţia pentru agricultură şi dezvoltare
rurală/Consilier/ Inspector în domeniul agricol
Nume, prenume,
Semnătura...................................................................................
|
Direcţia pentru Agricultură si Dezvoltare
Rurală...................................
Nr..................................................din...............................................
Se aprobă cantitatea
de....................................................litri motorină
Director executiv (nume, prenume)
Semnătura/Ştampila
|
CERERE
Subsemnatul:
a) persoană juridică.............................., cu
sediul în localitatea........................judeţul......................., CUI....................., cod CAEN
................, reprezentată de ............................., în calitate de
............................., cod numeric personal (CNP) .................................; sau
b) persoană fizică...................................,
domiciliată în localitatea........................,
judeţul......................, str................... nr......., deţinătoare a BI/CI seria.....nr......,
eliberat/eliberată la data de....................de.....................,
CNP............................., declar un total al suprafeţei arabile utilizate de............ha,
din care ocupat cu culturi de toamnă.............ha şi disponibil pentru însămânţări de
primăvară..............ha.
Pentru suprafaţa de teren de ............ ha pe care
înfiinţez culturi, situată pe raza administrativ-teritorială a localităţii (comuna/oraş) ....................,
judeţul .................., solicit sprijin financiar pentru cantitatea de
............. litri motorină, pentru următoarele culturi:
Cultura
|
Suprafaţa
(ha)
|
Consum de motorină
(litri/ha)
|
Cantitatea totală
(litri)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4 = 2x3)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
X
|
|
X
|
Anexez la prezenta cerere următoarele documente *):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Solicit eliberarea unui număr de........adeverinţe
pentru întreaga cantitate de motorină aprobată.
Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind
falsul în declaraţii, confirm pe propria răspundere exactitatea datelor prezentate.
Mă oblig să justific cantitatea de motorină aprobată
prin prezenta cerere.
Mă oblig să particip la recepţionarea suprafeţelor şi,
în condiţiile în care nu realizez suprafeţele conform prezentei cereri, să
restitui sumele reprezentând sprijin financiar
nejustificat.
Solicit ca adeverinţa (adeverinţele) să fie ridicată
(ridicate) de la Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Judeţului
...................../Municipiului Bucureşti, astfel:
a) personal;
b) de către reprezentantul direcţiei pentru agricultură
şi dezvoltare rurală/consilierul/inspectorul în domeniul agricol din
localitatea................;
c) de către prestatorul de servicii................,
împuternicit de Primăria....................
Prezenta cerere s-a întocmit în 3 (trei) exemplare şi după aprobare un exemplar rămâne la beneficiar, un
exemplar la primărie şi un exemplar la Direcţia pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală a Judeţului................................/Municipiului
Bucureşti.
Beneficiar,
..........................................................
(semnătura şi ştampila, după caz)
*) Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se
distinct tipul documentului, numărul şi data acestuia. Documentele depuse în
copie se certifică pentru conformitatea cu originalul de către reprezentantul
împuternicit cu verificarea şi avizarea cererii.
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
- model -
Primăria...........................
REGISTRU
de evidenţă a cererilor pentru achiziţionarea
motorinei cu sprijin financiar
Nr. crt./ data
|
Beneficiar
(nume, prenume,
adresa)
|
Cererea
avizată
(nr./data)
|
Cultura
|
Suprafaţa (ha)
|
Cantitatea de
motorină
aprobată
(litri)
|
Valoarea
sprijinului
financiar
(lei)
|
Numărul de
adeverinţe
solicitate
|
Nr./data
adeverinţei
(adeverinţelor)
eliberate
|
Semnătura beneficiarului
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
(6)
|
(7)
|
(8)
|
(9)
|
(10)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reprezentantul Direcţiei pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală
Consilier/Inspector în domeniul
agricol........................................
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
Primăria...........................
- model -
LISTA
beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorină
Nr. crt.
|
Beneficiarul (numele, prenumele,
domiciliul, seria şi numărul actului de identitate)
|
Suprafaţa pentru care se solicită
sprijin financiar (ha)
|
Cultura
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezenta listă s-a întocmit în vederea ridicării
adeverinţelor de către persoanele desemnate de solicitant, ca anexă la
Imputernicirea nr........din...........
Prezenta listă s-a întocmit în 4 exemplare, dintre care
un exemplar rămâne la primărie, un exemplar la direcţia pentru agricultură si
dezvoltare rurală, un exemplar la furnizor si un exemplar la prestatorul de
servicii (după caz).
Primar,
..........................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Reprezentant Direcţia pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală/Consilier/Inspector în domeniul agricol,
..........................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
- model -
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.............................
Nr........................din....................................*)
ADEVERINŢĂ
Se adevereşte prin prezenta că:
a) persoana
juridică...................................., cu sediul în
localitatea..............................., judeţul........................,
înscrisă la registrul
comerţului sub nr........., cod CAEN................., reprezentată
de...................................., în calitate
de..........................., cod numeric personal
(CNP)..........................................; sau
b) persoana fizică................., domiciliată în
localitatea................judeţul............., str..............nr......,
deţinătoare a BI/CI seria.........nr............,
eliberat/eliberată la data
de..............de................, CNP...............,
beneficiază de prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.626/2008 privind aprobarea activităţii pentru care se acordă sprijin
financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal în anul 2009, a
cuantumului sprijinului financiar, precum şi a sumei totale alocate acestei
activităţi pentru a achiziţiona o cantitate de........litri motorină.
Director executiv,
..........................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Intocmit............................................
(reprezentant DADR........................)
*) Reprezintă numărul curent şi data din registrul
prevăzut în anexa nr. 7.
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
- model -
Primăria..........................
Nr.............din.................
ÎMPUTERNICIRE
Primăria......................., reprezentată
de................, în calitate de primar, şi..............., în calitate de
secretar de primărie, împuterniceşte
prestatorul de servicii:
a) persoana juridică.............., cu sediul în
localitatea..........., judeţul........., înscrisă la registrul comerţului sub
nr........, cod
CAEN............, reprezentată de director/preşedinte.............,
contabil-sef/director economic............., cod numeric personal (CNP)............................;sau
b) persoana
fizică................., domiciliată în localitatea................., judeţul
............, str...............nr......., deţinătoare a BI/CI seria.......nr............,
eliberat/eliberată la data de................de.............., CNP.................................,
pentru a ridica adeverinţele de la Direcţia pentru
Agricultură şi Dezvoltare Rurală........................., în numele
beneficiarilor prevăzuţi în
Lista beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorină, care face parte
integrantă din prezenta împuternicire, şi pentru a achiziţiona cantitatea de
motorină care se cuvine beneficiarilor prevăzuţi în listă.
Prestatorul de servicii..................se obligă să
ridice adeverinţele, să cumpere motorină în numele beneficiarului, să o păstreze şi/sau să o predea acestuia.
Prestatorul de servicii va achiziţiona în numele
beneficiarului motorină la un preţ care reflectă sprijinul financiar pe bază de
adeverinţe pentru motorină.
Prezenta împuternicire s-a întocmit în 4 (patru)
exemplare, dintre care un exemplar rămâne la primărie,
un exemplar la direcţia pentru agricultură şi dezvoltare rurală, un exemplar la
furnizor şi un exemplar la prestatorul de servicii.
Primar,
.........................................................
(semnătura şi ştampila)
Secretarul primăriei,
.........................................................
(semnătura)
Prestator de servicii,
.........................................................
(semnătura şi ştampila, după caz)
ANEXA Nr. 6 la normele
metodologice
- model -
PROCES-VERBAL
de recepţie, compensare suprafaţă şi restituire
Beneficiar:
a) persoana juridică ......................., cu
sediul în localitatea ......................., judeţul ..................,
înscrisă la registrul comerţului
sub nr......., cod CAEN................, reprezentată de.................................., în calitate de.........................., cod
numeric personal (CNP)...................; sau
b) persoana fizică.............................,
domiciliată în localitatea........................judeţul...................,
str....................nr......., deţinătoare a BI/CI seria.....nr......, eliberat/eliberată la data
de.............de............., CNP................
Reprezentant DADR
judeţul........................./Municipiul Bucureşti.
(numele şi prenumele)
............................................................./Consilier
agricol/
Agent agricol Primăria. (numele şi prenumele)
...........................................................................................................................
am procedat la verificarea suprafeţelor înfiinţate de
beneficiar, conform angajamentului formulat în Cererea
nr............................. din................., pentru care a primit sprijin financiar prin
adeverinţe pentru motorină în cantitate de..................litri şi în valoare de..............lei.
1. In urma verificării, am constatat următoarele:
Cultura
|
Suprafaţa din cerere pentru care s-a acordat sprijin financiar
(ha)
|
Suprafaţa realizată
(ha)
|
Suma primită
(lei)
|
Suma justificată/compensată
(lei)
|
Suma nejustificată,
care se restituie
(lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
2. Suprafeţele recepţionate, pe culturi, se pot
compensa între ele, până la nivelul suprafeţei totale realizate, pentru care
s-a acordat sprijin financiar.
3. Sumele de restituit,
de................................lei, se virează în contul
DADR....................numărul..............................., deschis
la.................................., până la data de..........................
4. Prezentul proces-verbal s-a
încheiat în 3 (trei) exemplare, din care unul rămâne la beneficiar, al doilea
exemplar la Direcţia pentru
Agricultură şi Dezvoltare Rurală a
Judeţului................................../Municipiului Bucureşti, iar al
treilea exemplar la Primăria................................
5. Incheiat la data
de..................................................................
Beneficiar,
......................................................................
(numele şi prenumele, semnătura/ştampila)
Reprezentant Direcţia pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală/Consilier/Inspector în domeniul agricol,
......................................................................
(numele şi prenumele, semnătura/ştampila)
ANEXA Nr. 7 la normele metodologice
- model -
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.................
REGISTRUL
de evidenţă a beneficiarilor de sprijin financiar
prin adeverinţe pentru motorină, din judeţul.....................
Nr. crt./ data
|
Beneficiarul
(numele şi prenume, adresa)
|
Cererea aprobată (nr./data)
|
Nr./data
adeverinţei
(adeverinţelor)
eliberate
|
Motorina
aprobată
(litri)
|
Valoarea
sprijinului
financiar
(mii lei)
|
Datele de identificare a persoanei
care preia adeverinţele
|
Semnătura
persoanei
care preia
adeverinţele
|
Proces-verbal recepţie,
compensare suprafaţă
şi restituire
|
Data
|
Sumele de restituit
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
(6)
|
(7)
|
(8)
|
(9)
|
(10)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 8 la normele metodologice
- model -
Furnizorul........................*)
Nr.............din.....................
SITUAŢIA
cantităţilor de motorină efectiv livrate pe bază de
adeverinţe
Nr. crt.
|
Factura fiscală/
chitanţa fiscală
(nr. şi data)
|
Adeverinţa/adeverinţele emise de
direcţia pentru agricultură şi dezvoltare rurală
(nr. şi data)
|
Cantitatea de motorină
- litri -
|
Valoarea sprijinului
financiar de recuperat
- lei -
|
Aprobată
|
Efectiv livrată
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
......................................................................
Director economic
(Contabil-şef),
......................................................................
*) Antetul trebuie să conţină cel puţin denumirea
completă, adresa, codul fiscal, CUI, cod CAEN, banca şi numărul de cont.
ANEXA Nr. 9 la normele metodologice
- model -
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a sumelor necesare decontării adeverinţelor pentru
motorină
Nr. crt.
|
Furnizorul
|
Nr. cont trezorerie/bancă/CUI/cod CAEN
|
Suma solicitată conform
adeverinţelor pentru motorină
(lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
1
|
|
|
|
…
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
Director executiv,
......................................................................
Director executiv adjunct,
......................................................................
ANEXA Nr. 10 la normele metodologice
- model -
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobă
Ordonator principal de credite,
SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
Nr. crt.
|
Judeţul
|
Suma solicitată conform
adeverinţelor pentru motorină
(mii lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
1
|
|
|
2
|
|
|
…
|
|
|
TOTAL:
|
|
Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene
Director general,
......................................................................
(semnătura şi ştampila)