Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 303 din 22 februarie 2007

pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a unor amendamente la memorandumuri de finantare ISPA

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 181 din 15 martie 2007



In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (2) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a următoarelor amendamente la memorandumuri de finanţare ISPA, cuprinse în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin:

1.  Amendamentul nr. 5, prin schimb de scrisori semnate la Bruxelles la data de 11 octombrie 2006 şi la Bucureşti la data de 13 septembrie 2006, la Memorandumul de finanţare convenit între Guvernul României şi Comisia Europeană privind asistenţa financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura „Reabilitarea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apă potabilă şi a reţelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România", semnat la Bruxelles la 31 mai 2001 şi la Bucureşti la 10 octombrie 2001, ratificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 10/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 si 81 bis din 1 februarie 2002, aprobată prin Legea nr. 185/2002.

2.  Amendamentul nr. 6, prin schimb de scrisori semnate la Bruxelles la data de 20 decembrie 2006 şi la Bucureşti la data de 26 octombrie 2006, la Memorandumul de finanţare convenit între Guvernul României şi Comisia Europeană privind asistenţa financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura „Reabilitarea reţelei de canalizare şi a facilităţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa, România", semnat la Bruxelles la 16 noiembrie 2000 şi la Bucureşti la 22 decembrie 2000, ratificat prin Legea nr. 497/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 6 din 8 ianuarie 2002, cu modificările ulterioare.

3.  Amendamentul nr. 1, prin schimb de scrisori semnate la Bruxelles la data de 28 noiembrie 2006 şi la Bucureşti la data de 30 octombrie 2006, la Memorandumul de finanţare între Guvernul României şi Comisia Europeană privind asistenţa financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura „Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de alimentare cu apă, canalizare şi epurare a apelor uzate în municipiul Botoşani, judeţul Botoşani, România", publicat conform Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 622/2005 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 687 si 687 bis din 1 august 2005.

4.  Amendamentul nr. 2, prin schimb de scrisori semnate la Bruxelles la data de 19 octombrie 2006 şi la Bucureşti la data de 5 iunie 2006, la Memorandumul de finanţare între Guvernul României şi Comisia Europeană privind asistenţa financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura: „Reabilitarea secţiunii Câmpina-Predeal de pe linia de cale ferată Bucureşti-Braşov, România", publicat conform Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.574/2004 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 344 şi 344 bis din 22 aprilie 2005.

5.  Amendamentul nr. 7, prin schimb de scrisori semnate la Bruxelles la data de 19 octombrie 2006 şi la Bucureşti la data de 5 iunie 2006, la Memorandumul de finanţare convenit între Guvernul României şi Comisia Europeană privind asistenţa financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura „Reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 (faza 2 a proiectului Craiova- Lugoj),  România", semnat la Bruxelles la 13 decembrie 2001 şi la Bucureşti la 17 aprilie 2002, ratificat prin Legea nr. 154/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 323 din 13 mai 2003.

Art. 2. - Se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, amendamentul la memorandumurile de finanţare ISPA, semnate în perioada 2000-2005 şi nefinalizate încă, referitor la transparenţa în adjudecarea contractelor, eligibilitatea, regulile de achiziţii publice şi regulile privind originea, semnat de partea română la data de 26 octombrie 2004 şi de partea comunitară la data de 8 septembrie 2004, cuprins în anexa nr. 2.

Art. 3. - Autoritatea de Management pentru Infrastructură din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va urmări punerea în aplicare a prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice,

Alice Cezarina Bîtu,

secretar de stat.

ANEXA Nr. 1

AMENDAMENTUL   Nr. 5

la Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/008 „Reabilitarea şi  modernizarea sistemului de alimentare cu apă potabilă şi a reţelei de  canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România"

Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/008 „Reabilitarea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apă potabilă şi a reţelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România" se modifică după cum urmează:

1.   La articolul 2 „Identificarea măsurii", paragraful „Durata" va avea următorul cuprins:

„data încheierii: 31 decembrie 2010".

2.  La articolul 4 „Plăţile", alineatul (3) va avea următorul cuprins:

„Măsura descrisă în anexa I şi plăţile efectuate de autoritatea responsabilă cu implementarea acestei măsuri se vor încheia nu mai târziu de data de 31 decembrie 2010."

3.   Anexa I „Descrierea proiectului" se modifică după cum urmează:

-  la secţiunea 2:

„Autoritatea care prezintă cererea (coordonatorul naţional ISPA)

2.1.  Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice

2.2.   Adresa: Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea C, sectorul 3, Bucureşti, România";

la secţiunea 3:

„Autoritatea responsabilă cu implementarea (conform celor definite la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):

3.1.   Denumirea: Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice

3.2.   Adresa: Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, Bucureşti, România

în colaborare cu:

3.3.   Denumirea: Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor

3.4.  Adresa: Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti, România";

la secţiunea 4:

„Beneficiarul final (în cazul în care acesta este alt organism decât autoritatea menţionată la pct. 3):

4.1.  Denumirea: Compania de Apă Someş

4.2.   Adresa: Bd. 21 Decembrie 1989 nr. 79, Cluj-Napoca, judeţul Cluj, România

4.3.  E-mail: cassa@casasomes.ro";

-     la secţiunea 6 „Descriere", punctul 6.2 „Componentele proiectului", paragraful I „Alimentarea cu apă":

-   Componenta C „Reorganizarea sistemului de pompare către apartamentele clădirilor" va avea următorul cuprins:

„Facilităţile de pompare existente la centralele termice care deservesc cartierele nu vor fi reabilitate, însă vor fi deconectate principalele conducte existente pentru distribuţia apei reci şi vor fi instalate noi facilităţi de pompare care vor asigura alimentarea directă de la reţeaua adiacentă de alimentare cu apă, a apartamentelor situate la nivelurile superioare ale clădirilor. Va fi reorganizat sistemul de alimentare cu apă caldă prin centralele termice de cartier, astfel încât Compania de Apă Someş să măsoare debitele la intrarea în centralele termice, iar Compania de distribuţie a energiei termice să fie facturată, în locul consumatorilor. Astfel Compania de Apă Someş va reuşi să recupereze 50% din pierderile de apă înregistrate în sistemul de distribuţie a apei calde al Companiei de distribuţie a energiei termice. Se vor realiza astfel economii în valoare de aproximativ 100.000 euro pe an. Compania de Apă Someş va continua să factureze consumul de apă caldă la nivelul consumatorilor, dar pierderile fizice vor fi reduse în mare măsură datorită renunţării la sistemele de distribuţie a apei reci din cadrul staţiilor de pompare.";

-   în cadrul Componentei I „Staţia de captare a apei Tarniţa şi conducta de transport al apei netratate", ultima frază se modifică astfel:

„Compania de Apă Someş împreună cu celelalte instituţii este angajată să îndeplinească acest obiectiv printr-un plan comun de management pentru prevenirea poluării în zona de captare.";

-   Secţiunea 9.1 „Principiul «poluatorul plăteşte»" va avea următorul cuprins:

„Parametrii de calitate pentru descărcările de ape uzate industriale în reţeaua de canalizare sunt prevăzuţi de legislaţia românească şi sunt aplicaţi la nivel naţional. Pentru a atinge aceste standarde, este necesar ca majoritatea industriilor să asigure un sistem de preepurare a apelor înainte de a le descărca în sistemul de canalizare municipal. Sancţiunile financiare se aplică pentru neconcordanţă. La nivel local au fost înfiinţate agenţii descentralizate de protecţia mediului care sunt responsabile cu punerea în aplicare a acestor sancţiuni. Insăşi Compania de Apă Someş a fost amendată în perioada anterioară deoarece s-a constatat că apa epurată nu corespundea standardelor. Aceasta demonstrează că sistemul de monitorizare şi aplicare a sancţiunilor este activ, deşi se pare că suma totală a sancţiunilor nu determină încă o atitudine preventivă.";

Secţiunea 10 „Studiul de impact asupra mediului" va avea următorul cuprins:

„Responsabilitatea privind monitorizarea îndeplinirii standardelor de mediu revine agenţiilor descentralizate ale autorităţii centrale. Monitorizarea este organizată după cum urmează:

• Standardele privind apa potabilă: Sunt prelevate probe de apă lunar din reţeaua de distribuţie şi un sistem practic de intervenţie este pus la punct: notificări sau citaţii ale instanţei au fost eliberate în perioada anterioară ori de câte ori   Compania  de  Apă  Someş   nu   a  furnizat  apa  la standarde corespunzătoare.

•  Probele de apă potabilă sunt prelevate zilnic de către Compania de Apă Someş la ieşirea din staţiile de tratare, precum şi în 22 de puncte de pe parcursul reţelei de distribuţie (10 dintre acestea furnizează probe zilnic). Un total de 20 de parametri fizici, chimici şi bacteriologici sunt măsuraţi pentru probe prelevate de la staţiile de tratare, iar 11 dintre aceştia, pentru probele provenite din reţea. Există, de asemenea, un program paralel de prelevare a probelor şi de testare aplicabil apei brute.

•   Responsabilitatea privind descărcările revine atât autorităţii locale de mediu, cât şi Companiei Naţionale «Apele Române». Compania Naţională «Apele Române» extrage probe săptămânal din efluenţi de la toate punctele de descărcare. Compania de Apă Someş este anunţată în cazul în care acestea nu corespund standardelor şi dispune măsuri corective.

•   Pentru descărcările de ape uzate există un regim similar de extragere a probelor atât la ieşirea din staţiile de tratare a apelor uzate, cât şi în fiecare etapă a procesului. Parametrii-cheie sunt măsuraţi zilnic, iar unii dintre aceştia necesită probe şi analize efectuate la fiecare patru ore. Toate probele de ape uzate sunt analizate în laboratorul Companiei de Apă Someş, situat în cadrul staţiei de tratare a apelor uzate Cluj.

•   Rezultatele analizelor de apă potabilă şi apă uzată efectuate de Compania de Apă Someş sunt disponibile pentru alte autorităţi locale. Rezultatele Companiei de Apă Someş sunt verificate prin programe proprii ale agenţiilor privind prelevarea probelor şi analizarea acestora. Departamentul de asigurare a calităţii din cadrul Companiei de Apă Someş este responsabil pentru reglementarea propriilor activităţi de operare, fiind stabilit special în acest sens „Biroul pentru monitorizarea calităţii apei".

AMENDAMENTUL Nr. 6

la Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/003 „Reabilitarea reţelei de canalizare şi a facilităţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa, România"

Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/003 „Reabilitarea reţelei de canalizare şi a facilităţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa, România" se modifică după cum urmează:

1.   La articolul 2 „Identificarea măsurii", paragraful „data încheierii" va avea următorul cuprins:

„- data finalizării: 31 decembrie 2010";

2.  La articolul 3 „Angajamentul":

-  alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„(1) Cheltuielile publice sau echivalente maxime care vor fi luate în considerare pentru calcularea asistenţei financiare nerambursabile vor fi de 77.245.323 euro."

alineatul (3) va avea următorul cuprins:

„(3) Valoarea maximă a asistenţei asigurate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare este fixată la 57.933.992 euro.";

3.  La articolul 4 „Plăţile", alineatul (3) va avea următorul cuprins:

„(3) Măsura descrisă în anexa nr. I şi plăţile efectuate de autoritatea responsabilă cu  implementarea acestei măsuri   se   vor   încheia   nu   mai   târziu   de   data   de 31 decembrie 2010."

4. Anexa nr. I „Descrierea măsurii" se modifică după cum urmează:

-   la secţiunea 2:

„Autoritatea care prezintă cererea (coordonatorul naţional ISPA)

2.1.  Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice

2.2.   Adresa: Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea C, sectorul 3, Bucureşti, România";

-   la secţiunea 3:

„Autoritatea responsabilă cu implementarea (conform celor definite la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):

3.1.   Denumirea: Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice

3.2.   Adresa: Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, Bucureşti, România";

-    secţiunea 8 „Programarea lucrărilor" va avea următorul cuprins:

„Categoria de activitate

Data începerii

Data finalizării

Studiu de fezabilitate

noiembrie 1999

aprilie 2000

Analiză economică

noiembrie 1999

martie 2000

Analiză financiară

noiembrie 1999

martie 2000

Studiu preliminar privind evaluarea impactului asupra mediului

noiembrie 1999

martie 2000

Studii de proiectare

mai 2000

iulie 2000

Dosare de licitaţie

iunie 2000

septembrie 2004

Achiziţii terenuri

Nu se aplică

Construcţii

2002

iunie 2009"

- secţiunea 12 „Costuri şi asistenţă (în euro)" va avea următorul cuprins:

Cost total

Contribuţia

sectorului

privat

Cheltuieli neeligibile

Total cheltuieli eligibile

Asistenţă

ispa

Rata

asistentei

(%)'

86.877.177

Nu se aplică

9.631.854

77.245.323

57.933.992

75,0"

5. Planul financiar prezentat în anexa nr. II la memorandumul de finanţare va avea următorul cuprins:

ANEXA Nr. II*)

PLAN FINANCIAR (pe baza angajărilor de la bugetul Uniunii Europene)

Titlul măsurii: Reabilitarea reţelei de canalizare şi a facilităţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa

ISPA Nr.: 2000/RO/16/P/PE/003

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Euro

An

Costuri totale

Costuri neeligibile

Costuri eligibile

Imprumut de la BEI

(pentru costuri

eligibile)

Total

ISPA

Autorităţi naţionale

Autoritatea locală

Altele*

1= 2+3

2

3= 5+7+8+9+10

4

(%)

= 3/1

5

6

(%)

= 5/3

9

10

11

    12            (%)     = 11/1

2000

59.072.311

-

59.072.311

100

44304.233

75

3.003.310

11.764.768

11.764.768

20

2001

16.907.495

-

16.907.495

100

12.680.621

75

859.598

3.367.276

3.367.276

20

2002

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2003

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2004

-

-

-

-

-

-

-

2005

1.265.517

-

1.265.517

100

949.138

75

64.340

252.039

252.039

20

2006

9.631.854

9.631.854

-

-

-

-

-

-

-

Ne-anualizate

-

-

-

-

-

Total

86.877.177

9.631.854

77.245.323

89

57.933.992

75

3.927.248

15.384.083

15.384.083

18

*) Anexa nr. II este reprodusă în facsimil.

AMENDAMENTUL Nr. 1

la Memorandumul de finanţare ISPA 2004/RO/16/P/PE/001 „Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de alimentare cu apă, canalizare şi epurare a apelor uzate în municipiul Botoşani, judeţul Botoşani, România"

Memorandumul de finanţare ISPA 2004/RO/16/P/PE/001 „Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de alimentare cu apă, canalizare şi epurare a apelor uzate în municipiul Botoşani, judeţul Botoşani, România" se modifică după cum urmează:

1. La articolul 8 „Condiţii specifice referitoare la măsură:"

-   paragraful 3 „Condiţii care trebuie îndeplinite înaintea plăţii celei de-a doua tranşe a avansului, suplimentare faţă de condiţiile prevăzute la paragraful 4 al art. 4", litera (a) se elimină, iar litera (c) se modifică astfel:

„(c) Numirea unui manager de proiect şi înfiinţarea unei unităţi de implementare a Proiectului, în conformitate cu termenii de referinţă acceptaţi de către Comisie."

-   paragraful 4 referitor la „Condiţiile care trebuie îndeplinite înaintea efectuării plăţilor intermediare ulterioare" va avea următorul cuprins:

„(a) Prezentarea unui plan de acţiune actualizat, acceptat de către Comisie, în care beneficiarul final se angajează să finalizeze, conform calendarului estimativ, măsurile care:

-   asigură că apa uzată industrială este pretratată conform directivelor CE şi/sau reciclată în mod corespunzător;

-   asigură monitorizarea şi punerea în aplicare a acestor acţiuni de pretratare de către autorităţile competente de mediu;

-   garantează că încărcările efluentului industrial nu dăunează procesului de tratare conceput pentru staţia de epurare;

-   introduc taxe corespunzătoare pentru apele uzate industriale, calculate pe baza cantităţii şi calităţii efluentului produs, cât şi a costului de epurare.

(b) Prezentarea unei analize financiare actualizate de către beneficiarul final, după extinderea serviciilor sale în judeţ, considerată acceptabilă de către Comisia Europeană, care să identifice orice majorare de tarif necesară asigurării unui flux de numerar pozitiv pentru operatorul de servicii."

-   la paragraful 5, litera (b) va avea următorul cuprins:

„(b) Comisia a primit dovada că planul de acţiune, care se referă la măsurile legate de apele uzate industriale, elaborat conform cerinţei art. 8.4(a), a fost implementat integral;".

-   la paragraful 5, litera (d) va avea următorul cuprins:

„(d) Beneficiarul final prezintă un program de exploatare şi întreţinere, acceptat de către Comisie până la data de 31 decembrie 2009. Programul va acoperi o perioadă de 10 ani, începând cu 1 ianuarie 2010."

2. Anexa nr. I „Descrierea măsurii" se modifică după cum urmează:

-   la secţiunea 2: „Autoritatea care prezintă cererea:

2.1.  Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice

D-nul Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu, ministrul finanţelor publice

2.2.  Adresa: Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, România";

-   la secţiunea 3:

„Autoritatea responsabilă cu implementarea (conform celor definite la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):

3.1.   Denumirea: Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice

3.2.   Adresa: Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, Bucureşti, România"

în colaborare cu:

3.3.   Denumirea: Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor

3.4.  Adresa: Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti, România";

-   la secţiunea 4:

„Beneficiarul final (în cazul în care acesta este alt organism decât autoritatea menţionată la pct. 3):

4.1.  Denumirea: S.C. APA GRUP - S.A. Botoşani

4.2.   Adresa: Str. Octav Onicescu nr. 3, Botoşani, România";

-   la secţiunea 6 „Descriere":

- la punctul 6.1 „Generalităţi", paragraful 3 va avea următorul cuprins:

„Managementul serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare cade în responsabilitatea S.C. APA GRUP - S.A. Botoşani, care prin intermediul Programului de Dezvoltare a Infrastructurii pentru Oraşele Mici şi Mijlocii (SAMTID) a devenit operatorul regional pentru furnizarea serviciilor de distribuţie şi canalizare a apei, la nivelul judeţului, preluând drepturile şi obligaţiile vechiului operator, R.A.J. «APĂ».";

-   la punctul 6.2 „Componente ale Proiectului", în cadrul componentei E) „Asistenţă tehnică, supervizare pe parcursul implementării şi publicitate", subcomponenta E.1 „Asistenţă tehnică pentru implementarea proiectului":

-  paragraful referitor la „Imbunătăţirea cunoştinţelor despre administrarea mijloacelor fixe" va avea următorul cuprins:

„Program de pregătire şi transfer de cunoştinţe tehnice către personalul desemnat al S.C. APA GRUP - S.A. şi achiziţionarea de echipament suplimentar pentru compania de apă care va permite investigaţii ulterioare privind necesităţile de reabilitare ale reţelei (GIS şi un program de calcul pentru managementul reţelelor de apă/canalizare). Suplimentar va fi realizat un studiu-pilot pentru reducerea pierderilor într-o zonă de 1-2 ha.";

-   la paragraful referitor la „Sprijin pentru Unitatea de Implementare a Proiectului", liniuţa a 3-a va avea următorul cuprins:

„- Elaborarea unui plan de prevenire a poluării sursei de apă - lacul Bucecea. Consultantul pentru asistenţă tehnică va sprijini S.C. APA GRUP - S.A. şi «Apele Române» în pregătirea şi implementarea unui program de prevenire a poluării lacului Bucecea;";

-   Secţiunea 10.1 „Principiul «poluatorul plăteşte»" va avea următorul cuprins:

„Cantitatea de apă uzată evacuată de industrie este relativ mică comparativ cu debitul total care ajunge la Staţia de epurare Răchiţi.

In acelaşi timp există un anumit potenţial de poluare (15 întreprinderi au fost identificate ca potenţiali poluatori principali).

Parametrii de calitate ai apei uzate industriale evacuate în canalizare sunt stabiliţi în legislaţia românească şi sunt aplicaţi la nivel naţional. Pentru a îndeplini aceste standarde, este necesar ca majoritatea agenţilor industriali să asigure pretratare înaintea evacuării în reţeaua municipală de canalizare. S.C. APA GRUP - S.A. are contracte de furnizare de servicii cu toţi clienţii industriali. Acestea sunt actualizate în prezent. Una dintre prevederile noului contract permite S.C. APA GRUP - S.A. să solicite plăţi suplimentare atunci când sunt depăşite valorile limită stabilite pentru anumiţi poluanţi, atât în ceea ce priveşte concentraţia, cât şi încărcarea, conform principiului «poluatorul plăteşte». In cazul în care aceste valori limită sunt depăşite în mod regulat sau/şi agentul industrial nu pretratează apa uzată conform contractului, S.C. APA GRUP - S.A. are dreptul de a anula contractul de furnizare de servicii şi de a opri alimentarea cu apă.

Pentru implementarea măsurilor prezentate mai jos, operatorul de apă şi Agenţia de Protecţie a Mediului Botoşani au semnat un plan de acţiune pentru controlul deversărilor apelor uzate industriale în reţeaua publică de canalizare. O componentă importantă a acestui plan de acţiune o reprezintă monitorizarea evacuării pentru fiecare companie industrială. După construcţia noii infrastructuri de canalizare, această monitorizare poate fi efectuată mai precis datorită existenţei canalelor de evacuare cu puncte separate pentru prelevarea probelor. Scopul acestui plan de acţiune este protecţia Staţiei de epurare Răchiţi şi a mediului împotriva deversării de substanţe toxice de la agenţii industriali. Planul de acţiune stabileşte şi reglementează în detaliu măsurile necesare şi obligaţiile întreprinderilor industriale, ale Agenţiei de Protecţia Mediului şi ale operatorului de apă."

-   la secţiunea 10.2 „Tarifele", paragraful 6 va avea următorul cuprins:

„Cu creşterile la care s-a făcut referire mai sus, până la finalizarea proiectului, tariful mediu combinat pentru apă şi apă uzată pentru populaţie ar fi 0,46 euro/m3, iar pentru clienţii economici ar fi 0,51 euro/m3. Totuşi, pentru a asigura durabilitatea măsurii ISPA, pe parcursul implementării proiectului, după schimbarea S.C. APA GRUP - S.A. în operator regional, ca parte a proiectului SAMTID, ar putea avea loc o creştere suplimentară de tarif în termeni reali. In 2005 va fi introdusă creşterea de tarif doar pentru apa uzată, în timp ce necesitatea unor creşteri ulterioare de tarif va fi evaluată în analizele financiare următoare, odată cu serviciul de apă al S.C. APA GRUP - S.A. s-a extins şi în alte localităţi. Aceasta va fi făcută în cadrul limitelor posibilităţii de plată, în principal pe baza cerinţelor de flux de numerar, pentru a se asigura suficiente garanţii pentru operator."

-   la secţiunea 13 „Implicarea instituţiilor financiare internaţionale", paragrafele 1 şi 2 vor fi eliminate.

3. Anexa nr. II „Plan financiar" se modifică după cum urmează:

 

ANEXA Nr. II

PLAN FINANCIAR (pe baza angajărilor de la bugetul Uniunii Europene) Titlul măsurii: Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de alimentare cu apă, canalizare şi epurare a apelor uzate în municipiul Botoşani

ISPA nr.: 2004/RO/16/P/PE/001

                                                                                                                                                                                                                     Euro

An

Costuri totale

Costuri neeligibile

Costuri eligibile

Imprumut de la BEI

(pentru costuri

eligibile)

Total

ISPA

Autorităţi naţionale

Guvern central

Autoritatea regională

Autoritatea locală

Altele*

1= 2+3

2

3= 5+7+8+9+10

4

(%)

= 3/1

5

6

(%) = 5/3

7

8

9

10

11

12

(%)

= 11/1

2000

.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2001

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2002

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2003

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2004

29.750.000

-

29.750.000

100

22.312.500

75

7.437.500

-

-

-

-

-

2005

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2006

12.750.000

-

12.750.000

100

9.562.500

75

3.187.500

-

-

-

-

-

Ne-anualizate

480.000

480.000

-

-

-

-

-

Total

42.980.000

480.000

42.500.000

99

31.875.000

75

10.625.000

-

-

-

-

-

1) Anexa nr. II este reprodusă în facsimil.

AMENDAMENTUL Nr. 2

la Memorandumul de finanţare ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 „Reabilitarea secţiunii Câmpina-Predeal de pe linia de cale ferată Bucureşti-Braşov, România"

Memorandumul de finanţare ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 „Reabilitarea secţiunii Câmpina-Predeal de pe linia de cale ferată Bucureşti -Braşov, România" se modifică după cum urmează:

La articolul 2 „Identificarea măsurii", paragraful „data finalizării" va avea următorul cuprins:

„data finalizării: 31 decembrie 2010".

AMENDAMENTUL Nr. 7

la Memorandumul de finanţare ISPA 2001/RO/16/P/PT/006 „Reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România"

Memorandumul de finanţare ISPA 2001/RO/16/P/PT/006 „Reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin -Lugoj a drumului naţional DN 6 (faza 2 a proiectului Craiova- Lugoj), România" se modifică după cum urmează:

1. La articolul 2 „Identificarea măsurii", paragraful „data încheierii" va avea următorul cuprins:

„data finalizării: 31 decembrie 2010".

2. La articolul 4, punctul 3 va avea următorul cuprins:

„3. Măsura descrisă în anexa nr. I şi plăţile efectuate de autoritatea responsabilă cu implementarea măsurii se vor încheia nu mai târziu de data finalizării, aşa cum este indicată în art. 2.

Raportul solicitat pentru efectuarea plăţii finale va fi înaintat în maximum 6 luni de la data finalizării, aşa cum este indicată în art. 2."

ANEXA Nr. 2

AMENDAMENT

la memorandumurile de finanţare ISPA privind transparenţa în  adjudecarea contractelor, eligibilitatea, regulile de achiziţii publice şi regulile  privind originea

Anexa nr. III.1 la memorandumurile de finanţare ISPA se amendează după cum urmează:

,,SECŢIUNEA IX

Transparenţa în adjudecarea contractelor, eligibilitate, reguli de achiziţii publice, reguli privind originea

ARTICOLUL 1

Procedura care trebuie urmată pentru adjudecarea contractelor de lucrări, achiziţii şi servicii va respecta principiile de bază stabilite în partea a doua, titlul IV din Regulamentul financiar1) (acţiuni externe) aplicabil bugetului general al Comunităţii Europene.

ARTICOLUL 2

Eligibilitate

1. Participarea la adjudecarea contractelor de achiziţii sau a contractelor de finanţare finanţate prin ISPA trebuie să fie deschisă tuturor persoanelor fizice şi juridice rezidente, respectiv înregistrate, într-un stat membru al Comunităţii Europene, tuturor persoanelor juridice înregistrate într-un stat membru din Zona Economică Europeană, persoanelor fizice şi juridice rezidente, respectiv înregistrate, în oricare dintre ţările beneficiare ale prevederilor Regulamentului Consiliului privind stabilirea Instrumentului pentru Politici Structurale de Preaderare (ISPA) şi tuturor persoanelor fizice şi juridice rezidente, respectiv înregistrate, în Albania, Bosnia şi Herţegovina, Turcia, Serbia, inclusiv Kosovo, în baza Rezoluţiei Consiliului de Securitate al ONU (UNSCR) nr. 1.244, Muntenegru şi fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei.

2.   Participarea la adjudecarea contractelor de achiziţii sau a contractelor de finanţare finanţate prin ISPA trebuie să fie deschisă, de asemenea, tuturor persoanelor juridice înregistrate în orice ţară, alta decât cele la care se face referire în paragraful de mai sus, pentru care a fost stabilit accesul reciproc al asistenţei externe din partea acestora, în conformitate cu prevederile art. 6 din Regulamentul Consiliului CE nr. 2.112 din 21 noiembrie 2005 privind accesul la asistenţa comunitară externă.

3.  Specificaţiile vor trebui să prevadă ca participanţii la licitaţie să îşi declare naţionalitatea sau ţara în care sunt înregistraţi şi să prezinte în sprijinul acestora documentele-suport standard acceptate de propria legislaţie.

1) Regulamentul Consiliului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002.

4.   Participarea la adjudecarea contractelor de achiziţii sau a contractelor de finanţare finanţate prin ISPA trebuie să fie deschisă şi organizaţiilor internaţionale.

5.   In cazurile justificate corespunzător, cum ar fi cofinanţarea asigurată de instituţiile financiare internaţionale, şi după o examinare prealabilă făcută de Comitetul de management ISPA, Comisia Europeană poate permite, de asemenea, participarea la procesul de licitaţie a contractelor şi a persoanelor fizice şi juridice stabilite în ţări terţe.

ARTICOLUL 3

Transparenţa în adjudecarea contractelor

1.   Ţările beneficiare vor lua toate măsurile necesare pentru a asigura o participare cât mai mare posibilă. Pentru aceasta trebuie să îndeplinească cel puţin cerinţele de publicare prevăzute în cadrul regulilor de achiziţii publice prezentate la art. 4.

2.    Se vor elimina, de asemenea, orice practici discriminatorii şi specificaţii tehnice care pot să limiteze participarea pe baze egale a tuturor persoanelor fizice sau juridice la adjudecarea contractelor de achiziţii ori a contractelor de finanţare finanţate prin ISPA.

ARTICOLUL 4

Reguli de achiziţii

1.  Procedurile detaliate privind licitaţiile şi contractele, ca regulă generală, sunt stabilite în Ghidul practic pentru procedurile de contractare în contextul acţiunilor externe Comunităţii Europene2), emis de Comisia Europeană.

2.  Totuşi, regulile de achiziţii specifice Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pot fi aplicate contractelor implementate prin intermediul măsurilor ISPA cofinanţate de către BERD, conform prevederilor memorandumurilor de finanţare ISPA aferente acestora.

ARTICOLUL 5

Experţi

Toţi experţii angajaţi de către ofertanţi, aşa cum sunt definiţi în art. 2 şi 8, pot fi de orice naţionalitate. Acest aspect nu aduce prejudicii cerinţelor calitative şi financiare stabilite prin regulile de achiziţii ale Comunităţii

ARTICOLUL 6

Reguli privind originea

Toate produsele şi materialele achiziţionate în cadrul unui contract finanţat printr-un memorandum de finanţare ISPA trebuie să provină din Comunitate sau dintr-un stat eligibil, astfel cum a fost definit în art. 2, 7 şi 8.

Termenul «origine» în contextul acestui articol este definit în legislaţia comunitară relevantă privind regulile de origine în scopuri vamale.

ARTICOLUL 7

Derogări de la regulile privind eligibilitatea şi originea

1.   In cazuri excepţionale, justificate corespunzător, Comisia Europeană poate extinde eligibilitatea şi asupra persoanelor juridice din ţări care nu sunt eligibile conform prevederilor art. 2.

2.   In cazuri excepţionale, justificate corespunzător, Comisia Europeană poate permite achiziţia de produse şi materiale provenite din ţări care nu sunt eligibile conform prevederilor art. 2.

3.  Cazurile de derogare exprimate la paragrafele 1 şi 2 pot fi justificate pentru produsele şi serviciile care nu sunt disponibile pe pieţele ţărilor eligibile, în cazuri de extremă urgenţă, sau dacă regulile de eligibilitate fac imposibilă ori extrem de dificilă realizarea unui proiect, a unui program sau a unei acţiuni.

ARTICOLUL 8

Operaţiuni care implică organizaţii internaţionale sau cofinanţare

1.   Atunci când fondurile ISPA acoperă o operaţiune implementată prin intermediul unei organizaţii internaţionale, participarea la procedurile contractuale corespunzătoare trebuie să fie deschisă tuturor persoanelor juridice care sunt eligibile conform prevederilor art. 2, precum şi tuturor persoanelor juridice care sunt eligibile conform regulilor acelei organizaţii şi trebuie să asigure un tratament egal tuturor participanţilor. Aceleaşi reguli se vor aplica în ceea ce priveşte produsele, materialele şi experţii.

2.   Atunci când ISPA acoperă o operaţiune cofinanţată de un stat terţ, cu condiţia reciprocităţii definite la art. 2 paragraful 2, sau de o organizaţie regională ori de un stat membru, participarea la procedurile contractuale corespunzătoare trebuie să fie deschisă tuturor persoanelor juridice care sunt eligibile conform prevederilor art. 2, precum şi tuturor persoanelor juridice care sunt eligibile conform regulilor acelui stat terţ, organizaţiei regionale aferente sau statului membru. Aceleaşi reguli se vor aplica în ceea ce priveşte produsele, materialele şi experţii.

3.  In cazul contractelor pentru care cofinanţarea de tip comun (joint) asigurată de BERD este prevăzută în memorandumul de finanţare ISPA, memorandumul de finanţare ISPA aferent măsurii poate autoriza folosirea regulilor şi procedurilor de achiziţii ale BERD."

2) http://ec.europe.eu/comm/europeaid/tender/gestion/index_en.htm.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 303/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 303 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 303/2007
Ordin 622 2005
pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a unor memorandumuri de finantare ISPA
Ordin 1574 2004
pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a unor memorandumuri de finantare si a unui amendament la un memorandum de finantare ISPA
Legea 154 2003
pentru ratificarea Memorandumului de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura "Reabilitarea sectiunii Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania", semnat la Bruxelles la 13 decembrie 2001 si la Bucuresti la 17 aprilie 2002
Ordonanţa 10 2002
pentru ratificarea Memorandumului de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura "Reabilitarea si modernizarea sistemului de alimentare cu apa potabila si a retelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, Romania", semnat la Bruxelles la 31 mai 2001 si la Bucuresti la 10 octombrie 2001
Legea 497 2001
pentru ratificarea Memorandumului de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura "Reabilitarea retelei de canalizare si a facilitatilor de epurare a apelor uzate in Constanta, Romania", semnat la Bruxelles la 16 noiembrie 2000 si la Bucuresti la 22 decembrie 2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu