ORDIN Nr. 322
din 3 martie 2006
privind instalatiile
portuare de preluare a deseurilor generate de nave si a reziduurilor marfii
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 241 din 17 martie 2006
ORDIN
322 3 mar 2006 MTCT
privind instalatiile portuare de preluare a deseurilor generate de
nave si a reziduurilor marfii
Având în vedere prevederile art. 69 şi 70 din Acordul
european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunităţile
Europene şi statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles
la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993,
în temeiul prevederilor art. 4 din Ordonanţa Guvernului
nr. 42/1997 privind transportul naval, republicată, şi ale art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul transporturilor, construcţiilor şi
turismului emite următorul
ordin:
Scop
Art. 1. - Scopul prezentului ordin este diminuarea
descărcării deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii în apele
naţionale navigabile, în special a descărcărilor ilegale de la navele care
utilizează porturile româneşti, prin îmbunătăţirea disponibilităţii şi
utilizării instalaţiilor portuare de preluare a deşeurilor generate de nave şi
a reziduurilor mărfii, în vederea îmbunătăţirii protecţiei mediului marin.
Definiţii
Art. 2. - (1) Termenii folosiţi în prezentul ordin au
următorul înţeles:
a) ANR - Autoritatea Navală
Română, autoritate de stat în domeniul siguranţei navigaţiei, organ tehnic de
specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului, căreia i-au fost delegate competenţe privind coordonarea
activităţilor de prevenire şi răspuns la poluare;
b) administraţia portuară -
instituţia responsabilă cu elaborarea, dezvoltarea şi implementarea planului de
gestionare a deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii;
c) ambarcaţiune de agrement - orice tip de navă,
indiferent de mijlocul de propulsie, destinată activităţilor sportive şi de
agrement;
d) ape uzate:
(i) ape şi alte deşeuri provenite de la orice tip de
toalete, pisoare si sifoane de pardoseală din W.C.-uri;
(ii) ape provenind din
spălătoare, băi şi sifoane de pardoseală aflate în încăperi medicale (dispensare, infirmerii etc);
(iii) ape provenind din spaţii utilizate pentru
animale vii;
(iv) ape provenind din scurgerile magaziilor de
alimente, sălilor de mese, bucătăriilor şi care conţin
substanţe chimice;
(v) alte ape uzate, dacă sunt amestecate
cu scurgerile definite mai sus.
e) deşeuri generate de nave -
toate deşeurile, inclusiv apele uzate şi alte reziduuri decât cele ale mărfii,
care sunt generate în timpul exploatării navelor şi se află sub incidenţa
prevederilor anexelor I, IV şi V la MARPOL 73/78, şi deşeurile asociate mărfii,
astfel cum sunt definite în liniile directoare ale Organizaţiei Maritime
Internaţionale (IMO) pentru implementarea anexei V la
MARPOL 73/78;
f) instalaţii portuare de
preluare - orice instalaţie fixă, flotantă sau mobilă care poate servi pentru
preluarea deşeurilor generate de nave şi/sau a reziduurilor mărfii;
g) MARPOL 73/78 - Convenţia
internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată
prin Protocolul din 1978 privind Convenţia internaţională din 1973 pentru
prevenirea poluării de către nave, încheiat la Londra la 17 februarie 1978,
astfel cum este în vigoare la data adoptării prezentului ordin;
h) navă - orice tip de navă
maritimă care operează în mediul marin, inclusiv ambarcaţiunile pe aripi
portante, vehiculele pe pernă de aer, ambarcaţiunile submersibile şi
plutitoare;
i) navă de pescuit - orice navă
echipată şi folosită în scopuri comerciale, pentru prinderea peştelui sau a
altor resurse marine vii;
j) port - un loc sau o zonă
geografică amenajată şi echipată pentru a permite, în principal, accesul
navelor, inclusiv al navelor de pescuit şi al ambarcaţiunilor de agrement;
k) reziduurile mărfii -
resturile de marfă din magaziile sau tancurile de marfă, care rămân la finalul
operaţiunilor de descărcare şi curăţare, inclusiv surplusurile sau scurgerile
de marfă ce pot apărea pe timpul operaţiunilor de încărcare/descărcare.
(2) Fără a aduce atingere definiţiilor de la lit. (e)
şi (k), deşeurile generate de nave şi reziduurile mărfii sunt considerate
deşeuri în sensul art. 1 lit. (a) din Directiva
Consiliului 75/442/CEE1) din 15 iulie 1975
privind deşeurile.
Domeniul de aplicare
Art. 3. - (1) Prezentul ordin se aplică:
a) tuturor navelor, inclusiv navelor de pescuit şi
ambarcaţiunilor de agrement, indiferent de pavilionul arborat, care fac escală
sau operează în unul dintre porturile româneşti menţionate în anexa nr. 4, cu
excepţia navelor militare şi a navelor deţinute sau operate de stat şi care
sunt folosite exclusiv în scopuri guvernamentale necomerciale; şi
b) tuturor porturilor româneşti menţionate în anexa
nr. 4 şi şantierelor navale localizate în acestea, în care în mod normal fac
escală navele prevăzute la lit. a).
(2) Navele care sunt exceptate de la prevederile
prezentului ordin şi care sunt menţionate la alin. (1) lit. a) trebuie să
predea deşeurile generate şi reziduurile mărfii în conformitate cu protocoalele
încheiate între instituţiile implicate.
Instalaţii portuare de preluare
Art. 4. - (1) Administraţiile porturilor menţionate în
anexa nr. 4 trebuie să asigure dotarea şi disponibilitatea permanentă a
instalaţiilor portuare de preluare a deşeurilor generate de nave şi a
reziduurilor mărfii, în conformitate cu necesităţile navelor care fac escală în
port, fără a produce întârzieri nejustificate acestora.
(2) Instalaţiile portuare de preluare trebuie să
îndeplinească următoarele condiţii:
a) să poată prelua orice tip şi cantitate de deşeuri
generate de nave şi de reziduuri ale mărfii de la navele care fac escală în
acel port;
b) să asigure necesităţile operaţionale ale
utilizatorilor portului, luându-se în considerare mărimea şi locaţia geografică
a portului, tipul navelor care fac escală şi exceptările prevăzute la art. 9.
(3) Comandantul unei nave care a avut dificultăţi în
predarea deşeurilor poate completa formularul prevăzut în anexa nr. 3 şi poate
raporta la ANR deficienţele constatate.
(4) ANR trebuie să verifice
şi să analizeze cauzele deficienţelor reclamate şi să transmită Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, IMO, Comisiei Europene şi
autorităţii statului de pavilion al navei un raport privind concluzia analizei
efectuate.
Planurile de preluare şi gestionare a deşeurilor
Art. 5. - (1) In termen de 90 de zile de la data
publicării prezentului ordin, fiecare administraţie de port trebuie să
elaboreze şi să implementeze un plan corespunzător de preluare şi gestionare a
deşeurilor generate de nave şi/sau a reziduurilor mărfii, în urma consultării
cu părţile interesate, având în vedere prevederile art. 4, 6, 7, 10 şi 12. Cerinţele
detaliate pentru elaborarea acestor planuri sunt prevăzute în anexa nr. 1.
(2) Din motive de eficienţă,
planurile prevăzute la alin. (1) pot fi elaborate într-un context regional, cu
condiţia să fie specificate instalaţiile portuare de preluare existente şi cele
necesare pentru fiecare port.
(3) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului, prin Direcţia Generală de Mediu, trebuie să aprobe planurile de
gestionare a deşeurilor, să monitorizeze implementarea lor şi să le
reautorizeze la fiecare 3 ani sau atunci când intervin modificări importante în
modul de operare a portului.
Notificarea
Art. 6. - (1) Comandantul unei nave, alta decât o navă
de pescuit sau de agrement, autorizată să transporte până la 12 pasageri, având
ca destinaţie un port românesc menţionat în anexa nr. 4, trebuie să completeze
formularul prevăzut în anexa nr. 2 cu date conforme cu realitatea şi să îl
transmită ANR şi administraţiei portului:
a) cu cel puţin 24 de ore înainte de sosire, dacă
portul de escală este cunoscut; sau
b) imediat ce portul de escală este cunoscut, dacă
această informaţie este disponibilă în mai puţin de 24 de ore înainte de
sosire; sau
c) cel mai târziu până la plecarea navei din portul
anterior, dacă durata voiajului este mai mică de 24 de ore.
(2) Comandanţii navelor trebuie să înregistreze în
registrul de evidenţa a deşeurilor şi în registrul ele evidenţă a
hidrocarburilor toate datele, în conformitate cu realitatea, privind tipurile
şi cantităţile de deşeuri şi/sau reziduurile mărfii aflate la bord, înaintea
sosirii navei în port.
(3) Formularul prevăzut la alin. (1) trebuie păstrat
la bord cel puţin până în următorul port de escală şi trebuie pus la dispoziţie
autorităţii competente a portului respectiv, la cerere.
Predarea deşeurilor generate de nave
Art. 7. - (1) Comandantul unei nave care face escală în
unul dintre porturile româneşti menţionate în anexa nr. 4 trebuie să predea
toate deşeurile generate de navă unei instalaţii portuare de preluare, în
conformitate cu prevederile MARPOL 73/78, înaintea părăsirii portului.
Operatorii instalaţiilor portuare de preluare trebuie să elibereze un document
de confirmare a cantităţii şi tipurilor de deşeuri preluate, pe care îl vor
înmâna comandantului navei.
(2) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (1), o
navă poate fi autorizată de către ANR să îşi continue voiajul spre următorul
port de escală, fără să predea toate deşeurile, dacă în urma informaţiilor
furnizate în conformitate cu prevederile art. 6 şi ale anexei nr. 2 reiese că nava
dispune de spaţiu suficient de stocare a deşeurilor care au fost acumulate şi
care vor fi generate în timpul voiajului prognozat, până în următorul port de
predare a deşeurilor.
(3) Dacă există motive întemeiate pentru a se crede că
în următorul port de predare nu sunt disponibile instalaţii corespunzătoare
pentru preluarea deşeurilor sau dacă acest port este necunoscut, existând
riscul ca deşeurile să fie aruncate în mare, pentru a preveni poluarea marină,
ANR va dispune comandantului navei să predea toate deşeurile înainte de
plecarea din port.
(4) Prevederile alin. (2) sunt aplicabile fără a
aduce atingere dispoziţiilor mai restrictive impuse navelor privind predarea
deşeurilor, adoptate conform dreptului internaţional.
Tarife pentru deşeurile generate de nave
Art. 8. - (1) Administraţiile porturilor trebuie să
instituie un sistem de tarifare aplicabil navelor, care să acopere
1) Directiva
Consiliului 75/442/CEE din 15 iulie 1975 privind deşeurile, publicată în
Jurnalul Oficial nr. L 194 din 25 iulie 1975, p. 39, în forma ei finală
amendată prin Decizia Comisiei 96/350/EC (Jurnalul Oficial nr. L 135 din 6 iunie 1996, p. 32).
toate costurile aferente instalaţiilor portuare de
preluare a deşeurilor generate de nave, inclusiv pentru preluarea şi gestionarea
deşeurilor/reziduurilor.
(2) Sistemul de tarifare prevăzut la alin. (1)
trebuie să încurajeze navele să predea deşeurile generate şi/sau reziduurile
mărfii la instalaţiile portuare de preluare şi să nu le descarce în mare. In
acest sens, următoarele principii vor fi aplicate tuturor navelor, cu excepţia
navelor de pescuit şi a ambarcaţiunilor de agrement autorizate să transporte
până la 12 pasageri:
a) toate navele care fac escală în unul dintre
porturile menţionate în anexa nr. 4 vor contribui în mod semnificativ la
acoperirea costurilor prevăzute la alin. (1), chiar dacă instalaţiile portuare
de preluare sunt sau nu sunt utilizate. Astfel, costul va fi inclus de regulă
în tarifele portuare sau, prin excepţie, va putea fi aplicat un tarif separat
pentru deşeuri. Tarifele pot fi aplicate diferenţiat, în funcţie de categoria,
tipul şi dimensiunea navei;
b) partea din costuri care nu este acoperită de
tariful prevăzut la lit. a), dacă este cazul, va fi acoperită prin
valorificarea deşeurilor efectiv predate de către nave, în funcţie de tipurile
şi cantităţile acestora;
c) tarifele pot fi reduse atunci
când comandantul poate demonstra că nava sa generează cantităţi reduse de
deşeuri, ca urmare a managementului de mediu aplicat, construcţiei navei,
echipamentului şi operării efectuate.
(3) Sistemul de tarifare trebuie să fie echitabil,
transparent şi nediscriminatoriu, să reflecte costurile instalaţiilor şi ale
serviciilor puse la dispoziţie, chiar dacă acestea sunt sau nu sunt utilizate.
Cuantumul tarifelor, modul de aplicare şi baza de calcul al acestora trebuie să
fie puse la dispoziţie celor care le solicită.
Exceptări
Art. 9. - (1) Atunci când navele sunt angajate în
condiţii de linie cu escale frecvente şi sunt probe suficiente care atestă
existenţa unei înţelegeri privind predarea deşeurilor provenite din exploatarea
şi plata tarifelor aferente într-un port situat pe itinerarul navei, ANR
împreună cu administraţia portuară pot excepta aceste nave de la obligaţiile
prevăzute la art. 6, art. 7 alin. (1) si la art. 8.
(2) Administraţiile porturilor trebuie să informeze
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului despre exceptările
acordate în temeiul prevederilor alin. (1). Ministerul Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului va informa despre aceasta Comisia Europeană, în
mod regulat, cel puţin o dată pe an.
Predarea reziduurilor
mărfii
Art. 10. - Comandantul unei nave care face escală în
unul dintre porturile prevăzute în anexa nr. 4 trebuie să predea toate
reziduurile mărfii instalaţiilor portuare de preluare, în conformitate cu
prevederile MARPOL 73/78. Orice utilizator al instalaţiilor portuare de
preluare trebuie să plătească un tarif administraţiei portului sau operatorului
instalaţiei portuare de preluare pentru predarea reziduurilor mărfii.
Mod de aplicare
Art. 11. - (1) ANR trebuie să creeze un sistem care:
a) să facă posibilă inspectarea oricărei nave, pentru
a verifica dacă se conformează prevederilor art. 7 şi 10; şi
b) să permită efectuarea unui număr suficient de
inspecţii.
(2) La selectarea navelor pentru inspecţie, altele
decât cele de pescuit şi ambarcaţiunile de agrement autorizate să transporte
până la 12 pasageri, ANR va acorda o atenţie specială:
a) navelor care nu respectă cerinţele de notificare
prevăzute la art. 6;
b) navelor la care în urma examinării informaţiei
furnizate de comandant în conformitate cu art. 6 sunt descoperite indicii că nu
se conformează prevederilor prezentului ordin.
(3) Aceste inspecţii pot fi efectuate şi în cadrul
activităţii de control al statului portului, când este cazul; indiferent care
este cadrul inspecţiilor, se aplică obligaţia stabilită de a realiza inspecţii
în procent de minimum 25%.
(4) Dacă rezultatul acestor inspecţii nu este satisfăcător,
ANR nu permite plecarea navei până când aceasta nu a predat în totalitate
deşeurile la instalaţiile portuare de preluare, în conformitate cu prevederile
art. 7 şi 10.
(5) In cazul în care o navă a părăsit un port românesc
fără a se conforma prevederilor art. 7 sau 10, ANR trebuie să informeze
autoritatea competentă din următorul port de escală
(6) In situaţia în care ANR este informată că o navă
care intră într-un port românesc a părăsit ultimul port de escală fără să se
conformeze prevederilor art. 7 sau 10, nu va permite plecarea navei până când
nu va evalua în detaliu exactitatea informaţiilor primite.
(7) Prevederile alin. (5) şi
(6) nu trebuie interpretate în sensul neaplicării sancţiunilor pentru
nerespectarea prevederilor prezentului ordin.
(8) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului va elabora procedura de control pentru navele de pescuit şi
ambarcaţiunile de agrement autorizate să transporte până la 12 pasageri, pentru
a se asigura conformitatea cu cerinţele aplicabile ale prezentului ordin.
Măsuri complementare
Art. 12. - (1) Administraţiile porturilor trebuie să
notifice comandanţilor navelor, prin agenţiile acestora, operatorilor
instalaţiilor portuare de preluare şi tuturor celor interesaţi despre cerinţele
prezentului ordin.
(2) ANR şi administraţiile portuare trebuie să
coopereze cu toţi agenţii economici implicaţi pentru a duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
(3) Administraţiile porturilor trebuie:
a) să examineze în mod corespunzător informaţia
notificată de către comandant, în conformitate cu prevederile art. 6;
b) să asigure că formalităţile legate de utilizarea
instalaţiilor portuare de preluare sunt simple şi rapide, pentru a stimula
comandanţii să utilizeze aceste instalaţii şi pentru a evita cauzarea unor
întârzieri inutile navelor.
(4) Activitatea de gestionare a deşeurilor generate
de nave şi a reziduurilor mărfii, după preluarea acestora potrivit prevederilor
prezentului ordin, se desfăşoară în conformitate cu legislaţia naţională în
vigoare care transpune în mod special Directiva 75/439/CEE1 din 16 iunie 1975 privind
eliminarea reziduurilor de hidrocarburi şi Directiva
91/689/CEE2) din 12 decembrie 1991 pentru
deşeuri periculoase.
(5) Oricare parte implicată în predarea ori preluarea
deşeurilor generate de nave sau a reziduurilor mărfii poate solicita
despăgubiri pentru pagubele produse prin întârzieri nejustificate, în
conformitate cu prevederile legislaţiei române în vigoare.
1) Directiva
1975/439/CEE din 16 iunie 1975 privind eliminarea reziduurilor de
hidrocarburi, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 194 din 25 iulie 1975, p.
23.
2) Directiva
1991/689/CEE din 12 decembrie 1991 pentru deşeuri
periculoase, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 377 din 31 decembrie 1991, p.
20.
(6) Predarea deşeurilor generate de nave şi a
reziduurilor mărfii constituie punere în liberă circulaţie în conformitate cu
prevederile art. 79 din Regulamentul Consiliului CEE
nr. 2.913/921) din 12 octombrie 1992 de
stabilire a Codului vamal comunitar. Autorităţile vamale nu trebuie să ceară o
declaraţie sumară conform art. 45 din Codul vamal comunitar.
(7) România va coopera cu Comisia
Europeană în vederea stabilirii unui sistem adecvat de informare şi
monitorizare, care să acopere cel puţin teritoriul naţional, pentru:
a) a identifica într-un mod mai eficient navele care
nu au predat deşeurile generate şi reziduurile mărfii conform prezentului ordin;
b) a se asigura că obiectivele prevăzute la art. 1 au
fost atinse.
(8) România va coopera cu Comisia Europeană în
vederea stabilirii de criterii comune pentru identificarea navelor prevăzute la
art. 8 alin. (2) lit. c).
Sancţiuni
Art. 13. - Contravenţiile la prevederile prezentului
ordin se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
Evaluarea
Art. 14. - O dată la 3 ani România va transmite
Comisiei Europene un raport privind stadiul de implementare a prezentului
ordin.
Art. 15. - ANR şi
administraţiile porturilor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 16. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Transpunere
Art. 17. - Prezentul ordin transpune Directiva
Consiliului 2000/59/CE din 27 noiembrie 2000 privind
instalaţiile portuare de preluare a deşeurilor generate de nave şi a
reziduurilor mărfii, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 332 din 28 decembrie
2000, p. 0081-0090.
Intrarea în vigoare
Art. 18. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 19. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi
locuinţei nr. 779/2002 privind instalaţiile de recepţie portuare pentru
deşeurile generate de navă şi reziduurile mărfii, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 862 din 29 noiembrie 2002.
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi
turismului, Gheorghe Dobre
1) Regulamentul
Consiliului CEE nr. 2.913/92 din 12 octombrie 1992 de stabilire a Codului vamal
comunitar, publicat în Jurnalul Oficial nr. L 302 din 19 octombrie 1992, p. 1.
Regulamentul a fost amendat prin Regulamentul (EC) nr. 955/1999 (Jurnalul
Oficial nr. L 119 din 7 mai 1999, p. 1).
ANEXA Nr. 1
CERINŢE
pentru elaborarea planurilor de
preluare şi gestionare a deşeurilor în porturi
(conform art. 5 din ordin)
Planurile trebuie să facă referire la toate tipurile de
deşeuri generate de navă şi la reziduurile mărfii provenind de la navele care
fac escală în porturile româneşti prevăzute în anexa nr. 4 şi vor fi elaborate
în funcţie de mărimea portului şi de tipurile de nave.
Planurile de preluare şi gestionare a deşeurilor în
porturi trebuie să cuprindă următoarele elemente:
a) evaluarea capacităţii instalaţiilor de preluare
portuare, avându-se în vedere necesităţile navelor care vizitează în mod uzual
portul;
b) descrierea tipului şi a capacităţii instalaţiilor
portuare de preluare;
c) descrierea detaliată a procedurilor pentru
preluarea şi gestionarea deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii;
d) descrierea sistemului de tarifare;
e) procedurile de raportare a deficienţelor apărute
la instalaţiile portuare de preluare;
f) procedurile pentru consultarea permanentă cu
utilizatorii, agenţii economici care gestionează deşeuri, operatorii portuari
şi cu alte părţi interesate; şi
g) tipul şi cantităţile de deşeuri generate de nave şi
reziduurile mărfii preluate şi gestionate.
Suplimentar, planurile trebuie să includă:
a) legislaţia relevantă în vigoare şi formalităţile
privind predarea;
b) persoana sau persoanele responsabile cu
implementarea planului;
c) descrierea echipamentului de pretratare şi
procesare în port, dacă există;
d) descrierea modului de înregistrare a preluărilor,
folosit la instalaţiile portuare de preluare, a cantităţilor preluate de
deşeuri generate de nave şi de reziduuri ale mărfii; şi
e) descrierea modului de depozitare a deşeurilor
generate de navă şi a reziduurilor mărfii.
Procedurile privind preluarea şi gestionarea deşeurilor
trebuie să fie conforme din toate punctele de vedere cu cerinţele de management
corespunzătoare reducerii progresive a impactului asupra mediului.
Informaţii care trebuie să fie disponibile pentru toţi
utilizatorii porturilor:
a) referinţe asupra importanţei fundamentale a
predării adecvate a deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii;
b) localizarea instalaţiilor portuare de preluare
potrivit fiecărei dane, cu schemă/hartă;
c) lista deşeurilor generate de nave şi a
reziduurilor mărfii;
d) lista punctelor de
contact, a operatorilor şi a serviciilor oferite;
e) descrierea procedurilor de predare;
f) descrierea sistemului de tarifare;
g) procedurile de raportare a deficienţelor apărute
la instalaţiile portuare de preluare.
NOTIFICARE
NOTIFICATION
ce trebuie comunicată înainte
de intrarea în portul:_______________________
information to be notified before entry into the port
of:
(portul de destinaţie, după cum este definit în art. 6 din prezentul ordin)
(Port of destination as referred to in art. 6 of the
present order)
a) Numele, indicativul de apel, unde
este cazul, numărul de identificare IMO al navei:
Name, call sign and, where appropriate, IMO identification
number of the ship:
b)
Statul de pavilion: Flag State:
c)
Timpul estimat de sosire (ETA): Estimated time
of arrival:
d)
Timpul estimat de plecare (ETD): Estimated time
of departure:
e)
Portul anterior de escală: Previous port of call:
f)
Următorul port de escală: Next port of call:
g)
Ultimul port şi data la care s-au predat
deşeurile generate de navă şi reziduurile mărfii:
h)
Last port and date when ship-generated wasted
was delivered:
h) Predaţi:
Are you delivering:
tot o parte nimic *)
|_| |_| |_|
all some none
din deşeurile dumneavoastră instalaţiilor
portuare de preluare?
of your waste into port reception facilities?
i) Tipul şi cantitatea de deşeuri sau
reziduuri ce trebuie predate şi/sau care vor rămâne la bord şi capacitatea
maximă de stocare a acestora, în procente:
Type and amount of waste and residues to be delivered and/or
remaining on board, and percentage of maximum storage capacity:
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil
Dacă predaţi toate deşeurile sau reziduurile, completaţi coloana a
doua.
If you deliver all waste and residues, complete second column as
appropriate.
Dacă predaţi numai o parte sau nu predaţi deşeuri şi/sau reziduuri,
completaţi toate coloanele.
If you deliver, partly or no, waste and residues, complete all
columns.
Tipul
Type
|
Deşeul ce
va fi predat
Waste to be
delivered
(m3)
|
Capacitatea maximă de stocare
Maximum
dedicated storage
capacity
(m3)
|
Cantitatea deşeurilor
păstrate la bord
Amount of waste
retained on board
(m3)
|
Portul în care
deşeurile vor fi
predate
Port at which remaining waste will be delivered
|
Cantitatea estimată de deşeuri ce va
fi generată între notificare şi
următorul port de escală
Estimated amount of waste which
will be generated between
notification and next port of call
(m3)
|
1. Ulei uzat
Waste oils
|
|
|
|
|
|
Şlam
Sludge
|
|
|
|
|
|
Apă de santină
Bilge water
|
|
|
|
|
|
Altele (specificaţi)
Others (specify)
|
|
|
|
|
|
2. Gunoi
Garbage
|
|
|
|
|
|
Resturi alimentare
Food waste
|
|
|
|
|
|
Plastic
Plastic
|
|
|
|
|
|
Altele
Others
|
|
|
|
|
|
3. Deşeuri asociate mărfii 1 )
Cargo-associated waste1
)
(Specificaţi) (Specify)
|
|
|
|
|
|
4.Reziduurile mărfii 1 )
Cargo residues1 )
(Specificaţi)
(Specify)
|
|
|
|
|
|
Poate fi estimat.
May be estimated.
*) Bifaţi căsuţa
corespunzătoare. Tick the
appropriate box.
NOTĂ:
NOTE:
1. Această notificare trebuie transmisă
administraţiei portului de escală.
This information shall be communicated to the port
administration of the port of call
2. Această notificare trebuie transmisă
de asemenea la ANR.
This information shall be communicated also to RNA.
3. Acest formular trebuie completat chiar dacă nava
este exceptată, în conformitate cu art. 9 din prezentul ordin.
This form has to be completed even if the ship is covered
by an exception in accordance with Article 9 of the present order.
Confirm că:
confirm that:
-detaliile de mai sus sunt conforme cu
realitatea şi corecte; şi
the above details are accurate and correct; and
-există la bord spaţiu suficient alocat
pentru depozitarea tuturor deşeurilor generate între momentul notificării şi
momentul intrării în următorul port î
care deşeurile vor fi predate.
there is sufficient dedicated capacity onboard to store all waste
generated between notification and the next port at which waste will be
delivered.
Data..................................
Date
Ora..................................
Time
Semnătura comandantului navei/persoanei desemnate........................
Master 's / dedicated person 's signature
ANEXA Nr. 3*)
FORMULAR PENTRU RAPORTAREA DEFICIENŢELOR INSTALAŢIEI PORTUARE DE PRELUARE
FORM FOR REPORTING ALLEGED INADEQUACIES
OF PORT RECEPTION FACILITIES
Comandantul unei nave care a
întâmpinat dificultăţi în predarea deşeurilor, va înainta ANR acest raport
standard, împreună cu documentele doveditoare.
The Master of a ship having encountered difficulties in
discharging waste to reception facilities should forward the information below,
together with supporting documentation, to the RNA.
ANR va analiza cauzele deficienţelor
reclamate şi va transmite la IMO şi autorităţii statului de pavilion, un raport
privind concluzia analizei efectuate.
RNA should analyze and consider the complaint and should
communicate appropriately to the IMO and flag State Authority, the outcome of
its investigation.
1. CARACTERISTICILE NAVEI
SHIP'S PARTICULARS
1.1 Numele navei:____________________________
Name of ship:
1.2_________________________________________Proprietarul
sau operatorul navei:__________________________
Owner or operator:
1.3
Indicativul navei:________________________
Distinctive number or letters:
1.4______________________________Număr IMO: __________________
IMO Number:
1.5 TRB:____________________________
Gross tonnage:
1.6_________________________________Portul
de înmatriculare: _________________
Port of registry:
1.7 Statul
de pavilion:______________________
Flag State:
1.8 Tipul
navei
|_| Tanc petrolier |_| Tanc chimicale |_|
Vrachier |_| Alt tip de navă |_| Pasagere |_|
Altele (specificaţi)___________
Type of ship:
Oil tanker Chemical tanker Bulk
carrier Other cargo ship Passenger ship Other
(specify)
*) Anexa nr. 3 este reprodusă
în facsimil.
2. CARACTERISTICILE PORTULUI PORT
PARTICULARS
2.1 Ţara:
Country:
2.2 Numele portului sau zona:
Name of port or area:
2.3 Locaţia portului:
(de exemplu dana/ terminalul/ locul
de acostare) Location/terminal name: (e.g. berth/terminal/jetty)
2.4 Numele companiei care operează instalaţia
Name of company operating the reception facility (if applicable):
2.5 Tipul portului de operare:
|_| Port de descărcare |_| Port de încărcare |_| Şantier naval |_| Altele (specificaţi)_____________________
Type of port operation:
Unloading port Loading port
Shipyard Other (specify)
2.6 Data sosirii:
/__/______ (zz/11/aaaa)
Date of arrival: (dd/mm/yyyy)
2.7 Data constatării:
/__/______(zz/11/aaaa)
Date of occurrence: (dd/mm/yyyy)
2.8 Data plecării: /__/_______ (zz/11/aaaa)
Date of departure: (dd/mm/yyyy)
3. DEFICIENŢELE INSTALAŢIEI
INADEQUACY OF FACILITIES
3.1 Tipul şi cantitatea de deşeuri
pentru care instalaţia portuară de preluare este necorespunzătoare şi natura
problemelor apărute:
Type and amount of waste for
which the port reception facility was inadequate and nature of problems
encountered:
Tipul deşeului
Type of waste
|
Cantitatea
pentru descărcare
(m3) Amount for discharge (m)
|
Cantitatea neacceptată
(m3) Amount not accepted (m3)
|
Problemele apărute
Problems encountered
Indicaţi problemele apărute folosind unul sau mai
multe din următoarele coduri
Indicate the problems encountered by using one or more of the
following code letters, as appropriate.
A Nici o instalaţie disponibilă
A No facility available
B întârziere nejustificată
B Undue delay
C Imposibilitatea folosirii instalaţiei din punct de vedere
tehnic
C Use of facility technically not possible
D Locaţie necorespunzătoare
D Inconvenient location
E Nava trebuia să schimbe dana, implicând întârzieri şi costuri
suplimentare
E Vessel had to shift berth involving delay/cost
F Costuri nejustificate pentru folosirea instalaţiilor
F Unreasonable charges for use of facilities
G Altele (a se specifica în alin. 3.2.)
G Other (please specify in paragraph 3.2)
|
MARPOL Anexa I - privind
MARPOL Annex I - related
Tipurile de reziduuri de hidrocarburi:
Type of oily waste:
|
|
|
|
Apă de santină
Oily bilge water
|
|
|
|
Şlam/uleiuri arse Oily
residues sludge)
|
|
|
|
Reziduuri rezultate după spălarea tancurilor
|
|
|
|
Oily tank washings (slops)
|
|
|
|
Apă de balast murdară
Dirty ballast water
|
|
|
|
Reziduuri solide rezultate după curăţarea tancurilor
Scale and sludgefrom tank cleaning
|
|
|
|
Altele (rugăm specificaţi)
Other (please specify .)
|
|
|
|
MARPOL Anexa II - privind
MARPOL Annex II - related
Tipul de reziduuri ale substanţelor lichide toxice
/apă amestecată pentru descărcare la instalaţii provenită din tancurile de
spălare
Type of NLS1 *
residue/water mixture for discharge to facility from tank washings:
|
|
|
|
Substanţă de categoria A Category A substance
|
|
|
|
Substanţă de categoria B
Category B substance
|
|
|
|
Substanţă de categoria C
Category C substance
|
|
|
|
Substanţă de categoria D
Category D substance
|
|
|
|
MARPOL Anexa IV - privind
MARPOL Annex IV- related
Ape uzate
Sewage
|
|
|
|
MARPOL Anexa V - privind
MARPOL Annex V- related
Tipul de gunoi:
Type of garbage:
|
|
|
|
Plastic
Plastic
|
|
|
|
Material de fardaj plutitor, de amaraj sau ambalaje
Floating dunnage, lining, or packing materials
|
|
|
|
Cartoane, cârpe, sticlă, metal, ceramică, etc.
Ground paper products, rags, glass, metal, bottles,
crockery, etc.
|
|
|
|
Reziduuri ale mărfii, produse din hârtie, cârpe,
sticlă, metal, ceramică
Cargo residues, paper products, rags, glass, metal,
bottles, crockery, etc.
|
|
|
|
Resturi alimentare
Food waste
|
|
|
|
Cenuşa după incinerare
Incinerator, ash
|
|
|
|
Altele (specificaţi)
Other (please specify .)
|
|
|
|
MARPOL Anexa VI - privind MARPOL Annex
VI - related
|
|
|
|
Fum, noxe şi filtre conţinând astfel de substanţe
Ozone-depleting substances and equipment containing
such substances
|
|
|
|
Reziduuri rezultate din curăţarea instalaţiilor de evacuare gaze
Exhaust gas-cleaning residues
|
|
|
|
1) Indicaţi, în alin. 3.2. denumirea
substanţei lichide toxice la care se face referire şi starea de solidificare
sau de vâscozitate.
Indicate, in paragraph 3.2, the proper shipping name of the NLS
involved and whether the substance is designated as solidifying or high
viscosity.
3.2 Informaţii suplimentare cu privire la problemele
identificate în tabelul de mai sus:
Additional information with regard to the problems identified in the
above table.
____________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
33 Aţi discutat aceste probleme sau le-aţi raportat operatorilor
instalaţiilor portuare de preluare?
Did you discuss these problems or report them to
the port reception facility?
|_| Da |_| Nu
Yes No
Dacă da, specificaţi cu cine
If Yes, with whom (please specify)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dacă da, care a fost răspunsul operatorului instalaţiilor portuare
de preluare la sesizarea dumneavoastră?
If Yes, which was the response of the port reception facility to
your concerns?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.4 Aţi transmis notificarea înainte de sosire (în conformitate cu
regulile portului) despre solicitarea navei privind folosirea instalaţiilor
portuare de preluare?
Did you give prior notification (in accordance with relevant
port requirements) about the vessel's requirements for reception facilities?
|_| Da |_| Nu |_| Nu este cazul
Yes No Not applicable
Dacă da, aţi primit confirmarea disponibilităţii
instalaţiilor portuare de preluare la sosire ?
IfYes, did you receive confirmation on the availability of reception
facilities on arrival?
|_| Da |_| Nu
Yes No
4. OBSERVAŢII SUPLIMENTARE/ COMENTARII
ADDITIONAL REMARKS/COMMENTS
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________
Semnătura comandantului Data:
__/__/ (zz/11/aaaa)
Master's signature Date: (dd/mm/yyyy)
ANEXA NR. 4
LISTA PORTURILOR ROMÂNEŞTI
cărora li se aplică
prevederile prezentului ordin
1. Mangalia
2. Belona
3. Constanţa
4. Tomis
5. Midia
6. Agigea
7. Basarabi
|
8. Medgidia
9. Cernavodă
10. Călăraşi
11. Sulina
12. Tulcea
13. Galaţi
14. Brăila
|