Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3345 din 14 noiembrie 2008

pentru aprobarea listelor de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul operatiunilor 2.1.1 „Proiecte de cercetare in parteneriat intre universitati/institutii de cercetare-dezvoltare si intreprinderi", 2.1.2 „Proiecte CD de inalt nivel stiintific la care vor participa specialisti din strainatate" si 2.3.3 „Promovarea inovarii in cadrul intreprinderilor" ale axei prioritare 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare" din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice" 2007-2013

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 812 din 4 decembrie 2008



Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului (CE) nr. 800/2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea art. 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare) şi ale Regulamentului (CE) nr. 1.628/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratat ajutorului naţional regional pentru investiţii,

în temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei si finanţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă listele de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunilor 2.1.1 „Proiecte de cercetare în parteneriat între universităţi/instituţii de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi", 2.1.2 „Proiecte CD de înalt nivel ştiinţific la care vor participa specialişti din străinătate" şi 2.3.3 „Promovarea inovării în cadrul întreprinderilor" ale axei prioritare 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS-CCE), 2007-2013, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Cheltuielile eligibile pentru operaţiunile menţionate la art. 1 vor respecta prevederile prezentului ordin, ale Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale schemelor de ajutor de stat aprobate pentru operaţiunile axei prioritare 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare", scheme care se vor publica pe pagina www.mct.ro

Art. 3. - Cheltuielile efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data confirmării scrise din partea organismului intermediar pentru cercetare că proiectul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute în Ghidul solicitantului.

Art. 4. - Pentru a fi eligibile pentru finanţarea prin operaţiunile menţionate la art. 1, toate cheltuielile trebuie să facă parte din categoriile de cheltuieli menţionate în prezentul ordin, să corespundă obiectivelor axei prioritare 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare" şi să fie coerente cu obiectivele şi rezultatele proiectelor propuse spre finanţare.

Art. 5. - (1) Cheltuielile generale de administraţie, aşa cum sunt definite la art. 31 alin. (5) din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare) şi la art. 56 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 de stabilirea unor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, sunt eligibile în limita a 10% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru activităţile de cercetare-dezvoltare de pe proiect.

(2) Metoda de calcul folosită pentru calculul pro-ratei pentru decontarea cheltuielilor generale de administraţie se va stabili de autoritatea de management şi se va ataşa în anexă la contractul de finanţare.

Art. 6. - Cheltuielile aferente managementului de proiect sunt eligibile numai pentru beneficiarii operaţiunii 2.1.2 „Proiecte CD de înalt nivel ştiinţific la care vor participa specialişti din străinătate" şi care nu intră sub incidenţa ajutorului de stat, până la 10% din valoarea eligibilă a proiectului.

Art. 7. - (1) Cheltuielile salariale pe proiect se cumulează per persoană cu toate costurile salariale directe obţinute din contractele de finanţare încheiate din fondurile axei prioritare 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare" şi din fondurile bugetare alocate Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II pentru perioada 2007-2013 şi nu pot depăşi plafoanele prevăzute în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II pentru perioada 2007-2013, cu modificările ulterioare.

(2) Cheltuielile salariale se decontează conform contractului de muncă şi/sau proporţional cu procentul din fişa postului/foaia de prezenţă aferentă atribuţiilor specifice implementării proiectului.

Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,

Cătălin Doica,

secretar de stat

ANEXA Nr. 1

LISTA CHELTUIELILOR ELIGIBILE

pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunilor 2.1.1 „Proiecte de cercetare în parteneriat între universităţi/instituţii de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi" şi 2.1.2 „Proiecte CD de înalt nivel ştiinţific la care vor participa specialişti din străinătate" ale axei prioritare 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" 2007-2013

A. Cheltuieli pentru activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală

1. Cheltuieli de personal (cercetători, tehnicieni şi personal auxiliar, în măsura în care aceştia sunt angajaţi în proiectul de cercetare):

1.1. cheltuieli salariale;

1.2. cheltuieli de deplasare în scopul realizării proiectului.

2. Cheltuieli pentru achiziţia de active corporale, în măsura şi pe durata utilizării acestora în cadrul proiectului de cercetare (dacă aceste instrumente şi echipamente au o durată de funcţionare mai mare decât durata proiectului de cercetare, sunt eligibile doar costurile de amortizare pe durata proiectului, calculate pe baza bunelor practici contabile):

2.1. echipamente IT şi pentru comunicaţii;

2.2. echipamente şi instrumente pentru cercetare.

3. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale:

3.1. cunoştinţe tehnice;

3.2. brevete;

3.3. drepturi de utilizare.

4. Cheltuieli pentru achiziţia de servicii:

4.1. servicii de cercetare;

4.2. servicii de consultanţă şi servicii echivalente folosite exclusiv pentru activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală.

5. Cheltuieli de amortizare pentru clădiri şi spaţii, în măsura şi pe durata utilizării acestor clădiri şi spaţii pentru activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală în cadrul şi pe durata proiectului

6. Cheltuieli pentru închirierea de teren, ori în măsura în care serveşte realizării activităţilor de cercetare industrială/dezvoltare experimentală în cadrul şi pe durata proiectului

7. Cheltuieli generale de administraţie, aşa cum sunt definite la art. 31 alin. (5) din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 şi la art. 56 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006, implicate direct de activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală:

7.1. servicii de comunicaţii (internet, telefon, servicii poştale şi de curierat);

7.2. plata utilităţilor (energia electrică, apă, canalizare, salubritate, energie termică, gaze naturale);

7.3. cheltuieli salariale pentru personalul administrativ

8. Cheltuieli pentru achiziţia de substanţe, materiale, plante, animale de laborator, consumabile şi alte produse similare necesare desfăşurării activităţilor de cercetare industrială/dezvoltare experimentală în cadrul şi pe durata proiectului.

B. Cheltuieli pentru obţinerea şi validarea drepturilor de proprietate industrială (sunt eligibile numai pentru beneficiarii tip IMM)

9. Cheltuieli anterioare acordării dreptului de proprietate industrială în prima jurisdicţie, inclusiv cheltuieli legate de pregătirea, depunerea şi examinarea cererii, precum şi costurile suportate pentru reînnoirea cererii înainte de acordarea dreptului

10. Cheltuieli pentru traducere şi alte cheltuieli suportate pentru obţinerea sau validarea dreptului în alte jurisdicţii

11. Cheltuieli suportate pentru apărarea valabilităţii dreptului pe parcursul examinării oficiale a cererii şi a eventualelor proceduri de opoziţie, chiar dacă astfel de cheltuieli intervin după recunoaşterea dreptului, cu excepţia cheltuielilor de judecată, dacă este cazul.

C. Alte cheltuieli, eligibile numai pentru beneficiarii operaţiunii 2.1.2 „Proiecte CD de înalt nivel ştiinţific la care vor participa specialişti din străinătate" şi care nu intră sub incidenţa ajutorului de stat

12. Cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect

13. Cheltuieli aferente managementului de proiect:

13.1. Cheltuieli de personal pentru echipa care asigură managementul proiectului (salariale şi de deplasare);

13.2. Transport bunuri;

13.3. Birotică.

ANEXA Nr. 2

LISTA CHELTUIELILOR ELIGIBILE

pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunii 2.3.3 „Promovarea inovării în cadrul întreprinderilor" a axei prioritare 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" 2007-2013

A. Cheltuieli pentru activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală

1. Cheltuieli de personal (cercetători, tehnicieni şi personal auxiliar, în măsura în care aceştia sunt angajaţi în proiectul de cercetare):

1.1. cheltuieli salariale;

1.2. cheltuieli de deplasare în scopul realizării proiectului

2. Cheltuieli pentru achiziţia de active corporale, în măsura şi pe durata utilizării acestora în cadrul proiectului de cercetare (dacă aceste instrumente şi echipamente au o durată de funcţionare mai mare decât durata proiectului de cercetare, sunt eligibile doar costurile de amortizare pe durata proiectului, calculate pe baza bunelor practici contabile):

2.1. echipamente IT şi pentru comunicaţii;

2.2. echipamente şi instrumente pentru cercetare

3. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale:

3.1. cunoştinţe tehnice;

3.2. brevete;

3.3. drepturi de utilizare.

4. Cheltuieli pentru achiziţia de servicii:

4.1. servicii de cercetare;

4.2. servicii de consultanţă şi servicii echivalente folosite exclusiv pentru activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală

5. Cheltuieli de amortizare pentru clădiri şi spaţii, în măsura şi pe durata utilizării acestor clădiri şi spaţii pentru activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală în cadrul şi pe durata proiectului

6. Cheltuieli pentru închirierea de terenuri, în măsura în care serveşte realizării activităţilor de cercetare industrială/dezvoltare experimentală în cadrul şi pe durata proiectului

7. Cheltuieli generale de administraţie, asa cum sunt definite la art. 31 alin. (5) din Regulamentul '(CE)' nr. 800/2008 si la art. 56 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006, implicate direct de activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală:

7.1. servicii de comunicaţii (internet, telefon, servicii poştale şi de curierat);

7.2. plata utilităţilor (energia electrică, apă, canalizare, salubritate, energie termică, gaze naturale);

7.3. cheltuieli salariale pentru personalul administrativ.

8. Cheltuieli pentru achiziţia de substanţe, materiale, plante, animale de laborator, consumabile şi alte produse similare necesare desfăşurării activităţilor de cercetare industrială/dezvoltare experimentală în cadrul şi pe durata proiectului.

B. Cheltuieli pentru obţinerea şi validarea drepturilor de proprietate industrială (sunt eligibile numai pentru beneficiarii tip IMM)

9. Cheltuieli anterioare acordării dreptului de proprietate industrială în prima jurisdicţie, inclusiv cheltuieli legate de pregătirea, depunerea şi examinarea cererii, precum şi costurile suportate pentru reînnoirea cererii înainte de acordarea dreptului

10. Cheltuieli pentru traducere şi alte cheltuieli suportate pentru obţinerea sau validarea dreptului în alte jurisdicţii

11. Cheltuieli suportate pentru apărarea valabilităţii dreptului pe parcursul examinării oficiale a cererii şi a eventualelor proceduri de opoziţie, chiar dacă astfel de cheltuieli intervin după recunoaşterea dreptului, cu excepţia cheltuielilor de judecată, dacă este cazul.

C. Cheltuieli pentru realizarea de studii tehnice de fezabilitate

12. Cheltuieli pentru realizarea studiilor tehnice de fezabilitate pregătitoare pentru activităţile de dezvoltare experimentală.

D. Cheltuieli pentru servicii de consultanţă în domeniul inovării şi pentru serviciile de sprijinire a inovării (sunt eligibile numai pentru beneficiarii tip IMM) în cadrul şi pe durata proiectului

13. Cheltuieli pentru servicii de consultanţă în domeniul inovării:

13.1. consultanţă managerială;

13.2. asistenţă tehnologică;

13.3. servicii de transfer de tehnologie;

13.4. consultanţă în materie de achiziţia, protejarea şi comercializarea drepturilor de proprietate intelectuală şi pentru acordurile de acordare a licenţelor;

13.5. servicii de consiliere referitoare la utilizarea standardelor.

14. Cheltuieli pentru servicii de sprijinire a inovării:

14.1. închiriere spaţii de lucru;

14.2. acces la bănci de date şi biblioteci tehnice;

14.3. studii de piaţă;

14.4. utilizarea de laboratoare;

14.5. etichetarea, testarea şi certificarea calităţii.

E. Cheltuieli pentru închirierea/angajarea de personal cu înaltă calificare, aşa cum este definit în cadrul art. 30 din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 (sunt eligibile numai pentru beneficiarii tip IMM)

15. Cheltuieli de personal aferente închirierii şi încadrării în muncă a personalului detaşat cu înaltă calificare pe o perioadă determinată de maximum 3 ani, dar nu mai mult decât durata proiectului:

15.1. cheltuieli salariale;

15.2. cheltuieli de deplasare în scopul realizării proiectului;

15.3. indemnizaţie de deplasare pentru personalul detaşat (conform precizărilor din Codul muncii);

15.4. cheltuieli aferente folosirii unei agenţii de recrutare.

F. Cheltuieli pentru introducerea în producţie a rezultatelor cercetării

16. Cheltuieli pentru achiziţia de active necorporale necesare pentru introducerea rezultatelor cercetării în ciclul productiv:

16.1. cunoştinţe tehnice;

16.2. brevete;

16.3. drepturi de utilizare.

17. Cheltuieli pentru achiziţia de utilaje, instalaţii şi echipamente strict necesare pentru introducerea rezultatelor cercetării în ciclul productiv.

G. Alte cheltuieli (numai pentru beneficiarii tip întreprinderi nou-create inovatoare)

18. Cheltuieli cu achiziţia de servicii pentru realizarea de analize economice, studii de piaţă, planuri de afaceri

19. Cheltuieli de personal pentru activităţi de introducere în producţie a rezultatelor cercetării.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3345/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3345 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3345/2008
Ordin 3304 2009
privind modificarea si completarea anexelor la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.345/2008 pentru aprobarea listelor de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate în cadrul operatiunilor 2.1.1 „Proiecte de cercetare în parteneriat între universitati/institutii de cercetare-dezvoltare si întreprinderi", 2.1.2 „Proiecte CD de înalt nivel stiintific la care vor participa specialisti din strainatate" ?i 2.3.3 „Promovarea inovarii în cadrul întreprinderilor" ale axei prioritare 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare" din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice" 2007-2013
Ordin 2069 2009
privind modificarea si completarea anexelor la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.345/2008 pentru aprobarea listelor de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate în cadrul operatiunilor 2.1.1 „Proiecte de cercetare în parteneriat între universitati/institutii de cercetare-dezvoltare si întreprinderi", 2.1.2 „Proiecte CD de înalt nivel stiintific la care vor participa specialisti din strainatate" ?i 2.3.3 „Promovarea inovarii în cadrul întreprinderilor" ale axei prioritare 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare" din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice" 2007-2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu