ORDIN Nr. 357
din 27 martie 2007
privind modelul si
continutul Raportului de inspectie fiscala incheiat la persoane fizice care
desfasoara activitati independente in mod individual si/sau intr-o forma de
asociere
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 251 din 16 aprilie 2007
In temeiul dispoziţiilor art. 11
alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 107 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale pct. 106.1 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.050/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul şi
conţinutul Raportului de inspecţie fiscală încheiat la persoane fizice care
desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de
asociere, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Instrucţiunile
privind conţinutul şi obiectivele minimale ale Raportului de inspecţie fiscală
încheiat la persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod
individual şi/sau într-o formă de asociere sunt prezentate în anexa nr. 2.
Art. 3. - Direcţia de
metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală, direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Daniel Chiţoiu,
vicepreşedinte
ANEXA Nr. 1
Aprobat,
...............................................................................
(funcţia, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila)
Avizat,
Şef serviciu/birou,
.........................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Nr................/data ..........................
RAPORT DE INSPECŢIE FISCALA
încheiat la data de..........................................
CAPITOLUL I
Date despre inspecţia fiscală
1. Prezentarea echipei de inspecţie
fiscală
2. Prezentarea delegării de
competenţă (dacă este cazul) pentru verificarea impozitului pe venit
CAPITOLUL II
Date despre contribuabil
1. Numele şi prenumele şi/sau
denumirea contribuabilului
2. Codul de identificare, care poate fi:
a) codul numeric personal;
b) numărul de identificare fiscală;
c) codul unic de înregistrare fiscală;
d) codul de înregistrare fiscală.
3. Date privind domiciliul fiscal al persoanei fizice
4. Date privind sediul
activităţii sau locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale
5. Alte informaţii:
a) date despre forma juridică;
b) date de identificare ale împuternicitului, după
caz.
CAPITOLUL III
Constatări privind obligaţiile fiscale, cu excepţia
impozitului pe venit
(Se completează pentru fiecare obligaţie fiscală care a
fost verificată.)
1. Denumirea obligaţiei
fiscale verificate
2. Perioada verificată
3. Constatări privind baza de
impunere a obligaţiei fiscale:
a) prezentarea constatărilor care modifică baza de
impunere (motiv de fapt);
b) temeiul de drept pentru încadrarea
faptelor constatate.
4. Diferenţa de obligaţii
fiscale calculate de inspecţia fiscală
5. Calculul obligaţiilor fiscale accesorii
6. Amenzi aplicate
CAPITOLUL IV
Constatări privind impozitul pe venit
(Se completează pentru fiecare an fiscal verificat.)
1. Perioada verificată
2. Constatări privind baza de
impunere a impozitului pe venit:
a) prezentarea constatărilor care modifică baza de
impunere;
b) temeiul de drept pentru încadrarea
faptelor constatate;
c) diferenţa de venit stabilit suplimentar de organele
de inspecţie fiscală:
- repartizarea diferenţei de
venit stabilit suplimentar pe fiecare plătitor de impozit pe venit, în cazul
asocierilor;
- venitul anual impozabil
recalculat de organele de inspecţie fiscală şi repartizarea pe fiecare
plătitor, în cazul asocierilor.
3. Diferenţa de impozit pe
venit datorat pentru veniturile proprii, stabilită suplimentar de inspecţia
fiscală (se va calcula pentru fiecare plătitor)
4. Calculul obligaţiilor
fiscale accesorii
5. Amenzi aplicate
CAPITOLUL V
Alte constatări
1. Organizarea şi conducerea
evidenţei contabile
2. Utilizarea şi ţinerea
registrelor
CAPITOLUL VI
Discuţia finală cu contribuabilul
1. Prezentarea punctului de vedere al contribuabilului
2. Consideraţii asupra
punctului de vedere al contribuabilului
CAPITOLUL VII
Sinteza constatărilor inspecţiei fiscale
1. Obligaţiile fiscale stabilite suplimentar (exclusiv impozit pe venit)
2. Impozitul pe venit
CAPITOLUL VIII
Anexe
Intocmit.
Organe de inspecţie fiscală
...................................................................
(numele, prenumele, funcţia şi semnătura)
ANEXA Nr. 2
INSTRUCŢIUNI
privind conţinutul şi obiectivele minimale ale
Raportului de inspecţie fiscală încheiat la persoane fizice care desfăşoară activităţi
independente în mod individual si/sau într-o formă de asociere
Raportul de inspecţie fiscală se întocmeşte de echipa
de inspecţie fiscală pentru consemnarea rezultatelor verificării, indiferent
dacă se stabilesc sau nu diferenţe de obligaţii fiscale în cadrul unei
inspecţii fiscale generale sau parţiale, efectuată la persoane fizice
autorizate să desfăşoare activităţi independente, în mod individual şi/sau
într-o formă de asociere, definite potrivit prevederilor legale în vigoare.
In realizarea inspecţiei fiscale se vor avea în vedere
următoarele:
1. raportul se va utiliza
doar în cazul efectuării unei inspecţii fiscale la contribuabilii care desfăşoară
activităţi independente, în mod individual sau într-o formă de asociere,
definite potrivit legii;
2. contribuabilii supuşi
verificării sunt cei obligaţi să organizeze şi să conducă evidenţa contabilă în
partidă simplă sau care au optat pentru determinarea venitului net din
activităţi independente în sistem real, potrivit prevederilor legale;
3. la stabilirea impozitului
pe venit, pentru perioada supusă verificării în care veniturile se
globalizeaza, Raportul de
inspecţie fiscală va cuprinde diferenţele suplimentare ale bazei impozabile,
având în vedere regulile de calcul speciale pentru impozitul pe venitul global.
Diferenţa de impozit pe venit se va stabili numai pentru impozitul pe venit
datorat pentru veniturile din activităţi independente verificate şi precizate
în raport;
4. pentru impozitul pe venit,
perioada de verificare va fi întotdeauna un an fiscal pentru care s-a emis
decizia de impunere anuală;
5. în cazul în care
contribuabilul şi-a încetat activitatea, perioada verificată va fi până la data
încetării activităţii;
6. diferenţele de impozit pe
venitul net anual stabilit de inspecţia fiscală nu vor modifica obligaţiile
privind plăţile anticipate, stabilite de organele competente, pentru anul
următor celui care a fost supus verificării.
CAPITOLUL I
Date despre organele de inspecţie fiscală
Se vor prezenta datele de identificare ale organelor de
inspecţie fiscală care efectuează verificarea şi care întocmesc Raportul
de inspecţie fiscală, înscriindu-se pentru fiecare:
- numele şi prenumele;
- funcţia;
- numărul legitimaţiei de
inspecţie fiscală;
- unitatea fiscală din care
face parte;
- numărul şi data ordinului de
serviciu.
In cazul în care plătitorul impozitului pe venit este
în administrarea altui organ fiscal decât cel care administrează obligaţiile la
bugetul general consolidat aferente sediului activităţii sau locului de
desfăşurare efectivă a activităţii principale, organele de inspecţie fiscală
vor solicita delegare de competenţă pentru verificarea impozitului pe venit.
Confirmarea delegării de competenţă pentru efectuarea
inspecţiei fiscale se va anexa la raportul de inspecţie fiscală.
De asemenea, se vor preciza:
- temeiul legal al efectuării
inspecţiei fiscale;
- numărul şi data
transmiterii avizului de inspecţie fiscală. In cazul în care data începerii
inspecţiei a fost amânată, se vor specifica numărul şi data acordului, precum
şi noul termen aprobat;
- numărul de înregistrare şi
data începerii inspecţiei fiscale înscrisă în Registrul unic de control, după
caz;
- perioada supusă verificării
pentru fiecare obligaţie fiscală verificată;
- perioada în care s-a
desfăşurat inspecţia fiscală, precum şi locul de desfăşurare.
CAPITOLUL II
Date de identificare ale contribuabilului
1. Numele şi prenumele şi/sau
denumirea contribuabilului
2. Codul de identificare
fiscală va fi:
• pentru impozitul datorat pentru veniturile proprii:
- codul numeric personal pentru persoanele fizice;
- numărul de identificare
fiscală pentru persoanele fizice care nu deţin cod numeric personal;
• pentru activitatea economică
desfăşurată:
- codul de înregistrare
fiscală pentru comercianţi, inclusiv pentru sucursalele comercianţilor care au
sediul principal al comerţului în străinătate şi pentru persoanele fizice care
desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii
libere.
3. Date privind domiciliul fiscal al persoanei fizice:
- adresa (localitatea, strada,
etajul, apartamentul, codul poştal, judeţul/sectorul).
In cazul asocierilor sau societăţilor civile, se vor
înscrie datele de identificare pentru fiecare persoană fizică asociată, precum
şi cota de distribuire a venitului net/pierderii:
- numele, iniţiala tatălui şi
prenumele;
- codul numeric personal sau numărul
de identificare fiscală;
- adresa (localitatea, strada,
etajul, apartamentul, codul poştal, judeţul/sectorul);
- cota de distribuire.
De asemenea, se va preciza persoana desemnată prin
contractul de asociere ca responsabil al asociaţiei şi care răspunde pentru
îndeplinirea obligaţiilor acesteia.
4. Date privind sediul
activităţii sau locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale:
- localitatea;
- strada, etajul,
apartamentul, codul poştal;
- judeţul (sectorul).
5. Alte informaţii
Se va preciza locul de
efectuare a inspecţiei fiscale.
De asemenea, se vor specifica forma juridică, precum şi
informaţii despre:
- deţinerea autorizării
şi/sau despre înregistrarea la autorităţile competente;
- data de la care a devenit
plătitor de TVA - prin opţiune
sau prin depăşirea plafonului legal;
- codul CAEN (activitatea
principală desfăşurată).
De asemenea, se vor preciza persoana care răspunde de
organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidă simplă, precum şi
persoana desemnată să reprezinte contribuabilul pe durata inspecţiei fiscale.
In cazul în care societatea este reprezentată de un
împuternicit, se va specifica acest fapt în raport, cu prezentarea datelor de
identificare ale acestuia, şi se va anexa împuternicirea în copie.
CAPITOLUL III
Constatări privind obligaţiile fiscale
(cu excepţia impozitului pe venit)
In acest capitol se vor înscrie constatările pentru
fiecare obligaţie fiscală care a făcut obiectul inspecţiei fiscale.
Obligaţiile fiscale care fac obiectul inspecţiei
fiscale sunt cele cuprinse în avizul de inspecţie fiscală. In cazul în care se
constată nedeclararea de către contribuabil a unor impozite, taxe sau
contribuţii pentru care avea obligaţia declarării, acestea vor fi verificate
fără transmiterea unui nou aviz de inspecţie fiscală.
Pentru fiecare obligaţie fiscală se vor preciza
următoarele:
1. denumirea obligaţiei
fiscale;
2. perioada supusă inspecţiei
fiscale. In cazul în care verificarea se va face pe o perioadă diferită de cea
precizată în avizul de inspecţie, se va preciza perioada verificată efectiv. In
cazul inspecţiei fiscale efectuate pentru soluţionarea decontului de taxă pe
valoarea adăugată cu sume negative cu opţiunea de rambursare, se va efectua
verificarea de la ultima perioadă controlată până,
inclusiv, la perioada pentru care s-a solicitat rambursarea;
3. constatări privind baza de
impunere a obligaţiei fiscale. Se va prezenta procedura de control utilizată,
iar în cazul controlului prin sondaj se vor menţiona lunile, operaţiunile sau
documentele selectate, urmărindu-se cuprinderea perioadelor de activitate
semnificative pentru contribuabilul verificat.
In activitatea de inspecţie fiscală se vor avea în
vedere următoarele obiective minimale:
- verificarea realităţii
declaraţiilor fiscale în corelare cu datele din evidenţa contabilă şi mai ales
faţă de realitatea constatată în timpul verificărilor;
- verificarea modului de determinare a bazelor de
impunere.
In cazul soluţionării decontului de taxă pe valoarea
adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare cu inspecţie fiscală
anticipată, se vor verifica datele din decont cu cele din evidenţa contabilă.
Se va avea în vedere verificarea realităţii bazei impozabile şi a taxei pe
valoarea adăugată ca rezultat al exercitării dreptului de deducere şi a
obligaţiei de colectare a taxei pe valoarea adăugată.
a) In cazul nerespectării prevederilor legale, pentru
fiecare obligaţie fiscală se va înscrie motivul de fapt prin detalierea modului
în care contribuabilul a efectuat şi a tratat din punct de vedere fiscal o
operaţiune patrimonială şi prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt se
va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile
calculate pentru aceasta.
b) Precizarea temeiului de
drept pentru faptele constatate se va face prin menţionarea expresă a actului
normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu
prezentarea concisă a textului de lege pentru fundamentarea legală a cazului
constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală
principală, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta;
4. diferenţa de obligaţii
fiscale. Se va prezenta modul de calcul al diferenţelor de obligaţii fiscale,
cu trimitere la anexele în care s-au calculat (acolo
unde este cazul);
5. obligaţii fiscale
accesorii. In cazul în care se stabilesc obligaţii fiscale accesorii, se vor
preciza modul de calcul, precum şi data până la care acestea au fost calculate;
6. amenzi aplicate. Se vor prezenta sancţiunile aplicate, cu precizarea numărului procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
CAPITOLUL IV
Constatări privind impozitul pe venit
In cazul verificării impozitului pe venit, se vor avea
în vedere următoarele:
1. perioada supusă inspecţiei
fiscale, în cazul impozitului pe venit, va fi întotdeauna un an fiscal încheiat
şi pentru care s-a emis decizia de impunere anuală sau până la data încetării
activităţii;
2. constatările fiscale se
vor prezenta pe fiecare an fiscal şi se vor referi la:
- verificarea realităţii
declaraţiilor fiscale, după caz, în corelaţie cu datele din evidenţa contabilă
în partidă simplă, declaraţiile speciale sau orice alte documente justificative
existente în evidenţa contribuabilului sau obţinute prin controale încrucişate,
precum şi cu alte declaraţii depuse în conformitate cu prevederile legale în
vigoare;
- verificarea modului de
evidenţiere a veniturilor, pentru determinarea tuturor operaţiunilor impozabile
realizate de contribuabil, inclusiv identificarea faptică a surselor
generatoare de venit, după caz;
- verificarea înregistrării
tuturor veniturilor aferente activităţii desfăşurate;
- verificarea evidenţei
documentelor cu regim special pretipărite şi a celor cu care au fost
achiziţionate, plaja de numere pentru facturile achiziţionate, facturile
utilizate, alte documente cu regim special, documente cu regim special anulate,
pentru perioada în care acestea erau obligatorii;
- pentru perioada de după 1 ianuarie 2007 se va verifica modul în
care contribuabilul a asigurat regimul intern de numerotare a facturilor, precum
şi a altor formulare financiar-contabile care stau la baza înregistrării de
venituri (monetar, chitanţă, aviz de însoţire a mărfii si altele);
- verificarea modului de înregistrare
a cheltuielilor aferente obţinerii veniturilor, precum şi tratamentul fiscal al
acestora;
- verificarea evoluţiei
patrimoniului afacerii şi modului de evidenţiere în cheltuieli şi, respectiv,
în venituri a oricăror intrări sau ieşiri de bunuri; orice intrare sau ieşire
din Registrul inventar va fi verificată în corelaţie cu înregistrarea pe
cheltuială sau venit, în funcţie de prevederile în vigoare pentru fiecare an
supus verificării.
A. In cazul în care se constată aspecte care modifică
venitul net anual impozabil, se vor menţiona:
- faptele constatate de către
echipa de control;
- modul de interpretare a
aspectelor fiscale de către contribuabil;
- consecinţele fiscale ale
abaterilor constatate, motivele de fapt şi temeiul de drept pentru modificarea venitului impozabil;
- verificarea modului de
calcul al venitului net anual impozabil şi stabilirea diferenţelor (unde este
cazul);
- în cazul asocierilor fără
personalitate juridică, constituite între persoane fizice care desfăşoară
activităţi independente, venitul net anual impozabil stabilit suplimentar de
inspecţia fiscală se stabileşte la nivelul asocierii şi se va repartiza pe
fiecare asociat, conform cotei procentuale de distribuire.
B. In cazul în care baza de impunere nu se modifică, se
va menţiona acest lucru în raportul de inspecţie fiscală. In acest caz se vor
aplica prevederile legale privind decizia de nemodificare a bazei de impunere;
3. diferenţa de impozit pe
venit datorat pentru veniturile proprii:
- după repartizarea venitului
anual impozabil stabilit suplimentar pe fiecare membru al asocierii se va
calcula impozitul pe venit pe fiecare plătitor şi pe fiecare an fiscal
verificat, avându-se în vedere şi valorile următoarelor date:
a) venitul net anual impozabil evidenţiat în decizia
de impunere anuală comunicată contribuabilului;
b) diferenţa de venit net anual stabilit suplimentar
de organele de inspecţie fiscală;
c) venitul net anual impozabil recalculat de organele
de inspecţie fiscală (stabilit prin însumarea rândului
1 cu rândul 2);
d) impozitul pe venitul net anual impozabil stabilit
prin decizia de impunere anuală comunicată contribuabilului;
e) impozitul pe venitul net anual impozabil stabilit
de organele de inspecţie fiscală;
f) diferenţa de impozit pe venitul net anual stabilit
în plus sau în minus, după caz;
4. calculul obligaţiilor
fiscale accesorii. In cazul în care se stabilesc obligaţii fiscale accesorii,
se vor preciza modul de calcul, precum şi data până la care acestea au fost
calculate;
5. amenzi aplicate. Se vor
prezenta sancţiunile aplicate, cu precizarea numărului procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
CAPITOLUL V
Alte constatări
1. Organizarea şi conducerea
evidenţei contabile în partidă simplă
In acest capitol se vor
prezenta constatările inspecţiei fiscale referitoare la organizarea evidenţei
contabile în partidă simplă, urmărindu-se în principal respectarea prevederilor
legale în vigoare pentru perioada verificată.
2. Utilizarea şi ţinerea
registrelor
Se vor consemna constatările
referitoare la modul de utilizare a registrelor de contabilitate obligatorii
(Registrul inventar, Registrul jurnal de încasări şi plăţi), Registrul de casă
(în valută, dacă este cazul), Jurnalul privind operaţiuni diverse.
CAPITOLUL VI
Discuţia finală cu contribuabilul
1. Prezentarea punctului de vedere al contribuabilului
In acest capitol se vor consemna, în mod obligatoriu,
numărul şi data documentului prin care contribuabilul este înştiinţat despre
data, ora şi locul de desfăşurare a discuţiei finale. In caz de refuz al
contribuabilului de a se prezenta la discuţia finală, acest fapt va fi
menţionat expres în raport.
Punctul de vedere al contribuabilului va fi anexat la
Raportul de inspecţie fiscală.
2. Consideraţii asupra punctului de vedere al contribuabilului
Se vor prezenta consideraţiile organelor de inspecţie
fiscală asupra punctului de vedere al contribuabilului, în măsura în care
susţinerile acestuia sunt argumentate.
Tot în acest capitol se va preciza dacă reprezentantul
legal al contribuabilului sau împuternicitul acestuia a declarat sau nu că a
pus la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală toate documentele şi
informaţiile solicitate.
Declaraţia va fi anexată la Raportul de inspecţie
fiscală.
Refuzul contribuabilului de a
da această declaraţie va fi consemnat în Raportul de inspecţie fiscală.
CAPITOLUL VII
Sinteza constatărilor inspecţiei fiscale
1. Obligaţiile fiscale
stabilite suplimentar (exclusiv impozit pe venit)
Pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie, cu
excepţia impozitului pe venit, la care s-au calculat diferenţe şi/sau
accesorii, în sarcina contribuabilului se vor prezenta următoarele informaţii:
Nr. crt.
|
Denumirea obligaţiei fiscale
|
Perioada verificată/Perioada pentru
care s-au
calculat obligaţiile fiscale accesorii
|
Obligaţie fiscală
stabilită suplimentar de plată2)
|
De la data
|
Până la data
|
1.
|
Obligatie fiscală1)
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
|
2.
|
Obligatii fiscale accesorii
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
|
3.
|
Amenzi aplicate
|
X
|
X
|
X
|
1) Se va completa cu
denumirea obligaţiei bugetare, exclusiv impozitul pe
venit.
2) Se va completa
cu suma totală a obligaţiei fiscale stabilite suplimentar de plată de inspecţia
fiscală şi calculate în anexele la Raportul de inspecţie fiscală, pentru
fiecare categorie de impozit, taxă sau contribuţie, cu excepţia impozitului pe
venit.
2. Impozitul pe venit
In cazul impozitului pe venit, se va completa, în
următorul tabel, câte un rând pentru fiecare persoană verificată, cu
următoarele informaţii:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Anul verificat
|
Impozit pe venitul net anual
stabilit în plus
|
Impozit pe venitul net anual
stabilit în minus
|
Obligaţii
fiscale
accesorii
|
Amenzi aplicate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Raportul de inspecţie fiscală va fi:
- semnat de organele de
inspecţie fiscală, care răspund de realitatea constatărilor înscrise în
Raportul de inspecţie fiscală;
- avizat de şeful
serviciului/biroului care răspunde de încadrarea legală a constatărilor
înscrise în Raportul de inspecţie fiscală;
- aprobat de conducătorul
organului fiscal (conducătorul activităţii de inspecţie fiscală) de care
aparţine echipa de inspecţie fiscală şi care răspunde de legalitatea acţiunii
de inspecţie fiscală şi de valorificarea constatărilor fiscale.
Acţiunea de inspecţie fiscală va fi înregistrată în
Registrul unic de control al contribuabilului.
Raportul de inspecţie fiscală stă la baza întocmirii:
- Deciziei de impunere
privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală
pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod
individual şi/sau într-o formă de asociere;
- Deciziei de impunere
privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia
fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod
individual şi/sau într-o formă de asociere;
- Dispoziţiei de măsuri
stabilite de inspecţia fiscală;
- Deciziei pentru nemodificarea bazei de impunere.
Raportul va fi întocmit într-un număr de exemplare
astfel determinat pentru a putea fi transmis câte un exemplar la:
- organul fiscal unde contribuabilul
este luat în evidenţă ca plătitor de obligaţii fiscale;
- fiecare organ fiscal unde
contribuabilii verificaţi sunt înregistraţi ca plătitori de impozit pe venit
(în cazul asocierilor);
- echipa de inspecţie fiscală
care a efectuat inspecţia;
- contribuabilul verificat (în
cazul asocierilor, un exemplar pentru asociaţie şi câte un exemplar pentru
fiecare asociat).
CAPITOLUL VIII
Anexe
Pentru fiecare obligaţie fiscală verificată, la
Raportul de inspecţie fiscală se vor anexa situaţii, tabele, copii de pe
documente, note explicative, necesare susţinerii constatărilor, fiind parte
integrantă din Raportul de inspecţie fiscală.
Tabelele sau situaţiile se întocmesc ori de câte ori
este necesară sintetizarea unui număr mai mare de documente sau operaţiuni şi
în orice alte cazuri pentru a se putea prezenta şi susţine constatările din
Raportul de inspecţie fiscală.
Tabelele şi situaţiile anexate la Raportul de inspecţie
fiscală vor fi semnate de organele de inspecţie fiscală şi, pentru luare la
cunoştiinţă, de reprezentantul contribuabilului verificat.
De asemenea, la Raportul de inspecţie fiscală se va
anexa orice document întocmit pentru înştiinţarea, solicitarea de documente sau
procese-verbale pentru consemnarea unor constatări efectuate în timpul inspecţiei
fiscale.