HOTARARE Nr.
167 din 23 decembrie 2010
pentru aprobarea Normei
privind finantarea cu dobanda subventionata a operatorilor economici
(NI-FIN-06-V/0)
ACT EMIS DE:
COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI,GARANTII SI ASIGURARI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 53 din 21 ianuarie 2011
In baza Hotărârii Guvernului nr. 534/2007 privind
înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului
Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea
operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. în
numele şi în contul statului, cu modificările şi completările ulterioare,
luând în analiză propunerea de aprobare a Normei
privind finanţarea cu dobândă subvenţionată a operatorilor economici
(NI-FIN-06-V/0) şi ţinând seama de:
• Legea nr. 96/2000 privind
organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicată;
• Nota de aprobare nr. 774 din 8 decembrie 2010
întocmită de Banca de Export-Import a României EXIMBANK
- S.A.;
• discuţiile şi propunerile formulate în şedinţa din
data 23 decembrie 2010 de către membrii Comitetului Interministerial de
Finanţări, Garanţii şi Asigurări,
Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi
Asigurări, întrunit în plenul şedinţei din ziua de
23 decembrie 2010, hotărăşte:
Art. 1. - Se aprobă Norma privind finanţarea cu dobândă
subvenţionată a operatorilor economici (NI-FIN-06-V/0), prevăzută în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări nr. 202/2009 pentru
aprobarea Normei privind finanţarea cu dobândă subvenţionată a operatorilor
economici, în numele şi în contul statului (NI-FIN-06-IV/0), publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 918 din 29 decembrie 2009.
Preşedintele Comitetului Interministerial de Finanţări,
Garanţii şi Asigurări,
Bogdan Drăgoi
ANEXĂ
NORMĂ
privind finanţarea cu dobândă subvenţionată a
operatorilor economici (NI-FIN-06-V/0)
Prezenta normă a fost elaborată în conformitate cu
Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A.,
republicată, şi cu Hotărârea Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea,
atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului
Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea
operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. în
numele şi în contul statului, cu modificările şi completările ulterioare,
precum şi cu Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006
privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis1, ca urmare a
Hotărârii nr. 149 din 29 noiembrie 2010 a Comitetului Interministerial de
Finanţări, Garanţii şi Asigurări privind aprobarea prelungirii schemei de
ajutor de minimis Finanţarea
cu dobândă subvenţionată.
CAPITOLUL I
Obiectul finanţării
Art. 1. - (1) Banca de Export-Import a României
EXIMBANK - S.A., denumită în continuare EximBank, acordă operatorilor economici credite în lei cu
dobândă subvenţionată, destinate creşterii competitivităţii acestora şi
susţinerii mediului de afaceri românesc.
(2) Prezenta normă stabileşte condiţiile de implementare în perioada 2011-2012 a schemei transparente de ajutor de
minimis, care respectă criteriile prevăzute de
Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006.
Art. 2. - (1) Produsele de finanţare acordate de către
EximBank conform prezentei norme înglobează o componentă de ajutor de minimis. Ajutorul de minimis se acordă sub forma subvenţiei de dobândă.
(2) In cazul microcreditului pentru IMM, creditului
pentru femei antreprenor şi creditului de investiţii flexibil pentru IMM,
ajutorul de minimis se
acordă sub forma subvenţiei de dobândă şi a subvenţiei de garanţie.
Art. 3. - EximBank, în calitate de administrator al
Fondului destinat stimulării operaţiunilor de comerţ exterior, precum şi pentru
finanţarea, cofinanţarea şi refinanţarea activităţilor de dezvoltare a
infrastructurii, a utilităţilor de interes public, dezvoltare regională,
susţinere a activităţii de cercetare-dezvoltare, protecţia mediului înconjurător,
ocupare şi formare a personalului,
susţinere şi dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a tranzacţiilor
internaţionale, potrivit art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000, republicată,
are şi calitatea de furnizor de ajutor de stat în cadrul schemei instituite
prin prezenta normă.
1 Publicat în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 379 din 28 decembrie 2006.
CAPITOLUL II
Definiţii
Art. 4. -In sensul prezentei norme, următoarele noţiuni
se definesc astfel:
a) credit - creditul în lei,
cu dobândă subvenţionată, acordat de EximBank, în numele şi în contul statului,
operatorului economic, sub forma creditului de investiţii/creditului pe obiect;
b) transport rutier-
transportul de marfă şi transportul de pasageri pe cale rutieră;
c) tranzacţii imobiliare - cumpărarea/construirea de imobile în scopul vânzării/închirierii;
d) produse agricole - produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea
Europeană, cu excepţia produselor din pescuit;
e) IMM - persoane
juridice, aşa cum sunt definite în Regulamentul (CE) nr. 70/2001 al Comisiei
din 12 ianuarie 2001 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratatul CE la
ajutoare de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, cu modificările şi
completările ulterioare2;
f) IMM nou-înfiinţată
(start-up) - IMM înregistrată la registrul
comerţului cu cel mult 24 de luni înainte de data solicitării, care prezintă
cel puţin o situaţie financiară semestrială/anuală depusă la administraţia
financiară;
g) rata de dobândă - rata dobânzii creditului contractat, fixă pe toată durata
contractului de credit;
h) rata de subvenţie - rata cu care se subvenţionează rata
dobânzii la creditul contractat; aceasta se aprobă prin hotărâre a Comitetului
Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări (C.I.F.G.A.) şi se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I;
i) rata de referinţă rata de actualizare a fluxurilor de dobândă
calculate pe toată durata de creditare, comunicată de Comisia Europeană;
j) femei antreprenor:
- peste 50% din acţiuni/părţi sociale şi drepturile de
vot corespunzătoare sunt deţinute de femei; sau
- femeia acţionar/asociat are şi calitatea de
administrator al IMM.
CAPITOLUL III
Bugetul şi durata schemei
Art. 5. - (1) Pentru facilităţile acordate conform
prezentei scheme, EximBank acţionează în numele şi în contul statului. Sursa de
finanţare a acestor operaţiuni este, potrivit art. 10 lit. c) din Legea nr.
96/2000, republicată, Fondul destinat stimulării operaţiunilor de comerţ
exterior, precum şi pentru finanţarea, cofinanţarea şi refinanţarea
activităţilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilităţilor de interes
public, dezvoltare regională, susţinere a activităţii de cercetare-dezvoltare,
protecţia mediului înconjurător, ocupare şi formare a personalului, susţinere
şi dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a tranzacţiilor
internaţionale.
(2) Bugetul total al schemei pe
perioada suplimentară de implementare 2011-2012, defalcat pe ani, este
următorul:
- milioane lei -
|
2011
|
2012
|
Fonduri pentru finanţări cu dobândă subvenţionată
|
40
|
40
|
Total ajutor de minimis pentru
subvenţie de dobândă*)
|
8
|
8
|
Total ajutor de minimis pentru
garanţii*)
|
0,6
|
0,6
|
Număr estimat de beneficiari
|
60
|
60
|
*) Ajutorul de minimis nu
implică un transfer efectiv de fonduri către beneficiari.
CAPITOLUL IV
Beneficiari şi criterii de eligibilitate
Art. 6. - (1) Un operator economic este eligibil pentru a beneficia de finanţare şi de ajutor de stat în cadrul
prezentei scheme dacă, la data depunerii cererii de finanţare, îndeplineşte
cumulativ următoarele criterii:
a) nu se află în dificultate financiară, în
conformitate cu prevederile Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru
salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate3;
b) nu s-a instituit procedura insolvenţei, prevăzută
de legislaţia în vigoare;
c) prezintă garanţii colaterale pentru garantarea
creditului solicitat, conform reglementărilor interne ale EximBank, excluzând
garanţii ale statului. Pentru garantarea microcreditului pentru IMM şi a creditului pentru femei
antreprenor se solicită numai garanţia personală a cel puţin unuia dintre
acţionari/asociaţi/administratori, materializată prin avalizarea de către
acţionari/asociaţi/administratori a unui bilet la ordin emis de împrumutat;
d) contribuie din surse proprii la finanţarea
proiectului de investiţii cu cel puţin 20% din costul total al acestuia. Acest
criteriu se aplică doar operatorilor economici care solicită credite de
investiţii;
e) nu figurează cu sume restante în baza de date a
Centralei Riscurilor Bancare (C.R.B.)4
f) nu figurează cu incidente majore cu cecuri şi bilete
la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi (C.I.P.p;
2 Publicat în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 10 din 13 ianuarie 2001.
3 Publicate în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004.
4 In cazul în care
din verificarea C.R.B. rezultă existenţa unei sume
restante, iar solicitantul creditului prezintă documente din care să reiasă că
a achitat restanţa, seconsideră criteriul îndeplinit.
5 In cazul în care
solicitantul figurează cu incidente de plată accidentale, care nu denotă un
comportament financiar defectuos, se poate accepta la finanţare, cu
justificarea corespunzătoare.
g) nu înregistrează datorii restante către bugetul
general consolidat al statului, al căror mod de plată nu a fost reglementat
conform prevederilor legale în vigoare;
h) în cazul în care a fost emisă o decizie de
recuperare a unui ajutor de stat împotriva sa, aceasta a fost deja executată,
creanţa fiind integral recuperată;
i) nu se află în litigiu, în calitate de pârât, cu
Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv cu Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi cu EximBank;
j) suma ajutoarelor de minimis de care a beneficiat într-o perioadă de 3 ani fiscali (2 ani
fiscali anteriori plus anul curent), inclusiv ajutorul de
minimis solicitat conform prezentei scheme, nu
depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro pentru transport
rutier);
k) pentru a beneficia de creditul pentru femei
antreprenor, IMM va îndeplini şi unul dintre următoarele
criterii:
- peste 50% din acţiuni/părţi sociale şi drepturile de
vot corespunzătoare sunt deţinute de femei; sau
- femeia acţionar/asociat are si calitatea de
administrator al IMM;
l) pentru a beneficia de
microcreditul pentru IMM şi de creditul pentru femei antreprenor, operatorul
economic trebuie să se încadreze în categoria de performanţă financiară A sau B
determinată în baza ultimelor două situaţii financiare depuse la administraţia
financiară.
(2) Sunt eligibili pentru a fi selectaţi în cadrul
prezentei scheme operatorii economici care activează în toate sectoarele
economice, cu excepţia operatorilor economici care solicită finanţări în lei
pentru proiecte din sectorul/domeniul:
a) pescuitului şi acvaculturii, acoperite de
Regulamentul (CE) nr. 104/20006 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a
pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultura;
b) producţiei primare a produselor agricole enumerate
în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;
c) procesării şi marketingului
produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea
Europeană, în următoarele cazuri:
- când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza
preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii
primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;
- când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau
integral cedat producătorilor primari (fermieri);
d) carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul
(CE) nr. 1.407/20027 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat
pentru industria cărbunelui;
e) activităţilor legate de exportul către state terţe
sau state membre ale Uniunii Europene, respectiv legate direct de cantităţile
exportate, de organizarea şi funcţionarea reţelei de distribuţie sau de alte
cheltuieli curente legate de activitatea de export;
f) activităţilor care favorizează utilizarea produselor
naţionale în detrimentul celor din import;
g) producţiei de armament;
h) jocurilor de noroc;
i) comerţului cu ridicata şi cu amănuntul;
j) producţiei produselor din alcool şi tutun;
k) tranzacţiilor imobiliare;
l) achiziţiei de mijloace de
transport utilizate pentru transport rutier de marfă pentru terţi;
m) achiziţiei de mijloace de transport de persoane, cu
o capacitate de până la 8 locuri;
n) servicii de contabilitate, consultanţă, alte
activităţi similare, dacă finanţarea este destinată construirii/achiziţionării/
amenajării/renovării de imobile cu destinaţie de sedii sociale/puncte de lucru;
o) activităţilor de poştă şi de curierat;
p) publicitate şi activităţi de studiere a pieţei;
q) activităţilor de închiriere şi leasing;
r) activităţilor de investigare şi protecţie.
CAPITOLUL V
Măsuri de sprijin
Art. 7. -In cadrul schemei se acordă sprijin financiar
sub forma subvenţiei de dobândă la toate tipurile de credit menţionate la art.
8 şi a subvenţiei de garanţie pentru microcreditele pentru IMM, creditul pentru
femei antreprenor şi creditul de investiţii flexibil pentru IMM.
Art. 8. - (1) Subvenţia de dobândă se acordă pentru
următoarele tipuri de credite:
a) credit de dezvoltare pentru IMM - pentru finanţarea
proiectelor de investiţii (incluzând o componentă de finanţare pentru capital de lucru de maximum 40% din valoarea creditului):
- suma creditului: maximum 1.500.000 euro, în echivalent
lei;
- perioada creditului: maximum 10 ani;
b) credit pentru capital de lucru - pentru finanţarea
activităţii curente a IMM, cu excepţia plăţii taxelor şi impozitelor datorate
bugetului de stat:
- suma creditului: maximum 300.000 euro, în echivalent
lei;
- perioada creditului: maximum un an;
c) microcredit pentru IMM - pentru proiecte de
investiţii şi/sau activitate curentă:
- suma creditului: minimum 10.000 euro, în echivalent
lei, maximum 35.000 euro, în echivalent lei;
- perioada de creditare: maximum un an pentru
activitatea curentă/maximum 5 ani pentru proiecte de investiţii;
d) credit pentru domenii prioritare - destinat
operatorilor economici pentru finanţarea proiectelor
din domeniile prioritare de dezvoltare stabilite prin Legea nr. 96/2000,
republicată:
- suma creditului: maximum 1.500.000 euro, în echivalent
lei;
- perioada de creditare: maximum 10 ani, în funcţie de
natura şi de durata proiectului care face obiectul finanţării;
e) credit pentru femei antreprenor - pentru finanţarea
proiectelor de investiţii (incluzând o componentă de finanţare pentru capital
de lucru de maximum 40% din valoarea creditului) şi finanţarea activităţii
curente a IMM, cu destinaţie bine determinată (plata furnizorilor de materii
prime şi servicii, plata salariilor etc):
- suma creditului: maximum 100.000 euro, în echivalent
lei;
- perioada creditului: maximum 5 ani pentru credit de
investiţii/un an pentru activitatea curentă;
f) credit de investiţii flexibil pentru IMM - pentru
finanţarea proiectelor de investiţii (incluzând o componentă de finanţare
pentru capital de lucru de maximum 40% din valoarea creditului);
- suma creditului: maximum 1.000.000 euro, în echivalent
lei;
- perioada creditului: maximum 10 ani.
(2) Gradul de acoperire cu garanţii colaterale a
creditelor cu dobândă subvenţionată este:
- pentru creditele enumerate la alin. (1) lit. a), b)
şi d): minimum 100%;
6 Publicat în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 17 din 21 ianuarie 2000.
7 Publicat în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 205 din 2 august 2002.
- pentru microcreditul pentru IMM şi creditul pentru
femei antreprenor: minimum 20%;
- pentru creditul de investiţii
flexibil pentru IMM: minimum 50%.
Art. 9. - (1) Valoarea ajutorului se determină ex ante, pentru toată perioada de
creditare, prin însumarea fluxurilor actualizate de dobândă aferente
angajamentului total la data acordării creditului.
(2) Actualizarea fluxurilor de
dobândă se efectuează la momentul acordării creditului, folosind rata de
referinţă comunicată de Comisia Europeană, conform formulei:

unde:
Soldi;i-1 - soldul
zilnic al creditului (între data „i" de plată a dobânzii şi data imediat
anterioară „i-1" de plată a dobânzii);
nzi;i-1 - perioada
de fructificare a soldului creditului (numărul de zile calendaristice dintre
data „i" de plată a dobânzii şi data imediat anterioară „i-1" de
plată a dobânzii);
nzi:0 = perioada
de actualizare (numărul de zile calendaristice dintre data „i" de plată a
dobânzii şi data de acordare a creditului);
rs - rata de
subvenţie;
ra - rata de
referinţă (actualizare).
(3) Valoarea ajutorului de stat pentru microcreditul
pentru IMM şi creditul pentru femei antreprenor se determină prin însumarea
valorii subvenţiei de dobândă cu echivalentul subvenţiei brute aferente
exceptării de garanţii colaterale reale. Echivalentul subvenţiei brute pentru
garanţia oferită de EximBank se determină conform următoarei formule:

(4) Valoarea ajutorului de stat
pentru creditul de investiţii flexibil pentru IMM se determină prin însumarea
valorii subvenţiei de dobândă cu echivalentul subvenţiei brute aferente
exceptării parţiale de garanţii colaterale. Echivalentul subvenţiei brute
pentru garanţia oferită de EximBank se determină conform următoarei formule:

unde Ga este gradul
efectiv de acoperire cu garanţii colaterale.
Art. 10. - Valoarea maximă a ajutorului obţinut de un
beneficiar în cadrul prezentei scheme nu poate să depăşească echivalentul în
lei a 200.000 euro (100.000 euro pentru transport rutier) pe o perioadă de 3
ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent).
CAPITOLUL VI
Regula de cumul
Art. 11. - (1) Ajutorul de minimis nu va fi
cumulat cu niciun alt ajutor de stat acordat pentru
aceleaşi costuri eligibile (legate de acelaşi proiect de investiţii), în cazul
în care un asemenea cumul ar duce la depăşirea intensităţii maxime admise
prevăzute în legislaţia specifică aplicabilă, după caz.
(2) Ajutorul de minimis va
fi acordat numai după ce EximBank a verificat respectarea regulii cumulului, pe
baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic.
(3) In cazul în care valoarea totală a ajutorului
acordat unui operator economic depăşeşte plafoanele ajutorului de minimis acest ajutor nu
poate fi acordat nici chiar pentru o fracţie ce nu depăşeşte aceste plafoane.
CAPITOLUL VII
Documentaţia, analiza şi aprobarea finanţării
Art. 12. - Operatorii economici depun la EximBank
cererea de finanţare însoţită de documentele necesare analizei solicitării de
finanţare.
Art. 13. - Documentaţia pentru acordarea finanţării cu
dobândă subvenţionată se depune la unităţile teritoriale ale EximBank şi se
înregistrează în Registrul unic al finanţărilor cu dobândă subvenţionată, în
ordinea cronologică a primirii dosarelor complete. Solicitările pentru
acordarea finanţării cu dobândă subvenţionată vor fi analizate şi selectate în
limita bugetului anual alocat schemei, în funcţie de data şi numărul
înregistrării, pe principiul „primul venit, primul
servit".
Art. 14. - Operatorii economici care solicită finanţare
cu dobândă subvenţionată au obligaţia deschiderii unui cont curent la EximBank.
Art. 15. - Pentru finanţarea cu dobândă subvenţionată,
operatorul economic va plăti EximBank comisioane
conform Caietului de comisioane al EximBank.
Art. 16. - Cererea de finanţare cu dobândă subvenţionată
se analizează de EximBank conform reglementărilor sale interne.
Art. 17. -In baza hotărârii C.I.F.G.A. de aprobare a
finanţării cu dobândă subvenţionată, EximBank va comunica operatorului economic
valoarea maximă a ajutorului şi caracterul de ajutor de minimis al acestuia.
CAPITOLUL VIII
Monitorizarea şi raportarea ajutorului de minimis
Art. 18. - (1) In cazul în care se constată că au fost
încălcate condiţiile prevăzute de legislaţia în domeniul ajutorului de minimis, EximBank va lua toate măsurile
necesare pentru recuperarea sumelor acordate.
(2) In cazul în care, ulterior acordării finanţării cu
dobândă subvenţionată, se constată că operatorul economic nu a respectat
obligaţiile contractuale stabilite, EximBank poate retrage acordarea subvenţiei
de dobândă sau poate declara creditul scadent şi exigibil, cu toate dobânzile
şi celelalte sume datorate.
(3) In cazul în care împrumutatul nu achită datoriile sale faţă de EximBank în cel mult 90 de zile
calendaristice, contractul de credit se consideră reziliat de plin drept, fără
a mai fi necesară îndeplinirea vreunei alte formalităţi, fără punerea în
întârziere şi fără intervenţia instanţelor judecătoreşti, declarându-se
creditul scadent şi exigibil, cu toate dobânzile şi celelalte sume datorate.
(4) Recuperarea prin executare silită se efectuează
prin Corpul executorilor fiscali al EximBank, potrivit dispoziţiilor legale în
vigoare privind Codul de procedură fiscală şi prevederilor normelor interne
privind recuperarea creanţelor administrate de EximBank în numele şi în contul
statului.
Art. 19. - EximBank va păstra evidenţa ajutoarelor
acordate în baza prezentei scheme şi informaţiile referitoare la acestea pe o
perioadă de 10 ani de la data ultimei alocări specifice de ajutor în cadrul
acesteia, pentru a stabili dacă sunt respectate toate condiţiile prevăzute de
Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006.
Art. 20. - EximBank va transmite anual Consiliului Concurenţei un raport cu privire la implementarea schemei în
forma prevăzută în cap. III din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din
21 aprilie 2004 de punere în aplicare a
Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de
aplicare a articolului 93 din Tratatul CE8.
Art. 21. - Operatorii economici beneficiari de ajutor
de stat vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite, în conformitate cu
legislaţia în domeniul ajutorului de stat.
Art. 22. -In vederea asigurării transparenţei şi unui
control eficient al ajutoarelor de minimis, EximBank va aplica prevederile art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de
stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 137/2007, referitoare la schemele de minimis, şi va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta
schemă de ajutor de minimis în termen de 15 zile de la data adoptării.
Art. 23. - Prezenta schemă va fi publicată integral pe
site-ul EximBank, la adresa web http://www.eximbank.ro
Art. 24. - EximBank va furniza Consiliului Concurenţei
toate informaţiile solicitate de Comisia Europeană cu privire la prezenta
schemă de ajutor de minimis, pentru a fi transmise acesteia, în termen
de 20 de zile lucrătoare de la primirea solicitării.
CAPITOLUL IX
Dispoziţii finale
Art. 25. -Valoarea maximă a subvenţiei de dobândă care
poate fi acordată în cadrul schemei se actualizează automat la modificarea
pragului de minimis al
ajutorului de stat.
Art. 26. - In scopul aplicării prezentei norme EximBank
emite proceduri care se supun aprobării CI.RCA.
Art. 27. - Prezenta normă se aplică finanţărilor
acordate de EximBank începând cu data de 1 ianuarie 2011.
8 Publicat în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 140 din 30 aprilie 2004.