ORDIN
Nr. 371 din 11 august 2002
pentru aprobarea normativelor si prescriptiilor tehnice specifice zonelor de
protectie si zonelor de siguranta aferente Sistemului national de transport
prin conducte al produselor petroliere
ACT EMIS DE: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 828 din 18 noiembrie 2002
In conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul de organizare si
functionare al Ministerului Industriei si Resurselor, aprobat prin Ordinul
ministrului industriei si resurselor nr. 129/2001,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 19/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu
modificarile ulterioare,
ministrul industriei si resurselor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba normativele si prescriptiile tehnice specifice zonelor de
protectie si zonelor de siguranta aferente Sistemului national de transport
prin conducte al produselor petroliere, prevazute in anexele nr. 1 - 6 care fac
parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
ANEXA 1
DEFINITII
1. Acord petrolier - orice act juridic incheiat, potrivit legii, intre
stat, reprezentat prin autoritatea competenta - ministrul industriei si
resurselor - si o persoana juridica romana sau straina, in vederea realizarii
de operatiuni petroliere.
2. Contract de concesiune (concesiune) petroliera - dreptul acordat de stat
prin autoritatea competenta - ministrul industriei si resurselor - unei
persoane juridice romane sau straine de a efectua operatiuni cu produse
petroliere in virtutea unui acord petrolier.
3. Distanta de protectie - distanta minima care asigura accesul in vederea
exploatarii Sistemului national de transport prin conducte al produselor
petroliere, inclusiv realizarea interventiilor la acesta. Distanta se masoara
din axul conductei de o parte si de alta a acesteia.
4. Distanta de siguranta - distanta minima care trebuie asigurata in
vederea mentinerii gradului de securitate al obiectivelor din cadrul Sistemului
national de transport prin conducte al produselor petroliere si vecinatati.
Aceasta se masoara din axul conductei la punctul cel mai apropiat al unei
instalatii, constructii etc. sau ca distanta intre punctele cele mai apropiate
a doua instalatii, constructii etc.
5. Produse petroliere - amestec de hidrocarburi lichide obtinute din
prelucrarea titeiului prin procedee distructive si nedistructive. Ele se
clasifica in:
- albe: benzina, white-spirit, petroluri si motorine etc.;
- negre: pacura, combustibili speciali, uleiuri lubrifiante etc.;
- speciale: benzen, toluen, acizi naftenici etc.
- Benzina - fractiune sau produs petrolier ori de sinteza, constituit in
general din hidrocarburi parafinice, naftenice, aromatice si olefinice si care
distileaza in intervalul de temperatura de 30 - 220 grade C.
- Motorina - fractiune petroliera obtinuta prin distilarea primara a
titeiului, constituita dintr-un amestec de hidrocarburi C15 - C21 cu limite de
fierbere intre 250 - 380 grade C, folosita drept combustibil in motoarele
Diesel sau ca materie prima pentru unele procese de cracare termica si
catalitica pentru producerea benzinei; amestec de hidrocarburi lichide.
- Combustibil lichid usor - lichid provenit din amestecarea fractiilor
medii si grele de la distilarea atmosferica a titeiului, de la distilarea sub
vid a pacurii sau de la prelucrarea distructiva a reziduurilor. De asemenea, se
poate obtine prin amestecarea petrolurilor si motorinelor si este caracterizat
prin vascozitate si intervale de distilare.
6. Sistemul national de transport prin conducte al produselor petroliere -
totalitatea conductelor magistrale care asigura colectarea benzinei, benzinei
de piroliza, motorinei si combustibilului lichid usor (C.L.U.) din perimetrele
rafinariilor si din import si dirijarea la unitatile consumatoare si la export,
inclusiv toate instalatiile, echipamentele si dotarile aferente acestora.
7. Titular de contract de concesiune (concesionar) a activitatii de
transport al produselor petroliere - orice persoana juridica, romana sau
straina, autorizata sa efectueze operatiuni cu produse petroliere in virtutea
unui acord petrolier.
8. Zona de protectie - suprafata delimitata de distanta de protectie a
conductei, pe ambele parti de-a lungul acesteia.
9. Zona de siguranta - suprafata delimitata de cea mai mare distanta minima
de siguranta a conductei, pe ambele parti de-a lungul acesteia.
ANEXA 2
DISTANTA DE SIGURANTA - ZONA DE SIGURANTA
1. Distantele minime de siguranta au fost stabilite pe baza intensitatii
radiatiei termice, a zonarii mediilor cu pericol de explozie, a prescriptiilor
tehnice in domeniu, precum si a altor elemente impuse de lege ori considerate
necesare.
2. Distantele minime de siguranta dintre instalatiile tehnologice
componente ale Sistemului national de transport prin conducte al produselor
petroliere si diferite obiective industriale, administrative si sociale
invecinate acestuia sunt prevazute in anexa nr. 5.
Obiectivele invecinate instalatiilor componente ale Sistemului national de
transport prin conducte al produselor petroliere se impart in:
- obiective apartinand industriei de petrol, gaze si petrochimie (conducte,
instalatii tehnologice in aer liber, instalatii cu foc deschis, facle);
- obiective apartinand Sistemului national de transport al energiei
electrice (instalatii, linii si cabluri electrice);
- obiective apartinand Sistemului national de transport al titeiului,
gazolinei, etanului si condensatului;
- linii de cale ferata;
- drumuri;
- constructii sociale, industriale si administrative;
- centre populate si locuinte individuale;
- unitati militare;
- poligoane de tragere si depozite de exploziv;
- balastiere in rauri;
- depozite de furaje;
- hidrocentrale;
- termocentrale;
- centrale atomoelectrice.
Obiectivele apartinand Sistemului national de transport prin conducte al
produselor petroliere se impart in:
- conducte subterane si supraterane de benzina, motorina si combustibil
lichid usor (C.L.U.);
- statii de pompare a benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor
(C.L.U.);
- rampe de incarcare a benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor
(C.L.U.);
- depozite de produse clasele III b, IV b;
- depozite de produse clasele I, II, III a, IV a.
3. Distantele minime de siguranta in interiorul si intre instalatiile
tehnologice ale Sistemului national de transport prin conducte al produselor
petroliere sunt prevazute in anexa nr. 6.
Obiectivele, instalatiile, constructiile si unitatile apartinand Sistemului
national de transport prin conducte al produselor petroliere se impart in:
- conducte de benzina, motorina si combustibil lichid usor (C.L.U.);
- statii de pompare a benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor
(C.L.U.);
- rampa de incarcare a benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor
(C.L.U.);
- depozite de benzina, motorina si combustibil lichid usor (C.L.U.);
- rezervoare;
- baterii de cazane;
- incalzitoare;
- cosuri de gaze;
- decantoare pentru scurgeri tehnologice;
- statii de pompare a apei pentru incendiu;
- rezervoare de apa pentru incendiu;
- depozite de materiale solide;
- depozite de ambalaje combustibile;
- schimbatoare de caldura;
- braune;
- instalatii de recuperare a vaporilor;
- constructii industriale si civile, instalatii auxiliare de diverse
grade de rezistenta la foc;
- imprejmuire.
4. Distanta cea mai mare de siguranta pentru conductele de produse
petroliere este de 250 m de o parte si de alta a axului conductei sau de cate
250 m de fiecare parte a axelor conductelor de margine in cazul unui fascicul
de conducte instalate in sant comun si care transporta titei, condensat, etan
si gaze.
5. Zona de siguranta este delimitata de distanta de siguranta a conductei
sau fasciculului de conducte, pe ambele parti de-a lungul acestuia.
6. Zona de siguranta a conductelor va fi supravegheata de operatorul de
camp al titularului de acord petrolier.
7. Pentru orice obiectiv social, industrial sau militar ce va fi amplasat
in zona de siguranta trebuie obtinut avizul titularului de acord petrolier.
Acesta are obligativitatea respectarii distantelor minime de siguranta
stabilite in conformitate cu anexa nr. 5.
Cand apar neconcordante, se va refuza avizul sau va fi solicitat
proiectantul pentru gasirea unor masuri suplimentare de protectie care vor
necesita aprobarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale.
8. Zona de siguranta a unei conducte va fi inscrisa in mod obligatoriu pe
placutele indicatoare care marcheaza traseul conductei si care se vor monta in
acelasi timp cu conducta.
ANEXA 3
DISTANTA DE PROTECTIE - ZONA DE PROTECTIE
1. Distanta de protectie este de 5 m de o parte si de alta a axului
conductei sau de cate 5 m de fiecare parte a axelor conductelor de margine in
cazul unui fascicul de conducte instalate in sant comun.
2. Zona de protectie este suprafata delimitata de distanta de protectie a
conductei sau a fasciculului de conducte, pe ambele parti de-a lungul acestuia.
3. Zona de protectie a conductelor va fi supravegheata de operatorul de
camp al titularului de acord petrolier.
In zona de protectie sunt interzise urmatoarele:
- efectuarea oricaror lucrari de constructii si montaj, chiar cu caracter
provizoriu, cu exceptia celor de deservire a conductei respective;
- instalarea taberelor de camp;
- montarea oricaror retele electrice sau telefonice, cu exceptia celor de
deservire a conductei respective;
- plantarea culturilor cu radacini mai mari de 50 cm.
4. Zona de protectie a unei conducte va fi inscrisa in mod obligatoriu pe
placutele indicatoare care marcheaza traseul conductei.
ANEXA 4
REGLEMENTARI
privind accesul titularului de acord petrolier in zona de siguranta si in zona
de protectie
1. Sistemul national de transport prin conducte al produselor petroliere
face parte din domeniul public de interes national si este de importanta
strategica.
2. Pentru a asigura intretinerea Sistemului national de transport prin
conducte al produselor petroliere si pentru a elimina aparitia posibilelor
pericole in exploatarea acestuia se stabilesc zone de protectie si de siguranta
in conformitate cu dispozitiile Ordinului ministrului industriei si resurselor
nr. 37/2002.
3. Dreptul de acces in zona de protectie si de siguranta este diferentiat
in functie de natura operatiunilor ce urmeaza sa se efectueze, astfel:
- permanent, pentru verificarea zilnica a starii traseului si a
echipamentelor montate pe conducta, pentru verificarea starii izolatiei
conductelor si a sistemului de protectie catodica, cu informarea anuala a
proprietarilor de terenuri;
- ocazional, pentru lucrari de interventie si reparatii in caz de avarii,
cu anuntarea, pentru fiecare situatie, a proprietarilor de terenuri.
4. In cazul interventiilor ocazionale unitatile specializate/titularul de
contract de concesiune a activitatii de transport al produselor petroliere vor
lua masuri de limitare pe cat posibil a pagubelor aduse dreptului de
proprietate asupra terenurilor.
5. Operatiunile petroliere ce trebuie efectuate in limitele zonelor de
protectie si de siguranta constituie lucrari de utilitate publica, iar
terenurile necesare pentru aceste operatiuni, precum si constructiile situate
pe astfel de terenuri pot face obiectul exproprierii pentru cauza de utilitate
publica, in conditiile legii. Operatiunile petroliere se efectueaza numai in
cadrul zonelor de siguranta si de protectie stabilite de autoritatea
competenta.
6. Asupra terenurilor necesare operatiunilor petroliere ce trebuie sa fie
realizate in afara zonelor de protectie si de siguranta, altele decat cele
declarate de utilitate publica, prevazute la pct. 5, precum si asupra
terenurilor necesare lucrarilor de exploatare si oricaror alte operatiuni pe
care acestea le implica, inclusiv cele privind asigurarea exploatarii si
protectiei Sistemului national de transport prin conducte al produselor
petroliere, se instituie in favoarea titularului operatiunilor un drept de
servitute legala.
7. Exercitarea dreptului de servitute legala se face contra platii unei
rente anuale catre proprietarii terenurilor afectate, de catre unitatile
specializate/titularul de acord petrolier de transport al produselor
petroliere, benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor. Durata
servitutii legale este cea a operatiunilor petroliere, iar terenurile ce
urmeaza sa fie afectate vor fi determinate, in ceea ce priveste suprafetele si
proprietarii, dupa principiul celei mai mici atingeri posibile aduse dreptului
de proprietate.
8. Accesul la terenurile afectate de servitutea legala se stabileste prin
negocieri intre unitatile specializate/titularii acordurilor petroliere de
transport al produselor petroliere, benzinei, motorinei si combustibilului
lichid usor si proprietarii de terenuri, cu respectarea principiului egalitatii
de tratament si al echitatii.
9. Orice neintelegeri intre unitatile specializate/titularii acordurilor
petroliere de transport al produselor petroliere si proprietarii terenurilor se
solutioneaza de catre instantele judecatoresti competente, potrivit legii.
10. Daca statul vinde bunurile expropriate in conditiile pct. 2, fostii
proprietari sau, dupa caz, succesorii lor au drept de preemptiune, scop in care
vor fi instiintati despre conditiile vanzarii, pe cale administrativa sau prin
publicitate.
11. Obtinerea folosintei terenurilor necesare amplasarii unor noi conducte
ale Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere se
realizeaza pe baza acordului detinatorilor si cu plata despagubirilor cuvenite
de catre unitatile specializate/titularii acordurilor petroliere de transport
al produselor petroliere, in conditiile legii.
12. Unitatile specializate/titularii acordurilor petroliere de transport al
produselor petroliere au dreptul sa realizeze lucrari de interventii la
conducte numai cu anuntarea proprietarului terenului. Despagubirile ce vor fi
platite de catre unitatile specializate/titularul de acord petrolier de
transport al produselor petroliere pentru interventiile executate in caz de
avarii se stabilesc ulterior prin negocieri cu proprietarul terenului. Orice neintelegeri
intre unitatile specializate/titularii acordurilor petroliere de transport al
produselor petroliere si proprietarii terenurilor se solutioneaza de catre
instantele judecatoresti competente, potrivit legii.
13. Pentru orice paguba produsa proprietarii terenurilor vor fi
despagubiti, cuantumul despagubirilor fiind stabilit prin negocieri cu
unitatile specializate/titularul de acord petrolier de transport al produselor
petroliere, care au/a provocat paguba. In cazul in care nu se ajunge la intelegere,
litigiul se solutioneaza pe cale judecatoreasca.
14. Accesul in terenurile necesare remedierii deranjamentelor in caz de
avarii si executarea unor lucrari de intretinere la Sistemul national de
transport prin conducte al produselor petroliere, care au caracter urgent si
care se executa intr-o perioada de pana la 30 de zile, se vor face pe baza
acordului prealabil al detinatorilor de terenuri sau, in caz de refuz, se va
proceda conform legislatiei in vigoare.
ANEXA 5*1)
*1) Anexa nr. 5 este reprodusa in facsimil.
Distantele minime de siguranta dintre instalatiile tehnologice componente
ale sistemului de transport al hidrocarburilor lichide, gazoase si diferite
obiective industriale, administrative si sociale invecinate acestuia
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Subterane
B - Supraterane
C - Benzina
D - Motorina
E - Comb. lichid usor
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea obiectivelor invecinate | DISTANTA DE SIGURANTA*)
|
|crt.|Instalatiilor tehnologice
componente|____________________________________|
| |Sistemului national de transport al | Conducte*)
|
| | produselor petroliere
|____________________________________|
| | | C | D
|
| |
|___________________|________________|
| | | A | B | A | B
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 1.A|Obiective din industria de petrol si| | | |
|
| |gaze si petrochimie inclusiv | | | |
|
| |Sistemul National de transport al | | | |
|
| |titeiului, gazolinei, etanului si | | | |
|
| |condensatului | | | |
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.1.|Conducte de transport titei, | | | |
|
| |condensat, etan si gazolina | T | T | T | T
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.2.|Conducte de transport al gazelor cu | | | |
|
| |p < 6 bar | T | T | T |
T |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.3.|Conducte de transport al gazolinei | | | |
|
| |sau gazelor cu 6 bar < p < 40 bar | T | T | T |
T |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.4.|Conducte de transport al etanului | | | |
|
| |sau gazelor cu p > 40 bar | T | T | T |
T |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.5.|Instalatii tehnologice in liber, | | | |
|
| |categoriile A, B, C, pericol de | | | |
|
| |incendiu | T | T | T | T
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.6.|Instalatii tehnologice in aer liber,| | | |
|
| |categoriile D, E, pericol de | | | |
|
| |incendiu | 30 | 30 | 10 | 10 |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.7.|Instalatii tehnologice cu foc | | | |
|
| |deschis (baterii de cazane, | | | |
|
| |cuptoare, incalzitoare cu flacara | | | |
|
| |directa) | 100 | 100 | 10 | 10
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.8.|Facla de gaze neintegrata (c) | 100 | 100 | 10 | 35
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 2.|Instalatii electrice de tip | | | |
|
| |exterior, cu tensiunea nominala de | | | |
|
| |10 kV sau mai mare | 25 | 25 | 25 | 25
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 3.|Instalatii electrice de tip | | | |
|
| |interior, instalatii electrice de | | | |
|
| |tip exterior, cu tensiunea nominala | | | |
|
| |mai mica de 110 kV; posturi de | | | |
|
| |transformare de interior si exterior| 20 | 20 | 20 | 20
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 4.|L.E.A. de medie tensiune (mai mare | | | | |
| |de 1 kV) | | | |
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|4.1.|Paralelisme (d) |H(st) (f)| H(st)+ | 5(e)| H(st)+
|
| | | | 3(f) | | 3(f)
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|4.2.|Intersectii (d) |H(st) (f)| (g) | 5(e) | (g)
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 5.|L.E.A. de joasa tensiune (mai mica | | | |
|
| |de 1 kV) | | | |
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|5.1.|Paralelisme (d) | H(st) |H(st) (f)| H(st)|H(st)
(f)|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|5.2.|Intersectii (d) | H(st) | (g) | H(st)| (g)
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 6.|Cabluri electrice subterane | | | |
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|6.1.|Paralelisme | 0,6(h) | - | 1 | -
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|6.2.|Intersectii (distanta masurata in | | | | |
| |plan vertical) | 0,25(j) | - |0,5(i)| -
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 7.|Linii de cale ferata | | | |
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|7.1.|Paralelisme | 100(k) | 100(k) |100(k)| 100(k)
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|7.2.|Intersectii | (l) | (l) | (l) | (l)
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 8.|Drumuri | | | |
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|8.1.|Paralelisme si apropieri cu | | | |
|
| |autostrazi | 50(m) | 50(m) | 50(m)| 50(m)
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|8.2.|Paralelisme si apropieri cu drumuri | | | |
|
| |nationale | 22(m) | 22(m) | 22(m)| 11(m)
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|8.3.|Paralelisme si apropieri cu drumuri | | | |
|
| |judetene | 20(m) | 20(m) | 20(m)| 20(m)
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|8.4.|Paralelisme si apropieri cu drumuri | | | |
|
| |comunale | 18(m) | 18(m) | 18(m)| 18(m)
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|8.5.|Intersectii | (n) | (n) | (n) | (n)
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 9.|Constructii sociale, industriale si | | | |
|
| |administrative | 100 | 100 | 10 | 10
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 10.|Centre populate si locuinte | | | |
|
| |individuale | 100 | 100 | 10 | 10
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 11.|Unitati militare (o) | 150 | 150 | 150 | 150
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 12.|Poligoane de tragere si depozite de | | | |
|
| |exploziv (o) | 250 | 250 | 250 | 250
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 13.|Balastiere in rauri (p), (r) | 150 | 150 | 150 | 150
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 14.|Depozite de furaje | 100 | 100 | 60 | 80
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 15.|Hidrocentrale | 100 | 100 | 60 | 80
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 16.|Termocentrale | 100 | 100 | 60 | 80
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 17.|Centrale atomoelectrice | 500 | 500 | 500 | 500
|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
- continuare -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea obiectivelor invecinate | DISTANTA DE SIGURANTA*)
|
|crt.|Instalatiilor tehnologice
componente|____________________________________|
| |Sistemului national de transport al | Conducte*) | Statii de
|
| | produselor petroliere | | pompare
|
| | |_______________|____________________|
| | | | | |
|
| | | E | | |
|
| | |_______________| C | D | E
|
| | | A | B | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 0 | 1 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 1.A|Obiective din industria de petrol si| | | | |
|
| |gaze si petrochimie inclusiv | | | | |
|
| |Sistemul National de transport al | | | | |
|
| |titeiului, gazolinei, etanului si | | | | |
|
| |condensatului | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.1.|Conducte de transport titei, | | | | |
|
| |condensat, etan si gazolina | T | T | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.2.|Conducte de transport al gazelor cu | | | | |
|
| |p < 6 bar | T | T | T | T |
T |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.3.|Conducte de transport al gazolinei | | | | |
|
| |sau gazelor cu 6 bar < p < 40 bar | T | T | T | T
| T |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.4.|Conducte de transport al etanului | | | | |
|
| |sau gazelor cu p > 40 bar | T | T | T | T |
T |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.5.|Instalatii tehnologice in liber, | | | | |
|
| |categoriile A, B, C, pericol de | | | | |
|
| |incendiu | T | T | 20 | 20 | 20
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.6.|Instalatii tehnologice in aer liber,| | | | |
|
| |categoriile D, E, pericol de | | | | |
|
| |incendiu | 10 | 10 | 30 | 20 | 20
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.7.|Instalatii tehnologice cu foc | | | | | |
| |deschis (baterii de cazane, | | | | |
|
| |cuptoare, incalzitoare cu flacara | | | | |
|
| |directa) | 10 | 10 | 100 | 35 | 35
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.8.|Facla de gaze neintegrata (c) | 10 | 35 | 80 | 100 | 100
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 2.|Instalatii electrice de tip | | | | |
|
| |exterior, cu tensiunea nominala de | | | | |
|
| |10 kV sau mai mare | 25 | 25 | 25 | 25 | 25
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 3.|Instalatii electrice de tip | | | | |
|
| |interior, instalatii electrice de | | | | |
|
| |tip exterior, cu tensiunea nominala | | | | |
|
| |mai mica de 110 kV; posturi de | | | | |
|
| |transformare de interior si exterior| 20 | 20 | 20 | 20 | 20
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 4.|L.E.A. de medie tensiune (mai mare | | | | |
|
| |de 1 kV) | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|4.1.|Paralelisme (d) | 5(e) | H(st)+ | - | - | -
|
| | | | 3(f) | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|4.2.|Intersectii (d) | 5(e) | (g) | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 5.|L.E.A. de joasa tensiune (mai mica | | | | |
|
| |de 1 kV) | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|5.1.|Paralelisme (d) | H(st)| H(st) | - | - | -
|
| | | | (f) | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|5.2.|Intersectii (d) | H(st)| (g) | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 6.|Cabluri electrice subterane | | - | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|6.1.|Paralelisme | 1 | - | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|6.2.|Intersectii (distanta masurata in |0,5(i)| - | - | - | -
|
| |plan vertical) | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 7.|Linii de cale ferata | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|7.1.|Paralelisme |100(k)| 100(k)
|100(k)|100(k)|100(k)|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|7.2.|Intersectii | (l) | (l) | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 8.|Drumuri | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.1.|Paralelisme si apropieri cu | | | | |
|
| |autostrazi | 50(m)| 50(m) | 100 | 80 | 80
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.2.|Paralelisme si apropieri cu drumuri | | | | |
|
| |nationale | 22(m)| 22(m) | 100 | 80 | 80
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.3.|Paralelisme si apropieri cu drumuri | | | | |
|
| |judetene | 20(m)| 20(m) | 20 | 20 | 20
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.4.|Paralelisme si apropieri cu drumuri | | | | |
|
| |comunale | 18(m)| 18(m) | 18 | 18 | 18
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.5.|Intersectii | (n) | (n) | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 9.|Constructii sociale, industriale si | | | | |
|
| |administrative | 10 | 10 | 25 | 25 | 25
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 10.|Centre populate si locuinte | | | | |
|
| |individuale | 10 | 10 | 60 | 50 | 50
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 11.|Unitati militare (o) | 150 | 150 | 150 | 150 | 150
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 12.|Poligoane de tragere si depozite de | | | | |
|
| |exploziv (o) | 250 | 250 | 250 | 250 | 250
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 13.|Balastiere in rauri (p), (r) | 150 | 150 | 150 | 150 | 150
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 14.|Depozite de furaje | 60 | 80 | 100 | 80 | 80
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 15.|Hidrocentrale | 60 | 80 | 100 | 80 | 80
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 16.|Termocentrale | 60 | 80 | 100 | 80 | 80
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 17.|Centrale atomoelectrice | 500 | 500 | 500 | 500 | 500
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
- continuare -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea obiectivelor invecinate | DISTANTA DE SIGURANTA*)
|
|crt.|Instalatiilor tehnologice
componente|____________________________________|
| |Sistemului national de transport al | Rampe de | Depozite
|
| | produselor petroliere | incarcare |
|
| |
|_______________|____________________|
| | | C |Motorina| C | D | E
|
| | | | + CLU | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 0 | 1 | 11 | 12 | 14 | 15 | 16
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 1.A|Obiective din industria de petrol si| | | | |
|
| |gaze si petrochimie inclusiv | | | | |
|
| |Sistemul National de transport al | | | | |
|
| |titeiului, gazolinei, etanului si | | | | |
|
| |condensatului | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.1.|Conducte de transport titei, | | | | |
|
| |condensat, etan si gazolina | T | T | T | T | T
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.2.|Conducte de transport al gazelor cu | | | | |
|
| |p < 6 bar | T | T | T | T |
T |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.3.|Conducte de transport al gazolinei | | | | |
|
| |sau gazelor cu 6 bar < p < 40 bar | T | T | T | T
| T |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.4.|Conducte de transport al etanului | | | | |
|
| |sau gazelor cu p > 40 bar | T | T | T | T |
T |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.5.|Instalatii tehnologice in liber, | | | | |
|
| |categoriile A, B, C, pericol de | | | | |
|
| |incendiu | 60 | 30 | 40 | 20 | 20
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.6.|Instalatii tehnologice in aer liber,| | | | |
|
| |categoriile D, E, pericol de | | | | |
|
| |incendiu | 60 | 30(a) | 40 | 25(b)|
25(b)|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.7.|Instalatii tehnologice cu foc | | | | |
|
| |deschis (baterii de cazane, | | | | |
|
| |cuptoare, incalzitoare cu flacara | | | | |
|
| |directa) | 100 | 50(a) | 40 | 30 | 30
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.8.|Facla de gaze neintegrata (c) | 80 | 100 | 60 | 80 | 100
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 2.|Instalatii electrice de tip | | | | |
|
| |exterior, cu tensiunea nominala de | | | | |
|
| |10 kV sau mai mare | 25 | 25 | 25 | 25 | 25
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 3.|Instalatii electrice de tip | | | | |
|
| |interior, instalatii electrice de | | | | |
|
| |tip exterior, cu tensiunea nominala | | | | |
|
| |mai mica de 110 kV; posturi de | | | | |
|
| |transformare de interior si exterior| 20 | 20 | 20 | 20 | 20
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 4.|L.E.A. de medie tensiune (mai mare | | | | |
|
| |de 1 kV) | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|4.1.|Paralelisme (d) | - | - | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|4.2.|Intersectii (d) | - | - | - | - | - |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 5.|L.E.A. de joasa tensiune (mai mica | | | | |
|
| |de 1 kV) | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|5.1.|Paralelisme (d) | - | - | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|5.2.|Intersectii (d) | - | - | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 6.|Cabluri electrice subterane | - | - | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|6.1.|Paralelisme | - | - | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|6.2.|Intersectii (distanta masurata in | | | | |
|
| |plan vertical) | - | - | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 7.|Linii de cale ferata | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|7.1.|Paralelisme |100(k)| 100(k)
|100(k)|100(k)|100(k)|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|7.2.|Intersectii | - | - | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 8.|Drumuri | | | | |
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.1.|Paralelisme si apropieri cu | | | | |
|
| |autostrazi | 100 | 80 | 80 | 60 | 60
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.2.|Paralelisme si apropieri cu drumuri | | | | |
|
| |nationale | 100 | 80 | 80 | 60 | 60
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.3.|Paralelisme si apropieri cu drumuri | | | | |
|
| |judetene | 20 | 20 | 80 | 60 | 60
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.4.|Paralelisme si apropieri cu drumuri | | | | |
|
| |comunale | 18 | 18 | 80 | 60 | 60
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.5.|Intersectii | - | - | - | - | -
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 9.|Constructii sociale, industriale si | | | | |
|
| |administrative | 100 | 50(a) | 40 | 30 | 30
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 10.|Centre populate si locuinte | | | | |
|
| |individuale | 60 | 30(a) | 80 | 60 | 100
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 11.|Unitati militare (o) | 150 | 150 | 150 | 150 | 150
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 12.|Poligoane de tragere si depozite de | | | | |
|
| |exploziv (o) | 250 | 250 | 250 | 250 | 250
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 13.|Balastiere in rauri (p), (r) | 150 | 150 | 150 | 150 | 150
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 14.|Depozite de furaje | 100 | 80 | 80 | 60 | 60
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 15.|Hidrocentrale | 100 | 80 | 80 | 60 | 60
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 16.|Termocentrale | 100 | 80 | 80 | 60 | 60
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 17.|Centrale atomoelectrice | 500 | 500 | 500 | 500 | 500
|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
*) In sensul normativelor PE 104/93 si PE 106/95, toate elementele
amplasate deasupra solului ale conductei ingropate vor fi tratate drept
conducte supraterane.
ANEXA 6*)
*) Tabelul cuprins in anexa nr. 6 este reprodus in facsimil.
Distantele minime de siguranta dintre instalatiile tehnologice componente
si utilitatile din Sistemul national de transport prin conducte al produselor
petroliere
__________________________________________________________________________
|Nr. | INSTALATIILE TEHNOLOGICE | | | | | | | | | | | | | |
|crt.|COMPONENTE SI UTILAJELE DIN| | | | | | | | | | | | | |
| |CADRUL "SISTEMULUI NATIONAL| 1| 2| 3| 4| 5 | 6| 7| 8 | 9
|10|11|12|13|
| |DE TRANSPORT AL PRODUSELOR | | | | | | | | | | | | | |
| | PETROLIERE" | | | | | | | | | | | | |
|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 0 | 1 | 2| 3| 4| 5| 6 | 7| 8| 9 |10 |11|12|13|14|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 1.|Conducte de benzina | T| | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 2.|Conducte de motorina | T| T| | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 3.|Conducte de combustibil | | | | | | | | | | | | | |
| |lichid usor | T| T| T| | | | | | | | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 4.|Statii de pompare benzina | T| T| T| T| | | | | | | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 5.|Statii de pompare motorina | | | | | | | | | | | | | |
| |si/sau lichid usor | T| T| T| T| T | | | | | | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 6.|Rampe pentru incarcare/ | | | | | | | | | | | | | |
| |descarcare benzina | T| T| T|20| 20| T| | | | | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 7.|Rampe pentru incarcare/ | | | | | | | | | | | | | |
| |descarcare motorina si/sau | | | | | | | | | | | | | |
| |combustibil lichid usor | T| T| T|20| 20| T| T| | | | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 8.|Depozite de benzina | T| T| T|20| 20|30|30| T | | | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 9.|Depozite de motorina | | | | | | | | | | | | | |
| |combustibil lichid usor | T| T| T|20| 20|30|30| 30| T | | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 10.|Depozite de categoria D4 | T| T| T|20| 20|20|20| 20|20 | T| | | |
| | | | | | | | | |(a)|(a)| | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 11.|Depozite de categoria D5 | T| T| T|15| 15|15|15| 20| 20| T| T| | |
| | | | | | | | | |(a)|(a)| | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 12.|Depozite de categoria D6 | T| T| T|12| 12|10|10| 20| 20| T| T| T| |
| | | | | | | | | |(a)|(a)| | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 13.|Depozite de categoria D7 | T| T| T| -| - | -| -| 20| 20| T| T| T| T|
| | | | | | | | | |(a)|(a)| | | | |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 14.|Rezervoare D < 6 m | T| T| T|20| 20|30|20| - | - | -| -| -| -|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 15.|Rezervoare 6 m < D > 35 m | T| T| T|20| 20|30|20| - | - | -| -| -|
-|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 16.|Baterie de cazane, | | | | | | | | | | | | | |
| |incalzitoare cu foc deschis|35|10|10|35| 35|35|35|100| 40|40|40|40|40|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 17.|Incalzitoare cu foc inchis | T| T| T| T| T | T| T| 35| T | T| T| T| T|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 18.|Cos de gaze fara | | | | | | | | | | | | | |
| |posibilitate de aprindere | T| T| T| T| T | T| T| 35| T | T| T| T| T|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 19.|Decantoare pentru scurgeri | | | | | | | | | | | | | |
| |tehnologice | T| T| T| T| T | T| T| T | T | T| T| T| T|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 20.|Statii de pompare apa PSI | | | | | | | | | | | | | |
| |(incendiu) |10|10|10|30| 30|30|30| 40| 25|25|25|25|25|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 21.|Rezervor apa PSI |10|10|10|10| 10|30|30| 50| 15|15|15|15|15|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 22.|Depozit de materiale solide| | | | | | | | | | | | | |
| |necombustibile |10|10|10|20| 20|35|20| 30| 20|20|20|20|20|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 23.|Depozit de ambalaje | | | | | | | | | | | | | |
| |combustibile |50|30|30|30| 30|40|30| 50| 50|50|50|50|50|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 24.|Schimbatoare de caldura | | | | | | | | | | | | | |
| |Braune | T| T| T| T| T | T| T| 50| T | T| T| T| T|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 25.|Instalatie de recuperare a | | | | | | | | | | | | | |
| |vaporilor | T| T| T| T| T | T| T| 25| T | T| T| T| T|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 26.|Constructii industriale si | | | | | | | | | | | | | |
| |civile, instalatii | | | | | | | | | | | | | |
| |auxiliare: | | | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________| | | | | | | | | | | | | |
|26.1|Grad de rezistenta la foc | | | | | | | | | | | | | |
| |I, II | 5| 5| 5|15| 15|40|40| 80| 20|20|20|20|20|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|26.2|Grad de rezistenta la foc | | | | | | | | | | | | | |
| |III |10|10|10|15| 15|40|40| 80| 20|20|20|20|20|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|26.3|Grad de rezistenta la foc | | | | | | | | | | | | | |
| |IV |10|10|10|15| 15|40|40| 80| 20|20|20|20|20|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 27.|Imprejmuire |15| 5| 5|10| 10|10|10| 20| 15|15|15|15|15|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
- continuare -
_____________________________________________________________________________
|Nr. | INSTALATIILE TEHNOLOGICE | | | | | | | | | | | |
|crt.|COMPONENTE SI UTILAJELE DIN| | | | | | | | | | | |
| |CADRUL "SISTEMULUI NATIONAL| 14 | 15 | 16|17| 18| 19| 20| 21| 22|
23| 24|
| |DE TRANSPORT AL PRODUSELOR | | | | | | | | | | | |
| | PETROLIERE" | | | | | | | | | |
| |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 0 | 1 | 15 | 16 | 17|18| 19| 20| 21| 22| 23| 24| 25|
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 1.|Conducte de benzina | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 2.|Conducte de motorina | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 3.|Conducte de combustibil | | | | | | | | | | | |
| |lichid usor | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 4.|Statii de pompare benzina | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 5.|Statii de pompare motorina | | | | | | | | | | | |
| |si/sau lichid usor | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 6.|Rampe pentru incarcare/ | | | | | | | | | | | |
| |descarcare benzina | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 7.|Rampe pentru incarcare/ | | | | | | | | | | | |
| |descarcare motorina si/sau | | | | | | | | | | | |
| |combustibil lichid usor | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 8.|Depozite de benzina | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 9.|Depozite de motorina | | | | | | | | | | | |
| |combustibil lichid usor | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 10.|Depozite de categoria D4 | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 11.|Depozite de categoria D5 | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 12.|Depozite de categoria D6 | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 13.|Depozite de categoria D7 | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 14.|Rezervoare D < 6 m |1,5D| | | | | | | | |
| |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 15.|Rezervoare 6 m < D > 35 m |0,35|0,35| | | | | | | |
| |
| | | D | D | | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 16.|Baterie de cazane, | | | | | | | | | | | |
| |incalzitoare cu foc deschis| 40 | 40 | T | | | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 17.|Incalzitoare cu foc inchis | T | T | T | T| | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 18.|Cos de gaze fara | | | | | | | | | | | |
| |posibilitate de aprindere | T | T | T | T| T | | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 19.|Decantoare pentru scurgeri | | | | | | | | | | | |
| |tehnologice | T | T | T | T| T | T | | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 20.|Statii de pompare apa PSI | | | | | | | | | | | |
| |(incendiu) | 25 | 25 | 10|30| 30| 30| T | | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 21.|Rezervor apa PSI | 15 | 15 | 10|10| 10| 10| T | T | | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 22.|Depozit de materiale solide| | | | | | | | | | | |
| |necombustibile | 20 | 20 | T |10| 10| 10| T | T | T | | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 23.|Depozit de ambalaje | | | | | | | | | | | |
| |combustibile | 50 | 50 | 10|10| 30| 30| 30| 10| 10| T | |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 24.|Schimbatoare de caldura | | | | | | | | | | | |
| |Braune | T | T | 35|35| T | T | T | 10| 10| 10| T |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 25.|Instalatie de recuperare a | | | | | | | | | | | |
| |vaporilor | T | T | 35| T| T | T | T | 10| 10| 35| T |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 26.|Constructii industriale si | | | | | | | | | | | |
| |civile, instalatii | | | | | | | | | | | |
| |auxiliare: | | | | | | | | | | | |
|____|___________________________| | | | | | | | | | | |
|26.1|Grad de rezistenta la foc | | | | | | | | | | | |
| |I, II | 20 | 20 | - | -| - | - | 15| 10| - | - | 20|
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|26.2|Grad de rezistenta la foc | | | | | | | | | | | |
| |III | 20 | 20 | - | -| - | - | 20| 10| - | - | 20|
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|26.3|Grad de rezistenta la foc | | | | | | | | | | | |
| |IV | 20 | 20 | - | -| - | - | 20| 10| - | - | 20|
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 27.|Imprejmuire | 15 | 15 | T |15| 15| 15| T | T | T | 5 | 15|
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
- continuare -
__________________________________________________________
|Nr. | INSTALATIILE TEHNOLOGICE | | | | | |
|crt.|COMPONENTE SI UTILAJELE DIN| | | | | |
| |CADRUL "SISTEMULUI NATIONAL| 25 |26.1|26.2| 26.3| 27|
| |DE TRANSPORT AL PRODUSELOR | | | | | |
| | PETROLIERE" | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 0 | 1 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30|
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 1.|Conducte de benzina | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 2.|Conducte de motorina | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 3.|Conducte de combustibil | | | | | |
| |lichid usor | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 4.|Statii de pompare benzina | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 5.|Statii de pompare motorina | | | | | |
| |si/sau lichid usor | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 6.|Rampe pentru incarcare/ | | | | | |
| |descarcare benzina | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 7.|Rampe pentru incarcare/ | | | | | |
| |descarcare motorina si/sau | | | | | |
| |combustibil lichid usor | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 8.|Depozite de benzina | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 9.|Depozite de motorina | | | | | |
| |combustibil lichid usor | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 10.|Depozite de categoria D4 | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 11.|Depozite de categoria D5 | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 12.|Depozite de categoria D6 | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 13.|Depozite de categoria D7 | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 14.|Rezervoare D < 6 m | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 15.|Rezervoare 6 m < D > 35 m | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 16.|Baterie de cazane, | | | | | |
| |incalzitoare cu foc deschis| | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 17.|Incalzitoare cu foc inchis | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 18.|Cos de gaze fara | | | | | |
| |posibilitate de aprindere | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 19.|Decantoare pentru scurgeri | | | | | |
| |tehnologice | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 20.|Statii de pompare apa PSI | | | | | |
| |(incendiu) | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 21.|Rezervor apa PSI | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 22.|Depozit de materiale solide| | | | | |
| |necombustibile | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 23.|Depozit de ambalaje | | | | | |
| |combustibile | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 24.|Schimbatoare de caldura | | | | | |
| |Braune | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 25.|Instalatie de recuperare a | | | | | |
| |vaporilor | | | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 26.|Constructii industriale si | | | | | |
| |civile, instalatii | | | | | |
| |auxiliare: | | | | | |
|____|___________________________| | | | | |
|26.1|Grad de rezistenta la foc | | | | | |
| |I, II | 20 | 10 | | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|26.2|Grad de rezistenta la foc | | | | | |
| |III | 20 | 20 | 20 | | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|26.3|Grad de rezistenta la foc | | | | | |
| |IV | 20 | 20 | 20 | 20 | |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 27.|Imprejmuire | 15 | 10 | 10 | 10 | T |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
I. LEGENDA SI EXPLICATII:
a) Pentru motorina si C.L.U. distantele prevazute se pot reduce cu 25% .
Reducerile se vor stabili prin proiect.
b) Fac exceptie rezervoarele de combustibil ale centralelor termice.
c) Distanta de 100 m se refera la facle cu inaltimi pana la 60 m inclusiv.
Pentru facle cu inaltimi mai mari de 60 m distanta se stabileste prin proiect
in functie de importanta obiectivului invecinat.
d) Pentru conducte subterane se considera distanta minima pe orizontala
dintre fundatia celui mai apropiat stalp sau element al prizei de pamant si
peretele conductei, iar pentru conducte supraterane se considera distanta
minima pe orizontala dintre axul liniei si peretele conductei.
e) Distanta se poate reduce in cazuri speciale pana la 2 m, cu conditia
prevederii prin proiect a unor masuri suplimentare de siguranta, in
conformitate cu normativul PE 106/95.
f) Distanta se poate reduce in limitele stabilite de normativele PE 104/93
si PE 106/95, cu conditia luarii unor masuri suplimentare de siguranta,
fundamentate prin proiect.
g) Se interzice traversarea L.E.A.; in cazuri exceptionale se admit astfel
de traversari, cu conditia prevederii prin proiect a unor masuri suplimentare
de siguranta, in conformitate cu normativele PE 104/93 si PE 106/95.
h) In cazul protejarii cablului in tuburi, distanta poate fi marita prin
proiect la 2 m, in conformitate cu normativul PE 107/95.
i) Distanta in plan vertical dintre cablu si conducta poate fi redusa pana
la 0,25 m numai in cazul protejarii cablului in tuburi pe toata lungimea
intersectiei plus cate 0,5 m in fiecare parte, in conformitate cu normativul PE
107/95.
j) De regula, conducta se pozeaza deasupra cablului. In caz contrar, fie
conducta, fie cablul (de regula ultimul care se pozeaza) se introduce in tub de
protectie pe o lungime de 0,8 m de fiecare parte a intersectiei.
Tubul va fi prevazut la capete cu rasuflatori. Unghiul minim de traversare
este de 60 grade. Detaliile vor fi stabilite prin proiect in conformitate cu
normativul PE 107/95.
k) Distantele fata de linia de cale ferata se pot reduce cu acordul
Directiei generale infrastructura din cadrul Societatii Nationale a Cailor
Ferate Romane, pe baza unei documentatii fundamentate intocmite de proiectant
in conformitate cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 158/1996.
l) Intersectiile conductelor cu linii de cale ferata se realizeaza conform
STAS 9312-87, cu acordul Directiei generale infrastructura din cadrul
Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, pe baza unei documentatii
fundamentate intocmite de proiectant in conformitate cu Ordinul ministrului
transporturilor nr. 158/1996.
m) Distantele dintre conducte si drumuri se pot reduce prin proiect, cu
acordul Directiei generale a infrastructurilor terestre, al Administratiei
Nationale a Drumurilor si al directiei regionale de drumuri si poduri, pana la
limita zonei de siguranta la drumuri, in limita a:
- 1,50 m de la marginea exterioara a santurilor, pentru drumurile situate
la nivelul terenului;
- 2,00 m de la piciorul taluzului, pentru drumurile in rambleu;
- 3,00 m de la marginea de sus a taluzului, pentru drumurile in debleu cu
inaltimea pana la 5,00 m inclusiv;
- 5,00 m de la marginea de sus a taluzului, pentru drumurile in debleu cu
inaltimea mai mare de 5,00 m.
n) Intersectiile dintre conducte si drumuri se vor proiecta conform STAS
9312-87. Proiectul va fi avizat de Directia generala a infrastructurilor
terestre, Administratia Nationala a Drumurilor si de directia regionala de
drumuri si poduri, pe baza unei documentatii fundamentate intocmite de
proiectant in conformitate cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 158/1996.
o) Proiectul va fi avizat de ministrul apararii nationale in conformitate
cu Hotararea Guvernului nr. 62/1996 privind aprobarea Listei obiectivelor de
investitii si de dezvoltare, precum si a criteriilor de realizare a acestora,
pentru care este obligatoriu avizul Statului Major General.
p) Proiectul va fi avizat de Compania Nationala "Apele Romane" -
S.A. la depistarea limitei zonei de protectie, in conformitate cu Legea apelor
nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
r) Proiectul va fi avizat de Compania Nationala "Apele Romane" -
S.A. la traversarea apelor de suprafata, in conformitate cu Legea nr. 107/1996,
cu modificarile si completarile ulterioare, si cu ordinele ministrului
agriculturii si alimentatiei nr. 148/1997 si nr. 277/1997.
T - tehnologic
H(st) - inaltimea stalpului.
In sensul N.D. nr. 278/1986, distanta minimala de siguranta reprezinta
limita minima care trebuie asigurata in vederea mentinerii gradului de
securitate al instalatiilor.
Distantele prevazute in anexa nr. 6 se considera si se masoara:
- pentru localitati, de la limita construibila (intravilan);
- pentru constructii izolate, de la punctul cel mai apropiat al
constructiei;
- pentru intreprinderi industriale, depozite, statii de compresoare,
instalatii petrochimice etc., de la punctul cel mai apropiat al imprejmuirii;
- pentru drumuri, din axul drumului;
- de la piciorul taluzului, la caile ferate in rambleu, si de la muchia
taluzului, pentru cele in debleu;
- pentru podurile de linii de cale ferata sau de drumuri distantele minime
se considera ca si pentru linia de cale ferata sau categoria de drum
respectiva, de la marginea podului.
Distantele minime fata de orice constructie speciala necuprinsa in tabelul
de mai sus se vor stabili prin proiect.
II. LEGENDA SI EXPLICATII:
1. Categoria depozitului se stabileste conform Normativului IPCT SA P
118-99. In cazul in care se pastreaza impreuna benzina (lichid combustibil din
clasele L I - L II) cu motorina/combustibil (lichid usor, lichide combustibile
din clasele L III - L IV), fiecare 1 mc de lichid combustibil din clasele L I -
L II se echivaleaza cu 5 mc de lichid combustibil din clasele L III - L IV.
Temperatura de inflamabilitate a vaporilor determina clasa de combustibilitate
a lichidelor. Clasa de combustibilitate a lichidului si capacitatea de
depozitare determina categoria depozitului.
2. D diametrul celui mai mare rezervor vecin.
3. Distanta minima fata de orice constructie speciala necuprinsa in tabel
se va stabili prin proiect.