ORDIN Nr. 3759
din 9 februarie 2011
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National de Atestare
a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare si a structurii
acestuia
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 138 din 23 februarie 2011
In conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale
nr. 1/2011, ale Legii nr. 319/2003 privind Statutul personalului de
cercetare-dezvoltare şi ale Hotărârii Guvernului nr. 567/2005 privind
organizarea şi desfăşurarea studiilor universitare de doctorat, cu modificările
ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului, cu modificările ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi
Certificatelor Universitare, denumit în continuare CNATDCU,
prevăzut în anexa nr. 1, care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă structura CNATDCU prevăzută în
anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - (1) Procesul validării doctoratelor susţinute
până la data intrării în vigoare a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 se desfăşoară conform dispoziţiilor în
vigoare la data susţinerii acestora.
(2) Procesul de validare a
concursurilor pentru ocuparea posturilor universitare iniţiate, prin publicarea
în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, înainte de data intrării în
vigoare a Legii nr. 1/2011 se finalizează potrivit reglementărilor în vigoare
la data începerii acestuia.
(3) Contestaţiile formulate
împotriva rezoluţiilor CNADTCU emise pentru dosarele evaluate potrivit
reglementărilor anterioare intrării în vigoare a Legii nr. 1/2011 se
soluţionează conform procedurilor aflate în vigoare la iniţierea concursului.
(4) Analiza contestaţiilor prevăzute la alin. (3) se
face de către comisii de analiză a contestaţiilor, numite de către preşedintele
CNATDCU la propunerea membrilor Consiliului general al CNATDCU şi care
funcţionează exclusiv pe perioada soluţionării contestaţiei sau contestaţiilor
pentru care au fost numite.
Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.328/2010 privind
aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de
Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare şi a structurii acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 719 din 28 octombrie 2010, Ordinul ministrului
educaţiei, cercetării şi tineretului privind constituirea Comisiilor de analiză
a contestaţiilor la rezoluţiile Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor,
Diplomelor şi Certificatelor Universitare, precum şi orice altă dispoziţie
contrară prezentului ordin.
Art. 5. - Direcţia generală învăţământ superior,
echivalarea şi recunoaşterea studiilor şi diplomelor, Direcţia generală juridic
şi contencios, Direcţia generală economic, finanţe, resurse umane şi Unitatea Executivă
pentru Finanţarea Invăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi
Inovării vor duce la îndeplinire prezentul ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului,
Daniel Petru Funeriu
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional
de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor,
Diplomelor şi Certificatelor Universitare (denumit în continuare CNATDCU) este un organism consultativ,
fără personalitate juridică, al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului
şi Sportului (denumit în continuare MECTS).
Art. 2. - CNATDCU se constituie şi îşi desfăşoară
activitatea potrivit prevederilor prezentului regulament, aprobat în
conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
Art. 3. - CNATDCU are
următoarele atribuţii:
a) numeşte comisiile de
specialitate care evaluează tezele de abilitare şi propune ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului acordarea sau neacordarea
atestatului de abilitare, conform art. 300 din Legea educaţiei naţionale nr.
1/2011;
b) evaluează dosarele de
acordare a titlului de doctor şi propune ministrului educaţiei, cercetării,
tineretului şi sportului acordarea sau neacordarea titlului de doctor, conform
art. 168 din Legea nr. 1/2011;
c) evaluează dosarele de concurs pentru acordarea
gradelor profesionale de cercetător ştiinţific gradele I
şi II şi de inginer de dezvoltare tehnologică gradele I şi II, denumite
în continuare CS I, CS II, IDT I şi IDT II, confirmă sau infirmă motivat
rezultatele concursurilor şi propune ministrului educaţiei, cercetării,
tineretului şi sportului acordarea sau neacordarea acestor grade profesionale,
conform art. 17 din Legea nr. 319/2003 privind Statutul personalului de
cercetare-dezvoltare;
d) evaluează calitatea resurselor umane din şcolile
doctorale supuse procesului de evaluare în vederea acreditării şi propune ministrului educaţiei, cercetării,
tineretului şi sportului, împreună cu alte instituţii abilitate, sistemul de
criterii şi metodologia de evaluare a şcolilor doctorale,
conform art. 158 alin. (4) din Legea nr. 1/2011;
e) propune MECTS procedurile de
evaluare periodică a conducătorilor de doctorat şi realizează aceste evaluări,
conform art. 170 alin. (4) din Legea'nr. 1/2011;
f) participă la evaluarea
universităţilor în scopul ierarhizării programelor de studii şi a clasificării
universităţilor, conform art. 193 din Legea nr. 1/2011;
g) verifică, la solicitarea
MECTS sau din proprie iniţiativă, modul de desfăşurare a concursurilor pentru
ocuparea posturilor didactice şi de cercetare din universităţi, conform art.
219 alin. (1) lit.c) din Legea nr. 1/2011;
h) prezintă un raport anual MECTS privind resursa umană
pentru activităţile didactice şi de cercetare din învăţământul superior, în
baza unor indicatori specifici, conform art. 219 alin.
(1) lit. d) din Legea nr. 1/2011;
i) propune un set de standarde minimale necesare şi
obligatorii pentru participarea la concursurile pentru ocuparea funcţiilor
didactice universitare de lector universitar/şef de lucrări, conferenţiar
universitar, respectiv profesor universitar şi pentru acordarea gradelor
profesionale de CS II, CS I, IDT II şi IDT I. Aceste
standarde se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării,
tineretului şi sportului, conform art. 219 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 1/2011;
j) propune un set de standarde minimale necesare şi
obligatorii pentru acceptarea de către CNATDCU a dosarului pentru susţinerea
atestatului de abilitare, standarde care se adoptă prin ordin al ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, conform art. 219 alin. (1) lit. a) şi art. 300 alin. (3)
din Legea nr. 1/2011;
k) propune Metodologia-cadru de concurs pentru ocuparea
posturilor vacante în universităţi, care se stabileşte prin hotărâre a
Guvernului, conform art. 295 din Legea nr. 1/2011;
l) evaluează propunerile
privitoare la acordarea indemnizaţiei de merit în conformitate cu prevederile
Legii nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizaţiei de merit, cu modificările
şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 859/2003 privind
aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 118/2002 pentru instituirea
indemnizaţiei de merit şi a Regulamentului de funcţionare a Comisiei naţionale
pentru acordarea indemnizaţiei de merit, cu modificările şi completările
ulterioare;
m) propune recunoaşterea/echivalarea, după caz, a
titlurilor, diplomelor, certificatelor universitare şi de cercetare, obţinute
în străinătate, conform reglementărilor în vigoare;
n) alte atribuţii stabilite prin lege sau prin
prezentul regulament.
Art. 4. - (1) Structurile din
componenţa CNATDCU sunt:
a) Consiliul general;
b) panelurile pe domenii fundamentale;
c) birourile comisiilor de specialitate;
d) comisiile de specialitate.
(2) Structura pe domenii fundamentale şi specialităţi a
CNATDCU este prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.
CAPITOLUL II
Constituire
Art. 5. - Membrii CNATDCU sunt personalităţi de
prestigiu academic şi ştiinţific, cultural şi moral, recunoscute pe plan
internaţional sau naţional în domenii cu specific naţional, numite prin ordin
al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului pentru un mandat
de 4 ani.
Art. 6. - Pot fi membri CNATDCU cadre didactice
universitare şi cercetători având cel puţin titlul de conferenţiar sau de CS II ori titluri echivalente obţinute
în străinătate, membri ai Academiei Române şi ai unor instituţii de cultură.
Art. 7. - Pentru cadrele didactice universitare sau
cercetătorii membri ai CNATDCU, echivalarea titlurilor din străinătate cu cele
din ţară, în scopul exclusiv al îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 5,
se face prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului prin care au fost numiţi.
Art. 8. -Toţi membrii structurilor din componenţa
CNATDCU prevăzute la art. 4 alin. (1) sunt membri ai CNATDCU.
Art. 9. - (1) Consiliul general al CNATDCU (Consiliulgeneral)
este compus din preşedinţii panelurilor pe domenii
fundamentale şi din alţi membri numiţi de ministrul educaţiei, cercetării,
tineretului şi sportului. Numărul membrilor Consiliului general este de maximum
21.
(2) Consiliul general este
condus de un preşedinte şi 3 vicepreşedinţi, câte unul provenind din
instituţiile de învăţământ superior, Academia Română şi, respectiv, institutele
naţionale de cercetare-dezvoltare, care sunt şi membri ai Consiliului general.
(3) Conducerea Consiliului general este numită de ministrul
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului pentru întreaga durată a
mandatului CNATDCU prevăzută la art. 5.
(4) Preşedintele Consiliului
general este şi preşedinte al CNATDCU, iar vicepreşedinţii Consiliului general
sunt şi vicepreşedinţi ai CNATDCU.
Art. 10. - Membrii Consiliului general şi ai
panelurilor pe domenii fundamentale sunt profesori universitari, CS I sau persoane cu titluri echivalente
obţinute în străinătate ori membri ai Academiei Române.
Art. 11. - (1) Fiecare panel pe un domeniu fundamental
este constituit din preşedinţii şi vicepreşedinţii comisiilor de specialitate
din cadrul panelului şi din alţi membri, numiţi de ministrul educaţiei,
cercetării, tineretului şi sportului.
(2) Fiecare panel este condus de un preşedinte şi un
vicepreşedinte, numiţi de ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului pentru întreaga durată a mandatului CNATDCU prevăzută la art. 5, care
sunt şi membri ai respectivului panel.
Art. 12. - (1) In cadrul
fiecărei comisii de specialitate funcţionează un birou format din 5 sau 7
membri numiţi de ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
Preşedintele şi vicepreşedintele sau vicepreşedinţii comisiei de specialitate
sunt numiţi de ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului şi
sunt membri de drept în biroul comisiei de specialitate.
(2) Comisiile de specialitate ale CNATDCU sunt compuse
din experţi în domeniul sau domeniile ştiinţifice arondate, numiţi ca membri ai
CNATDCU de ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului pentru
întreaga durată a mandatului CNATDCU prevăzută la art. 5.
(3) Numărul membrilor unei
comisii de specialitate este stabilit în cadrul structurii CNATDCU astfel încât
să asigure calitatea evaluării printr-o încărcare uniformă şi rezonabilă a
acestora. In acest scop, ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului poate dispune completarea cu caracter permanent sau temporar a
comisiilor de specialitate cu noi experţi şi în timpul derulării unui mandat al
CNATDCU. Mandatul acestor experţi expiră la expirarea mandatului CNATDCU
prevăzut la art. 5.
Art. 13. - Consiliul general poate înfiinţa comisii de
lucru, pe durată determinată, care pot include membri ai CNATDCU şi experţi
externi, pentru următoarele activităţi:
a) evaluarea calităţii resurselor umane din şcolile
doctorale;
b) evaluarea universităţilor în scopul ierarhizării
programelor de studii şi a clasificării universităţilor;
c) verificarea modului de desfăşurare a concursurilor
pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare din universităţi;
d) elaborarea raportului
privind resursa umană pentru activităţile didactice şi de cercetare din
învăţământul superior;
e) elaborarea propunerilor de
metodologii şi reglementări care intră în atribuţiile CNATDCU;
f) derularea unor controale privitoare la activitatea
unor paneluri, comisii sau membri ai CNATDCU.
Art. 14. - (1) In cazul vacantării unui loc în
componenţa Consiliului general, a unui panel pe un domeniu fundamental sau a
unui birou al unei comisii de specialitate, se procedează la numirea altui
membru prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului.
(2) Mandatul noului membru expiră la expirarea
mandatului CNATDCU prevăzut la art. 5.
Art. 15. - (1) Un membru al
CNATDCU poate fi revocat din această calitate în oricare dintre următoarele
cazuri:
a) încalcă normele etice sau de deontologie
profesională;
b) este membru al Consiliului
general şi absentează sistematic de la şedinţele acestuia;
c) este membru al unui panel pe un domeniu fundamental
şi absentează sistematic de la şedinţele acestuia;
d) este preşedinte sau vicepreşedinte al Consiliului
general, al unui panel pe un domeniu fundamental sau al unei comisii de
specialitate ori membru al biroului unei comisii de specialitate şi nu îşi
îndeplineşte, în mod repetat, sarcinile care îi revin ca urmare a respectivei
funcţii.
(2) Se consideră că o persoană
absentează în mod sistematic de la şedinţe dacă nu participă la cel puţin 25%
din şedinţele care au loc în decursul a 6 luni consecutive.
(3) Procedura de revocare se
desfăşoară după cum urmează:
a) unul sau mai mulţi membri ai
Consiliului general ori ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului solicită declanşarea procedurii de revocare;
b) revocarea se confirmă prin votul secret, dacă se
întruneşte votul a cel puţin jumătate plus unu din totalul membrilor
Consiliului general, în cazul în care a fost solicitată de către ministrul
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, respectiv dacă se întruneşte
votul a cel puţin două treimi din totalul membrilor Consiliului general, în caz
contrar;
c) în cazul în care revocarea
nu se confirmă conform prevederilor lit. b), procedura de revocare încetează;
d) în cazul în care revocarea nu
a fost cerută de către ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului, revocarea se aprobă de către ministru.
(4) Pe locul rămas vacant în
urma revocării se numeşte un nou membru, conform prevederilor art. 14.
(5) Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului poate dispune completarea cu noi membri a componenţei Consiliului
general, a unui panel pe un domeniu fundamental sau a unui birou al unei
comisii de specialitate, în limita numărului maxim specificat în prezentul
regulament.
CAPITOLUL III
Organizare
Art. 16. - Consiliul general are următoarele atribuţii:
a) elaborează şi propune spre aprobare ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului regulamentul intern de
funcţionare al CNATDCU şi procedurile de derulare a
proceselor din cadrul CNATDCU;
b) monitorizează continuu
respectarea reglementărilor, procedurilor şi standardelor în vigoare în
activitatea panelurilor şi comisiilor de specialitate, întocmind rapoarte
anuale către ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului;
c) analizează oportunitatea şi
dispune derularea unor controale privitoare la activitatea unor paneluri,
comisii sau membri ai CNATDCU, în urma sesizării externe sau autosesizării
existenţei unor nereguli în activitatea acestora;
d) aprobă şi propune
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului acţiunile necesare
îmbunătăţirii activităţii CNATDCU rezultate ca urmare a monitorizării şi
controalelor menţionate anterior;
e) alte atribuţii stabilite
prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
Art. 17. - (1) Preşedintele CNATDCU are următoarele
atribuţii:
a) conduce lucrările Consiliului general;
b) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale
Consiliului general, pe baza propunerilor membrilor Consiliului general;
ordinea de zi poate fi modificată prin decizie a membrilor Consiliului general,
la cererea oricărui membru al Consiliului general;
c) reprezintă CNATDCU în
relaţia cu ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului;
d) alte atribuţii stabilite
prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(2) In cazul absenţei preşedintelui CNATDCU, conducerea
lucrărilor şi stabilirea ordinii de zi a şedinţelor Consiliului general se fac de către unul dintre
vicepreşedinţi. Vicepreşedinţii îndeplinesc aceste activităţi prin rotaţie, în
ordine alfabetică.
(3) Preşedintele CNATDCU poate delega vicepreşedinţilor
CNATDCU unele din atribuţiile sale, pe perioadă determinată sau nedeterminată,
şi poate revoca respectivele delegări.
Art. 18. - Consiliul general este convocat de către
ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, de către
preşedintele CNATDCU, de către vicepreşedintele delegat de acesta sau prin
cererea a cel puţin o treime din membrii Consiliului general. De regulă,
Consiliul general se întruneşte cel puţin o dată la două luni.
Art. 19. - Deciziile Consiliului general sunt aprobate
prin votul membrilor acestuia.
Art. 20. - Pentru a adopta o decizie, membrii
Consiliului general pot vota atât în cadrul
şedinţelor, cât şi de la distanţă, exprimându-şi dreptul la vot prin mijloace
electronice, conform regulamentului intern de funcţionare.
Art. 21. - (1) Cvorumul necesar pentru luarea
deciziilor în cadrul Consiliului general este de două treimi din numărul total
al membrilor Consiliului general.
(2) In cazul voturilor exprimate prin mijloace
electronice, cvorumul este atins dacă numărul de membri prevăzut la alin. (1)
votează în intervalul de timp stabilit conform regulamentului intern de
funcţionare.
Art. 22. - Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului
şi sportului sau un reprezentant al acestuia poate participa de drept la
şedinţele Consiliului general, la şedinţele panelurilor pe domenii fundamentale
şi la şedinţele comisiilor de specialitate, în calitate
de observator.
Art. 23. - (1) Preşedintele panelului pe un domeniu
fundamental are următoarele atribuţii:
a) conduce lucrările panelului;
b) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale
panelului, pe baza propunerilor membrilor panelului; ordinea de zi poate fi
modificată prin decizie a membrilor panelului, la cererea oricărui membru al
panelului;
c) reprezintă panelul în cadrul Consiliului general;
d) alte atribuţii stabilite
prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(2) In cazul absenţei
preşedintelui panelului, conducerea lucrărilor şi stabilirea ordinii de zi a
şedinţelor panelului se fac de către vicepreşedinte sau de către unul dintre vicepreşedinţi.
In cazul în care există mai mulţi vicepreşedinţi, vicepreşedinţii îndeplinesc
aceste activităţi prin rotaţie, în ordine alfabetică.
(3) Preşedintele panelului poate delega
vicepreşedintelui sau vicepreşedinţilor panelului unele din atribuţiile sale,
inclusiv reprezentarea panelului în Consiliul general, pe perioadă determinată
sau nedeterminată, şi poate revoca respectivele delegări.
Art. 24. - Panelul pe un domeniu fundamental este
convocat de către preşedintele acestuia, de către vicepreşedintele delegat de
acesta sau prin cererea a cel puţin o treime din membrii
panelului.
Art. 25. - Deciziile panelului sunt aprobate prin votul
membrilor acestuia.
Art. 26. - Pentru a adopta o decizie, membrii panelului
pot vota atât în cadrul şedinţelor, cât şi de la distanţă, exprimându-şi
dreptul la vot prin mijloace electronice, conform regulamentului intern de
funcţionare.
Art. 27. - (1) Cvorumul necesar pentru adoptarea
deciziilor de către panel este de două treimi din numărul total al membrilor
panelului.
(2) In cazul voturilor exprimate prin mijloace
electronice, cvorumul este atins dacă numărul de
membri prevăzut la alin. (1) votează în intervalul de timp stabilit conform
regulamentului intern de funcţionare.
Art. 28. - Consiliul general poate decide convocarea
unei şedinţe a unui panel pe un domeniu fundamental.
Art. 29. - (1) Preşedintele
comisiei de specialitate are următoarele atribuţii:
a) coordonează, inclusiv prin mijloace electronice,
activitatea biroului comisiei de specialitate;
b) reprezintă comisia, alături
de vicepreşedinte sau vicepreşedinţi, în cadrul panelului
pe un domeniu fundamental;
c) alte atribuţii stabilite
prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(2) Preşedintele comisiei de specialitate poate delega
vicepreşedintelui sau vicepreşedinţilor comisiei unele din atribuţiile sale, pe
perioadă determinată sau nedeterminată.
Art. 30. - (1) Propunerea de către CNATDCU a
standardelor minimale prevăzute la art. 219 alin. (1) lit. a) şi la art. 300
alin. (3) din Legea nr. 1/2011 se realizează conform următoarei proceduri:
a) fiecare panel pe un domeniu
fundamental propune standardele minimale aplicabile domeniilor acoperite de
panel, prin decizie a panelului, pe baza propunerilor făcute de către membrii
panelului;
b) Consiliul general propune standardele minimale
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului, prin decizie a Consiliului general, pe baza propunerilor făcute de
către panelurile pe domenii fundamentale;
c) propunerea Consiliului
general este înaintată de către preşedintele CNATDCU ministrului educaţiei,
cercetării, tineretului şi sportului;
d) standardele minimale se stabilesc prin ordin al
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, pe baza propunerii
Consiliului general.
(2) Standardele minimale necesare şi obligatorii pentru
conferirea titlului de profesor universitar, a gradului
profesional de CS I şi pentru acceptarea dosarului
pentru obţinerea atestatului de abilitare vor fi identice.
(3) Standardele minimale
necesare şi obligatorii pentru conferirea titlului de conferenţiar universitar
şi a gradului profesional de CS II vor fi identice.
(4) CNATDCU poate propune ministrului educaţiei,
cercetării, tineretului şi sportului modificarea standardelor minimale, în urma
reluării procedurii prevăzute la alin. (1).
Art. 31. - Regulamentele de
funcţionare ale CNATDCU pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 3
lit. a)-e), g), I) şi m) se
stabilesc prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului.
Art. 32. -Activitatea CNATDCU este asistată din punct
de vedere tehnic de către un compartiment tehnic asigurat de către Unitatea
Executivă pentru Finanţarea Invăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării
şi Inovării, denumită în continuare UEFISCDI, şi, după caz, de compartimentele de specialitate ale MECTS.
Art. 33. - Resursele materiale
şi financiare necesare funcţionării CNATDCU şi comisiilor de lucru ale acestuia
sunt asigurate de către MECTS, prin UEFISCDI sau alte fonduri legal
constituite.
Art. 34. - Pentru participarea la şedinţe sau reuniuni
de lucru, membrilor CNATDCU şi comisiilor de lucru ale acestuia le sunt
decontate cheltuielile de transport, diurnă şi cazare, în condiţiile legii.
ANEXA Nr. 2
STRUCTURA
Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor,
Diplomelor şi Certificatelor Universitare
Panel
|
Comisii
|
Domenii ştiinţifice arondate
|
P1
|
MATEMATICĂ SI ŞTIINŢE ALE NATURII
|
Matematică
|
Matematică
|
Informatică
|
Informatică
|
Fizică
|
Fizică
|
Chimie şi inginerie chimică
|
Chimie
|
Inginerie chimică
|
Ştiinţele Pământului
|
Geologie şi planetologie
|
Geofizică şi geodezie
|
Geografie, geomorfologie, hidrologie
|
Ştiinţele atmosferei
|
Oceanografie
|
Ştiinţa şi ingineria mediului
|
P2
|
ŞTIINŢE INGINEREŞTI
|
Inginerie civilă
|
Inginerie civilă şi instalaţii
|
Inginerie electrică şi energetică
|
Inginerie electrică
|
Inginerie energetică
|
Panel
|
Comisii
|
Domenii ştiinţifice arondate
|
|
|
Electronică şi telecomunicaţii
|
Electronică
|
Telecomunicaţii
|
Inginerie geologică, mine, petrol şi gaze
|
Inginerie geologică
|
Mine, petrol şi gaze
|
Inginerie aerospaţială, autovehicule şi transporturi
|
Inginerie aerospaţială
|
Ingineria autovehiculelor
|
Ingineria transporturilor
|
Inginerie marină şi navigaţie
|
Ingineria resurselor vegetale şi animale
|
Inginerie forestieră
|
Ingineria produselor alimentare
|
Biotehnologii
|
Agronomie
|
Horticultura
|
Silvicultură
|
Zootehnie
|
Calculatoare, tehnologia informaţiei şi ingineria sistemelor
|
Calculatoare şi tehnologia informaţiei
|
Ingineria sistemelor
|
Inginerie industrială şi management
|
Inginerie industrială
|
Inginerie şi management
|
Inginerie mecanică, mecatronică şi robotică
|
Inginerie mecanică
|
Mecatronică
|
Robotică
|
Ingineria materialelor şi nanotehnologie
|
Ingineria materialelor
|
Nanotehnologie
|
P3
|
ŞTIINŢE BIOMEDICALE
|
Biologie şi biochimie
|
Biologie
|
Biochimie
|
Medicină
|
Medicină
|
Medicină veterinară
|
Medicină veterinară
|
Medicină dentară
|
Medicină dentară
|
Farmacie
|
Farmacie
|
P4
|
ŞTIINŢE SOCIALE
|
Ştiinţe juridice
|
Drept
|
Sociologie, ştiinţe politice şi administrative
|
Sociologie
|
Ştiinţe politice
|
Relaţii internaţionale şi studii europene
|
Ştiinţe administrative
|
Ştiinţe ale comunicării
|
Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică
|
Ştiinţe militare
|
Informaţii şi securitate naţională
|
Ordine publică şi siguranţă naţională
|
Ştiinţe economice si administrarea afacerilor
|
Economie
|
Administrarea afacerilor
|
Finanţe
|
Contabilitate
|
Cibernetică, statistică şi informatică economică
|
Economie şi afaceri internaţionale
|
Panel
|
Comisii
|
Domenii ştiinţifice arondate
|
|
|
|
Management
|
Marketing
|
Psihologie şi ştiinţe comportamentale
|
Psihologie
|
Ştiinţe ale educaţiei
|
Educaţie fizică şi sport
|
P5
|
ARTE SI ŞTIINŢE UMANISTE
|
Filologie
|
Filologie
|
Filosofie
|
Filosofie
|
Istorie şi studii culturale
|
Istorie
|
Studii culturale
|
Teologie
|
Teologie
|
Arhitectură şi urbanism
|
Arhitectură
|
Urbanism
|
Arte plastice
|
Arte plastice, decorative şi design
|
Artele spectacolului
|
Teatru
|
Coregrafie
|
Cinematografie şi media
|
Muzică
|