Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 382 din 7 iunie 2007

pentru aprobarea Regulamentului privind criteriile minime de pregatire, perfectionare si certificare a pilotilor maritimi, altii decat pilotii de mare larga

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 419 din 22 iunie 2007



Având în vedere prevederile Rezoluţiei Adunării Generale a Organizaţiei Maritime Internaţionale A.960(23) privind pregătirea profesională, certificarea şi procedurile de lucru pentru piloţii maritimi, alţii decât piloţii de mare largă,

în temeiul prevederilor art. 117 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 12 lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind criteriile minime de pregătire, perfecţionare şi certificare a piloţilor maritimi, alţii decât piloţii de mare largă, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziţie contrară îşi încetează aplicabilitatea.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor,

Septimiu Buzaşu,

secretar de stat

ANEXĂ

REGULAMENT

privind criteriile minime de pregătire, perfecţionare şi certificare a piloţilor maritimi, alţii decât piloţii de mare largă

Definiţii

Art. 1. - Termenii folosiţi în prezentul regulament şi în anexele la acesta au următoarele înţelesuri:

a) aprobat - aprobat de Autoritatea Navală Română în conformitate cu prevederile legale;

b) autoritate competentă - Autoritatea Navală Română, organ tehnic de specialitate în subordinea Ministerului Transporturilor, căreia i s-au delegat competenţele privind ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, denumită în continuare ANR;

c) brevet de pilot maritim - un document emis de ANR în conformitate cu prevederile prezentului ordin şi care dă dreptul titularului să piloteze navele maritime şi să îndeplinească atribuţiile pe care le implică nivelul de responsabilitate specificat în acesta;

d) formă de pregătire aprobată - totalitatea cursurilor organizate de un furnizor de educaţie, de formare profesională sau de perfecţionare, aprobate de ANR, şi care dă dreptul absolvenţilor acestora să participe la examenul pentru obţinerea brevetelor;

e) minister - Ministerul Transporturilor, organ al administraţiei publice centrale, autoritate de stat în domeniul transportului maritim şi pe căile navigabile interioare care exercită controlul de stat pentru serviciile de siguranţă de interes naţional;

f) navă maritimă - o navă, alta decât cea care navighează exclusiv în ape interioare navigabile sau în interiorul ori în imediata vecinătate a apelor adăpostite sau în zone unde se aplică reglementări portuare.

Autoritatea competentă în domeniul pilotajului

Art. 2. - (1) ANR, în calitatea sa de autoritate competentă, trebuie să urmărească ca piloţii maritimi să fie pregătiţi cel puţin în conformitate cu prevederile Rezoluţiei A.960(23) şi să deţină brevete valabile pentru zona în care efectuează pilotajul.

(2) Pregătirea prevăzută la alin. (1) trebuie să se desfăşoare numai printr-o formă de pregătire aprobată, corespunzătoare dobândirii cunoştinţelor teoretice şi formării deprinderilor practice.

(3) In procesul de evaluare a pregătirii, experienţei şi a calificării unui candidat pentru certificare ca pilot maritim ANR trebuie:

a) să stabilească cerinţele minime privind vârsta, starea de sănătate şi modul de pregătire, experienţa şi modul de examinare pentru a se asigura că toţi candidaţii pentru brevetare ca piloţi maritimi sunt pregătiţi corespunzător şi calificaţi pentru efectuarea în siguranţă a serviciului de pilotaj pentru fiecare zonă în parte;

b) să se asigure că în cadrul programelor de pregătire profesională a piloţilor maritimi este inclusă şi analiza rapoartelor privind investigaţiile accidentelor în care este implicat pilotajul.

Brevetul de pilot maritim

Art. 3. - (1) Fiecare pilot trebuie să deţină un brevet corespunzător pentru zona de pilotaj unde îşi desfăşoară activitatea, emis de ANR, în care se vor preciza în mod obligatoriu şi dimensiunile maxime ale navelor pe care posesorul brevetului este calificat să le piloteze.

(2) Candidaţii pentru obţinerea unui brevet de pilot maritim trebuie să fie în măsură să dovedească:

a) identitatea lor;

b) îndeplinirea standardelor de competenţă prevăzute în anexa nr. 1, pentru brevetul pe care doreşte să-l obţină;

c) îndeplinirea standardelor privind starea de sănătate prevăzute la art. 5;

d) absolvirea cursurilor obligatorii prevăzute în anexa nr. 2.

(3) Brevetul de pilot maritim se emite cu o perioadă de valabilitate de 5 ani.

(4) Zonele pentru care se eliberează brevetele de pilot maritim sunt:

a) porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia;

b) sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector;

c) Canalul Dunăre-Marea Neagră.

(5) Brevetele de pilot maritim emise de ANR sunt:

a)  pilot maritim aspirant - persoană aflată în perioada de stagiu în vederea însuşirii abilităţilor practice şi teoretice necesare pilotului maritim;

b)  pilot maritim II - persoană specializată în pilotarea navelor maritime cu o lungime de până la 200 m;

c)  pilot maritim I - persoană specializată în pilotarea navelor maritime, indiferent de lungimea acestora.

Starea de sănătate

Art. 4. - (1) Standardele medicale pe care trebuie să le îndeplinească piloţii maritimi şi în special cele privind starea de sănătate, acuitatea vizuală şi auditivă sunt stabilite prin reglementările specifice referitoare la baremele psihologice şi medicale pentru personalul de siguranţă în transporturile navale, aprobate de minister.

(2) Dacă un pilot maritim a suferit o vătămare sau o boală gravă, atunci acesta trebuie supus unei reevaluări medicale şi psihologice înaintea acceptării sale pentru executarea activităţii de pilotaj.

(3) Pe perioada în care pilotul este vătămat sau suferă o boală gravă brevetul acestuia este suspendat, iar măsura suspendării poate înceta numai dacă în urma reevaluării stării de sănătate acesta este declarat apt de a mai exercita funcţia de pilot maritim. Aducerea la cunoştinţă a incapacităţii pilotului maritim de a mai exercita funcţia şi depunerea brevetului de pilot al persoanei în cauză la ANR revin societăţii de pilotaj unde este angajat pilotul.

(4) ANR va emite brevetul de pilot maritim numai candidaţilor care îndeplinesc condiţiile cerute de prezentul articol.

Standarde privind pregătirea profesională şi brevetarea piloţilor maritimi

Art. 5. - (1) ANR stabileşte standardele de pregătire profesională necesare brevetării piloţilor maritimi. Standardele trebuie să fie stabilite astfel încât să dea posibilitatea piloţilor să-şi îndeplinească sarcinile eficient şi în siguranţă.

(2) In comisiile de evaluare stabilite de ANR pentru examinarea cunoştinţelor teoretice şi deprinderilor practice, necesare dobândirii competenţei pentru piloţii maritimi, trebuie să fie inclus cel puţin un evaluator care să fie la curent cu problematica specifică şi să aibă o experienţă de minimum 10 ani în activitatea de pilotaj şi să deţină brevetul de pilot maritim care să îl autorizeze să presteze serviciul pentru toate categoriile de nave care pot naviga în respectiva zonă de pilotaj.

(3) Standardele pentru perioada iniţială de pregătire profesională trebuie să fie stabilite astfel încât candidatul pentru brevetul de pilot maritim să dobândească aptitudinile şi cunoştinţele pe care ANR le consideră a fi necesare pentru obţinerea brevetului. Perioada de pregătire trebuie să cuprindă o parte practică desfăşurată sub supravegherea atentă a unor piloţi experimentaţi.

(4) Fiecare candidat trebuie să fie instruit în comanda navei împreună cu echipa de cart, punându-se accent pe schimbul de informaţii necesar unei manevre sigure.

(5) Această instruire trebuie să includă cerinţa ca pilotul să evalueze situaţii particulare şi să realizeze un schimb de informaţii cu comandantul şi/sau ofiţerii de punte.

(6) Menţinerea unei relaţii lucrative efective între pilot şi echipa de cart de la punte atât în condiţii normale, cât şi în situaţii de urgenţă trebuie să facă parte din perioada de instruire.

(7) Situaţiile de urgenţă trebuie să includă defectarea sistemului de guvernare, defectarea sistemului de propulsie, defectarea radarului, sisteme vitale şi automatizate, în canale înguste sau în şenalul navigabil, şi altele asemenea prevăzute în convenţiile internaţionale şi în regulamentele de navigaţie.

(8) In ceea ce priveşte schimbul de informaţii dintre pilot şi comandant instruirea iniţială şi cea periodică trebuie să cuprindă:

a) cerinţe obligatorii privind furnizarea informaţiilor;

b) recunoaşterea limbii utilizate de echipajul navei, a impedimentelor culturale, psihologice şi fiziologice pentru interacţiune şi comunicare efectivă, precum şi tehnicile pentru depăşirea acestor impedimente;

c) cele mai bune practici pentru zona respectivă de pilotaj.

(9) Cursurile obligatorii prevăzute în anexa nr. 2 se desfăşoară numai în cadrul unei forme de pregătire aprobată. Valabilitatea acestor cursuri este de 5 ani de la data absolvirii. Dovada efectuării cursurilor obligatorii se face prin adeverinţe de absolvire.

Competenţă continuă

Art. 6. - (1) Prelungirea valabilităţii brevetului de pilot maritim se face pe perioade de 5 ani, cu îndeplinirea următoarelor cerinţe:

a) posedă cunoştinţe de actualitate privind navigaţia în zona pentru care i s-a eliberat brevetul;

b) îndeplineşte cerinţele privind standardele medicale prevăzute la art. 4;

c) cunoaşte legislaţia în vigoare privind activitatea de pilotaj şi zona unde se desfăşoară această activitate;

d) dovedeşte menţinerea competenţei profesionale cu o adeverinţă eliberată de societatea de pilotaj, prin care se atestă că a activat în funcţia de pilot maritim cel puţin 24 de luni în ultimii 3 ani;

e) prezintă adeverinţe valabile de absolvire a cursurilor obligatorii prevăzute în anexa nr. 2.

(2) Cunoştinţele prevăzute la alin. (1) lit. a) şi c) se dovedesc prin adeverinţe privind activitatea profesională emise de societatea de pilotaj, absolvirea unor cursuri de pregătire profesională continuă sau pe bază de examen.

(3) Pentru a continua să fie recunoscuţi apţi de serviciu în funcţia de pilot maritim, deţinătorii de brevete de pilot maritim, care nu îndeplinesc prevederile alin. (1), trebuie să facă dovada îndeplinirii standardelor de competenţă pentru brevetul respectiv, prin examen sau prin absolvirea unui curs aprobat de reconfirmare specific funcţiei înscrise în certificat.

(4) Atunci când un pilot maritim absentează de la serviciu pe o perioadă mai mare de 3 luni, datorită oricăror motive, ANR trebuie să se asigure că acel pilot va fi refamiliarizat cu zona de pilotaj înaintea reîntoarcerii la serviciu prin efectuarea unui număr de 3 manevre sub supravegherea unui pilot maritim cu brevet valabil.

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 7. - (1) Metodele de verificare şi criteriile de evaluare a competenţei pentru fiecare certificat emis vor fi aprobate de ANR prin Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenelor de evaluare a competenţei în vederea emiterii brevetelor/certificatelor de capacitate personalului navigant maritim, maritim portuar şi de căi navigabile interioare.

(2) Brevetele de pilot maritim emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin se vor preschimba în brevete de pilot maritim I sau pilot maritim II în baza recomandării societăţii de pilotaj în care pilotul maritim îşi desfăşoară activitatea.

(3) Posesorii de brevete de pilot maritim pentru o anumită zonă pot obţine din oficiu, la solicitare, brevetul de pilot maritim aspirant pentru o altă zonă. In baza unui stagiu de pilot maritim aspirant de minimum 6 luni, aceştia pot accede la examenul de brevet de pilot maritim II, pentru zona solicitată, cu excepţia brevetelor de pilot maritim pentru zona Canalul Dunăre-Marea Neagră.

(4) Posesorii brevetelor de căpitan fluvial pentru canale navigabile categoria D cu un stagiu de 24 de luni pe funcţie pot primi din oficiu brevetul de pilot maritim II pentru zona Canalul Dunăre-Marea Neagră.

Art. 8. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1 la regulament

STANDARDE   DE   COMPETENŢĂ   PENTRU   BREVETAREA   PILOŢILOR   MARITIMI

CAPITOLUL I

Cerinţe obligatorii pentru brevetarea piloţilor maritimi pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia

A. Pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia

Art. 1. - Brevetul de pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia se poate obţine din oficiu de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:

a) deţine un brevet de comandant pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate;

b) a urmat un curs de specializare aprobat; 

sau

a) deţine un brevet de ofiţer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate;

b) are un stagiu de îmbarcare aprobat ca ofiţer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, de 24 de luni, din care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;

c)  a urmat un curs de specializare aprobat;

sau

a) deţine un brevet de căpitan maritim portuar în termen de valabilitate;

b) are un stagiu de îmbarcare aprobat pe remorcher maritim de 60 de luni, din care cel puţin 36 de luni în ultimii 5 ani;

c)  a urmat un curs de specializare aprobat.

B.   Pilot maritim II pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia

Art. 2. - Brevetul de pilot maritim II pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:

a) deţine un brevet de pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia, în termen de valabilitate;

b) are un stagiu de îmbarcare confirmat de societatea de pilotaj, de 12 luni pe funcţia de pilot maritim aspirant pentru porturile    maritime Constanţa,  Mangalia şi Midia.

C.   Pilot maritim I pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia

Art. 3. - Brevetul de pilot maritim I pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:

a) deţine un brevet de pilot maritim II pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia, în termen de valabilitate;

b) are un stagiu de îmbarcare confirmat de societatea de pilotaj, de minimum 24 de luni pe funcţia de pilot maritim II pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia.

CAPITOLUL II

Cerinţe obligatorii pentru brevetarea piloţilor maritimi pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector

D.   Pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector

Art. 4. - Brevetul de pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector se poate obţine din oficiu de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:

a) deţine un brevet de comandant pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate, sau un brevet ofiţer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate;

b) a urmat un curs de specializare aprobat;

sau

a) deţine un brevet de ofiţer punte pentru nave cu un tonaj brut de 500 sau mai mare, în termen de valabilitate;

b) are un stagiu de îmbarcare de 48 de luni pe funcţie, din care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;

c) a urmat un curs de specializare aprobat;

sau

a) deţine un brevet de căpitan fluvial categoria A sau B, în termen de valabilitate;

b) are un stagiu de îmbarcare de 24 de luni pe nave de navigaţie interioară, din care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;

c) a urmat un curs de specializare aprobat.

E.  Pilot maritim II pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector

Art. 5. - Brevetul de pilot maritim II pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:

a) deţine un brevet de pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector, în termen de valabilitate;

b) are un stagiu de îmbarcare de 12 luni ca pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector şi minimum 20 de voiaje pe zona de navigaţie pentru care se solicită brevetarea, confirmate de societatea de pilotaj.

F. Pilot maritim I pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector

Art. 6. - Brevetul de pilot maritim I pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:

a) deţine un brevet de pilot maritim II pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector, în termen de valabilitate;

b) are un stagiu de îmbarcare de 24 de luni pe funcţia de pilot maritim II pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector şi minimum 20 de voiaje pe Dunăre, confirmate de societatea de pilotaj.

CAPITOLUL III

Cerinţe obligatorii pentru brevetarea piloţilor maritimi pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră

G.   Pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră

Art. 7. - Brevetul de pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră se poate obţine din oficiu de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:

a) deţine un brevet de comandant pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate, sau un brevet de ofiţer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate;

b) a urmat un curs de specializare aprobat;

sau

a)  deţine un brevet de ofiţer punte pentru nave cu un tonaj brut de 500 sau mai mare, în termen de valabilitate;

b)  are un stagiu de îmbarcare de 48 de luni pe funcţie, din care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;

c)  a urmat un curs de specializare aprobat;

sau

a) deţine un brevet de căpitan fluvial categoria A sau B, în termen de valabilitate;

b) are un stagiu de îmbarcare de 24 de luni pe nave de navigaţie interioară, din care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;

c)  a urmat un curs de specializare aprobat.

H. Pilot maritim II pentru zona Canalul Dunăre-Marea Neagră

Art. 8. - Brevetul de pilot maritim II pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:

a) deţine un brevet de pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră, în termen de valabilitate;

b) are un stagiu de îmbarcare de 12 luni ca pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră şi minimum 20 de voiaje pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, confirmate de societatea de pilotaj.

ANEXA Nr. 2  la regulament

LISTA

cursurilor obligatorii necesare eliberării şi prelungirii valabilităţii brevetelor de pilot maritim

Nr.

crt.

Denumirea cursului

1.

Navigaţie radar, radar plotting şi folosirea ARPA - nivel operaţional

2.

Limba engleză maritimă

3.

Certificat de operator GMDSS-ROC

4.

Tehnici individuale de supravieţuire pe mare

5.

Competenţă în utilizarea mijloacelor de salvare şi supravieţuire, cu excepţia bărcilor rapide de salvare

6.

Primul ajutor medical

7.

Coordonarea echipei de cart în comanda de navigaţie

8.

Manevra navei - proceduri de manevră de urgenţă - exerciţii pe simulator de navigaţie


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 382/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 382 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 382/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu