ORDIN Nr. 39
din 8 iulie 2009
privind aprobarea
Instructiunii nr. 4/2009 de modificare a Instructiunii nr. 5/2006 cu privire la
sistemul de raportare contabila semestriala a entitatilor autorizate,
reglementate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare,
aprobata prin Ordinul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 70/2006
ACT EMIS DE:
COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 488 din 14 iulie 2009
In conformitate cu prevederile art. 1, 2 şi ale art. 7
alin. (3) şi (15) din Statutul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare,
aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 514/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza Ordinului ministrului finanţelor publice nr.
2.123/2009 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2009
a operatorilor economici,
Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare a hotărât în şedinţa din data de 7 iulie 2009 emiterea următorului
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunea nr. 4/2009 de
modificare a Instrucţiunii nr. 5/2006 cu privire la sistemul de raportare
contabilă semestrială a entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate
de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, aprobată prin Ordinul Comisiei
Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 70/2006, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 693 din 14 august 2006, cu modificările şi completările
ulterioare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Instrucţiunea menţionată la art. 1 se publică
împreună cu ordinul de aprobare a acesteia în Monitorul Oficial al României,
Partea I, în Buletinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare şi pe site-ul
Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (www.cnvmr.ro).
Preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare,
Gabriela Anghelache
ANEXA
INSTRUCŢIUNEA Nr. 4/2009
de modificare a Instrucţiunii nr. 5/2006 cu privire
la sistemul de raportare contabilă semestrială a entităţilor autorizate,
reglementate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare
Art. I. - Instrucţiunea
nr. 5/2006 cu privire la sistemul de raportare contabilă semestrială a
entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de Comisia Naţională a
Valorilor Mobiliare, aprobată prin Ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale a
Valorilor Mobiliare nr. 70/2006, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 693 din 14 august 2006, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Formularul „Date informative" (cod 30),
prevăzut în anexa nr. 2 la instrucţiune, se modifică şi va avea forma prevăzută
în anexa care face parte integrantă din prezenta instrucţiune.
2. In cadrul anexei nr. 4 la instrucţiune,
corelaţiile cu privire la „Date informative" (cod 30) vor fi completate cu
următoarele corelaţii, după cum urmează:
rd. 31 = rd. 32 la 34
|
(col. 1 şi 2)
|
rd. 36 = rd. 37 la 41
|
(col. 1 si 2)
|
rd. 35 = rd. 36 la 42
|
(col. 1 şi 2)
|
rd. 42 = rd. 43 + 44
|
(col. 1 si 2)
|
rd. 50 = rd. 51 + 55
|
(col. 1 şi 2)
|
rd. 57 = rd. 58 + 59
|
(col. 1 si 2)
|
rd. 60 = rd. 61 + 62
|
(col. 1 şi 2)
|
rd. 63 = rd. 64 + 65
|
(col. 1 si 2)
|
rd. 66 = rd. 67 + 70 + 73 + 76 + 79 + 82 + 83 + 86 la
90
|
(col. 1 şi 2)
|
rd. 67 = rd. 68 + 69
|
(col. 1 si 2)
|
rd. 70 = rd. 71 + 72
|
(col. 1 si 2)
|
rd. 73 = rd. 74 + 75
|
(col. 1 şi 2)
|
rd. 76 = rd. 77 + 78
|
(col. 1 si 2)
|
rd. 79 = rd. 80 + 81
|
(col. 1 şi 2)
|
rd. 83 = rd. 84 + 85
|
(col. 1 si 2)
|
rd. 91 = rd. 92 + 94
|
(col. 1 si 2)
|
Art. II. - Prezenta
instrucţiune intră în vigoare la data publicării acesteia şi a ordinului de
aprobare în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicată în
Buletinul C.N.V.M., precum şi pe site-ul C.N.V.M, (www.cnvmr.ro).
ANEXĂ*) la Instrucţiunea nr. 4/2009 (Anexa nr. 2 la
Instrucţiunea nr. 5/2006)
DATE INFORMATIVE
la data de 30 iunie............
30
|
- lei -
|
I. Date privind rezultatul
înregistrat
|
Nr. rd.
|
Nr. unităţi
|
Sume
|
1
|
2
|
Unităţi care au înregistrat profit
|
01
|
|
|
Unităţi care au înregistrat pierdere
|
02
|
|
|
II. Date privind plăţile restante
|
Nr. rd.
|
Total
Col.2+3
|
Din care:
|
Pentru activitatea curentă
|
Pentru activitatea de investiţii
|
A
|
B
|
1
|
2
|
3
|
Plăţi restante-total
(rd. 04+08+14 la 18+22). din care:
|
03
|
|
|
|
Furnizori restanţi - total
(rd. 05 la 07), din care:
|
04
|
|
|
|
- peste 30 de zile
|
05
|
|
|
|
- peste 90 de zile
|
06
|
|
|
|
- peste 1 an
|
07
|
|
|
|
Obligaţii restante faţă de bugetul asigurărilor sociale -total
(rd. 09 la 13), din care:
|
08
|
|
|
|
- contribuţii pentru asigurări sociale de stat datorate de
angajatori, salariaţi şi alte persoane
asimilate
|
09
|
|
|
|
- contribuţii pentru fondul asigurărilor sociale de sănătate
|
10
|
|
|
|
- contribuţia pentru pensia suplimentară
|
11
|
|
|
|
- contribuţii pentru bugetul asigurărilor pentru somai
|
12
|
|
|
|
- alte datorii sociale
|
13
|
|
|
|
Obligaţii restante faţă de bugetele fondurilor speciale si alte
fonduri
|
14
|
|
|
|
Obligaţii restante faţă de alţi creditori
|
15
|
|
|
|
Impozite şi taxe neplătite la termenul stabilit la bugetul de
stat
|
16
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
30
|
- lei -
|
Impozite şi taxe neplătite la termenul stabilit la bugetele
locale
|
17
|
|
|
|
Credite bancare nerambursate la scadenţă - total (rd. 19 la 21).
din care:
|
18
|
|
|
|
- restante după 30 de zile
|
19
|
|
|
|
- restante după 90 de zile
|
20
|
|
|
|
- restante după 1 an
|
21
|
|
|
|
Dobânzi restante
|
22
|
|
|
|
III. Număr mediu de salariaţi
|
Nr. rd.
|
Sfârşitul perioadei precedente de
raportare
|
Sfârşitul perioadei curente de
raportare
|
A
|
B
|
1
|
2
|
Număr mediu de salariaţi
|
23
|
|
|
IV. Plaţi de dobânzi şi redevenţe
|
Nr. rd.
|
Sume
|
A
|
B
|
1
|
Venituri brute din dobânzi plătite de persoanele juridice române
către persoanele fizice nerezidente din statele membre ale Uniunii Europene,
din care:
|
24
|
|
- impozitul datorat la bugetul de stat
|
25
|
|
Venituri brute din dobânzi plătite de persoanele juridice române
către persoane juridice afiliate*) nerezidente din statele membre ale Uniunii
Europene, din care:
|
26
|
|
- impozitul datorat la bugetul de stat
|
27
|
|
Venituri din redevenţe plătite de persoanele juridice române
către persoane juridice afiliate*) nerezidente din statele membre ale Uniunii
Europene, din care:
|
28
|
|
- impozitul datorat la bugetul de stat
|
29
|
|
A
|
B
|
1
|
V. Tichete de masă
|
Nr. rd.
|
Sume
|
|
|
|
|
|
|
|
30
|
- lei -
|
Contravaloarea ticlietelor de masă acordate salariaţilor
|
30
|
|
A
|
B
|
1
|
2
|
|
Nr.
rd.
|
Sfârşitul perioadei precedente de
raportare
|
Sfârşitul perioadei curente de
raportare
|
VI. Cheltuieli de inovare **) - total
(rd. 32 la 34), din care:
|
31
|
|
|
- cheltuieli de inovare finalizate în cursul perioadei
|
32
|
|
|
- cheltuieli de inovare în curs de finalizare în cursul perioadei
|
33
|
|
|
- cheltuieli de inovare abandonate în cursul perioadei
|
34
|
|
|
VII. Alte informaţii
|
Nr.
rd.
|
Sfârşitul perioadei precedente de
raportare
|
Sfârşitul perioadei curente de
raportare
|
Imobilizări financiare. în sume brute (rd. 36 + 42). din care:
|
35
|
|
|
Acţiuni deţinute la entităţile afiliate, interese de participare,
alte titluri imobilizate şi obligaţiuni pe termen lung, în sume brute (rd. 37
la 41), din care:
|
36
|
|
|
- acţiuni cotate
|
37
|
|
|
- acţiuni necotate
|
38
|
|
|
- părţi sociale
|
39
|
|
|
- obligaţiuni
|
40
|
|
|
- acţiuni emise de organismele de plasament colectiv (inclusiv de
SIF-uri)
|
41
|
|
|
Creanţe imobilizate, în sume brute (rd. 43 + 44), din care:
|
42
|
|
|
- creanţe imobilizate în lei (din ct. 267)
|
43
|
|
|
- creanţe imobilizate în valută (din ct. 267)
|
44
|
|
|
Creanţe comerciale, avansuri acordate furnizorilor şi alte
conturi asimilate, în sume brute (ct. 4092 + 411 + 413 + 418)
|
45
|
|
|
Creanţe în legătură cu personalul şi conturi asimilate (ct. 425 +
4282)
|
46
|
|
|
Creanţe în legătură cu bugetul asigurărilor sociale şi bugetul
statului (ct. 431 + 437 + 4382 + 441 + 4424 + 4428 + 444 + 445 + 446 + 447 +
4482)
|
47
|
|
|
|
|
|
|
|
30
|
- lei -
|
Alte creanţe (ct. 451 + 452 + 456 + 4582 + 461 + 471 +473)
|
48
|
|
|
Dobânzi de încasat (ct. 5187)
|
49
|
|
|
Investiţii pe termen scurt. în sume brute
(ct. 501 + 503+ 505 + 506 + 507+ 508) (rd. 51 la 55). din care:
|
50
|
|
|
- acţiuni cotate
|
51
|
|
|
- acţiuni necotate
|
52
|
|
|
- părţi sociale
|
53
|
|
|
- obligaţiuni
|
54
|
|
|
- acţiuni emise de organismele de plasament colectiv (inclusiv de
SIF-uri)
|
55
|
|
|
Alte valori de încasat (ct. 5113 + 5114)
|
56
|
|
|
Casa în lei şi în valută (rd. 58 + 59). din care:
|
57
|
|
|
-în lei (ct. 5311)
|
58
|
|
|
- în valută (ct. 5314)
|
59
|
|
|
Conturi curente la bănci în lei şi în valută (rd. 61 + 62), din
care:
|
60
|
|
|
-în lei (ct. 5121)
|
61
|
|
|
- în valută (ct. 5124)
|
62
|
|
|
Alte conturi curente la bănci şi acreditive (rd. 64 + 65). din
care:
|
63
|
|
|
- sume în curs de decontare, acreditive şi alte valori de
încasat. în lei
(ct. 5112 + 5125 + 5411)
|
64
|
|
|
- sume în curs de decontare şi acreditive în valută (ct. 5125 +
5412)
|
65
|
|
|
Datorii (rd. 67 + 70 + 73 + 76 + 79 + 82 + 83 + 86 la 90), din
care:
|
66
|
|
|
- Împrumuturi din emisiuni de obligaţiuni şi dobânzile aferente,
în sume brute (ct. 161 + 1681) (rd. 68 + 69). din care:
|
67
|
|
|
- în lei
|
68
|
|
|
- în valută
|
69
|
|
|
- Credite bancare interne pe termen scurt şi dobânzile aferente
(ct. 5191 + 5192 + 5197 + din ct. 5198), (rd. 71 + 72), din care:
|
70
|
|
|
|
|
|
|
|
30
|
- lei -
|
- în lei
|
71
|
|
|
- în valută
|
72
|
|
|
- Credite bancare externe pe termen scurt şi dobânzile aferente
(ct. 5193 + 5194 + 5195 + din ct. 5198), (rd. 74 + 75), din care:
|
73
|
|
|
- în lei
|
74
|
|
|
- în valută
|
75
|
|
|
- Credite bancare pe termen lung şi dobânzile aferente
(ct. 1621 +1622+ 1627 +din ct.1682) (rd. 77 + 78), din care:
|
76
|
|
|
- în lei
|
77
|
|
|
- în valută
|
78
|
|
|
- Credite externe pe termen lung
(ct. 1623+ 1624+ 1625 +din ct. 1682)
(rd. 80+ 81). din care:
|
79
|
|
|
- în lei
|
80
|
|
|
- în valută
|
81
|
|
|
- Credite de la trezoreria statului (ct. 1626 +din ct. 1682)
|
82
|
|
|
- Alte împrumuturi şi dobânzile aferente
(ct. 166+167+1685+ 1686 + 1687) (rd. 84 + 85), din care:
|
83
|
|
|
- în lei
|
84
|
|
|
- în valută
|
85
|
|
|
- Datorii comerciale, avansuri primite de la clienţi şi alte
conturi asimilate, în sume brute (ct. 401 + 403 + 404 + 405 + 408 + 419)
|
86
|
|
|
- Datorii în legătură cu personalul şi conturi asimilate
(ct. 421 + 423 + 424 + 426 + 427 + 4281)
|
87
|
|
|
- Datorii în legătură cu bugetul asigurărilor sociale şi bugetul
statului
(ct. 431 + 437 + 4381 + 441 + 4423 + 4428 + 444 + 446 + 447 +
4481)
|
88
|
|
|
- Alte datorii (ct. 451 + 452 + 455 + 456 + 457 + 4581 + 462 +
472 + 473 + 269 + 509)
|
89
|
|
|
- Dobânzi de plătit (ct. 5186)
|
90
|
|
|
Capital subscris vărsat (ct. 1012) (rd. 92 la 94), din care:
|
91
|
|
|
- acţiuni cotate
|
92
|
|
|
|
|
|
|
|
30
|
- lei -
|
- acţiuni necotate
|
93
|
|
|
- părţi sociale
|
94
|
|
|
VIII. Informaţii privind
cheltuielile cu colaboratorii
|
Nr. rd.
|
Sfârşitul perioadei precedente de
raportare
|
Sfârşitul perioadei curente de
raportare
|
Cheltuieli cu colaboratorii (ct. 621)
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Pentru statutul de „persoane juridice afiliate"
se vor avea în vedere prevederile art. 7 pct. 21 din Legea nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
**) Cheltuielile de inovare se determină potrivit
Regulamentului (CE) nr. 1.450/2004 al Comisiei din 13 august 2004 de punere în
aplicare a Deciziei nr. 1.608/2003/CE a Parlamentului European şi a Consiliului
privind producţia şi dezvoltarea statisticilor comunitare privind inovarea,
publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 267 din 14 august 2004.
Administrator,
Numele şi
prenumele............................................................
Semnătura............................................................................
Ştampila unităţii
Intocmit
Numele şi prenumele1)........................................................
Calitatea2)............................................................................
Semnătura............................................................................
Nr. de înregistrare în organismul
profesional...........................
1) Raportările
contabile semestriale sunt semnate de persoanele în drept, cuprinzând numele în
clar al acestora.
2) Rândul
corespunzător calităţii persoanei care a întocmit raportarea contabilă
semestrială se completează astfel:
- director economic, contabil-şef sau altă persoană
împuternicită să îndeplinească această funcţie, potrivit legii; sau
- persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit
legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din
România, potrivit legii.