ORDIN
Nr. 39 din 18 februarie 2003
pentru aprobarea Procedurilor privind implementarea subprogramului
"Investitii in servicii sociale"
ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 169 din 18 martie 2003
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Avand in vedere prevederile art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 93/2003
privind aprobarea structurii, indicatorilor si fondurilor aferente
subprogramului "Investitii in servicii sociale", care se finanteaza
prin bugetul Ministerului Dezvoltarii si Prognozei pe anul 2003 in cadrul
programelor regionale specifice,
in temeiul prevederilor art. 6 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr.
758/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si
Prognozei,
ministrul dezvoltarii si prognozei emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba Procedurile privind implementarea subprogramului "Investitii
in servicii sociale", prevazute in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 3
Directia zone asistate va duce la indeplinire prevederile prezentului
ordin.
Ministrul dezvoltarii si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
ANEXA 1
PROCEDURI
privind implementarea subprogramului "Investitii in servicii sociale"
1. Importanta programului
Incepand cu anul 2000 Guvernul Romaniei a elaborat si a implementat o serie
de masuri in scopul prevenirii, limitarii sau inlaturarii efectelor temporare
ori permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea
sociala a unor persoane.
In temeiul Hotararii Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea si
functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, cu modificarile si
completarile ulterioare, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei aplica politicile
de dezvoltare economica si sociala pe ansamblul tarii, pe regiuni si zone de
dezvoltare. Pentru realizarea acestor obiective, alaturi de alte actiuni
intreprinse, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei elaboreaza si implementeaza
programe multianuale de sprijin al regiunilor. Alaturi de programele de
dezvoltare privind stimularea investitiilor in activitati economice generatoare
de profit pentru cresterea calitatii vietii pe ansamblul tarii este necesara
derularea unor programe de investitii in servicii sociale care sa sprijine
realizarea Planului national antisaracie si promovare a incluziunii sociale,
aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 829/2002.
In prezent reducerea saraciei si integrarea efectiva pe piata muncii a
grupurilor sociale vulnerabile se realizeaza printr-o schema de finantare
cuprinsa in cadrul Programului PHARE 2001 - componenta coeziune economica si
sociala -, implementata in zonele de restructurare industriala cu potential de
crestere economica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 399/2001, cu un grad
de acoperire a teritoriului tarii de circa 30% .
Luandu-se in considerare problemele sociale recunoscute si in celelalte
zone ale tarii, prin subprogramul "Investitii in servicii sociale",
aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 93/2003, se intentioneaza stimularea
infiintarii si modernizarii unor servicii sociale.
In sensul prezentelor proceduri, prin servicii sociale se intelege
activitatile care au drept obiectiv mentinerea, refacerea si dezvoltarea
capacitatilor pentru depasirea unei situatii de nevoie, cronice sau de urgenta,
in cazul in care persoana sau familia este incapabila sa o solutioneze singura.
Subprogramul "Investitii in servicii sociale", denumit in
continuare program, sustine financiar serviciile sociale, promovand
parteneriatul dintre administratia judeteana sau locala si societatea civila.
Primariile/consiliile locale/consiliile judetene, pe baza proiectelor
depuse si selectate, vor primi finantare pentru crearea sau modernizarea unor
servicii sociale adresate grupurilor vulnerabile care, datorita unor motive de
natura economica, fizica, psihica sau sociala, nu au posibilitatea sa isi
asigure nevoile sociale sau sa isi dezvolte propriile capacitati si competente
pentru integrare sociala.
Un accent important este pus pe identificarea cat mai exacta de catre
solicitanti a grupurilor defavorizate, cat si a solutiilor propuse prin
proiecte, pentru protejarea acestor persoane.
Nivelul de implicare a partenerilor va fi un criteriu de selectie, iar
parteneriatul creat intre autoritatile locale din zonele in care serviciile
sociale oferite de asociatii si fundatii sunt mai putin dezvoltate va fi
incurajat.
2. Obiectivele programului
2.1. Obiective generale:
- dezvoltarea capacitatii sistemului de asistenta sociala in Romania pentru
a raspunde nevoilor grupurilor vulnerabile;
- intarirea capacitatii administratiilor locale si regionale de a crea
parteneriate, de a organiza si de a implementa initiative in domeniul
serviciilor sociale.
2.2. In cadrul prezentului program se finanteaza investitiile in
infiintarea, reabilitarea si/sau dotarea urmatoarelor unitati pentru asigurarea
serviciilor sociale:
- centre educative pentru copiii saraci (de exemplu: copiii care au
abandonat scoala sau care fac parte din familii aflate in situatii de criza);
- unitati de promovare a sanatatii: planificare familiala, educatie
sanitara;
- centre sociale pentru copii si adulti:
- centre de gazduire pe perioada temporara;
- cantine sociale;
- centre de tip azil de noapte;
- centre de integrare sociala pentru tinerii aflati in situatii de risc
(potentiali si/sau actuali delincventi, cu comportament deviant si/sau
antisocial);
- centre de ocrotire pentru persoane cu handicap;
- centre temporare pentru tinerii de 18 ani care nu mai sunt
institutionalizati ca urmare a depasirii limitei de varsta;
- centre saptamanale pentru copiii saraci din comunitatile urbane sau
rurale sarace in care accesul la scoli este dificil;
- centre de ocrotire pentru persoane dependente de alcool si droguri;
- centre de ocrotire pentru femei si copii, victime ale violentei la
domiciliu;
- camine de batrani.
3. Bugetul programului
Bugetul total estimat al programului aferent anilor 2003 si 2004 este de
425.719 milioane lei, din care suma de 387.722 milioane lei este alocata de la
bugetul de stat.
Programul finanteaza:
- cheltuieli necesare infiintarii si/sau modernizarii serviciilor sociale:
- asistenta tehnica pentru implementarea programului (cheltuieli de
personal, materiale si servicii), destinata agentiilor pentru dezvoltare
regionala.
De la bugetul de stat programul este finantat astfel:
- milioane lei -
______________________________________________________________
| | 2003 | 2004 | Bugetul |
| | Program | Estimat | total |
|________________________________|_________|_________|_________|
| Ajutor financiar nerambursabil | 164.372 | 215.600 | 379.970 |
|________________________________|_________|_________|_________|
| Asistenta tehnica | 3.350 | 4.400 | 7.750 |
|________________________________|_________|_________|_________|
| TOTAL: | 167.722 | 220.000 | 387.722 |
|________________________________|_________|_________|_________|
In cadrul programului ajutorul financiar nerambursabil aferent unui proiect
care poate fi finantat are valori cuprinse intre:
- suma minima: 300 milioane lei;
- suma maxima: 3 miliarde lei.
Finantarea nerambursabila nu poate depasi 90% din costurile eligibile
totale ale proiectului. Diferenta trebuie sa fie finantata din sursele proprii
ale solicitantului, ale partenerilor acestuia sau din alte surse decat cele
provenind de la prezentul program. Fiecare solicitant trebuie sa contribuie cu
un aport propriu de cel putin 10% din costurile totale eligibile ale
proiectului, integral in numerar. Contributia in natura nu este eligibila.
4. Cadrul institutional al programului
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei este autoritatea contractanta, in
numele Guvernului Romaniei, care raspunde de implementarea prezentului program.
5. Criterii de eligibilitate
5.1. Solicitantii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa fie primarie, consiliu local sau consiliu judetean;
b) sa fie direct responsabili de pregatirea si managementul proiectului si
sa nu actioneze ca intermediari;
c) sa aiba surse de finantare stabile si suficiente pentru a asigura
derularea si continuitatea proiectului;
d) sa aiba experienta si sa poata demonstra capacitatea lor de a gestiona
activitati de amploarea proiectului pentru care este ceruta finantarea
nerambursabila.
Potentialii solicitanti nu sunt in drept sa participe la licitatia deschisa
sau sa primeasca finantare nerambursabila, daca:
- inregistreaza obligatii restante de plata a contributiilor la asigurarile
sociale si de sanatate, conform prevederilor legale in vigoare, la sfarsitul
celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
- inregistreaza obligatii restante de plata a taxelor si impozitelor,
conform prevederilor legale in vigoare, la sfarsitul celei mai recente perioade
de raportare (31 decembrie 2002);
- sunt declarati intr-o situatie de incalcare contractuala prin neindeplinirea
obligatiilor provenind dintr-un alt contract incheiat cu Ministerul Dezvoltarii
si Prognozei sau dintr-un alt contract finantat din fonduri bugetare ori ale
Comisiei Europene.
In cazul selectiei proiectului solicitantul va fi parte in contractul de
finantare nerambursabila incheiat cu Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
5.2. Parteneriate si eligibilitatea partenerilor
Partenerii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa fie asociatie, fundatie sau institutie publica/privata;
b) sa aiba sediul inregistrat in Romania.
Potentialii parteneri nu sunt in drept sa participe in asociere la
realizarea proiectului, daca:
- sunt in stare de faliment sau pe cale de lichidare, au afacerile
administrate de tribunal, au inceput proceduri de aranjamente cu creditorii, au
activitatea suspendata sau sunt in orice situatie analoaga provenind dintr-o
procedura similara prevazuta in legislatia in vigoare;
- sunt subiectul procedurilor de declarare a falimentului, de lichidare, de
administrari judiciare, de acorduri cu creditorii sau al altor proceduri
similare prevazute de legislatia in vigoare;
- nu si-au indeplinit obligatiile de plata a contributiilor la asigurarile
sociale si de sanatate, prevazute de legislatia in vigoare;
- nu si-au indeplinit obligatiile de plata a taxelor si impozitelor,
prevazute de legislatia in vigoare;
- sunt declarati intr-o situatie de incalcare contractuala prin
neindeplinirea obligatiilor provenind dintr-un alt contract incheiat cu Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei sau dintr-un alt contract finantat din fonduri de la
bugetul de stat sau de la Comisia Europeana.
Pentru implementarea proiectului solicitantii, incepand cu data depunerii
cererii de finantare si pana la indeplinirea obiectivelor propuse, pot actiona
individual sau in asociere, cu conditia mentinerii partenerilor initiali. Prin
program se urmareste crearea de parteneriate, in vederea stimularii implicarii
comunitatilor locale in problemele cu care se confrunta acestea, atribuindu-se
astfel un punctaj mai mare proiectelor care prevad implementarea in
parteneriat.
Partenerii solicitantului trebuie sa aiba sediul inregistrat in Romania,
indiferent de regiunea de dezvoltare unde se implementeaza proiectul.
Partenerii solicitantului pot fi fundatii sau asociatii organizate conform
Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu
modificarile si completarile ulterioare, precum si institutii publice sau
private (de exemplu, spitale, scoli, universitati, unitati de reeducare din
domeniul delincventei juvenile etc.).
Parteneriatul ia nastere ca urmare a incheierii unui contract intre
parteneri si solicitanti. In sensul prezentelor proceduri, prin contract de
parteneriat se intelege actul juridic care statueaza drepturile si obligatiile
autoritatii publice si ale asociatiilor/fundatiilor pentru intreaga perioada de
functionare a parteneriatului, acoperind una sau mai multe dintre etapele de
pregatire, finantare, realizare si/sau exploatare a proiectului.
Partenerii solicitantului nu pot participa ca furnizori sau ca intermediari
la licitatiile organizate in implementarea proiectului si nu pot face achizitii
publice in numele solicitantului.
Pe perioada derularii proiectului partenerii solicitantului nu pot incasa
de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei plati care fac obiectul contractului
de finantare nerambursabila incheiat in cadrul acestui program. Partenerii vor
tine evidenta contabila separata de cea a beneficiarului.
5.3. Eligibilitatea proiectelor
- Valoarea proiectului: Solicitarea de ajutor financiar nerambursabil
trebuie sa respecte valoarea minima de 300 milioane lei si maxima de 3 miliarde
lei, indiferent de costul total al proiectului (nu exista limita maxima
referitoare la costul total al proiectului).
- Durata proiectului: sa nu depaseasca 12 luni de la semnarea contractului
de finantare nerambursabila. In cazul proiectelor care prevad activitati de
constructii-montaj nu se vor depasi 12 luni de la finalizarea proiectului
tehnic.
- Sectoare sau domenii de activitate finantate: infiintarea, reabilitarea
si dotarea categoriilor de unitati prevazute la pct. 2.2
- Zone geografice eligibile: Sunt eligibile toate localitatile urbane
si/sau rurale, cu exceptia localitatilor cuprinse in zonele de restructurare
industriala, prevazute in Hotararea Guvernului nr. 399/2001.
- Numarul cererilor de finantare depuse de un solicitant: Un solicitant
poate depune mai multe cereri de finantare pentru proiecte diferite.
- Activitati neeligibile:
- sponsorizari individuale pentru participarea la workshopuri,
seminarii, conferinte, congrese;
- burse de studii sau cursuri de instruire individuala ori in grup;
- activitati curente de exploatare si de intretinere;
- activitati pentru care au fost deja alocate resurse de Guvern sau de
alti finantatori.
5.4. Costuri
In sensul prezentului program, prin bugetul total al proiectului se
intelege valoarea estimata, in moneda nationala, a totalitatii cheltuielilor
economice generate de implementarea proiectului propus.
Prin costuri eligibile se intelege valoarea estimata, in moneda nationala,
a totalitatii cheltuielilor cofinantate de la program. Costurile eligibile sunt
singurele costuri luate in considerare pentru finantarea nerambursabila.
Costurile eligibile sunt costuri justificabile si nu pot lua forma unor
sume forfetare.
Pentru a fi considerate eligibile, in contextul proiectului, costurile
trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii generale:
- sa fie strict necesare pentru realizarea proiectului;
- sa fie prevazute a fi efectuate dupa semnarea contractului, in perioada
de executie a proiectului.
Pentru unitatile prevazute la pct. 2.2 sunt eligibile urmatoarele costuri:
- construirea de imobile aflate numai pe terenurile in proprietatea
solicitantilor;
- extinderea de imobile aflate numai pe terenurile in proprietatea
solicitantilor;
- reabilitarea, renovarea sau modernizarea cladirilor;
- dotarea cu bunuri si echipamente specifice (mobilier, aparatura medicala,
instalatii sanitare, obiecte de uz casnic si electrocasnic, instalatii termice,
electrice, de climatizare, de filtrare si epurare a apei etc.).
Sunt neeligibile urmatoarele costuri:
- cheltuieli de personal;
- taxe si impozite;
- amenzi;
- asigurare, instruire, audit, garantii financiare;
- provizioane pentru posibile pierderi sau datorii viitoare;
- comisioane;
- cumparari de terenuri;
- cumparari de autovehicule;
- pierderi de schimb valutar;
- taxa pe valoarea adaugata;
- costuri ale unor studii pregatitoare (proiect tehnic) sau ale altor
activitati pregatitoare;
- avize, autorizatii, taxe pentru constructii.
6. Promovarea programului
Pentru a permite informarea clara si unitara a potentialilor solicitanti va
fi sustinuta o campanie publicitara la nivel national, regional si local de
catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, impreuna cu agentiile pentru
dezvoltare regionala.
Pentru sustinerea campaniei de promovare a programului Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei va incheia cu agentiile pentru dezvoltare regionala
contracte de prestari de servicii.
Anuntul pentru lansarea publica a cererii de oferta pentru proiecte in
cadrul programului va fi facut public, inclusiv pe pagina de Internet a
Ministerului Dezvoltarii si Prognozei: www.mdp.ro.
Agentiile pentru dezvoltare regionala vor publica in
cotidienele/publicatiile locale anuntul pentru lansarea publica a cererii de
oferta pentru proiecte in cadrul programului si vor organiza sesiuni de
informare cu aceasta tematica in municipiile resedinta de judet.
7. Distribuirea procedurilor de implementare
Prezentele proceduri de implementare vor fi utilizate si drept "Ghidul
solicitantului" si se distribuie gratuit celor interesati, la cerere, de
catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si agentiile pentru dezvoltare
regionala, pe suport hartie, prin e-mail sau pe suport magnetic. De asemenea,
acesta poate fi accesat de pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltarii si
Prognozei www.mdp.ro si la urmatoarele adrese ale agentiilor pentru dezvoltare
regionala:
________________________________________________________________________________
Nr. Regiuni Judete Adresele agentiilor pentru
crt. dezvoltare regionala
________________________________________________________________________________
1. Nord-Est Bacau, Botosani, Agentia pentru Dezvoltare Regionala
Iasi, Neamt, Nord-Est, str. Alexandru cel Bun nr.
27
Suceava, Vaslui bis, cod 5600 Piatra-Neamt, judetul
Neamt, telefon: 0233/218071;
fax: 0233/218071;
e-mail: adrnordest@adrnordest.ro
2. Sud-Est Braila, Buzau, Agentia pentru Dezvoltare Regionala
Constanta, Galati, Sud-Est, Piata Independentei nr. 1,
Vrancea, Tulcea et. 5, cod 6100 Braila, judetul
Braila,
telefon: 0239/611086; fax:
0239/623403;
e-mail: seagency_ro@cibnet.flex.ro
3. Sud Muntenia Arges, Calarasi, Agentia pentru Dezvoltare Regionala
Sud
Dambovita, Giurgiu, Muntenia, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 1,
Ialomita, Prahova, cod 8500 Calarasi, judetul Calarasi,
Teleorman telefon: 0242/331769; fax:
0242/313167;
e-mail: adr3sud@nex.ro
4. Sud-Vest Dolj, Gorj, Agentia pentru Dezvoltare Regionala
Mehedinti, Olt, Sud-Vest, Str. Unirii nr. 19, cod 1100
Valcea Craiova, judetul Dolj,
telefon: 0251/414904; fax:
0251/419494;
e-mail: adr@rdslink.ro
5. Vest Arad, Agentia pentru Dezvoltare Regionala
Caras-Severin, Vest, str. Proclamatia de la Timisoara
Hunedoara, Timis nr. 5, cod 1900, Timisoara, judetul
Timis, telefon: 0256/191981;
0256/191923; fax: 0256/191981,
0256/191923; e-mail:
office@adr5vest.ro
6. Nord-Vest Bihor, Agentia pentru Dezvoltare Regionala
Bistrita-Nasaud, Nord-Vest, str. Sextil Puscariu nr. 2,
Cluj, Salaj, cod 3400, Cluj-Napoca, judetul Cluj,
Satu Mare, telefon: 0264/431550; fax: 0264/43922;
Maramures e-mail: adrnv@mail.dntcj.ro
7. Centru Alba, Brasov, Agentia pentru Dezvoltare Regionala
Covasna, Harghita, Centru, str. Decebal nr. 12, cod 2500,
Mures, Sibiu Alba Iulia, judetul Alba,
telefon: 0258/818613; 0258/818616;
fax: 0258/818613;
e-mail: adcentru@abx.logicnet.ro
8. Bucuresti Ilfov Bucuresti - Ilfov Agentia pentru Dezvoltare Regionala
Bucuresti Ilfov, Calea Victoriei
nr. 16 - 20, sc. A, et. 2, sectorul 1,
Bucuresti, telefon: 0213159659;
fax: 0213159665,
e-mail: adrbi@newsys.ro
________________________________________________________________________________
8. Completarea formularului "Cerere de finantare nerambursabila"
Pentru completarea cererii de finantare nerambursabila Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei, precum si agentiile pentru dezvoltare regionala
furnizeaza toate informatiile cerute, in mod gratuit, potentialilor
solicitanti.
Solicitantii trebuie sa respecte strict formularul cererii de finantare
nerambursabila, precum si ordinea paginilor.
Este important sa fie furnizate suficiente detalii pentru a se asigura
claritatea privind in special modul in care vor fi atinse scopurile proiectului,
avantajele care vor rezulta din implementare, precum si modul in care proiectul
propus este relevant pentru obiectivele programului.
In scopul asigurarii unor sanse egale tuturor solicitantilor, se va
respecta confidentialitatea datelor si informatiilor mentionate in proiecte si
nu se va face nici o apreciere cu privire la sansele de finantare a cererilor
depuse.
Nu au dreptul sa completeze cereri de finantare nerambursabila salariatii
Ministerului Dezvoltarii si Prognozei si cei ai agentiilor pentru dezvoltare
regionala, precum si rudele pana la gradul II si afinii acestora.
Documentele care insotesc cererea de finantare nerambursabila:
Pentru solicitanti:
1. copie de pe bilantul contabil la data de 31 decembrie 2002;
2. copie de pe hotararea consiliului local/judetean privind aprobarea
cofinantarii proiectului;
3. CV-ul managerului de proiect si al persoanelor responsabile cu
realizarea activitatilor-cheie din proiect;
4. copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a solicitantului;
5. declaratie de atestare fiscala, in original, eliberata de administratia
financiara, care sa stipuleze ca solicitantul nu are datorii fiscale la
sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
6. certificat emis de casa judeteana de pensii, din care sa rezulte ca
solicitantul nu are obligatii restante la plata catre bugetul asigurarilor
sociale de stat, la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31
decembrie 2002);
7. certificat emis de casa de asigurari de sanatate judeteana, din care sa
rezulte ca solicitantul nu are obligatii restante la plata catre fondul
asigurarilor de sanatate, la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare
(31 decembrie 2002);
8. schema de organizare a solicitantului.
Pentru parteneri:
1. copie de pe contractul de parteneriat;
2. copie de pe raportul de activitate pe anul 2002, care sa cuprinda
elemente economice si financiare;
3. CV-ul persoanelor responsabile cu realizarea activitatilor-cheie din
proiect;
4. declaratie pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile de
eligibilitate prevazute la pct. 5.2.
Toate documentele vor fi anexate la cererea de finantare, in ordinea
enumerata mai sus. Cererea de finantare si documentele anexate trebuie sa fie
in mod obligatoriu indosariate si sa aiba paginile numerotate.
9. Depunerea formularului "Cerere de finantare nerambursabila"
Cererile de finantare nerambursabila trebuie trimise prin posta, prin
scrisoare recomandata cu confirmare de primire, sau depuse la Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei, str. Cristian Popisteanu nr. 2 - 4, sectorul 1,
Bucuresti (aducatorului i se va elibera o confirmare de primire cu data si
semnatura).
Cererile de finantare nerambursabila trimise prin orice alte mijloace (de
exemplu: fax sau e-mail) ori trimise la alte adrese vor fi respinse.
Pentru a fi acceptata cererea de finantare nerambursabila trebuie sa
respecte urmatoarele conditii:
- va fi redactata in limba romana, pe suport hartie;
- completarea se va face pe calculator. Cererile completate de mana sau la
masina de scris nu vor fi acceptate;
- va fi transmisa prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau
se va depune la sediul Ministerului Dezvoltarii si Prognozei;
- va fi depusa intr-un exemplar original si doua copii, toate intr-un
pachet sigilat, cu urmatoarele mentiuni:
- adresa Ministerului Dezvoltarii si Prognozei;
- precizarea: Licitatie deschisa de proiecte pentru subprogramul
"Investitii in servicii sociale";
- fiecare exemplar va purta mentiunea "ORIGINAL" si, dupa
caz, "COPIA 1", "COPIA 2";
- numele si adresa solicitantului/responsabilului de proiect;
- termenul limita de depunere este 30 mai 2003, ora 16,00. Orice cerere
primita dupa termenul limita va fi respinsa in mod automat si nu va fi deschisa
chiar daca stampila postei indica o data anterioara datei limita.
Fiecare cerere de finantare nerambursabila primeste un numar de
inregistrare dintr-un registru special intocmit de Ministerul Dezvoltarii si
Prognozei pentru acest program. Cererile de finantare nerambursabila nu vor fi
deschise inaintea sesiunii de deschidere.
In urma sesiunii de deschidere a propunerilor de proiect Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei trimite confirmari de primire tuturor solicitantilor,
mentionand daca propunerea de proiect a fost sau nu primita inaintea incheierii
termenului limita si informandu-i asupra numarului de inregistrare al cererii
de finantare nerambursabila.
10. Evaluarea si selectarea cererilor de finantare nerambursabila
Membrii Comisiei de evaluare sunt alesi dintre specialisti cu experienta in
domeniu, pe baza CV depuse, si sunt numiti prin ordin al ministrului
dezvoltarii si prognozei. Vor fi nominalizate cel putin doua rezerve, pentru
cazurile in care se identifica un conflict de interese sau apar evenimente
neprevazute.
Secretariatul si presedintia Comisiei de evaluare vor fi asigurate de
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
Comisia de evaluare va fi formata din 7 membri, dintre care:
a) 5 membri cu drept de punctare:
- 2 reprezentanti ai agentiilor pentru dezvoltare regionala;
- 2 reprezentanti ai Ministerului Dezvoltarii si Prognozei;
- un reprezentant al Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale;
b) 2 membri fara drept de punctare, din partea Ministerului Dezvoltarii si
Prognozei, respectiv presedintele si secretarul Comisiei de evaluare.
Rolul Comisiei de evaluare este de a evalua proiectele depuse de
solicitanti si de a selecta, in vederea finantarii, proiectele care au obtinut
cel mai bun punctaj.
Secretarul va redacta Raportul de evaluare si procesele-verbale ale
sedintelor Comisiei de evaluare.
In prima sesiune toti membrii Comisiei de evaluare semneaza declaratia de
confidentialitate si impartialitate. Orice membru al Comisiei de evaluare
implicat intr-un conflict de interese va fi recuzat si exclus din comisie.
In prima sesiune Comisia de evaluare stabileste regulile si programul de
desfasurare a sesiunilor acesteia in procesul de evaluare, inclusiv cazurile in
care se pot cere clarificari din partea solicitantilor, precum si modalitatile
in care comisia va comunica cu solicitantii.
Toate proiectele solicitantilor vor fi evaluate conform urmatoarelor
criterii:
10.1. Conformitate
In sesiunea de deschidere au loc desigilarea pachetelor continand cererile
de finantare nerambursabila, precum si verificarea conformitatii de catre
Comisia de evaluare.
Cererile de finantare nerambursabila care nu sunt insotite de toate
documentele solicitate sau nu sunt semnate ori stampilate sunt respinse. Aceste
cereri care nu corespund din punct de vedere al conformitatii vor fi incluse in
Lista proiectelor respinse la verificarea conformitatii.
La fiecare cerere de finantare nerambursabila se ataseaza Fisa proiectului,
care va fi completata de secretarul Comisiei de evaluare.
Toate cererile de finantare nerambursabila care corespund cerintelor de
conformitate intra in etapa de verificare a eligibilitatii.
10.2. Eligibilitatea solicitantilor, partenerilor si proiectelor
Comisia de evaluare verifica eligibilitatea solicitantilor, a partenerilor
si a proiectelor, descrise la pct. 5.1, 5.2 si 5.3. Cererile de finantare
nerambursabila care nu indeplinesc unul dintre criteriile de eligibilitate sunt
respinse. Acestea se includ in Lista proiectelor respinse dupa verificarea
eligibilitatii.
Solicitantii care au fost respinsi in urma verificarii conformitatii si
eligibilitatii vor fi anuntati in scris de catre secretarul Comisiei de
evaluare.
Proiectele care indeplinesc toate criteriile de eligibilitate vor fi
acceptate pentru procesul de evaluare.
10.3. Evaluarea calitatii proiectelor
Evaluarea si selectia proiectelor sunt realizate pe baza criteriilor de
evaluare si selectie prevazute in anexa "Lista criteriilor de
evaluare". Punctajul final pentru fiecare criteriu se noteaza in Fisa
proiectului.
Fiecare membru al Comisiei de evaluare evalueaza toate proiectele.
Punctajul total al proiectului, acordat de un evaluator, este calculat prin
adunarea punctelor acordate pentru fiecare criteriu.
Punctajul final al fiecarui proiect este calculat prin media aritmetica, cu
3 zecimale, a punctajelor totale acordate de fiecare membru al Comisiei de
evaluare.
Punctajul maxim care poate fi acordat unui proiect este de 100 de puncte.
La sfarsitul sedintei de evaluare secretarul Comisiei de evaluare
centralizeaza punctajele din fisele proiectelor in formularul
"Centralizator - punctaj proiecte". Acest formular trebuie sa fie
semnat de presedintele Comisiei de evaluare si de secretarul acesteia.
Proiectele se selecteaza in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute,
dupa care Comisia de evaluare le propune spre aprobare, in vederea finantarii,
ministrului dezvoltarii si prognozei.
Pentru proiectele propuse spre finantare se pot verifica informatiile
furnizate de solicitanti, prin inspectii pe teren, efectuate de reprezentanti
ai Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, in colaborare cu cei ai agentiilor
pentru dezvoltare regionala din raza teritoriala de implementare a proiectelor.
11. Aprobarea proiectelor
Aprobarea finantarii proiectelor va fi data in limita fondului alocat din
bugetul programului pentru cofinantarea acestora, incepand in ordinea
descrescatoare a punctajelor.
Secretarul Comisiei de evaluare intocmeste un raport final de evaluare care
este inaintat ministrului dezvoltarii si prognozei.
12. Conditiile de incheiere a contractelor
Procesul de contractare se va desfasura dupa cum urmeaza:
12.1. Contractul de finantare nerambursabila a proiectului
Intre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si beneficiarii finantarii se
incheie un contract de finantare nerambursabila, iar proiectul beneficiarului
este parte integranta a contractului.
Principalele elemente ale contractului sunt:
- obiectul contractului;
- durata de executie a proiectului;
- finantarea proiectului;
- continutul raportului tehnic si financiar, precum si sistemul modalitatii
de plata;
- obligatii generale;
- obligatii privind informarea lunara si rapoartele tehnice si financiare;
- raspundere;
- confidentialitate;
- publicitate;
- evaluarea proiectului;
- amendamente ce pot fi aduse contractului;
- rezilierea contractului;
- rezolvarea litigiilor;
- verificarile tehnice, financiare si contabile;
- stabilirea termenelor.
12.2. Asistenta tehnica pentru implementarea programului
Intre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si agentiile pentru dezvoltare
regionala in a caror raza teritoriala se implementeaza proiectele se incheie
contracte de prestari de servicii pentru implementarea programului, conform
prezentelor proceduri.
Dupa incheierea contractelor cu beneficiarii ajutoarelor financiare
nerambursabile Ministerul Dezvoltarii si Prognozei transmite agentiilor pentru
dezvoltare regionala proiectele si o copie a contractelor, inclusiv anexele
acestora.
13. Achizitionarea bunurilor, serviciilor sau lucrarilor in cadrul
programului
Achizitionarea de catre beneficiarii proiectelor a bunurilor, serviciilor
sau lucrarilor eligibile, prevazute in contractul de finantare nerambursabila
incheiat intre acestia si Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, se realizeaza cu
respectarea legislatiei in vigoare privind achizitiile publice.
Aceeasi obligatie revine si agentiilor pentru dezvoltare regionala in
achizitionarea bunurilor si serviciilor finantate din bugetul de asistenta
tehnica.
14. Plati
Sumele acordate de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei din bugetul
programului reprezinta ajutoarele financiare nerambursabile acordate
beneficiarilor si asistenta tehnica acordata agentiilor pentru dezvoltare
regionala. Ajutoarele financiare nerambursabile sunt efectuate strict in limita
valorii totale prevazute in contract. In vederea obtinerii ajutorului financiar
nerambursabil beneficiarul transmite agentiei pentru dezvoltare regionala din
raza teritoriala de implementare a proiectului cererea de plata, insotita de
documentele justificative originale si de copii ale acestora. Dupa verificarea
documentelor si, dupa caz, la fata locului, agentia pentru dezvoltare regionala
transmite Ministerului Dezvoltarii si Prognozei cererea de plata, in termen de
10 zile.
Platile se efectueaza in contul beneficiarului proiectului, in baza
cererilor de plata efectuate. Plata se efectueaza in transe conform derularii
proiectului si pe masura achitarii contributiei proprii.
Pe perioada derularii proiectului partenerii solicitantului nu pot incasa
plati de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
15. Monitorizarea
Monitorizarea va fi bazata pe rapoartele periodice elaborate de beneficiari
cu referire la indicatorii fizici, tehnici, financiari si de management.
Rapoartele vor fi analizate de agentiile pentru dezvoltare regionala si de
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
Agentiile pentru dezvoltare regionala au obligatia de a raporta catre
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei:
- masurile luate pentru asigurarea publicitatii la nivel judetean;
- raportari privind evolutia implementarii proiectelor;
- raportari financiare privind modul de folosire a fondurilor aferente
asistentei tehnice, ori de cate ori se solicita aceasta de catre Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei.
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei raspunde de evaluarea rezultatelor si a
impactului programului, precum si de informarea Guvernului si a opiniei
publice.
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei elaboreaza periodic rapoarte de
examinare calitativa a activitatilor de implementare.
16. Raportarea
16.1. Raportari efectuate de catre beneficiar
Beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile inainteaza rapoarte
tehnice si financiare privind stadiul implementarii proiectelor agentiilor pentru
dezvoltare regionala si, la cerere, Ministerului Dezvoltarii si Prognozei.
Beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile sunt obligati sa
elaboreze:
a) rapoarte de achizitie avand ca scop prezentarea procedurii de selectare
a furnizorului de echipamente si incadrarea in prevederile legale privind
achizitiile publice;
b) rapoarte periodice (intermediare) care se intocmesc dupa achitarea de
catre beneficiar a procentului (conform contractului de finantare
nerambursabila) din valoarea facturii emise de furnizor (daca achitarea are loc
in transe, prima raportare se va face la achitarea primei transe);
c) raport final care trebuie transmis in 30 de zile de la data incheierii
proiectului.
16.2. Raportari efectuate de agentiile pentru dezvoltare regionala
Agentiile pentru dezvoltare regionala transmit periodic Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei rapoarte privind stadiul implementarii proiectelor.
16.3. Raportari efectuate de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei elaboreaza un raport anual privind
implementarea programului, care este prezentat Consiliului National pentru
Dezvoltare Regionala si Guvernului.
17. Controlul
Sistemul de control cuprinde urmatoarele niveluri:
- agentiile pentru dezvoltare regionala controleaza modul de implementare a
proiectelor de catre beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile;
- Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentele sale specializate,
colaboreaza cu Ministerul Dezvoltarii si Prognozei pentru realizarea
activitatilor de control asupra modului de implementare a programului;
- Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltarii si Prognozei isi
rezerva dreptul de a controla in orice etapa desfasurarea proiectelor finantate
prin prezentul program.
18. Publicitatea ex post
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei in colaborare cu agentiile pentru
dezvoltare regionala asigura transparenta si publicitatea ex post.
Lista ajutoarelor financiare nerambursabile acordate prin program se
publica pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, la
sfarsitul contractarii proiectelor, si va contine urmatoarele informatii:
- numele beneficiarilor;
- pozitia geografica a beneficiarilor (regiunea de dezvoltare, judetul,
localitatea);
- titlul proiectului;
- valoarea finantarii; rata de finantare, ca proportie a costurilor totale
eligibile ale operatiunii.
19. Dispozitii finale
Procedurile privind implementarea, monitorizarea si evaluarea programului
se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ANEXA 1
la proceduri
LISTA CRITERIILOR DE EVALUARE
Comisia de evaluare va evalua cererea de finantare nerambursabila pe baza
listei criteriilor de evaluare si selectie prezentate in continuare:
______________________________________________________________________________
Criteriul Nota Coeficientul Total
de importanta
______________________________________________________________________________
Justificarea necesitatii proiectului: de la 1 la 5 7 35
- exista studii/analize din care sa rezulte
daca este identificat grupul-tinta si
necesitatile acestuia (2 pct.)
- proiectul raspunde necesitatilor
grupului-tinta (3 pct.)
Rezultate asteptate, durabilitate: de la 1 la 5 5 25
- exista indicatori de evaluare
a rezultatelor (1 pct.)
- cum imbunatateste proiectul situatia
grupului-tinta (1 pct.)
- posibilitatea de extindere a
proiectului (1 pct.)
- rezultatele au impact de durata asupra
grupului-tinta (1 pct.)
- exista si necesitati alternative pentru
utilizarea proiectului (1 pct.)
Coerenta activitatilor si a planului
de actiune: de la 1 la 5 2 10
- activitatile sunt necesare realizarii
proiectului (1 pct.)
- activitatile sunt corelate cu planul de
actiune (1 pct.)
- ordinea activitatilor este logica (1 pct.)
- este posibila realizarea activitatilor
incluse in graficul prevazut (2 pct.)
Detalierea cheltuielilor si necesitatea lor: de la 1 la 5 2 10
- cheltuielile sunt justificate prin planul
de actiune (2 pct.)
- bugetul proiectului este bine intocmit
(1 pct.)
- estimarea cheltuielilor aferente fiecarei
activitati este realista (2 pct.)
Implicarea partenerilor: de la 1 la 5 2 10
- exista partener/parteneri (1 pct.)
- partenerul are experienta relevanta in
domeniul vizat in proiect (1 pct.)
- este definit clar rolul fiecarui partener
pe intreaga durata de implementare a
proiectului (1 pct.)
- fiecare partener isi pastreaza rolul dupa
realizarea proiectului (1 pct.)
- resursele puse la dispozitie de partener
(1 pct.)
Capacitatea de realizare a proiectului
(experienta, resurse): de la 1 la 5 2 10
- experienta solicitantului in domeniu
(1 pct.)
- are personal cu expertiza/experienta in
derularea activitatilor din proiect
(2 pct.)
- exista dotarea materiala necesara
derularii proiectului (1 pct.)
- existenta si dimensiunea resurselor
financiare necesare proiectului (1 pct.)
______________________________________________________________________________
TOTAL: 100
______________________________________________________________________________
Modul de punctare:
Fiecare criteriu va fi apreciat cu o nota intre 1 si 5. Aceasta nota se multiplica
cu coeficientul de importanta.
In cazul in care diferenta de punctare la nota finala intre evaluatori este
mai mare de 20 de puncte, urmeaza o mediere la care participa presedintele
Comisiei de evaluare, in care evaluatorii isi prezinta argumentele si cad de
acord asupra punctajului.
Nota finala va fi calculata prin insumarea punctajelor tuturor criteriilor.
Comisia de evaluare va stabili ponderea minima de indeplinire a cerintelor
de la care un proiect poate fi finantat.
MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
Str. Cristian Popisteanu nr. 2 - 4, sectorul 1, Bucuresti, Romania
SUBPROGRAMUL "INVESTITII IN SERVICII SOCIALE"
FORMULAR DE "CERERE DE FINANTARE NERAMBURSABILA"
______________________________________________________________________________
| Numele solicitantului: |
|
|______________________________________|_______________________________________|
_____________________________________
| Dosar nr. |
|
|_______________________|_____________|
(doar pentru uz intern)
I. PROIECTUL
1. Descriere
1.1. Titlu
1.2. Localizare
Regiune de dezvoltare, judet, localitate
1.3. Suma solicitata de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei
______________________________________________________________________________
| | lei | | % din costul total al proiectului
|
|________________|______|__________________|___________________________________|
1.4. Rezumat
Maximum 10 randuri [se includ informatii despre: a) scopul proiectului; b)
grupurile-tinta; c) activitatile principale]
1.5. Obiective
Maximum 1 pagina. Descrieti obiectivele proiectului.
1.6. Justificare
Maximum 7 pagini. Furnizati urmatoarele informatii:
a) identificarea necesitatilor percepute in regiune/zona;
b) lista grupurilor-tinta si estimarea anticipata a numarului
beneficiarilor directi si indirecti;
c) motivele alegerii grupurilor-tinta si a activitatilor;
d) relevanta proiectului pentru grupurile-tinta;
e) relevanta proiectului pentru obiectivele programului.
NOTA: Grupurile-tinta vor face parte din categoria grupurilor vulnerabile
prezentate in Procedurile privind implementarea programului. Daca la
identificarea grupului-tinta si a necesitatilor acestuia au stat la baza
studii/analize, se vor anexa la cerere.
1.7. Descrierea detaliata a activitatilor
Maximum 9 pagini. Cuprinde titlul, descrierea detaliata a fiecarei
activitati. In acest sens descrierea detaliata a activitatilor nu trebuie
confundata cu planul de actiune (a se vedea sectiunea 1.8).
1.8. Durata si planul de actiune
Durata proiectului va fi de ... luni (nu va depasi 12 luni de la semnarea
contractului).
NOTA: Planul de actiune orientativ nu trebuie sa mentioneze date actuale,
dar trebuie sa inceapa cu "luna 1", "luna 2" etc.
Solicitantii sunt sfatuiti sa prevada o marja de siguranta in planul de actiune
propus. Planul de actiune nu trebuie sa contina descrieri detaliate ale
activitatilor, ci doar denumirea lor (va rugam sa verificati daca denumirea lor
este aceeasi cu cea mentionata in sectiunea 1.7).
Planul de actiune trebuie sa fie suficient de detaliat pentru a furniza
informatii cu privire la pregatirea si implementarea fiecarei activitati
mentionate in proiect. Planul de actiune trebuie prezentat conform urmatorului
model:
________________________________________________________________________
Activitatea Localizarea Organismul de
implementare
________________________________________________________________________
(exemplu) (exemplu)
Luna 1 Pregatirea activitatii 1 Solicitant
Pregatirea activitatii 2 Partener 1
Luna 2 Punerea in aplicare a activitatii 1
Pregatirea activitatii 3
...
Luna 12 Implementarea activitatii n
________________________________________________________________________
ATENTIE! Finalizarea proiectului va corespunde cu data punerii in functiune
si nu poate depasi data de 31 decembrie 2004.
2. Rezultate asteptate
2.1. Impactul estimat asupra grupurilor-tinta
Maximum 2 pagini. Includeti informatii despre:
a) cum va imbunatati proiectul situatia grupurilor-tinta;
b) cum va imbunatati proiectul capacitatile tehnice si manageriale ale
institutiei care presteaza servicii sociale.
2.2. Rezultate
Maximum 1 pagina. Descrierea va fi precisa si va cuantifica rezultatele. Va
fi prezentata lista indicatorilor generali si specifici, cu specificarea
valorii si a datei realizarii in vederea monitorizarii.
2.3. Efecte multiplicatoare
Maximum 1 pagina. Descrierea posibilitatilor de extindere a rezultatelor
proiectului
2.4. Durabilitate
Maximum 3 pagini. Vor fi prezentate urmatoarele aspecte ale durabilitatii:
a) durabilitatea financiara (se prezinta un plan prin care se urmareste
mentinerea in functiune pe termen lung a obiectivelor realizate prin proiect si
sunt descrise sursele financiare identificate pentru intretinerea si acoperirea
cheltuielilor curente, dupa terminarea finantarii nerambursabile);
b) durabilitatea implicarii partenerilor (Parteneriatul isi va continua
activitatile dupa finalizarea prezentului proiect?).
3. Bugetul proiectului
Bugetul se elaboreaza detaliat, structurat pe capitole si subcapitole de
cheltuieli pentru intreaga durata a proiectului. In cadrul fiecarui
capitol/subcapitol se inscriu:
a) cheltuieli aferente constructiei de imobile;
b) cheltuieli aferente reabilitarii, renovarii si modernizarii cladirilor;
c) cheltuieli pentru extinderea cladirilor;
d) cheltuieli pentru dotarea cu bunuri care, conform legii, intra in
categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar specifice activitatilor
proiectate.
NOTA: Bugetul trebuie prezentat in conformitate cu anexa A la prezenta
cerere.
4. Surse de finantare preconizate
Furnizati informatii cu privire la sursele de finantare preconizate pentru
proiect.
II. SOLICITANTUL
1. Identitate
______________________________________________________________
Denumirea legala completa:
______________________________________________________________
Codul fiscal:
______________________________________________________________
Adresa:
______________________________________________________________
Reprezentant:
______________________________________________________________
Responsabil de proiect:
______________________________________________________________
Telefon:
______________________________________________________________
Fax:
______________________________________________________________
Adresa e-mail:
______________________________________________________________
Website:
______________________________________________________________
2. Detalii despre trezorerie
______________________________________________________________
Numele titularului contului:
______________________________________________________________
Cont curent nr.:
______________________________________________________________
Adresa trezoreriei:
______________________________________________________________
Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnatura:
______________________________________________________________
Functia/Functiile persoanei/persoanelor cu drept de semnatura:
______________________________________________________________
3. Descrierea solicitantului (maximum 1 pagina)
4. Capacitatea de management si de implementare a proiectelor
4.1. Experienta in derularea unor proiecte similare
Maximum 1 pagina pentru fiecare proiect. Descrierea detaliata a proiectelor
derulate de institutia dumneavoastra in ultimii 5 ani, in domeniile acoperite
de acest program, mentionand pentru fiecare proiect:
a) localizarea proiectului;
b) descrierea proiectului;
c) costul proiectului (valoarea eligibila si a ajutorului financiar
nerambursabil);
d) lucrari/produse/servicii achizitionate;
e) rezultatele proiectului;
f) rolul implicarii in proiect;
g) sponsorii proiectului (nume, adresa si e-mail, telefon, suma cu care au
contribuit).
4.2. Resurse
Maximum 3 pagini. Descrierea detaliata a surselor aflate la dispozitia
institutiei dumneavoastra, incluzand:
a) valoarea investitiilor in domeniul serviciilor sociale prevazute in
bugetul local pentru anul 2003;
b) cheltuielile efectuate in domeniul serviciilor sociale in ultimii 2 ani;
c) descrierea detaliata a compartimentului pentru servicii publice de
asistenta sociala si gradul de implicare a acestuia in proiect;
d) dotarea materiala necesara derularii proiectului;
e) alte resurse relevante.
5. Alte ajutoare financiare primite pentru implementarea unor proiecte care
au obiective asemanatoare
Se completeaza pentru fiecare ajutor de care a beneficiat:
a)
______________________________________________________________
Programul:
______________________________________________________________
Finantatorul:
______________________________________________________________
Titlul proiectului:
______________________________________________________________
Suma:
______________________________________________________________
Felul ajutorului (nerambursabil/imprumut):
______________________________________________________________
Anul primirii:
______________________________________________________________
Alte informatii relevante:
______________________________________________________________
b)
______________________________________________________________
Programul:
______________________________________________________________
Finantatorul:
______________________________________________________________
Titlul proiectului:
______________________________________________________________
Suma:
______________________________________________________________
Felul ajutorului (nerambursabil/imprumut):
______________________________________________________________
Anul primirii:
______________________________________________________________
Alte informatii relevante:
______________________________________________________________
c) ...
III. PARTENERI AI SOLICITANTULUI CARE PARTICIPA LA PROIECT
1. Descrierea partenerilor
Aceasta sectiune trebuie completata pentru fiecare organizatie partener.
Puteti completa tabelul (daca este cazul) cu "Partener 3" etc.,
pentru a prezenta mai multi parteneri.
______________________________________________________________
Partener 1 Partener 2
______________________________________________________________
Denumirea legala completa
(numele organizatiei):
______________________________________________________________
Nationalitate:
______________________________________________________________
Statut juridic:
______________________________________________________________
Numar de inscriere in Registrul
asociatiilor si fundatiilor/cod unic
de inregistrare:
______________________________________________________________
Adresa oficiala:
______________________________________________________________
Reprezentant:
______________________________________________________________
Telefon:
______________________________________________________________
Fax:
______________________________________________________________
Adresa e-mail:
______________________________________________________________
Numar de angajati
(permanenti si temporari):
______________________________________________________________
Experienta in domeniul abordat
in proiect:
______________________________________________________________
Istoricul cooperarii cu solicitantul:
______________________________________________________________
Rolul si implicarea in pregatirea
proiectului propus:
______________________________________________________________
Rolul si implicarea in punerea
in aplicare a proiectului propus:
______________________________________________________________
2. Contractul de parteneriat:
- parteneriat - cooperarea dintre diferite institutii publice centrale sau
locale si asociatii si/sau fundatii, cu scopul de a realiza obiectivele
programului;
- contract de parteneriat - actul juridic care statueaza drepturile si
obligatiile autoritatii publice si ale asociatiilor/fundatiilor pentru intreaga
perioada de functionare a parteneriatului, acoperind una sau mai multe dintre
etapele de pregatire, finantare, realizare si/sau exploatare a proiectului.
IMPORTANT: Acesta se va anexa la cerere.
IV. DECLARATIA SOLICITANTULUI
______________________________________________________________________________
| Declar pe propria raspundere ca informatia furnizata in aceasta cerere si
|
| orice alta informatie furnizata ca suport pentru aceasta cerere sunt
complete|
| si corecte.
|
| Declar ca ajutorul financiar nerambursabil solicitat, daca va fi acordat, va
|
| fi utilizat in mod exclusiv pentru scopurile declarate in aceasta cerere de
|
| finantare.
|
| Inteleg ca neindeplinirea conditiilor de mai sus ori prezentarea eronata sau
|
| falsa a acestor informatii va duce in mod automat la respingerea proiectului
|
| sau, ulterior, la returnarea integrala a sumei primite ca ajutor financiar
|
| nerambursabil in cadrul acestui program, daca acesta a fost acordat.
|
| Am inteles ca, daca prezenta cerere nu este completa in toate detaliile
|
| relevante si sub toate aspectele, ea va fi respinsa.
|
| __________________________________________________________________________
|
| | Semnatura: | |
|
| | Nume: | |
|
| | Functie: | Data: |
|
| |______________________________________|___________________________________|
|
|______________________________________________________________________________|
Documente care se anexeaza la cerere:
Pentru solicitanti:
1. copie de pe bilantul contabil la data de 31 decembrie 2002;
2. copie de pe hotararea consiliului local/judetean privind aprobarea
cofinantarii proiectului;
3. CV-ul managerului de proiect si al persoanelor responsabile cu
realizarea activitatilor-cheie din proiect;
4. copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a solicitantului;
5. declaratie de atestare fiscala, in original, eliberata de administratia
financiara, care sa stipuleze ca solicitantul nu are datorii fiscale la
sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
6. certificat emis de casa judeteana de pensii, din care sa rezulte ca
solicitantul nu are obligatii restante la plata catre bugetul asigurarilor
sociale de stat, la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31
decembrie 2002);
7. certificat emis de casa de asigurari de sanatate judeteana, din care sa
rezulte ca solicitantul nu are obligatii restante la plata catre fondul
asigurarilor de sanatate, la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare
(31 decembrie 2002);
8. schema de organizare a solicitantului.
Pentru parteneri:
1. copie de pe contractul de parteneriat;
2. copie de pe raportul de activitate pe anul 2002, care sa cuprinda
elemente economice si financiare;
3. CV-ul persoanelor responsabile cu realizarea activitatilor-cheie din
proiect;
4. declaratie pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile de
eligibilitate prevazute la pct. 5.2 din proceduri.
ANEXA A*)
la cerere
*) Anexa A este reprodusa in facsimil.
______________________________________________________________________________
| BUGETUL PROIECTULUI
|
|______________________________________________________________________________|
| I. Costuri Eligibile
|
|______________________________________________________________________________|
|Nr. | Tip | Suma transferata | Suma reprezentand | Valoarea totala
|
|crt.| Costuri | de la Program | contributia |
|
| | | | solicitantului |
|
|____|___________|___________________|___________________|_____________________|
| | | lei | % | lei | % | lei | %
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| A. Cheltuieli pentru construirea de imobile:
|
|______________________________________________________________________________|
| 1 | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| 2 | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...| | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| Subtotal A
|
|______________________________________________________________________________|
| | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| B. Cheltuieli pentru reabilitarea, renovarea sau modernizarea cladirilor:
|
|______________________________________________________________________________|
| 1 | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| 2 | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...| | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| Subtotal B |
|______________________________________________________________________________|
| | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| C. Cheltuieli pentru extinderea cladirilor:
|
|______________________________________________________________________________|
| 1 | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| 2 | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...| | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| Subtotal C |
|______________________________________________________________________________|
| | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| D. Cheltuieli pentru dotarea cu bunuri specifice:
|
|______________________________________________________________________________|
| 1 | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| 2 | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...| | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| Subtotal D
|
|______________________________________________________________________________|
| | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| Total costuri eligibile |
|______________________________________________________________________________|
| II. Alte costuri suportate integral de solicitant (neeligibile)
|
|______________________________________________________________________________|
| | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| A. Cheltuieli pentru obtinerea si achizitia terenului
|
|______________________________________________________________________________|
| 1 | | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| 2 | | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...| | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| Subtotal A x x x x x
|
|______________________________________________________________________________|
| | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| B. Cheltuieli pentru studii, avize, organizare licitatii, consultanta,
|
| asistenta tehnica etc. |
|______________________________________________________________________________|
| 1 | | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| 2 | | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...| | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| Subtotal B x x x x x
|
|______________________________________________________________________________|
| | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| C. Cheltuieli de deplasare (transport)
|
|______________________________________________________________________________|
| 1 | | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| 2 | | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...| | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| Subtotal C x x x x x
|
|______________________________________________________________________________|
| | | | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| D. Cheltuieli referitoare la resursele umane (salarii, diurne)
|
|______________________________________________________________________________|
| 1 | | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| 2 | | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...| | x | x | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| Subtotal D x x
|
|______________________________________________________________________________|
| | | x | x | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| E. Alte cheltuieli
|
|______________________________________________________________________________|
| 1 | | x | x | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| 2 | | x | x | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...| | x | x | | x | x | x
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| Subtotal E x x x x x
|
|______________________________________________________________________________|
| |Total | x | x | | | x | x
|
| |costuri | | | | | |
|
| |neeligibile| | | | | |
|
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|Total buget | | | | | |
|
|poiect (I + II) | | | | | |
|
|________________|__________|________|___________|_______|____________|________|