ORDIN
Nr. 4295 din 19 iulie 2004
privind aprobarea Metodologiei si a documentelor utilizate in procedura de
evaluare si selectie a 50 de unitati de invatamant profesional si tehnic din
mediul rural pentru a participa in cadrul proiectului PHARE 2003 si a 100 de
unitati de invatamant profesional si tehnic din mediul rural si mediul urban -
localitati mici si mijlocii pentru a participa in cadrul proiectelor PHARE 2004
- 2006 - Coeziune economica si sociala - invatamant profesional si tehnic
(TVET)
ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 770 din 23 august 2004

Avand in vedere prevederile fisei de proiect PHARE 2003 - Coeziune
economica si sociala - componenta invatamant profesional si tehnic (TVET),
precum si pe cele ale proiectului documentului de programare PHARE 2004 - 2006
- Coeziune economica si sociala - componenta invatamant profesional si tehnic
(TVET),
in conformitate cu dispozitiile Legii invatamantului nr. 84/1995,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea si
functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii,
ministrul educatiei si cercetarii emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba Metodologia de evaluare si selectie a 50 de unitati de invatamant
profesional si tehnic din mediul rural pentru a participa in cadrul proiectului
PHARE 2003 si a 100 de unitati de invatamant profesional si tehnic din mediul rural
si mediul urban - localitati mici si mijlocii (cu pana la 100.000 de locuitori,
conform ultimului recensamant) pentru a participa in cadrul proiectelor PHARE
2004 - 2006 - Coeziune economica si sociala - invatamant profesional si tehnic
(TVET), prevazuta in anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Art. 2
Se aproba Ghidul de selectie a unitatilor de invatamant, prevazut in anexa
nr. 2 la prezentul ordin.
Art. 3
Se aproba Grila de evaluare a unitatilor de invatamant pentru programul
PHARE TVET 2003 si Grila de evaluare a unitatilor de invatamant pentru
programul PHARE TVET 2004 - 2006, prevazute in anexele nr. 3.1 si, respectiv,
3.2 la prezentul ordin.
Art. 4
Se aproba Formularul "Cerere de participare la selectie" a
unitatilor de invatamant, prevazut in anexa nr. 4 la prezentul ordin.
Art. 5
Se aproba Comitetul national de selectie, cu urmatoarea componenta:
- presedinte - secretar de stat pentru invatamant preuniversitar in
Ministerul Educatiei si Cercetarii;
- secretar - expert din cadrul Centrului National de Dezvoltare a
Invatamantului Profesional si Tehnic;
- 8 subcomitete regionale, formate fiecare din:
- un reprezentant al agentiei de dezvoltare regionala;
- un reprezentant al Ministerului Educatiei si Cercetarii;
- un reprezentant al Centrului National de Dezvoltare a Invatamantului
Profesional si Tehnic.
Art. 6
Se aproba calendarul procesului de selectie:
- 6 septembrie 2004 - depunerea cererilor de participare si a documentatiei
pentru selectie de catre unitatile de invatamant aplicante;
- 1 octombrie 2004 - finalizarea procesului de selectie.
Art. 7
Cheltuielile de participare a reprezentantilor agentiei de dezvoltare
regionala la procesul de selectie vor fi suportate din bugetul Centrului
National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic.
Art. 8
Institutia Secretarului de Stat pentru Invatamant Preuniversitar si Tehnic,
Directia generala pentru invatamant preuniversitar, Directia generala evaluare,
prognoze, strategii si programe pentru invatamantul preuniversitar, Centrul
National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, inspectoratele
scolare judetene si conducerile unitatilor de invatamant eligibile vor duce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 9
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul educatiei si cercetarii,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
METODOLOGIA
de evaluare si selectie a 50 de unitati de invatamant profesional si tehnic din
mediul rural pentru a participa in cadrul proiectului PHARE 2003 si a 100 de
unitati de invatamant profesional si tehnic din mediul rural si mediul urban -
localitati mici si mijlocii (cu pana la 100.000 de locuitori, conform ultimului
recensamant) pentru a participa in cadrul proiectelor PHARE 2004 - 2006 -
Coeziune economica si sociala - invatamant profesional si tehnic (TVET)
Procesul national de selectie
1. Procesul de selectie: faza de evaluare a cererilor de selectie a
unitatilor de invatamant pentru programul PHARE 2003 si 2004 - 2006 - Coeziune
economica si sociala - componenta TVET este realizata la nivel national de un
comitet national de selectie (CNS).
Comitetul mentionat mai sus este format din 28 de membri si va avea
urmatoarea structura:
- presedinte - fara drept de vot - secretar de stat pentru invatamant
preuniversitar in Ministerul Educatiei si Cercetarii;
- secretar - fara drept de vot - expert din cadrul Centrului National de
Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic;
- 8 subcomitete regionale formate fiecare din urmatorii membri cu drept de
vot:
- un reprezentant al agentiei de dezvoltare regionala;
- un reprezentant al Ministerului Educatiei si Cercetarii;
- un reprezentant al Centrului National de Dezvoltare a Invatamantului
Profesional si Tehnic.
La procesul de selectie participa ca observatori reprezentanti ai
Ministerului Integrarii Europene si Delegatiei Comisiei Europene.
2. Pentru fiecare membru cu drept de vot va fi nominalizat cate un membru
supleant, cu drept de vot, care vor fi inclusi in CNS numai in situatia in care
unul dintre membrii cu drept de vot mentionati anterior se retrage.
3. Membrii votanti (inclusiv membrii supleanti) vor fi nominalizati
individual, pe baza expertizei - probata prin curriculum-vitae - in urmatoarele
domenii:
- dezvoltare institutionala in domeniul educatiei si formarii profesionale;
- dezvoltarea resurselor umane;
- dezvoltare regionala;
- dezvoltare, management si evaluare de proiecte.
4. Membrii votanti ai CNS trebuie sa ia parte la toate sedintele de lucru.
Fiecare absenta trebuie consemnata si justificata in raportul de evaluare. In
vederea finalizarii in cel mai scurt timp posibil a procesului de evaluare si
selectie, membrii CNS nu trebuie sa fie angrenati in rezolvarea altor sarcini
pe intreaga durata a procesului.
Membrii CNS au drepturi egale de vot.
5. Pe intreaga durata a procesului de evaluare numarul membrilor votanti nu
poate fi schimbat. Ca urmare, fiecare membru al CNS care se retrage, indiferent
de motiv, trebuie inlocuit cu unul dintre membrii supleanti desemnati.
Inlocuirea se va face astfel incat membrul supleant sa provina din acelasi
domeniu institutional cu cel pe care il inlocuieste. Noul membru votant trebuie
sa reia intregul proces de evaluare si sa evalueze toate ofertele discutate.
Evaluarile facute de membrii cu drept de vot retrasi din CNS, indiferent de
stadiul de evaluare, nu vor fi luate in considerare.
6. Secretariatul CNS va fi asigurat de un expert din cadrul Centrului
National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, care va
participa la procesul de evaluare si selectie fara a avea drept de vot.
7. Delegatia Comisiei Europene si Ministerul Integrarii Europene pot numi
observatori care sa urmareasca, partial sau in totalitate, etapele procesului
de selectie.
8. Rolul observatorilor este de a urmari corectitudinea procedurala si, in
special, transparenta procesului de selectie.
Impartialitate, confidentialitate si conflictul de interese
9. Fiecare membru al CNS, cu sau fara drept de vot, implicat in procesul de
selectie, va semna o declaratie de confidentialitate si impartialitate, precum
si o declaratie privind conflictul de interese.
10. CNS, prin subcomitete, va verifica daca plicurile in care au fost
transmise dosarele inaintate de scoli in vederea selectiei sunt inchise si
sigilate si va proceda la analiza si evaluare conform procedurii si criteriilor
anexate.
11. Nu pot fi facute publice nici un fel de informatii referitoare la
examinare, clarificarile cerute, evaluarea sau criteriile de comparatie a
proiectelor depuse. Orice astfel de incercare realizata prin orice mijloace
(fie prin initierea de contacte intre aplicanti si membrii CNS, fie prin alte
mijloace) va conduce la excluderea imediata din evaluare a dosarelor propuse.
12. Activitatea CNS, de la deschiderea dosarelor si pana la finalizarea
selectiei, se desfasoara cu usile inchise si este confidentiala. Nu pot fi
facute vizite in teren in scopul verificarii corectitudinii datelor mentionate.
Comunicarea cu solicitantii se va face in scris (prin fax sau scrisori semnate
de catre presedinte si secretarul CNS). Corespondenta purtata trebuie pastrata
la loc sigur. Daca nu exista nici o alta modalitate de comunicare cu scolile,
inspectoratul scolar judetean respectiv va actiona ca intermediar.
13. In vederea pastrarii confidentialitatii lucrarilor, participarea la
sedintele CNS va fi limitata strict la membrii comitetului si la observatori.
14. Propunerile (in copie si original) nu trebuie sa paraseasca
incaperea/cladirea in care au loc sedintele CNS inainte de finalizarea procesului
de selectie. Ele trebuie pastrate la loc sigur atunci cand nu se lucreaza cu
ele. De asemenea, toate materialele legate de procesul de evaluare (grile de
evaluare, notite) trebuie pastrate in spatii care asigura conditii adecvate
pentru confidentialitate si arhivare.
Responsabilitatile membrilor CNS
15. Presedintele raspunde de coordonarea procesului de selectie si de
asigurarea impartialitatii si transparentei acestui proces. De asemenea,
presedintele se va asigura ca nici un moment in sala de sedinte in care se
desfasoara sesiunile de evaluare nu va ramane doar o singura persoana
(evaluator sau observator).
16. Membrii cu drept de vot ai CNS au responsabilitate colectiva pentru
deciziile adoptate de comitet.
17. Secretarul CNS raspunde de desfasurarea tuturor sarcinilor
administrative pe parcursul desfasurarii procesului de evaluare. Acestea vor
include:
- distribuirea si colectarea declaratiilor de impartialitate si
confidentialitate;
- punerea la dispozitie membrilor votanti ai subcomitetelor a grilelor de
evaluare si a copiilor complete ale documentatiilor depuse de scolile
aplicante;
- colectarea zilnica a grilelor de evaluare de la fiecare membru;
- elaborarea si pastrarea minutelor sesiunilor de evaluare si a altor
documente solicitate si mentionate in prezentul material;
- consemnarea zilnica, pe baza de semnatura, a prezentei la sesiuni, precum
si redactarea raportului de evaluare si a anexelor acestuia.
Reuniunile de lucru ale CNS
18. Presedintele CNS va convoca reuniunea pregatitoare de lucru a CNS, in
termen de 3 zile lucratoare de la expirarea termenului limita pentru depunerea
dosarelor, prin scrisoare recomandata sau fax adresat/adresata tuturor
membrilor si supleantilor acestora, precum si observatorilor. In notificarea
scrisa se vor preciza exact locul, data si ora primei reuniuni. Toti membrii
CNS (inclusiv supleantii) trebuie sa confirme primirea notificarii si
participarea la reuniune cu cel putin o zi inainte de data planificata.
19. Acest procedeu de comunicare ramane valabil si pentru organizarea
sedintelor ulterioare de evaluare, daca nu se convine altfel. In cazul in care
unul sau mai multi membri activi ai CNS nu este disponibil/nu sunt disponibili,
presedintele va informa in timp util supleantii despre acest lucru si le va
comunica locul de desfasurare a lucrarilor.
Procesul de selectie
20. La primirea dosarelor secretarul le va inregistra si va furniza o
confirmare de primire. Propunerile trebuie inregistrate, la sosire, cu
urmatoarele date:
- numarul de inregistrare;
- data si ora sosirii;
- numele si adresa solicitantului (daca sunt mentionate pe plic);
- conformitatea plicului (sigilat/nesigilat).
21. Toate dosarele vor fi grupate pe regiuni.
22. Dosarele sigilate, grupate pe regiuni, vor fi inaintate fiecarui
subcomitet in vederea verificarii conformitatii administrative. In urma
verificarii conformitatii administrative, in cazul documentelor incomplete sau
al necompletarii unor rubrici ale documentatiei, membrii CNS vor cere
solicitantului sa faca respectivele completari in termen de doua zile
lucratoare de la primirea notificarii. Orice solicitare de clarificare ce
presupune contactarea solicitantilor in timpul procesului de selectie trebuie
efectuata in scris (prin fax sau scrisoare transmis/transmisa direct scolilor
sau, in cazuri exceptionale, inspectoratelor scolare) si semnata atat de
presedintele, cat si de secretarul CNS. Copii ale respectivelor comunicari vor
fi anexate la raportul de evaluare.
23. Dosarele corespunzatoare fiecarei regiuni vor fi apoi verificate din
punct de vedere al eligibilitatii de catre membrii subcomitetului regiunii
respective. Vor fi supuse etapelor urmatoare ale evaluarii numai dosarele
scolilor care nu au fost respinse in faza de eligibilitate.
Calitatea tuturor propunerilor pentru o regiune va fi evaluata de fiecare
membru al subcomitetului CNS, pe baza grilelor de evaluare. Fiecare evaluator
va acorda un punctaj pentru fiecare subsectiune. CNS va lua decizia finala dupa
ce au fost examinate toate propunerile. Toate deciziile trebuie inregistrate si
justificate in raportul de evaluare. CNS va intocmi in final o lista de scoli
propuse pentru cuprinderea in proiectele PHARE, mentionand si punctajul
acordat. Propunerile vor fi plasate in ordinea descrescatoare a punctajului, la
nivel regional.
24. Intreaga procedura de evaluare se va consemna in raportul de evaluare,
care trebuie semnat de presedinte, secretar si de toti membrii cu drept de vot
ai CNS. Raportul de evaluare va contine, de asemenea, grilele de evaluare si
minutele sesiunilor de evaluare si trebuie sa precizeze:
- data, ora si locul sesiunii;
- persoanele prezente;
- lista scolilor propuse pentru cuprinderea in proiectele PHARE, cu mentionarea
punctajelor;
- lista scolilor ce nu au fost selectate si motivele neselectarii lor.
Raportul de evaluare
25. In termen de 5 zile lucratoare de la finalizarea evaluarii urmatoarele
documente vor fi inaintate Ministerului Educatiei si Cercetarii:
- raportul de evaluare;
- grilele de evaluare completate si semnate de catre membrii CNS;
- lista scolilor propuse pentru a fi cuprinse in proiectele PHARE 2003 si
PHARE 2004 - 2006.
26. Ministrul educatiei si cercetarii va aproba prin ordin lista celor 50
de scoli pentru programul PHARE 2003 din mediul rural, precum si a celor 100 de
scoli pentru programul PHARE 2004 - 2006 din mediul rural si urban - localitati
mici si mijlocii.
27. Raportul de evaluare va fi transmis Ministerului Integrarii Europene si
delegatiei Comisiei Europene pentru informare.
28. Rezultatele selectiei vor fi anuntate public, prin afisare la sediul
Ministerului Educatiei si Cercetarii si prin informarea scrisa a scolilor
solicitante.
29. Scolile neselectate vor fi informate asupra motivului respingerii
(raspunsul catre scoli trebuie sa precizeze criteriile administrative sau de
eligibilitate care nu au fost indeplinite), dupa caz:
- cererea a fost primita dupa data de inchidere a licitatiei;
- dosarul de cerere este incomplet sau nu este conform conditiilor de
eligibilitate prestabilite;
- cererea nu a fost completata conform precizarilor din prezentul ghid;
- cererea a fost scrisa de mana;
- solicitantul este neeligibil;
- documentatia prezentata nu a intrunit punctajul care sa ii permita
incadrarea in numarul de scoli stabilit pentru fiecare regiune de dezvoltare.
30. Evaluarea aplicatiilor depuse de scolile din mediul rural si de cele
din localitati mici si mijlocii va fi efectuata separat, in conformitate cu
criteriile de eligibilitate si evaluare respective.
APENDICE:
1. Ghidul de selectie a unitatilor de invatamant care vor fi incluse in
proiectele PHARE RO 2003 si PHARE RO 2004 - 2006
2. Grila de conformitate administrativa (vezi anexa)
3. Grilele de evaluare a unitatilor de invatamant (pentru unitati care
aplica in programul PHARE TVET 2003 si pentru unitati care aplica in programele
PHARE 2004 - 2006)
4. Cerere de participare la selectie - formular
5. Lista scolilor eligibile din mediul rural aprobate de Ministerul
Educatiei si Cercetarii
6. Lista judetelor, a localitatilor urbane mici si mijlocii.
ANEXA 1
la metodologie
Grila de conformitate administrativa
Unitatea de invatamant .........................
________________________________________________________________________________
Indicatori prevazuti Indicatori Admis/ Verificat
de
furnizati Respins
............
............
la data
............
________________________________________________________________________________
Documentatia de participare la selectie este
transmisa in plic sigilat pana la data limita
de depunere
________________________________________________________________________________
Documentatia de participare la selectie este
transmisa in original si doua copii
________________________________________________________________________________
Documentatia de participare la selectie este
completa
________________________________________________________________________________
Anexele sunt complete*)
________________________________________________________________________________
Documentatia de participare la selectie este
editata in formatul cerut
________________________________________________________________________________
Documentatia de participare la selectie este
semnata si stampilata de unitatea scolara
solicitanta
________________________________________________________________________________
Declaratiile cerute si certificatele sunt
semnate si stampilate de emitenti
________________________________________________________________________________
*) Daca o anexa lipseste sau este incompleta, specificati titlul.
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
MINISTERUL INTEGRARII EUROPENE MINISTERUL EDUCATIEI SI
CERCETARII
PROIECTELE Phare RO 2003 si Phare RO 2004 - 2006
COEZIUNE ECONOMICA SI SOCIALA
COMPONENTA INVATAMANT PROFESIONAL SI TEHNIC
GHID
DE SELECTIE A UNITATILOR DE INVATAMANT
BUCURESTI 2004
Cuprins
I. PROGRAMUL DE DEZVOLTARE INSTITUTIONALA PENTRU COEZIUNE ECONOMICA SI
SOCIALA PHARE 2003 SI 2004 - 2006 COMPONENTA INVATAMANT PROFESIONAL SI TEHNIC
1.1. Cadrul general
1.2. Obiectivele Programului
1.3. Obiectivele specifice componentei "Invatamant profesional si
tehnic"
II. REGULI PRIVIND PARTICIPAREA LA SELECTIE A SCOLILOR
2.1. Conditii de participare la selectie
2.1.1. Eligibilitatea Solicitantilor: cine poate participa la licitatie
2.1.2. Criterii de conformitate administrativa
2.1.3. Criterii de eligibilitate si de relevanta pentru scoli de aplicatie
2.2. Proceduri. Completarea documentatiei scolii solicitante - cererea de
participare la selectie
2.2.1. Formularul de cerere de participare la selectie si documentatia
necesara
2.2.2. Unde si cum se trimit cererile de participare la selectie
2.2.3. Termenul limita
2.3. Evaluarea si selectarea cererilor de participare la selectie
2.4. Informatii privind decizia de selectie a scolilor ce vor participa la
program
III. LISTA ANEXELOR
- Anexa A - Formular de cerere de participare la selectie
- Anexa B1 - Grila de Evaluare a unitatilor de invatamant
- Anexa B3 - Grila de conformitate administrativa
- Anexa C - Lista scolilor cuprinse in centrele de comune
I. PROGRAMUL DE COEZIUNE ECONOMICA SI SOCIALA Phare - INVESTITII si
DEZVOLTARE INSTITUTIONALA - componenta INVATAMANT PROFESIONAL si TEHNIC
1.1. CADRUL GENERAL
Programul de coeziune economica si sociala Phare are drept scop
implementarea unor masuri integrate de asistenta tehnica si financiara pentru
Guvernul Romaniei, in vederea dezvoltarii unor programe de investitie in
sectoare economice si sociale prioritare. Programul raspunde cerintelor
strategice ale Planului National de Dezvoltare si contribuie la consolidarea
capacitatii institutionale a organizatiilor centrale si locale din Romania,
pentru a facilita procesul de aderare la UE.
Cadrul institutional al acestor proiecte pentru componenta invatamant
profesional si tehnic cuprinde:
(1) Ministerul Integrarii Europene (MIE) in calitate de Autoritate
Contractanta;
(2) Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC) in calitate de Autoritate de
Implementare insarcinata cu managementul tehnic al programelor Phare -
componenta invatamant profesional si tehnic;
(3) Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic
(CNDIPT) in calitate de Unitate de Implementare din partea Autoritatii de
Implementare;
(4) Consiliul National de Dezvoltare Regionala (CNDR) care a hotarat
constituirea Consortiilor Regionale;
(5) Consortiile Regionale (CR) - structuri consultative, constituite cu
ocazia implementarii proiectelor de coeziune sociala si economica - componenta
TVET, care reunesc reprezentantii urmatoarelor institutii:
______________________________________________________________________________
| Agentia pentru Dezvoltare Regionala (ADR) | 3 reprezentanti
|
|___________________________________________________|__________________________|
| Consilii Judetene (CJ) | 1 reprezentant pentru
|
| | fiecare judet
|
|___________________________________________________|__________________________|
| Agentii Judetene de Ocupare a Fortei de Munca | 1 reprezentant pentru
|
| (AJOFM) | fiecare judet
|
|___________________________________________________|__________________________|
| Filiala regionala a Centrului National pentru | 1 reprezentant al
|
| Dezvoltarea Invatamantului Profesional si Tehnic | fiecarei filiale
|
| (CNDIPT) | regionale
|
|___________________________________________________|__________________________|
| Inspectorate Scolare Judetene (ISJ) | 1 reprezentant pentru
|
| | fiecare judet
|
|___________________________________________________|__________________________|
| Comitete Locale pentru Dezvoltarea Parteneriatului| 1 reprezentant al unei
|
| Social in formarea profesionala (CLDPS) | institutii a
partenerilor|
| | sociali, pentru fiecare
|
| | judet alta decat cele
|
| | nominalizate anterior
|
|___________________________________________________|__________________________|
| Universitati (Univ) | 2 - 3 reprezentanti
|
|___________________________________________________|__________________________|
(6) Comitetul Director (CD) al programului este format din reprezentantii
Ministerului Integrarii Europene, Ministerului Educatiei si Cercetarii,
Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, alte ministere,
Centrului National pentru Dezvoltarea Invatamantului Profesional si Tehnic,
parteneri sociali.
1.2. OBIECTIVELE PROGRAMULUI
Obiectivul general al programului Phare - coeziune economica si sociala
este dezvoltarea si implementarea politicilor nationale si programelor de
coeziune sociala si economica, pe baze multianuale, in concordanta cu previziunile
Planului National de Dezvoltare (PND) si a Reglementarii Consiliului Europei
1266/1999 privind extinderea sistemelor de implementare descentralizata (EDIS)
in tarile candidate, prin intarirea capacitatii institutionale a ministerelor,
a celor opt Agentii de Dezvoltare Regionala si a autoritatilor locale relevante
pentru a pregati implementarea suportului investitional ce va fi asigurat prin
program.
1.3. OBIECTIVELE SPECIFICE COMPONENTEI INVATAMANT PROFESIONAL si TEHNIC
(TVET)
1. Consolidarea rezultatelor reformei obtinute prin programul Phare TVET RO
9405 pentru invatamant profesional si tehnic precum si prin programele Phare
TVET RO 2001 si 2002 Coeziune Economica si Sociala (componenta invatamant
profesional si tehnic) pentru a sprijini modernizarea sistemului TVET
rationalizat;
2. Adaptarea si eficientizarea mecanismelor de conducere si coordonare a
formarii profesionale prin invatamant profesional si tehnic, in concordanta cu
aranjamentele institutionale create pentru dezvoltarea regionala integrata,
economica si sociala, asa cum este prognozata pe termen mediu si lung, in
Planul National de Dezvoltare precum si pe baza recomandarilor programelor
Phare 2001 si 2002;
3. Continuarea asigurarii de sanse egale pentru toti tinerii pentru a
obtine o buna calificare profesionala, comparabile cu cele din Uniunea
Europeana, prin asigurarea invatamantului profesional si tehnic care sa
raspunda flexibil nevoilor individuale de dezvoltare personala si profesionala
a elevilor, avand in vedere realizarile obtinute in programele Phare
anterioare. O atentie deosebita va fi acordata elevilor din mediul rural.
II. REGULI PRIVIND PARTICIPAREA LA SELECTIE A UNITATILOR DE INVATAMANT
Acest ghid stabileste regulile de depunere a cererilor de participare la
selectie a unitatilor de invatamant si de selectie a acestora pentru punerea in
aplicare a Programului Phare 2003 precum si a programelor Phare 2004 - 2006 de
Coeziune Economica si Sociala - componenta Invatamant Profesional si Tehnic
(TVET). Ghidul este elaborat in conformitate cu fisa standard a proiectelor
Phare RO 2003 precum si cu proiectul documentelor de programare Phare 2004 -
2006.
2.1. CONDITII DE PARTICIPARE LA SELECTIE
Acest ghid stabileste regulile de depunere a cererilor de participare la
selectie pentru selectia a 50 de scoli din mediul rural si a 100 de scoli din
mediul rural si urban - localitati mici si mijlocii (cele care au mai putin de
100.000 locuitori conform datelor ultimului recensamant).
2.1.1. Eligibilitatea solicitantilor: cine poate participa la selectie
Proiectul Phare 2003
Solicitantii reprezinta grupuri scolare care organizeaza invatamant
profesional si tehnic situate in mediul rural care solicita pentru prima data
participarea intr-un program Phare pentru invatamant profesional si tehnic si
care se regasesc in Lista aprobata de MEC pentru scoli eligibile din mediul
rural (in anexa);
Numarul maxim de grupuri scolare admise prin program pentru mediul rural
este 50.
Proiectele Phare 2004 - 2006
Solicitantii reprezinta grupuri scolare din mediul rural si urban -
localitati mici si mijlocii (cu mai putin de 100.000 locuitori conform datelor
ultimului recensamant) care organizeaza invatamant profesional si tehnic si
care solicita pentru prima data participarea intr-un program Phare TVET pentru
invatamant profesional si tehnic;
Numarul maxim de grupuri scolare admise prin program pentru localitati mici
si mijlocii este de 100.
Lista judetelor si a localitatilor mici si mijlocii este anexata.
NOTA:
Unitatile de invatamant din mediul rural pot aplica pentru ambele programe
de asistenta, respectiv Phare RO 2003 si Phare RO 2004 - 2006 dar nu pot fi
selectate decat in unul din programe.
2.1.2. Criterii de conformitate administrativa
(a) documentatia de participare la selectie este transmisa in plic sigilat
pana la data limita de depunere,
(b) documentatia de participare la selectie este transmisa in 1 original si
2 copii,
(c) documentatia de participare la selectie este completa,
(d) anexele sunt complete,
(e) documentatia de participare la selectie este editata in formatul cerut,
(f) documentatia de participare la selectie este semnata si stampilata de
unitatea scolara solicitanta,
(g) declaratiile cerute si certificatele sunt semnate si stampilate de
emitenti.
2.1.3. Criterii de eligibilitate si de relevanta
Criterii de eligibilitate:
Pentru scolile din mediul rural, aplicante in Phare TVET RO 2003
(1) sa fie o unitate de invatamant ce scolarizeaza in domeniul
invatamantului profesional si tehnic, din reteaua invatamantului de stat sau
particular acreditat, care depune o cerere de participare in proiectul Phare
TVET 2003, ca solicitant individual,
(2) sa fie inclusa in Lista scolilor din mediul rural, aprobata de MEC (in
anexa), sub rezerva dovedirii statutului de localitate din mediul rural la data
depunerii dosarului,
(3) sa prezinte cel putin un nivel de calificare in TVET (din trei
posibile: nivel 1 [scoala de arte si meserii], nivel 2 [an de completare -
scoala profesionala in lichidare], nivel 3 [invatamant liceal] - filiera
tehnologica, conform planului de scolarizare din anul 2003 - 2004,
(4) sa fie direct responsabila de pregatirea si managementul proiectului si
sa nu actioneze ca intermediar,
(5) sa se afle intr-o localitate in care evolutia demografica a populatiei
scolare (elevi inscrisi in invatamantul gimnazial, pe ani de studiu, in ultimii
5 ani) sa fie constanta sau in crestere,
(6) sa prezinte documente de proprietate asupra terenului si cladirilor
(Extras de Carte funciara eliberat de catre Biroul de Carte Funciara, Plan de
incadrare in zona si Plan de delimitare a proprietatii, vizate de catre Oficiul
Teritorial de Cadastru, Geodezie si Cartografie),
(7) profilul/domeniul scolii sa raspunda tendintelor de dezvoltare
economica a zonei sau scoala sa aiba capacitate de adaptare la aceste tendinte,
(8) sa existe in zona o infrastructura minima pentru a sustine oferta de
pregatire in TVET (drumuri de acces, zona electrificata, existenta
transportului curent),
(9) cel putin 90% din personalul de predare sa fie calificat.
Pentru scolile din mediul rural si urban - localitatile mici si mijlocii
(cu pana la 100.000 de locuitori conform ultimului recensamant), aplicante in
Phare TVET RO 2004 - 2006
(1) sa fie un grup scolar ce scolarizeaza in domeniul invatamantului
profesional si tehnic, din reteaua invatamantului de stat sau particular
acreditat, care depune o cerere de participare in proiectele Phare TVET 2004 -
2006, ca solicitant individual,
(2) sa functioneze in mediul rural sau urban - localitate mica sau mijlocie
(cu pana la 100.000 de locuitori conform ultimului recensamant),
(3) scolile aplicante din mediul rural sa prezinte cel putin un nivel de
calificare in anul 2003 - 2004, iar scolile aplicante din mediul urban sa
prezinte cel putin doua niveluri de calificare in TVET (din trei posibile:
nivel 1 [scoala de arte si meserii], nivel 2 [an de completare - scoala
profesionala in lichidare], nivel 3 [invatamant liceal] - filiera tehnologica,
conform planului de scolarizare pentru anii scolari 2003 - 2004 si 2004 - 2005
si a planului de dezvoltare a scolii,
(4) sa fie direct responsabil de pregatirea si managementul proiectului si
sa nu actioneze ca intermediar,
(5) sa se afle intr-o localitate in care evolutia demografica a populatiei
scolare (elevi inscrisi in invatamantul gimnazial, pe ani de studiu, in ultimii
5 ani) sa fie constanta sau in crestere,
(6) sa prezinte documente de proprietate asupra terenului si cladirilor
(Extras de Carte funciara eliberat de catre Biroul de Carte Funciara, Plan de
incadrare in zona si Plan de delimitare a proprietatii, vizate de catre Oficiul
Teritorial de Cadastru, Geodezie si Cartografie),
(7) profilul/domeniul scolii sa raspunda tendintelor de dezvoltare
economica a zonei sau scoala sa aiba capacitate de adaptare la aceste tendinte,
(8) cel putin 90% din personalul de predare sa fie calificat.
Criterii de relevanta (valabile atat pentru unitatile de invatamant care
aplica pentru Phare TVET RO 2003, cat si Phare TVET RO 2004 - 2006):
(1) oferta educationala: profilul scolii trebuie sa raspunda prioritatilor
de dezvoltare economica la nivel regional si local, stabilite prin Planurile
Regionale si Locale de Actiune pentru Invatamant.
(2) modul in care este adaptata oferta educationala la nevoile individuale
ale populatiei scolare: sunt relevante scolile care au preocupari pentru
adaptarea ofertei educationale in vederea integrarii elevilor cu deficiente
comportamentale, fizice sau psihice, precum si a acelora care se afla in
situatii de risc de marginalizare sociala (defavorizati economic si social, de
exemplu familii dezorganizate, tendinta de abandon, discriminare de sex sau
apartenenta etnica etc.).
(3) cultura organizationala, managementul si parteneriatul social: sunt
relevante scolile care vor demonstra pe baza planurilor de dezvoltare scolara o
misiune sociala clara si responsabilitati la nivel comunitar, precum si
existenta unor parteneriate sociale active. Sunt relevante scolile care
demonstreaza parteneriate stabile, de durata, precum si capacitatea de atragere
a fondurilor extrabugetare pentru imbunatatirea ofertei educationale.
(4) resurse umane si materiale: scolile vor demonstra facilitati de spatiu
si dotari corespunzatoare formarii profesionale, precum si personal didactic si
didactic auxiliar calificat. Sunt relevante scolile care demonstreaza o
politica coerenta si eficienta de investitii in resursele umane (motivare,
formare, promovare etc.) si materiale (amenajari, investitii in tehnologia
informationala, echipamente adaptate nivelului si specificului calificarilor
profesionale etc.).
(5) sprijin acordat de autoritatile locale pentru facilitarea investitiilor
si mentinerea in conditii calitative a capacitatii de scolarizare in
invatamantul profesional si tehnic. Scolile vor proba prin documente de
investitii, acorduri, proiecte de colaborare sau alte dovezi de parteneriat,
angajamentul autoritatilor locale in ce priveste realizarea investitiilor si
mentinerea capacitatii de scolarizare in invatamantul profesional si tehnic in
conditii de calitate a procesului educational. Este recomandabila prezentarea
unei hotarari a Consiliului Judetean, conforma responsabilitatilor legale in
vigoare, cu privire la sustinerea scolii pentru o perioada de 5 ani.
2.2. PROCEDURI. COMPLETAREA DOCUMENTATIEI SCOLII SOLICITANTE - CEREREA DE
PARTICIPARE LA SELECTIE
______________________________________________________________________________
| 2.2.1. Formularul de cerere de participare la selectie si documentatia
|
| necesara
|
|______________________________________________________________________________|
Solicitantii trebuie sa completeze formularul cererii de participare la
selectie anexat prezentului Ghid care este disponibil si pe pagina web a
Ministerului Educatiei si Cercetarii, www.edu.ro.
Solicitantii trebuie sa respecte formatul cererii, ordinea itemilor si
ordinea paginilor.
Solicitantii trebuie sa depuna cererea (cu toata documentatia anexata)
completata in limba romana.
Solicitantii trebuie sa furnizeze suficiente detalii pentru a asigura
claritatea informatiilor, cu accent asupra criteriilor de eligibilitate precum
si asupra urmatoarelor aspecte:
- oferta educationala
- modul in care este adaptata oferta educationala la nevoile individuale
- cultura organizationala, managementul si parteneriatul social
- resursele umane si materiale
- colaborarea cu autoritatile locale pentru facilitarea realizarii,
intretinerii si repararii investitiilor (infrastructura si echipamente) in
invatamantul profesional si tehnic
Documentele care insotesc cererea de participare la selectie (obligatorii,
cu exceptia situatiilor pentru care este prevazut altceva) sunt urmatoarele:
1. Copie dupa documentul de identitate a scolii (documente de infiintare,
certificate eliberate de ISJ care atesta infiintarea si functionarea);
2. Extras de carte funciara eliberat de catre Biroul de Carte Funciara;
3. Plan de incadrare in zona si plan de delimitare a proprietatii vizate de
catre Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie si Cartografie; aceste documente
se regasesc in documentatia cadastrala efectuata de catre Expert Cadastral
Autorizat;
4. Raport de autoevaluare aprobat de Autoritatea Locala respectiva*1);
5. Document eliberat de autoritatea locala prin care se atesta ca orasul in
care functioneaza scoala este in mediul urban si are pana la 100.000 locuitori,
conform ultimului recensamant, daca nu face parte din lista anexata realizata
pe baza ultimului recensamant (numai pentru scolile din mediul urban care
aplica in Programul Phare 2004 - 2006);
6. Document eliberat de ISJ privind evolutia demografica a populatiei
scolare (elevi inscrisi in invatamantul gimnazial, pe ani de studii, in ultimii
5 ani), din localitatea si zona din care scoala isi recruteaza populatia
scolara;
7. Copie a Planului de dezvoltare a scolii, in care sa fie inclusi anii
scolari 2003 - 2004 si 2004 - 2005;
8. Copie a Planului de scolarizare al unitatii de invatamant structurat pe
calificari si niveluri de educatie, pentru anii 2003 - 2004 si 2004 - 2005,
avizat de ISJ si CLDPS;
9. Rezultate financiare extrabugetare pe ultimii doi ani (2002 si 2003);
10. Declaratii de parteneriat intre scoala si autoritati locale/agenti
economici; alte declaratii vor fi atasate daca sunt disponibile;
11. Document eliberat de CLDPS conform caruia profilul/domeniul scolii
raspunde tendintelor de dezvoltare economica a zonei, conform PRAI si PLAI sau
are capacitatea de adaptare la aceste tendinte;
12. Planul de investitii al scolii pentru anul 2004, avizat de ISJ si autoritatea
locala;
13. CV-urile directorului scolii, al directorului adjunct - responsabil cu
invatamantul profesional si tehnic si al responsabilului ariei curriculare
<<Tehnologii>>;
14. Documente care atesta participarea la cursuri de formare continua a
personalului didactic si auxiliar;
15. Document eliberat de autoritatea locala prin care se atesta ca
localitatea din mediul rural are o infrastructura minima pentru a sustine
oferta de pregatire in TVET - drumuri de acces, zona electrificata, existenta
posibilitatilor de transport pentru elevi - (numai pentru scolile ce vor fi
selectate din mediul rural pentru Phare TVET 2003);
16. Declaratie semnata de conducerea scolii conform careia ponderea
personalului calificat in totalul personalului de predare este de minimum 90%
pentru anul scolar 2004 - 2005;
17. Aviz al ISJ sau al autoritatii pentru protectia copilului privind
capacitatea scolii de a furniza asistenta pentru integrarea elevilor cu nevoi
speciale (optional);
18. Dovada eliberata de autoritatea locala conform careia localitatea in
care functioneaza scoala are statut de mediu rural la data depunerii
documentatiei pentru selectie (numai pentru scolile ce vor fi selectate din
mediul rural pentru Phare TVET 2003).
------------
*1) Scolile selectate vor prezenta Certificatul de Urbanism si Raportul de
Expertiza Tehnica elaborat de un expert autorizat de Ministerul Lucrarilor
Publice si Locuintei, in termen de maxim 1 luna de la comunicarea faptului ca
au fost admise pentru a fi cuprinse in programe.
Documentele care insotesc Cererea de participare la selectie vor fi
prezentate in ordinea de mai sus si atasate la sumar in ordinea numerelor de
identificare, cu o coperta care sa contina lista anexelor.
______________________________________________________________________________
| 2.2.2. Unde si cum se trimit cererile de participare la selectie
|
|______________________________________________________________________________|
Dosarele de cerere (cererea + documentele insotitoare) vor fi depuse in
trei exemplare (1 original plus 2 copii).
Plicul care contine dosarul de cerere trebuie sa poarte numele complet al
solicitantului, adresa scolii, titlul proiectului (Phare TVET RO 2003 sau Phare
TVET RO 2004 - 2006), precum si mentiunea "A nu se deschide inainte de
sesiunea de evaluare".
Solicitantii trebuie sa verifice daca dosarul de cerere de participare la
selectie este complet, pe baza listei de verificare din formularul standard de
cerere.
Dosarele de cerere vor fi trimise in plic sigilat, prin posta recomandata
sau mesagerie expresa cu confirmare de primire sau inmanate personal
(aducatorului i se va elibera o confirmare de primire care va include data si
ora primirii, numar de inregistrare si semnatura) la:
Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, str.
Spiru Haret nr. 10 - 12, sector 1, cod 010176, Bucuresti, camera 52.
Cererile de participare la selectie trimise prin orice alte mijloace (ex:
fax sau e-mail), trimise la alte adrese sau trimise dupa termenul limita vor fi
respinse.
Cererile de participare la selectie completate de mana nu vor fi acceptate.
______________________________________________________________________________
| 2.2.3. Termenul limita
|
|______________________________________________________________________________|
Termenul limita pentru primirea cererilor de participare la selectie si a
documentatiei este 6 septembrie 2004 (data postei), ora 16.00.
Orice solicitare primita dupa termenul limita va fi respinsa.
2.3. EVALUAREA SI SELECTAREA CERERILOR DE PARTICIPARE LA SELECTIE
Toata documentatia solicitantilor va fi examinata si evaluata de catre
Comitetul National de Selectie conform urmatoarelor criterii:
(1) Conformitatea cererii
Se verifica daca cererea este completa, in acord cu grila de conformitate
administrativa.
(2) Eligibilitatea solicitantilor
Eligibilitatea solicitantului se stabileste conform criteriilor de
eligibilitate.
(3) Evaluarea relevantei documentatiilor solicitantilor
Evaluarea relevantei documentatiei solicitantilor va fi efectuata in
conformitate cu criteriile de relevanta continute in Grilele de Evaluare.
Neconformitatea cererii si neincadrarea in criteriile de eligibilitate
conduc la respingerea solicitarii.
Criteriile de conformitate si de eligibilitate sunt eliminatorii.
Documentatia care nu intruneste aceste criterii este exclusa de la etapa
evaluarii criteriilor de relevanta.
La evaluarea relevantei documentatiei solicitantilor va rugam luati nota de
urmatoarele informatii importante:
Nota privind Punctajul
Evaluarea relevantei se face pe baza criteriilor de relevanta,
subcriteriilor si punctajelor descrise in Grila de evaluare. Fiecarui
subcriteriu ii corespunde un punctaj intre 1 si 5 in concordanta cu urmatoarele
recomandari:
1 = foarte slab; 2 = slab; 3 = acceptabil; 4 = bun; 5 = foarte bun.
Se va efectua un total al punctajului pentru fiecare solicitant.
Selectia scolilor se va face in ordinea descrescatoare a punctajului total
obtinut, la nivel de regiune.
2.4. INFORMATII PRIVIND DECIZIA DE SELECTIE A UNITATILOR DE INVATAMANT CARE
VOR PARTICIPA LA PROGRAM
Solicitantii vor fi informati in scris de catre Ministerul Educatiei si
Cercetarii despre decizia referitoare la cererea lor. Decizia de a respinge o
cerere de participare la selectie va avea la baza unul din urmatoarele motive:
- Cererea a fost primita dupa data de inchidere a licitatiei;
- Dosarul de cerere este neconform administrativ sau nu este conform
conditiilor de eligibilitate prestabilite;
- Cererea nu a fost completata conform precizarilor din prezentul ghid;
- Cererea a fost scrisa de mana;
- Calitatea documentatiei prezentate nu a intrunit punctajul care sa
permita incadrarea in numarul de scoli stabilit.
Lista definitiva a scolilor selectate este aprobata de Ministrul Educatiei
si Cercetarii prin ordin.
Lista abrevierilor:
ADR - Agentia de Dezvoltare Regionala
AJOFM - Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca
CJ - Consiliul Judetean
CLDPS - Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social
CNDIPT - Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si
Tehnic
ISJ - Inspectoratul Scolar Judetean
MEC - Ministerul Educatiei si Cercetarii
MIE - Ministerul Integrarii Europene
TVET - Invatamant Profesional si Tehnic
PRAI - Plan Regional de actiune pentru Invatamant Profesional si Tehnic,
elaborat in Phare 2001
PLAI - Plan Local (judetean) de actiune pentru Invatamant Profesional si
Tehnic, elaborat in Phare 2001
Anexe:
- Formular de cerere de participare la selectie
- Grilele de Evaluare a unitatilor de invatamant pentru Phare TVET RO 2003
si respectiv Phare TVET RO 2004 - 2006
- Grila de conformitate administrativa
- Lista scolilor eligibile din mediul rural aprobate de MEC
- Lista judetelor si a localitatilor mici si mijlocii
MODEL
RAPORT de AUTOEVALUARE
a starii infrastructurii si a instalatiilor din cladirile aflate in folosinta
scolii
Unitatea de invatamant:
I. ANALIZA SITUATIEI EXISTENTE
DOCUMENTE LEGALE SI CONSTATARI DIRECTE (LA AMPLASAMENT)
_
|_| Statut juridic al proprietatii asupra infrastructurii scolii
conform:
Extras de carte funciara eliberat de catre Biroul de Carte Funciara
_
|_| Amplasament
- adresa postala:
- incadrare in localitate (zona) - conform plan incadrare in zona
anexat
- dimensiuni teren - conform plan de situatie anexat
- S teren = ...................
- vecinatati:
- Nord - .....................................
- Sud - ......................................
- Est - ......................................
- Vest - .....................................
- orientare (puncte cardinale - conform plan de situatie anexat)
- accese pietonale si auto: ......................
_
|_| Functiune
- initiala (la construire): ......................
- actuala: .......................................
_
|_| Capacitati functionale:
- Scoala
- numar sali de clasa ........................
- numar de laboratoare .......................
- numar de ateliere ..........................
- suprafata construita .......................
- suprafata desfasurata ......................
- spatii functionale:
- spatii invatamant - ....................
- spatii anexa - .........................
- numar total elevi ..........................
- numar de elevi/sala clasa ..................
- numar clase paralele/schimb ................
- numar de schimburi .........................
- mp util/elev/schimb maxim ..................
- mc util/elev/schimb maxim ..................
- mc curte/elev/schimb maxim .................
_
|_| Asigurarea cu utilitati:
- existent
- energie electrica - ........................
- sistem de incalzire - ......................
- apa potabila si de incendiu - ..............
- colectare ape pluviale si uzate
menajere - .................................
- gaz - ......................................
- posibilitate de asigurare (in prezent si viitor)
- alimentare cu apa - ........................
- colectare ape uzate menajere - .............
_
|_| Situatia bazei materiale (inventariere mobilier si echipament didactic)
Obiect - buc. cantitate uzura %
__________________________________________________
catedre ......... .......
__________________________________________________
banci ......... .......
__________________________________________________
table ......... .......
__________________________________________________
II. CONTINUT
DATE TEHNICE ALE INVESTITIEI
_
|_| Solutia de reabilitare solicitata
- ................................................
_
|_| Amplasament
- adresa postala:
- incadrare in localitate (zona) - conform Certificat de
Urbanism nr. ............*1)
- dimensiuni teren - conform plan situatie anexat
- lungime ....................................
- latime .....................................
- suprafata ..................................
- front la strada ............................
- vecinatati:
- Nord - .....................................
- Sud - ......................................
- Est - ......................................
- Vest - .....................................
_
|_| Proiectantul va rezolva urmatoarele elemente urbanistice,
in concordanta cu legislatia urbanistica in vigoare:
- distantele fata de limitele terenului si de celelalte
constructii existente pe amplasament
- orientare (puncte cardinale)
- accese pietonale si auto
_
|_| Functiune propusa
- ................................................
_
|_| Capacitati functionale:
Scoala
- capacitatea scolii (numar sali de clasa/laboratoare/ateliere)
.............
- spatii functionale:
- spatii invatamant - ........................
- spatii anexa - .............................
- numar total de elevi ...........................
- numar clase paralele/numar schimburi ...........
- numar de schimburi .............................
- numar elevi/schimb maxim .......................
- numar de elevi/sala clasa ......................
- mp util/elev/schimb maxim ......................
- mc util/elev/schimb maxim ......................
- mp curte/elev/schimb maxim .....................
_
|_| Proiectantul va rezolva asigurarea cu urmatoarele utilitati
(daca e cazul):
- alimentarea cu energie electrica
- alimentarea cu apa potabila
- alimentarea cu gaz
- crearea rezervei pentru incendiu
- evacuarea apelor menajere uzate si pluviale
- sistem de incalzire
- colectarea si evacuarea deseurilor menajere
APROBAT DE,
Nume ..................................... Semnatura si stampila
Functie ..................................
Autoritatea locala .......................
RAPORTUL A FOST ELABORAT PE BAZA EVALUARII NEVOILOR SCOLII
CERTIFICAT DE,
Nume ..................................... Semnatura si stampila
Functie ..................................
------------
*1) Certificatul de Urbanism va fi prezentat dupa selectie, numai de
scolile care vor fi selectate.
ANEXE la prezentul RAPORT
I. ANEXE SCRISE
II. ANEXE DESENATE
1. Plan de incadrare in zona si plan de delimitare a proprietatii vizate de
catre Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie si Cartografie
2. Releveu
Proiectantul va urmari incadrarea documentatiei in "NORME EDUCATIONALE
REPUBLICANE PENTRU PROIECTAREA SCOLILOR SI FUNCTIUNILOR ANEXA" elaborate
de MEN in anul 2000, precum si a normelor si normativelor tehnice in vigoare.
Program arhitectural de proiectare EXEMPLU
Unitatea scolara: .........................
Solutia: ..................................
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
C - Capacitatea/unitate
N - Nr. unitati
S - Suprafata/unitate
______________________________________________________________________________
| Destinatia spatiilor | C | N | S |Total | Observatii
|
| | | | |suprafata| (exemplu)
|
| | | | |utila |
|
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| A. Spatii existente | | | | |
|
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| Sali clasa | | | | | Centuri beton armat
|
| Laboratoare | | | | | Refacere sarpanta
|
| Ateliere | | | | | Refacere planseu lemn
|
| | | | | | Remediere crapaturi
|
| | | | | | zidarie
|
| Cancelarie | | | | | Refacere sobe
|
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| B. Spatii refunctionalizate | | | | | |
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| 1. Zone educationale | | | | |
|
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| Sali clasa standard | | | | | Tavane +
compartimentari|
| | | | | | gips carton
|
| Sali clasa speciale | | | | | Tencuieli partiale,
|
| | | | | | zugraveli
|
| Laboratoare | | | | | Revizuire tamplarie,
|
| | | | | | pardoseli linoleum
|
| Ateliere | | | | | Banci, scaune, table,
|
| | | | | | cuiere
|
|______________________________|___|___|___|_________|
|
| 2. Zone needucationale | | | | |
|
| | | | | |
|
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| Birouri cancelarie + director| | | | | |
| Depozit material didactic | | | | |
|
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| 3. Utilitati | | | | | Put pentru apa (forat)
|
| | | | | | cu pompa si hidrofor
|
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| C. Spatii aditionale | | | | |
|
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| 1. Grup sanitar elevi | | | | | Amplasat in exteriorul
|
| | | | | | cladirii alcatuit din 6
|
| | | | | | cabine cu bazin
|
| | | | | | vidanjabil
|
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| 2. Magazie lemne | | | | | Amplasata in exteriorul
|
| | | | | | cladirii
|
|______________________________|___|___|___|_________|_________________________|
| Suprafata utila | |
|
| Suprafata utila scoala | |
|
| Suprafata circulatie si pereti | |
|
| Suprafata totala (desfasurata) | |
|
| cladire scoala | |
|
|__________________________________________|_________|_________________________|
ANEXA 3.1*)
*) Anexa nr. 3.1 este reprodusa in facsimil.
Grila de evaluare a unitatilor de invatamant pentru programul Phare TVET RO
2003 - criterii de eligibilitate si de relevanta
______________________________________________________________________________
| Criterii de | Documente relevante |Documente| Admis/
|Verificat|
| eligibilitate | solicitate |furnizate| Respins |de, la
|
| | | | |(data)
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| I. Unitate de | Documentul de | | |
|
| invatamant ce | infiintare a scolii si| | |
|
| scolarizeaza | documente ulterioare | | |
|
| invatamant profesional| de modificare | | |
|
| si tehnic din reteaua | Planul de scolarizare | | |
|
| invatamantului de stat| avizat de ISJ si CLDPS| | |
|
| sau particular | pentru anii | | |
|
| acreditat, solicitant | 2003 - 2004 si | | |
|
| individual | 2004 - 2005 | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| II. Scoala sa apartina| Cerere de participare | | |
|
| mediului rural | la selectie | | |
|
| (conform Listei | Documentul de | | |
|
| scolilor din mediul | infiintare a scolii si| | |
|
| rural, aprobata de | documente ulterioare | | |
|
| MEC), sub rezerva | de modificare | | |
|
| dovedirii statutului | Dovada eliberata de | | |
|
| de localitate rurala | autoritatea locala | | |
|
| la data depunerii | conform careia | | |
|
| dosarului | localitatea in care | | |
|
| | functioneaza scoala | | |
|
| | are statut de mediu | | |
|
| | rural la data | | |
|
| | depunerii | | |
|
| | documentatiei pentru | | |
|
| | selectie | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| III. Unitatea de | Planul de scolarizare | | |
|
| invatamant are cel | avizat de ISJ si CLDPS| | |
|
| putin un nivel de | pentru anii | | |
|
| calificare in anul | 2003 - 2004 si | | |
|
| scolar 2003 - 2004 | 2004 - 2005 | | |
|
| | Planul de dezvoltare | | |
|
| | a scolii | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| IV. Scoala este direct| Cerere de participare | | |
|
| responsabila de | la selectie | | |
|
| pregatirea si | | | |
|
| managementul | | | |
|
| activitatilor si nu | | | |
|
| actioneaza ca | | | |
|
| intermediar | | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| V. Evolutia | Document eliberat de | | | |
| demografica a | ISJ privind evolutia | | |
|
| populatiei scolare din| demografica a | | |
|
| localitatea sau zona | populatiei scolare | | |
|
| de resedinta a scolii | (elevi inscrisi in | | |
|
| este constanta sau in | invatamantul | | |
|
| crestere | gimnazial, pe ani de | | |
|
| | studiu, in ultimii 5 | | |
|
| | ani) a localitatii si | | |
|
| | a zonei din care | | |
|
| | scoala isi recruteaza | | |
|
| | populatia scolara | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| VI. Scoala prezinta | Extras de carte | | |
|
| documente care atesta | funciara eliberat de | | |
|
| proprietatea asupra | catre Biroul de Carte | | |
|
| terenului si | Funciara | | |
|
| cladirilor | | | |
|
| | Plan de incadrare in | | |
|
| | zona si plan de | | | |
| | delimitare a | | |
|
| | proprietatii vizate | | |
|
| | de catre Oficiul | | |
|
| | Teritorial de | | |
|
| | Cadastru, Geodezie si | | |
|
| | Cartografie; aceste | | |
|
| | documente se regasesc | | |
|
| | in documentatia | | |
|
| | cadastrala efectuata | | |
|
| | de catre un Expert | | |
|
| | Cadastral Autorizat | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| VII. Profilul/domeniul| Document eliberat de | | |
|
| scolii raspunde | CLDPS conform caruia | | |
|
| tendintelor de | profilul/domeniul | | |
|
| dezvoltare economica | scolii raspunde | | |
|
| a zonei sau scoala | tendintelor de | | |
|
| are capacitate de | dezvoltare economica, | | |
|
| adaptare la aceste | conform PRAI si PLAI | | | |
| tendinte | sau are capacitatea de| | |
|
| | adaptare la aceste | | |
|
| | tendinte | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| VIII. Sa existe o | Document eliberat de | | |
|
| infrastructura minima | autoritatea locala | | |
|
| pentru a sustine | prin care se atesta ca| | |
|
| oferta de pregatire | localitatea din mediul| | |
|
| in TVET (drumuri de | rural are o | | |
|
| acces, zona | infrastructura minima | | |
|
| electrificata, | pentru a sustine | | |
|
| existenta | oferta de pregatire in| | |
|
| transportului | TVET - drumuri de | | |
|
| pentru elevi) | acces, zona | | |
|
| | electrificata, | | |
|
| | existenta | | |
|
| | posibilitatilor de | | |
|
| | transport pentru | | |
|
| | elevi) | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| IX. Cel putin 90% din | Cerere de participare | | |
|
| personalul de predare | la selectie | | |
|
| sa fie calificat | Declaratie semnata de | | |
|
| | conducerea scolii | | |
|
| | conform careia | | |
|
| | ponderea personalului | | |
|
| | calificat in totalul | | |
|
| | personalului de | | |
|
| | predare este de | | |
|
| | minimum 90% pentru | | |
|
| | anul scolar | | |
|
| | 2004 - 2005 | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| Criterii de relevanta | Documente relevante | Punctaj
|Comentarii|Verificat|
| | solicitate | intrunit| |de, la
|
| | | | |(data)
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| I. oferta | | | |
|
| educationala: | | | |
|
| | | | |
|
| 1.1. oferta scolii | Planul de scolarizare | | | |
| este relevanta pentru | avizat de ISJ si CLDPS| | |
|
| prioritatile de | pentru anii | | |
|
| dezvoltare regionale | 2003 - 2004 si | | |
|
| si locale - 5 p | 2004 - 2005 | | |
|
| | Planul de dezvoltare | | |
|
| | a scolii | | |
|
| | Declaratii de | | |
|
| | parteneriat intre | | |
|
| | scoala si autoritati | | |
|
| | locale/agenti | | |
|
| | economici | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| II. modul in care este| | | |
|
| adaptata oferta | | | |
|
| educationala la | | | |
|
| nevoile individuale | | | |
|
| ale populatiei | | | |
|
| scolare: | | | |
|
| | | | | |
| 2.1. scoala are | Documente care atesta | | |
|
| preocupari pentru | parteneriatul scolii | | |
|
| integrarea elevilor | cu diferite | | |
|
| care prezinta risc | organizatii, | | |
|
| de marginalizare | institutii, agenti | | |
|
| sociala | economici | | |
|
| (defavorizati | Aviz al ISJ sau al | | |
|
| economic si social, | autoritatii pentru | | |
|
| de ex. familii | protectia copilului | | |
|
| dezorganizate, | privind capacitatea | | |
|
| tendinta de abandon, | scolii de a furniza | | |
|
| discriminare de sex | asistenta pentru | | |
|
| sau apartenenta | integrarea elevilor | | |
|
| etnica) - 5 p | cu nevoi speciale | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| III. cultura | | | |
|
| organizationala, | | | |
|
| managementul si | | | |
|
| parteneriatul social | | | | |
| | | | |
|
| 3.1. prezenta in | Planul de dezvoltare | | |
|
| planul de dezvoltare a| a scolii | | |
|
| scolii a unei | | | |
|
| misiuni sociale | | | |
|
| clare si a unor | | | |
|
| responsabilitati la | | | |
|
| nivel comunitar - 5 p | | | |
|
| | | | |
|
| 3.2. capacitatea de | Rezultate financiare | | |
|
| atragere a | extrabugetare pe | | |
|
| fondurilor | ultimii doi ani | | |
|
| extrabugetare | (2002 si 2003) | | |
|
| (venituri | | | |
|
| extrabugetare si | | | |
|
| sursele lor obtinute | | | |
|
| in ultimii doi ani) | | | |
|
| - 5 p | | | |
|
| | | | |
|
| 3.3. conducerea scolii| CV-ul directorului | | |
|
| face dovada unui | scolii, al | | |
|
| management eficient, | directorului adjunct | | |
|
| constand in actiuni | responsabil cu | | |
|
| inovatoare, bune | invatamantul | | |
|
| rezultate ale | profesional si tehnic | | |
|
| elevilor, initiative | si al responsabilului | | |
|
| ale personalului | ariei curriculare | | |
|
| didactic, consultarea | "tehnologii" | |
| |
| sistematica si | Cerere de participare | | |
|
| continua a parintilor,| la selectie | | |
|
| participarea in | Documente care atesta | | |
|
| proiecte locale, | parteneriatul scolii | | |
|
| nationale si | cu diferite | | |
|
| internationale) - 5 p | organizatii, | | |
|
| | institutii, agenti | | |
|
| | economici | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| IV. resurse umane si | | | |
|
| materiale: | | | |
|
| | | | |
|
| 4.1. profesori si | Cerere de participare | | | |
| instructori calificati| la selectie | | |
|
| - 5 p | | | |
|
| | | | |
|
| 4.2. o politica de | - plan de dezvoltare a| | |
|
| investitie in resurse | resurselor umane - | | |
|
| umane (motivare, | capitol in Planul de | | |
|
| formare, promovare | dezvoltare a scolii | | |
|
| etc.) - 5 p | Documente care atesta | | |
|
| | participarea la | | |
|
| | cursuri de formare | | |
|
| | continua a | | |
|
| | personalului didactic | | |
|
| | si auxiliar | | |
|
| | CV-ul directorului | | |
|
| | scolii, al | | |
|
| | directorului adjunct | | |
|
| | responsabil cu | | |
|
| | invatamantul | | |
|
| | profesional si tehnic | | | |
| | si al responsabilului | | |
|
| | ariei curriculare | | |
|
| | "tehnologii" | |
| |
| | | | |
|
| 4.3. facilitati de | Cerere de participare | | |
|
| spatiu si dotari | la selectie | | |
|
| corespunzatoare | | | |
|
| formarii profesionale | | | |
|
| - 5 p | | | |
|
| | | | |
|
| 4.4. local adecvat si | Raport de autoevaluare| | |
|
| intretinut - 5 p | a starii | | |
|
| | infrastructurii si a | | |
|
| | instalatiilor din | | |
|
| | cladirile aflate in | | |
|
| | folosinta scolii | | |
|
| | | | |
|
| 4.5. o politica de | Planul de investitii | | |
|
| investitie in | al scolii pentru anul | | | |
| resurse materiale | 2004 cu avizul ISJ si | | |
|
| (amenajari, | autoritatii locale | | |
|
| investitie in | | | |
|
| tehnologie | | | |
|
| informationala, | | | |
|
| echipamente adaptate | | | |
|
| nivelului de | | | |
|
| calificare etc.) - 5 p| | | |
|
| | | | |
|
| 4.6. scoala se | Planul de investitii | | |
|
| preocupa de gasirea | al scolii pentru anul | | |
|
| unor surse alternative| 2004 cu avizul ISJ si | | |
|
| de finantare pentru | autoritatii locale | | |
|
| completarea bazei | | | |
|
| materiale - 5 p | | | |
|
| | | | |
|
| 4.7. scoala detine | Raport de autoevaluare| | |
|
| raport de autoevaluare| a starii | | |
|
| a starii | infrastructurii | | |
|
| infrastructurii si a | | | |
|
| instalatiilor - 5 p | | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| V. sprijin acordat de | Declaratii de | | |
|
| autoritatile locale | parteneriat intre | | |
|
| pentru facilitarea | scoala si autoritati | | |
|
| investitiilor in | locale/agenti | | |
|
| invatamantul | economici; alte | | |
|
| profesional si tehnic:| declaratii vor fi | | |
|
| scolile vor proba prin| atasate daca sunt | | |
|
| documente de | disponibile | | |
|
| investitii, acorduri, | Document eliberat de | | |
|
| proiecte de colaborare| CLDPS conform caruia | | |
|
| sau alte dovezi ale | profilul/domeniul | | |
|
| parteneriatului | scolii raspunde | | |
|
| angajamentul | tendintelor de | | |
|
| autoritatilor locale | dezvoltare economica | | |
|
| in ce priveste | a zonei, conform PRAI | | |
|
| investitiile in | si PLAI sau are | | |
|
| invatamantul | capacitatea de | | |
|
| profesional si tehnic | adaptare la aceste | | |
|
| - 5 p | tendinte | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
ANEXA 3.2*)
*) Anexa nr. 3.2 este reprodusa in facsimil.
Grila de evaluare a unitatilor de invatamant pentru programul Phare TVET RO
2004 - 2006 - criterii de eligibilitate si de relevanta
______________________________________________________________________________
| Criterii de | Documente relevante |Documente| Admis/
|Verificat|
| eligibilitate | solicitate |furnizate| Respins |de, la
|
| | | | |(data)
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| I. Grup scolar care | Documentul de | | | |
| scolarizeaza | infiintare a scolii si| | |
|
| invatamant profesional| documente ulterioare | | |
|
| si tehnic din reteaua | de modificare | | |
|
| invatamantului de stat| Planul de scolarizare | | |
|
| sau particular | avizat de ISJ si CLDPS| | |
|
| acreditat, solicitant | pentru anii | | |
|
| individual | 2003 - 2004 si | | |
|
| | 2004 - 2005 | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| II. Scoala sa apartina| Cerere de participare | | |
|
| mediului rural sau | la selectie | | |
|
| mediului urban - | Documentul de | | |
|
| localitate mica sau | infiintare a scolii si| | |
|
| mijlocie (cu pana la | documente ulterioare | | |
|
| 100.000 locuitori, | de modificare | | |
|
| conform ultimului | Document eliberat de | | |
|
| recensamant) | autoritatea locala | | |
|
| | prin care se atesta ca| | |
|
| | orasul din care face | | | |
| | parte scoala are pana | | |
|
| | la 100.000 locuitori, | | |
|
| | conform ultimului | | |
|
| | recensamant, daca nu | | |
|
| | face parte din lista | | |
|
| | anexata pentru mediul | | |
|
| | urban | | |
|
| | Dovada eliberata de | | |
|
| | autoritatea locala | | |
|
| | conform careia | | |
|
| | localitatea in care | | |
|
| | functioneaza scoala | | |
|
| | are statut de mediu | | |
|
| | rural la data | | |
|
| | depunerii | | |
|
| | documentatiei pentru | | |
|
| | selectie | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| III. Unitatea de | Planul de scolarizare | | | |
| invatamant are cel | avizat de ISJ si CLDPS| | |
|
| putin doua niveluri | pentru anii | | |
|
| de calificare (pentru | 2003 - 2004 si | | |
|
| scolile din mediul | 2004 - 2005 | | |
|
| urban) sau cel putin | Plan de dezvoltare a | | |
|
| un nivel de calificare| scolii | | |
|
| (pentru scolile din | | | |
|
| mediul rural) conform | | | |
|
| planului de | | | |
|
| scolarizare pe anii | | | |
|
| 2003 - 2004 si | | | |
|
| 2004 - 2005 | | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| IV. Scoala este direct| Cerere de participare | | |
|
| responsabila de | la selectie | | |
|
| pregatirea si | | | |
|
| managementul | | | |
|
| activitatilor si nu | | | |
|
| actioneaza ca | | | |
|
| intermediar | | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| V. Evolutia | Document eliberat de | | |
|
| demografica a | ISJ privind evolutia | | |
|
| populatiei scolare din| demografica a | | |
|
| localitatea sau zona | populatiei scolare | | |
|
| de resedinta a scolii | (elevi inscrisi in | | |
|
| este constanta sau in | invatamantul | | |
|
| crestere | gimnazial, pe ani de | | |
|
| | studiu, in ultimii 5 | | |
|
| | ani) a localitatii si | | |
|
| | a zonei din care | | |
|
| | scoala isi recruteaza | | |
|
| | populatia scolara | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| VI. Scoala prezinta | Extras de carte | | |
|
| documente care atesta | funciara eliberat de | | |
|
| proprietatea asupra | catre Biroul de Carte | | |
|
| terenului si | Funciara | | |
|
| cladirilor | | | |
|
| | Plan de incadrare in | | |
|
| | zona si plan de | | | |
| | delimitare a | | |
|
| | proprietatii vizate de| | |
|
| | catre Oficiul | | |
|
| | Teritorial de | | |
|
| | Cadastru, Geodezie si | | |
|
| | Cartografie; aceste | | |
|
| | documente se regasesc | | |
|
| | in documentatia | | |
|
| | cadastrala efectuata | | |
|
| | de catre Expert | | |
|
| | Cadastral Autorizat; | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| VII. Profilul/domeniul| Document eliberat de | | |
|
| scolii raspunde | CLDPS conform caruia | | |
|
| tendintelor de | profilul/domeniul | | |
|
| dezvoltare economica | scolii raspunde | | |
|
| a zonei sau scoala | tendintelor de | | |
|
| are capacitate de | dezvoltare economica, | | |
|
| adaptare la aceste | conform PRAI si PLAI | | | |
| tendinte | sau are capacitatea de| | |
|
| | adaptare la aceste | | |
|
| | tendinte | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| VIII. Cel putin 90% | Cerere de participare | | |
|
| din personalul de | la selectie | | |
|
| predare sa fie | Declaratie semnata de | | |
|
| calificat | conducerea scolii | | |
|
| | conform careia | | |
|
| | ponderea personalului | | |
|
| | calificat in totalul | | |
|
| | personalului de | | |
|
| | predare este de | | |
|
| | minimum 90% pentru | | |
|
| | anul scolar | | |
|
| | 2004 - 2005 | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| Criterii de relevanta | Documente relevante | Punctaj
|Comentarii|Verificat|
| | solicitate | intrunit| |de, la
|
| | | | |(data)
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| I. oferta | | | |
|
| educationala: | | | |
|
| | | | |
|
| 1.1. oferta scolii | Planul de scolarizare | | |
|
| este relevanta pentru | avizat de ISJ si CLDPS| | |
|
| prioritatile de | pentru anii | | |
|
| dezvoltare regionale | 2003 - 2004 si | | |
|
| si locale - 5 p | 2004 - 2005 | | |
|
| | Planul de dezvoltare | | |
|
| | al scolii | | |
|
| | Declaratii de | | |
|
| | parteneriat intre | | |
|
| | scoala si autoritati | | |
|
| | locale/agenti | | |
|
| | economici | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| II. modul in care este| | | |
|
| adaptata oferta | | | |
|
| educationala la | | | |
|
| nevoile individuale | | | |
|
| ale populatiei | | | |
|
| scolare: | | | |
|
| | | | |
|
| 2.1. scoala are | Documente care atesta | | |
|
| preocupari pentru | parteneriatul scolii | | |
|
| integrarea elevilor | cu diferite | | |
|
| care prezinta risc de | organizatii, | | |
|
| marginalizare sociala | institutii, agenti | | |
|
| (defavorizati | economici | | |
|
| economic si social, | Aviz al ISJ sau al | | |
|
| de ex. familii | autoritatii pentru | | |
|
| dezorganizate, | protectia copilului | | |
|
| tendinta de abandon, | privind capacitatea | | |
|
| discriminare de sex | scolii de a furniza | | |
|
| sau apartenenta | asistenta pentru | | |
|
| etnica) - 5 p | integrarea elevilor cu| | |
|
| | nevoi speciale | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| III. cultura | | | | |
| organizationala, | | | |
|
| managementul si | | | |
|
| parteneriatul social | | | |
|
| | | | |
|
| 3.1. prezenta in | Planul de dezvoltare | | |
|
| planul de dezvoltare a| al scolii | | |
|
| scolii a unei misiuni | | | |
|
| sociale clare si a | | | |
|
| unor responsabilitati | | | |
|
| la nivel comunitar | | | |
|
| - 5 p | | | |
|
| | | | |
|
| 3.2. capacitatea de | Rezultate financiare | | |
|
| atragere a fondurilor | extrabugetare pe | | |
|
| extrabugetare | ultimii doi ani | | |
|
| (venituri | (2002 si 2003) | | |
|
| extrabugetare si | | | |
|
| sursele lor obtinute | | | |
|
| in ultimii doi ani) - | | | | |
| 5 p | | | |
|
| | | | |
|
| 3.3. conducerea scolii| CV-ul directorului | | |
|
| face dovada unui | scolii, al | | |
|
| management eficient, | directorului adjunct | | |
|
| constand in actiuni | responsabil cu | | |
|
| inovatoare, bune | invatamantul | | |
|
| rezultate ale | profesional si tehnic | | |
|
| elevilor, initiative | si al responsabilului | | |
|
| ale personalului | ariei curriculare | | |
|
| didactic, consultarea | "tehnologii" | |
| |
| sistematica si | Cerere de participare | | |
|
| continua a parintilor,| la selectie | | |
|
| participarea in | Documente care atesta,| | |
|
| proiecte locale, | parteneriatul scolii | | |
|
| nationale si | cu diferite | | |
|
| internationale) - 5 p | organizatii, | | |
|
| | institutii, agenti | | |
|
| | economici | | | |
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| IV. resurse umane si | | | |
|
| materiale: | | | |
|
| | | | |
|
| 4.1. profesori si | Cerere de participare | | |
|
| instructori | la selectie | | |
|
| calificati - 5 p | | | |
|
| | | | |
|
| 4.2. o politica de | - plan de dezvoltare a| | |
|
| investitie in | resurselor umane - | | |
|
| resurse umane | capitol in Planul de | | |
|
| (motivare, formare, | dezvoltare a scolii | | |
|
| promovare etc.) - 5 p | Documente care atesta | | |
|
| | participarea la | | |
|
| | cursuri de formare | | |
|
| | continua a | | |
|
| | personalului didactic | | |
|
| | si auxiliar | | |
|
| | CV-ul directorului | | |
|
| | scolii, al | | |
|
| | directorului adjunct | | |
|
| | responsabil cu | | |
|
| | invatamantul | | |
|
| | profesional si tehnic | | |
|
| | si al responsabilului | | |
|
| | ariei curriculare | | |
|
| | "tehnologii" | |
| |
| | | | |
|
| 4.3. facilitati de | Cerere de participare | | |
|
| spatiu si dotari | la selectie | | |
|
| corespunzatoare | | | |
|
| formarii | | | |
|
| profesionale - 5 p | | | |
|
| | | | |
|
| 4.4. local adecvat si | Raport de autoevaluare| | |
|
| intretinut - 5 p | a starii | | |
|
| | infrastructurii si a | | |
|
| | instalatiilor din | | |
|
| | cladirile aflate in | | |
|
| | folosinta scolii | | |
|
| | | | |
|
| 4.5. o politica de | Planul de investitii | | |
|
| investitie in | al scolii pentru anul | | |
|
| resurse materiale | 2004 cu avizul ISJ si | | |
|
| (amenajari, investitie| autoritatii locale | | |
|
| in tehnologie | | | |
|
| informationala, | | | |
|
| echipamente adaptate | | | |
|
| nivelului de | | | |
|
| calificare etc.) - 5 p| | | |
|
| | | | |
|
| 4.6. scoala se | Planul de investitii | | |
|
| preocupa de gasirea | al scolii pentru anul | | |
|
| unor surse alternative| 2004 cu avizul ISJ si | | |
|
| de finantare pentru | autoritatii locale | | |
|
| completarea bazei | | | |
|
| materiale - 5 p | | | |
|
| | | | |
|
| 4.7. scoala detine | Raport de autoevaluare| | |
|
| raport de autoevaluare| a starii | | | |
| a starii | infrastructurii | | |
|
| infrastructurii si a | | | |
|
| instalatiilor - 5 p | | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
| V. sprijin acordat de | Declaratii de | | |
|
| autoritatile locale | parteneriat intre | | |
|
| pentru facilitarea | scoala si autoritati | | |
|
| investitiilor in | locale/agenti | | |
|
| invatamantul | economici; alte | | |
|
| profesional si tehnic:| declaratii vor fi | | |
|
| scolile vor proba prin| atasate daca sunt | | |
|
| documente de | disponibile | | |
|
| investitii, acorduri, | Document eliberat de | | |
|
| proiecte de colaborare| CLDPS conform caruia | | |
|
| sau alte dovezi ale | profilul/domeniul | | |
|
| parteneriatului | scolii raspunde | | |
|
| angajamentul | tendintelor de | | |
|
| autoritatilor locale | dezvoltare economica | | |
|
| in ce priveste | a zonei, conform PRAI | | | |
| investitiile in | si PLAI sau are | | |
|
| invatamantul | capacitatea de | | |
|
| profesional si tehnic | adaptare la aceste | | |
|
| - 5 p | tendinte | | |
|
|_______________________|_______________________|_________|__________|_________|
ANEXA 4*)
*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
MINISTERUL INTEGRARII EUROPENE MINISTERUL EDUCATIEI SI
CERCETARII
Proiectele Phare RO 2003 si Phare RO 2004 - 2006
COEZIUNE ECONOMICA si SOCIALA
COMPONENTA INVATAMANT PROFESIONAL SI TEHNIC
Cerere de Participare la Selectie - FORMULAR
______________________________________________________________________________
| Denumirea solicitantului: |
|
|__________________________________|___________________________________________|
______________________
| Dosar Nr. |
|
|____________|_________|
(numai pentru uz
intern)
________________________
Regiunea de dezvoltare ...............................
__
Scoala din mediul rural, aplicanta pentru Phare 2003 - bifati aici
|__|
__
Scoala din mediul rural sau urban - localitate mica - bifati aici
|__|
sau mijlocie, aplicanta pentru Phare 2004 - 2006
I. SOLICITANTUL
1. Identitate
______________________________________________________________________________
| Denumirea legala completa |
|
| (numele scolii): |
|
|____________________________|_________________________________________________|
| Codul fiscal |
|
|____________________________|_________________________________________________|
| Adresa oficiala: |
|
|____________________________|_________________________________________________|
| Adresa postala: |
|
|____________________________|_________________________________________________|
| Reprezentant: |
|
|____________________________|_________________________________________________|
| Telefon nr.: |
|
|____________________________|_________________________________________________|
| Fax nr.: |
|
|____________________________|_________________________________________________|
| Adresa E-mail: | |
|____________________________|_________________________________________________|
| Web site: |
|
|____________________________|_________________________________________________|
2. Descrierea solicitantului
___________________________________________________________________________
2.1. Cand a fost infiintata scoala dvs. si cand si-a inceput activitatea?
2.2. Care au fost transformarile inregistrate in organizarea scolii?
(reorganizare, schimbarea denumirii etc.)
2.3. Care este in prezent domeniul prioritar al formarii profesionale din
scoala?
2.4. Lista membrilor consiliului de administratie al scolii dvs.
______________________________________________________________________________
| Nume | Profesie | Sex F/M | Functia | Vechime in consiliu
|
|_____________________|____________|_________|___________|_____________________|
|_____________________|____________|_________|___________|_____________________|
|_____________________|____________|_________|___________|_____________________|
|_____________________|____________|_________|___________|_____________________|
|_____________________|____________|_________|___________|_____________________|
|_____________________|____________|_________|___________|_____________________|
3. Planul de scolarizare
3.1. Numarul de clase/Numarul elevilor si structura acestora pe niveluri de
pregatire, profile/domenii si calificari, si pe ani de studiu, avizat de ISJ si
CLDPS.
3.2. Situatia socio-profesionala a absolventilor scolii in ultimii doi ani
(incadrati, continua studiile, someri, alte situatii).
3.3. Descriere a categoriilor de elevi cu nevoi speciale de invatare
scolarizati in prezent (daca exista).
4. Resurse umane
- Numar total cadre didactice/Numar cadre didactice titulare din care:
Profesori de cultura generala, profesori discipline tehnice/de specialitate
si maistri instructori pe domeniile si calificarile din planul de scolarizare
prezentat
- Cadre didactice cu examen de definitivat
- Cadre didactice cu gradul didactic al II-lea
- Cadre didactice cu gradul didactic I
- Cadre didactice cu doctorat
- Numar profesori metodisti din care:
- de cultura generala
- de specialitate
- Numar de profesori autori de programe scolare in programul de reforma
(ultimii 5 ani)
- Numar de profesori autori de manuale/auxiliare curriculare
- Numar de profesori care au participat la cursuri de perfectionare sau
postuniversitare (ultimii 5 ani)
Ponderea personalului de predare calificat in totalul personalului de
predare
5. Resurse materiale
Suprafata totala de care dispune scoala, din care:
- suprafata construita;
Destinatia cladirilor;
Numar de sali de clasa, laboratoare, cabinete, ateliere, sali de sport,
cantina, camine;
Alte categorii de folosinta: poligon de conducere, ferma didactica, spatii
amenajate pentru animale, magazine-scoala, restaurante-scoala etc.
Suprafata agricola totala, din care:
- arabil, vii, pomi, sere, pasuni si fanete etc.
Dotarile spatiilor construite (echipamente, utilaje, aparate pentru
instruirea teoretica si practica) - starea lor fizica si morala, anul
achizitiilor;
Numar de calculatoare - generatie
- conectare la Internet
Starea constructiilor si a instalatiilor aflate in folosinta scolii va fi
prezentata intr-un raport de autoevaluare conform modelului anexat.
Daca unitatea de invatamant dispune, direct sau in parteneriat cu
autoritatile locale, de resurse financiare, este preferabila prezentarea unui
raport de expertiza tehnica.
6. Resurse financiare
- buget pentru anul scolar 2003 - 2004
- surse, venituri si cheltuieli extrabugetare pentru ultimii 2 ani (2002 si
2003)
7. Capacitatea de management si implementare proiecte
7.1. Daca echipa de conducere a parcurs cursuri de formare in management
educational
7.2. Experienta in derularea de proiecte
Maxim 1 pagina pentru fiecare proiect. Descrierea proiectelor derulate de
scoala dvs. in ultimii 3 ani, mentionand pentru fiecare proiect:
Titlul proiectului
(a) scopul si localizarea proiectului
(b) rezultatele proiectului
(c) parteneri si nivelul de implicare in proiect
(d) bugetul proiectului
(e) finantatorii proiectului (nume, adresa si e-mail, nr. telefon, suma cu
care au contribuit)
7.3. Daca exista preocupari pentru activitati de inovatie la nivelul scolii
pentru ameliorarea procesului didactic (descriere a proiectului si a sursei de
finantare, dupa caz)
II. CURRICULUM SI METODOLOGII DE INVATARE
Se vor descrie actiunile prin care:
____________________________________________________________________________
- Profesorii utilizeaza metode de predare interactiva
- Curriculumul este utilizat conform modelului generalizat prin OMECT nr.
5723 din 23.12.2003
- Scoala a elaborat curriculum in dezvoltare locala, in parteneriat cu
agentii economici sau cu alte institutii interesate
- Pregatirea practica se realizeaza cu echipamente specializate
____________________________________________________________________________
III. PARTENERIAT
Se vor descrie actiuni desfasurate sau in curs de desfasurare realizate in
parteneriat cu diferite institutii si organizatii la nivel local (contracte de
colaborare, actiuni de inovare, dezvoltarea bazei materiale, practica elevilor,
insertia absolventilor, formarea continua a profesorilor etc.)
1. Cu parintii
2. Cu agentii economici
3. Cu Agentia de Dezvoltare Regionala, Agentia Judeteana de Ocupare a
Fortei de Munca, Camera de Comert si Industrie, autoritati locale (Prefectura,
Consilii Locale, Primarie etc.)
4. Cu patronate, sindicate, asociatii profesionale, ONG-uri
5. Cu institutii de invatamant superior si cercetare
6. Cu parteneri din afara tarii
IV. DECLARATIA SOLICITANTULUI
Subsemnatul, in calitate de reprezentat legal al scolii solicitante pentru
participarea la selectie, certific urmatoarele:
(a) informatiile furnizate in aceasta cerere sunt corecte si
(b) solicitantul este eligibil, conform criteriilor de eligibilitate
(administrative) din Ghidul de Selectia a unitatilor de invatamant in
Proiectele Phare RO 2003 si 2004 - 2006 - Coeziune Economica si Sociala -
componenta Invatamant Profesional si Tehnic (TVET).
______________________________________________________________________________
| Nume: | |
|_______________________|______________________________________________________|
| Functie: |
|
|_______________________|______________________________________________________|
| Semnatura/Stampila: |
|
|_______________________|______________________________________________________|
| Data si locul: |
|
|_______________________|______________________________________________________|
Lista de verificare
Inainte de a trimite propunerea, va rugam sa verificati daca cererea este
completa:
Formularul de Cerere de Participare la Selectie
_
|_| propunerea este completa si redactata in conformitate cu formularul de
Cerere de Participare la Selectie
_
|_| aveti 3 seturi ale documentatiei pentru participare la selectie, un
original si doua copii
_
|_| cererea este editata pe calculator/masina de scris si este in limba
romana
_
|_| documentele doveditoare sunt semnate de parteneri
_
|_| declaratia solicitantului (Sectiunea a IV-a) este semnata si stampilata
Anexe
_
|_| urmatoarele documente insotitoare ale Cererii de Participare la
Selectie
Pentru toti solicitantii (obligatoriu sa existe toate tipurile de documente
cu exceptia celor pentru care este prevazut altceva):
1. Copie dupa documentul de identitate a scolii (documente de infiintare,
certificate eliberate de ISJ care atesta infiintarea si functionarea);
2. Extras de carte funciara eliberat de catre Biroul de Carte Funciara;
3. Plan de incadrare in zona si plan de delimitare a proprietatii vizate de
catre Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie si Cartografie; aceste documente
se regasesc in documentatia cadastrala efectuata de catre Expert Cadastral
Autorizat;
4. Raport de autoevaluare aprobat de Autoritatea Locala respectiva*1);
5. Document eliberat de autoritatea locala prin care se atesta ca orasul in
care functioneaza scoala este in mediul urban si are pana la 100.000 locuitori,
conform ultimului recensamant, daca nu face parte din lista anexata realizata
pe baza ultimului recensamant (numai pentru scolile din mediul urban care aplica
in Programul Phare 2004 - 2006);
6. Document eliberat de ISJ privind evolutia demografica a populatiei
scolare (elevi inscrisi in invatamantul gimnazial, pe ani de studii, in ultimii
5 ani), din localitatea si zona din care scoala isi recruteaza populatia
scolara;
7. Copie a Planului de dezvoltare a scolii, in care sa fie inclusi anii
scolari 2003 - 2004 si 2004 - 2005;
8. Copie a Planului de scolarizare al unitatii de invatamant structurat pe
calificari si niveluri de educatie, pentru anii 2003 - 2004 si 2004 - 2005,
avizat de ISJ si CLDPS;
9. Rezultate financiare extrabugetare pe ultimii doi ani (2002 si 2003);
10. Declaratii de parteneriat intre scoala si autoritati locale/agenti
economici; alte declaratii vor fi atasate daca sunt disponibile;
11. Document eliberat de CLDPS conform caruia profilul/domeniul scolii
raspunde tendintelor de dezvoltare economica a zonei, conform PRAI si PLAI sau
are capacitatea de adaptare la aceste tendinte;
12. Planul de investitii al scolii pentru anul 2004, avizat de ISJ si
autoritatea locala;
13. CV-urile directorului scolii, al directorului adjunct - responsabil cu
invatamantul profesional si tehnic si al responsabilului ariei auriculare
<<Tehnologii>>;
14. Documente care atesta participarea la cursuri de formare continua a
personalului didactic si auxiliar;
15. Document eliberat de autoritatea locala prin care se atesta ca
localitatea din mediul rural are o infrastructura minima pentru a sustine
oferta de pregatire in TVET - drumuri de acces, zona electrificata, existenta
posibilitatilor de transport pentru elevi - (numai pentru scolile ce vor fi
selectate din mediul rural pentru Phare TVET 2003);
16. Declaratie semnata de conducerea scolii conform careia ponderea
personalului calificat in totalul personalului de predare este de minimum 90%
pentru anul scolar 2004 - 2005;
17. Aviz al ISJ sau al autoritatii pentru protectia copilului privind
capacitatea scolii de a furniza asistenta pentru integrarea elevilor cu nevoi
speciale (optional).
18. Dovada eliberata de autoritatea locala conform careia localitatea in
care functioneaza scoala are statut de mediu rural la data depunerii
documentatiei pentru selectie (numai pentru scolile ce vor fi selectate din
mediul rural pentru Phare TVET 2003);
*1) Scolile selectate vor prezenta Certificatul de Urbanism si Raportul de
Expertiza Tehnica elaborat de un expert autorizat de Ministerul Lucrarilor
Publice si Locuintei, in termen de maxim 1 luna de la comunicarea faptului ca
au fost admise pentru a fi cuprinse in programe.