ORDIN Nr. 4339
din 9 iunie 2008
privind modificarea si
completarea anexei la Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr.
5.435/2006 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea de distinctii si
premii personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat
ACT EMIS DE: MINISTERUL
EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 519 din 10 iulie 2008
In baza prevederilor art. 113 din Legea nr. 128/1997
privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările
ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 366/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,
cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului emite prezentul ordin.
Art. I. -Anexa la Ordinul
ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.435/2006 pentru aprobarea
Regulamentului privind acordarea de distincţii şi premii personalului didactic
din învăţământul preuniversitar de stat, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 90 din 5
februarie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 1. -Potrivit prevederilor art. 113 din Legea nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu
modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei, cercetării şi
tineretului este autorizat să acorde personalului didactic din învăţământul de
stat următoarele distincţii:
- Adresă de mulţumire publică;
- Diploma «Gheorghe Lazăr», clasele I, a II-a şi a III-a;
- Diploma de excelenţă."
2. La articolul 13,
punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„1. Solicitantul întocmeşte şi depune la conducerea
unităţii de învăţământ cererea şi raportul de autoevaluare însoţite de
documentele doveditoare, conform criteriilor menţionate anterior, până la data
de 31 martie a fiecărui an."
3. La articolul 13,
punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„2. Consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ analizează dosarul şi formulează aprecieri sintetice (anexa nr. 6)
asupra fiecărui solicitant în parte, până la data de 10 aprilie a fiecărui
an."
4. La articolul 13,
punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3. Directorul unităţii de învăţământ înaintează la
inspectoratul şcolar cererea, raportul de autoevaluare cu anexele doveditoare,
aprecierea Consiliului de administraţie şi confirmă, în scris, existenţa
fondurilor pentru plata premiilor, până la data de 15 aprilie a fiecărui
an."
5. La articolul 13
punctul 4, literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„4.a) Comisia de evaluare a
dosarelor, în urma analizării acestora, în baza punctajului prevăzut la art.
14, va întocmi şi va afişa la sediul inspectoratului şcolar, până la data de 25
aprilie a fiecărui an, lista solicitanţilor, în ordine descrescătoare a
punctajelor acordate.
b) Comisia de evaluare a dosarelor este numită prin
decizie a inspectorului şcolar general şi are următoarea componenţă:
- preşedinte - un inspector şcolar general adjunct;
- secretar - un inspector şcolar pentru managementul
resurselor umane;
- 5 membri:
- un inspector şcolar - învăţământ preşcolar;
- un inspector şcolar -
învăţământ primar;
- 3 inspectori şcolari de specialitate/inspectori
şcolari."
6. La articolul 13,
punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„5. Eventualele contestaţii se pot depune la
registratura inspectoratului şcolar, în termen de 3 zile calendaristice de la
data afişării listei prevăzute la pct. 4 lit. a)."
7. La articolul 13,
punctul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„7. Listele cuprinzând datele solicitanţilor validaţi
(anexa nr. 7) vor fi înaintate la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului până la data de 5 mai a fiecărui an."
8. La articolul 13,
punctul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„8. Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
verifică listele înaintate de inspectoratele şcolare şi elaborează ordinul de
acordare a distincţiilor, până la data de 15 iunie a fiecărui an."
9. La articolul 13
punctul 9, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) Plata premiilor personalului didactic încadrat la
cluburile sportive şcolare, la Palatul Naţional al Copiilor şi Elevilor din
Bucureşti, precum şi la palatele şi cluburile copiilor şi elevilor se va face
din fondurile unităţii la care sunt/au fost angajate, cu încadrarea în bugetul
aprobat şi alocat cu această destinaţie."
10. La articolul 13,
după punctul 9 se introduce un nou punct, punctul 10, cu următorul cuprins:
„10. Personalul didactic încadrat la Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului sau la instituţiile subordonate poate
depune cererea şi raportul de autoevaluare la unitatea de învăţământ la care
are postul/catedra rezervată, unitate care face plata premiilor aferente din
bugetul aprobat şi alocat cu această destinaţie."
Art. II. - Direcţia generală
managementul resurselor umane, Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii din cadrul
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, inspectoratele şcolare,
unităţile de învăţământ de stat şi unităţile conexe vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,
Cristian Mihai Adomniţei