ORDIN Nr. 496
din 28 iunie 2010
privind modificarea anexelor
nr. 1, 4, 5 si 6 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 245/2008 pentru
aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania - S.A.
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 458 din 5 iulie 2010
In temeiul prevederilor art. 41 alin. (13) şi alin.
(14) lit. a), ale art. 47 alin. (4), alin. (7) lit. a) şi alin. (8) din
Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 lit. p) din Ordonanţa
Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, ale art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr.
15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe
reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi
ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
Art. I. -Anexele nr. 1,
4, 5 şi 6 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 245/2008 pentru aprobarea
unor tarife aplicate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale
din România - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
167 din 4 martie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică
şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în
vigoare în 15 zile de la data publicării.
Art. III. - Tarifele
achitate anterior intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile şi nu
se recalculează.
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 245/2008)
TARIFE SUPLIMENTARE
de utilizare a drumurilor de interes naţional
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA [euro]
|
1.
|
Eliberare AST, traseu şi condiţii de parcurs
|
tarif/document
|
20,00
|
2.
|
Depăşirea masei totale maxime admise, indiferent de tipul
suspensiilor, numărul de axe sau de roţi
|
Masă totală
reală de
[tone]
|
16,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
20,00
|
tarif x distanţă
|
0,24
|
20,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
25,00
|
0,30
|
25,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
30,00
|
0,36
|
30,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
35,00
|
0,42
|
35,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
40,00
|
0,48
|
40,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
45,00
|
0,54
|
45,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
50,00
|
0,60
|
50,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
55,00
|
1,31
|
55,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
60,00
|
1,43
|
60,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
65,00
|
1,55
|
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA [euro]
|
|
|
|
65,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
70,00
|
|
1,67
|
70,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
75,00
|
1,79
|
75,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
80,00
|
1,91
|
80,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
85,00
|
2,03
|
85,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
90,00
|
2,15
|
90,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
95,00
|
2,27
|
95,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
100,00
|
2,38
|
peste 100,00
|
2,38 euro+ 0,12 euro pentru fiecare
0,01 5,00 tone peste
100,00 tone
|
3.
|
Depăşirea masei maxime admise pe axe, indiferent de numărul de
axe sau de roţi
|
|
|
|
|
|
Suspensii pneumatice
sau echivalente
|
Alte suspensii decât cele pneumatice
sau echivalente
|
Axă simplă, cu [tone]
|
0,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
0,50
|
tarif x distantă
|
0,08
|
0,11
|
0,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
1,00
|
0,24
|
0,30
|
1,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
1,50
|
0,35
|
0,44
|
1,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
2,00
|
0,93
|
1,17
|
2,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
2,50
|
1,42
|
1,78
|
2,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
3,00
|
2,08
|
2,60
|
3,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
3,50
|
2,75
|
3,44
|
peste 3,50*)
|
2,75 euro + 1,19 euro pentru fiecare
0,01 0,50 tone peste
3,50 tone
|
Tarifele prevăzute
pentru suspensii pneumatice x 1,50
|
Axă dublă, cu [tone]
|
0,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
0,50
|
tarif x distantă
|
0,24
|
0,30
|
0,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
1,00
|
0,33
|
0,42
|
1,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
2,00
|
0,66
|
0,83
|
2,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
3,00
|
0,98
|
1,23
|
3,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
4,00
|
1,31
|
1,64
|
4,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
5,00
|
1,72
|
2,15
|
5,01
|
+
|
6,00
|
2,10
|
2,63
|
peste 6,00*)
|
2,10 euro + 1,79 euro pentru fiecare
0,01 1,00 tone peste
6,00 tone
|
Tarifele prevăzute
pentru suspensii pneumatice x
1,30
|
Axă triplă, cu [tone]
|
0,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
0,50
|
tarif x distanţă
|
0,36
|
0,45
|
0,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
1,00
|
0,43
|
0,54
|
1,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
2,00
|
0,64
|
0,80
|
2,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
3,00
|
1,05
|
1,32
|
3,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
4,00
|
1,46
|
1,83
|
4,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
5,00
|
1,86
|
2,33
|
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA [euro]
|
|
|
|
5,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
6,00
|
|
2,33
|
2,92
|
6,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
7,00
|
2,80
|
3,50
|
peste 7,00*)
|
2,80 euro + 1,19 euro pentru fiecare
0,01 1,00 tone peste
7,00 tone
|
Tarifele prevăzute
pentru suspensii
pneumatice x 1,50
|
4.
|
Depăşirea dimensiunilor maxime admise
|
lungime, cu [metri]
|
0,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
2,00
|
tarif x distantă
|
0,04
|
2,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
3,00
|
0,10
|
3,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
4,00
|
0,16
|
4,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
5,00
|
0,22
|
5,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
6,00
|
0,28
|
peste 6,00
|
0,28 euro + 0,06 euro pentru fiecare
0,01 1,00 metri
peste 6,00 metri
|
lăţime, cu [metri]
|
0,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
0,50
|
tarif x distantă
|
0,12
|
0,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
1,00
|
0,24
|
1,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
1,50
|
0,36
|
1,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
2,00
|
0,48
|
2,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
2,50
|
1,08
|
2,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
3,00
|
1,67
|
3,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
3,50
|
2,27
|
3,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
4,00
|
2,86
|
peste 4,00
|
2,86 euro + 0,60 euro pentru fiecare
0,01 0,50 metri peste
4,00 metri
|
înălţime, cu [metri]
|
0,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
0,25
|
tarif x distantă
|
0,06
|
0,26
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
0,50
|
0,12
|
0,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
1,00
|
0,24
|
1,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
1,50
|
0,36
|
1,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
2,00
|
0,48
|
2,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
2,50
|
1,08
|
2,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
3,00
|
1,67
|
3,01
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
3,50
|
2,27
|
3,51
|
![](poze/105776_0.jpg)
|
4,00
|
2,86
|
peste 4,00
|
2,86 euro + 0,60 euro
pentru fiecare 0,01 0,50
metri peste 4,00 metri
|
5.
|
Recântărire sau remăsurare
|
tarif/operaţie
|
50,00
|
6.
|
Estimare tarifare pentru depăşirea limitelor maxime admise
|
tarif/estimare
|
20,00
|
NOTĂ:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unităţile Ministerului
Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unităţile subordonate
Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. - CNADNR - S.A. şi de
subunităţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate
pentru servicii de ambulanţă;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel
cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru
situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
f) vehiculele care efectuează transporturi în interesul
NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr.
362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părţi la Tratatul
Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la
19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare
internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat
la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele care efectuează transporturi funerare;
h) vehiculele care efectuează transporturi în cazul
unor calamităţi sau dezastre naturale.
B. Modul de aplicare a tarifelor suplimentare de utilizare
prevăzute în prezenta anexă
a) Se aplică pentru vehiculele înmatriculate în România
sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul
rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un
autovehicul şi semiremorca/remorca tractată de acesta, cu sau fără încărcătură.
c) Masele şi dimensiunile maxime admise sunt prevăzute
în anexele nr. 2 şi 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul
drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
d) Controlul maselor şi dimensiunilor se efectuează:
(i) pe reţeaua de drumuri de interes naţional din
România;
(ii) în agenţiile de control şi încasare (AICI) ale
CNADNR - S.A. din punctele de trecere a frontierei (ptf) şi de pe
reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(iii) în locurile în care vehiculele sunt parcate,
oprite sau staţionate pe drumurile de interes naţional din România.
e) Tarifele suplimentare de utilizare prevăzute în
prezenta anexă se aplică pentru:
(i) efectuarea transportului cu vehicule a căror
încărcătură este indivizibilă; utilajele sunt considerate mărfuri indivizibile
chiar dacă acestea sunt transportate având demontate părţi componente;
(ii) efectuarea transportului cu vehicule care, fără
încărcătură, depăşesc constructiv masele şi/sau dimensiunile maxime admise.
f) Pentru vehiculele prevăzute în anexa nr. 2 la
Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, tarifele de la nr. crt. 2 şi nr. crt. 4 nu se aplică pentru masa
totală şi/sau dimensiunile mai mari decât cele prevăzute în anexa nr. 2 la
Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi care sunt cel mult egale cu masa totală şi cu dimensiunile
prevăzute de Directiva 96/53/CE a Consiliului din 25 iulie 1996 de stabilire,
pentru anumite vehicule rutiere care circulă în interiorul Comunităţii, a
dimensiunilor maxime autorizate în traficul naţional şi internaţional şi a
greutăţii maxime autorizate în traficul internaţional.
C. Eliberarea AST
a) Tarifarea pentru eliberarea AST se efectuează pentru
fiecare document eliberat.
b) Agenţiile de control şi încasare eliberează AST pe
loc, dacă nu este necesară obţinerea avizului de competenţă, sau în două zile
lucrătoare, dacă acesta este necesar.
c) AST se eliberează şi în cazul în care transportul
este exceptat de la plata tarifelor suplimentare de utilizare.
D. Tarifare pentru depăşirea masei maxime admise
(totală sau pe axe)
a) Tarifarea pentru depăşirea masei se efectuează prin
compararea rezultatului obţinut pentru tarifarea masei totale cu rezultatul
obţinut pentru tarifarea maselor pe axe ale vehiculului, luându-se în
considerare valoarea cea mai mare rezultată.
b) Tarifarea pentru depăşirea masei totale se
calculează prin aplicarea tarifului unitar corespunzător masei reale a
vehiculului.
c) In situaţia în care cel puţin două vehicule sunt
cuplate lateral pentru efectuarea unui transport, clasificarea axelor, din
punctul de vedere al distanţei dintre axe, se efectuează pentru fiecare
vehicul, indiferent de numărul de axe sau de roţi ale fiecărui vehicul.
d) Tarifarea pentru depăşirea masei maxime admise pe
axe se calculează prin aplicarea tarifului unitar corespunzător valorii cu care
este depăşită masa maximă admisă pe axe, în funcţie de categoria drumului pe
care se circulă.
e) Pentru axe multiple constituite din cel puţin două
axe consecutive ale aceluiaşi vehicul, tarifarea pentru depăşirea masei maxime
admise pe axe se calculează pentru fiecare categorie de axe (simplă, dublă,
triplă), în funcţie de distanţa dintre axe.
f) Tarifarea pentru depăşirea masei maxime admise pe
axa dublă şi triplă se efectuează pentru ansamblul de axe, fără a se compara şi
a se lua în considerare axele componente ale configuraţiei de axe.
g) In cazul vehiculelor atipice, combinaţiile de axe
(simplă, dublă, triplă) se stabilesc de la partea din faţă a vehiculului spre
spatele acestuia.
h) In cazul depăşirii masei maxime admise pe mai multe
axe sau configuraţii de axe distincte ale aceluiaşi vehicul, tarifarea se
cumulează.
i) Nu se aplică tarife suplimentare, nu se eliberează
AST şi nu se impun condiţii pentru însoţire dacă depăşirea masei maxime admise
pe axe şi a masei totale maxime admise sau a maselor pe axe şi a masei totale
înscrise în AST, rezultată în urma cântăririi, este de până la:
(i) 4% inclusiv, pentru masa pe axa simplă;
(ii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa dublă;
(iii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa triplă;
(iv) 5% inclusiv, pentru masa totală,
j) Tarifarea pentru depăşirea masei totale sau pe axe
nu se aplică pentru vehiculele de transport de persoane (autoturisme,
microbuze, autocare, autobuze).
E. Tarifarea pentru depăşirea dimensiunilor maxime
admise
a) Tarifarea pentru depăşirea dimensiunilor maxime
admise se calculează prin aplicarea tarifului unitar corespunzător valorii cu
care este depăşită dimensiunea maximă admisă.
b) In situaţia în care sunt depăşite cel puţin două
dintre dimensiunile maxime admise, se cumulează tarifarea pentru dimensiunile
care sunt depăşite.
c) AST eliberată pentru depăşirea constructivă a
lungimii maxime admise este valabilă chiar dacă transportul, inclusiv
încărcătura, depăşeşte lungimea înscrisă în AST, cu condiţia ca aceasta să se
încadreze în intervalul tarifar pentru care a fost eliberată AST, indiferent de
încărcătura transportată.
d) In cazul în care dimensiunile se determină cu ocazia
controlului şi se constată o depăşire a dimensiunilor maxime admise cu până la
0,05 m, aceste transporturi sunt considerate a se încadra în limitele maxime
admise.
F. Tarifare pentru eliberarea AST
Valoarea totală a tarifarii în vederea eliberării AST
se aplică prin cumularea tarifelor pentru eliberarea AST, pentru depăşirea
masei totale sau pe axe şi pentru depăşirea dimensiunilor.
G. Recântărire şi remăsurare
a) Recântărirea şi remăsurarea se efectuează numai pe
sensul de intrare în România, la solicitarea operatorului de transport.
b) Nu se efectuează recântărire sau remăsurare:
(i) pe reţeaua de drumuri de interes naţional din
România;
(ii) în ACI ale CNADNR - S.A. din ptf pe sensul de
ieşire din România şi de pe reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(iii) în locurile în care vehiculele sunt parcate,
oprite sau staţionate pe drumurile de interes naţional din România.
H. Modul de efectuare a calculelor
a) Tariful unitar se introduce în calcul cu numărul de
zecimale rezultat, fără rotunjiri.
b) Distanţa se introduce în calcul în kilometri, fără
zecimale, prin rotunjire în plus la unitate.
c) Rezultatele parţiale până la tariful final care trebuie
achitat de utilizator nu se rotunjesc.
d) Tariful final rezultat, care trebuie achitat de
utilizator, se rotunjeşte la două zecimale, în moneda în care se efectuează
plata.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 245/2008)
TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunăre la
Giurgeni-Vadul Oii
Nr. crt.
|
Categorie vehicul
|
Unitate de calcul
|
Tarif
pentru o trecere,
cu TVA inclus
|
Tarif
pentru 50 de treceri, cu TVA inclus
|
Tarif
pentru 100 de treceri, cu TVA
inclus
|
1.
|
Motociclete, inclusiv cele cu ataş
|
lei/vehicul
|
4,00
|
160,00
|
280,00
|
2.1.
|
Vehicule de transport de persoane cu cel mult 8+1 locuri pe
scaune (inclusiv conducătorul auto) - autoturisme
|
8,00
|
320,00
|
560,00
|
2.2.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu
3,5 tone, exclusiv vehiculele de transport de persoane
|
8,00
|
320,00
|
560,00
|
3.1.
|
Vehicule de transport de persoane cu mai mult de 9 locuri pe
scaune (inclusiv conducătorul auto) şi maximum 23 de locuri pe scaune
(inclusiv conducătorul auto)
|
15,00
|
600,00
|
1.050,00
|
3.2.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi
mai mică de 7,5 tone, exclusiv vehiculele de transport de persoane
|
15,00
|
600,00
|
1.050,00
|
4.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
7,5 tone şi mai mică de 12,0 tone, exclusiv vehiculele de transport de
persoane
|
20,00
|
800,00
|
1.400,00
|
5.1.
|
Vehicule de transport de persoane cu mai mult de 23 de locuri pe
scaune (inclusiv conducătorul auto)
|
32,00
|
1.280,00
|
2.240,00
|
5.2.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
12,0 tone şi cu maximum 3 axe (inclusiv), exclusiv vehiculele de transport de
persoane
|
32,00
|
1.280,00
|
2.240,00
|
Nr. crt.
|
Categorie vehicul
|
Unitate de calcul
|
Tarif
pentru o trecere,
cu TVA inclus
|
Tarif
pentru 50 de treceri, cu TVA inclus
|
Tarif
pentru 100 de treceri, cu TVA
inclus
|
6.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
12,0 tone şi cu minimum 4 axe (inclusiv), exclusiv vehiculele de transport de
persoane
|
|
47,00
|
1.880,00
|
3.290,00
|
NOTĂ:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unităţile Ministerului
Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unităţile subordonate
Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de subunităţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate
pentru servicii de ambulanţă;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel
cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru
situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
f) vehiculele care efectuează transporturi în interesul
NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr.
362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părţi la Tratatul
Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la
19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare
internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat
la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu
atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională;
h) vehiculele care efectuează transporturi funerare;
i) vehiculele care efectuează transporturi de
echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau
dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie ori de jandarmerie,
care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţională;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap
locomotor şi care sunt adaptate handicapului;
l) microbuzele destinate transportului şcolar,
licenţiate pentru activitatea de transport de persoane, doar pe perioada
desfăşurării cursurilor şcolare, exclusiv perioada de vacanţă şcolară, sâmbăta,
duminica şi sărbătorile legale.
B. Modul de aplicare a tarifelor prevăzute în
prezenta anexă
a) Se aplică pentru vehiculele înmatriculate în România
sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul
rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un
autovehicul şi semiremorca/remorca tractată de acesta.
c) Numărul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se
consideră în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
d) Tarifele se aplică pentru fiecare trecere,
indiferent de sensul de parcurs.
e) Tariful pentru 50 şi 100 de treceri este valabil
într-un interval de 12 luni, pentru:
(i) acelaşi număr şi aceeaşi ţară de înmatriculare a
vehiculului;
(ii) aceeaşi persoană fizică sau juridică;
(iii) acelaşi tip de vehicul.
f) Tariful pentru 50 şi 100 de treceri este valabil
numai pentru plata integrală anticipată.
g) Tariful pentru 50 şi 100 de treceri nu poate fi
achitat cu anticipaţie mai mare de 30 de zile.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 245/2008)
TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunăre la Feteşti-Cernavodă
Nr. crt.
|
Categorie vehicul
|
Unitate de calcul
|
Tarif
pentru o trecere,
cu TVA inclus
|
Tarif
pentru 50 de treceri, cu TVA inclus
|
Tarif
pentru 100 de treceri, cu TVA
inclus
|
1.
|
Motociclete, inclusiv cele cu ataş
|
lei/vehicul
|
7,00
|
280,00
|
490,00
|
2.1.
|
Vehicule de transport de persoane cu cel mult 8+1 locuri pe
scaune (inclusiv conducătorul auto) - autoturisme
|
10,00
|
400,00
|
700,00
|
2.2.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu
3,5 tone, exclusiv vehiculele de transport de persoane
|
10,00
|
400,00
|
700,00
|
3.1.
|
Vehicule de transport de persoane cu mai mult de 9 locuri pe
scaune (inclusiv conducătorul auto) şi maximum 23 de locuri pe scaune
(inclusiv conducătorul auto)
|
20,00
|
800,00
|
1.400,00
|
Nr. crt.
|
Categorie vehicul
|
Unitate de calcul
|
Tarif
pentru o trecere, cu TVA inclus
|
Tarif
pentru 50 de treceri, cu TVA inclus
|
Tarif
pentru 100 de treceri, cu TVA
inclus
|
3.2.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi
mai mică de 7,5 tone, exclusiv vehiculele de transport de persoane
|
|
20,00
|
800,00
|
1.400,00
|
4.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
7,5 tone şi mai mică de 12,0 tone, exclusiv vehiculele de transport de
persoane
|
35,00
|
1.400,00
|
2.450,00
|
5.1.
|
Vehicule de transport de persoane cu mai mult de 23 de locuri pe
scaune (inclusiv conducătorul auto)
|
47,00
|
1.880,00
|
3.290,00
|
5.2.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
12,0 tone şi cu maximum 3 axe (inclusiv), exclusiv vehiculele de transport de
persoane
|
47,00
|
1.880,00
|
3.290,00
|
6.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
12,0 tone şi cu minimum 4 axe (inclusiv), exclusiv vehiculele de transport de
persoane
|
68,00
|
2.720,00
|
4.760,00
|
NOTĂ:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unităţile Ministerului
Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unităţile subordonate
Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de subunităţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate
pentru servicii de ambulanţă;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel
cum sunt reglementate pfin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru
situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002', cu modificările şi completările ulterioare;
f) vehiculele care efectuează transporturi în interesul
NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr.
362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părţi la Tratatul
Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la
19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare
internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat
la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu
atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională;
h) vechiculele care efectuează transporturi funerare;
i) vehiculele care efectuează transporturi de echipamente
de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau dezastre
naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie ori de jandarmerie,
care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţională;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap
locomotor şi care sunt adaptate handicapului;
l) microbuzele destinate transportului şcolar,
licenţiate pentru activitatea de transport de persoane, doar pe perioada
desfăşurării cursurilor şcolare, exclusiv perioada de vacanţa şcolară, sâmbăta,
duminica şi sărbătorile legale.
B. Modul de aplicare a tarifelor prevăzute în
prezenta anexă
a) Se aplică pentru vehiculele înmatriculate în România
sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul
rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un
autovehicul şi semiremorca/remorca tractată de acesta.
c) Numărul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se
consideră în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
d) Tarifele se aplică pentru fiecare trecere,
indiferent de sensul de parcurs.
e) Tariful pentru 50 şi 100 de treceri este valabil
într-un interval de 12 luni, pentru:
(i) acelaşi număr şi aceeaşi ţară de înmatriculare a
vehiculului;
(ii) aceeaşi persoană fizica sau juridică;
(iii) acelaşi tip de vehicul.
f) Tariful pentru'50 şi 100 de treceri este valabil
numai pentru plata integrală anticipată.
g) Tariful pentru 50 si 100 de treceri nu poate fi
achitat cu anticipaţie mai mare de 30 de zile.
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 245/2008)
TARIFE DE UTILIZARE
a zonei autostrăzilor şi drumurilor naţionale din
România
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA
[euro]
|
A.
|
ACORD PREALABIL Şl AUTORIZAŢIE DE AMPLASARE Şl ACCES LA DRUM
|
1
|
Acord prealabil de amplasare şi acces la drum pentru persoane
fizice şi juridice
|
tarif/document
|
105,00
|
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA
[euro]
|
2
|
Autorizaţie de amplasare şi acces la drum
|
tarif/document
|
65,00
|
3
|
Acord prealabil/Autorizaţie pentru persoane fizice (construcţii
de locuinţe, garaje, racorduri, instalaţii de gaze, apă, electricitate etc.)
|
tarif/document
|
25,00
|
B.
|
OCUPAREA SUPRAFEŢELOR DIN ZONA DRUMURILOR NAŢIONALE Şl
AUTOSTRĂZILOR
|
4
|
Amplasare panou publicitar pe:
|
drum european
|
tarif/m2/lună
|
2,63
|
drum naţional principal sau secundar
|
0,65
|
5
|
Spaţiu cu destinaţie comercială (chioşc, rulotă, masă pentru
desfacere produse alimentare si nealimentare) pe:
|
drum european
|
tarif/m2/lună
|
0,65
|
drum naţional principal sau secundar
|
0,39
|
autostradă
|
1,61
|
6
|
Suprafeţele desemnate a deveni spatii de servicii şi spaţii de
parcare, precum şi suprafeţele devenite disponibile, care aparţin
administratorului drumului, în zone adiacente, la:
|
drum european
|
tarif/m2/lună
|
stabilit prin licitaţie
|
drum naţional principal sau secundar
|
stabilit prin licitaţie
|
autostradă
|
stabilit prin licitaţie
|
7
|
Locuri de parcare care deservesc obiective economice pe:
|
drum european
|
tarif/m2/lună
|
0,71
|
drum naţional principal sau secundar
|
0,42
|
8
|
Accesuri la diferite obiective (staţii de distribuţie carburanţi,
hoteluri, moteluri, depozite, spaţii comerciale, show-room etc.) pe:
|
drum european
|
tarif/m2/lună
|
0,65
|
drum naţional principal sau secundar
|
0,39
|
autostradă
|
1,61
|
C.
|
AMPLASĂRI DE CABLURI ŞI CONDUCTE
|
|
Amplasări de cabluri electrice, telefonice, TV, internet
|
9
|
9.1. subtraversare
|
|
tarif/ml/lună
|
0,36
|
9.2. cablu subteran în lungul drumului
|
în ampriză, în afara părţii carosabile
|
tarif/ml/lună
|
0,36
|
sub partea carosabilă
|
0,48
|
în zona de siguranţă
|
|
0,18
|
9.3. stâlpi de care este prins cablul aerian în lungul drumului
|
în ampriză, în afara părţii carosabile
|
tarif/buc./lună
|
1,08
|
în zona de siguranţă
|
0,84
|
9.4. cablu aerian în lungul drumului
|
în ampriză, în afara părţii carosabile
|
tarif/ml/lună
|
0,36
|
în zona de siguranţă
|
0,18
|
9.5. pe poduri şi podeţe
|
în canale tehnice
|
tarif/ml/lună
|
1,55
|
ancorat de pod sau în altă soluţie decât canal tehnic
|
2,74
|
|
Amplasarea conductelor de apă, canalizare, aburi şi alte produse
neinflamabile, de gaze, ţiţei şi alte produse inflamabile, benzi
transportoare care traversează aerian drumurile
|
10
|
10.1. traversare aeriană
|
|
tarif/ml/lună
|
1,04
|
10.2. subtraversare
|
|
tarif/ml/lună
|
0,72
|
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA
[euro]
|
|
10.3. amplasare subterană în lungul drumului:
|
în ampriză, în afara părţii carosabile
|
tarif/ml/lună
|
0,72
|
sub partea carosabilă
|
1,21
|
în zona de siguranţă
|
|
0,56
|
10.4. amplasare aeriană în lungul drumului
|
în ampriză, în afara părţii carosabile
|
tarif/ml/lună
|
2,81
|
în zona de siguranţă
|
|
2,00
|
10.5. pe poduri şi podeţe
|
în canale tehnice
|
tarif/ml/lună
|
7,23
|
ancorat de pod sau în
altă soluţie decat canal
tehnic
|
|
11,24
|
NOTĂ:
Modul de aplicare a tarifelor de utilizare a zonei
autostrăzilor şi drumurilor naţionale prevăzute în prezenta anexa este
următorul:
1. Administratorul drumului poate accepta amplasarea
unor construcţii sau instalaţii în zona drumului, cu condiţia ca acestea să nu
aducă prejudicii drumului şi siguranţei traficului rutier.
2. Realizarea sau amplasarea în zona drumului a
panourilor publicitare, a oricăror construcţii, accesuri, amenajări sau
instalaţii, în orice scop, fără a periclita siguranţa circulaţiei, se face pe
baza autorizaţiei de construire şi doar în condiţiile existenţei acordului
prealabil şi a autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului şi prin
încheierea, dacă este cazul, a contractului aferent utilizării suprafeţei
ocupate din ampriză şi zona de siguranţă.
3. Acordul şi autorizaţia de amplasare şi acces la drum
se emit pentru o anumită funcţie a obiectivului. La schimbarea funcţiei sau a
destinaţiei, beneficiarul este obligat să obţină aprobarea administratorului
drumului pentru noua situaţie.
4. Tarifele se percep persoanelor fizice şi juridice
care au obligaţia de a solicita autorizaţie.
5. Tarifele se aplică şi în cazul în care obiectivele
nu funcţionează sau în cazurile în care lucrările la acestea au fost sistate
sau nu au fost finalizate.
6. Tarifele se aplică şi în cazul în care obiectivele
se vor amplasa în afara zonei de protecţie a drumurilor naţionale, însă numai
dacă se realizează şi drum de acces la drumurile naţionale sau alte lucrări în
ampriză şi în zona de siguranţă.
7. Tarifele prevăzute la lit. A din tabelul de mai sus
se percep şi în cazul în care se solicită prelungirea acordului sau a
autorizaţiei.
8. Persoanelor fizice care solicită avizul
administratorului drumului pentru construcţii de locuinţe, garaje, racorduri la
instalaţiile de gaze, apă, telefonie, tv, electricitate, canalizare etc. li se
încasează o singură dată suma de 25 euro, respectiv fie la eliberarea
acordului, fie la eliberarea autorizaţiei.
9. Pentru panourile publicitare, suprafaţa minimă
supusă tarifarii va fi suprafaţa rezultată din încadrarea proiecţiei orizontale
a panoului, la care se adaugă 1,00 m de jur-împrejur.
10. Pentru spaţiile prevăzute la lit. B poziţia 5,
suprafaţa minimă tarifată va fi suprafaţa obiectivului amplasat, plus 1,00 m de
jur-împrejur, la care se adaugă suprafaţa aferentă staţionării autovehiculelor
în afara părţii carosabile.
11. Pentru accesurile la diferite obiective prevăzute
la lit. B poziţia 8, suprafaţa supusă tarifarii reprezintă terenul ocupat din
zona drumului, respectiv din ampriză şi zona de siguranţă, prin realizarea
accesului cu racordare simplă (dacă amplasamentul este situat în localitate), a
benzilor de accelerare şi decelerare (dacă amplasamentul este în afara
localităţii), respectiv a benzii de stocaj pentru virare la stânga. In afara
localităţii, amenajarea accesului la drumul naţional se realizează conform
Normativului C 173/1986 privind amenajarea la acelaşi nivel a intersecţiilor
drumurilor publice din afara localităţilor. Amplasamentul este în localitate
atunci când este situat între indicatoarele rutiere de intrare şi ieşire în/din
localitate.
12. Pentru benzile transportatoare se percep numai
tarifele de la traversare aeriană.
• Tariful de utilizare a zonei drumului conform lit. B
şi C nu se aplică persoanelor fizice care realizează accesuri la locuinţe, case
de vacanţă sau garaje, precum şi pentru instalaţiile care asigură utilităţile
necesare consumului casnic (apă, gaze, energie electrică, canalizare). Această
scutire nu este valabilă însă în cazul în care se schimbă destinaţia locuinţei
sau garajului (de exemplu, transformarea în spaţiu comercial etc.) sau se
amplasează în incintă construcţii cu caracter comercial.
• Tariful de utilizare a zonei drumurilor naţionale nu
se aplică pentru unităţile bugetare de asistenţă socială şi de educaţie
(spitale, crese, aziluri de bătrâni, şcoli, grădiniţe).