ORDIN
Nr. 5261 din 10 noiembrie 2004
privind aprobarea Calendarului miscarii personalului didactic in anul scolar
2005 - 2006
ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 93 din 28 ianuarie 2005
In baza prevederilor art. 141 lit. p) din Legea invatamantului nr. 84/1995,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin.
(3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu
modificarile si completarile ulterioare,
in baza Hotararii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea si
functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii,
ministrul educatiei si cercetarii emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Calendarul miscarii personalului didactic in anul scolar 2005 -
2006, cuprins in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directia generala evaluare, prognoze, strategii si programe pentru
invatamantul preuniversitar din Ministerul Educatiei si Cercetarii si
inspectoratele scolare vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul educatiei si cercetarii,
Radu Damian,
secretar de stat
ANEXA 1
CALENDARUL
miscarii personalului didactic in anul scolar 2005 - 2006
In conformitate cu prevederile art. 11 din Legea nr. 128/1997 privind
Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare,
lucrarile privitoare la mobilitatea personalului didactic din invatamantul
preuniversitar de stat se organizeaza la nivelul inspectoratelor scolare si
sunt coordonate de comisia de mobilitate a personalului didactic, numita prin
decizie a inspectorului scolar general pana la data de 3 ianuarie 2005. Comisia
este formata din:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct;
b) vicepresedinte - inspector cu atributii referitoare la selectia,
evidenta si promovarea personalului didactic/inspector scolar cu managementul
institutional/inspector scolar de specialitate;
c) secretari - inspectori cu atributii referitoare la selectia, evidenta si
promovarea personalului didactic/inspectori scolari cu managementul
institutional/inspectori scolari de specialitate/directori de liceu;
d) membri - inspectori scolari de specialitate/inspectori scolari/profesori
metodisti, cate unul pentru fiecare specialitate, consilierul juridic si
analistul programator de la inspectoratul scolar judetean/al municipiului
Bucuresti.
Comisia mentionata mai sus isi desfasoara activitatea conform Calendarului
miscarii personalului didactic si este abilitata sa ia decizii si in afara perioadelor
prevazute de acesta, pentru rezolvarea tuturor situatiilor care pot sa apara,
cu informarea si avizul Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu exceptia
pretransferarii si a transferarii pentru restrangere de activitate.
Comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de mobilitate a personalului
didactic isi desfasoara activitatea pe durata unui an calendaristic.
Reprezentantii sindicatelor judetene/ale municipiului Bucuresti, desemnati
de federatiile sindicale, semnatare ale Contractului colectiv de munca - unic
la nivel de ramura invatamant, participa ca observatori la lucrarile comisiei.
In aceasta calitate au acces la documentele comisiei, au dreptul de a semnala
presedintelui comisiei eventualele nerespectari ale prevederilor legale si semneaza
alaturi de membrii comisiei documentele finale.
Ordinea de prioritate a miscarii personalului didactic in anul scolar 2005
- 2006 este urmatoarea:
1. Intocmirea listelor cuprinzand personalul didactic titular care urmeaza
sa fie pensionat cu data de 1 septembrie 2005:
- pentru limita de varsta standard;
- la cerere, conform art. 127 alin. (3) din Legea nr. 128/1997, cu
modificarile si completarile ulterioare
Perioada: 26 ianuarie - 9 februarie 2005
a) Cadrele didactice care doresc sa-si continue activitatea didactica in
anul scolar 2005 - 2006, in conditiile prevazute la art. 128 din Legea nr.
128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, vor depune cererile la
inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti (care trebuie sa
contina avizul consiliului profesoral al unitatii scolare).
Perioada: 26 ianuarie - 9 februarie 2005
b) Discutarea si solutionarea cererilor de mentinere in activitate pentru
anul scolar 2005 - 2006 in sedinta consiliului de administratie al
inspectoratului scolar. Mentinerea in activitate a cadrelor didactice care
doresc sa isi continue activitatea la o anumita disciplina se poate aproba de
consiliul de administratie al inspectoratului scolar numai daca la disciplina
respectiva sunt asigurate posturi/catedre viabile (4 ani), pentru solutionarea
restrangerilor de activitate.
Perioada: 14 - 16 februarie 2005
2. Constituirea catedrelor si incadrarea personalului didactic titular in
invatamant (conform actului de numire/transfer) pentru anul scolar 2005 - 2006:
- la nivelul unitatilor de invatamant;
- la nivelul inspectoratului scolar.
Perioada: 17 februarie - 4 martie 2005
3. Solutionarea situatiilor cadrelor didactice titulare care vor avea
restrangere partiala de activitate in anul scolar 2005 - 2006:
- solutionarea cererilor de intregire a normei, prin transferul cadrelor
didactice titulare in doua sau in mai multe unitati de invatamant intr-o
singura unitate de invatamant;
Perioada: 7 - 10 martie 2005
- eliberarea deciziilor de restrangere partiala/transfer.
Termen: 11 martie 2005
4. Pretransferarea si transferarea personalului didactic titular
disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin restructurarea retelei
scolare
Pretransferarea personalului didactic la cerere pentru:
- stabilirea in localitatea de domiciliu;
- apropiere de domiciliu;
- schimb de posturi prin consimtamantul ambelor parti.
Transferul personalului didactic titular disponibilizat ca urmare a
restrangerii de activitate sau ca efect al restructurarii retelei scolare:
a) afisarea la inspectoratele scolare a listei posturilor/catedrelor care
intra in restrangere de activitate, incepand cu 1 septembrie 2005;
Termen: 7 martie 2005
b) afisarea la inspectoratul scolar a listei cuprinzand posturile/catedrele
didactice vacante/rezervate, mentionandu-se in lista posturile/catedrele
alocate pentru solutionarea restrangerilor de activitate;
Termen: 25 martie 2005
c) afisarea la inspectoratele scolare a listei cadrelor didactice care
intra in restrangere de activitate, incepand cu 1 septembrie 2005;
Termen: 7 aprilie 2005
d) inregistrarea cererilor personalului didactic care solicita
pretransferare si transferare prin restrangere de activitate se face la comisia
de mobilitate a inspectoratelor scolare;
Perioada: 11 - 21 aprilie 2005
e) efectuarea pretransferarilor si transferarilor prin restrangere de
activitate in aceeasi sedinta publica;
Perioada: 25 - 26 aprilie 2005
f) inregistrarea contestatiilor si rezolvarea acestora de catre consiliul
de administratie al inspectoratului scolar judetean/al municipiului Bucuresti;
Perioada: 27 - 29 aprilie 2005
g) eliberarea deciziilor de transfer.
Termen: 4 mai 2005
5. Inregistrarea, analizarea si solutionarea cererilor de concediu fara
plata (in consiliul de administratie al inspectoratului scolar judetean/al
municipiului Bucuresti)
Termen: pana la 29 aprilie 2005
6. Detasarea in interesul invatamantului
a) inregistrarea solicitarilor din partea inspectorilor de specialitate si
a unitatilor de invatamant;
Perioada: 4 - 6 mai 2005
b) discutarea si solutionarea propunerilor facute de inspectorii scolari de
specialitate in comisia de mobilitate a inspectoratului scolar judetean/al
municipiului Bucuresti;
Termen: 9 mai 2005
c) afisarea listei cadrelor didactice detasate in interesul invatamantului
la inspectoratele scolare;
Termen: 10 mai 2005
d) eliberarea deciziilor de detasare.
Termen: 11 mai 2005
7. Ocuparea prin concurs national unic a posturilor declarate vacante:
a) transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului
Educatiei si Cercetarii a listei actualizate cu posturile/catedrele vacante
titularizabile si afisarea acesteia la inspectoratul scolar;
b) transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului
Educatiei si Cercetarii a listei actualizate cu posturile/catedrele
vacante/rezervate netitularizabile si afisarea acesteia la inspectoratul
scolar;
Termen: 16 mai 2005
c) inregistrarea cererilor candidatilor (inclusiv pentru absolventii
promotiei 2005) la secretariatul comisiei de mobilitate a inspectoratului
scolar;
Perioada: 17 - 27 mai 2005
- absolventii promotiei 2005 depun adeverinta de absolvire si valideaza
fisa de inscriere (prin semnatura);
Termen: 11 iulie 2005
d) verificarea si avizarea dosarelor candidatilor de catre comisia de
mobilitate;
Perioada: 1 - 7 iunie 2005
e) validarea fiselor de inscriere de catre candidati (prin semnatura);
Perioada: 8 - 10 iunie 2005
f) extragerea din aplicatia Ministerului Educatiei si Cercetarii a
situatiei preliminare cu numarul total de posturi vacante titularizabile pe
specialitati si numarul total al candidatilor inscrisi;
Termen: 12 iulie 2005
g) desfasurarea concursului (locul va fi anuntat public, cu 30 de zile
inainte);
Perioada: 18 - 19 iulie 2005
h) transmiterea la Ministerul Educatiei si Cercetarii a situatiei
statistice privind derularea concursului (numarul candidatilor prezenti si
numarul candidatilor absenti);
Perioada: 18 - 19 iulie 2005, ora 12,00
i) afisarea rezultatelor finale.
Termen: 25 iulie 2005.
Etapa I - repartizarea computerizata, la nivel judetean, a candidatilor
care au obtinut cel putin nota/media 7,00 (sapte) pe posturi/catedre
titularizabile:
8. depunerea si verificarea optiunilor (cu fisa-martor) de catre candidatii
care si-au validat fisa de inscriere;
Perioada: 26 - 28 iulie 2005
9. repartizarea computerizata, in ordinea descrescatoare a mediei obtinute
la concurs, pe posturi/catedre vacante titularizabile a cadrelor didactice
participante la concursul national unic care au obtinut minimum nota/media 7,00
(sapte);
Termen: 29 iulie 2005
10. publicarea pe portalul Ministerului Educatiei si Cercetarii a listei cu
posturile/catedrele titularizabile ramase vacante si afisarea la inspectoratul
scolar.
Termen: 29 - 30 iulie 2005
Etapa a II-a - repartizarea computerizata, la nivel national, a
candidatilor nerepartizati in etapa I, care au obtinut cel putin nota/media
7,00 (sapte), pe posturi/catedre titularizabile:
11. depunerea si verificarea optiunilor de catre candidati (cu fisa-martor)
pentru posturi/catedre ramase vacante titularizabile din alte judete. Aceasta
operatie se realizeaza la inspectoratul scolar unde candidatul a sustinut
concursul;
Termen: 30 iulie 2005
12. repartizarea computerizata, in ordinea descrescatoare a mediei obtinute
la concurs, pe posturi/catedre vacante titularizabile a cadrelor didactice
participante la concursul national unic care au obtinut minimum nota/media 7,00
(sapte), din alte judete;
Termen: 31 iulie 2005
13. eliberarea deciziilor de transfer/numire;
Termen: 1 august 2005
14. transmiterea la Ministerul Educatiei si Cercetarii a machetelor cu
situatia statistica a concursului dupa repartizarea pe posturi/catedre.
Termen: 1 august 2005
15. Detasarea, la cerere, a persoanelor interesate, prin participarea la
concursul din 18 - 19 iulie 2005 si/sau prin continuitate:
a) comunicarea acordului/refuzului continuitatii de catre unitatea de
invatamant la inspectoratul scolar judetean/al municipiului Bucuresti;
Termen: 10 mai 2005
b) inregistrarea cererilor candidatilor;
Perioada: 17 - 27 mai 2005
c) desfasurarea concursului (locul va fi anuntat public, cu 30 de zile
inainte);
Perioada: 18 - 19 iulie 2005
d) afisarea la inspectoratul scolar judetean/al municipiului Bucuresti a
listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile si numele
personalului didactic care are continuitate pe aceste posturi/catedre, conform
prevederilor art. 83 din Metodologia privind miscarea personalului didactic din
invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei,
cercetarii si tineretului nr. 5.644/2003;
- actualizarea si afisarea listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate
netitularizabile.
Termen: 1 august 2005
Etapa a III-a - repartizarea computerizata, la nivel judetean, a
candidatilor care au obtinut cel putin nota/media 5,00 (cinci) si solicita
detasare la cerere:
e) depunerea si verificarea optiunilor de catre candidati (cu fisa-martor);
Termen: 2 august 2005
f) repartizarea computerizata, in ordinea descrescatoare a mediei obtinute
la concurs, pe posturi/catedre vacante/rezervate a cadrelor didactice
participante la concurs, care au obtinut minimum nota/media 5,00 (cinci) si
care solicita detasare la cerere, si afisarea rezultatelor;
Termen: 3 august 2005
g) eliberarea deciziilor de detasare la cerere.
Termen: 3 august 2005
16. Ocuparea, prin suplinire, a posturilor rezervate si a posturilor ramase
vacante prin concursul din 18 - 19 iulie 2005:
a) comunicarea situatiei postului si a acordului/refuzului continuitatii de
catre unitatea de invatamant la inspectoratul scolar judetean/al municipiului
Bucuresti;
Termen: 10 mai 2005
b) inregistrarea cererilor la inspectoratele scolare;
Perioada: 17 - 27 mai 2005
c) afisarea listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate
netitularizabile si numele cadrelor didactice care au continuitate pe aceste
posturi/catedre conform prevederilor art. 84 din Metodologia privind miscarea
personalului didactic din invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul
ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 5.644/2003;
Termen: 3 august 2005
d) actualizarea si afisarea listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate
netitularizabile.
Termen: 3 august 2005
Etapa a IV-a - repartizarea computerizata, la nivel judetean, a
candidatilor care au obtinut cel putin nota/media 5,00 (cinci) si solicita
suplinire:
e) depunerea si verificarea optiunilor candidatilor (cu fisa-martor)
prevazuti la art. 84 din Metodologia privind miscarea personalului didactic din
invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei,
cercetarii si tineretului nr. 5.644/2003;
Perioada: 4 - 5 august 2005
f) repartizarea computerizata a suplinitorilor calificati, conform
prevederilor art. 84 din Metodologia privind miscarea personalului didactic din
invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei,
cercetarii si tineretului nr. 5.644/2003;
Termen: 6 august 2005
g) eliberarea deciziilor de numire pe post/catedra.
Termen: 7 august 2005
Etapa a V-a - repartizarea in sedinta publica:
h) sedinta publica pentru corecturi si repartizarea cadrelor didactice
calificate, pe posturi/catedre vacante/rezervate netitularizabile, conform
prevederilor art. 84 din Metodologia privind miscarea personalului didactic din
invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei,
cercetarii si tineretului nr. 5.644/2003;
Perioada: 8 - 9 august 2005
i) eliberarea deciziilor de numire pe post;
Termen: 10 august 2005
j) depunerea si inregistrarea dosarelor pentru cumul si ale suplinitorilor
fara studii corespunzatoare;
Perioada: 29 - 31 august 2005
k) desfasurarea testarii suplinitorilor fara studii corespunzatoare;
Perioada: 1 - 2 septembrie 2005
l) afisarea rezultatelor;
Termen: 3 septembrie 2005
m) depunerea contestatiilor, analizarea si rezolvarea lor de catre
consiliul de administratie al inspectoratului scolar judetean/al municipiului
Bucuresti, precum si afisarea rezultatelor definitive;
Perioada: 5 - 6 septembrie 2005
n) repartizarea in cumul/plata cu ora a personalului didactic titular, pe
orele ramase neocupate;
Perioada: 5 - 6 septembrie 2005
o) sedinta publica pentru:
- corecturi si repartizarea personalului didactic calificat, participant la
concurs, conform prevederilor art. 84 din Metodologia privind miscarea
personalului didactic din invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul
ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 5.644/2003;
- cumul pentru cadrele didactice pensionate/asociate;
- repartizarea suplinitorilor fara studii corespunzatoare pe
posturile/catedrele ramase vacante;
Perioada: 7 - 8 septembrie 2005
p) eliberarea deciziilor de numire pe post.
Termen: 9 septembrie 2005
17. Transmiterea la Ministerul Educatiei si Cercetarii a situatiei
statistice globale privind repartizarea candidatilor pe posturile/catedrele
vacante/rezervate.
Termen: 16 septembrie 2005