ORDIN
Nr. 5302 din 15 noiembrie 2004
privind aprobarea Metodologiei si a criteriilor de acordare a gradatiei de
merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar
ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 109 din 3 februarie 2005
In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (9) din Legea nr. 128/1997
privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile
ulterioare,
in baza consultarii federatiilor sindicale reprezentative la nivel de
ramura invatamant,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea si
functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul educatiei si cercetarii emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Metodologia si criteriile de acordare a gradatiei de merit si a
salariului de merit in invatamantul preuniversitar, cuprinse in anexa care face
parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice dispozitie
contrara metodologiei prevazute la art. 1.
Art. 3
Directia generala evaluare, prognoze, strategii si programe pentru
invatamant preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii,
inspectoratele scolare si unitatile de invatamant vor duce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul educatiei si cercetarii,
Radu Damian,
secretar de stat
ANEXA 1
METODOLOGIA SI CRITERIILE
de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul
preuniversitar
SECTIUNEA I
Acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (3) din Legea nr. 128/1997
privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile
ulterioare, personalul didactic de predare, didactic auxiliar si cel de
conducere din unitatile de invatamant pot beneficia de gradatia de merit,
acordata prin concurs.
Art. 2
(1) Aceasta gradatie se acorda pentru 10% din posturile didactice existente
la nivelul inspectoratului scolar si reprezinta 20% din salariul de baza al
persoanei, si anume salariul functiei didactice conform grilei, cumulat, cand
este cazul, cu indemnizatia de conducere.
(2) Gradatia de merit se include in salariul de baza si constituie baza de
calcul pentru celelalte sporuri si alte drepturi care se acorda in raport cu
salariul de baza.
(3) Numarul de gradatii care se vor acorda incepand cu anul 2005 se
calculeaza astfel: din numarul stabilit, prin aplicarea a 10% din totalul
posturilor didactice de predare, didactice auxiliare si de conducere, se scade
numarul de gradatii acordate in ultimii 3 ani, avand in vedere ca gradatia de
merit se acorda pe o perioada de 4 ani.
(4) Pentru acordarea gradatiei de merit se va avea in vedere numarul de
posturi aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004,
respectiv aprobat de Ministerul Educatiei si Cercetarii, dupa caz.
(5) In situatia in care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile
sportive scolare si celui din palatele copiilor, i se modifica locul de munca
la nivelul aceluiasi judet/al municipiului Bucuresti, acesta isi pastreaza
gradatia de merit.
Art. 3
Gradatia de merit se atribuie pe o perioada de 4 ani, incepand cu data de 1
iulie 2005.
Art. 4
(1) Personalul didactic care a beneficiat de gradatie de merit poate
participa din nou la concurs.
(2) Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradatie de merit si
de salariu de merit in acelasi an calendaristic.
CAP. 2
Inscrierea pentru acordarea gradatiei de merit
Art. 5
(1) La concursul pentru acordarea gradatiei de merit pot participa:
a) personalul didactic de predare, didactic auxiliar cu contract de munca
si cel de conducere din unitatile de invatamant, cu o vechime in invatamantul
preuniversitar de peste 3 ani;
b) personalul didactic de predare din invatamantul preuniversitar, care are
performante deosebite in inovarea didactica, desfasoara activitate de formare
continua a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar la casa corpului
didactic, in ultimii 3 ani.
(2) Aceleasi conditii trebuie sa le indeplineasca:
- personalul didactic de predare de la centrele judetene/al municipiului
Bucuresti de asistenta psihopedagogica;
- personalul didactic de predare si de conducere de la cluburile sportive
scolare, cluburile si palatele copiilor cu statut de unitati de invatamant,
subordonate inspectoratului scolar, precum si cel de la Palatul National al
Copiilor;
- personalul didactic auxiliar din unitatile conexe din invatamantul
preuniversitar.
CAP. 3
Criterii pentru acordarea gradatiei de merit
Art. 6
Activitatea candidatilor inscrisi pentru acordarea gradatiei de merit,
inclusa in raportul de autoevaluare, se evalueaza pe baza unei fise elaborate
de inspectoratul scolar, tinandu-se seama de urmatoarele criterii care trebuie
indeplinite de candidat in perioada ultimilor 3 ani de activitate:
1. criteriul activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa, cum
sunt:
a) rezultate deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor
in raport cu standardele curriculare de performanta, materializate in rezultate
ale elevilor la clasa, la testari si examene nationale de sfarsit de ciclu,
rezultate obtinute cu clasa (de exemplu, ponderea elevilor cu performante in
clasa urmatoare);
b) performante verificate in utilizarea sistemului educational
informatizat, pentru cadrele didactice din unitatile de invatamant in care
acesta exista;
c) performante in pregatirea elevilor distinsi la concursurile si
olimpiadele scolare, materializate in obtinerea locurilor I, II, III si
mentiuni la faza nationala si internationala si locurile I, II si III la faza
judeteana;
d) pregatirea loturilor olimpice, participarea, in calitate de membru al
juriului, al comitetului de organizare si de insotitor al elevilor, la
concursurile si olimpiadele judetene, interjudetene, nationale si
internationale;
e) rezultate deosebite obtinute in activitatile educative organizate in
scoala, cu impact la nivel local/judetean/al municipiului Bucuresti/national;
f) rezultatele comunicarii cu parintii si cu autoritatile locale,
concretizate in reducerea abandonului scolar, a delincventei juvenile, a
comportamentelor marginale, in atragerea de finantari pentru centrele de
documentare si informare etc.;
g) realizarea de proiecte extracurriculare cu finantare extrabugetara;
h) activitate desfasurata cu elevii capabili de performanta in centrele de
excelenta;
i) activitate desfasurata de catre cadrele didactice din unitatile de
invatamant cuprinse in programul PHARE 010801 Tvet, de monitorizare a
invatamantului profesional si tehnic;
j) rezultate obtinute in dezvoltarea unor activitati practice si educative
pentru formarea de abilitati de comunicare, antreprenoriale si tehnice;
k) rezultate obtinute in proiecte de parteneriat educational la nivel
local/judetean/national/international;
l) obtinerea calificativului "Foarte bine" in perioada ultimilor
3 ani de activitate;
2. criteriul privind performante deosebite in inovarea didactica,
materializate in:
a) contributia la elaborarea de programe scolare, regulamente, metodologii,
indrumatoare/ghiduri metodice, manuale scolare, auxiliare didactice si reviste
scolare, avizate de inspectoratul scolar sau de Ministerul Educatiei si
Cercetarii, dupa caz; carti in domeniul educational, inregistrate cu ISBN;
b) activitatea de mentorat, de formator, activitatea in domeniul sindical
la nivel de unitate/inspectorat scolar/minister/ministere/Guvern, participarea
cu comunicari la simpozioane judetene, regionale (zonale), nationale si/sau
internationale, participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului
didactic, in calitate de formator, contributia la cercetari stiintifice
fundamentale in specialitate sau in domeniul problematicii invatamantului si
educatiei;
c) activitatea desfasurata in cadrul unor comisii tehnice de elaborare a
unor acte normative/administrative cu caracter normativ, in cadrul unor comisii
consultative de dialog social si al altor structuri de dialog social;
3. criteriul activitatilor desfasurate cu copii/elevi cu cerinte educative
speciale, la nivel local/judetean/national/international;
4. criteriul privind participarea la proiecte in cadrul programelor de
reforma educationala, coordonate de inspectoratul scolar, Ministerul Educatiei
si Cercetarii, alti parteneri (Institutul Francez, British Council, Institutul
Goethe, Banca Mondiala etc.);
5. criteriul privind cresterea prestigiului unitatii de invatamant, prin
sporirea calitatii actului educational, manifestat prin locul ocupat de aceasta
in ierarhia stabilita de inspectoratele scolare ca urmare a:
a) rezultatelor concursului de admitere la licee in ultimii 3 ani;
b) evaluarii unitatilor conexe pe baza nivelului de dezvoltare
institutionala si in raport cu dezvoltarea economico-sociala a
localitatii/regiunii. In acest caz vor fi luate in considerare:
- contributiile independente si in echipa la dezvoltarea teoriei si
practicii managementului educational si institutional, in contextul reformei
invatamantului;
- realizarea unor proiecte cu finantare din surse extrabugetare;
- rezultatele care demonstreaza o foarte buna comunicare si colaborare cu
reprezentantii comunitatii locale si regionale;
- rezultatele obtinute prin participarea elevilor la examenele de
capacitate/teste nationale, evaluare nationala, bacalaureat si de absolvire.
Art. 7
(1) Pentru personalul didactic auxiliar, criteriile pentru acordarea
gradatiei de merit sunt stabilite in fisa de evaluare a activitatii, elaborata
de inspectoratul scolar, pe baza fisei postului.
(2) In cazul personalului de conducere din unitatile de invatamant, se va
avea in vedere si indeplinirea atributiilor din fisa postului.
Art. 8
Consiliul de administratie al inspectoratului scolar detaliaza criteriile
si punctajele cu ponderile aferente, separat pentru educatoare, invatatori,
profesori si cadre didactice din invatamantul vocational, din cluburile
sportive scolare, palatele si cluburile copiilor, invatamantul special,
personalul didactic auxiliar si personalul didactic de conducere din unitatile
de invatamant.
CAP. 4
Procedura de acordare a gradatiei de merit
Art. 9
(1) Inspectorul scolar general numeste prin decizie Comisia de coordonare a
lucrarilor in vederea acordarii gradatiei de merit.
(2) Comisia de coordonare a lucrarilor in vederea acordarii gradatiei de merit
este formata din:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct;
b) secretar - referent de la compartimentul salarizare, normare;
c) membri - inspectori scolari de specialitate.
(3) Reprezentantii federatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura
invatamant participa in calitate de observatori la toate lucrarile, au drept de
acces la documentele comisiilor si pot solicita consemnarea in procesul-verbal
a propriilor observatii.
Art. 10
In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, cu
modificarile si completarile ulterioare, procedura de atribuire a gradatiei de
merit, prin concurs, cuprinde urmatoarele faze:
1. Candidatul intocmeste si depune la conducerea unitatii de invatamant
raportul de autoevaluare a activitatii desfasurate, insotit de documente
doveditoare, realizat in conformitate cu fisa de evaluare (elaborata de
inspectoratul scolar).
2. Consiliul profesoral al unitatii de invatamant, pe baza dezbaterilor
asupra modului in care raportul reflecta realizarile candidatului potrivit
fisei de evaluare, formuleaza o apreciere sintetica asupra candidatului.
3. Directorul unitatii scolare depune la secretariatul inspectoratului
scolar raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral, precum si
propria apreciere, care trebuie sa fie obiectiva, cu referire si la deontologia
profesionala, la abilitatile de comunicare ale candidatului in cadrul unitatii
de invatamant in care isi desfasoara activitatea. Aprecierea directorului coordonator
al unitatii scolare se face de catre inspectorul de management si evaluare
institutionala.
4. In urma consultarii consiliului consultativ de specialitate, inspectorul
de specialitate intocmeste un raport motivat referitor la activitatea candidatului
in specialitate, stabilind punctajul.
5. Comisia de coordonare a lucrarilor in vederea acordarii gradatiei de
merit primeste raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral si a
directorului unitatii, precum si raportul motivat al inspectorului scolar de
specialitate, pe care le examineaza, stabileste punctajul si intocmeste lista,
in ordinea descrescatoare a acestuia, pe posturi si discipline. Lista astfel
intocmita va fi prezentata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar.
6. In consiliul de administratie al inspectoratului scolar presedintele
comisiei prezinta propunerile de acordare a gradatiilor de merit.
7. Consiliul de administratie aproba lista candidatilor admisi, in ordinea
descrescatoare a punctajului acordat, si o afiseaza la inspectoratul scolar
judetean/al municipiului Bucuresti.
8. Cadrele didactice au drept de contestatie asupra punctajului acordat, la
inspectoratul scolar judetean/al municipiului Bucuresti, in conformitate cu
graficul din anexa nr. 1 la sectiunea I. Contestatiile se rezolva de o comisie
de solutionare a contestatiilor, numita prin decizie a inspectorului scolar
general si formata din: presedinte - inspectorul scolar general, secretar -
consilierul juridic, membri - inspectori scolari si inspectorul scolar cu
politici de selectie, evidenta, mobilitate si promovare de personal. Hotararea
comisiei de contestatii este definitiva. La comisiile de contestatii participa
si reprezentantii federatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura
invatamant, in calitate de observatori.
9. Hotararea asupra rezultatului concursului, precum si ponderea pe
diferite specialitati si unitati de invatamant apartin inspectorului scolar
general, in baza listei intocmite, in ordinea descrescatoare a punctajului, pe
posturi si discipline, care a fost aprobata de consiliul de administratie al
inspectoratului scolar.
10. Consiliul de administratie al inspectoratului scolar inainteaza lista
candidatilor validati la Directia generala evaluare, prognoze, strategii si
programe pentru invatamant preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei si
Cercetarii, pentru emiterea ordinului ministrului educatiei si cercetarii.
Lista transmisa la Ministerul Educatiei si Cercetarii cu adresa de
inaintare contine:
a) numarul total si modul de calcul al numarului de gradatii acordate la
nivelul judetului/municipiului Bucuresti;
b) observatiile liderilor de sindicat desemnati de federatiile sindicale
reprezentative la nivel de ramura invatamant, care au participat la procedura
de acordare a gradatiei de merit, cu statut de observatori;
c) tabelul nominal cu candidatii admisi, conform anexei nr. 2 la sectiunea
I.
Art. 11
Directia generala evaluare, prognoze, strategii si programe pentru invatamant
preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii verifica
incadrarea in numarul de locuri, respectarea procedurii de acordare a gradatiei
de merit si elaboreaza ordinul ministrului educatiei si cercetarii pentru
acordarea gradatiei de merit cadrelor didactice, conform listelor primite de la
inspectoratele scolare.
Art. 12
Locurile ramase vacante dupa emiterea ordinului ministrului educatiei si
cercetarii se vor include in numarul de locuri pentru anul urmator, fara a se
depasi procentul de 10% din totalul posturilor didactice existente in anul
pentru care se face calculul.
ANEXA 1
la sectiunea I
Graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit -
sesiunea 2005
- 20 ianuarie - 11 februarie 2005: depunerea dosarelor la registratura
inspectoratului scolar judetean/al municipiului Bucuresti;
- 14 februarie - 21 februarie 2005: analiza dosarelor de catre inspectorul
de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ;
- 22 februarie - 5 martie 2005: verificarea dosarelor de catre Comisia de
coordonare a lucrarilor in vederea acordarii gradatiei de merit;
- 22 februarie - 5 martie 2005: verificarea dosarelor de catre
reprezentantii federatiilor sindicale reprezentative din invatamant si
refacerea punctajelor, in situatia in care observatiile sunt juste, impreuna cu
inspectorul de specialitate;
- 7 martie 2005: consiliul de administratie al inspectoratului scolar
judetean/al municipiului Bucuresti aproba lista candidatilor admisi;
- 8 martie 2005: afisarea listei la avizierul inspectoratului scolar
judetean/al municipiului Bucuresti;
- 10 martie - 14 martie 2005: depunerea contestatiilor;
- 15 martie 2005: rezolvarea contestatiilor de catre comisie;
- 16 martie 2005: validarea rezultatelor finale ale concursului de catre
consiliul de administratie al inspectoratului scolar judetean/al municipiului
Bucuresti;
- 22 martie 2005: inaintarea la Ministerul Educatiei si Cercetarii, in
vederea emiterii ordinului ministrului educatiei si cercetarii, a tabelului
nominal cu personalul didactic de predare, didactic auxiliar si cel de
conducere din unitatile de invatamant, nominalizat pentru acordarea gradatiei
de merit;
- 31 mai 2005: elaborarea ordinului ministrului educatiei si cercetarii.
ANEXA 2
la sectiunea I
______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si | Functia | Specialitatea |Vechimea in |Unitatea de |Punctajul
|
|crt.|prenumele | | |invatamant |invatamant |obtinut
|
|____|__________|_________|_______________|____________|____________|__________|
| | | | | | |
|
|____|__________|_________|_______________|____________|____________|__________|
NOTA:
In cazul personalului didactic de indrumare si control, in rubrica
"Unitatea de invatamant" se va preciza unitatea de invatamant unde
are obligatia de predare. Adeverintele emise de unitatile de invatamant respective
se vor anexa la lista transmisa, prin posta, la Ministerul Educatiei si
Cercetarii.
SECTIUNEA a II-a
Acordarea salariului de merit in invatamantul preuniversitar
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 13
In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (7) din Legea nr. 128/1997, cu
modificarile si completarile ulterioare, personalul didactic si didactic
auxiliar poate beneficia de salariu de merit.
Art. 14
Numarul salariilor de merit se calculeaza la totalul posturilor didactice
si didactice auxiliare existente la nivelul inspectoratului scolar si se
distribuie pe unitati de invatamant, indiferent de numarul cadrelor didactice
si didactice auxiliare al acestora, iar acordarea lor se face cu respectarea
prevederilor legale in vigoare.
Art. 15
(1) Salariul de merit este un procent de 15%, aplicat la salariul de baza,
si anume la salariul functiei didactice conform grilei, cumulat, cand este
cazul, cu indemnizatia de conducere. Salariul de merit se include in salariul
de baza si constituie baza de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se
acorda in raport cu salariul de baza.
(2) Persoanele care beneficiaza de salariu de merit se stabilesc o data pe
an, de regula dupa aprobarea bugetului de stat, in raport cu rezultatele
obtinute in activitatea desfasurata. Pentru personalul nou-angajat, salariul de
merit se poate acorda dupa o perioada de 6 luni de la angajare.
(3) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numarul
total de posturi didactice si didactice auxiliare prevazut in statul de functii
al unitatilor bugetare, din care cel putin doua treimi vor fi utilizate pentru
functiile de executie si cel mult o treime pentru functiile de conducere din
unitatile de invatamant.
(4) In situatia in care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile
sportive scolare si celui din palatele copiilor, i se modifica locul de munca
la nivelul aceluiasi judet/al municipiului Bucuresti, acesta isi pastreaza
salariul de merit.
Art. 16
Pentru directorii si directorii adjuncti, salariile de merit se aproba de
consiliul de administratie al inspectoratului scolar din numarul salariilor
repartizate unitatii respective.
Art. 17
Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradatie de merit si de salariu
de merit in acelasi an calendaristic.
Art. 18
Salariul de merit se acorda pe an calendaristic, incepand cu data de 1
ianuarie 2005.
Art. 19
(1) Contestatiile se depun la conducerea unitatii de invatamant sau la
organul ierarhic superior (inspectoratul scolar judetean/al municipiului
Bucuresti), dupa caz, in termen de 5 zile calendaristice de la data comunicarii
rezultatelor.
(2) Contestatiile se solutioneaza de catre o comisie numita prin decizie a
directorului unitatii de invatamant, respectiv a inspectorului scolar general.
(3) Hotararea comisiei de solutionare a contestatiilor de la nivelul
inspectoratului scolar judetean/al municipiului Bucuresti este definitiva.
CAP. 2
Criterii de baza pentru acordarea salariului de merit
Art. 20
Criterii privind calitatea activitatii instructiv-educative: (50 de
puncte):
a) calificativul "foarte bine" in anul scolar precedent;
b) activitate de profesor coordonator care raspunde de domeniul educativ,
scolar si extrascolar;
c) utilizarea fluenta a sistemului educativ informatizat, pentru cadrele
didactice din unitatile de invatamant in care acesta exista;
d) activitati educative desfasurate cu elevii care au nevoi speciale;
e) activitate de sef de catedra/comisie metodica, de metodist, coordonator
de cerc pedagogic;
f) performante obtinute in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in urma
testarilor si a examenelor de sfarsit de ciclu;
g) rezultate obtinute cu prescolarii/elevii la concursurile si olimpiadele
scolare la nivel local si national.
Art. 21
Criterii privind activitatea metodica, stiintifica si culturala: (50 de
puncte):
a) valorificarea competentelor dobandite in cadrul cursurilor de
perfectionare, prin sustinerea de activitati demonstrative sau de comunicari la
sesiuni stiintifice de specialitate in scoala;
b) sustinerea de activitati demonstrative sau de comunicari la sesiuni
stiintifice de specialitate la nivel judetean/national;
c) elaborarea si publicarea unor studii si articole in reviste de
specialitate;
d) obtinerea unor rezultate deosebite cu elevii, in urma participarii la
activitati cultural-artistice si sportive recunoscute de Ministerul Educatiei
si Cercetarii;
e) responsabilitati suplimentare la nivel local, judetean sau national
(membru in Comisia Nationala de Specialitate, indrumarea colectivelor
redactionale ale revistelor scolare, coordonarea unor programe educationale in
colaborare cu inspectoratul scolar, Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu alti
parteneri - Institutul Francez, British Council, Institutul Goethe, Banca
Mondiala etc.);
f) contributii la cresterea prestigiului si a calitatii activitatii
unitatii de invatamant prin forme de parteneriat cu reprezentanti ai
comunitatii locale, agenti economici etc.;
g) gradul de stimulare si de valorizare a potentialului profesional al
personalului din unitatea pe care o conduce;
h) realizarea unor proiecte de finantare din surse extrabugetare;
i) activitatea desfasurata in cadrul unor comisii tehnice de elaborare a
unor acte normative/administrative cu caracter normativ, in cadrul unor comisii
consultative de dialog social si al altor structuri de dialog social.
Art. 22
Fiecare unitate scolara, prin consiliul de administratie, va stabili o fisa
cu punctaj defalcat, in vederea evaluarii dosarelor depuse pentru acordarea
salariului de merit.
Art. 23
La toate etapele de acordare a salariului de merit participa in calitate de
observatori liderul/liderii organizatiilor sindicale din unitate, respectiv
reprezentantii federatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura
invatamant.
Art. 24
In situatia in care persoana care a obtinut salariul de merit a renuntat la
el, chiar daca acesteia nu i-a incetat contractul de munca cu unitatea,
salariul de merit poate fi redistribuit unei alte persoane din aceeasi unitate
de invatamant, in ordinea descrescatoare a punctajului.
NOTA:
1. Realizarea criteriilor prevazute la art. 21 lit. f), g) si h) este
obligatorie pentru personalul didactic de conducere.
2. Pentru personalul incadrat in inspectoratul scolar judetean/al
municipiului Bucuresti si in Ministerul Educatiei si Cercetarii, constituie
criteriu de acordare a salariului de merit si evaluarea calitatii si eficientei
activitatilor cuprinse in fisa postului de catre o comisie special constituita
la nivelul inspectoratului scolar judetean/al municipiului
Bucuresti/Ministerului Educatiei si Cercetarii.
3. Pentru personalul didactic auxiliar si nedidactic, salariul de merit se
va acorda in urma evaluarii calitatii si eficientei activitatilor cuprinse in
fisa postului de catre consiliul de administratie al unitatii
scolare/inspectoratului scolar judetean/al municipiului Bucuresti/Ministerului
Educatiei si Cercetarii.