Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5440 din  9 noiembrie 2005

privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1062 din 28 noiembrie 2005


SmartCity3


    In baza prevederilor art. 141 lit. p) si ale art. 142 lit. g) din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 9 alin. (1) - (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii,

    ministrul educatiei si cercetarii emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice dispozitie contrara metodologiei prevazute la art. 1.
    Art. 3
    Directia generala managementul resurselor umane din Ministerul Educatiei si Cercetarii si inspectoratele scolare vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    Ministrul educatiei si cercetarii,
                              Mircea Miclea

    ANEXA 1

                              METODOLOGIE
de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) a) Constituirea posturilor/catedrelor didactice in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot se face cu respectarea prevederilor Metodologiei de miscare a personalului didactic din invatamantul preuniversitar.
    b) Declararea posturilor/catedrelor didactice vacante se face dupa incadrarea titularilor pe posturile/catedrele de baza si solutionarea completarilor de norma didactica, cu respectarea prevederilor Metodologiei de miscare a personalului didactic din invatamantul preuniversitar.
    c) Lista cuprinzand posturile/catedrele didactice declarate vacante/rezervate se afiseaza la inspectoratele scolare si la unitatile de invatamant cu cel putin 30 de zile inaintea declansarii actiunilor prevazute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare.
    d) Ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate din unitatile de invatamant preuniversitar in judetele-pilot prin pretransferare si transferare pentru restrangere de activitate, prin detasare in interesul invatamantului, prin detasare la cerere si suplinire in baza principiului continuitatii se face cu respectarea prevederilor Metodologiei de miscare a personalului didactic din invatamantul preuniversitar.
    (2) In conformitate cu prevederile Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, in invatamantul preuniversitar de stat posturile/catedrele didactice se ocupa prin concurs.
    (3) Coordonarea metodologica a concursurilor pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot este asigurata de Ministerul Educatiei si Cercetarii, iar organizarea si desfasurarea acestora sunt asigurate de inspectoratele scolare, precum si de conducerile unitatilor de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, stabilite de Ministerul Educatiei si Cercetarii, conform art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (4) In baza acestor reglementari legale, in scopul descentralizarii procesului de incadrare a unitatilor de invatamant cu personal didactic, in scopul consolidarii autonomiei institutionale a unitatilor de invatamant si al cresterii raspunderii acestora in privinta asigurarii unei educatii de calitate, unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot vor organiza concursuri in vederea ocuparii posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate.
    (5) Ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot se face pe baza de concurs cu probe scrise si practice, cu subiecte elaborate in conformitate cu programele specifice la specialitatea postului didactic. Proba scrisa va cuprinde subiecte mixte din specialitate si din metodica predarii specialitatii respective. Proba practica, constand intr-o activitate didactica la clasa/grupa, se va sustine numai pentru posturi didactice vacante, titularizabile. Candidatii care ocupa posturi didactice netitularizabile vor sustine activitate didactica la clasa in primul semestru al anului scolar 2006 - 2007.
    (6) Concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, pentru anul scolar 2006 - 2007, se va organiza in perioada 11 mai - 11 august 2006. Posturile/catedrele didactice vacante/rezervate se publica pentru toate unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot in perioada 11 - 13 mai 2006.
    Art. 2
    (1) Posturile/catedrele didactice vacante/rezervate vor fi publicate, cu respectarea stricta a Centralizatorului privind disciplinele de invatamant, domeniile si specializarile, precum si probele de concurs, valabil pentru incadrarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar, denumit in continuare Centralizator.
    (2) a) Posturile/catedrele didactice vacante, pentru ocuparea prin concurs, vor fi constituite numai intr-o singura unitate de invatamant.
    b) In invatamantul gimnazial din mediul rural se pot constitui si catedre compuse din ore in specialitate, in cel mult doua unitati de invatamant, cu respectarea prevederilor art. 44 alin. (1) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
    c) In unitatile de invatamant in care se regasesc mai multe niveluri de invatamant (cu clase I - XII/XIII, clase V - XII/XIII, grupuri scolare), posturile/catedrele didactice vacante, titularizabile pentru concurs, se publica pentru nivelul de invatamant cel mai inalt, corespunzator unitatii de invatamant si postului didactic vacant.
    (3) a) Posturile/catedrele didactice vacante din mediul rural, stabilite de inspectoratul scolar pentru a fi ocupate de absolventii invatamantului superior care au incheiat contracte cu Ministerul Educatiei si Cercetarii, vor fi publicate cu mentiunea "contract M.E.C.".
    b) Absolventii invatamantului superior care au contract cu Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru mediul rural ocupa, cu prioritate, in baza rezultatelor obtinute la concurs, posturile/catedrele didactice vacante, stabilite de inspectoratul scolar. In cazul in care acestia vor face alte optiuni (in mediul urban), sunt obligati sa ramburseze bursa acordata de Ministerul Educatiei si Cercetarii conform Normelor metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 769/2005 privind acordarea unor burse de studii unor studenti cu domiciliul in mediul rural, aprobate prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.923/2005.
    c) Studentii aflati in ultimul an de studii, care au contract cu Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru mediul rural, au obligatia de a se prezenta la inspectoratele scolare din judetele-pilot pana la data de 17 martie 2006, pentru a-si exprima intentia de a participa la concursul organizat pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante in unitati de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, conform Normelor metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 769/2005 privind acordarea unor burse de studii unor studenti cu domiciliul in mediul rural, aprobate prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.923/2005.
    (4) La concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot au dreptul sa participe persoanele care indeplinesc conditiile de studii prevazute de art. 7, raportate la prevederile art. 44 din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, si in conformitate cu Centralizatorul.
    (5) Nu au dreptul sa participe la concurs persoanele care au fost inlaturate din invatamant printr-o hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare penala.
    (6) Candidatii care au obtinut la concurs minimum media 7 (sapte) se pot titulariza in ordinea descrescatoare a mediilor, pe posturi/catedre vacante, in limita numarului de posturi/catedre din lista afisata pentru concurs.
    (7) Cadrul didactic titular, prezent la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, care nu ocupa post/catedra, isi pastreaza calitatea de titular in unitatea de invatamant din care provine.
    Art. 3
    (1) In cazul mediilor egale obtinute la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, departajarea candidatilor, absolventi cu studii superioare, se face pe baza mediei aritmetice cu 4 zecimale, calculata prin trunchiere, dintre media anilor de studii si media examenului de licenta/examenului de stat. Pentru absolventii liceelor pedagogice/scolilor echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice cu 4 zecimale, calculata prin trunchiere, dintre media anilor de studii si media examenului de bacalaureat.
    (2) Daca egalitatea se mentine, pentru candidatii care opteaza pe posturi care nu necesita sustinerea examenului scris la limba materna, departajarea se face in urmatoarea ordine:
    a) nota la examenul scris de limba materna, descrescator (pentru candidatii care sustin o astfel de proba);
    b) domiciliul stabil in localitatea unde se afla postul vacant. Daca un candidat are domiciliul stabil in localitatea postului, atunci este avantajat. Daca postul este intr-un sat ce apartine de o comuna/oras, candidatul din comuna/orasul respectiva/respectiv este avantajat. Daca postul este intr-un sat ce apartine de o comuna/oras, candidatul cu domiciliul intr-un alt sat ce apartine de acea comuna/acel oras este avantajat. Daca postul este intr-o comuna/oras, candidatul cu domiciliul stabil intr-o localitate ce apartine de localitatea postului este avantajat. Toate celelalte cazuri sunt cazuri de egalitate;
    c) gradul didactic: un candidat cu gradul didactic I (sau doctorat) are prioritate fata de candidatii cu gradul II, fata de candidatii cu definitivat si fata de candidatii fara grad. Un candidat cu gradul didactic II are prioritate fata de candidatii cu definitivat si fata de candidatii fara grad. Un candidat cu definitivat are prioritate fata de candidatii fara grad;
    d) cuprinderea in cadrul programului de formare cofinantat de Banca Mondiala "Proiect pentru invatamantul rural";
    e) media examenului de bacalaureat sau licenta, descrescator;
    f) sot/sotie in invatamant: un candidat cu sotul/sotia in invatamant va avea prioritate fata de un candidat care nu are sotul/sotia in invatamant;
    g) fiu/fiica sau parinte/parinti in invatamant: un candidat cu fiul/fiica sau cu unul dintre parinti in invatamant va avea prioritate fata de un candidat care nu are fiul/fiica sau cel putin unul dintre parinti in invatamant.
    Art. 4
    Datele de organizare si desfasurare a concursului sunt stabilite de conducerile unitatilor de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, dupa consultarea conducerii inspectoratului scolar. La data publicarii posturilor/catedrelor, inspectoratul scolar va comunica Ministerului Educatiei si Cercetarii (Directia generala managementul resurselor umane) data programata pentru sustinerea concursului. Concursul va avea loc dupa cel putin 30 de zile de la publicarea in presa locala si centrala a posturilor/catedrelor pentru care unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot organizeaza concurs.

    CAP. 2
    Inscrierea candidatilor si disciplinele de concurs

    Art. 5
    Cererile de inscriere la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, insotite de copii de pe documentele solicitate, se inregistreaza la secretariatul unitatii de invatamant care organizeaza concursul. Candidatii au obligatia de a respecta cu strictete graficul afisat. Actele de studii se depun in copie legalizata, iar celelalte documente sunt certificate pentru conformitate cu originalul de catre un membru al comisiei de concurs. In cererea de inscriere la concurs candidatul va preciza disciplina de concurs si specialitatea postului didactic pentru care opteaza. Comisia de concurs impreuna cu consilierul juridic al inspectoratului scolar au obligatia de a verifica legalitatea documentelor.
    Art. 6
    Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate din invatamantul alternativ, candidatii anexeaza la cererea de inscriere la concurs avizul privind parcurgerea modulului de pedagogie specifica, eliberat de federatiile, asociatiile, centrele care organizeaza alternative educationale in Romania (Waldorf, Step by Step, Montessori, Freinet, Planul Jena, pedagogie curativa etc.).
    Art. 7
    (1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate la disciplina religie, candidatii anexeaza la cererea de inscriere avizul cultului respectiv, in baza Protocolului incheiat intre Ministerul Educatiei si Cercetarii si Secretariatul de Stat pentru Culte.
    (2) Pentru posturile/catedrele didactice vacante/rezervate de la seminariile/liceele teologice si disciplinele teologice, candidatii anexeaza la cererea de inscriere avizul special al cultului respectiv, in baza protocolului semnat cu Ministerul Educatiei si Cercetarii.
    (3) In unitatile de invatamant in care functioneaza si clase cu profil teologic, avizul cultului respectiv se solicita numai pentru disciplinele teologice.
    Art. 8
    Pentru ocuparea posturilor didactice de invatatori vacante de la liceele cu profil pedagogic, candidatii anexeaza la cererea de inscriere la concurs avizul directorului liceului pedagogic privind practica pedagogica.
    Art. 9
    Pentru ocuparea posturilor vacante/rezervate de la cabinetele scolare si interscolare de asistenta psihopedagogica, se pot inscrie la concurs absolventi ai invatamantului superior cu specializarea psihologie, sociologie, pedagogie, psihosociologie, psihopedagogie speciala, pedagogie sociala, precum si absolventi ai invatamantului superior cu specializarile filozofie-istorie, istorie-filozofie, promotiile 1978 - 1989, care fac dovada ca au fost in grupele pentru psihologie, pedagogie, sociologie, conform Centralizatorului.
    Art. 10
    (1) a) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate, se pot inscrie la concurs absolventi ai invatamantului superior de lunga/scurta durata, mediu/postliceal, care au inscrise pe diploma specializarile corespunzatoare posturilor/catedrelor respective, conform Centralizatorului.
    b) Pentru ocuparea acestor posturi/catedre, proba scrisa se sustine in specializarea/specializarile postului/catedrei, conform Centralizatorului, potrivit programelor specifice pentru concursul national, aprobate prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.287/2004.
    (2) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate de educatoare, proba scrisa se sustine la limba si literatura romana si metodica predarii activitatilor instructiv-educative in gradinita de copii, potrivit programei specifice pentru concursul national, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.287/2004.
    (3) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate de invatator/institutor, proba scrisa se sustine la limba si literatura romana si la metodica predarii acesteia, potrivit programei specifice concursului national, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.287/2004.
    (4) Pentru ocuparea catedrelor vacante de educatie tehnologica, se pot inscrie numai absolventi ai invatamantului superior cu specializarea educatie tehnologica. Pentru ocuparea acestor catedre, proba scrisa se sustine la disciplina educatie tehnologica, potrivit programei specifice concursului, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.287/2004.
    (5) a) Pentru ocuparea posturilor vacante de profesor preparator (nevazator) din invatamantul special, se pot inscrie numai profesori nevazatori absolventi ai institutiilor de invatamant superior, care indeplinesc conditiile prevazute la art. 7 alin. (1) lit. e) si alin. (2) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia personalului didactic prevazut in prezenta metodologie. Pentru ocuparea acestor posturi, candidatii sustin proba scrisa in specialitatea inscrisa pe diploma, conform Centralizatorului, potrivit programelor specifice concursului, aprobate prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.287/2004.
    b) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante de specialitate de la unitatile de invatamant special pentru deficienti de vedere, se pot inscrie la concurs si candidati nevazatori absolventi ai invatamantului superior de lunga/scurta durata, mediu/postliceal, care indeplinesc conditiile prevazute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia personalului didactic prevazut in prezenta metodologie, care are inscrise pe diploma specializarile corespunzatoare posturilor/catedrelor respective, conform Centralizatorului, potrivit programelor specifice ale concursului, aprobate prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.287/2004.
    (6) a) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate de pregatire/instruire practica si activitati de preprofesionalizare, se pot inscrie la concurs absolventi ai unei scoli postliceale sau absolventi ai invatamantului superior de lunga/scurta durata in domeniu, conform Centralizatorului.
    b) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate de pregatire/instruire practica si activitati de preprofesionalizare, proba scrisa se sustine la disciplina cuprinsa in Centralizator, conform programelor specifice pentru concursul national, pentru maistrii-instructori, aprobate prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.287/2004.
    (7) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate de educatoare/invatatori din unitatile de invatamant, clase sau grupe cu predare in limbile minoritatilor nationale, concursul se desfasoara in doua zile consecutive si consta in sustinerea urmatoarelor probe: limba si literatura romana (in prima zi), limba si literatura materna (a doua zi). Nota pentru promovare se face din media aritmetica a celor doua probe, calculata cu 3 zecimale. Notele pentru fiecare proba trebuie sa fie minimum 5 (cinci).
    Art. 11
    Pentru disciplinele socioumane, deoarece nu se pot constitui catedre dintr-o singura disciplina, profilul acestora se stabileste in functie de numarul dominant de ore, conform Centralizatorului.
    Art. 12
    Pentru ocuparea catedrelor, cu exceptia celor de limba si literatura romana, din unitati de invatamant si de la clasele cu predare in limbile minoritatilor nationale, precum si din unitatile/clasele/grupele cu predare partiala in limbile minoritatilor nationale (inclusiv pentru limba materna ori disciplinele predate in limba materna), concursul se sustine in limba materna, la solicitarea candidatului prin fisa de inscriere la concurs. Unitatea organizatoare asigura traducerea subiectelor in limbile minoritatilor nationale.
    Art. 13
    (1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate, candidatii vor sustine, inaintea probei scrise, cu cel putin 48 de ore, o proba practica in profilul postului didactic solicitat.
    (2) Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate de educatie muzicala si a posturilor didactice de specialitate din unitatile cu profil artistic (specializarile muzica, coregrafie si arta actorului), proba practica se desfasoara conform anexei nr. 1.
    (3) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate din unitatile cu clase speciale de limbi straine cu program intensiv si bilingv, proba practica se desfasoara conform anexei nr. 2.
    (4) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate de informatica, tehnologia informatiei, informatica-tehnologii asistate pe calculator, proba practica se desfasoara conform anexei nr. 3.
    (5) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante/rezervate de specialitate din unitatile de invatamant cu profil sportiv si din cluburile sportive scolare, proba practica se desfasoara conform anexei nr. 4.
    (6) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante/rezervate de specialitate din unitatile de invatamant cu profil de arte plastice, proba practica se desfasoara conform anexei nr. 5.
    (7) Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate din palatele si cluburile elevilor, proba practica se desfasoara conform anexei nr. 6.
    (8) Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate de instruire practica, proba practica se desfasoara in specialitatea postului, conform anexei nr. 7.
    (9) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate, cu predare in alta limba decat aceea in care candidatii si-au facut studiile, candidatii vor sustine un test de cunoastere a limbii respective.
    (10) La toate specialitatile, pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante titularizabile, candidatii vor sustine o proba practica in specialitatea postului, care consta in elaborarea unui proiect de lectie si sustinerea unei ore de curs.
    (11) Cadrele didactice titulare pe posturi similare postului vacant solicitat sunt exceptate de la sustinerea probei practice in cadrul concursului national pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante in invatamantul preuniversitar de stat.
    (12) Rezultatul probei practice sau testului se consemneaza prin "admis" sau "respins", aceasta proba fiind eliminatorie. Contestatiile la proba practica sau orala nu se admit, hotararea comisiei de concurs ramanand definitiva.

    CAP. 3
    Comisiile de concurs

    Art. 14
    (1) Coordonarea metodologica a concursului, conform prevederilor art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, este asigurata de Ministerul Educatiei si Cercetarii, iar organizarea concursului se realizeaza de inspectoratul scolar si unitatea de invatamant preuniversitar din judetul-pilot.
    (2) a) Pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea concursului, se constituie comisia de concurs la nivelul unitatilor scolare, avand urmatoarea componenta:
    - presedinte - directorul unitatii de invatamant;
    - membri - 2 profesori, responsabili ai comisiilor metodice sau profesori cu gradul didactic I sau II;
    - secretar - un cadru didactic.
    b) In cazul in care in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot care organizeaza concurs nu exista profesori cu gradul didactic I sau II, conducerea unitatii va apela la metodistii de specialitate ai inspectoratului scolar. Aceste situatii sunt solutionate de inspectoratul scolar.
    (3) a) Proba practica se sustine in fata unei comisii alcatuite din:
    - presedinte - directorul unitatii de invatamant;
    - 2 membri - inspectori de specialitate/metodisti ai inspectoratului scolar/responsabili ai comisiilor metodice sau profesori cu gradul didactic I sau II (profesorii din comisie trebuie sa aiba cel putin acelasi grad didactic cu cel al candidatului);
    - secretar - un cadru didactic.
    b) Evaluarea testului pentru ocuparea posturilor didactice cu predare in alta limba decat aceea in care candidatii si-au facut studiile se va face de catre o comisie numita prin decizie a inspectorului scolar general, formata din:
    - presedinte - un inspector de specialitate;
    - 2 membri - profesori de specialitate in profilul postului avand gradul didactic I/metodisti ai inspectoratului scolar;
    - secretar - un cadru didactic.
    c) Comisiile de concurs si pentru proba practica/orala sunt numite prin decizie a inspectorului scolar general, la propunerea conducerii unitatii de invatamant preuniversitar care organizeaza concursul.
    Art. 15
    Comisia de concurs are urmatoarele atributii:
    1. afiseaza lista posturilor didactice vacante cu cel putin 30 de zile inaintea concursului, conform prevederilor art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
    2. inregistreaza si verifica cererile si documentele anexate necesare inscrierii;
    3. stabileste si afiseaza graficul desfasurarii probei practice;
    4. repartizeaza nominal candidatii in salile de concurs;
    5. intocmeste listele cu personalul didactic care va asigura supravegherea candidatilor, verificarea identitatii acestora si sigilarea lucrarilor scrise. Numeste prin tragere la sorti, pentru fiecare sala, 2 - 3 supraveghetori care au alta specialitate decat candidatii din sala de concurs si care nu au rude printre candidati (rude sau afini pana la gradul al IV-lea inclusiv). In acest sens supraveghetorii vor depune o declaratie scrisa. Unul dintre ei va fi numit responsabil de sala;
    6. asigura transcrierea sau multiplicarea subiectelor pentru toti candidatii din toate salile de concurs, daca este cazul;
    7. verifica exactitatea si corectitudinea transcrierii subiectelor;
    8. asigura afisarea la loc vizibil a baremului de corectare pentru toate specialitatile la care s-a dat concurs;
    9. verifica daca numarul lucrarilor si numarul paginilor acestora, predate de candidati supraveghetorilor de sala, corespund inscrisurilor din borderoul de predare a lucrarilor;
    10. preda, sub semnatura, comisiilor de evaluare lucrarile candidatilor, insotite de un borderou pe specialitati, mentionand numarul lucrarilor si al paginilor acestora;
    11. intocmeste si afiseaza, pe specialitati, tabelul nominal cu rezultatele concursului, in ordinea descrescatoare a mediilor;
    12. primeste contestatiile si le transmite, sub semnatura, comisiei de rezolvare a contestatiilor;
    13. dupa primirea rezultatelor la contestatii, pe baza rezultatelor concursului, intocmeste clasificarea finala a candidatilor in functie de postul didactic si propune inspectoratului scolar lista pentru validarea rezultatelor;
    14. raspunde din punct de vedere material si financiar de organizarea si desfasurarea concursului.
    Art. 16
    Membrii comisiei de concurs care au asigurat multiplicarea subiectelor nu vor parasi incaperea in care a fost asigurata multiplicarea decat dupa o ora de la inceperea efectiva a probei scrise. Toti membrii comisiei de concurs, inainte de inceperea concursului, vor depune o declaratie prin care se angajeaza sa pastreze secretul subiectelor de concurs pana la afisarea baremului de corectare. Nerespectarea confidentialitatii atrage sanctiuni administrativ-disciplinare, civile sau penale, dupa caz.

    CAP. 4
    Desfasurarea concursului

    Art. 17
    (1) La solicitarea conducerilor unitatilor de invatamant preuniversitar, consiliul de administratie al inspectoratului scolar poate aproba organizarea si desfasurarea concursului pe grupuri de unitati de invatamant.
    (2) a) Lucrarea scrisa se desfasoara in ziua stabilita de fiecare unitate de invatamant preuniversitar din judetele-pilot/centru care organizeaza concurs, incepand cu ora 10,00. Candidatii vor fi prezenti in sala de concurs cel mai devreme la ora 8,00 si cel mai tarziu la ora 9,00, inainte de a fi deschis plicul cu subiectele de concurs. Dupa primirea subiectelor de concurs de catre candidati, durata de redactare a lucrarilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depasit.
    b) Pentru redactarea lucrarilor se foloseste cerneala sau pix de culoare albastra; desenele/graficele se pot executa si cu creionul negru.
    (3) Se interzice accesul in sala de concurs al candidatilor care au asupra lor mijloace de comunicare la distanta.
    (4) In vederea desfasurarii probelor scrise va fi asigurata supravegherea fiecarei sali de catre 2 supraveghetori, care verifica identitatea candidatilor cu buletinul/cartea de identitate sau pasaportul.
    (5) Pe usa fiecarei sali vor fi afisate tabele nominale cu candidatii repartizati in sali si disciplina la care sustin concurs.
    (6) Responsabilii de sali primesc, sub semnatura, de la secretariatul comisiei tabelul nominal cu candidatii repartizati in sala respectiva, precum si colile de examen si ciornele necesare, in functie de numarul concurentilor.
    (7) Membrii comisiei de concurs, desemnati pentru multiplicarea subiectelor, asigura numarul necesar de exemplare care se introduc in plicuri si se vor secretiza.
    (8) Presedintele comisiei de concurs impreuna cu secretarul acesteia distribuie la salile de concurs plicurile cu subiecte, astfel incat la ora 10,00 plicurile sa se poata deschide in prezenta candidatilor.
    (9) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra sau iesi din sala decat daca preda lucrarea si semneaza de predare.
    (10) Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba respectiva.
    (11) Dupa inmanarea subiectelor candidatilor, un membru al comisiei de concurs, insotit de un membru al comisiei de elaborare a subiectelor, verifica daca toti candidatii au primit subiectul corespunzator specializarii/probei de concurs.
    (12) In timpul desfasurarii probei responsabilul de sala si ceilalti supraveghetori nu vor discuta intre ei si nu vor rezolva subiectele.
    (13) Inscrierea numelui candidatilor in afara spatiului care se sigileaza, precum si orice alte semne distinctive pe colile-tip destinate lucrarilor scrise sau pe ciorne determina anularea lucrarilor scrise.
    (14) Candidatii care in timpul desfasurarii probelor de concurs sunt surprinsi copiind sau transmitand solutii cu privire la subiecte sunt eliminati din concurs, incheindu-se un proces-verbal in acest sens.
    (15) Cadrele didactice supraveghetoare care furnizeaza solutii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrari sau au manifestari de neglijenta in indeplinirea atributiilor de supraveghetor (tolerarea unor actiuni sau intentii de frauda ale candidatilor, parasirea nejustificata a salii de concurs etc.) vor fi sanctionate administrativ, civil sau penal.
    (16) Sigilarea lucrarilor scrise se efectueaza de catre candidati, in prezenta supraveghetorului de sala, dupa care se aplica stampila unitatii scolare care organizeaza concursul si semnatura presedintelui comisiei.
    (17) Dupa ce termina redactarea lucrarilor, candidatii le predau responsabilului de sala si semneaza in borderoul de predare a lucrarilor, mentionand numarul de pagini. Spatiile libere ale intregii lucrari se anuleaza cu linie franta in forma literei "Z" de catre un supraveghetor, in fata candidatului.
    (18) Ciornele se predau separat, odata cu lucrarea, responsabilului de sala, fara sa aiba valabilitate in evaluarea lucrarii si la eventualele contestatii. Ciornele se pastreaza in arhiva unitatii scolare care organizeaza concursul timp de un an.
    (19) La iesirea candidatilor din sala, acestia vor putea consulta baremele de corectare la fiecare disciplina de concurs, afisate la loc vizibil.
    (20) Dupa iesirea candidatilor din sala in care s-a desfasurat proba, supraveghetorii de sala vor preda comisiei lucrarile candidatilor, borderourile de predare a lucrarilor, tipizatele anulate si cele nefolosite.
    (21) Lucrarile scrise, pe discipline de invatamant, sunt amestecate si numerotate de la 1 la n, dupa caz, de catre comisia de concurs. Apoi sunt depozitate in conditii de securitate maxima, astfel incat o singura persoana, actionand independent, sa nu poata avea acces la lucrari pana la predarea acestora cu proces-verbal comisiilor de corectare, dar nu mai tarziu de urmatoarea zi. Rezultatele concursului se afiseaza la sediul unitatii de invatamant la care s-a desfasurat concursul, cel mai tarziu dupa 3 zile de la sustinerea acestuia.
    (22) Contestatiile se depun la secretariatul comisiei de rezolvare a contestatiilor in termen de cel mult 48 de ore de la afisarea rezultatelor.

    CAP. 5
    Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor scrise

    Art. 18
    (1) Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor scrise se constituie la nivelul unitatilor de invatamant, la propunerea conducerii unitatii de invatamant, prin decizie a inspectoratului scolar, avand urmatoarea componenta:
    - presedinte - cadru didactic universitar cu gradul didactic cel putin de lector sau sef de lucrari/inspector scolar general adjunct (pentru maistri instructori);
    - membri - cate 2 profesori avand cel putin gradul didactic I sau II pentru fiecare specialitate;
    - secretar - un cadru didactic.
    (2) Consiliul de administratie al unitatii de invatamant va decide daca cei 2 membri vor fi:
    a) unul din invatamantul universitar, cu gradul didactic cel putin de lector/sef de lucrari, si unul din invatamantul preuniversitar, de preferinta inspector de specialitate, metodist al inspectoratului scolar sau responsabil de comisie metodica;
    b) ambii din invatamantul preuniversitar, de preferinta inspectori de specialitate, metodisti ai inspectoratului scolar sau responsabili de comisii metodice.
    (3) Subiectele si baremele de evaluare sunt elaborate de comisia de elaborare a subiectelor, in dimineata concursului, si se vor prezenta la ora 7,00 presedintelui trei variante sigilate din care se extrage una.
    (4) Evaluarea si notarea lucrarilor scrise se desfasoara in sali prestabilite, in care nu este permis accesul altor persoane in afara membrilor comisiei de evaluare. Fiecare lucrare scrisa este verificata independent, in sali separate, de cei 2 membri ai comisiei si apreciata separat, cu note de la 10 la 1, incluzand si punctul din oficiu, conform baremului de corectare. Fiecare corector trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum si nota finala in borderoul de notare, dupa terminarea evaluarii. La evaluare nu se fac insemnari pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
    (5) Presedintele comisiei verifica borderourile si semnaleaza diferentele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori. In aceasta situatie cei 2 corectori vor reverifica impreuna lucrarea si vor acorda o noua nota care va fi inregistrata intr-un alt borderou. Aceasta nota trebuie sa fie cuprinsa intre notele initiale. In caz de divergente intre corectori, lucrarea va fi recorectata de un al treilea corector, numit de inspectorul scolar general, la propunerea presedintelui comisiei de evaluare. Nota acestuia este definitiva si va fi semnata de cei 3 corectori.
    (6) Cand nu s-au semnalat diferente mai mari de un punct, fiecare corector isi inscrie propria nota pe lucrare, semneaza in dreptul notei, iar presedintele calculeaza media aritmetica cu doua zecimale, fara rotunjire, o trece pe lucrare si semneaza.
    (7) Lucrarile candidatilor, impreuna cu borderourile de corectare si procesele-verbale cu mediile obtinute, se vor preda presedintelui comisiei de concurs.
    (8) Dupa stabilirea mediei, presedintele comisiei de evaluare deschide lucrarile in prezenta corectorilor si consemneaza mediile intr-un proces-verbal tip, ce cuprinde numele candidatilor, numarul lucrarii si media obtinuta.
    (9) Evaluarea lucrarilor de concurs se va realiza intr-un interval ce nu poate depasi 48 de ore de la incheierea probei scrise.
    Art. 19
    Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor si a baremurilor de evaluare vor declara in scris ca vor pastra secretul cu privire la subiecte. In cazul divulgarii subiectelor, vor suporta consecintele legii.

    CAP. 6
    Comisia de rezolvare a contestatiilor

    Art. 20
    Lucrarile pentru care s-au depus contestatii in termenul prevazut se resigileaza in vederea reevaluarii, secretizandu-se si nota/notele acordata/acordate la prima evaluare.
    Art. 21
    (1) Comisia de rezolvare a contestatiilor va fi formata in intregime din alte cadre didactice decat cele din comisia de evaluare si se constituie la nivelul inspectoratului scolar prin decizie a inspectorului scolar general. Comisia de rezolvare a contestatiilor este formata din:
    - presedinte - un cadru didactic universitar cu gradul didactic cel putin de lector sau sef de lucrari/inspector scolar general (pentru maistrii instructori);
    - membri - cate 2 profesori avand cel putin gradul didactic I sau II pentru fiecare specialitate;
    - secretar - un cadru didactic.
    (2) Consiliul de administratie al inspectoratului scolar va decide daca cei 2 membri vor fi:
    a) unul din invatamantul universitar, cu gradul didactic cel putin de lector/sef de lucrari, si unul din invatamantul preuniversitar, de preferinta inspector de specialitate, metodist al inspectoratului scolar sau responsabil de comisie metodica;
    b) ambii din invatamantul preuniversitar, de preferinta inspectori de specialitate, metodisti ai inspectoratului scolar sau responsabili de comisii metodice.
    Art. 22
    (1) Recorectarea lucrarilor se face conform instructiunilor prevazute la cap. V, in termen de cel mult 48 de ore de la termenul limita de inregistrare a contestatiei.
    (2) In cazul in care diferenta dintre nota acordata de comisia de rezolvare a contestatiilor si nota acordata de comisia de evaluare este de cel mult 0,5 puncte, diferenta care poate fi in plus sau in minus, ramane definitiva nota acordata de ultima comisie mentionata.
    (3) Daca diferenta dintre nota acordata de comisia de rezolvare a contestatiilor si nota stabilita in urma evaluarii initiale este mai mare de 0,5 puncte, nota acordata de comisia de rezolvare a contestatiilor este definitiva. In situatia lucrarilor cu nota initiala intre 9,50 si 10,00, nota finala este cea atribuita la recorectare.
    (4) Hotararile comisiei de rezolvarea a contestatiilor sunt definitive si se afiseaza cel mai tarziu in termen de 3 zile de la data limita de depunere a contestatiilor.
    (5) Daca diferenta dintre media stabilita de comisia de concurs si de comisia de rezolvare a contestatiilor este mai mare de 1,5 puncte, inspectorul scolar general este autorizat sa decida constituirea unei noi comisii de recorectare, formata din alti membri decat cei din comisiile anterioare. Rezultatul acestei ultime corectari este definitiv. Inspectorul scolar general va dispune aplicarea masurilor legale asupra celor care nu si-au indeplinit atributiile in cadrul concursului.
    Art. 23
    (1) Inspectoratul scolar monitorizeaza concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot. Inspectoratul scolar si conducerile unitatilor de invatamant raspund integral de buna desfasurare a concursului, potrivit Legii nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, si prezentei metodologii.
    (2) Organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot pot fi monitorizate si de reprezentanti ai Ministerului Educatiei si Cercetarii, delegati in acest scop.
    (3) La toate etapele concursului participa, cu statut de observator, reprezentantul/reprezentantii organizatiei/organizatiilor sindicale reprezentative din unitatea de invatamant preuniversitar care organizeaza concursul. Acestia au acces la toate documentele comisiei si vor consemna in procesul-verbal propriile observatii.

    CAP. 7
    Repartizarea pe posturi a candidatilor

    Art. 24
    Imediat dupa solutionarea tuturor contestatiilor, comisia de concurs afiseaza la unitatile de invatamant preuniversitar listele finale, in ordinea descrescatoare a mediilor, pentru fiecare post didactic.
    Art. 25
    (1) Ordinea ocuparii posturilor, pentru fiecare unitate de invatamant preuniversitar, este urmatoarea:
    a) ocuparea cu statut de cadru didactic titular de catre candidatii care au obtinut la concurs cel putin nota/media 7 (sapte) pe posturile/catedrele titularizabile, in ordinea descrescatoare a notelor/mediilor;
    b) posturile/catedrele didactice vacante din mediul rural titularizabile, publicate cu mentiunea "contract M.E.C.", se ocupa cu prioritate de absolventi ai invatamantului superior care au contract cu Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru mediul rural;
    c) in cazul notelor/mediilor egale obtinute la concurs se aplica prevederile art. 3.
    (2) a) Posturile/catedrele ramase vacante devin netitularizabile si se ocupa, impreuna cu celelalte posturi/catedre netitularizabile, prin detasare la cerere, de catre candidatii titulari in invatamant care au obtinut la concurs cel putin nota/media 5 (cinci) si care indeplinesc conditiile legale pentru a fi detasati la cerere, conform art. 15 din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, in ordinea descrescatoare a notelor/mediilor.
    b) Posturile/catedrele didactice vacante din mediul rural netitularizabile, publicate cu mentiunea "contract M.E.C.", se ocupa cu prioritate de absolventi ai invatamantului superior care au contract cu Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru mediul rural.
    (3) In cazul notelor/mediilor egale are prioritate in urmatoarea ordine:
    a) persoana al carei sot/sotie este cadru didactic titular in localitatea in care se solicita detasarea;
    b) persoana, cadru didactic titular, care are domiciliul sau resedinta in localitatea in care se afla postul/catedra solicitat/solicitata;
    c) persoana al carei sot/sotie este ales/aleasa in Parlament, este numit/numita in Guvern sau indeplineste functii de specialitate specifice in aparatul Parlamentului, al Presedintiei, al Guvernului ori in Ministerul Educatiei si Cercetarii, este ales/aleasa de Parlament in organismele centrale ale statului, precum si persoana al carei sot/sotie indeplineste functia de prefect, subprefect, presedinte si vicepresedinte al consiliului judetean, o functie de indrumare si control in sistemul de invatamant, de cultura, de tineret si sport. De asemenea, au prioritate sotul/sotia persoanei care indeplineste functii de conducere si de specialitate la casa corpului didactic, precum si sotul/sotia cadrelor didactice numite in functii de conducere sau de specialitate la comisiile si agentiile din subordinea Presedintiei, a Parlamentului sau a Guvernului, al/a liderilor sindicatelor din invatamant, care au drept de rezervare de catedra, si al/a cadrelor active ale Ministerului Apararii Nationale, ale Ministerului Administratiei si Internelor, ale Serviciului Roman de Informatii si altor servicii speciale la nivel national, mutate, la ordin, in alta localitate.
    (4) Daca dupa aplicarea criteriilor prevazute la alin. (3) se mentine egalitatea, departajarea se face luandu-se in considerare, in ordinea urmatoarelor criterii:
    a) media de departajare, calculata cu 4 zecimale;
    b) nota la examenul scris de limba materna (pentru candidatii care au sustinut o astfel de proba);
    c) apropierea de domiciliu;
    d) gradul didactic;
    e) media la examenul pentru obtinerea gradului didactic;
    f) cuprinderea in programul de formare cofinantat de Banca Mondiala "Proiect pentru invatamantul rural";
    g) media la examenul de bacalaureat/absolvire/licenta (stat);
    h) vechimea in invatamant.
    (5) a) Posturile/catedrele ramase vacante/rezervate se ocupa prin suplinire de catre candidatii care nu sunt titulari in invatamant si care au obtinut la concurs cel putin nota/media 5 (cinci), in ordinea descrescatoare a notelor/mediilor.
    b) Posturile/catedrele didactice vacante din mediul rural, netitularizabile, publicate cu mentiunea "contract M.E.C.", se ocupa cu prioritate de absolventi ai invatamantului superior care au contract cu Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru mediul rural.
    c) La medii egale departajarea se face luandu-se in considerare, in ordine: apropierea de domiciliu, media de departajare (calculata cu 4 zecimale), nota la examenul scris de limba materna (pentru candidatii care au sustinut o astfel de proba), gradul didactic, media la examenul pentru obtinerea gradului didactic, media la examenul de bacalaureat/absolvire/licenta (stat), vechimea in invatamant.
    Art. 26
    (1) Comisia de organizare si desfasurare a concursului va transmite la inspectoratul scolar lista posturilor/catedrelor didactice ramase vacante/rezervate, lista candidatilor nerepartizati, precum si lista candidatilor repartizati conform modelului prevazut in anexa nr. 8.
    (2) Posturile/catedrele netitularizabile ramase vacante/rezervate dupa operatiunile prevazute la art. 25 se repartizeaza in sedinta publica organizata de inspectoratul scolar.
    (3) Candidatii ramasi nerepartizati vor fi ierarhizati intr-o lista unica in ordinea descrescatoare a notelor/mediilor obtinute la unul dintre concursurile organizate de unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot. Pentru candidatii care au participat la concurs in mai multe unitati de invatamant preuniversitar din judetele-pilot se alege nota/media cea mai mare.
    Art. 27
    Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice din unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot se face prin decizie a inspectorului scolar general.
    Art. 28
    (1) Angajarea pe post/catedra se face de catre directorul unitatii de invatamant, pe baza deciziei de repartizare semnate de inspectorul scolar general, cu data de 1 septembrie 2006.
    (2) Incadrarea personalului didactic in cumul/plata cu ora si a suplinitorilor fara studii corespunzatoare in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot se face in conformitate cu prevederile Metodologiei de miscare a personalului didactic din invatamantul preuniversitar.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 29
    (1) Cheltuielile pentru organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, precum si plata cadrelor didactice care fac parte din comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor/catedrelor in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot se suporta de Ministerul Educatiei si Cercetarii prin inspectoratele scolare.
    (2) Normarea activitatii si salarizarea membrilor comisiilor de concurs se fac in conformitate cu precizarile aprobate prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii.
    Art. 30
    La organizarea/desfasurarea concursului nu pot participa persoanele care concureaza sau care au in randul candidatilor rude ori afini pana la gradul al IV-lea inclusiv.
    Art. 31
    Lucrarile de concurs si borderourile de corectare se pastreaza in arhiva unitatilor organizatoare timp de un an, iar celelalte documente, conform normativelor in vigoare.
    Art. 32
    Unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, care organizeaza concursul, vor inainta inspectoratelor scolare tabele nominale cu cadrele didactice prezentate la concurs, cu rezultatele concursului si dosarele candidatilor admisi, in termen de 5 zile de la finalizarea acestuia.
    Art. 33
    Pentru fiecare cadru didactic care in urma concursului ocupa postul/catedra vacant/vacanta, conducerea unitatii de invatamant preuniversitar din judetul-pilot va mentiona, in tabelul care se inainteaza la inspectoratul scolar, situatia incadrarii candidatului.
    Art. 34
    (1) Presedintii comisiilor de concurs, de elaborare a subiectelor, a baremelor de corectare, de evaluare a lucrarilor si de rezolvare a contestatiilor poarta raspunderea principala pentru corectitudinea desfasurarii concursului, conform atributiilor specifice.
    (2) Concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot se desfasoara conform graficului prevazut in anexa nr. 9.
    Art. 35
    Presedintele comisiei de concurs si al comisiei de rezolvare a contestatiilor sunt direct raspunzatori de respectarea prezentelor precizari si de corectitudinea desfasurarii concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice de catre candidatii cu studii corespunzatoare, precum si de transmiterea la inspectoratele scolare a documentelor prevazute la art. 32.
    Art. 36
    Anexele nr. 1 - 9*) fac parte integranta din prezenta metodologie.
------------
    *) Anexele nr. 1 - 9 sunt reproduse in facsimil.

    Art. 37
    Nerespectarea prevederilor Legii nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentei metodologii atrage raspunderea disciplinara, conform Legii nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, civila, potrivit dispozitiilor Codului civil, sau penala, conform dispozitiilor Codului penal, in functie de gravitatea faptei.
    Art. 38
    La data intrarii in vigoare a prezentei metodologii se abroga Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.262/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 230 din 18 martie 2005.

    ANEXA 1
    la metodologie

    PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR DIDACTICE VACANTE

    A. Disciplina EDUCATIE MUZICALA (pentru absolventii invatamantului superior de scurta durata si lunga durata, catedre/posturi din scoli si licee de cultura generala)

    a) Elaborarea unei unitati de invatare, in functie de nivelul de invatamant la care urmeaza sa predea candidatul si prezentarea orala a acesteia;
    b) Analiza unei lucrari muzicale din repertoriul pentru copii si tineret.
    Analiza lucrarii va consta in:
    - descifrarea lucrarii din punct de vedere ritmic, ritmico-melodic si intonarea tuturor vocilor cursiv;
    - stabilirea liniei dirijorale prin marcarea acesteia pe partitura si intonarea ei;
    - analiza formei prin delimitarea unitatilor de insusire dupa auz (vocal) sau de citire instrumentala (repetate, contrastante etc.) si stabilirea formei in care se incadreaza lucrarea;
    - probleme de interpretare prin precizarea tehnicii vocale interpretative (respiratie, emisie, dictie) si stabilirea problemelor de frazare si expresivitate a textului muzical (evidentierea unor cuvinte prin accente etc.), tempoul si nuantele potrivite;
    - incadrarea lucrarii in opera compozitorului si a lucrarii in epoca din care face parte.
    Unitatea de invatare se alege de catre candidat, conform programei, anterior probei.
    Precizare: Lucrarile muzicale vor face parte din oferta de repertoriu pentru clasele I - XII ale curriculumului de educatie muzicala.
    Comisia va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate o lucrare muzicala din repertoriul pentru copii si tineret. Numarul biletelor de examen va fi egal cu numarul candidatilor plus 1/4 din numarul acestora.
    Evaluarea probelor a) si b) se va face pe baza calificativului admis - respins.
    - La toate probele, candidatii trebuie sa obtina calificativul admis. Daca la una din probe candidatul nu este admis, atunci acesta nu mai participa la probele urmatoare si este declarat respins.

    B. EDUCATIE ARTISTICA SPECIALIZATA
    SPECIALIZARILE MUZICA, COREGRAFIE SI ARTA ACTORULUI (pentru absolventii invatamantului superior de lunga durata, catedre/posturi din scolile si liceele de arta)

    MUZICA INSTRUMENTALA, ARTA VOCALA (CANTO), MUZICA DE CAMERA COREGRAFIE, STUDII TEORETICE, ARTA ACTORULUI:

    1. MUZICA INSTRUMENTALA/ARTA VOCALA/MUZICA DE CAMERA*
    COREGRAFIE
    a) Elaborarea unui proiect de lectie: comisia va face public, cu 48 de ore inainte, repertoriul elevului/elevilor si nivelul de invatamant pe baza caruia candidatul va concepe proiectul didactic; proiectul va fi prezentat comisiei inainte de inceperea probei;
    b) Sustinerea proiectului de lectie (lectia de instrument/de muzica de camera/coregrafie/arta vocala); pe baza proiectului didactic prezentat, candidatii vor sustine ora de instrument/muzica de camera/coregrafie/arta vocala) cu elevul/elevii nominalizati de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitatii de invatamant; proba nu va depasi 30 de minute;
    c) Proba de recital instrumental/vocal ce va contine 3 lucrari la alegere: un studiu si 2 lucrari diferite ca stil, caracter, forma, cel putin la nivelul programei de liceu.
    Proba de recital pentru coregrafie.
    Dans clasic:
    - 5 variatii clasice, din care comisia va indica prezentarea a 3 dintre ele.
    Dans contemporan/modern:
    - 3 coregrafii la alegere, din 5 coregrafii consacrate pregatite de candidat.
    Proba de recital instrumental, vocal (canto) si coregrafie nu va depasi 30 de minute.
    Evaluarea probelor prevazute la punctele a), b) si c) se va face pe baza calificativului admis - respins.
    - La toate probele, candidatii trebuie sa obtina calificativul admis. Daca la una din probe candidatul nu este admis, atunci acesta nu mai participa la probele urmatoare si este declarat respins.
------------
    * proba de recital pentru candidatii care opteaza pentru postul de profesor de muzica de camera, va fi sustinuta la instrumentul absolvit.

    2. STUDII TEORETICE (teorie - solfegiu - dicteu, armonie, istoria muzicii, forme muzicale)
    a. Elaborarea unui proiect de lectie care sa vizeze continuturi ale disciplinelor teoria muzicii, armonie, istoria muzicii, forme muzicale si prezentarea orala a acestuia;
    b.1. Citire, la prima vedere a unui solfegiu de 16 masuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, in cheile Sol si Fa;
    b.2. Citirea, la prima vedere, la pian a unui dicteu melodic si a unui dicteu armonic de 12 masuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, in cheile Sol si Fa.
    Comisia va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate un solfegiu un dicteu melodic si un dicteu armonic. Numarul biletelor de examen va fi egal cu numarul candidatilor plus 1/4 din numarul lor.
    Proiectul de lectie se elaboreaza de catre candidat, conform programei, anterior probei.
    b.3. Armonizarea unei teme de 16 masuri (8 masuri sopran si 8 masuri bas dat, necifrate);
    b.4. Citirea, la prima vedere, la pian, cu analiza armonica a unor fragmente muzicale de 12 - 16 masuri, din literatura universala si romaneasca.
    Comisia va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate o tema de armonizat si cate un fragment muzical. Numarul biletelor de examen va fi egal cu numarul candidatilor plus 1/4 din numarul lor.
    c. Recunoasterea si comentarea unor lucrari din creatia universala si romaneasca; pe baza auditiei, candidatilor li se cere recunoasterea si comentarea a 4 lucrari din epoci stilistice diferite (cel putin una va fi din creatia romaneasca) alese de comisie dintr-o lista de 30 - 40 de lucrari pusa la dispozitia candidatilor de catre directiunea unitatii de invatamant, cu cel putin 2 saptamani inainte de sustinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum si aspecte interdisciplinare.
    Evaluarea probelor prevazute la punctele a), b1 - 4) si c) se va face pe baza calificativului admis - respins
    - La toate probele, candidatii trebuie sa obtina calificativul admis. Daca la una din probe candidatul nu este admis, atunci acesta nu mai participa la probele urmatoare si este declarat respins.

    3. ARTA ACTORULUI (pentru absolventii invatamantului superior de lunga durata, catedre/posturi din scoli si licee de arta)
    a) Candidatul va elabora un set de exercitii de initiere actoriceasca in cadrul unei lectii cu 3 - 5 elevi.
    b) Lucru pe text. Textul va fi la alegerea candidatului din literatura (proza/poezie) universala sau romaneasca. Asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitatii de invatamant.
    Proba nu va depasi 30 de minute.
    Evaluarea probelor prevazute la punctele a) si b) se va face pe baza calificativului Admis - Respins.
    - La toate probele, candidatii trebuie sa obtina calificativul admis. Daca la una din probe candidatul nu este admis, atunci acesta nu mai participa la probele urmatoare si este declarat respins.

    NOTA:
    1) Unitatile de invatamant unde candidatii vor sustine proba practica, vor fi stabilite de inspectoratele scolare judetene/municipiul Bucuresti. Pentru sustinerea probei practice, inspectoratele scolare si unitatile de invatamant desemnate sa asigure desfasurarea probelor practice vor pregati si vor asigura toate conditiile necesare desfasurarii optime a acestora.
    2) Prezenta anexa, parte integranta din Metodologie, este valabila pentru absolventii care opteaza pentru un post/catedra din scoli generale, licee de cultura generala, scoli si licee de arta, cu specializarile muzica, arta actorului si coregrafie, cu program integrat si suplimentar de arta.
    3) Candidatii care opteaza pentru ocuparea unui post/catedra prevazut la punctul 2 - Studii teoretice, vor sustine toate probele prevazute la acest punct, indiferent daca postul/catedra prevede ore numai pentru una/doua din cele trei discipline.
    4) Candidatii absolventi ai invatamantului superior de lunga durata si care au parcurs si absolvit si un modul de folclor, pot preda si disciplina muzica vocala traditionala romaneasca (canto popular) din liceele de muzica (clasele IX - XII). Acestia vor sustine proba practica prevazuta la Educatie muzicala si o proba de recital vocal ce va consta in interpretarea a trei lucrari diferite, specifice genului, cu sau fara acompaniament, din zona de provenienta a candidatului. Pentru aceasta categorie de candidati, proba scrisa va fi sustinuta conform programei de la Educatie muzicala.
    5) Pentru posturile/catedrele de Ansambluri muzicale vocale si instrumentale sau orchestrale, respectiv Dirijat ansamblu coral sau Dirijat ansamblu instrumental sau orchestral, sunt valabile probele practice de la Educatie muzicala (adaptate dupa caz). Pentru ansamblu coral, instrumental sau orchestral, lucrarile muzicale vor face parte din oferta de repertoriu pentru clasele a VII-a - a XII-a ale programei pentru ansamblu coral, respectiv ansamblu instrumental sau orchestra - scoli si licee de muzica. Pentru aceasta categorie de candidati, proba scrisa va fi sustinuta conform programei de la Educatie muzicala.
    6) Candidatii absolventi ai invatamantului superior de lunga durata care au studiat si absolvit un instrument sau au studiat si au absolvit un modul de instrument pot preda si instrumentul respectiv la scolile si liceele de arta. Acestia vor putea sustine probele practice prevazute la Educatie muzicala specializata - Muzica instrumentala.
    Pentru aceasta categorie de candidati, proba scrisa va fi sustinuta conform programei de la Educatie muzicala specializata - Muzica instrumentala.
    7) Prezenta anexa este valabila si pentru candidatii apartinand minoritatilor nationale.

    ANEXA 2
    la metodologie

    PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE DIN LICEELE CU CLASELE SPECIALE - LIMBI STRAINE CU PROGRAM INTENSIV SI BILINGV

    Proba practica va consta dintr-un interviu prin care comisia va evalua:
    1. Competenta de receptare si comunicare a candidatului, in limba straina respectiva;
    2. Capacitatea de a elabora, pe baza manualelor aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, un proiect didactic, pe o tema, propusa de comisie, specifica programei scolare a claselor cu program intensiv si bilingv. Candidatul trebuie sa sustina/argumenteze obiectivele propuse, strategiile si tehnicile de predare/invatare abordate, sa justifice alegerea materialelor auxiliare pe care le va utiliza in desfasurarea lectiei.
    Evaluarea globala se va face pe baza calificativelor Admis - Respins.

    ANEXA 3
    la metodologie

    PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE

    Disciplina INFORMATICA
    Proba practica va consta din:
    1. Realizarea practica a subiectelor inscrise pe biletul de examinare.
    2. Biletul de examinare va contine cinci subiecte care trateaza:
    - O aplicatie in mediul de programare Pascal sau C/C++ (cap. 4* al programei):
        - Se vor testa abilitatile candidatului in utilizarea mediului de programare, depanarea programului/aplicatiei;
    - O aplicatie de baze de date (cap. 9 al programei)
        - Se vor verifica abilitatile candidatului in utilizarea mediului FOX PRO;
    - Utilizarea unui sistem de operare (cap. 2* al programei)
        - Se vor verifica abilitatile candidatului in utilizarea unui SO;
    - Implementarea unei aplicatii de birotica (cap. 10 al programei)
        - Se vor testa abilitatile candidatului in utilizarea editorului de texte sau editorului de foi de calcul sau al editorului prezentari;
    - Utilizarea serviciilor retelei Internet (cap. 11* al programei)
        - Se vor testa abilitatile candidatului in utilizarea serviciilor Internet
    3. Proba practica nu va depasi 30 minute pentru fiecare candidat.
    4. Evaluarea se va face pe baza calificativelor Admis - Respins.

    NOTA:
    1) Unitatile de invatamant si numarul acestora, unde candidatii vor sustine proba practica, vor fi stabilite de inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti.
    2) Prevederile prezentei anexe, parte integranta din metodologia de concurs, sunt valabile si pentru candidatii care vor opta pentru un post/catedra vacant/a din palate si cluburi ale elevilor.

    ANEXA 4
    la metodologie

    PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE DIN UNITATILE CU INVATAMANT SPORTIV INTEGRAT SI SUPLIMENTAR (licee si clase cu program sportiv/cluburi sportive scolare)

    Disciplina EDUCATIE FIZICA SI SPORT
    - La concurs participa absolventii invatamantului superior de specialitate, de lunga si scurta durata, cu specializare in disciplina sportiva pentru care s-au inscris.
    - Proba practica se desfasoara dupa cum urmeaza:
    1. Subiectele, pentru proba practica, sunt elaborate de comisia de examinare in preziua examenului si avizate de inspectorul scolar de specialitate.
    2. Explicarea si/sau demonstrarea pasilor metodici de invatare/consolidare/perfectionare a elementelor/procedeelor solicitate in biletul de examen extras.
    - Durata probei practice nu va depasi 30 minute/concurent.
    - Concurentul nu poate schimba subiectul.
    - Pe parcursul desfasurarii probei practice, la solicitarea comisiei sau la propunerea lor, concurentii pot repeta unele secvente.
    - Rezultatul probei practice se apreciaza prin "Admis" sau "Respins".
    - Pentru sustinerea probei practice, in mod obligatoriu, candidatii se prezinta in echipament sportiv adecvat.
    - Candidatii nu sunt primiti in concurs fara adeverinta medicala eliberata de policlinica teritoriala, in care se mentioneaza "apt pentru sustinerea probei practice".

    ANEXA 5
    la metodologie

    PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE

    Disciplina ARTE PLASTICE

    Proba practica va consta dintr-un interviu prin care comisia va evalua:
    - Pregatirea metodica pe baza unui proiect didactic, elaborat de
      candidat in fata comisiei, la alegere, din continuturile
      disciplinei Studiul Compozitiei, disciplina fundamentala din
      cadrul curriculumului diferentiat specific invatamantului de
      arte vizuale ...................................................... 50 p;

    - Activitatea in specialitate pe baza prezentarii unui portofoliu de activitate.
    Comisia va puncta fiecare manifestare artistica sau teoretica publicata, de nivel national, international sau local, precum si premiile anuale acordate de uniunile de creatie artistica sau filialele acestora din Romania, premiile internationale, initierea/participarea de/la proiecte nationale sau internationale precum si orice contributie teoretica in domeniu, dupa cum urmeaza:
    - premiile anuale acordate de uniunile de creatie sau filialele
      acestora, precum si premii internationale acordate de institutii
      culturale omologe ................................................. 40 p;
    - participari la expozitiile anuale, bienale, trienale etc.
      nationale si internationale, creatii scenografice sau de costum
      de scena, lucrari de arta monumentala, proiecte de arhitectura
      realizate individual sau in colectiv, creatii omologate in
      diferite domenii ale designului, lucrari de restaurare
      certificate de comisii de specialitate, literatura de
      specialitate publicata etc. ....................................... 30 p;
    - coordonare de proiecte nationale sau internationale ............... 40 p;
    - manifestari expozitionale individuale sau de grup:
        - in spatii administrate de muzee de arta ....................... 40 p;
        - in spatii administrate de uniuni de creatie ................... 30 p;
        - in alte locatii ............................................... 20 p;
    - manifestari expozitionale (jurizate) periodice sau ocazionale ..... 30 p;
    - alte manifestari expozitionale ocazionale (nejurizate) ............ 20 p;
    - participare in cadrul unor proiecte nationale sau internationale .. 20 p;
    - contributii teoretice in domeniu (articole publicate in presa,
      comunicari stiintifice, interventii in cadrul unor seminarii pe
      teme de specialitate etc.) ........................................ 10 p.
    Pentru calificativul admis candidatul va trebui sa obtina minimum 70 puncte.

    ANEXA 6
    la metodologie

    PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE

    PALATELE SI CLUBURILE ELEVILOR
    Proba practica la palate si cluburi ale copiilor se va desfasura astfel:
    a) pentru ocuparea catedrelor vacante in profilul tehnico-aplicativ si stiintific, proba practica va consta din:
    - construirea unui subansamblu din componenta unui aparat sau model din domeniul cercului;
    - intocmirea unei schite pentru un anumit model ce urmeaza sa fie construit in domeniul cercului;
    - asamblarea unor piese distincte in realizarea unui aparat sau diferite circuite;
    - intocmirea unui proiect de activitate pentru o anumita tema din domeniul cercului;
    - prezentarea unei oferte didactice cu privire la activitatea cercului (catedrei) pentru care candideaza.
    b) pentru ocuparea catedrelor vacante in profilul cultural-artistic sunt valabile cerintele prezentate la proba practica din cadrul liceelor vocationale.
    c) pentru ocuparea catedrelor vacante in profilul sportiv-turistic, proba practica va consta din:
    - prezentarea, in scris, a obiectivelor propuse spre realizare specifice cercului pentru care concureaza;
    - modalitati de selectie a copiilor la activitatea de cerc si de participare in competitii;
    - cunoasterea Regulamentului de organizare si desfasurare a activitatii din palate si cluburi ale copiilor;
    - descrierea modului de realizare a unei teme sau a unui segment dintr-o activitate specifica cercului (catedrei) vacante.

    ANEXA 7
    la metodologie

    PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE

    Disciplina INSTRUIRE PRACTICA - MAISTRI INSTRUCTORI
    1. Proba practica se sustine in cabinete, ateliere, laboratoare de specialitate, sali de demonstratie din unitatile de invatamant, stabilite de comisia de examinare, sub supravegherea permanenta a membrilor acesteia;
    2. Proba practica consta in executarea unei lucrari/produs/serviciu/tehnici de ingrijire - conform profilului postului;
    3. Subiectele pentru proba practica se elaboreaza de comisia de examinare, in ziua examenului;
    4. Durata probei practice variaza intre 30 - 180 minute pentru fiecare candidat, in functie de complexitatea lucrarii;
    5. Evaluarea probei practice se realizeaza pe baza unei fise de observatii elaborata de comisia de examinare;
    6. Fisa de observatii va cuprinde urmatoarele criterii de evaluare:
    - amenajarea ergonomica a locului de munca;
    - respectarea normelor de igiena, de protectia muncii si prevenirea si stingerea incendiilor;
    - alegerea materialelor, produselor, instrumentelor si aparatelor necesare executarii lucrarii;
    - respectarea algoritmului de executie;
    - respectarea procesului tehnologic (operatiilor, fazelor, trecerilor, manuirilor, miscarilor);
    - finisarea, aspectul lucrarii/produsului/serviciului/tehnici de ingrijire;
    - atitudinea fata de client/pacient;
    - redactarea unui referat pentru probele de laborator.
    7. Evaluarea se face pe baza calificativelor Admis - Respins.

    ANEXA 8
    la metodologie

    Unitatea de invatamant ________________

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si   |Unitatea  |Localitatea|Post/  |Cod |Tipul de     |Observatii|
|crt.|prenumele   |de        |           |catedra|post|miscare      |          |
|    |candidatului|invatamant|           |       |    |- numire ca  |          |
|    |repartizat  |          |           |       |    |  titular    |          |
|    |            |          |           |       |    |- transferare|          |
|    |            |          |           |       |    |- detasare   |          |
|    |            |          |           |       |    |- suplinire  |          |
|____|____________|__________|___________|_______|____|_____________|__________|
|    |            |          |           |       |    |             |          |
|____|____________|__________|___________|_______|____|_____________|__________|

    ANEXA 9
    la metodologie

    Graficul desfasurarii concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele pilot

    1. a) Transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului Educatiei si Cercetarii a listei actualizate cu posturile/catedrele vacante titularizabile si afisarea acesteia la inspectoratul scolar si la unitatile de invatamant.
    b) Transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului Educatiei si Cercetarii a listei actualizate cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile si afisarea acesteia la inspectoratul scolar si la unitatile de invatamant.
                                                           Termen: 13 mai 2006
    2. Inregistrarea cererilor candidatilor, insotite de documentele prevazute in cerere (inclusiv pentru absolventii promotiei 2006), la secretariatul unitatii de invatamant.
                                                    Perioada: 15 - 17 mai 2006
    3. Verificarea dosarelor de catre comisia de concurs si avizarea acestora de catre consilierul juridic al inspectoratului scolar, la sediul inspectoratului scolar, cu exceptia dosarelor absolventilor promotiei 2006.
                                                    Perioada: 18 - 22 mai 2006
    4. Sustinerea activitatilor didactice la clasa de catre candidatii inscrisi la concurs.
                                              Perioada: 23 mai - 14 iunie 2006
    5. Organizarea concursului cu probe scrise.
                                           Perioada: 15 iunie - 11 august 2006

    NOTA:
    Absolventii promotiei 2006 pot participa la proba scrisa in cadrul concursului organizat pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele pilot, numai dupa prezentarea adeverintei de absolvire.

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5440/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5440 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5440/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu