Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 547 din 23 iulie 2009

pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile în cadrul componentei de Asistenta tehnica a Programului operational comun „Marea Neagra 2007-2013"

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 557 din 11 august 2009



Având în vedere prevederile art. 33 din Regulamentul (CE) nr. 951/2007 al Comisiei din 9 august 2007 de stabilire a normelor de aplicare a programelor de cooperare transfrontalieră finanţate în cadrul Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a dispoziţiilor generale privind instituirea unui instrument european de vecinătate şi parteneriat,

în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei emite următorul ordin:

Art. 1. - Prin prezentul ordin sunt reglementate categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în cadrul componentei de Asistenţă tehnică a Programului operaţional comun „Marea Neagră 2007-2013", denumit în continuare program.

Art. 2. - Beneficiarii direcţi ai activităţilor de Asistenţă tehnică finanţate din program sunt cei care efectuează cheltuieli din bugetul de Asistenţă tehnică, respectiv:

a) Autoritatea comună de management pentru Programul operaţional comun „Marea Neagră 2007-2013", constituită în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 33/2009 şi care include Direcţia cooperare teritorială internaţională ca unitate operaţională, Direcţia generală autorizare şi plăţi programe, ca unitate financiară, şi Direcţia audit intern, ca unitate de audit intern;

b) Secretariatul tehnic comun pentru Programul operaţional comun „Marea Neagră 2007-2013".

Art. 3. - Beneficiarii indirecţi ai activităţilor de Asistenţă tehnică finanţate din program sunt cei care nu efectuează cheltuieli din bugetul de Asistenţă tehnică, respectiv:

a) alte direcţii implicate în implementarea programului din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei;

b) membrii Comitetului comun de monitorizare a programului;

c) membrii Autorităţii de audit;

d) membrii Comitetului comun de selecţie;

e) membrii punctelor naţionale de informare/contact ale ţărilor partenere în program;

f) delegaţii oficiali din cadrul ţărilor partenere în program.

Art. 4. - Cheltuielile pentru implementarea activităţilor din cadrul componentei de Asistenţă tehnică sunt eligibile astfel:

a) de la data aprobării oficiale a programului de către Comisia Europeană, pentru beneficiarii prevăzuţi la art. 2 lit. a) şi la art. 3;

b) de la data intrării în vigoare a contractului de finanţare, încheiat între Autoritatea comună de management şi Secretariatul tehnic comun, pentru beneficiarul prevăzut la art. 2 lit. b).

Art. 5. - Cheltuielile pentru implementarea activităţilor din cadrul componentei de Asistenţă tehnică sunt eligibile dacă:

a) sunt necesare pentru implementarea programului în conformitate cu criteriile definite de program şi alocate potrivit deciziei Comitetului comun de monitorizare; sunt conforme cu principiile unui management financiar sănătos;

b) sunt înregistrate în contabilitate, identificabile, verificabile şi susţinute de documente justificative originale;

c) sunt efectuate cu respectarea procedurilor de achiziţii corespunzătoare.

Art. 6. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajator, pentru personalul de conducere şi de execuţie încadrat cu contract individual de muncă sau numit prin act administrativ de numire, în funcţia publică, pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă parţială sau întreagă de lucru, având atribuţii în procesul de gestionare şi implementare a programului încadrat în următoarele structuri, dacă sunt respectate prevederile legislaţiei naţionale:

a) Secretariatul tehnic comun;

b) Autoritatea comună de management a programului.

(2) Primele şi orele suplimentare sunt considerate eligibile dacă sunt respectate prevederile legislaţiei naţionale şi sunt acordate/efectuate cu acordul Autorităţii comune de management.

(3) Cheltuielile de personal prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se decontează conform contractului de muncă/deciziei de încadrare sau proporţional cu timpul efectiv lucrat pentru program, conform foilor de prezenţă aferente atribuţiilor specifice gestionării şi implementării programului sau activităţilor adiacente gestionării şi implementării programului.

Art. 7. - (1) Cheltuielile de deplasare sunt eligibile dacă sunt efectuate în scopul implementării programului de/pentru participanţii la reuniuni ale Comitetului comun de monitorizare/selecţie, reuniuni ale punctelor naţionale de informare/contact, alte tipuri de reuniuni, conferinţe, colocvii, mese rotunde, seminarii, cursuri, sesiuni, activităţi de instruire, întâlniri de lucru, prezentări şi alte asemenea evenimente, în conformitate cu prevederile Strategiei multianuale de asistenţă tehnică a programului şi cu legislaţia naţională în vigoare.

(2) In sensul prezentului ordin, prin cheltuieli de deplasare stabilite şi decontate în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare se înţelege:

a) cheltuieli de transport internaţional, naţional şi local, inclusiv taxe de aeroport, poliţă de asigurare medicală de călătorie, bac, pod, parcare, taxe rutiere, taxe de viză, transportul cu autovehicule, respectiv costul carburanţilor necesari;

b) cheltuieli de cazare;

c) cheltuieli de diurnă/indemnizaţie zilnică de delegare/cheltuieli zilnice de masă.

(3) In sensul prezentului ordin, prin participanţi se înţelege:

a) membrii şi observatorii desemnaţi în cadrul Comitetului comun de monitorizare/selecţie, supleanţii şi înlocuitorii acestora;

b) personalul Autorităţii comune de management şi al Secretariatului tehnic comun;

c) persoanele care îşi desfăşoară activitatea în cadrul punctelor naţionale de informare/contact, în înţelesul prevăzut în documentul de programare al programului;

d) experţii din statele participante la program sau acei experţi solicitaţi de Autoritatea comună de management sau Secretariatul tehnic comun pentru implementarea programului;

e) invitaţi ai Autorităţii comune de management, ai autorităţilor naţionale, Secretariatului tehnic comun, punctelor naţionale de informare/contact, care pot fi, dar fără a se limita la: personalul altor structuri ale administraţiei publice centrale şi locale, inclusiv persoanele numite în funcţii de demnitate publică, reprezentanţi ai societăţii civile, ai mediului de afaceri şi academic, reprezentanţi ai mass-mediei, ai partenerilor sociali şi ai altor structuri parteneriale definite conform legislaţiei în vigoare, consorţii regionale, comitete sectoriale etc;

f) şoferii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, folosiţi de către Autoritatea comună de management în deplasările acesteia.

Art. 8. - Pentru categoria de servicii, cheltuielile eligibile sunt următoarele:

a) cheltuielile pentru efectuarea de studii, analize, rapoarte în concordanţă cu obiectivele programului;

b) cheltuielile pentru închirierea de mijloace de transport;

c) cheltuielile pentru auditul programului, în cazul externalizării acestor servicii;

d) cheltuielile pentru publicitate şi informare, pentru organizarea de evenimente, conferinţe, colocvii, mese rotunde, seminarii, prezentări şi alte asemenea evenimente, campanii publicitare, cheltuieli aferente paginii de internet a programului, cheltuielile pentru publicaţiile şi materialele promoţionale, în scopul implementării programului;

e) cheltuielile efectuate pentru organizarea reuniunilor Comitetului comun de monitorizare/selecţie, reuniuni ale punctelor naţionale de informare/contact, alte tipuri de reuniuni, conferinţe, colocvii, mese rotunde, seminarii, cursuri, sesiuni, activităţi de instruire, întâlniri de lucru, prezentări şi alte asemenea evenimente, în conformitate cu prevederile Strategiei multianuale de asistenţă tehnică a programului;

f) cheltuielile efectuate pentru instruirea personalului implicat în gestionarea şi implementarea programului;

g) cheltuielile efectuate pentru traduceri şi interpretariat;

h) cheltuieli pentru închirierea de săli şi spaţii;

i) cheltuieli pentru servicii de catering;

j) cheltuielile pentru consultanţă şi expertiză tehnică, economico-financiară, contabilă, fiscală, juridică şi alte domenii necesare gestionării şi implementării programului;

k) cheltuielile de poştă şi curierat;

l) cheltuielile pentru servicii informatice: întreţinere şi reparare echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice; întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice;

m) cheltuielile pentru arhivare;

n) cheltuieli pentru întreţinerea şi reparaţia de echipamente şi autoturisme;

o) cheltuieli pentru asigurarea echipamentelor şi autoturismelor.

Art. 9. - (1) In categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe corporale se includ cheltuielile pentru achiziţia de echipamente de tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, birotică, echipamente multimedia, precum şi echipamente de birou si mobilier.

(2) In categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe necorporale se includ cheltuielile pentru achiziţia de aplicaţii informatice, brevete, licenţe, mărci.

(3) Cheltuielile pentru achiziţia obiectelor de inventar sunt eligibile.

(4) Cheltuielile pentru achiziţia de cărţi, publicaţii relevante pentru obiectul de activitate al beneficiarului, în format tipărit şi/sau electronic, abonamentele la publicaţii relevante pentru obiectul de activitate sunt eligibile.

(5) Sunt eligibile cheltuielile cu materialele consumabile necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii beneficiarilor definiţi la art. 2 şi 3.

Art. 10. - Cheltuielile efectuate în scopul igienizării şi amenajării sunt considerate eligibile pentru sediile Secretariatului tehnic comun şi Autorităţii comune de management.

Art. 11. - (1) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele şi comisioanele bancare la deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe perioada implementării programului conform solicitării Autorităţii comune de management, precum şi cele aferente operaţiilor bancare naţionale şi transnaţionale.

(2) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele aferente participării personalului implicat în gestionarea şi implementarea programului la sesiuni de instruire şi evenimente direct legate de implementarea programului.

(3) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele notariale, dacă acestea sunt efectuate pentru implementarea programului.

(4) Taxa pe valoare adăugată, aferentă cheltuielilor efectuate, este eligibilă cu condiţia ca beneficiarul să dovedească prin mijloace legale faptul că nu o recuperează din alte surse.

Art. 12. - (1) In categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ cheltuielile efectuate pentru plata utilităţilor: energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale, telefonie, internet, achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului, cheltuielile de protocol.

(2) Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile în limita a maximum 7% din costurile eligibile directe rambursate Autorităţii comune de management.

(3) Metoda de calcul folosită pentru a stabili pro-rata decontării cheltuielilor generale de administraţie va fi stabilită de către Autoritatea comună de management.

Art. 13. - Bugetul anual de asistenţă tehnică al Autorităţii comune de management cuprinde o rezervă de maximum 5% din suma totală, ce poate fi utilizată pentru toate tipurile de cheltuieli eligibile cuprinse în prezentul ordin.

Art. 14. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 547/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 547 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 547/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu