ORDIN
Nr. 573 din 24 martie 2004
privind instituirea procedurii de administrare speciala
ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 327 din 15 aprilie 2004

In temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele masuri
pentru accelerarea privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare,
ale Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si
completarile ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru
accelerarea privatizarii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 577/2002, si
ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea
si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu
modificarile ulterioare,
in vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
masurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare,
ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul
ordin:
Art. 1
Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin se instituie procedura de
administrare speciala si supraveghere financiara in perioada de privatizare la
Societatea Comerciala de Exploatare si Transport Auto "C.F.R.
TRANSAUTO" - S.A. Bucuresti, cu sediul social in municipiul Bucuresti,
str. Eftimie Croitoru nr. 32, sectorul 6, si numarul de inregistrare la oficiul
registrului comertului J40/2484/1999, filiala a Societatii Nationale de
Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A.
Art. 2
Pe durata administrarii speciale si supravegherii financiare in perioada
privatizarii, administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul
special prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3
Procedura de administrare speciala in perioada de privatizare inceteaza la
data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor in situatia
privatizarii societatii comerciale prevazute la art. 1 sau la o alta data ce va
fi stabilita prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului.
Art. 4
Atributiile si competentele privind numirea si, dupa caz, revocarea
administratorilor speciali, precum si cele referitoare la incheierea sau
incetarea contractelor de mandat revin secretarului de stat care coordoneaza
sectorul in care isi desfasoara activitatea societatea comerciala la care au
fost instituite administrarea speciala si supravegherea financiara.
Art. 5
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat
ANEXA 1
MANDAT SPECIAL ACORDAT ADMINISTRATORULUI SPECIAL
In scopul administrarii speciale si supravegherii financiare instituite la
Societatea Comerciala de Exploatare si Transport Auto "C.F.R.
TRANSAUTO" - S.A., denumita in continuarea societate, - filiala a
Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" -
S.A., administratorul special are urmatoarele atributii si obligatii:
1. va convoca sau va dispune convocarea adunarii generale a actionarilor
ori de cate ori este necesar si in mod obligatoriu pentru modificarea actului
constitutiv al societatii/statutului si contractului de societate, in sensul
separarii functiei de presedinte al consiliului de administratie de cea de
director general, dupa caz;
2. va examina activitatea societatii in raport cu situatia de fapt si va
intocmi rapoarte de activitate amanuntite asupra situatiei economico-financiare
si juridice a societatii, in conditiile si la termenele stabilite prin
contractul de mandat;
3. va supraveghea operatiunile de gestionare a patrimoniului societatii;
4. va lua masuri de administrare si gestionare a patrimoniului societatii,
impreuna cu directorul general, dupa caz, astfel incat pana la transferul
dreptului de proprietate sa nu se produca modificari patrimoniale decat in
sensul celor stabilite prin contractul de mandat;
5. va lua unele masuri de administrare si gestionare a societatii, cu
accent pe:
- situatia indeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si de
performanta;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate, vandute,
inchiriate, externalizate etc.;
- inventarierea datoriilor societatii, precum si a platilor restante, in
structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea le are de recuperat;
- cunoasterea litigiilor care greveaza asupra societatii;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
- identificarea structurii cheltuielilor si veniturilor societatii, in
scopul eficientizarii costurilor;
- situatia contractelor comerciale incheiate de societate;
6. va urmari respectarea disciplinei economico-financiare a societatii prin
luarea unor masuri pentru intarirea acesteia;
7. va examina volumul arieratelor si creantelor si va stabili ordinea de
plati, tinand seama de respectarea disciplinei economico-financiare;
8. va solicita furnizorilor de servicii/utilitati - electricitate, gaze
naturale, apa sau alte servicii fara de care societatea nu poate functiona -
intocmirea graficelor de reesalonare a obligatiilor restante dupa data
instituirii procedurii de administrare speciala si a supravegherii financiare;
9. va urmari permanent incadrarea in graficele intocmite pentru
reesalonarea platilor la furnizorii de servicii/utilitati, concomitent cu
achitarea obligatiilor curente ale societatii comerciale;
10. va supraveghea incasarea creantelor societatii si efectuarea tuturor
platilor catre creditorii bugetari, furnizorii de servicii/utilitati,
creditorii comerciali, conform graficelor stabilite cu acestia;
11. va solicita creditorilor bugetari ridicarea tuturor sarcinilor ce
greveaza asupra activelor societatii comerciale, care urmeaza sa fie vandute,
externalizate sau transferate in scopul cresterii atractivitatii societatii
comerciale la privatizare;
12. va intocmi lista creditorilor societatii comerciale care au instituit
sarcini asupra activelor acesteia, astfel incat dupa vanzarea activelor sa
poata dispune distribuirea sumelor incasate, proportional, creditorilor
bugetari implicati, pana la limita ramasa neacoperita prin scutirea principala
in baza grilei de facilitati;
13. va asigura distribuirea sumelor incasate prin vanzarea de active in
contul datoriei reesalonate, daca prin aplicarea grilei de facilitati
creditorul bugetar a acordat scutire pentru tot debitul inregistrat pana la
data de 31 decembrie 2001;
14. va solicita creditorilor bugetari, printr-o notificare, suspendarea,
pana la transferul dreptului de proprietate, a tuturor masurilor de executare
silita incepute asupra societatii, precum si neinceperea unor noi masuri de
executare silita;
15. va sesiza Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa
"C.F.R. Marfa" - S.A., denumita in continuare SNTF, in calitatea sa
de actionar unic al societatii, in legatura cu orice problema care ar cere
solutionarea de catre aceasta;
16. va participa la sedintele adunarii generale a actionarilor si la
sedintele consiliului de administratie, prilej cu care va supraveghea direct
indeplinirea sarcinilor transmise, putand anula, cu acordul SNTF, inainte de
publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, orice hotarare
luata de acestea care contravine mandatului special;
17. va introduce actiuni in anulare cu privire la transferuri cu caracter
patrimonial, unele actiuni comerciale incheiate de conducerea societatii sau de
constituire a unor garantii, susceptibile a prejudicia drepturile actionarilor
si ale societatii, daca este cazul;
18. va introduce actiuni pentru anularea actelor frauduloase incheiate de
conducerea societatii in dauna actionarilor sau a societatii, daca este cazul;
19. va notifica suspendarea actiunilor judiciare sau extrajudiciare pornite
impotriva societatii comerciale, pe perioada cuprinsa intre data instituirii
supravegherii financiare si data incheierii contractului de vanzare-cumparare a
pachetului de actiuni, dar nu mai mult de 12 luni de la data instituirii
supravegherii financiare;
20. va sprijini SNTF in solicitarea adresata unitatilor teritoriale ale
Ministerului Finantelor Publice (pentru bugetul de stat si pentru bugetul
asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale), precum si
autoritatilor administratiei publice locale (pentru bugetele locale), de
acordare a inlesnirilor prevazute de lege pentru societatile aflate in
procedura de administrare speciala;
21. va identifica eventualele creante ale Autoritatii pentru Valorificarea
Activelor Bancare asupra societatii si va propune SNTF, dupa caz, conversia
acestor creante in actiuni;
22. va indeplini orice alte atributii si obligatii stabilite prin
contractul de mandat.