ORDIN Nr. 586
din 5 iulie 2007
pentru aprobarea Procedurii
de implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2009 de
sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si
microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a
intreprinderilor mici si mijlocii
ACT EMIS DE: MINISTERUL
PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII LIBERALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 476 din 16 iulie 2007
Având în vedere prevederilor anexei nr. 3/12/19 din
Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006, ale
art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi
dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi prevederile art. 4 lit. B pct. 1 şi 2 din Hotărârea
Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, cu
modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 387/2007,
ministrul pentru
întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Procedura de implementare a
Programului naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a
investiţiilor realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi
microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a
întreprinderilor mici şi mijlocii, prevăzuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare
de la data publicării.
Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
comerţ, turism şi profesii liberale,
Ovidiu Ioan Silaghi
ANEXA
PROCEDURĂ DE IMPLEMENTARE
a Programului naţional multianual pe perioada
2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către întreprinderi
nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de
modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii
1. Obiectivul Programului
Obiectivul Programului naţional
multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de
către întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor
de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii, denumit în continuare Program, îl
constituie susţinerea investiţiilor realizate de întreprinderile
nou-înfiinţate, precum şi de întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) în sectoarele economice
prioritare stabilite prin prezenta procedură, creşterea volumului de activitate
şi a competitivităţii IMM din aceste sectoare.
2. Bugetul Programului
Bugetul alocat Programului, din fonduri naţionale,
pentru anul bugetar 2007 este de 40 milioane lei, defalcat astfel:
- 39,95 milioane lei pentru acordarea de alocaţii
financiare nerambursabile, denumite în continuare AFN,
beneficiarilor eligibili;
- 0,05 milioane RON la dispoziţia Ministerului pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, denumit în
continuare MIMMCTPL, constând
în cheltuieli pentru implementare, administrare,
monitorizare şi evaluare.
3. Beneficiari eligibili
3.1. Pot beneficia de prevederile Programului
întreprinderile nou-înfiinţate, microîntreprinderile, precum şi întreprinderile
mici şi mijlocii care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii de
eligibilitate:
a) sunt definite conform art. 2 din Legea nr. 346/2004
privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi
mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
b) îşi desfăşoară activitatea în România;
c) au capital social integral privat;
d) si-au îndeplinit la termen obligaţiile exigibile de
plată a contribuţiilor, impozitelor şi taxelor către bugetul de stat, bugetele
speciale şi bugetele locale, prevăzute de legislaţia în vigoare;
e) nu au credite restante;
f) nu sunt în stare de faliment ori de lichidare, nu au
afacerile administrate de un administrator/lichidator judiciar, nu au
activităţile comerciale suspendate sau nu se află într-o situaţie similară cu
cele menţionate mai sus, reglementată de lege;
g) nu fac obiectul unei proceduri legale pentru
declararea lor în una dintre situaţiile prevăzute la lit. f);
h) au o cifră de afaceri anuală netă de până la 50
milioane de euro, echivalent în RON, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în RON a 43
milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate (prin active totale se înţelege activele
imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans);
i) au un număr mediu anual de salariaţi de până la 249
inclusiv;
j) au obţinut cel puţin 12 puncte în urma evaluării
formularului de preselecţie, conform modelului şi criteriilor prevăzute în
anexa nr. 3 la prezenta procedură.
k) îndeplinesc criteriile de eligibilitate prevăzute de
normele specifice de creditare ale băncii, pentru a obţine creditul asociat.
l) să nu fie în dificultate, în
conformitate cu prevederile Instrucţiunilor privind ajutorul de stat pentru
salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicate în Jurnalul
Oficial al Comisiei Europene OJC 244/2004.
3.2. In sensul Programului, o
întreprindere este considerată întreprindere nou-înfiinţată dacă:
a) a fost înfiinţată cu cel mult 2 ani înaintea datei
de solicitare a AFN şi a înregistrat venituri din exploatare în fiecare din
ultimele 3 luni anterioare accesării Programului;
b) are un număr mediu anual de salariaţi cuprins între
1 şi 49 inclusiv, calculat conform art. 5 şi 6 din Legea nr. 346/2004 privind
stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu
modificările şi completările ulterioare;
c) are o cifră de afaceri anuală netă sau deţine active
totale de până la 10 milioane de euro, echivalent în lei, conform art. 4 alin.
(1) lit. b) din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
3.3. In sensul Programului, o întreprindere
este considerată microîntreprindere dacă:
a) a fost înfiinţată cu cel puţin 2 ani înaintea datei
de solicitare a AFN şi a înregistrat venituri din exploatare în fiecare din
ultimele 3 luni anterioare accesării Programului;
b) are un număr mediu anual de salariaţi cuprins între
1 şi 9 inclusiv, calculat conform art. 5 şi 6 din Legea nr. 346/2004 cu
modificările şi completările ulterioare;
c) are o cifră de afaceri anuală netă sau deţine active
totale de până la 2 milioane de euro, echivalent în lei, conform art. 4 alin.
(1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
3.4. In sensul Programului, o întreprindere este
considerată întreprindere mică dacă:
a) a fost înfiinţată cu cel puţin 2 ani înaintea datei
de solicitare a AFN, a înregistrat venituri din
exploatare în fiecare dintre ultimii 2 ani anteriori
solicitării AFN, inclusiv în fiecare din ultimele 3 luni anterioare accesării Programului;
b) are un număr mediu anual de salariaţi cuprins între
10 şi 49 inclusiv, calculat conform art. 5 şi 6 din Legea nr. 346/2004, cu
modificările şi completările ulterioare;
c) are o cifră de afaceri anuală netă sau deţine active
totale de până la 10 milioane de euro, echivalent în lei, conform art. 4 alin.
(1) lit. b) din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
3.5. In sensul Programului, o întreprindere este considerată
întreprindere mijlocie dacă:
a) a fost înfiinţată cu cel puţin 2 ani înaintea datei
de solicitare a AFN, a înregistrat venituri din exploatare
în fiecare dintre ultimii 2 ani anteriori solicitării
AFN, inclusiv în fiecare din ultimele 3 luni anterioare accesării Programului;
b) are un număr mediu anual de salariaţi cuprins între
50 şi 249 inclusiv, calculat conform art. 5 şi art. 6 alin. (1) din Legea nr.
346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
c) are o cifră de afaceri anuală netă de până la 50
milioane de euro, echivalent în RON, sau deţine active totale care nu depăşesc
echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform art. 4 alin. (1) lit. c) din
Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Implementarea Programului
4.1. (1) MIMMCTPL este administratorul Programului,
iar derularea acestuia se realizează în colaborare cu instituţiile de credit.
(2) Instituţiile de credit prin
care se va derula Programul vor fi făcute publice pe pagina web www.animmc.ro în termenul prevăzut la
subpct. 4.4.
4.2. In vederea administrării corespunzătoare
(selecţie, evaluare, acordare AFN şi monitorizare) a Programului, în cadrul
MIMMCTPL se va constitui unitatea de implementare a Programului, denumită în
continuare UIP, formată
din reprezentanţi ai MIMMCTPL.
4.3. Structura organizatorică, numărul de persoane,
atribuţiile şi responsabilităţile UIP vor fi stabilite prin ordin al
ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii
liberale.
4.4. MIMMCTPL demarează implementarea Programului în
termen de 20 de zile lucrătoare de la data publicării acestuia în Monitorul Oficial al României.
4.5. Perioada de înregistrare a formularelor de
preselecţie va fi de 5 zile lucrătoare de la data împlinirii termenului
prevăzut la subpct. 4.4.
4.6. Solicitanţii vor completa şi vor transmite
on-line formularul de preselecţie (anexa nr. 3 la Procedură), conform
aplicaţiei software care va fi disponibilă pe pagina web a instituţiei, la
adresa www.animmc.ro, începând
cu ora 9,00 a primei zile de înregistrare şi până la ora 15,30 a ultimei zile
de înregistrare.
4.7. Aplicaţia software va genera automat
solicitantului un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării cu numărul de
înregistrare obţinut şi cu datele corespunzătoare, completate de către acesta.
4.8. Formularul de preselecţie, corect şi integral
completat, va putea fi transmis şi înregistrat o singură dată în cadrul
aplicaţiei, conform subpct. 4.6, pe parcursul perioadei prevăzute la subpct.
4.5.
4.9. (1) După expirarea termenului prevăzut la subpct.
4.5 şi în conformitate cu punctajul obţinut în urma selectării solicitanţilor
potrivit subpct. 4.6.-4.8, MIMMCTPL va face publică pe site-ul instituţiei, la
adresa www.animmc.ro, în
termen de 3 zile lucrătoare, Lista cu solicitanţii înscrişi în cadrul
Programului în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut. La punctaje egale
vor prevala criteriile de selecţie suplimentare prevăzute în Cererea de
solicitare a AFN şi a creditului din anexa nr. 4 la Procedură.
(2) Documentele corespunzătoare dosarului de
solicitare a AFN (certificat constatator, certificate de atestare fiscală
privind achitarea obligaţiilor de plată către bugetul de stat consolidat şi
cele privind achitarea taxelor şi impozitelor locale, atât pentru sediul
social, cât şi pentru toate punctele de lucru) trebuie să fie eliberate cel mai
târziu la data înregistrării formularului de selecţie în cadrul aplicaţiei şi
să fie în termenele de valabilitate corespunzătoare.
(3) MIMMCTPL va face cunoscută lista cu solicitanţii
declaraţi eligibili şi acceptaţi pentru evaluare în scopul finanţării în cadrul
Programului, în limita bugetului alocat, pe site-ul instituţiei, la adresa www.animmc.ro. Numărul minim de beneficiari
în cadrul Programului este de 235.
(4) De asemenea, MIMMCTPL va
face publică şi lista de aşteptare a următorilor 100 de potenţiali beneficiari
ai Programului.
(5) MIMMCTPL va transmite, în termen de 5 zile
lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin (1), solicitanţilor prevăzuţi
la alin (3) şi (4) scrisori de înştiinţare cu privire la acceptarea acestora la evaluare pentru a
primi finanţare în cadrul Programului.
4.10. (1) In termen de maximum 15 zile lucrătoare de
la primirea scrisorilor de înştiinţare cu privire la acceptarea la evaluare
pentru a primi finanţare în cadrul Programului, solicitanţii prevăzuţi la pct.
4.9 alin (3) şi (4) au obligaţia depunerii Cererii de solicitare a AFN şi a
creditului, însoţită de documentele justificative, îndosariate, conform anexei
nr. 2 la Procedură, personal sau prin poştă, la sediul MIMMCTPL din str.
Poteraşi nr. 11, sectorul 4, cod poştal 040263, Bucureşti.
(2) Nedepunerea documentelor menţionate la alin. (1) în
intervalul de timp prevăzut atrage decăderea solicitantului din dreptul de a
beneficia de prevederile prezentului Program.
4.11. MIMMCTPL va evalua documentele depuse conform
subpct. 4.10, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data depunerii
acestora.
4.12. MIMMCTPL va transmite solicitanţilor care au
depus documentaţia prevăzută la pct. 4.10 alin. (1) incompletă şi/sau incorectă
(cererea nu conţine toate datele solicitate sau conţine informaţii
contradictorii, cererea nu este însoţită de toate documentele solicitate sau
acestea nu sunt în termenele de valabilitate) scrisori de respingere de la
finanţare.
4.13.(1) Unitatea de implementare a Programului (UIP)
va evalua documentaţiile depuse din punct de vedere al procedurii Programului,
urmând a transmite documentaţiile aprobate (fotocopii certificate ale tuturor
documentelor din anexa nr. 2 la Procedură depuse de solicitant) instituţiei de
credit alese de către solicitant şi menţionate în Cererea de solicitare a AFN
şi a creditului, pentru evaluarea corespunzătoare normelor interne ale
acestora, în vederea obţinerii componentelor de AFN şi de credit necesare în
cadrul Programului.
(2) MIMMCTPL va transmite solicitanţilor prevăzuţi la
alin (1) scrisori de înştiinţare privind transmiterea documentaţiei către
instituţia de credit aleasă.
4.14. Decizia finală cu privire la acordarea AFN şi a
creditului bancar va fi luată de către instituţia de credit menţionată la
subpct. 4.15, în urma evaluării şi verificării solicitantului conform normelor
interne ale acesteia şi în concordanţă cu prevederile Programului.
4.15. Acordarea AFN şi a creditului bancar se va face
în baza unui contract de credit bancar şi AFN, care va fi încheiat între bancă
şi beneficiarul selectat.
5. Termenii şi
condiţiile Programului
5.1. In cadrul Programului se susţin prin AFN
investiţiile realizate de beneficiarii eligibili în sectoarele economice/
activităţile eligibile prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta procedură.
5.2. AFN poate fi acordată unui beneficiar eligibil
după cum urmează:
a) nu poate depăşi echivalentul în lei a 10.000 euro, pentru
întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, conform subpct. 3.2 şi 3.3,
şi în acelaşi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de
investiţii;
b) nu poate depăşi echivalentul în lei a 50.000 euro,
în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, conform subpct. 3.4 şi 3.5, şi în
acelaşi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de
investiţii;
5.3. Instituţia de credit va acorda beneficiarului
eligibil un credit de finanţare, reprezentând minimum 25% din valoarea
proiectului de investiţii, credit acordat în condiţiile de piaţă şi care nu
este garantat de stat.
5.4. Contribuţia proprie a beneficiarului eligibil
trebuie să fie de minimum 15% din valoarea proiectului de investiţii, în
numerar.
5.5. AFN poate fi utilizată pentru susţinerea
cheltuielilor cu achiziţionarea de active corporale şi necorporale de tipul:
clădiri industriale şi
construcţii industriale, maşini, utilaje şi echipamente (inclusiv software-ul
aferent), mijloace de transport de mărfuri (numai cu cabină simplă), brevete de
invenţie, licenţe (cheltuielile privind TVA, taxe, avize, comisioane,
ambalajul, transportul, punerea în funcţiune, instruirea personalului pentru
utilizarea celor achiziţionate, cheltuielile aferente lucrărilor de construcţii
nu sunt eligibile). Nu sunt eligibile pe Program cheltuielile pentru
construirea, extinderea şi modernizarea clădirilor industriale şi a
construcţiilor industriale.
5.6. Se pot finanţa numai achiziţiile de maşini,
utilaje, echipamente, mijloace de transport de mărfuri (cu cabină simplă) care
sunt noi (nu second-hand).
5.7. Cheltuielile efectuate, inclusiv facturile emise
înaintea încheierii Contractului de credit bancar şi AFN cu una dintre
instituţiile de credit care au încheiat contract de intermediere financiară cu
MIMMCTPL pentru implementarea prezentului Program, nu
sunt eligibile.
5.8. Contribuţia proprie în numerar a beneficiarului
va fi vărsată în contul deschis la instituţia de credit ce va acorda creditul
aferent proiectului de investiţie, urmând ca pentru fiecare plată eligibilă
efectuată să se utilizeze în mod proporţional cele trei componente de finanţare
(aport propriu minimum 15%, credit bancar minimum 25% si AFN maximum 60%)
5.9. Nu pot beneficia de alocaţii financiare
nerambursabile în cadrul prezentului Program întreprinderile care au primit,
cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul
fiscal în curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice naţionale, fie din surse comunitare) în
valoare totală de 200.000 euro. Operatorii economici care vor depăşi acest prag
prin însumarea alocaţiei financiare nerambursabile acordate prin Program cu
alte ajutoare de minimis primite în ultimii 3 ani fiscali, pot beneficia de finanţare până
la atingerea plafonului de 200.000 euro.
5.10. Prezenta procedură
instituie o schemă de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimisîn
cadrul Programului se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul
de minimis prevăzute de Regulamentul CE nr. 1.998/2006, privind aplicarea art.
87 şi 88 ale Tratatului CE.
Pragul maximum al ajutorului de minimis acordat unui operator economic, cumulat pe parcursul ultimilor 3
ani fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), fie din surse
publice naţionale, fie din surse comunitare, este în valoare totală de 200.000
euro.
5.11. O întreprindere poate accesa o singură dată
prezentul Program.
5.12. Beneficiarul se obligă să respecte următoarele
reguli cu privire la achiziţiile necesare realizării proiectului:
a) Atunci când cuantumul AFN depăşeşte 50% din valoarea
proiectului de investiţii, beneficiarul are obligaţia de a aplica prevederile
legale în domeniul achiziţiilor publice. Selectarea ofertelor va fi făcută de
beneficiar şi se va concretiza printr-o hotărâre de acceptare a ofertei celei
mai avantajoase din punct de vedere al raportului calitate - preţ, conform
Caietului de sarcini.
b) Atunci când cuantumul AFN nu depăşeşte 50% din
valoarea proiectului de investiţii, beneficiarul nu are obligaţia de a aplica
prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice.
5.13. Instituţia de credit aleasă de beneficiar va
verifica respectarea subpct. 5.12.
5.14. Beneficiarul Programului va completa şi va
trimite, trimestrial, timp de 3 ani la MIMMCTPL (str. Poteraşi nr. 11, sectorul
4, Bucureşti, cod poştal 040263) Formularul de raportare tehnică şi financiară
conform anexei nr. 5 la Procedură, până la 25 ale lunii următoare încheierii
trimestrului.
6. Prevederi
referitoare la acordarea, monitorizarea şi raportarea ajutorului de minimis
6.1. MIMMCTPL va informa în
scris operatorii economici beneficiari cu privire la pragul maxim al ajutorului
şi la caracterul de minimis al acestuia, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr.
1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 ale Tratatului CE, publicat în
Jurnalul Oficial al Comisiei Europene OJL 379/2006, prin intermediul scrisorii
prevăzute la subpct. 4.13 alin. (2).
6.2. Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat pentru aceleaşi costuri
eligibile. Dacă cumularea conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte
nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului
privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană,
ajutorul de minimis nu
se va acorda.
6.3. MIMMCTPL va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica pe baza declaraţiei pe propria răspundere a
aperatorului economic că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că
suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor
locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.
6.4. MIMMCTPL va realiza şi va menţine o evidenţă a
ajutoarelor acordate în baza prezentului Program, astfel încât să fie posibilă
identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare,
provenienţei finanţării, duratei şi metodei de calcul a ajutoarelor acordate.
Această evidenţă va fi păstrată la MIMMCTPL timp de 10 ani de la data ultimei
alocări în cadrul Programului.
6.5. Operatorii economici beneficiari de ajutor în
cadrul Programului vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform
prezentei scheme, a altor scheme de minimis şi a altor ajutoare de stat. Aceştia sunt obligaţi să arhiveze
evidenţa specifică şi să o păstreze pe o perioadă de 10 ani.
6.6. Monitorizarea acestei scheme de ajutor revine
MIMMCTPL, care va transmite Consiliului Concurenţei informaţiile necesare în
vederea întocmirii inventarului ajutoarelor de stat, raportului anual privind
ajutoarele de stat acordate în România şi a registrului ajutoarelor de minimis.
6.7. La solicitarea scrisă a Comisiei Europene,
MIMMCTPL va furniza în termen de 20 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit
în solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare
pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia
incidenţă, în special suma totală a ajutorului de
minimis primit de beneficiari.
6.8. MIMMCTPL are dreptul să verifice, atât la sediul
beneficiarilor, cât şi al furnizorilor, veridicitatea şi conformitatea
declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor făcute în cadrul Programului.
7. Dispoziţii finale
7.1. Procedura de implementare a Programului va fi
publicată şi va putea fi obţinută de pe site-ul
MIMMCTPL (www.animmc.ro) şi site-urile instituţiilor
de credit prevăzute la subpct. 4.1.(21), precum şi de la sediile oficiilor
teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie.
7.2. Solicitanţii ale căror dosare de finanţare vor fi
transmise instituţiilor de credit spre evaluare vor putea înştiinţa MIMMCTPL
asupra eventualelor probleme întâmpinate, la nr. de fax 021/335.34.13.
7.3. Prezenta procedură conţine următoarele anexe:
Anexa nr. 1 la Procedură
reprezintă Lista sectoarelor economice
şi a activităţilor eligibile în cadrul Programului naţional multianual pe
perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către
întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor
de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii
Anexa nr. 2 la Procedură reprezintă Documente
solicitate beneficiarului de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL) în vederea stabilirii
eligibilităţii
Anexa nr. 3 la Procedură reprezintă Formularul de
preselecţie
Anexa nr. 4 la Procedură reprezintă Cererea de
solicitare a AFN şi a creditului
Anexa nr. 5 la Procedură reprezintă Formularul de
raportare tehnică şi financiară
ANEXA Nr. 1 la
Procedură
LISTA
sectoarelor economice şi a activităţilor eligibile
în cadrul Programului naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a
investiţiilor realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi
microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a
întreprinderilor mici şi mijlocii
Nr. crt.
|
Denumirea sectoarelor eligibile
|
Cod CAEN
|
Denumirea activităţilor eligibile
|
1.
|
Industria textilă şi a produselor textile
|
172
|
Producţia de ţesături
|
173
|
Finisarea materialelor textile
|
174
|
Fabricarea de articole confecţionate din textile, cu excepţia
îmbrăcămintei si lenjeriei de corp
|
175
|
Fabricarea altor articole textile
|
177
|
Fabricarea de articole tricotate sau croşetate
|
181
|
Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte
din piele
|
182
|
Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte si accesorii
|
2.
|
Industria pielăriei şi a produselor din piele
|
191
|
Tăbăcirea si finisarea pieilor
|
192
|
Fabricarea articolelor de voiaj şi marochinărie şi a articolelor
de harnasament
|
193
|
Fabricarea încălţămintei
|
Nr. crt.
|
Denumirea sectoarelor eligibile
|
Cod CAEN
|
Denumirea activităţilor eligibile
|
3.
|
Fabricarea lemnului şi a produselor din lemn
|
202
|
Fabricarea de produse stratificate din lemn
|
203
|
Fabricarea de elemente de dulgherie şi
tâmplărie, pentru construcţii
|
205
|
Fabricarea altor produse din lemn; Fabricarea articolelor din
plută, paie si împletituri
|
4.
|
Fabricarea celulozei, hârtiei şi a produselor din hârtie
|
212
|
Fabricarea articolelor din hârtie şi carton
|
5.
|
Fabricarea substanţelor, a produselor chimice şi a fibrelor
sintetice şi artificiale
|
242
|
Fabricarea pesticidelorsi a altor produse agrochimice
|
243
|
Fabricarea vopselelor, lacurilor, cernelii tipografice şi
masticurilor
|
244
|
Fabricarea de medicamente, produse farmaceutice si naturiste
|
2451
|
Fabricarea săpunurilor, detergenţilor şi a produselor de
întreţinere
|
6.
|
Fabricarea produselor din cauciuc şi mase plastice
|
251
|
Producţia de articole din cauciuc
|
252
|
Fabricarea articolelor din material plastic
|
7.
|
Fabricarea altor produse din materiale nemetalice
|
261
|
Fabricarea sticlei si a articolelor din sticlă
|
262
|
Fabricarea produselor din ceramică refractară şi nerefractară
(exclusiv cele pentru construcţii)
|
263
|
Fabricarea plăcilor si dalelor din ceramică
|
264
|
Fabricarea cărămizilor, ţiglelor şi altor produse pentru
construcţii, din argilă arsă
|
2661
|
Fabricarea elementelor din beton pentru construcţii
|
2663
|
Fabricarea betonului
|
2664
|
Fabricarea mortarului
|
2665
|
Fabricarea produselor din azbociment
|
8.
|
Industria metalurqică si a produselor din metal
|
2753
|
Turnarea metalelor neferoase uşoare
|
9.
|
Industria metalurgică si a produselor din metal
|
281
|
Fabricarea de construcţii metalice
|
282
|
Producţia de rezervoare, cisterne şi containere metalice;
Producţia de radiatoare si cazane pentru încălzire centrală
|
285
|
Tratarea şi acoperirea metalelor, operaţiuni de mecanică generală
|
2863
|
Fabricarea articolelor de feronerie
|
10.
|
Industria de maşini şi echipamente
|
291
|
Fabricarea de echipamente pentru
producerea şi utilizarea energiei mecanice (cu excepţia motoarelor pentru
avioane, autovehicule si motociclete)
|
292
|
Fabricarea de maşini de utilizare generală
|
2932
|
Fabricarea altor maşini si utilaje agricole si forestiere
|
294
|
Fabricarea masinilor-unelte
|
295
|
Fabricarea altor maşini cu destinaţie specifică
|
297
|
Fabricarea maşinilor si aparatelor pentru uz casnic
|
11.
|
Industria de maşini şi aparate electrice
|
312
|
Producţia de aparate pentru comandă si distribuţia electricităţii
|
313
|
Producţia de fire si cabluri electrice si optice
|
316
|
Producţia de alte aparate, echipamente si materiale electrice
|
12.
|
Industria mijloacelor de transport
|
3430
|
Producţia de piese şi accesorii pentru autovehicule şi motoare de
autovehicule
|
13.
|
Alte activităţi industriale
|
361
|
Producţia de mobilier
|
371
|
Recuperarea deşeurilor si resturilor metalice reciclabile
|
372
|
Recuperarea deşeurilor si resturilor nemetalice reciclabile
|
14.
|
Industria de echipamente electrice şi optice
|
3310
|
Producţia de aparatură si instrumente medicale
|
3330
|
Producţia de echipamente de măsură, reglare şi control pentru
procesele industriale
|
ANEXA Nr. 2 la Procedură
DOCUMENTE
solicitate beneficiarului de Ministerul pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL)
în vederea stabilirii eligibilităţii
Documentele necesare pentru accesarea Programului
naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor
realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum
şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi
mijlocii sunt:
a) Cererea de solicitare a AFN şi a creditului,
semnată şi ştampilată, în original;
b) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde
îşi are sediul societatea solicitantă, în care să se menţioneze obligatoriu:
- datele de identificare;
- codul unic de înregistrare; -asociaţii/acţionarii;
- reprezentanţii legali ai societăţii; -domeniul de activitate principal;
- domeniile de activitate secundare;
- punctele de lucru sau alte sedii secundare ale
societăţii;
- situaţia juridică a societăţii (activitate suspendată,
faliment, reorganizare, dizolvare etc);
c) istoric pe obiect de
activitate, în original, pentru codul CAEN pe care se accesează Programul, cu
precizarea datei când a fost autorizată această activitate, emis de oficiul
registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul societatea;
d) certificat de atestare
fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul general
consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii
(inclusiv pentru punctele de lucru care au CUI);
e) certificat de atestare fiscală, în original sau în
copie legalizată, emis în condiţiile legii, cu privire la îndeplinirea
obligaţiilor de plată către bugetul local (inclusiv pentru toate punctele de
lucru, indiferent dacă au sau nu CUI);
f) bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi
datele informative, încheiat pentru 31 decembrie 2005;
g) bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi
datele informative, încheiat pentru 31 decembrie 2006;
h) balanţa de verificare pentru 31 decembrie 2006;
i) ultima balanţă de verificare încheiată;
j) declaraţia privind
încadrarea beneficiarului în categoria IMM, conform prevederilor Legii nr.
346/2004, astfel cum a fost modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006,
aprobată prin Legea nr. 175/2006 (secţiunea I);
k) opisul documentelor prevăzute la lit. a)-j), conform
prezentei anexe (secţiunea II).
NOTĂ:
Firmele care au datorii eşalonate conform
certificatelor de atestare fiscală, poziţiile d) şi e), nu sunt eligibile
pentru a accesa Programul.
NOTĂ:
Certificatele de atestare fiscală, poziţiile d) şi e),
au un interval determinat de valabilitate, iar data înregistrării Cererii de
solicitare a AFN şi a creditului şi a documentelor justificative la MIMMCTPL
trebuie să fie în intervalul de valabilitate a tuturor certificatelor depuse.
NOTĂ:
La completarea secţiunii I (Declaraţia privind încadrarea
beneficiarului în categoria IMM, a valorii activelor totale şi a numărului
mediu anual de salariaţi) se vor avea în vedere acţiunile deţinute de persoanele
fizice şi juridice atât la firma solicitantă, cât şi la
alte firme.
NOTĂ:
Certificatul constatator trebuie să fie emis cu cel
mult 30 de zile înainte de data înscrierii în Program. Dacă certificatul
constatator emis de oficiul registrului comerţului nu conţine toate punctele
solicitate de MIMMCTPL, vă rugăm să solicitaţi oficiului registrului comerţului
o adresă suplimentară prin care să se răspundă la toate solicitările MIMMCTPL.
NOTĂ:
Intreaga documentaţie va fi depusă în două exemplare:
- originalele pentru evaluarea din cadrul MIMMCTPL;
- fotocopii certificate pentru
instituţia de credit aleasă de către beneficiar.
Actele solicitate şi depuse conform Procedurii de
implementare vor fi îndosariate în ordinea de mai sus, iar dosarele se vor
introduce într-un plic pe care se va menţiona:
- Pentru Unitatea de implementare
a Programului de investiţii;
- Numele firmei;
- Numărul de înregistrare la registrul comerţului;
- CUI;
- Judeţul;
- Instituţia de credit la care se va solicita creditul;
- Suma AFN solicitată, în RON şi echivalent EURO;
- Numele şi prenumele delegatului.
NOTĂ:
Absenţa oricărui document cerut de MIMMCTPL, depunerea
de certificate fiscale expirate, completarea greşită a cererii de solicitare
AFN, necompletarea tuturor punctelor din Cererea de solicitare AFN şi a
creditului sau evitarea răspunsurilor concrete atrag după sine respingerea
dosarului de solicitare a AFN.
SECŢIUNEA I
Formularul A
DECLARAŢIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria
întreprinderilor mici şi mijlocii
I. Datele de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
........................................................................................................................................................................ ....................
Adresa sediului social
........................................................................................................................................................................ ........................
Cod unic de înregistrare
........................................................................................................................................................................ ....................
Numele şi funcţia ........................................................................................................................................................................ .............................
(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
II. Tipul întreprinderii
Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:
|_| Intreprindere autonomă. In
acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia
economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar
declaraţia, fără formularul B.
|_| Intreprindere parteneră.
Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate
conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la
declaraţie.
|_| Intreprindere legată. Se
va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate
conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la
declaraţie.
III. Datele utilizate pentru a se stabili categoria
întreprinderii1)
Exerciţiul financiar de referinţă2)
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
mii lei (RON)/mii euro
|
Active totale
mii lei (RON)/mii euro
|
|
|
|
|
|
|
Important:
Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior,
datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea
întreprinderii într-o altă categorie (respectiv micro-întreprindere,
întreprindere mică, mijlocie sau mare).
|_| Nu
|_| Da (în acest caz se va
completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar
anterior)
Semnătura
......................................................................................................................................
(numele şi funcţia
semnatarului autorizat să reprezinte întreprinderea)
Declar pe propria răspundere că datele din această
declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
Data întocmirii............................
Semnătura..................................
Formularul B
CALCULUL
pentru întreprinderile partenere sau legate
Secţiunile care trebuie incluse, după caz:
-secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel
puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);
-secţiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este
legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).
Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere
sau legate
Perioada de referinţă
|
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă mii
lei(RON)/mii euro
|
Total active
mii lei(RON)/mii euro
|
1.
|
Datele1) întreprinderii
solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate [se vor
introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B2)]
|
|
|
|
2.
|
Datele cumulate1) în mod
proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul (se vor
introduce datele din secţiunea A)
|
|
|
|
3.
|
Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate1) (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare
la pct. 1 din acest tabel (se vor introduce datele din tabelul B2 din
secţiunea B)
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
Datele incluse în secţiunea „Total" din tabel
trebuie introduse în tabelul „Date utilizate pentru a
se stabili categoria întreprinderii" din formularul A
Secţiunea A
Intreprinderi partenere
Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost
completată fişa de parteneriat (câte o fişă pentru fiecare întreprindere
parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră
a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în
situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate),
datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.
1. Date de identificare si date financiare preliminare
Tabelul A. 1
Intreprinderea parteneră - Date de
identificare
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă mii lei (RON)/
mii euro
|
Active totale
mii lei (RON)/ mii euro
|
Numele sau
denumirea
întreprinderii
|
Adresa sediului social
|
Cod unic de înregistrare
|
Numele şi prenumele preşedintelui
consiliului de administraţie, director
general sau echivalent
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
Total:
|
|
|
|
|
|
|
1) Datele cu
privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi
activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în
situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul
întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală şi activele totale se determină şi se
declară pe propria răspundere.
2) Datele
întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe
baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când
este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale
întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care
întreprinderea este inclusă.
NOTĂ:
Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional
efectuat pe baza fişei de parteneriat, pentru fiecare întreprindere cu care
întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.
Datele introduse în secţiunea
"Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru
tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la
întreprinderile partenere).
Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale
consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care
se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu
această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja
incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii
partenere. Dacă este necesar, adăugaţi "fişe privind legătura dintre
întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în
situaţiile financiare anuale consolidate.
FISA DE PARTENERIAT
1. Datele de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
........................................................................................................................................................................ ...................
Adresa sediului social
........................................................................................................................................................................ ......................
Cod unic de înregistrare
........................................................................................................................................................................ ...................
Numele, prenumele şi funcţia ........................................................................................................................................................................ ..........
(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
2. Datele
referitoare la întreprinderea legată
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi3)
|
Cifra de afaceri anuală netă mii lei
(RON)/mii euro
|
Active totale
mii lei (RON)/mii euro
|
TOTAL:
|
|
|
|
NOTĂ:
Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale
întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă
într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această
întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale
întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile
întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga fişa întreprinderii
legate pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.
3. Calculul
proporţional
a) Indicaţi exact proporţia deţinută4) de
întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul
căreia se stabileşte legătura de parteneriat), în întreprinderea parteneră la
care se referă această fişă
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de
întreprinderea parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social
al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul
calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele
la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct.
1.
Tabelul de parteneriat-A.2
Procent
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă mii
lei(RON)/mii euro
|
Total active5)
mii lei(RON)/mii euro
|
Valoare rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la
datele introduse în tabelul de la pct. 1.
|
|
|
|
Aceste date se vor introduce în tabelul A.1.
3) In cazul în care
în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de
personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
4) Procent din
capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste
procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare
întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.
5) Active totale
reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.
Secţiunea B
Intreprinderi legate
1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii
care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:
|_| Cazul 1: Intreprinderea
solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în
situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul
B1).
|_| Cazul 2: Intreprinderea
solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc
ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă
derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora,
consolidate, dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele
oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate,
situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin
consolidare6).
2. Metode de calcul pentru fiecare caz
Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate
reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.
Tabelul B1
|
Numărul mediu anual de salariaţi7)
|
Cifra de afaceri anuală netă mii
lei(RON)/mii euro
|
Active totale
mii lei(RON)/mii euro
|
Total:
|
|
|
|
Datele introduse în secţiunea "Total" din
tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din
tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".
Identificarea întreprinderilor
incluse prin consolidare
|
Intreprinderea legată
(denumire/date de identificare)
|
Adresa sediului social
|
Cod unic de înregistrare
|
Numele şi prenumele preşedintelui
consiliului de administraţie, director general sau echivalent
|
A.
|
|
|
|
B.
|
|
|
|
C.
|
|
|
|
D.
|
|
|
|
E.
|
|
|
|
NOTĂ:
Intreprinderile partenere ale unei întreprinderi
legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale
consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante.
Datele aferente acestora şi o "fişă de parteneriat" trebuie adăugate
la secţiunea A.
Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv
prin intermediul altor întreprinderi legate) se va completa o "fişă
privind legătura dintre întreprinderi" şi se vor adăuga datele din
situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin
completarea tabelului B2 de mai jos.
Tabelul B2
Intreprinderea numărul:
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă mii
lei (RON)/mii euro
|
Active totale
mii lei (RON)/mii euro
|
1.*)
|
|
|
|
2.*)
|
|
|
|
3.*)
|
|
|
|
4.*)
|
|
|
|
5.*)
|
|
|
|
Total:
|
|
|
|
NOTĂ:
Datele rezultate în secţiunea "Total" din
tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din
tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate"
(privind întreprinderile legate).
6) Definiţia
întreprinderii legate din prezenta lege.
7) In cazul în care
în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de
personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
*) Ataşaţi câte o "fişă privind legătura dintre
întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.
FIŞA
privind legătura dintre întreprinderi
nr.............din tabelul B2, secţiunea B
(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt
incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)
1. Datele de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
........................................................................................................................................................................ ....................
Adresa sediului social
........................................................................................................................................................................ .......................
Cod unic de înregistrare
........................................................................................................................................................................ ....................
Numele şi funcţia
........................................................................................................................................................................ .............................
(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
2. Date referitoare la întreprindere
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi8)
|
Cifra de afaceri anuală netă mii
lei(RON)/mii euro
|
Active totale
mii lei(RON)/mii euro
|
TOTAL:
|
|
|
|
Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate
cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi
din alte date aferente acestora, consolidate, dacă este cazul. La acestea se
adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere
ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta,
dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca
fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi "fişa de
parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.
SECŢIUNEA II
OPIS*)
1. Cererea de solicitare a AFN şi a creditului, semnată
şi ştampilată, în original
|_|
2. Certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal din raza
teritorială unde îşi are sediul întreprinderea, care va cuprinde:
|_|
a) datele de identificare ale
întreprinderii;
|_|
b) codul unic de înregistrare;
|_|
c) acţionarii/asociaţii;
|_|
d) reprezentanţii legali ai
întreprinderii;
|_|
e) domeniul de activitate
principal;
|_|
f) domeniile de activitate
secundare;
|_|
g) punctele de lucru sau alte sedii secundare ale
întreprinderii;
|_|
h) situaţia juridică a societăţii (faliment,
reorganizare, dizolvare etc).
|_|
8) In cazul în care
în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul
mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la
întreprinderile legate.
*) Se va nota cu X în dreptul
fiecărui document numai dacă acesta este depus în dosar. MIMMCTPL nu-şi asumă răspunderea pentru lipsa
documentelor din cadrul dosarului, chiar dacă acestea au fost marcate ca fiind
în cuprinsul acesteia.
3. Istoric pe obiect de activitate, în original,
pentru codul CAEN pe care accesează programul, cu precizarea datei când a fost
autorizată această activitate, emis de oficiul registrului comerţului de pe
lângă tribunalul unde îşi are sediul societatea
|_|
4. Certificate de atestare fiscală privind
îndeplinirea obligaţiilor de plată la bugetul general consolidat, în original
sau în copie legalizată, eliberate de către direcţia generală teritorială a
finanţelor publice din raza/razele teritoriale unde întreprinderea îşi
desfăşoară activitatea (după caz, inclusiv pentru punctele de lucru care au
CUI)
|_|
5. Certificate fiscale privind îndeplinirea
obligaţiilor de plată către bugetele locale, în original sau în copie
legalizată, eliberate de către direcţia de impozite şi taxe locale din cadrul
primăriei din raza/razele teritoriale unde întreprinderea îşi desfăşoară
activitatea (inclusiv pentru toate punctele de lucru indiferent dacă au sau nu
CUI)
|_|
6. Declaraţia privind încadrarea beneficiarului în
categoria IMM, anexa nr. 2, secţiunea I
|_|
7. Bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi
datele informative încheiat pentru 31 decembrie 2005
|_|
8. Bilanţul contabil, contul
de profit şi pierderi şi datele informative încheiat pentru 31 decembrie 2006 |_|
9. Balanţa de verificare pentru 31 decembrie 2006
|_|
10. Balanţa de verificare aferentă ultimei luni
încheiate
|_|
Numele şi prenumele administratorului
societăţii................................................
Semnătura şi ştampila......................................................................................
ANEXA Nr. 3 la Procedură
FORMULAR DE PRESELECŢIE
Date de identificare:
|
|
Denumire solicitant
|
|
Cod Unic de Inregistrare
|
|
Nr. de înregistrare la ONRC
|
|
Adresa solicitant
|
|
Judeţul
|
|
Cod poştal
|
|
Nr. telefon
|
|
Nr. fax
|
|
Adresa de email
|
|
Cod CAEN aferent Programului
|
|
Suma solicitată (euro/lei)
|
|
|
Nr. crt.
|
Criterii
|
Punctaj
|
Total
|
Categoria întreprinderii
|
|
A
|
1
|
Nou-înfiintată
|
5
|
|
|
2
|
Microîntreprindere
|
4
|
|
3
|
Intreprindere mică
|
3
|
|
4
|
Intreprindere mijlocie
|
2
|
Obs.: La încadrarea întreprinderii se vor avea în vedere
prevederile subpunctelor 3.2, 3.3, 3.4 şi 3.5 din Procedura de implementare,
având în vedere numărul de angajaţi din bilanţul contabil la 31 decembrie
2006.
|
|
Ponderea activităţii pe care se
accesează Programul în cifra de afaceri
|
|
B
|
5
|
Cifra de afaceri este realizată preponderent din veniturile
realizate din vânzarea produselor finite în anul 2006
(peste 50%)
|
5
|
|
|
6
|
Cifra de afaceri nu este realizată preponderent din veniturile
realizate din vânzarea produselor finite în anul 2006 (sub 50%)
|
2
|
Obs.: Dovada realizării veniturilor din vânzarea produselor
finite va fi făcută în baza balanţei de verificare pentru 31 decembrie 2006.
|
|
Tipul activelor ce se intenţionează a
fi achiziţionate
|
|
C
|
7
|
maşini/utilaje si echipamente
|
5
|
|
|
8
|
brevete de invenţie, licenţe
|
4
|
|
9
|
mijloc de transport de mărfuri (numai cu cabină simplă)
|
3
|
|
10
|
clădiri si/sau construcţii industriale
|
2
|
Obs.: In cazul în care se intenţionează să fie achiziţionate mai
multe tipuri de active, punctajul va fi obţinut prin calcularea mediei
aritmetice corespunzătoare.
|
|
Desfăşoară efectiv activitate
autorizată pe codul CAEN accesat
|
|
D
|
11
|
0 luni
|
0
|
|
|
12
|
1-3 luni
|
1
|
|
13
|
3-6 luni
|
2
|
|
14
|
6-12 luni
|
3
|
|
15
|
12-24 luni
|
4
|
|
16
|
peste 24 luni
|
5
|
Obs.: Dovada efectuării activităţii autorizate pe codul pe care
accesează Programul prin „Istoric pe obiect de
activitate" emis de ONRC
|
|
Intreprinderea a mai implementat
proiecte de investiţii proprii cu finanţare din surse atrase
|
|
E
|
17
|
întreprinderea a mai implementat proiecte de investiţii proprii
cu finanţare din surse atrase
|
1
|
|
|
18
|
întreprinderea nu a mai implementat
proiecte de investiţii cu finanţare din surse atrase
|
0
|
Obs.: Fondurile obţinute prin finanţare din surse atrase
reprezintă alte fonduri decât cele proprii ale întreprinderii, cum sunt
credite bancare, alocaţii financiare nerambursabile, împrumuturi etc.
|
|
Cuantumul aportului propriu
|
|
F
|
19
|
până la 15%
|
0
|
|
|
20
|
16-20%
|
1
|
|
21
|
21-25%
|
2
|
|
22
|
26-30%
|
3
|
|
23
|
31-35%
|
4
|
|
24
|
peste 36%
|
5
|
Obs.: Fracţiunile procentuale reprezentând aportul propriu nu se
rotunjesc.
|
|
Total puncte obţinute
|
|
Punctajul maxim care se poate
obţine este de 25,00 puncte.
Punctajul minim care se poate obţine este de 6,00
puncte.
La punctaje egale vor prevala criteriile de selecţie
suplimentare prevăzute în Cererea de solicitare a AFN şi a creditului.
ANEXA Nr. 4 la Procedură
CERERE DE SOLICITARE
a AFN şi a creditului în cadrul Programului naţional
multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către întreprinderi
nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/ retehnologizare a
întreprinderilor mici şi mijlocii
Societatea
Comercială...............................................................................cu
sediul social în
(localitatea)........................................str......................... nr...........judeţul(sector).............................................înregistrată
la Registrul Comerţului sub
nr.......................din.........................................................,
cod fiscal/CUI
nr......................din............., reprezentată legal
de.............................................în calitate de..................................... şi
de...............................în calitate de............................
COD CAEN aferent activităţii principale...................................................................................................................................................................
COD CAEN aferent
proiectului................................................................................................................................................................................
Sediul (Adresă, telefon,
fax):........................................................................................................................................................................ ............
Persoana de contact:....................................................Telefon.................................................................................................................................
AFN SOLICITAT:
Societatea
Comercială...................................................................................solicită
acordarea
AFN.........................................................................
(în cifre şi
litere)...............................lei, echivalent a.........................euro1),
reprezentând.........% din valoarea totală a proiectului de investiţii (maximum 60%).
Menţionez că valoarea totală a proiectului de
investiţii pentru care solicit AFN este de...........................(în cifre
şi litere).
Restul de..............% din
valoarea proiectului de investiţii, reprezentând............................lei
va fi acoperit astfel:
I. Prin credit ce va fi
solicitat de la Instituţia de credit.............................în cuantum
de.......................(în cifre şi litere) lei.
I. pentru cheltuieli
eligibile:...........................................lei
II. Prin contribuţie proprie
în cuantum de............% din valoarea proiectului de investiţii,
reprezentând.........................lei.
Valoarea unui euro în ziua
întocmirii Cererii de solicitare a AFN şi a
creditului..................................este...........lei.
Prin semnarea Cererii de solicitare a AFN declarăm că:
- nu am mai beneficiat de finanţare în cadrul acestui
Program;
- suntem de acord cu publicarea pe site-ul MIMMCTPL:
www.animmc.ro a numelui firmei şi a alocaţiei
financiare nerambursabile aprobate (primite);
- suntem de acord ca Instituţia de
credit..................să:
obţină orice fel de informaţii înregistrate pe numele
SC.....................de la alte instituţii într-un birou independent de credit;
să transmită Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi
Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale prezenta documentaţie şi orice
informaţie/document ce va rezulta ca urmare a acestei Cereri de solicitare a
AFN şi a creditului;
să transmită informaţiile referitoare la angajamentele
noastre faţă de bancă unui birou independent de credit. Prezenta procedură
instituie o schemă de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul Programului se va
face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevăzute de Regulamentul CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea art.
87 şi 88 ale Tratatului CE.
Pragul maxim al ajutorului de minimis acordat unui operator economic, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani
fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs) fie din surse publice
naţionale, fie din surse comunitare, este în valoare totală de 200.000 euro.
Lista ajutoarelor de stat şi a ajutoarelor de minimis de care
SC...............a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs sunt:
LEI
Nr. crt.
|
Anul
acordării ajutorului de stat
|
Forma ajutorului de stat
|
Instituţia finanţatoare
|
Programul prin care a beneficiat de
finanţare
|
Cuantumul ajutorului de stat acordat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
Nu pot beneficia de alocaţii financiare nerambursabile
în cadrul prezentului program întreprinderile care au primit, cumulat pe
parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în
curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice naţionale, fie din surse comunitare) în
valoare totală de 200.000 euro. Operatorii economici care vor depăşi acest prag
prin însumarea alocaţiei financiare nerambursabile acordate prin Program cu
alte ajutoare de minimis primite în ultimii 3 ani fiscali nu pot beneficia de finanţare până
la atingerea plafonului de 200.000 euro.
1) Se va calcula având la bază cursul de schimb
lei/euro al Băncii Naţionale a României valabil în ziua întocmirii Cererii de
solicitare a AFN şi a creditului de către solicitanţi.
Solicitantul declară şi garantează că toate
informaţiile conţinute în Cererea de solicitare a AFN şi a creditului şi în
celelalte documente depuse, inclusiv documente financiare, sunt adevărate şi
corecte şi în concordanţă cu faptele relevante. Prin semnătura sa, solicitantul
confirmă că a citit şi a înţeles în întregime conţinutul cererii.
MIMMCTPL va păstra aceste informaţii în condiţiile
respectării cerinţelor legale de confidenţialitate.
........................................
......................................
Numele persoanei
împuternicite Funcţia
Semnătura persoanei
împuternicite Data întocmirii cererii
Ştampila societăţii
NOTĂ:
Persoana împuternicită să semneze Cererea de solicitare
a AFN şi a creditului este administratorul firmei.
Notă importantă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din
partea niciunei persoane care are calitatea de angajat sau funcţionar public
angajat/numit în cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sau în cadrul oficiilor teritoriale pentru
întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, care îl ajută în completarea
acestei cereri.
Cererea de solicitare a AFN şi a creditului trebuie să
fie tehnoredactată de către solicitant.
A. STRUCTURA ŞI SCOPUL FINANŢĂRII
Vă rugăm să daţi informaţii clare şi exacte privind
tipul echipamentelor, adresa construcţiei etc. şi ataşaţi orice contracte de
vânzare/cumpărare, oferte de preţuri sau facturi, dacă aveţi.
Obiectul finanţării
|
Suma
-LEI -
|
Nr./data contractului/
comenzii/ofertei
|
Denumire furnizor
|
Valoarea în euro
|
Total (fără TVA)
|
Aport propriu
|
Credit
|
AFN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTA:
- Obiectul finanţării din tabelul A este identic cu
elementul de cost din tabelul A.1, ca denumire, precum şi ca valoare totală,
aport propriu, credit şi AFN.
- Fiecare obiect finanţat are 3 componente: aport
propriu - minimum 15% din valoarea obiectului finanţat fără TVA, credit -
minimum 25% din valoarea obiectului finanţat fără TVA şi AFN - maximum 60% din
valoarea obiectului finanţat fără TVA.
- Valoarea totală a unui element de cost este valoarea
în euro x valoarea euro/lei în ziua întocmirii Cererii de solicitare a AFN şi a
creditului.
- Obiectul finanţării trebuie
să se încadreze în una sau mai multe dintre categoriile eligibile:
- clădiri industriale şi construcţii industriale;
- maşini, utilaje şi echipamente (inclusiv software-ul
aferent);
- mijloace de transport marfă (numai cele cu cabină
simplă);
- brevete de invenţie;
- licenţe.
- Obiectul finanţării trebuie să fie direct legat de
codul CAEN accesat în cadrul Programului.
- Nu se finanţează elementele de cost care nu au
legătură cu codul CAEN accesat şi cu procesul de producţie, ca de exemplu:
• calculatoare pentru realizarea gestiunii şi
programele aferente;
• mobilă de birou, calculatoare pentru secretariat,
birotică;
• racorduri la utilităţi ale utilajelor şi
echipamentelor;
• bancuri de lucru;
• autoturisme, microbuze;
• clădiri pentru birouri, expoziţii, magazine de
desfacere produse, săli de mese, vestiare;
• piese de schimb, truse de scule;
• avize, taxe, cursuri de instruire.
Denumirea elementului de cost este denumirea tehnică completă
a acestuia.
A. 1. Costul total al proiectului de investiţie
Vă rugăm să completaţi următorul tabel, indicând costul
total al fiecărui element implicat în proiectul de investiţii şi sursa de
finanţare a fiecărui element de investiţie. Valoarea fiecărui element de cost
are 3 componente: minimum 15% aport propriu+minimum 25% credit+maximum 60% AFN
din valoarea proiectului de investiţie.
Elementul de cost
|
Costul elementului
|
Aportul propriu (minimum 15% din
valoarea proiectului), din care:
|
Credit pentru cheltuială eligibilă
|
AFN
|
fără TVA
|
în numerar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
100%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1)
|
(2)=(3)+(4)+(5)
|
(3)
|
(4) =(2) x 25%
|
(5) = (2) x 60%
|
a) Surse pentru aportul propriu:
........................................................................................................................................................................ .........
1. Aportul în numerar:........................................................................................................................................................................ ........................
Cash: de unde provin banii pentru contribuţia proprie
la proiect? Economii personale, împrumuturi, cash din afacere? Alte surse?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) Surse pentru finanţarea TVA şi a altor cheltuieli
neeligibile aferente proiectului (surse proprii, credit):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
c) Surse pentru finanţarea costurilor direct legate de
investiţia finanţată, necesare funcţionalităţii finale a proiectului (surse
proprii, credit):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
d) Alte surse (alte credite, surse din vânzări de
active, fonduri de investiţii, aporturi de capital):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
B. FUNCŢIONAREA Şl
ISTORICUL AFACERII
B.1. Obiectul de activitate principal:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Data începerii afacerii:
...............................................
Data începerii desfăşurării activităţii aferente
codului
CAEN..................................................................................pe
care se accesează Programul
........................................................................................................................................................................ .........................................................
B.2. Instituţia de credit prin care accesaţi Programul:
..................................................................................................................................................
Adresa Băncii:
........................................................................................................................................................................ ..................................
Numele/tel. persoanei de contact (ofiţer de credit) din
Bancă: .....................................................................................................................................
Cont în lei:
..................................................................
Cont în valută:
............................................................
B.3. Forma legală a companiei:
........................................................................................................................................................................ .........
Autoclasificarea firmei conform pct. 3 al Procedurii de
implementare a prezentului program, aprobată prin Ordinul
ministrului MIMMCTPL nr. 586/2007, ca:
• micro (1-9 angajaţi)
• nou-înfiinţată (1-49 angajaţi)
• mică (între 10 şi 49 angajaţi)
• mijlocie (între 50 şi 249 angajaţi)
B.4. Numele acţionarilor (proprietarilor) si procentul
deţinut:
Nume şi prenume:
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
Capitalul deţinut (%):
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
Total: 100%
Solicitantul (societatea şi/sau acţionarii/asociaţii)
deţine acţiuni în următoarele entităţi legale (firme/grupuri/ fundaţii/unităţi
afiliate):
|
Entitatea legală
|
Adresa/telefon, cod fiscal
|
Număr angajaţi
|
Cifra de afaceri
|
Părţi deţinute (%)
|
1.
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
Solicitantul face parte din grup:
|
Entitatea legală
|
Adresa/telefon, cod fiscal
|
Număr angajaţi
|
Cifra de afaceri
|
Părţi deţinute (%)
|
1.
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
B.5. Conducerea firmei:
Nume şi prenume:
.................................................................................
.................................................................................
Funcţia:
.................................................................................
.................................................................................
*) Vă rugăm să completaţi chestionarul personal anexat
(anexa nr. II la Cererea de
finanţare "Prezentarea conducerii") pentru toţi proprietarii
semnificativi (peste 20% capital) şi conducerea companiei.
B.6. Descrierea companiei
Descrieţi mai jos evoluţia activităţii firmei. Dacă au
avut loc schimbări ale produselor sau serviciilor, vă rugăm să le descrieţi.
Descrieţi pe scurt evoluţia din ultimii 3 ani a firmei şi în termeni calitativi
(cifra de afaceri, profit net, nr. angajaţi, gama de produse pe coduri CAEN).
Detaliaţi activitatea principală prezentă şi
activitatea pe care accesaţi Programul. Factori pe care îi consideraţi
relevanţi pentru afacerea dumneavoastră (ex.: localizare, autoevaluarea
tehnologiei utilizate -învechită, modernă -, politica de înlocuire a activelor
etc).
In cazul firmelor nou-înfiinţate se va prezenta
experienţa anterioară a managerilor.
Se va formula obligatoriu un
răspuns pentru fiecare frază de mai sus.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
B.7. Descrierea proiectului de investiţie
Descrieţi proiectul pentru care intenţionaţi să
obţineţi finanţarea, menţionând legătura cu codul CAEN (conform Ordinului
preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 601/2002 privind
actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională -CAEN) pe care
accesaţi Programul şi specificaţi în ce categorie/categorii eligibilă/eligibile
(specificate în nota de la tabelul A-Structura şi scopul împrumutului) se
integrează. Pentru fiecare element de cost din tabelul A.1 se va face o scurtă
descriere a funcţionării şi a integrării în fluxul de producţie şi se vor menţiona
caracteristicile tehnice principale. Se vor anexa, unde este cazul, prospecte.
Descrieţi elementele de cost şi modul în care ele vor
influenţa activitatea firmei dumneavoastră (incluzând motivul pentru care v-aţi
hotărât să achiziţionaţi maşinile, echipamentele, clădirile etc).
Se va formula obligatoriu un răspuns pentru fiecare
frază de mai sus.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Se vor preciza obligatoriu luna
şi anul începând cu care firma realizează venituri din exploatare pe codul CAEN
pe care solicită finanţarea.
Luna................................/anul.........................................
B.8. a) Enumeraţi produsele şi serviciile ca procent din cifra de afaceri:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) Enumeraţi produsele pe care le realizaţi pe codul
CAEN .................................... pe care accesaţi Programul:
% % %
în prezent după export
......................................
.................................................................................
......................................
.................................................................................
......................................
.................................................................................
c) Precizaţi veniturile realizate pe codul CAEN pe care
accesaţi Programul în totalul cifrei de afaceri:
Indicator
|
Anul 2006
|
Trimestrul I 2007
|
Cifra de afaceri (CA)
|
|
|
Venituri din producţie
|
|
|
Venituri realizate pe codul CAEN aferent Programului
|
|
|
Procent din CA corespunzător veniturilor
realizate pe codul CAEN aferent Programului
|
|
|
B.9. Numărul total de angajaţi:
în
prezent:......................................................
după finalizarea
investiţiei:...............................
B.10. Impozite şi taxe: Beneficiază sau va beneficia
firma de reduceri sau scutiri de impozite şi taxe de orice fel? Dacă da, pentru
cât timp?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
B.11. Taxe vamale: Care este efectul taxelor vamale
asupra activităţii firmei?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
B.12. Schimb valutar: Care este efectul ratelor de
schimb valutar asupra activităţii firmei?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
C. POZIŢIA PE PIAŢĂ A
FIRMEI
C.1. Furnizori
Vă rugăm să completaţi pentru fiecare furnizor care
deţine cel puţin 15% din costurile materiei prime.
a) Furnizor actual % din
total Ce furnizează Condiţii
de plată De când? (e furnizor)
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
b) Furnizor viitor % din
total Ce furnizează Condiţii de
plată De când?
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
Indicaţi obligatoriu furnizorii actuali pentru
produsele obţinute pe codul CAEN pe care aţi accesat Programul.
c) Furnizor actual %
din total Ce furnizează Condiţii
de plată De când? (e furnizor)
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
C.2. Clienţi:(doar cei care reprezintă mai mult de 15%
din vânzările
lunare)..................................................................................................................
a) Actuali % din
vânzări Produse vândute Condiţii de
plată De când? (e furnizor)
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
b) Viitori %
vânzări Produse vândute Condiţii de
plată De când? (dacă
diferă)
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
…………………. ……….……….
……………….. ……………….. …………………..
C.3. Concurenţa:
a) Câte firme oferă produse/servicii identice sau
similare pe segmentul dumneavoastră de piaţă? Enumeraţi principalele firme
concurente, interne sau externe - dacă este cazul.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) Prin ce vă deosebiţi de concurenţă? Enumeraţi
punctele forte şi punctele slabe ale propriei afaceri, comparativ cu ale
concurenţei.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
c) Ce ar trebui să faceţi pentru a vă îmbunătăţi
poziţia pe piaţă?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
d) Cum se compară preţurile dumneavoastră faţă de cele
ale concurenţei?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
C.4. Care este piaţa-ţintă? Cât de mare estimaţi a fi
această piaţă? Care este procentul deţinut de dumneavoastră din piaţă?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
C.5. Comentaţi schimbările ce vor avea loc pe piaţă şi
cum anume se va adapta firma dumneavoastră la aceste schimbări: Creşterea
concurenţei pe piaţa internă?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Creşterea cererii?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Schimbări în legislaţie?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Alţi factori care pot influenţa piaţa?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
D. INFORMAŢII FINANCIARE
D. 1. Situaţia financiară a firmei: trecut, prezent şi
viitor
Se vor ataşa în mod obligatoriu bilanţul, contul de
profit şi pierderi şi datele informative pe ultimii 2 ani consecutivi încheiaţi
(2 bilanţuri), balanţa de verificare pentru 31 decembrie 2006 şi ultima balanţă
de verificare încheiată, iar în cazul solicitanţilor a căror activitate se
desfăşoară de mai puţin 2 ani se va prezenta ultimul bilanţ contabil şi două
balanţe de verificare sau ultimele trei balanţe de verificare, completate în concordanţă
cu standardele în vigoare.
Aferent bilanţului contabil, contului de profit şi
pierderi pe ultimii 2 ani şi ultima balanţă de verificare vă rugăm să
prezentaţi următorii indicatori în lei şi euro (completare obligatorie):
Indicator
|
Anul 2005 (lei/euro)
|
Anul 2006 (lei/euro)
|
Balanţa pe
luna.....................
(lei/euro)
|
Cifra de afaceri (CA.)
|
|
|
|
Active fixe nete
|
|
|
|
Venit total
|
|
|
|
Profit net
|
|
|
|
Datorii
|
|
|
|
Indicaţi obligatoriu veniturile obţinute din exploatare
pentru fiecare din ultimele 3 luni, înaintea înscrierii
în Program.
Luna de referinţă
|
|
|
|
Venituri obţinute din exploatare
|
|
|
|
Indicaţi obligatoriu veniturile obţinute din exploatare
pe codul CAEN pe care se solicită finanţarea, pentru fiecare din ultimele 3 luni, înaintea înscrierii în Program.
Luna de referinţă
|
|
|
|
Venituri realizate pe cod CAEN accesat
|
|
|
|
Vă rugăm să detaliaţi următoarele informaţii (conform
datelor din ultima balanţă de verificare): a) Conturi clienţi (creanţe) Lei
(vechime solduri)
Nume client
|
<30 zile
|
30-60 zile
|
60-90 zile
|
>90 zile
|
|
restanţe
|
|
restanţe
|
|
restanţe
|
|
restanţe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Stocuri (materii prime, produse finite, produse în
curs de execuţie)
Lei (durata unei rotaţii)
Denumire stoc
|
< 30 zile
|
30-60 zile
|
60-90 zile
|
> 90 zile
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) Echipamente, utilaje, autovehicule existente
Vă rugăm să completaţi lista echipamentelor pentru
valori > 1.000 euro.
Lei
Tip
|
Dată achiziţie
|
Preţ achiziţie
|
Valoare rămasă
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d) Investiţii finanţate din surse atrase
Vă rugăm să prezentaţi investiţiile realizate cu
finanţare din surse atrase, cu precizarea denumirii finanţatorului, obiectului
şi valorii investiţiei, datei efectuării şi perioadei de rambursare.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
NOTĂ:
Cererea este tip şi nu se admite modificarea ordinii
paragrafelor sau ştergerea lor.
Vă rugăm ataşaţi orice informaţii suplimentare pe care
le consideraţi relevante pentru accesarea Programului.
Cererea de solicitare a AFN şi a creditului va fi
însoţită obligatoriu de următoarele documente:
Anexa nr. I la Cererea de
solicitare a AFN şi a creditului „Criterii de selecţie suplimentare"
Anexa nr. II la Cererea de
solicitare a AFN şi a creditului „Prezentarea
conducerii"
Fotocopie a actului de identitate (BI/CI/paşaport) al
persoanei care semnează Cererea de solicitare a AFN şi a creditului.
Anexa nr. I la Cererea de solicitare a AFN si a
creditului
CRITERII DE SELECŢIE SUPLIMENTARE
Vă rugăm să completaţi următorii indicatori financiari,
care vor fi folosiţi pentru departajare în caz de egalitate de puncte în etapa
de selecţie a solicitanţilor.
1. Lichiditate curentă (Lc) =
Active circulante/Datorii pe termen scurtx 100 =............................./.............................x 100
Nr. crt.
|
Rezultat
|
Punctaj aferent
|
1.
|
peste 100%
|
1 pct.
|
2.
|
90%-100%
|
2 pct.
|
3.
|
80%-90%
|
3 pct.
|
4.
|
60%-80%
|
4 pct.
|
5.
|
sub 60%
|
5 pct.
|
2. Solvabilitate patrimonială (Sp) = Capital
propriu/Total pasivx 100 =.................................../...................................x
100
Nr. crt.
|
Rezultat
|
Punctaj aferent
|
1.
|
peste 20%
|
1 pct.
|
2.
|
10%-20%
|
2 pct.
|
3.
|
7%-10%
|
3 pct.
|
4.
|
3%-7%
|
4 pct.
|
5.
|
sub 3%
|
5 pct.
|
3. Rentabilitate financiară (Rf) = Profit
net/Capitaluri proprii x 100
=......................................./....................................x
100
Nr. crt.
|
Rezultat
|
Punctaj aferent
|
1.
|
peste 8%
|
1 pct.
|
2.
|
5%-8%
|
2 pct.
|
3.
|
2%-5%
|
3 pct.
|
4.
|
1%-2%
|
4 pct.
|
5.
|
sub 1%
|
5 pct.
|
4. Grad de îndatorare (Gi) = Datorii totale/Total pasivx
100
=................................................/.....................................x
100
Nr. crt.
|
Rezultat
|
Punctaj aferent
|
1.
|
sub 60%
|
1 pct.
|
2.
|
60%-70%
|
2 pct.
|
3.
|
70%-85%
|
3 pct.
|
4.
|
85%-90%
|
4 pct.
|
5.
|
peste 90%
|
5 pct
|
5. Grad de acoperire a cheltuielilor de exploatare =
Venituri din exploatare/Cheltuieli de exploatare x 100 =.........../......x100
Nr. crt.
|
Rezultat
|
Punctaj aferent
|
1.
|
sub 60%
|
1 pct.
|
2.
|
60%-70%
|
2 pct.
|
3.
|
70%-85%
|
3 pct.
|
4.
|
85%-90%
|
4 pct.
|
5.
|
peste 90%
|
5 pct.
|
Anexa nr. II la Cererea de solicitare a AFN si a
creditului
PREZENTAREA CONDUCERII
Vă rugăm completaţi câte o prezentare pentru toţi
proprietarii semnificativi şi managementul firmei. Completaţi toate informaţiile
solicitate (unde nu se poate, vă rugăm menţionaţi).
Nume....................................................................................................................Act
identitate................................................................(B.I./Paş.)
Seria........................Nr........................................Eliberat de:...................................................................La
data:......................................................
Data naşterii......................................................Locul
naşterii.......................................................................................................................Sex
M F
Telefon acasă.......................................................................................Telefon
serviciu...............................................................................................
Adresa.......................................................................................................................................................................................................................
Nume societate......................................................................................Funcţia..........................................................................................................
Studii
Studii universitare sau tehnice
……………………………..
……………………………..
Diploma obţinută
…………………….
…………………….
Experienţă de lucru (lista în ordine cronologică, începând cu momentul prezent)
Numele societăţii şi
oraşul........................................................................................................................................................................ ..................
De la............................................până
la.............................................Funcţia...........................................................................................................
Responsabilităţi/Îndatoriri...........................................................................................................................................................................................
Numele societăţii şi
oraşul........................................................................................................................................................................ ..................
De la............................................până
la.............................................Funcţia...........................................................................................................
Responsabilităţi/Îndatoriri...........................................................................................................................................................................................
Numele societăţii şi
oraşul........................................................................................................................................................................ ..................
De la............................................până
la.............................................Funcţia...........................................................................................................
Responsabilităţi/Îndatoriri...........................................................................................................................................................................................
Numele societăţii şi
oraşul........................................................................................................................................................................ ..................
De la............................................până
la.............................................Funcţia...........................................................................................................
Responsabilităţi/Îndatoriri...........................................................................................................................................................................................
Deţineţi cetăţenia
română? Da
Nu Serie/Nr. Paşaport...............................
Dacă aţi fost acuzat sau condamnat
penal Da Nu
(Dacă da, vă rugăm să oferiţi toate detaliile pe o
pagină separată.)
Sunteţi implicat în vreun proces legal în
prezent? Da Nu
Aţi fost vreodată declarat în stare de faliment? Da Nu
Semnătura..........................................
Data..................................................
ANEXA Nr. 5 la Procedură
FORMULAR DE RAPORTARE TEHNICĂ Şl FINANCIARĂ
Nr......................................din
data:.....................................................
Numele societăţii beneficiare:.................................................................
Informaţii generale:
Data raportării:
Nr. şi data Contractului de Credit bancar şi AFN:
Tipul investiţiei (proiect):
Denumirea Băncii/Sucursalei:
Date de identificare a beneficiarului (adresa societăţii, telefon, fax, e-mail):
Data înfiinţării societăţii:
Domeniul de activitate:
Date privind acţionarii/administratorii (genul:
masculin, feminin):
Informaţii despre proiect:
Obiectul investiţiei:
Perioada de implementare a proiectului:
Domeniul de activitate:
Codul CAEN:
Valoarea investiţiei: RON
din care:
Contribuţia beneficiarului: RON %
din valoarea investiţiei fără TVA
Valoare AFN: RON %
din valoarea investiţiei fără TVA
Valoarea creditului: RON % din valoarea investiţiei fără TVA
Suma tragerilor: RON
din care:
Suma tragerilor din AFN: RON
Suma tragerilor din credit: RON
Suma rambursată din credit: RON
Suma de rambursat din credit: RON
Informaţii operaţionale:
Rata de utilizare a capacităţii de producţie:
- Iniţială %
- Curentă %
Adoptarea de noi tehnologii:
DA NU
Dacă DA, specificaţi mărirea capacităţii de producţie:
DA NU
Realizarea de produse noi:
DA NU
Reducerea consumului de materii prime:
DA NU
Reducerea consumului de energie:
DA NU
Reducerea poluării:
DA NU
Implementarea de noi tehnologii:
DA NU
Creşterea productivităţii:
DA NU
Altele:
Autorizaţii necesare de la Agenţia Locală de Protecţia
Mediului:
DA NU
Dacă DA, vă rugăm să specificaţi dacă sunt obţinute:
DA NU
Personalul:
Numărul iniţial,.............................din care:
.............................bărbaţi.............................femei
.............................angajaţi
permanent.............................colaboratori
.............................muncitori .....................administrativ.....................necalificaţi
Numărul actual:.............................din care:
.............................bărbaţi.............................femei
.............................angajaţi
permanent.............................colaboratori
.............................muncitori.....................administrativ.....................necalificaţi
Informaţii economico-financiare:
Cifra de afaceri iniţială (la data semnării
contractului)
Data.............................şi suma iniţială.............................(în RON)
cu următoarea structură:
în ţară (intern).............................
export........................................
Cifra de afaceri la data raportării (trimestrial)
Data.............................şi suma
curentă.............................(în RON)
cu următoarea structură:
în ţară (intern).............................
export........................................
Profit net (la data semnării contractului)
Data.............................şi suma
iniţială:.............................(în RON)
Profit net la data raportării (trimestrial)
Data.............................şi suma
curentă.............................(în RON)
Pentru rapoartele trimestrului IV (raport anual) al fiecărui an din cei 3 se vor transmite:
• Cifra de afaceri (în RON):
cu următoarea structură:
în ţară (intern).............................
export........................................
• Profit din exploatare:
• Profit brut total:
• Profit net:
• Valoarea activelor totale:
• Valoarea activelor nete:
• Valoarea capitalului propriu:
• Valoarea dividendelor distribuite:
• Dacă în anul raportării s-au făcut investiţii se vor
furniza următoarele date:
o Tipul investiţiei
(clădiri, utilaje, maşini de transport, birouri):
o Valoarea:
o Sursa finanţării
(proprie sau credit):
Pentru raportul pe trimestrul IV 2007 se vor transmite:
Cifra de afaceri (în RON)
cu următoarea structură:
în ţară (intern).............................
export...........................................
Profit din exploatare:
Profit brut total:
Profit net:
Valoarea activelor totale:
Valoarea activelor nete:
Valoarea capitalului propriu:
Valoarea dividendelor distribuite:
pentru anul 2006, date necesare pentru monitorizarea
programului.
Firma a mai beneficiat de alte credite de investiţii înainte de acest credit (completat numai pentru trimestrul IV 2007).
NU
DA
anul: valoarea:
Societatea a beneficiat şi de alte fonduri
nerambursabile în ultimii 3 (trei) ani?
|_| nu am beneficiat de ajutor de stat;
|_| am beneficiat de
următoarele ajutoare de stat:
Nr. crt.
|
Anul acordării ajutorului de stat
|
Forma ajutorului de stat
|
Instituţia finanţatoare
|
Programul prin care a beneficiat de
finanţare
|
Cuantumul ajutorului de stat acordat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Relaţiile cu banca (descriere generală, asistenta adecvată):
|
Intelegerea clară a regulilor băncii:
|
Probleme-cheie care au afectat afacerea:
|
Impactul utilizării alocaţiei asupra dezvoltării societăţii:
|
Recomandări pentru MIMMCTPL:
|
Director
Ştampila Semnătura