HOTARARE Nr. 1
din 30 mai 2006
pentru aprobarea Normelor
privind modul de utilizare si justificare a sumei forfetare aferente
cheltuielilor efectuate de deputati si senatori in circumscriptiile electorale
ACT EMIS DE:
ADUNAREA(CAMERA) DEPUTATILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 498 din 8 iunie 2006
In temeiul prevederilor art. 38 alin. (7) din Legea nr.
96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor,
birourile permanente
reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului hotărăsc:
Art. 1. - Se aprobă Normele privind modul de utilizare
şi justificare a sumei forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputaţi
şi senatori în circumscripţiile electorale, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Prezenta hotărâre intră în vigoare pentru
Camera Deputaţilor începând cu data de 30 mai 2006, iar pentru Senat începând
cu data de 1 iulie 2006.
Incepând cu data de 30 mai 2006 se abrogă Hotărârea
Biroului permanent al Camerei Deputaţilor nr. 23/2004, iar cu data de 30 iunie
2006 se abrogă cap. IV din
anexa A la Hotărârea Biroului permanent al Senatului nr. 6/2005.
Această hotărâre a fost adoptată de birourile
permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în şedinţa din data de
30 mai 2006.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU
PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
ANEXĂ
NORME
privind modul de utilizare şi justificare a sumei
forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputaţi şi senatori în
circumscripţiile electorale
In temeiul art. 38 alin. (1) din Legea nr. 96/2006
privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, „In scopul exercitării
mandatului în circumscripţiile electorale, deputaţii şi senatorii primesc lunar
o sumă forfetară din bugetul Camerei Deputaţilor şi, respectiv, al Senatului,
echivalentă cu o indemnizaţie şi jumătate brută a deputatului, respectiv a
senatorului".
In prezentele norme această sumă ce denumeşte fondul de cheltuieli pentru activitatea
deputaţilor şi senatorilor în circumscripţiile electorale, prescurtat fond.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Suma forfetară lunară, în cuantumul
stabilit de lege, este destinată să acopere cheltuielile ocazionate de activitatea
deputaţilor şi senatorilor în circumscripţiile electorale, potrivit legii.
(2) Modul de constituire, utilizare şi justificare a
acesteia se stabileşte prin prezentele norme.
CAPITOLUL II
Constituirea fondului
Art. 2. - (1) Fondul este prevăzut anual în bugetul
Camerei Deputaţilor şi Senatului, reprezentând o indemnizaţie şi jumătate brută
a deputaţilor şi senatorilor, pe perioada unui an, inclusiv perioada vacanţelor
parlamentare.
(2) Fondul se majorează de la data indexării sau
majorării indemnizaţiei de deputat ori de senator, corespunzător cu suma ce
reprezintă indexarea sau majorarea indemnizaţiei de deputat ori de senator.
(3) Fondul este prevăzut în bugetul Camerei
Deputaţilor şi al Senatului la capitolul „Cheltuieli curente - Cheltuieli de
personal."
(4) Fondul prevăzut în
bugetul anual se defalcă pe lunile anului bugetar. Economiile realizate în luna
anterioară se reportează pentru luna următoare; economiile realizate la
sfârşitul anului se varsă la bugetul de stat.
Art. 2. - (1) Fondul se constituie lunar, global şi separat pentru fiecare deputat sau senator,
ţinându-se seama de numărul deputaţilor sau al senatorilor din luna respectivă.
(2) Constituirea fondului se face din fondul global,
începând cu data întrunirii legale a Camerei Deputaţilor/Senatului, sub
condiţia validării alegerii şi a depunerii jurământului;
deputaţilor/senatorilor care intră în exercitarea mandatului în cursul
legislaturii li se constituie fondul de cheltuieli de la data validării şi
depunerii jurământului.
(3) Fondul nu se mai
constituie pentru deputatul sau senatorul care pierde calitatea în caz de
demisie, de pierdere a drepturilor electorale, de incompatibilitate ori deces,
începând cu luna următoare celei în care are loc evenimentul respectiv.
Art. 4. - Evidenţa constituirii şi utilizării fondului
se ţine pe fiecare deputat sau senator de către Direcţia decontărilor pentru
deputaţi din cadrul Secretariatului general al Camerei Deputaţilor, respectiv
Direcţia birouri senatoriale din cadrul Secretariatului general al Senatului.
CAPITOLUL III
Organizarea activităţii în circumscripţiile
electorale
Art. 5.- (1) Deputaţii şi senatorii pot organiza
birouri parlamentare în cirscumscriptiile electorale, potrivit legii, după cum
urmează:
a) prin asocierea deputaţilor, respectiv a senatorilor
aleşi în aceeaşi circumscripţie electorală, pe baza criteriilor stabilite de
aceştia;
b) separat, fiecărui deputat sau senator;
c) în alte circumscripţii electorale, la solicitarea
partidelor politice pe lista cărora au candidat, cu aprobarea Biroului
permanent al Camerei Deputaţilor şi al Senatului.
(2) Asocierea se face pe baza unui contract scris,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, convenit între deputaţii, respectiv
senatorii, care se asociază; contractul de asociere se încheie pe perioada anului bugetar.
(3) Contractul de asociere poate înceta, înainte de
expirarea duratei pentru care s-a încheiat, numai în cazuri justificate cu
informarea şi avizarea prealabilă a chestorului desemnat de Biroul permanent al
Camerei Deputaţilor, respectiv al Senatului.
(4) Un exemplar original al contractului de asociere
se predă Direcţiei decontărilor pentru deputaţi, respectiv Direcţiei birouri
senatoriale pentru senatori.
Art. 6. - (1) Deputaţii şi senatorii pot înfiinţa unul
sau mai multe birouri parlamentare în circumscripţiile electorale în care au
fost aleşi, indiferent de forma de organizare prevăzută la art. 5.
(2) Birourile pot funcţiona în orice localitate de pe
teritoriul circumscripţiei electorale respective. Localităţile în care
funcţionează birouri se stabilesc de către deputaţi, respectiv senatori.
(3) Deputaţii care reprezintă organizaţiile
cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale îşi pot organiza birouri
parlamentare şi în alte circumscripţii electorale decât cele în care au fost
aleşi.
(4) Localităţile în care funcţionează birourile
parlamentare se comunică în scris Direcţiei decontărilor pentru deputaţi de
către deputat sau asociaţi, după caz, respectiv la Direcţia birouri senatoriale,
de către senator sau de către asociaţi, după caz.
(5) Birourile vor funcţiona în localităţile stabilite
pe perioada mandatului, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 3 alin. (3),
când pot interveni modificări în structura deputaţilor sau senatorilor pe
circumscripţiile electorale.
(6) Birourile parlamentare nu pot fi organizate în
locuinţele deputaţilor şi senatorilor sau ale rudelor acestora până la gradul IV inclusiv.
(7) In cadrul birourilor se pot angaja personal cu
contract de muncă pe perioadă determinată, potrivit nomenclatorului funcţiilor
prevăzut în anexa nr. 5, sau colaboratori, pe bază de contract civil, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 7, cărora li se stabilesc atribuţii şi
răspunderi potrivit legii. In cazul angajării pe baza unui contract de muncă pe
perioadă determinată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 şi statutului
deputaţilor şi senatorilor, încadrarea se face prin ordin al secretarului
general al Camerei Deputaţilor/Senatului, după caz, la propunerea deputaţilor/senatorilor
în cauză. Cererea de încadrare în muncă pe durată determinată vizată de
secretarul general al Camerei Deputaţilor/Senatului se va depune la Direcţia
pentru resurse umane şi salarizare, respectiv la Direcţia resurse umane şi
paşapoarte, anterior începerii raporturilor de muncă, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 8.
(8) Contractele de muncă şi cele civile, pentru
birourile parlamentare ale deputaţilor, vor fi vizate de Biroul contencios şi
se depun la Direcţia pentru resurse umane şi salarizare din cadrul Camerei
Deputaţilor, iar contractele de muncă şi cele civile pentru birourile
parlamentare ale senatorilor vor fi vizate de Biroul contencios şi se depun la
Direcţia resurse umane şi paşapoarte din cadrul Senatului.
(9) Contractul de muncă al personalului biroului
deputatului/senatorului încetează la cererea deputatului/ senatorului, în cazul
în care titularului mandatului îi încetează calitatea de deputat/senator,
potrivit legii.
Art. 7. - Fondul lunar se acordă în numerar la casieria
Camerei Deputaţilor, respectiv a Senatului.
CAPITOLUL IV
Efectuarea cheltuielilor
Art. 8. - Orice plată sau cheltuieli se efectuează pe
baza documentelor justificative, potrivit anexelor nr. 1-3.
Art. 9. - (1) Aprobarea efectuării cheltuielilor se dă
de către deputat, respectiv senator, sau de către deputaţii ori senatorii
desemnaţi (în cazul asocierii).
(2) Confirmarea realităţii şi legalităţii efectuării se
face de către deputat, respectiv senator, sau de către deputaţii, respectiv
senatorii desemnaţi (în cazul asocierii), după caz, conform
legii.
Art. 10. - (1) Cheltuielile de personal se pot efectua
prin angajarea personalului cu contract de muncă pe perioadă determinată care
să nu depăşească perioada mandatului deputatului sau senatorului. Contractul de
muncă va conţine clauze care să permită încetarea raporturilor de muncă înainte
de expirarea perioadei normale a mandatului pentru situaţiile prevăzute la art.
3 alin. (3).
(2) Salariile stabilite pentru personalul angajat în
birourile parlamentare nu pot depăşi salariile personalului cu funcţii similare
din Secretariatul general al Camerei Deputaţilor sau Secretariatul general al
Senatului, după caz.
(3) Contractele civile pentru colaboratori se încheie
pe perioade determinate sau pentru executarea unor lucrări. In aceste cazuri,
plata se face cu ora, conform statului de plată, dar nu mai mult de 170 de
ore/lună. Documentele necesare întocmirii acestor contracte civile se transmit,
anterior începerii activităţii, Direcţiei pentru resurse umane şi salarizare,
respectiv Direcţiei resurse umane şi paşapoarte.
(4) Cuantumul sumei de plată se stabileşte în funcţie
de natura atribuţiilor sau a lucrărilor de executat, utilizându-se funcţiile
din nomenclatorul prevăzut în anexa nr. 5.
Art. 11. - Diurna, cazarea sau transportul personalului angajat şi al colaboratorilor pentru deplasările în
circumscripţii şi la Parlament se decontează pe bază de documente justificative
(ordin de deplasare, factură fiscală şi chitanţă de plată pentru cazare, bilete
pentru transport etc). Diurna se decontează în cuantumul stabilit prin hotărâre
a Guvernului pentru personalul din instituţiile bugetare.
Art. 12. - (1) Se stabilesc limitele maxime, din suma
forfetară, pentru următoarele cheltuieli:
a) 20% pentru carburanţii şi lubrifianţii necesari
transportului cu autoturismul;
b) 15% pentru furnituri de birou şi consumabile;
c) 7% pentru cheltuieli de protocol efectuate cu
ocazia primirii invitaţilor străini şi români;
d) 4% pentru materiale de curăţenie.
(2) Economiile realizate la cheltuielile prevăzute la
alin. (1) pot fi utilizate şi pentru alte feluri de cheltuielii prevăzute în
prezentele norme.
(3) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) se justifică
pe baza declaraţiei pe propria răspundere a deputatului, respectiv a
senatorului, conform anexei nr. 2, care constituie
document justificativ pentru decontare.
Art. 13. - (1) Cheltuielile de întreţinere şi
gospodărire (încălzit, apă, canal, salubritate, abonamente presă scrisă,
radio-TV, cablu TV, abonament Internet, pagină de web, prestări de servicii
gospodăreşti etc.) se justifică pe baza contractelor sau convenţiilor încheiate
cu prestatorul de servicii şi a documentelor justificative de plată.
(2) Limita valorică a cheltuielilor supuse
rambursării, potrivit art. 45 din Legea nr. 96/2006, se va stabili anual de
birourile permanente ale celor două Camere în şedinţă comună.
(3) Chiriile se justifică pe baza contractelor de
închiriere, subînchiriere sau convenţiilor şi a documentelor justificative de
plată. In cazul în care spaţiile necesare birourilor parlamentare nu pot fi
asigurate de autorităţile administraţiei locale, acestea se pot închiria de la
alte persoane juridice sau fizice.
(4) Cheltuielile pentru reparaţii curente efectuate
la sediile birourilor parlamentare se justifică pe bază de contracte civile
pentru colaboratori, facturi fiscale şi, de la caz la caz, cu deviz de lucrări.
(5) Numărul maxim de linii telefonice fixe directe ce
pot fi instalate de biroul parlamentar:
a) 1 linie telefonică pentru 1-5 deputaţi şi 1-3
senatori;
b) 2 linii telefonice pentru
6 - 12 deputaţi şi 2 - 4 senatori;
c) 3 linii telefonice pentru peste 12 deputaţi şi
peste 4 senatori.
(6) Fiecare deputat sau senator are dreptul la un
abonament de telefonie mobilă, decontarea făcându-se conform hotărârilor
birourilor permanante ale Camerei Deputaţilor, respectiv Senatului.
(7) Decontarea facturilor pentru posturile telefonice
fixe şi mobile se va face numai pentru convorbirile interne.
Art. 14. - In exercitarea mandatului, deputaţii şi
senatorii vor mai putea efectua din suma forfetară cheltuieli privind
serviciile medicale la angajarea personalului din cadrul birourilor
parlamentare, cheltuieli pentru multiplicare documente, anunţuri în mass-media,
precum şi pentru alte prestaţii similare.
Art. 15. - (1) Din suma
forfetară se pot achiziţiona obiecte de inventar de mică valoare sau scurtă
durată definite potrivit legii.
(2) Deputaţii şi senatorii vor face propuneri privind
achiziţionarea de mijloace fixe, propuneri care vor fi supuse aprobării
birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor, respectiv Senatului, în vederea
cuprinderii în bugetele instituţiilor pe anul următor.
Art. 16. - Chiria aferentă spaţiilor, cheltuielile de
întreţinere şi gospodărire, drepturile băneşti ale persoanelor angajate în
birourile parlamentare ale deputaţilor şi ale senatorilor şi alte cheltuieli
aferente exercitării mandatului se asigură din suma forfetară alocată
deputaţilor şi senatorilor.
Art. 17. - Fondul poate fi utilizat şi pentru alte
cheltuieli, numai dacă acestea sunt prevăzute în normele legale şi nu contravin
prezentelor norme.
CAPITOLUL V
Evidenţa şi decontarea cheltuielilor
Art. 18. - (1) Documentele justificative se îndosariază
şi se transmit lunar, împreună cu decontul de cheltuieli, Direcţiei
decontărilor pentru deputaţi a Camerei Deputaţilor, respectiv Direcţiei birouri
senatoriale a Senatului.
(2) Pentru perioada vacanţei parlamentare de vară
(iulie, august) documentele justificative şi decontul de cheltuieli se transmit
cumulat, până la data de 15 septembrie.
(3) Centralizatorul
deconturilor de cheltuieli pentru deputaţi, verificate de Serviciul decontări,
avizate de controlul financiar propriu şi aprobate de directorul Direcţiei
decontărilor pentru deputaţi, se transmite Direcţiei financiar-contabile pentru
înregistrarea în contabilitatea Camerei Deputaţilor.
(4) Centralizatorul deconturilor de cheltuieli pentru
senatori, verificate la Direcţia birouri senatoriale, avizate de controlul
financiar preventiv propriu şi aprobat de directorul Direcţiei birouri
senatoriale, se transmite Direcţiei buget-finanţe şi contabilitate pentru
înregistrarea în contabilitatea Senatului.
Art. 19. - (1) Cheltuielile efectuate cu activitatea în
circumscripţiile electorale se decontează lunar, întocmindu-se decontul de
cheltuieli, conform modelului prezentat în anexa nr. 3,
care cuprinde:
a) decontul de cheltuieli;
b) documentele justificative de cheltuieli.
(2) Decontul de cheltuieli, potrivit alin. (1), se
prezintă de către deputaţi la Serviciul decontări din cadrul Direcţiei
decontărilor pentru deputaţi, iar de către senatori la Direcţia birouri
senatoriale, care verifică:
a) exactitatea calculelor şi corectitudinea
înregistrărilor;
b) legalitatea cheltuielilor şi a altor operaţiuni
patrimoniale efectuate.
Art. 20. - (1) Decontul de
cheltuieli se prezintă cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare,
pentru luna expirată.
(2) Nedepunerea în termen a decontului atrage
neeliberarea sumei cuvenite pentru perioada următoare.
Art. 21. - Sumele neutilizate, prevăzute la art. 12,
vor fi reportate pentru lunile următoare pentru aceleaşi categorii de
cheltuieli.
Art. 22. - (1) Sumele neutilizate la sfârşitul anului
vor fi restituite la casieria Camerei Deputaţilor, respectiv a Senatului, până
cel mai târziu la data de 25 decembrie a anului
bugetar.
(2) Pentru nedepunerea la termen a sumelor prevăzute la
alin. (1) se aplică majorări de întârziere datorate pentru neplata la termen a
obligaţiilor bugetare, conform reglementărilor legale în vigoare, care se
suportă de deputat sau de senator, după caz.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 23. - Camera Deputaţilor şi Senatul vor pune la
dispoziţia fiecărui deputat şi senator câte o ştampilă cu însemnele Camerei
Deputaţilor, respectiv Senatului, şi numărul de legitimaţie a deputatului,
respectiv a senatorului.
Art. 24. - (1) Obiectele de inventar achiziţionate din
fond intră în patrimoniul Camerei Deputaţilor, respectiv al Senatului.
(2) Casarea sau declasarea obiectelor de inventar se
face de Comisia de casare numită, prin ordin, de către secretarul general al
Camerei Deputaţilor, respectiv de secretarul general al Senatului, în
condiţiile stabilite de lege.
Art. 25. - (1) Comisia specială prevăzută la art. 60
din Legea nr. 96/2006 va soluţiona litigiile referitoare la aplicarea
prezentelor norme, care nu sunt de competenţa Comisiei juridice, de disciplină
şi imunităţi din Camera Deputaţilor, a Comisiei juridice de numiri, disciplină,
imunităţi şi validări din Senat şi, respectiv, a instanţelor judecătoreşti.
(2) Comisia este învestită prin sesizarea deputaţilor
sau senatorilor interesaţi, a preşedintelui Senatului sau al Camerei
Deputaţilor, a biroului permanent al uneia dintre cele două Camere, a unui grup
parlamentar, a unei comisii permanente şi a Secretariatului general al
Senatului sau al Camerei Deputaţilor. Comisia se poate sesiza şi din oficiu.
(3) Hotărârile comisiei sunt definitive şi executorii.
Art. 26. - Anexele nr. 1 -8 fac parte integrantă din
prezentele norme.
ANEXA Nr. 1 la norme
CHELTUIELILE
ce se efectuează din fondul pentru activitatea
deputaţilor şi senatorilor în circumscripţiile electorale si documentele
justificative ale acestora
Nr. crt.
|
Natura cheltuielilor
|
Documente justificative
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Salariile personalului angajat pe perioadă determinată
|
a) Contractul individual de muncă
b) Stat de plată a salariilor întocmit de:
- Direcţia pentru resurse umane şi salarizare pentru deputaţi;
- Direcţia resurse umane şi paşapoarte şi Serviciul salarizare
pentru senatori
|
2.
|
Indemnizaţiile colaboratorilor în circumscripţiile electorale
|
a) Contract civil de colaborare
b) Stat de plată a indemnizaţiilor colaboratorilor, întocmit de:
- Direcţia pentru resurse umane şi salarizare pentru deputaţi;
- Direcţia resurse umane şi paşapoarte şi Serviciul salarizare
pentru senatori
|
3.
|
Contribuţiile angajatorului la bugetul de stat, bugetul
asigurărilor sociale de stat, la fondul de şomaj, la fondul de sănătate etc,
conform prevederilor legale în vigoare
|
Ordine de plată întocmite de:
- Direcţia pentru resurse umane şi salarizare pentru deputaţi;
- Serviciul salarizare pentru senatori
|
4.
|
Contribuţiile individuale ale personalului la bugetul de stat,
bugetul asigurărilor sociale de stat, la fondul de şomaj, la fondul de
sănătate etc, conform prevederilor legale în vigoare
|
Ordine de plată întocmite de:
- Direcţia pentru resurse umane şi salarizare pentru deputaţi;
- Serviciul salarizare pentru senatori
|
5.
|
Diurna de deplasare, cazare şi transport în circumscripţiile
electorale şi la Parlamentul României, pentru personalul angajat şi pentru
colaboratori
|
Ordin de deplasare
|
6.
|
Contravaloarea carburanţilor şi lubrifianţilor auto
|
Declaraţie sub semnătură proprie
|
7.
|
Cheltuieli de întreţinere şi gospodărire pentru spaţiul
administrativ (încălzire, iluminat şi forţă motrice, apă, canal, salubritate,
telefon, abonament radio-TV, Internet şi ISDN, poştă, chirii etc.)
|
Contracte de închiriere sau subînchiriere, pentru prestări de
servicii, precum şi alte contracte, după caz, convenţie, factură fiscală şi
chitanţă
|
8.
|
Furnituri de birou, consumabile şi
materiale de curăţenie
|
Declaraţie sub semnătură proprie
|
9.
|
Obiecte de inventar de mică valoare sau de scurtă durată
|
Factură fiscală şi chitanţă
|
10.
|
Reparaţii curente ale spaţiilor birourilor parlamentare
|
Contract civil de colaborare, factură fiscală, deviz de lucrări
|
11.
|
Abonamente presă
|
Factură fiscală, chitanţă
|
12.
|
Multiplicare documente, anunţuri în mass-media
|
Factură fiscală, chitanţă
|
13.
|
Protocol
|
Declaraţie sub semnătură proprie
|
ANEXA Nr. 2 la norme
DECLARAŢIE
Subsemnatul .................................,
deputat/senator în Circumscripţia electorală ..........................,
legitimaţia nr.......,declar pe propria răspundere că în luna
.................... am efectuat, conform art. 12 din Normele privind modul de
utilizare şi justificare a
sumei forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputaţi şi senatori în
circumscripţiile electorale,
cheltuieli în sumă totală de ............................ lei, reprezentând:
- contravaloarea cheltuielilor pentru carburanţii şi
lubrifianţii necesari transportului cu autoturismul
................. lei*);
- contravaloarea cheltuielilor pentru furnituri de
birou şi consumabile .......................... lei**);
- contravaloarea cheltuielilor de protocol efectuate
pentru primirea invitaţilor străini şi români ...................... lei***);
- contravaloarea cheltuielilor pentru materiale de
curăţenie ................................. lei****).
Data ........................
Deputat/Senator,
*) Maximum 20% din suma forfetară lunară pentru
carburanţii şi lubrifianţii necesari transportului cu autoturismul.
**) Maximum 15% din suma forfetară necesară pentru
furnituri de birou şi consumabile.
***) Maximum 7% din suma forfetară lunară pentru
cheltuieli de protocol efectuate pentru primirea invitaţilor străini şi români.
****) Maximum 4% din suma forfetară lunară pentru
materiale de curăţenie.
ANEXA Nr. 3 la norme
Deputatul/Senatorul ....................................
Legitimaţia nr...........................
DECONT DE CHELTUIELI
pe luna.....................
Data
|
Documentul
|
Explicaţii
|
Suma
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CHELTUIELI:
|
I. Fondul de cheltuieli
TOTAL
....................................
din care:
- sume rămase
din
luna precedentă ....................................
- sume nerepartizate
şi
primite în luna curentă
....................................
II. Cheltuieli
efectuate
....................................
III. Sume rămase
disponibile (I -II) ....................................
IV. Sume cuvenite pe luna
............... ....................................
V. Fond disponibil de cheltuit
(III+IV) ....................................
Verificat,
Camera Deputaţilor:
Serviciul decontări
...............................
Semnătura deputatului/senatorului,
.......................................................
Senat:
Direcţia birouri senatoriale
...........................................
Data .....................
ANEXA Nr. 4 la norme
CONTRACT DE ASOCIERE
(model)
Intre subsemnaţii:
1......................................................,
deputat/senator în Circumscripţia electorală
............................................, cu domiciliul în ................................, legitimat cu CI.
seria ...... nr.............., eliberată de ................... la data de .....................
2..................................................................................................................................
3..................................................................................................................................
4..................................................................................................................................
In temeiul prevederilor art. 38 alin. (2) din Legea nr.
96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor
şi al art. 5 din Normele privind modul de utilizare şi justificare a sumei
forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputaţi şi senatori în
circumscripţiile electorale, aprobate prin Hotărârea birourilor permanente
reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 1/2006, a intervenit prezentul
contract de asociere.
CAPITOLUL I
Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul prezentului contract de asociere îl
constituie organizarea şi desfăşurarea activităţii privind exercitarea
mandatului în circumscripţia electorală de către deputaţi/senatori, efectuarea
cheltuielilor ocazionate de această activitate din fondul destinat în acest
scop, potrivit legii.
CAPITOLUL II
Valoarea contractului
Art. 2. - (1) Fondul de cheltuieli lunar al fiecărui deputat/senator se constituie în fondul de cheltuieli
al deputaţilor/senatorilor
asociaţi, în sumă de .................. lei pe lună.
(2) In anul ........ fondul de cheltuieli al
asociaţiei este în sumă de
...................... lei.
(3) In anul .......... fondul
de cheltuieli al asociaţiei este în sumă de ....................... lei.
(4) In cazul majorării sau indexării indemnizaţiei
lunare brute a deputaţilor/senatorilor,
fondul de cheltuieli va fi majorat corespunzător.
CAPITOLUL III
Durata contractului
Art. 3. - (1) Contractul de asociere se încheie pe
perioada ....................
(2) In această perioadă contractul de asociere nu
poate fi modificat decât în cadrul reglementărilor legale.
(3) Contractul de asociere poate înceta înainte de expirarea duratei pentru care s-a încheiat numai în cazuri
justificate şi cu aprobarea chestorului desemnat de biroul permanent.
(4) Contractul de asociere poate fi prelungit pe
următorul an, în mod tacit sau expres.
CAPITOLUL IV
Organizarea internă a
asociaţiei
Art. 4. - Deputaţii/Senatorii asociaţi organizează
biroul cu sediul în localitatea ................. , str...................
nr......
Art. 5. - Pentru efectuarea operaţiunilor de încasări
şi plăţi, deputaţii/senatorii asociaţi vor/nu vor deschide
un cont la Banca ....................................
Art. 6. - (1) Hotărârile privind modul de utilizare a
fondului de cheltuieli constituit de asociaţie se iau în adunarea generală a
deputaţilor/senatorilor asociaţi.
(2) Hotărârile se consemnează în Registrul de
procese-verbale al adunării generale.
(3) Hotărârile se iau cu majoritatea simplă a deputaţilor/senatorilor
asociaţi.
Art. 7. - Pentru efectuarea cheltuielilor, angajarea
personalului, aprobarea documentelor justificative şi semnarea documentelor bancare în
conformitate cu hotărârile adunării generale a deputaţilor/senatorilor asociaţi
se împuternicesc:
a) cu semnătura I următorii deputaţi/senatori:
1......................................................................................
;
2.....................................................................................
;
3........................................................................................
;
b) cu semnătura a II-a:
1................................. funcţia (deputat/senator, salariat);
2............................... funcţia
(deputat/senator, salariat).
CAPITOLUL V
Retragerea, dizolvarea
Art. 8. - (1) Deputaţii/Senatorii se pot retrage din
asociaţie numai după încheierea anului bugetar, respectiv 31 decembrie.
(2) Deputatul/Senatorul care se retrage din asociaţie
nu poate emite pretenţii asupra bunurilor dobândite în comun. Bunurile
respective rămân în patrimoniul Camerei Deputaţilor/Senatului.
Art. 9. - (1) Dizolvarea asociaţiei se face pe baza
hotărârii adunării generale a deputaţilor/senatorilor asociaţi, luată cu majoritatea
de două treimi din numărul deputaţilor/senatorilor asociaţi sau prin acordul
părţilor.
(2) Bunurile achiziţionate din suma forfetară în
perioada anterioară dizolvării nu pot fi împărţite între deputaţii/ senatorii
asociaţi. Bunurile respective rămân în patrimoniul Camerei
Deputaţilor/Senatului.
CAPITOLUL VI
Litigii
Art. 10. - Orice litigiu intervenit între
deputaţii/senatorii asociaţi, cu privire la rezilierea prezentului contract,
pentru care părţile nu au ajuns la o înţelegere pe cale amiabilă, va fi
soluţionat de adunarea generală a deputaţilor/ senatorilor asociaţi. Hotărârea
se adoptă cu majoritate simplă şi este definitivă.
Incheiat astăzi ........................, în ......... exemplare originale, dintre care
unul se transmite la Direcţia decontărilor pentru deputaţi din cadrul Camerei
Deputaţilor/Direcţiei birouri senatoriale din cadrul Senatului.
Semnături:
ANEXA Nr. 5 la norme
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTAŢILOR/SENATUL
NOMENCLATORUL FUNCŢIILOR
privind încadrarea personalului din circumscripţiile
electorale
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Nivelul studiilor
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Consilier
|
S
|
2.
|
Expert
|
S
|
3.
|
Consultant
|
S
|
4.
|
Şef birou deputat/senator, stenodactilograf, şef cabinet, referent
|
S - SSD
|
5.
|
Şef birou deputat/senator, stenodactilograf, şef cabinet,
referent
|
PL
|
6.
|
Şef birou deputat/senator, stenodactilograf, şef cabinet,
referent
|
M
|
7.
|
Secretar cabinet, secretar-dactilograf
|
M
|
8.
|
Referent de specialitate gradul III
|
S
|
9.
|
Referent de specialitate gradul IV
|
S
|
10.
|
Subinginer gradul IA
|
SSD
|
11.
|
Subinginer gradul I
|
SSD
|
12.
|
Referent I A
|
M
|
13.
|
Referent I
|
M
|
14.
|
Referent II
|
M
|
15.
|
Secretar-dactilograf, dactilograf IA
|
M
|
16.
|
Secretar-dactilograf, dactilograf I
|
M, G
|
17.
|
Secretar-dactilograf, dactilograf II
|
MS
|
18.
|
Secretar-dactilograf, dactilograf debutant
|
M, G
|
19.
|
Funcţionar, arhivar I
|
M
|
20.
|
Funcţionar, arhivar II
|
M
|
21.
|
Funcţionar, arhivar debutant
|
M
|
22.
|
Şofer treapta IA
|
|
23.
|
Şofer treapta I
|
|
24.
|
Şofer treapta II
|
|
25.
|
Muncitor calificat I
|
|
26.
|
Muncitor calificat II
|
|
27.
|
Muncitor calificat III
|
|
28.
|
Muncitor necalificat, îngrijitor
|
|
NOTĂ:
Nivelul salariilor se comunică birourilor parlamentare
ori de câte ori intervin modificări ale acestora.
ANEXA Nr. 6 la norme
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTAŢILOR/SENATUL
CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ
încheiat şi înregistrat sub nr.........din..........
(model)
In temeiul art. 12 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 -
Codul muncii, cu modificările ulterioare, şi al art. 38 alin. (6) din Legea nr.
96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor,
Părţile contractului:
Camera deputaţilor/Senatul, cu sediul în municipiul
Bucureşti, Palatul Parlamentului,...............,reprezentată/reprezentat legal
prin secretarul general, în calitate de angajator, pe de o parte, şi
Domnul/Doamna .................................,
domiciliat/domiciliată în localitatea ...........................,judeţul
(sectorul) ................, str............................. nr........,
bl.................,
ap........., B.I./C.I. seria ........nr............., eliberat/eliberată de
.................................. la data de .........................., cod
numeric personal ................................., în
calitate de salariat, pe de altă parte, încheie prezentul contract individual de
muncă în următoarele condiţii asupra cărora au convenit:
A. Obiectul contractului
Prestarea muncii de către salariat în condiţiile fişei
postului şi salarizarea acestuia de către angajator conform muncii prestate
B. Durata contractului:
a) determinată, de .................... luni, pe
perioada cuprinsă între data de ..................... si data de ......................;
b) salariatul va efectua o perioadă de probă de
............. luni.
C. Domnul/Doamna .............................
va îndeplini funcţia de...........................
D. Atribuţiile postului
Atribuţiile postului sunt prevăzute în fişa postului,
anexă la prezentul contract.
E. Locul de muncă
Activitatea se desfăşoară în Circumscripţia electorală nr........... - Biroul parlamentar al deputatului/senatorului
(asociaţia) ..................... din ...................
F. Condiţii de muncă
Activitatea se desfăşoară în condiţii
normale/deosebite/speciale ....................., potrivit Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de
pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările
ulterioare.
G. Durata muncii:
1. o normă întreagă, durata timpului de lucru fiind
în medie de 8 ore/zi şi de 40 de ore/săptămână;
2. o fracţiune de normă de .... ore/zi (cel puţin două
ore), ......... ore/săptămână:
a) repartizarea programului de lucru se face după cum
urmează: .....................;
b) nu se vor efectua ore suplimentare, cu excepţia
cazurilor de forţă majoră ori pentru alte lucrări urgente destinate prevenirii
producerii unor accidente sau înlăturării consecinţelor acestora;
3. programul de lucru este inegal şi se desfăşoară
conform regulamentului intern.
H. Drepturi salariate
1. Salariul brut lunar corespunzător funcţiei de execuţie
este de ......... lei, la care se adaugă (numai pentru funcţii de conducere) o indemnizaţie de conducere de
................ %, reprezentând................. lei.
2. Sporuri la salariu:
- sporul pentru vechime în muncă;
- alte sporuri.
3. Drepturile salariale se
plătesc lunar, în numerar până la data de 15 a lunii următoare celei pentru
care se face plata.
I. Concediul
Durata concediului anual de odihnă, stabilită potrivit
prevederilor regulamentului intern, se acordă proporţional cu activitatea prestată
şi va fi de ................... zile lucrătoare.
J. Alte clauze:
Perioada de preaviz în cadrul concedierii este de
........... zile lucrătoare, conform Legii nr. 53/2003, cu modificările ulterioare, şi regulamentului intern.
Perioada de preaviz în cadrul demisiei este de ......
zile calendaristice, conform Legii nr. 53/2003, cu
modificările ulterioare, şi regulamentului intern.
K. Obligaţiile generale ale
părţilor
1. Salariatului îi revin, în principal, următoarele
obligaţii:
a) să îşi îndeplinească cu bună-credinţă obligaţiile
generale şi cele specifice postului ocupat:
b) să răspundă de integritatea bunurilor cu care este
dotat biroul din circumscripţia electorală respectivă, precum şi de utilizarea
corespunzătoare a acestora;
c) să respecte disciplina
muncii;
d) să respecte prevederile cuprinse în regulamentul
intern şi în contractul individual de muncă;
e) să nu prejudicieze în niciun fel activitatea şi
patrimoniul instituţiei;
f) să păstreze confidenţialitatea tuturor datelor şi
informaţiilor referitoare la activitatea şi acţiunile instituţiei la care
participă sau despre care are cunoştinţă;
g) să se preocupe de perfecţionarea pregătirii sale
profesionale;
h) să declare angajatorului locul unde exercită funcţia
pe care o consideră de bază, în cazul în care cumulează mai multe funcţii;
i) să respecte măsurile de securitate şi sănătate a
muncii în unitate.
2. Angajatorului îi revin, în principal, următoarele
obligaţii:
Obligaţiile biroului parlamentar:
a) informează salariatul asupra condiţiilor de muncă
şi asupra elementelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă;
b) asigură salariatului condiţiile corespunzătoare de
muncă, acordă drepturile salariale şi alte drepturi cuvenite, în conformitate
cu legea şi în raport cu munca prestată, din suma forfetară acordată în temeiul
art. 38 alin. (5) din Legea nr. 96/2006;
c) organizează instruirea angajatului în domeniul
securităţii şi sănătăţii în muncă;
d) asigură măsurile necesare pentru protejarea
securităţii şi sănătăţii salariatului, inclusiv prin activităţi de prevenire a
accidentelor de muncă şi boli profesionale şi acordarea echipamentului de
protecţie, de lucru şi a alimentaţiei de protecţie, conform prevederilor
legale.
Obligaţiile Camerei Deputaţilor/Senatului:
a) să reţină şi să vireze contribuţiile şi impozitele
datorate de salariat şi biroul parlamentar;
b) să elibereze, la cerere, documentele care atestă
calitatea de salariat;
c) să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter
personal ale salariaţilor.
L. Dispoziţii finale:
Prevederile prezentului contract individual de muncă se
completează cu dispoziţiile Legii nr. 53/2003, cu modificările ulterioare, ale
contractului colectiv de muncă aplicabil şi ale Regulamentului intern al
Secretariatului general al Camerei Deputaţilor/Senatului.
Părţile contractante se angajează reciproc să respecte
drepturile şi obligaţiile ce le revin din dispoziţiile legale în vigoare
referitoare la angajarea şi promovarea în muncă, precum şi cele prevăzute în
regulamentul intern şi celelalte reglementări interne.
Modificările prevederilor din prezentul contract
individual de muncă se fac cu acordul părţilor, prin încheierea unui act
adiţional.
Incetarea prezentului contract individual de muncă se
face în condiţiile legii.
Prezentul contract individual
de muncă s-a încheiat în două exemplare, din care un exemplar se păstrează la
Direcţia pentru resurse umane şi salarizare din cadrul Camerei
Deputaţilor/Direcţia resurse umane şi paşapoarte din cadrul Senatului şi un
exemplar se înmânează salariatului.
M. Conflictele în legătură cu încheierea, executarea,
modificarea, suspendarea sau încetarea prezentului contract individual de muncă
sunt soluţionate de instanţa judecătorească competentă material şi teritorial,
potrivit legii.
CAMERA DEPUTAŢILOR/SENATUL
SECRETAR
GENERAL Salariat
AVIZAT:
Deputat/Senator ...........................
Direcţia pentru resurse umane şi salarizare/
Direcţia resurse umane şi paşapoarte ..........................................
Biroul contencios
...............................................................
Pe data de ................ prezentul contract
individual de muncă încetează în temeiul art. ...din Legea nr. 53/2003, cu
modificările ulterioare, în urma îndeplinirii
procedurii legale.
Camera Deputaţilor/Senatul
Secretar general,
.............................
ANEXA Nr. 7 la norme
Biroul parlamentar nr............
Localitatea ............................
Judeţul ..................................
CONTRACT CIVIL
Nr.................... din ..................
(model)
In temeiul prevederilor art. 38 alin. (6) din Legea nr.
96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, precum şi ale Normelor
privind modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare aferente
cheltuielilor efectuate de deputaţi şi senatori în circumscripţiile electorale,
aprobate prin Hotărârea Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaţilor
şi Senatului nr. 1/2006
Intre:
.............................., deputat/senator în Circumscripţia electorală (sau deputaţi/senatori asociaţi,după caz)
nr......., legitimaţia nr..........., cu biroul parlamentar având sediul în
...............................,
în calitate de beneficiar, pe de o parte,
şi
........................., domiciliat în judeţul ..........................., localitatea
....................., str......................nr......., bl......, sc.....,
et......, ap......, născut la data de .................. în localitatea ...........................,judeţul
.........................., de profesie
................., studii ................ (conform actelor de studii anexate
în copie), posesor al B.I./C.I. seria .... nr.....,
eliberat/eliberată de ................... la data de ...., cod numeric personal ...., în calitate de prestator, pe de altă parte, s-a încheiat prezentul contract civil, în
următoarele condiţii stabilite de comun acord:
I. Obiectul contractului
Activităţile care urmează să fie prestate....................................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ .....................................................................
II. Plata serviciilor
Pentru executarea corespunzătoare a
prestaţiei/prestaţiilor ce face/fac obiectul prezentului contract, părţile convin un tarif brut de
...................... lei/oră, corespunzător funcţiei de ..................
Acest tarif se va modifica corespunzător
reglementărilor legale ulterioare.
III. Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioadă
determinată, începând cu data de ....... până la data
de ...................
IV. Obligaţiile părţilor:
Beneficiarul se obligă:
- să stabilească programul de lucru şi alte reguli
necesare desfăşurării activităţii pentru care a fost încheiat prezentul
contract cu partea contractantă;
- să plătească lunar, până la data de ...... a lunii
următoare, drepturile băneşti cuvenite conform cap. II;
- să reţină şi să vireze către bugetul statului
impozitul aferent;
- să asigure condiţiile necesare pentru efectuarea
lucrării/lucrărilor care face/fac obiectul prezentului contract, cu respectarea
normelor de protecţie a muncii.
Prestatorul se obligă:
- să execute lucrarea/lucrările ce face/fac obiectul
prezentului contract, la timp şi la nivelul calitativ stabilit de beneficiar;
- să respecte programul de lucru şi regulile stabilite de comun acord cu beneficiarul;
- să răspundă pentru respectarea confidenţialităţii
lucrărilor;
- să respecte normele de protecţie a muncii specifice
activităţii.
V. Sancţiuni
Pentru nerespectarea sau executarea necorespunzătoare a
obligaţiilor ce decurg din obiectul prezentului contract, beneficiarul este în
drept să aplice următoarele sancţiuni: ...............................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ..............................................................................................
Prezentul contract împreună cu documentele de
constatare constituie titlu executoriu pentru eventualele pagube produse din vina prestatorului.
Prestatorul răspunde civil şi, după caz, penal pentru
faptele sale şi pagubele produse beneficiarului în exercitarea atribuţiilor
prevăzute de prezentul contract.
VI. Dispoziţii finale
Cazul fortuit şi forţa majoră apără de răspundere
partea care o invocă, în condiţiile legii.
Orice neînţelegere decurgând din executarea prezentului
contract se va soluţiona pe cale amiabilă şi numai în cazul în care
soluţionarea pe această cale a devenit imposibilă partea nemulţumită se poate
adresa instanţei competente, în vederea soluţionării divergenţei.
Modificările în prezentul contract se fac numai cu
acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional.
Prezentul contract s-a încheiat în 3 (trei) exemplare,
câte unul pentru fiecare parte şi unul Direcţiei
pentru resurse umane şi salarizare din cadrul Camerei Deputaţilor/Direcţiei
resurse umane şi paşapoarte din cadrul Senatului.
Incheiat astăzi ........................
Beneficiar,
Prestator,
Se anexează:
- copie xerox a actelor de studii sau de calificare;
- copie xerox a certificatului de căsătorie (dacă este
cazul);
- copie B.I./CI.
ANEXA Nr. 8 la norme
CERERE
de încadrare în muncă pe durată determinată
(model)
Subsemnatul/subsemnata
...................................., deputat/senator în Circumscripţia
electoralănr..........., în conformitate cu art. 38 alin. (5) şi (6) din Legea
nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor
şi al senatorilor, solicit să fie încadrat/încadrată în muncă domnul(doamna)
............... în funcţia de
........................, cu un salariu de ..................... lei/lunar, pe
perioada ...................
Semnătura
........................
Data ......................