ORDIN Nr. 5886
din 10 noiembrie 2009
privind Calendarul miscarii
personalului didactic din învatamantul preuniversitar pentru anul scolar
2010-2011
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 776 din 13 noiembrie 2009
In baza prevederilor art. 141 lit. p) din Legea
învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul
personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,
ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
interimar, emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Calendarul mişcării personalului
didactic din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2010-2011, prevăzut
în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia acreditarea, evaluarea şi
performanţa în cariera didactică, Centrul Naţional pentru Curriculum şi
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar şi inspectoratele şcolare vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educaţiei, cercetam şi inovam, interimar,
Cătălin Ovidiu Baba,
secretar de stat
ANEXA
CALENDARUL
mişcării personalului didactic din învăţământul
preuniversitar pentru anul şcolar 2010-2011
In conformitate cu prevederile art. 11 din Legea nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi
completările ulterioare, lucrările privitoare la mobilitatea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar de stat se organizează la nivelul
inspectoratelor şcolare şi sunt coordonate de comisia de mobilitate a
personalului didactic, numită prin decizia inspectorului şcolar general până la
data de 4 ianuarie 2010, în următoarea componenţă:
a) preşedinte - inspector şcolar general adjunct cu
atribuţii în domeniul managementului resurselor umane;
b) vicepreşedinte - inspector şcolar cu atribuţii
referitoare la managementul resurselor umane/inspector şcolar cu managementul
instituţional/inspector şcolar de specialitate;
c) secretari - inspectori şcolari cu atribuţii
referitoare la managementul resurselor umane/inspectori şcolari cu managementul
instituţional/inspectori şcolari de specialitate/ directori de liceu;
d) membri - inspectori şcolari de specialitate/inspectori
şcolari/profesori metodişti, câte unul pentru fiecare specialitate, consilierul
juridic şi analistul programator de la inspectoratul şcolar judeţean/al
municipiului Bucureşti.
Comisia de mobilitate a personalului didactic îşi
desfăşoară activitatea conform prezentului calendar şi este abilitată să ia
decizii şi în afara perioadei prevăzute de acesta, pentru rezolvarea tuturor
situaţiilor care pot să apară, în baza hotărârii comisiei paritare de la
nivelul inspectoratului şcolar, cu informarea şi avizul Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Inovării, cu excepţia transferării pentru restrângere de
activitate şi a pretransferării.
Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de
mobilitate a personalului didactic îşi desfăşoară activitatea pe durata unui an
calendaristic.
Reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative
la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti participă ca observatori la toate
etapele mişcării personalului didactic de predare şi pregătire/instruire
practică din învăţământul preuniversitar. In această calitate au acces la
documentele comisiei de mobilitate a personalului didactic, au dreptul de a
semnala preşedintelui comisiei eventualele nerespectări ale prevederilor legale
şi semnează alături de membrii comisiei documentele finale.
I. Ca urmare a restructurării reţelei şcolare, a
transformării unor unităţi de învăţământ în unităţi de alt nivel şi a
schimbării denumirii unităţilor de învăţământ, inspectoratele şcolare
revizuiesc deciziile de restructurare a reţelei şcolare şi în baza acestora şi
a art. 11 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările
ulterioare, emit noi documente de numire pentru personalul didactic titular
afectat de aceste schimbări.
Pentru cadrele didactice titulare numite pe nivel
gimnazial în unităţi cu clase V-XII/XIII sau I-XII/XIII, care îndeplinesc
condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. b2) şi la art. 7
alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările
ulterioare, la solicitarea acestora, inspectoratele şcolare emit noi documente
de numire în care se precizează nivelul cel mai înalt de învăţământ al
unităţii, în funcţie de postul/catedra ocupat(ă).
Perioada 4-22 ianuarie 2010
II. Ordinea desfăşurării etapelor mişcării personalului
didactic din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2010-2011 este
următoarea:
1. Intocmirea listelor cuprinzând personalul didactic
titular care urmează să fie pensionat cu data de 1 septembrie 2010:
a) pentru limită de vârstă standard;
b) la cerere, conform art. 127 alin. (3) din Legea nr.
128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;
Perioada 25 ianuarie-5 februarie 2010
c) cadrele didactice care doresc să îşi continue
activitatea didactică în anul şcolar 2010-2011 în condiţiile prevăzute la art.
128 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, depun
cererile la inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti (care
trebuie să conţină avizul consiliului profesoral al unităţii de învăţământ);
Perioada 25 ianuarie-5 februarie 2010
d) cadrele didactice titulare care solicită continuarea
activităţii în învăţământ, conform art. 128 din Legea nr. 128/1997, cu
modificările şi completările ulterioare, pot fi menţinute ca titulare în
funcţia didactică peste vârsta standard de pensionare numai dacă a fost
asigurat numărul necesar de posturi didactice/ catedre vacante corespunzătoare
pentru soluţionarea restrângerilor de activitate. Consiliul de administraţie al
inspectoratului şcolar aprobă menţinerea în activitate a cadrelor didactice
peste vârsta standard de pensionare, în funcţie de: evoluţia demografică,
planurile de şcolarizare, dinamica resurselor umane, politicile de personal şi
evoluţia planurilor de învăţământ;
Perioada 8-9 februarie 2010
e) comunicarea acordului/refuzului de menţinere în
activitate sau a avizului de pensionare;
Termen: 12 februarie 2010
f) depunerea contestaţiilor la inspectoratul şcolar;
Perioada 15-16 februarie 2010
g) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar;
Termen: 17 februarie 2010
h) comunicarea rezultatelor la contestaţii;
Termen: 19 februarie 2010
2. Constituirea catedrelor şi încadrarea personalului
didactic titular în învăţământ (conform actului de numire/transfer) pentru anul
şcolar 2010-2011:
a) la nivelul unităţilor de învăţământ;
b) la nivelul inspectoratului şcolar.
Perioada 22 februarie-12 martie 2010
3. Soluţionarea completărilor şi a întregirilor de
normă didactică a cadrelor didactice titulare pentru anul şcolar 2010-2011:
a) înregistrarea cererilor de întregire a normei
didactice la inspectoratul şcolar;
Perioada 15-16 martie 2010
b) soluţionarea, în consiliul de administraţie al
inspectoratului şcolar, a cererilor de întregire a normei didactice, prin
transferul cadrelor didactice titulare în una, două sau mai multe unităţi de
învăţământ/specializări şi a situaţiilor prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2)
din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi
inovării nr. 5.885/2009;
Termen: 18 martie 2010
c) afişarea la inspectoratele şcolare a listei
orelor/catedrelor vacante/rezervate;
Termen: 22 martie 2010
d) înregistrarea cererilor pentru completarea normei
didactice la inspectoratul şcolar;
Perioada 23-24 martie 2010
e) completarea de către comisia de mobilitate
judeţeană/a municipiului Bucureşti a normei didactice cu ore la altă/alte
specializare/specializări la nivelul unităţii de învăţământ, la solicitarea şi
cu acordul cadrului didactic, pe durata unui an şcolar;
f) completarea, în şedinţă publică organizată de
către comisia de mobilitate judeţeană/a municipiului Bucureşti, a normei
didactice cu ore la altă/alte unitate/unităţi de învăţământ, la solicitarea şi
cu acordul cadrului didactic, pe durata unui an şcolar;
Perioada 25-26 martie 2010
g) emiterea şi comunicarea deciziilor de completare de
normă/transfer.
Termen: 29 martie 2010
4. Transferarea personalului didactic titular
disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea reţelei
şcolare şi pretransferarea personalului didactic titular la cerere:
a) afişarea la inspectoratele şcolare a listei
posturilor didactice/catedrelor care intră în restrângere de activitate,
începând cu 1 septembrie 2010;
Termen: 22 martie 2010
b) afişarea la inspectoratul şcolara listei cuprinzând
posturile didactice/catedrele vacante/rezervate, în baza hotărârii consiliului
de administraţie al inspectoratului şcolar;
Termen: 30 martie 2010
c) afişarea la inspectoratele şcolare a listei cadrelor
didactice care intră în restrângere de activitate, începând cu 1 septembrie
2010;
Termen: 7 aprilie 2010
d) înregistrarea cererilor personalului didactic care
solicită transferare pentru restrângere de activitate şi pretran sfera re la
cerere de către comisia de mobilitate a inspectoratului şcolar;
Perioada 8-22 aprilie 2010
e) afişarea la inspectoratul şcolar a listelor cu
punctajele cadrelor didactice care solicită transferare pentru restrângere de
activitate şi pretransferare la cerere;
Termen: 26 aprilie 2010
f) înregistrarea contestaţiilor la punctajele acordate
de către inspectoratul şcolar;
Perioada 26-28 aprilie 2010
g) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar şi afişarea listelor finale;
Termen: 29 aprilie 2010
h) organizarea şi desfăşurarea probelor practice/orale
în profilul postului;
Perioada 29-30 aprilie 2010
i) efectuarea în ordine mai întâi a transferărilor
pentru restrângere de activitate şi apoi a pretransferărilor în aceeaşi şedinţă
publică;
Perioada 3-5 mai 2010
j) înregistrarea contestaţiilor la inspectoratul
şcolar;
Perioada 6-7 mai 2010
k) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar;
Termen: 10 mai 2010
l) reactualizarea listei posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate;
Termen: 11 mai 2010
m) emiterea şi comunicarea deciziilor de transfer
pentru restrângere de activitate şi pretransfer.
Termen: 14 mai 2010
5. Detaşarea în interesul învăţământului:
a) înregistrarea, de către inspectorii de
specialitate, a solicitărilor unităţilor de învăţământ;
Perioada 12-19 mai 2010
b) organizarea şi desfăşurarea probelor practice/orale
în profilul postului;
Perioada 20-21 mai 2010
c) discutarea şi soluţionarea propunerilor făcute de inspectorii
şcolari de specialitate în consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar;
Termen: 24 mai 2010
d) afişarea listei cadrelor didactice detaşate în
interesul învăţământului la inspectoratele şcolare;
Termen: 26 mai 2010
e) emiterea şi comunicarea deciziilor de detaşare în
interesul învăţământului.
Termen: 27 mai 2010
6. Ocuparea prin concurs, detaşare la cerere şi
suplinire la nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ a posturilor
didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în unităţile de învăţământ
preuniversitar:
a) transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării a listei actualizate cu
posturile didactice/catedrele vacante/rezervate titularizabile/
netitularizabile propuse pentru concurs de către comisia de mobilitate
judeţeană/a municipiului Bucureşti ale personalului didactic şi afişarea
acesteia la inspectoratul şcolar;
Termen: 28 mai 2010
b) stabilirea listei finale cu posturile
didactice/catedrele vacante titularizabile pentru concurs de către consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar;
Termen: 31 mai 2010
c) transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării a listei finale cu posturile
didactice/catedrele vacante/rezervate titularizabile/ netitularizabile
stabilite de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar şi
afişarea acesteia la inspectoratul şcolar şi la centrele/unităţile de
învăţământ care organizează concurs;
Termen: 4 iunie 2010
d) comunicarea acordului/refuzului continuităţii
cadrelor didactice pentru detaşare la cerere sau suplinire, în anul şcolar
2010-2011, de către unităţile de învăţământ la inspectoratul şcolar;
Perioada 31 mai-4 iunie 2010
e) înregistrarea cererilor de înscriere a candidaţilor
la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la
secretariatul unităţii de învăţământ/ centrului care organizează concurs,
inclusiv pentru absolvenţii promoţiei 2010, pentru cadrele didactice care solicită
detaşare ia cerere prin concurs/concurs specific, pentru candidaţii care
solicită continuitate pentru suplinire şi pentru candidaţii participanţi la
concursul naţional din luna iulie 2008/concursul organizat pentru ocuparea
posturilor didactice/catedrelor vacante în unităţile de învăţământ
preuniversitar din judeţele nominalizate în Hotărârea Guvernului nr. 1.942/2004
privind nominalizarea judeţelor-pilot care vor aplica noul sistem de finanţare
şi administrare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, sesiunea
iunie-iulie 2008, şi/sau la concursul din data de 15 iulie 2009, care au
obţinut minimum nota 7 (şapte), ale căror posturi propuse pentru continuitate
au fost ocupate de către titulari, au fost vacantate pentru concurs sau au fost
desfiinţate ca urmare a modificării planului de şcolarizare/planului de
învăţământ/reorganizării reţelei şcolare, precum şi pentru candidaţii care
solicită suplinire în baza notelor ia concursul naţional din luna iulie
2008/concursul organizat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor
vacante în unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţele nominalizate în
Hotărârea Guvernului nr. 1.942/2004, sesiunea iunie-iulie 2008, şi/sau la
concursul din data de 15 iulie 2009;
Perioada 14-25 iunie 2010
- absolvenţii promoţiei 2010 depun adeverinţa de
absolvire şi validează fişa de înscriere (prin semnătură).
Termen: 7 iulie 2010
NOTĂ:
Pentru posturile didactice/catedrele care nu necesită
probă practică, absolvenţii promoţiei 2010 care susţin examenul de iicenţă/absolvire
după data de 7 iulie 2010 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului
de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în
unităţile de învăţământ preuniversitar numai după prezentarea adeverinţei de
absolvire.
f) verificarea şi avizarea dosarelor candidaţilor de
către comisia de organizare şi desfăşurare a concursului şi de consilierul
juridic al inspectoratului şcolar;
Perioada 25 iunie-2 iulie 2010
g) verificarea şi evaluarea dosarelor cadrelor
didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific, în baza
criteriilor de evaluare a personalului didactic cuprinse în anexa nr. 2 la
Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi
inovării nr. 5.885/2009;
Perioada 28-29 iunie 2010
h) afişarea la centrele de concurs a listelor cu
punctajele cadrelor didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs
specific;
Termen: 30 iunie 2010
i) depunerea contestaţiilor la inspectoratul şcolar
privind punctajele acordate;
Perioada 30 iunie-1 iulie 2010
j) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar;
Termen: 2 iulie 2010
k) comunicarea soluţiilor la contestaţii;
Termen: 5 iulie 2010
l) validarea fişelor de înscriere de către candidaţi
(prin semnătură), conform graficului stabilit de comisia de organizare şi
desfăşurare a concursului;
Perioada 5-7 iulie 2010
m) extragerea din aplicaţia Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Inovării a situaţiei preliminare cu numărul total de posturi
didactice/catedre vacante/rezervate titularizabile/netitularizabile pe
specialităţi şi numărul total al candidaţilor înscrişi;
Termen: 8 Iulie 2010
n) organizarea şi desfăşurarea probelor practice/orale
în profilul postului;
Zilele de 9 şi 12 iulie 2010
o) desfăşurarea concursului (locul va fi anunţat public
cu cel puţin 30 de zile înainte);
Termen: 14 iulie 2010
p) transmiterea situaţiei statistice a derulării
concursului (numărul candidaţilor prezenţi şi numărul candidaţilor absenţi) la
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării;
Termen: 14 iulie 2010, ora 12^00
q) afişarea rezultatelor;
Termen: 16 iulie 2010
r) înregistrarea contestaţiilor şi transmiterea
acestora comisiei de rezolvare a contestaţiilor (în termen de cel mult 48 de
ore de la afişarea rezultatelor);
Perioada 16-18 iulie 2010
s) rezolvarea contestaţiilor;
Termen: 19 iulie 2010
t) afişarea rezultatelor finale.
Termen: 20 iulie 2010
6.1. Etapa I de repartizare - repartizarea în şedinţă
publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor
care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) pe posturile didactice/catedrele
vacante titularizabile:
a) repartizarea în şedinţă publică a candidaţilor care
au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) pe posturile didactice/catedrele vacante
titularizabile;
Perioada: 21-22 iulie 2010
b) emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe
post/catedră.
Termen: 2 august 2010
6.2. Publicarea pe portalul Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Inovării a listei cu posturile didactice/catedrele
netitularizabile rămase vacante, inclusiv a celor titularizabile rămase
neocupate care au devenit netitularizabile şi a posturilor didactice/catedrelor
rezervate, şi afişarea acestora la centrele de concurs.
Termen: 23 iulie 2010
6.3. Etapa a II-a de repartizare - repartizarea, la
nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ, a cadrelor didactice titulare
care beneficiază de continuitate pentru detaşare la cerere şi a cadrelor
didactice titulare care solicită detaşare la cerere prin concurs/concurs
specific, în ordine, astfel:
a) repartizarea cadrelor didactice titulare care
beneficiază de continuitate pentru detaşare la cerere, conform Metodologiei
privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar,
aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr.
5.885/2009;
b) repartizarea în şedinţă publică a cadrelor didactice
titulare prin detaşare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obţinute
la concursul organizat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante
în unităţile de învăţământ preuniversitar;
c) repartizarea în şedinţă publică a cadrelor didactice
titulare prin detaşare la cerere în ordinea descrescătoare a punctajului
obţinut prin aplicarea criteriilor şi punctajelor de evaluare a personalului
didactic cuprinse în anexa nr. 2 la Metodologia privind mişcarea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului
educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.885/2009;
d) reactualizarea şi afişarea listei cu posturile
didactice/catedrele rămase vacante/rezervate netitularizabile la centrele de
concurs/unităţile de învăţământ care organizează concurs şi publicarea acesteia
pe portalul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării;
Termen: 26 iulie 2010
e) emiterea şi comunicarea deciziilor de detaşare la
cerere.
Termen: 2 august 2010
6.4. Etapa a III-a de repartizare - repartizarea prin
suplinire a candidaţilor, în şedinţă publică organizată la nivel de centru de
concurs/unitate de învăţământ, în ordine, astfel:
a) repartizarea candidaţilor care beneficiază de
continuitate pentru suplinire, la nivel de centru de concurs/unitate de
învăţământ, conform Metodologiei privind mişcarea personalului didactic din
învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei,
cercetării şi inovării nr. 5.885/2009;
b) completarea normei didactice candidaţilor
repartizaţi prin continuitate pentru suplinire pe catedre incomplete, la nivel
de centru de concurs, şi repartizarea candidaţilor care au obţinut cel puţin
nota 5 (cinci) la concurs prin suplinire, în şedinţă publică organizată la
nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ, conform Metodologiei privind
mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin
Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.885/2009;
Perioada: 27-30 iulie 2010
c) emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare
pe post/catedră pentru suplinire.
Termen: 2 august 2010
6.5. Afişarea listei candidaţilor repartizaţi,
reactualizarea şi afişarea listei cu posturile didactice/catedrele rămase
vacante/rezervate netitularizabile la centrele de concurs/unităţile de
învăţământ care au organizat concurs şi la inspectoratele şcolare şi publicarea
acesteia pe portalul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării
Termen: 2 august 2010
7. Ocuparea posturilor didactice/catedrelor
netitularizabile rămase vacante/rezervate, la nivel judeţean/al municipiului
Bucureşti, de către cadrele didactice titulare prin detaşare în interesul
învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată şi detaşare la
cerere şi de către cadre didactice calificate prin suplinire:
a) revalidarea fişelor de înscriere de către candidaţi
(prin semnătură) pentru candidaţii care s-au înscris la concurs în perioada
14-25 iunie 2010;
b) depunerea şi înregistrarea dosarelor pentru detaşare
în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată, pentru detaşare
la cerere prin concurs specific şi pentru suplinire de către candidaţii care nu
s-au înscris în perioada 14-25 iunie 2010, precum şi de către candidaţii care
solicită suplinire în baza rezultatelor obţinute la concursul din luna iulie
2009 şi/sau din perioada iunie-iulie 2008;
Perioada: 3-4 august 2010
c) organizarea şi desfăşurarea probelor practice/orale
în profilul postului (pentru candidaţii care nu au susţinut aceste probe sau
care au fost respinşi la aceste probe în zilele de 9 si 12 iulie 2010);
Termen: 5 august 2010
d) organizarea la nivel judeţean/al municipiului
Bucureşti a concursului pentru suplinire;
Termen: 6 august 2010
e) afişarea rezultatelor;
Termen: 7 august 2010
f) depunerea contestaţiilor, analizarea şi rezolvarea
acestora;
Perioada: 7-9 august 2010
g) afişarea rezultatelor definitive.
Termen: 10 august 2010
7.1. Etapa a IV-a de repartizare - repartizarea pe
posturi didactice/catedre vacante/rezervate, în şedinţă publică, la nivel
judeţean/al municipiului Bucureşti, a cadrelor didactice titulare aflate în
restrângere de activitate nesoluţionată, a cadrelor didactice titulare care
solicită detaşare la cerere şi a suplinitorilor calificaţi, în ordine, astfel:
a) repartizarea cadrelor didactice titulare prin
detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate
nesoluţionată;
b) soluţionarea cererilor cadrelor didactice titulare
care beneficiază de continuitate pentru detaşare la cerere, conform
Metodologiei privind mişcarea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi
inovării nr. 5.885/2009;
c) repartizarea cadrelor didactice titulare prin
detaşare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obţinute la concursul
organizat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în
unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea iulie 2010, respectiv în
ordinea descrescătoare a punctajelor;
d) reactualizarea şi afişarea listei cu posturile
didactice/ catedrele rămase vacante/rezervate netitularizabile la
inspectoratele şcolare şi publicarea acesteia pe portalul Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Inovării;
Termen: 23 august 2010
e) soluţionarea cererilor de continuitate prin
suplinire şi repartizarea în şedinţă publică a suplinitorilor calificaţi,
conform prevederilor art. 77 din Metodologia privind mişcarea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului
educaţiei, cercetării si inovării nr. 5.885/2009;
f) repartizarea candidaţilor prevăzuţi la art. 80
alin. (6) din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi
inovării nr. 5.885/2009, în regim de cumul/plata cu ora;
Perioada: 24-25 august 2010
g) emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe
post/catedră.
Termen: 31 august 2010
7.2. Afişarea listei candidaţilor repartizaţi,
reactualizarea şi afişarea listei cu posturile didactice/catedrele rămase
vacante/rezervate netitularizabile la inspectoratele şcolare şi publicarea
acesteia pe portalul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării
Termen: 26 august 2010
8. Acordarea orelor în regim de plata cu ora/cumul
cadrelor didactice titulare, asociate şi pensionate:
a) depunerea şi înregistrarea dosarelor la
inspectoratele şcolare pentru cumul/plata cu ora;
Perioada: 7-11 iunie 2010
b) acordarea orelor rămase neocupate în regim de
cumul/plata cu ora personalului didactic titular şi cadrelor didactice
asociate/pensionate.
Termen: 27 august 2010
c) emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare
pe post/catedră.
Termen: 31 august 2010
9. Ocuparea posturilor didactice/catedrelor
netitularizabile rămase vacante/rezervate, la nivel judeţean/al municipiului
Bucureşti, cu suplinitori fără studii corespunzătoare postului:
a) depunerea dosarelor suplinitorilor fără studii
corespunzătoare postului;
Perioada: 7-11 iunie 2010
b) organizarea testării suplinitorilor fără studii
corespunzătoare postului;
Perioada: 5-6 august 2010
c) afişarea rezultatelor;
Termen: 7 august 2010
d) depunerea contestaţiilor, analizarea şi rezolvarea
acestora;
Perioada: 7-9 august 2010
e) afişarea rezultatelor definitive.
Termen: 10 august 2010
9.1. Etapa a V-a de repartizare - şedinţă publică
organizată la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti pentru:
a) repartizarea suplinitorilor fără studii
corespunzătoare pe posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate,
conform art. 87 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din
învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei,
cercetării şi inovării nr. 5.885/2009;
Termen: 30 august 2010
b) emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare
pe post/catedră.
Termen: 31 septembrie 2010
III. Transmiterea la Ministerul Educaţiei, Cercetării
şi Inovării a situaţiei statistice globale privind repartizarea candidaţilor pe
posturi didactice/catedre vacante/rezervate
Termen: 15 septembrie 2010