Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 601 din 3 septembrie 2008

privind organizarea angajarii, lichidarii, ordonantarii si platii cheltuielilor din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite in cazul operatiunilor privind gestionarea si implementarea asistentei financiare nerambursabile alocate Programului operational „Dezvoltarea capacitatii administrative"

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 649 din 12 septembrie 2008



Având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, Regulamentului Comisiei nr. 1.828/2006 privind stabilirea regulilor de implementare a Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.995/2006 al Consiliului din 13 decembrie 2006 de modificare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, Regulamentului (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, Deciziei CE nr. 5.748/2007 de adoptare a Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 911/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, legii anuale de aprobare a bugetului de stat, Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 301/2002, republicată, cu modificările ulterioare, Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,

ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin:

Art. 1. -Incepând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, angajarea, lichidarea, ordonantarea şi plata cheltuielilor pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, în cazul operaţiunilor privind gestionarea şi implementarea asistenţei financiare nerambursabile alocate Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", denumit în continuare P.O.D.C.A., se organizează şi se execută în cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative, denumită în continuare D.G.D.C.A., cu rol de autoritate de management.

Art. 2. - Persoanele împuternicite să verifice şi să acorde viza de specialitate pe documentele privind angajarea, lichidarea şi ordonantarea, respectiv anexele nr. 1-3 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, denumite în continuare norme metodologice, sunt şefii/coordonatorii compartimentelor de specialitate din cadrul D.G.D.C.A., directorul Direcţiei implementare, pentru anexele nr. 1 şi 2, şi coordonatorul Unităţii de validare, pentru anexa nr. 3.

Art. 3. - Viza pentru certificare în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii operaţiunilor se acordă de către directorul Direcţiei implementare.

Art. 4. - Persoana delegată să acorde viza pentru „Bun de plată" pentru solicitările de acordare a prefinanţării şi rapoartele de validare este directorul general adjunct al D.G.D.C.A.

Art. 5. - Persoanele desemnate să semneze ordinele de plată sunt directorul general al D.G.D.C.A. şi şeful Biroului management financiar.

Art. 6. - Persoana desemnată să acorde viza de control financiar preventiv propriu pentru operaţiunile specifice activităţii D.G.D.C.A. conduce evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.

Art. 7. - Specimenele de semnături ale persoanelor menţionate la art. 2-6, înlocuitorii acestora, precum şi specimenele de semnături ale înlocuitorilor se stabilesc prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.

Art. 8. - Documentele privind operaţiunile legate de angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice, circuitul acestora, compartimentele de specialitate, precum şi persoanele responsabile implicate în fiecare fază a procesului execuţiei bugetare sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 9. - (1) Cheltuielile cu sumele reprezentând acordarea prefinanţării, cheltuielile eligibile rambursate către beneficiarii P.O.D.C.A., provenite din asistenţa financiară nerambursabilă şi cofinanţarea naţională, precum şi cheltuielile cu sumele reprezentând debite datorate utilizării necorespunzătoare a fondurilor comunitare şi a sumelor de cofinanţare aferente sunt considerate angajamente bugetare şi legale şi reprezintă acţiuni multianuale.

(2) Documentele privind cheltuielile prevăzute la alin. (1) se întocmesc în cadrul D.G.D.C.A. astfel:

a)   Compartimentul de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor din cadrul Direcţiei implementare întocmeşte proiectele de angajamente legale, angajamentele bugetare individuale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli, potrivit anexelor nr. 1 şi 2 la normele metodologice;

b)  Unitatea de validare din cadrul Biroului management financiar întocmeşte ordonanţările de plată privind acordarea de prefinanţare, precum şi ordonanţările de plată privind cheltuielile validate în scopul efectuării plăţilor către beneficiarii P.O.D.CA., în cadrul contractelor de finanţare încheiate;

c)   Unitatea de plăţi şi contabilitate din cadrul Biroului management financiar întocmeşte ordinele de plată pentru acordarea prefinanţării, pentru rambursarea cheltuielilor eligibile, pentru plata TVA-ului aferent cheltuielilor eligibile, ce nu poate fi recuperat, precum şi pentru sumele reprezentând debite datorate utilizării necorespunzătoare a fondurilor comunitare şi a sumelor de cofinanţare aferente.

(3) Persoanele împuternicite să întocmească documentele prevăzute la alin. (1) sunt angajaţii din cadrul compartimentelor menţionate la alin. (2).

Art. 10. - (1) In procesul execuţiei bugetare, compartimentul de specialitate prevăzut în anexa la prezentul ordin certifică verificarea îndeplinirii condiţiilor de exigibilitate ale angajamentului legal pe baza documentelor justificative - solicitarea de acordare a prefinanţării, cererea de rambursare şi anexele la acestea - şi atestă operaţiunile respective, prin aplicarea sigiliului cu sintagma „Confirm realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor".

(2) După obţinerea certificării prevăzute la alin. (1), documentele se prezintă de compartimentul de specialitate persoanei delegate de către ordonatorul principal de credite cu atribuţii pentru acordarea semnăturii şi aplicarea sigiliului cu menţiunea „Bun de plată".

Art. 11. -Angajamentele bugetare se evidenţiază în contul 8066 „Angajamente bugetare".

Art. 12. - Contractele de finanţare din Fondul Social European, în cadrul P.O.D.CA., constituie angajamente legale şi se evidenţiază în contul 8067 „Angajamente legale".

Art. 13. - Evidenţa formularelor prevăzute în anexele nr. 1- 3 la normele metodologice se ţine de către compartimentele de specialitate în registre de evidenţă, iar la Biroul management financiar, în „Registrul privind operaţiunile prezentate la viza de control financiar preventiv propriu".

Art. 14. - D.G.D.C.A. va lua măsuri de aplicare a prevederilor prezentului ordin.

Art. 15. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

ANEXA

TABEL

cu documentele utilizate şi compartimentele responsabile în fazele execuţiei bugetare

Nr. crt.

Fazele execuţiei bugetare

Documentele utilizate

Compartiment responsabil

Roluri Semnificaţie

Titulari semnături

1.

Angajarea cheltuielilor

Angajamentul bugetar individual

Unitatea de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor

(Compartimentul de specialitate)

Intocmeşte  şi  semnează  angajamentul  bugetar individual prin care se rezervă fonduri publice unei anumite destinaţii (capitol/subcapitol bugetar de cheltuieli), în limita creditelor bugetare aprobate şi în limita disponibilului de credite de angajament. Acordă viza de specialitate.

Ofiţerul de proiect Şef compartiment de specialitate

Controlul financiar preventiv propriu Controlul financiar preventiv delegat

Avizează proiectul de angajament bugetar individual după ce a verificat îndeplinirea condiţiilor privind legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi/sau de angajament disponibile la subdiviziunea corespunzătoare din bugetul aprobat, prin aplicarea semnăturii şi a sigiliului personal.

Ofiţerul CFPP Controlorul delegat

Ordonatorul principal de credite

Semnează pentru a certifica existenţa unor credite bugetare şi/sau de angajament disponibile şi punerea în rezervă   a creditelor aferente unei cheltuieli, potrivit destinaţiei prevăzute în buget.

Ordonatorul principal de credite

Angajamentul legal (Contractul de finanţare)

D.G.D.C.A./D.G.J.

Controlul financiar preventiv propriu Controlul financiar preventiv delegat

Acordă viza de legalitate.

Avizează proiectul de angajament legal după ce a verificat îndeplinirea condiţiilor privind legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele şi destinaţia creditelor    bugetare    şi/sau    de    angajament disponibile la subdiviziunea corespunzătoare din bugetul aprobat în limita disponibilului de credite de angajament pentru acţiuni multianuale (în funcţie de suma din angajamentul legal, se vizează şi de către ofiţerul CFPD), prin aplicarea semnăturii şi a sigiliului personal.

Persoana cu atribuţii pe linia acordării asistenţei  juridice, stabilită conform  prevederilor actelor  normative.In stadiul prezentării  documentului  la ordonatorul principal de credite, persoana   competentă de la nivelul   D.G.J.,în condiţiile stabilite prin acte normative Ofiţerul CFPP Controlorul delegat

Ordonatorul principal de credite

Aprobă angajamentul legal (contractul de finanţare) cu asigurarea că au fost rezervate fondurile publice necesare contractării, respectiv plăţii acestuia şi că valoarea angajamentului legal nu poate depăşi creditele de angajament aprobate în buget.

Ordonatorul principal de credite

Propunerea de angajare a unei cheltuieli

Unitatea de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor

(Compartimentul de specialitate)

Intocmeşte şi semnează propunerea de angajare a unei cheltuieli prin care se rezervă fonduri publice unei anumite destinaţii, în limita disponibilului de credite de angajament. Acordă viza de specialitate.

Ofiţerul de proiect Şef compartiment de specialitate

Unitatea de plăţi şi contabilitate

Verifică, completează în coloanele (1), (2), (3) şi (8) şi semnează propunerea de angajare a unei cheltuieli pentru corectitudinea sumelor înscrise în coloanele menţionate (creditele de angajament aprobate, creditele de angajament ce au fost angajate, disponibilul de credite ce mai poate fi angajat, precum şi disponibilul de credite rămas de angajat).

Ofiţerul de contabilitate

Controlul financiar preventiv propriu Controlul financiar preventiv delegat

Avizează propunerea de angajare a cheltuielii după ce   a   verificat  îndeplinirea   condiţiilor   privind legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi/sau de angajament disponibile la subdiviziunea corespunzătoare din bugetul aprobat prin aplicarea semnăturii şi a sigiliului personal.

Ofiţerul CFPP Controlorul delegat

Ordonatorul principal de credite

Aprobă propunerea de angajare a unei cheltuieli cu respectarea încadrării în creditele bugetare şi/sau de angajament înscrise în angajamentul bugetar individual.

Ordonatorul principal de credite

2.

Lichidarea cheltuielilor

Solicitarea de acordare a prefinanţării

Direcţia implemetare

Semnează şi aplică sigiliul pentru Certificarea realităţii, regularităţii şi legalităţii operaţiunilor pe solicitarea de acordare a prefinanţării.

Directorul Direcţiei implementare

Unitatea de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor

Verifică şi semnează solicitarea de acordare a prefinanţării cu privire la: existenţa angajamentelor, realitatea sumei datorate, precum şi condiţiile de exigibilitate ale angajamentului legal,  pe baza documentelor justificative (se verifică dacă solicitarea de acordare a prefinanţării a beneficiarului este întocmită corect şi se bazează pe contractele semnate    de    beneficiar   cu    autoritatea    de management, respectiv contractele semnate cu un terţ şi respectă cerinţele din Ghidul aplicantului). Avizează de conformitate din punct de vedere tehnic.

Ofiţerul de proiect

Nr. crt.

Fazele execuţiei bugetare

Documentele utilizate

Compartiment responsabil

Roluri Semnificaţie

Titulari semnături

Unitatea de validare

Verifică şi semnează pentru corectitudinea sumei înscrise în solicitarea de acordare a prefinanţării.

Ofiţerul de validare

Aprobă solicitarea de acordare a prefinanţării din punct de vedere financiar.

Coordonatorul unităţii de validare

Directorul general adjunct

Semnează şi aplică sigiliul pentru bunul de plată - se confirmă existenţa unui contract de finanţare încheiat între autoritatea de management şi beneficiar, a unui contract încheiat între beneficiar şi un terţ, precum şi existenţa unei obligaţii de plată certe.

Directorul general adjunct

Cererea de rambursare

(însoţită de documentele

justificative)

Direcţia implementare

Semnează şi aplică sigiliul pentru certificarea realităţii, regularităţii şi legalităţii operaţiunilor pe cererea de rambursare a beneficiarului.

Directorul Direcţiei implementare

Unitatea de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor

Verifică şi semnează cererea de rambursare pentru respectarea prevederilor din Ghidul aplicantului, confirmarea că activităţile derulate şi plătite prin facturile şi celelalte documente justificative anexate sunt în conformitate cu contractul de finanţare, precum şi faptul că documentele justificative însoţitoare cuprind date reale şi exacte.

Ofiţerul de proiect

Unitatea de validare

Intocmeşte fişa de calcul şi semnează pentru determinarea cheltuielilor eligibile,  a TVA-ului aferent, precum şi a eventualelor deduceri/reţineri aferente debitelor datorate.

Ofiţerul de validare

Raport de validare

Unitatea de validare

Verifică şi avizează raportul de validare prin care se confirmă  eligibilitatea  cheltuielilor ce  au  fost realizate şi pentru care plata poate fi efectuată. (Se confirmă că există o obligaţie certă faţă de beneficiar, exigibilă la o anumită dată.)

Coordonatorul unităţii de validare

Directorul general adjunct

Semnează şi aplică sigiliul pentru bunul de plată - se confirmă faptul că activităţile au fost efectuate conform contractului semnat între autoritatea de management şi beneficiar, există o obligaţie de plată certă şi se respectă condiţiile cu privire la legalitatea operaţiunii.   Aprobă raportul de validare în   vederea   rambursării   către   beneficiari   a cheltuielilor eligibile din contribuţia FSE şi din contribuţia de la bugetul de stat.

Directorul general adjunct

3.

Ordonantarea cheltuielilor

Ordonantarea de plată

Unitatea de validare (Compartimentul de specialitate)

Intocmeşte şi semnează în vederea autorizării plăţii. Acordă viza de specialitate.

Ofiţerul de validare Şef compartiment de specialitate

Unitatea de plăţi şi contabilitate

Semnează pentru exactitatea sumei, corectitudinea datelor şi a disponibilului de credite bugetare.

Ofiţerul de contabilitate

Controlul financiar preventiv propriu Controlul financiar preventiv delegat

Avizează ordonantarea de plată după ce a verificat îndeplinirea     condiţiilor     privind     legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele şi destinaţia creditelor    bugetare    şi/sau    de    angajament disponibile la subdiviziunea corespunzătoare din bugetul aprobat, prin aplicarea semnăturii şi a sigiliului.

Ofiţerul CFPP Controlorul delegat

Ordonatorul principal de credite

Aprobă ordonantarea de plată,  prin care dă dispoziţie    Unităţii de validare să întocmească instrumentele de plată a cheltuielilor.

Ordonatorul principal de credite

4.

Plata cheltuielilor

Ordinul de plată

Unitatea de plăţi şi contabilitate

Verifică şi semnează  pentru efectuarea plăţii cheltuielii eligibile, atât din fonduri comunitare, cât şi din surse de cofinanţare naţională, precum şi a TVA-ului aferent.

Semnătura 2 - Şef Birou management financiar

Directorul general

Autorizează efectuarea plăţii cheltuielii eligibile atât din  fonduri  comunitare,  cât şi  din  surse de cofinanţare naţională, precum şi a TVA-ului aferent.

Semnătura 1- directorul general


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 601/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 601 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 601/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu