ORDIN Nr. 65
din 1 februarie 2008
privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale
nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a
sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al
imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului,
precum si conditiile de eligibilitate
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 89 din 5 februarie 2008
Având în vedere Referatul Direcţiei politici de piaţă
în sectorul zootehnic nr. 120.045/2008,
având în vedere prevederile art. 16 alin. (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării
sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic,
al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 385/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale
nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a
sprijinului financiar pentru activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al
îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 1.054
şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare,
se modifică şi se completează după cum urmează:
1. După articolul 14 se
introduce un nou articol, articolul 141, cu următorul cuprins:
„Art. 141. -In baza
prevederilor prezentului ordin, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură elaborează proceduri detaliate de verificare a cererilor de sprijin
financiar şi a condiţiilor de eligibilitate, în conformitate cu normele
metodologice prevăzute în anexele A-N, proceduri care sunt aduse la cunoştinţa
beneficiarilor prin afişare la sediile Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură şi pe site-ul oficial al instituţiei."
2. Anexa L se modifică şi
se completează după cum urmează:
a) La articolul 8, alineatul (3) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(3) Sprijinul financiar se acordă, lunar, pentru
fiecare probă de lapte la care au fost determinate procentul de grăsime, de
proteină, de lactoză şi substanţă uscată."
b) La articolul 24 alineatul
(1), litera b) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
,,b) ouă de consum la centrele de colectare, sortare,
marcare şi ambalare, ouă din categoriile de greutate M (53-63 g), L (64-73 g)
şi XL (peste 73 g)."
c) La articolul 24
alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(7) Pentru a beneficia de
sprijinul financiar prevăzut la lit. b) de la alin. (1), producătorii agricoli,
persoane fizice sau juridice, crescători de păsări pentru ouă de consum,
trebuie să completeze o cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 15,
şi să o depună la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, după caz, în termen de 30 de
zile de la data livrării ouălor de consum din categoriile de greutate M, L şi
XL la centrele de colectare, sortare, marcare, însoţită de următoarele
documente, pentru fiecare categorie de beneficiar şi în funcţie de regimul
utilizării centrului."
d) La articolul 24, după
alineatul (7) se introduc două noi alineate, alineatele (71) şi (72), cu următorul cuprins:
„(71) Documentele
necesare pentru persoanele fizice care livrează ouă de consum din categoriile
de greutate M, L şi XL la centrele de colectare, sortare, marcare sunt
următoarele:
a) copie de pe biletul de proprietate, eliberat de
consiliul local, în care se va menţiona numărul de
pasări pentru ouă de consum deţinute de proprietar, înscris în Registrul
agricol;
b) copie de pe certificatul sanitar-veterinar emis de
direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a
municipiului Bucureşti, după caz, din care să reiasă codul fermei din Registrul
naţional al exploataţiilor;
c) copie de pe factura fiscală de livrare a
ouălor/borderoul de achiziţie întocmit de centrul de colectare, sortare,
marcare;
d) copie de pe factura fiscală de marcare a ouălor, în
situaţia marcării în regim de prestare de servicii;
e) copie de pe raportul centralizat de sortare,
marcare a ouălor, din care să reiasă numărul de ouă din categoriile de greutate
M, L şi XL, întocmit de centrul de colectare, sortare, marcare, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 151;
f) adeverinţă eliberată de direcţiile pentru
agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti, după
caz, din care să reiasă codul acordat producătorului, care se marchează pe ou.
(72) Documentele
necesare pentru persoanele juridice sunt următoarele:
a) pentru cei care livrează ouă de consum din
categoriile de greutate M, L şi XL la centrele de colectare, sortare, marcare:
1. copie de pe certificatul unic de înregistrare al
societăţii comerciale;
2. copie de pe certificatul sanitar-veterinar emis de
direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a
municipiului Bucureşti, după caz, din care să reiasă codul fermei din Registrul
naţional al exploataţiilor;
3. copie de pe avizul de
însoţire a mărfii;
4. copii de pe factura fiscală de livrare a ouălor de
consum;
5. copie de pe raportul centralizat de sortare,
marcare a ouălor, din care să reiasă numărul de ouă din categoriile de greutate
M, L şi XL, întocmit de centrul de colectare, sortare, marcare, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 151 ;
6. adeverinţă eliberată de direcţiile pentru
agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti, după
caz, din care să reiasă codul acordat producătorului, care se marchează pe ou;
b) pentru cei care livrează ouă de consum din
categoriile de greutate M, L şi
XL la centrele de colectare, sortare, marcare, în regim de prestare de
servicii:
1. copie de pe certificatul unic de înregistrare al
societăţii comerciale;
2. copie de pe certificatul sanitar-veterinar emis de
direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a
municipiului Bucureşti, după caz, din care să reiasă codul fermei din Registrul
naţional al exploataţiilor;
3. copie de pe avizul de
însoţire a mărfii;
4. copie de pe raportul centralizat de sortare,
marcare a ouălor, din care să reiasă numărul de ouă din categoriile de greutate
M, L şi XL, întocmit de centrul de colectare, sortare, marcare, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 151;
5. copie de pe factura fiscală de marcare a ouălor de
consum;
6. adeverinţă eliberată de direcţiile pentru
agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti, după
caz, din care să reiasă codul acordat producătorului, care se marchează pe ou;
c) pentru cei care livrează ouă de consum din
categoriile de greutate M, L şi XL la centrele de colectare, sortare, marcare
proprii:
1. copie de pe certificatul unic de înregistrare al
societăţii comerciale;
2. copie de pe certificatul
sanitar-veterinar emis de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa
alimentelor judeţeană sau a municipiului Bucureşti, după caz, din care să
reiasă codul fermei din Registrul naţional al exploataţiilor;
3. mişcarea lunară şi cumulată a efectivelor de păsări
- ouă de consum înregistrată la unitatea de creştere şi semnată de conducătorul
unităţii şi de directorul economic al unităţii, al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 11;
4. copie de pe raportul centralizat de sortare, marcare
a ouălor, din care să reiasă numărul de ouă din
categoriile de greutate M, L şi XL, întocmit de centrul de colectare, sortare,
marcare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 151;
5. copie de pe avizul de însoţire a ouălor de consum
de la fermă la centrul de colectare, sortare, marcare/copie de pe documentul de
înregistrare a producţiei zilnice de ouă;
6. adeverinţă eliberată de direcţiile pentru
agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti, după
caz, din care să reiasă codul acordat producătorului, care se marchează pe ou;
d) beneficiarii prevăzuţi la lit. c) depun cererea în
termen de 30 de zile de la data avizului de însoţire a ouălor de consum la
centrul de colectare, sortare, marcare."
e) După anexa nr. 15 se
introduce o nouă anexă, anexa nr. 151, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Dacian Ciolos
ANEXA Nr. 151 la anexa L
Centrul de colectare, sortare,
marcare...............................................
Localitatea.......................................................................................
Judeţul.............................................................................................
Nr.
................................................./...............................................
RAPORT CENTRALIZAT DE SORTARE A OUĂLOR
DE CONSUM
perioada.................................................1)
Producător
|
Codul producătorului de ouă de
consum
|
Total ouă
recepţionate
(bucăţi)
|
Ouă clasa A (bucăţi)
|
Ouă clasa B (bucăţi)
|
Total ouă
A+B (bucăţi)
|
S
|
M
|
L
|
XL
|
Total
|
Ouă clasa A
|
d.c. M, L, XL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Perioada să nu
depăşească 30 de zile de la data livrării ouălor de consum la centrele de
colectare, sortare şi marcare.
Şef centru,
........................................................
(Semnătura şi ştampila centrului)