Având în vedere:
– Referatul Direcţiei generale relaţii contractuale nr. DGRC/64 din 9 august 2011;
– art. 139 din Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2011-2012, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.389/2010, cu modificările ulterioare;
– Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 864/538/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2011-2012, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin: Articolul IOrdinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 571/2011 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activităţii realizate de către furnizorii de servicii medicale - formulare unice pe ţară, fără regim special, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 460 şi 460 bis din 30 iunie 2011, se modifică după cum urmează: 1. În anexa 1-d, la tabelul de la punctul 4 „Desfăşurătorul serviciilor medicale incluse în plata pe serviciu medical şi acordate în cadrul pachetului de servicii medicale de bază“, la lit. B, subpunctul 7.1 va avea următorul cuprins:
Denumirea serviciului medical |
Denumire imunizare |
Număr imunizări |
Nr puncte1 pe serviciu medical |
Număr servicii medicale |
Nr. total de puncte |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 = 4 x 5 |
„7.1 Imunizări (consultaţie, inclusiv inoculare5) conform programului naţional de imunizări: |
X |
X |
|
|
|
a) antituberculoasă - vaccin BCG, în cazul copiilor nevaccinaţi în maternitate; |
X |
|
X |
X |
X |
b) revaccinare BCG, după caz, după verificarea cicatricei post primo vaccinare; |
X |
|
X |
X |
X |
c) antihepatită B; |
X |
|
X |
X |
X |
d) antipoliomielitică; |
X |
|
X |
X |
X |
e) împotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive; |
X |
|
X |
X |
X |
f) împotriva rujeolei, rubeolei şi parotiditei epidemice; |
X |
|
X |
X |
X |
g) împotriva infecţiei cu Haemophilus influenzae tip B. |
X |
|
X |
X |
X“ |
2. În anexa 1-d, la tabelul de la punctul 5 „Desfăşurătorul serviciilor medicale incluse în plata pe serviciu medical şi acordate în cadrul pachetului minimal de servicii medicale“, litera E.I. va avea următorul cuprins:
Denumirea serviciului medical |
Denumire imunizare |
Număr imunizări |
Nr puncte1 pe serviciu medical |
Număr servicii medicale |
Nr. total de puncte |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 = 4 x 5 |
„E.I. Imunizări (consultaţie, inclusiv inoculare) conform programului naţional de imunizări: |
X |
X |
|
|
|
a) antituberculoasă - vaccin BCG, în cazul copiilor nevaccinaţi în maternitate; |
X |
|
X |
X |
X |
b) revaccinare BCG, după caz, după verificarea cicatricei post primo vaccinare; |
X |
|
X |
X |
X |
c) antihepatită B; |
X |
|
X |
X |
X |
d) antipoliomielitică; |
X |
|
X |
X |
X |
e) împotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive; |
X |
|
X |
X |
X |
f) împotriva rujeolei, rubeolei şi parotiditei epidemice; |
X |
|
X |
X |
X |
g) împotriva infecţiei cu Haemophilus influenzae tip B. |
X |
|
X |
X |
X“ |
3. În anexa 1-d, la tabelul de la punctul 6 „Desfăşurătorul serviciilor medicale incluse în plata pe serviciu medical şi acordate în cadrul pachetului de servicii medicale pentru persoanele care se asigură facultativ“, litera E.I va avea următorul cuprins:
Denumirea serviciului medical |
Denumire imunizare |
Număr imunizări |
Nr puncte1 pe serviciu medical |
Număr servicii medicale |
Nr. total de puncte |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 = 4 x 5 |
„E.I. Imunizări (consultaţie, inclusiv inoculare) conform programului naţional de imunizări: |
X |
X |
|
|
|
a) antituberculoasă - vaccin BCG, în cazul copiilor nevaccinaţi în maternitate; |
X |
|
X |
X |
X |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 = 4 x 5 |
b) revaccinare BCG, după caz, după verificarea cicatricei post primo vaccinare; |
X |
|
X |
X |
X |
c) antihepatită B; |
X |
|
X |
X |
X |
d) antipoliomielitică; |
X |
|
X |
X |
X |
e) împotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive; |
X |
|
X |
X |
X |
f) împotriva rujeolei, rubeolei şi parotiditei epidemice; |
X |
|
X |
X |
X |
g) împotriva infecţiei cu Haemophilus influenzae tip B |
X |
|
X |
X |
X“ |
4. În anexa 1-d, la tabelul de la punctul 8 „Desfăşurătorul serviciilor medicale incluse în plata pe serviciu medical şi acordate pacienţilor din statele membre ale Uniunii Europene/Spaţiului Economic European, beneficiari ai formularelor europene emise în baza Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, respectiv în baza Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariaţi şi cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii“, la litera B, subpunctul 7.1 va avea următorul cuprins:
Denumirea serviciului medical |
Denumire imunizare |
Număr imunizări |
Nr puncte1 pe serviciu medical |
Număr servicii medicale |
Nr. total de puncte |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 = 4 x 5 |
„7.1 Imunizări (consultaţie, inclusiv inoculare5) conform programului naţional de imunizări: |
X |
X |
|
|
|
a) antituberculoasă - vaccin BCG, în cazul copiilor nevaccinaţi în maternitate |
X |
|
X |
X |
X |
b) revaccinare BCG, după caz, după verificarea cicatricei post primo vaccinare; |
X |
|
X |
X |
X |
c) antihepatită B; |
X |
|
X |
X |
X |
d) antipoliomielitică; |
X |
|
X |
X |
X |
e) împotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive; |
X |
|
X |
X |
X |
f) împotriva rujeolei, rubeolei şi parotiditei epidemice; |
X |
|
X |
X |
X |
g) împotriva infecţiei cu Haemophilus influenzae tip B |
X |
|
X |
X |
X“ |
5. În anexa 3-a, tabelul 1.2 „Raport de activitate pentru serviciile spitaliceşti furnizate în regim de spitalizare continuă finanţate pe baza grupelor de diagnostice al spitalului ........ trimestrul/trimestrele ..... anul ....“ va avea următorul cuprins: 1.2 Raport de activitate pentru serviciile spitaliceşti furnizate în regim de spitalizare continuă finanţate pe baza grupelor de diagnostice al spitalului ......... trimestrul/trimestrele .............. anul ........
Secţia |
Nr. de cazuri externate şi raportate la SNSPMPDSB |
Nr. de cazuri externate raportate şi validate de SNSPMPDSB: |
ICM realizat |
Coeficientul cazurilor extreme - K |
Nr. de cazuri externate, fără cazurile reinternate şi transferate |
Nr. de cazuri externate, reinternate şi transferate, care au primit avizul comisiei de analiză* |
Nr. de cazuri externate, reinternate şi transferate, fără avizul comisiei de analiză** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SPITAL |
|
|
|
|
|
|
Formularele se transmit de la Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (SNSPMPDSB) către spital şi casele de asigurări de sănătate. * Conform art. 9 alin. (3) şi (4) din anexa nr. 17 la Ordinul nr. 864/538/2011, cu modificările şi completările ulterioare. ** Numărul de cazuri care au fost raportate lunar, numărul de cazuri care nu au mai fost raportate, numărul de cazuri care au fost raportate de spital, dar care, ca urmare a raportării trimestriale de către alte spitale a unor cazuri care nu au mai fost raportate, se constată că acestea reprezintă cazuri externate reinternate sau transferate. 6. În anexa 3-b, tabelul 1.3 „Desfăşurător pentru decontarea serviciilor medicale spitaliceşti furnizate în regim de spitalizare continuă, finanţate pe baza grupelor de diagnostice, pe trimestrul/trimestrele .... anul ......“ va avea următorul cuprins: 1.3 Desfăşurător pentru decontarea serviciilor medicale spitaliceşti furnizate în regim de spitalizare continuă, finanţate pe baza grupelor de diagnostice, pe trimestrul/trimestrele........ anul ........ ........
Nr. de cazuri externate raportate şi validate1: |
ICM realizat2 |
Nr. de cazuri ponderate validate: |
Tarif pe caz ponderat3 |
Coeficientul cazurilor extreme - K4 |
Suma contractată |
Suma realizată* |
Nr. de cazuri externate, fără cazuri reinternate şi transferate |
Nr. de cazuri externate, reinternate şi transferate, care au primit avizul comisiei de analiză |
Nr. de cazuri externate, reinternate şi transferate, fără avizul comisiei de analiză |
Nr. de cazuri externate, fără cazuri reinternate şi transferate |
Nr. de cazuri externate, reinternate şi transferate, care au primit avizul comisiei de analiză |
Nr. de cazuri externate, reinternate şi transferate, fără avizul comisiei de analiză |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 = 1x4 |
6 = 2x4 |
7 = 3x4 |
8 |
9 |
10 |
11 = (5x8x9)+ (6x8x9)+ (7x8x50%x9) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Conform raportului 1.2 din anexa 3-a la ordin; numărul de cazuri nu poate depăşi un număr maxim de cazuri calculat la capacitatea maximă de funcţionare a spitalului, raportată la prevederile art. 4 alin. (1) lit. a) din anexa nr. 17 la Ordinul nr. 864/538/2011, cu modificările şi completările ulterioare; datele din coloanele 2 şi 3 sunt în conformitate cu art. 9 alin. (3), respectiv alin. (4) din anexa nr. 17 la Ordinul nr. 864/538/2011, cu modificările şi completările ulterioare. 2 Conform raportului 1.2 din anexa 3-a la ordin, dar nu mai mare decât cel stabilit conform anexei nr. 17 a) la Ordinul nr. 864/538/2011, cu modificările şi completările ulterioare. 3 Conform anexei nr. 17 a) la Ordinul nr. 864/538/2011, cu modificările şi completările ulterioare. 4 Conform raportului 1.2 din anexa 3-a la ordin. * Se decontează suma realizată cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) pct. 2 din anexa nr. 17 la Ordinul nr. 864/538/2011, cu modificările şi completările ulterioare; regularizarea trimestrului IV se face până la data de 20 decembrie a anului în curs pentru serviciile medicale realizate şi raportate conform contractului de furnizare de servicii medicale până la această dată, urmând ca regularizarea finală a trimestrului IV să se efectueze în luna ianuarie a anului următor. 7. În anexa 3-e, tabelul 1.2 „Raport de activitate pentru serviciile spitaliceşti furnizate în regim de spitalizare continuă finanţate pe bază de tarif mediu pe caz rezolvat al spitalului ................ trimestrul/trimestrele ..... anul ....“ va avea următorul cuprins: 1.2 Raport de activitate pentru serviciile spitaliceşti furnizate în regim de spitalizare continuă finanţate pe bază de tarif mediu pe caz rezolvat al spitalului ........ trimestrul/trimestrele .............. Anul ........ ..........
Secţia/Compartimentul* |
Nr. de cazuri externate raportate la SNSPMPDSB |
Nr. de cazuri externate raportate şi validate de SNSPMPDSB: |
Nr. de cazuri externate, fără cazuri reinternate şi transferate |
Nr. de cazuri externate, reinternate şi transferate, care au primit avizul comisiei de analiză** |
Nr. de cazuri externate, reinternate şi transferate, fără avizul comisiei de analiză*** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SPITAL: |
|
|
|
|
* Compartimente de acuţi prevăzute ca structuri distincte în structura spitalului, aprobată/avizată prin ordin al ministrului sănătăţii, din spitale de cronici şi de recuperare. Formularele se transmit de la Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (SNSPMPDSB) către spital şi casele de asigurări de sănătate. ** Conform art. 9 alin. (3) şi (4) din anexa nr. 17 la Ordinul nr. 864/538//2011, cu modificările şi completările ulterioare. *** Numărul de cazuri care au fost raportate lunar, numărul de cazuri care nu au mai fost raportate, numărul de cazuri care au fost raportate de spital, dar care ca urmare a raportării trimestriale de către alte spitale a unor cazuri care nu au mai fost raportate, se constată că acestea reprezintă cazuri externate reinternate sau transferate. 8. În anexa 3-f, tabelul 1.3 „Desfăşurător pentru decontarea serviciilor medicale spitaliceşti acordate pentru afecţiuni acute în spitale, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 17 a) la Ordinul nr. 864/538/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pentru servicii medicale spitaliceşti acordate în secţiile şi compartimentele de acuţi din spitalele de cronici şi de recuperare, pentru trimestrul/trimestrele .......... anul ................“ va avea următorul cuprins: 1.3 Desfăşurător pentru decontarea serviciilor medicale spitaliceşti acordate pentru afecţiuni acute în spitale, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 17 a) la Ordinul nr. 864/538/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pentru servicii medicale spitaliceşti acordate în secţiile şi compartimentele de acuţi din spitalele de cronici şi de recuperare, pentru trimestrul/trimestrele .......... anul ...............
Secţia/Compar-timentul* |
Nr. de cazuri externate contractate |
Nr. de cazuri externate raportate şi validate1: |
Tarif mediu pe caz rezolvat, contractat |
Suma contractată |
Suma realizată** |
Nr. de cazuri externate, fără cazuri reinternate şi transferate |
Nr. de cazuri externate, reinternate şi transferate, care au primit avizul comisiei de analiză |
Nr. cazuri externate, reinternate şi transferate, fără avizul comisiei de analiză |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 = 2 x 6 |
8 = (3 x 6) + (4 x 6) + (5 x 6 x 50%) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SPITAL: |
|
|
|
|
|
|
|
* Compartimente de acuţi prevăzute ca structuri distincte în structura spitalului, aprobată/avizată prin ordin al ministrului sănătăţii, din spitale de cronici şi recuperare. ** Se decontează suma realizată cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (1) lit. c) pct. 2 din anexa nr. 17 la Ordinul nr. 864/538/2011, cu modificările şi completările ulterioare; regularizarea trimestrului IV se face până la data de 20 decembrie a anului în curs, pentru serviciile medicale realizate şi raportate conform contractului de furnizare de servicii medicale până la aceasta dată, urmând ca regularizarea finală a trimestrului IV să se efectueze în luna ianuarie a anului următor. 1 Conform raportului 1.2 din anexa nr. 3-e la ordin; datele din coloanele 4 şi 5 sunt raportate în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (3), respectiv alin. (4) din anexa nr. 17 la Ordinul nr. 864/538/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul IICasele de asigurări de sănătate judeţene, a municipiului Bucureşti, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Nicolae-Lucian Duţă