ORDIN Nr. 759
din 7 octombrie 2008
privind aprobarea
regulamentelor de organizare si functionare a comisiilor de experti care
functioneaza pe langa Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru
implementarea unor programe/subprograme nationale de sanatate din cadrul
Programului national de sanatate cu scop curativ
ACT EMIS DE:
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 739 din 31 octombrie 2008
Având în vedere:
- Referatul de aprobare nr. DPN/834 din 6 octombrie
2008 al Direcţiei programe naţionale, aprobat de preşedintele Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate;
- prevederile art. 268 din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) din Legea
nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin.
(5) din Statutul Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă regulamentele de organizare şi
funcţionare a comisiilor de experţi care funcţionează pe lângă Casa Naţională
de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru implementarea unor programe/subprograme naţionale de
sănătate din cadrul Programului naţional de sănătate cu scop curativ, prevăzute
în anexele nr. 1-7, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Regulamentele pot fi modificate la propunerea
justificată a membrilor comisiei de experţi cu aprobarea preşedintelui CNAS.
Art. 2. - (1) Comisiile de
experţi de pe lângă CNAS sunt coordonate de preşedintele CNAS.
(2) Numirea şi revocarea persoanelor din componenţa
comisiilor de experţi se fac prin ordin al preşedintelui CNAS.
(3) Activitatea comisiei de experţi este coordonată de
către preşedintele acesteia, nominalizat prin ordin al preşedintelui CNÂS.
(4) Comisiile de experţi îşi desfăşoară activitatea în
şedinţe organizate periodic, potrivit prevederilor din regulamentele comisiilor
de experţi şi, ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui fiecărei
comisii de experţi şi a preşedintelui CNAS.
(5) Comisiile de experţi întocmesc pentru fiecare
şedinţă câte un proces-verbal semnat de membrii prezenţi, în care se
consemnează deciziile luate şi care sunt aduse la cunoştinţa preşedintelui
CNAS. La nivelul fiecărei comisii de experţi se va întocmi un registru de
procese-verbale.
(6) Şedinţele se desfăşoară numai în prezenţa
preşedintelui comisiei de experţi şi a cel puţin jumătate plus unu din numărul
membrilor săi.
(7) In situaţia în care, din
motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrările comisiei de
experţi, deleagă această competenţă unuia dintre membrii acesteia şi îl
informează despre aceasta pe preşedintele CNAS.
(8) Comisia de experţi poate invita la lucrările sale
şi alţi specialişti din domeniul său de activitate sau din alte domenii, în
funcţie de problematica abordată.
Art. 3. - (1) Comisiile de experţi se întrunesc la
sediul CNAS sau într-o altă locaţie, la propunerea membrilor comisiei, cu
acordul preşedintelui CNAS.
(2) Persoanele din componenţa comisiilor de experţi
beneficiază de o indemnizaţie lunară de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS, care se acordă
proporţional cu numărul de participări efective la şedinţe.
(3) In cazul în care un membru
se retrage în timpul şedinţei, acesta nu beneficiază de indemnizaţie.
(4) Cheltuielile reprezentând plata indemnizaţiei
lunare de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS se suportă de la titlul
„Cheltuieli de personal" din bugetul Fondului naţional unic de asigurări
sociale de sănătate, pe baza situaţiei privind prezenţa nominală a membrilor
comisiei de experţi la şedinţele desfăşurate în fiecare lună. Membrii
comisiilor de experţi vor depune la Direcţia financiar-contabilitate şi
salarizare, până la data de 5 a lunii următoare numirii, codul IBAN al contului
în care se va achita indemnizaţia, denumirea băncii la care este deschis contul
şi codul numeric personal.
(5) Situaţia prezenţei membrilor comisiei de experţi,
certificată prin semnătura preşedintelui acesteia şi cu avizul preşedintelui
CNAS, este depusă la Direcţia financiar-contabilitate şi salarizare din cadrul
Direcţiei generale economice a CNAS, lunar, până la data de 5 a lunii curente
pentru luna precedentă.
(6) Cheltuielile de deplasare din şi în alte localităţi, ocazionate de participarea în comisiile de
experţi, sunt suportate de CNAS, potrivit legislaţiei în vigoare.
(7) Specialiştii invitaţi la lucrările comisiilor de
experţi nu beneficiază de indemnizaţie şi de decontarea cheltuielilor de deplasare.
Art. 4. - Membrii comisiilor de experţi şi direcţiile
de specialitate din cadrul CNAS vor duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 5. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate
nr. 76/2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a
comisiilor de experţi care funcţionează pe lângă Casa Naţională de Asigurări de
Sănătate pentru implementarea unor subprograme naţionale de sănătate, din
cadrul Programului naţional de sănătate cu scop curativ, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 143 din 26 februarie
2008.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Vasile Ciurchea
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea subprogramului de tratament şi
monitorizare a persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere din cadrul Programului naţional de
boli transmisibile
1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate (CNAS) pentru
implementarea subprogramului de tratament şi monitorizare a persoanelor cu
infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuţii:
a) elaborează împreună cu Comisia naţională de luptă
anti-SIDA (CNLAS) criteriile
de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în
vederea includerii în tratament, criteriile de schimbare a tratamentului,
precum şi planul de monitorizare;
b) evaluează semestrial corelarea dintre modificarea
schemelor terapeutice pentru medicamentele specifice şi bugetul aprobat pentru
asigurarea derulării subprogramului în condiţii de eficienţă economică;
c) evaluează necesităţile şi posibilităţile de creştere
a alocaţiei bugetare destinate subprogramului pe baza cererii fundamentate a
CNLAS;
d) evaluează împreună cu CNLAS necesitatea
implementării în cadrul subprogramului a procedeelor diagnostice şi terapeutice
noi, a noilor medicamente şi a tehnologiilor costisitoare, în vederea
optimizării actului medical în condiţii de eficienţă economică (încadrarea în
bugetul alocat); evaluează impactul bugetar al introducerii unor medicamente
noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi;
e) evaluează necesarul şi costurile terapeutice la
nivel naţional şi pentru fiecare judeţ pe baza informaţiilor furnizate de CNLAS
(număr de pacienţi aflaţi în tratament, scheme terapeutice, pacienţi eligibili
aflaţi în aşteptare etc);
f) fundamentează decizii în vederea asigurării
finanţării corespunzătoare, cu încadrarea în bugetul alocat, pe care le înaintează preşedintelui CNAS spre
aprobare. Transmite deciziile aprobate de preşedintele CNAS direcţiilor de
specialitate din cadrul CNAS, caselor de asigurări de sănătate şi CNLAS;
g) analizează noile scheme de tratament aprobate de
CNLAS, verifică încadrarea acestora în bugetul alocat subprogramului şi
informează preşedintele CNAS asupra acestor modificări, inclusiv asupra celor
ce implică creşteri bugetare;
h) analizează impactul asupra bugetului subprogramului
în urma introducerii în lista de medicamente ce se eliberează în cadrul
subprogramului a unor medicamente noi;
i) analizează stocurile
raportate la nivelul CNAS;
j) face propuneri pentru procedurile de raportare
lunară în vederea monitorizării cantitativ-valorice a medicamentelor eliberate;
k) analizează lunar, trimestrial şi anual indicatorii
raportaţi la nivelul CNAS;
l) colaborează cu CNLAS la
fundamentarea solicitării de finanţare anuală a subprogramului pentru fiecare
unitate sanitară, pe care o înaintează preşedintelui CNAS;
m) elaborează circuitul documentelor care să asigure
funcţionarea adecvată a Comisiei.
2. In vederea îndeplinirii
atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, după caz, întâlniri
extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi
asigurat de secretarul Comisiei.
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea subprogramului de tratament al bolnavilor de
tuberculoză din
cadrul Programului naţional de boli transmisibile
1. Comisia de experţi a Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea subprogramului de
tratament al bolnavilor de tuberculoză, denumită în continuare CTB, are următoarele atribuţii:
A. Atribuţii
tehnico-medicale:
a) stabileşte protocoalele de terapie ca bază de
decontare a medicamentelor specifice tuberculozei (TB),
practicate actualmente în ţară la TB cu germeni
sensibili (conform Programului naţional de control al tuberculozei);
b) stabileşte principiile de scheme individualizate
pentru bolnavii cu TB rezistentă şi multidrogrezistentă (MDR);
c) evaluează, la solicitare sau prin sondaje,
colaborând cu managerii de judeţe ai Programului naţional de control al
tuberculozei, pertinenţa schemelor terapeutice folosite în MDR-TB;
d) analizează schemele terapeutice care includ
medicamente costisitoare, în vederea asigurării unui raport optim
cost/eficienţă.
B. Atribuţii de
evaluare a costurilor actuale şi a bugetelor viitoare:
a) evaluează necesarul de medicamente şi costurile
terapeutice la nivel naţional şi pe fiecare judeţ;
b) elaborează propuneri de bugete anuale pentru
fiecare judeţ şi unitate sanitară. Metodologia de stabilire a bugetelor va avea
la bază criterii istorice (valoarea medie a comenzilor pe ultimul semestru,
valoarea medie a medicamentelor efectiv consumate pe ultimul semestru, valoarea
stocurilor la data evaluării, date privind raportările de bolnavi, date privind
raportările de bolnavi din modulul de supraveghere centralizată a Institutului
de Pneumoftiziologie „Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti).
2. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi
asigurat de secretarul CTB.
3. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, CTB va
avea întâlniri lunare şi, după caz, întâlniri extraordinare, la convocarea
preşedintelui CTB sau a preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
ANEXA Nr. 3
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de oncologie
1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate pentru implementarea Programului naţional de oncologie, denumită în
continuare Comisie, are
următoarele atribuţii:
a) aprobă iniţierea şi/sau continuarea tratamentelor cu
medicamente care se eliberează cu aprobarea comisiilor de la nivelul Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), cu respectarea protocoalelor naţionale, adaptate la cele europene.
Comisia nu emite aprobări de terapie retroactive;
b) întocmeşte dosar pentru fiecare bolnav pentru care
a primit prin fax sau poştă referat de necesitate în vederea aprobării
iniţierii sau continuării tratamentului;
c) elaborează criterii de eligibilitate, de excludere
şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament,
precum şi a planului de monitorizare;
d) elaborează, pe bază de dovezi protocoale
terapeutice şi scheme terapeutice, care vor fi utilizate în vederea decontării.
Protocoalele vor avea la baza Ghidurile Societăţii Europene de Oncologie
Medicala - ESMO;
e) aprobă şi modifică schemele terapeutice pentru
medicamentele specifice în condiţii de eficienţă economică (buget aprobat);
f) evaluează sistematic tehnologiile medicale în
vederea susţinerii deciziilor privind proceduri diagnostice şi terapeutice,
medicamente;
g) evaluează necesarul şi costurile terapeutice la
nivel naţional, pentru fiecare judeţ;
h) elaborează un raport semestrial care conţine:
numărul pacienţilor intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în
tratament, numărul estimat al pacienţilor care termină tratamentul în următorul
semestru, pe scheme terapeutice şi diagnostic;
i) informează casele de asigurări de sănătate şi
direcţiile CNAS implicate în derularea programului asupra deciziilor emise în
vederea asigurării finanţării;
j) elaborează circuitul documentelor care să asigure
funcţionarea adecvată a Comisiei;
k) face propuneri pentru procedurile de raportare
lunară, în vederea monitorizării cantitativ-valorice a medicamentelor
prescrise;
l) analizează impactul asupra
bugetului alocat programului în urma introducerii unor medicamente noi şi/sau a
unor indicaţii terapeutice noi.
2. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia
va avea întâlniri lunare la sediul CNAS şi, după caz, întâlniri extraordinare
la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Actele oficiale ale Comisiei sunt semnate numai de
membrii acesteia.
4. Comisia elaborează formularul-tip al deciziilor de
aprobare pentru tratament.
5. Fiecare membru al Comisiei are drept de vot, dar nu
şi de veto.
6. Circuitul documentelor:
a) casele de asigurări de
sănătate au obligaţia şi responsabilitatea să transmită la CNAS referatele
completate ale pacienţilor în vederea aprobării iniţierii şi/sau continuării
tratamentului solicitat;
b) referatele vor fi transmise de casele de asigurări
de sănătate la CNAS prin poştă sau prin fax, în timp util, având număr de
înregistrare şi antetul casei de asigurări de sănătate respective, astfel încât
toţi pacienţii să fie luaţi în evidenţă atât în teritoriu, cât şi la CNAS;
c) dosarele pacienţilor, întocmite la nivelul Comisiei,
pentru iniţierea tratamentului trebuie să conţină: referatul de justificare,
parafat şi semnat de medicul curant, validat de medicul coordonator,
investigaţiile care susţin diagnosticul şi evoluţia bolii;
d) pentru dosarele incomplete întreaga
responsabilitate pentru lipsa de acoperire a reţetei revine în exclusivitate
medicului curant şi caselor de asigurări de sănătate în evidenţa cărora se află
pacienţii.
ANEXA Nr. 4
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de supleere a funcţiei
renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică
1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate pentru implementarea Programului naţional de supleere a funcţiei
renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuţii:
a) stabileşte schemele terapeutice pentru modalităţile
de supleere renală;
b) elaborează criteriile de eligibilitate pentru
terapia de supleere renală;
c) stabileşte criteriile de excludere din program a
bolnavilor dializaţi;
d) analizează lunar, trimestrial şi anual indicatorii
realizaţi raportaţi, la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS);
e) solicită lunar Direcţiei programe naţionale din
cadrul CNAS situaţia bolnavilor hemodializaţi şi a celor dializaţi peritoneal;
f) stabileşte metodologia de derulare a programului;
g) evaluează şi fundamentează solicitarea de finanţare
a programului în vederea elaborării proiectului de ordin;
2. în vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia
va avea întâlniri lunare la sediul CNAS şi, după caz, întâlniri extraordinare,
la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Comisia se va întâlni semestrial cu şefii centrelor
de dializă şi cu responsabilii judeţeni la sediul CNAS, în vederea analize
derulării programului.
4. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi
asigurat de secretarul Comisiei.
ANEXA Nr. 5
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de diabet zaharat
1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate pentru implementarea Programului naţional de diabet zaharat, denumită
în continuare Comisie, are
următoarele atribuţii:
a) elaborează criterii de eligibilitate, de excludere
şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament,
precum şi planul de monitorizare;
b) verifică prin sondaj concordanţa dintre prescripţia
medicală şi diagnosticul pacientului, utilizând protocoale şi scheme
terapeutice elaborate de comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii
Publice şi comisia de specialitate a Colegiului Medicilor
din România;
c) evaluează necesarul şi costurile terapeutice pe
fiecare tip de tratament (insulina, ADO şi mixt) pentru fiecare judeţ;
d) elaborează circuitul documentelor care să asigure
funcţionarea adecvată a Comisiei;
e) face propuneri pentru procedurile de raportare
lunară în vederea monitorizării cantitativ-valorice a medicamentelor prescrise;
f) analizează impactul asupra bugetului alocat
programului în urma introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii
terapeutice noi;
g) evaluează şi fundamentează solicitarea de finanţare
a programului în vederea elaborării proiectului de ordin.
2. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia
va avea întâlniri lunare la sediul CNAS şi, după caz, întâlniri extraordinare,
la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate.
3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi
asigurat de secretarul Comisiei.
ANEXA Nr. 6
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea subprogramului de tratament al bolnavilor cu
scleroză multiplă din cadrul Programului naţional de boli neurologice
1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate pentru implementarea subprogramului de tratament al bolnavilor cu
scleroză multiplă, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuţii:
a) stabileşte schemele terapeutice pentru prevenţia
secundară a pacienţilor cu scleroză multiplă;
b) elaborează criteriile de eligibilitate
pentru terapia imunomodulatoare;
c) stabileşte criteriile de excludere din program a
bolnavilor cu scleroză multiplă;
d) stabileşte criterii de schimbare a tratamentului cu
un alt imunomodulator;
e) stabileşte arondarea judeţelor la unităţile sanitare
prin care se derulează subprogramul, specializate în terapia imunomodulatoare a
sclerozei multiple;
f) analizează lunar, trimestrial şi anual indicatorii
realizaţi, raportaţi la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate {CNAS);
g) analizează stocurile raportate la nivelul CNAS;
h) solicită coordonatorilor teritoriali situaţia
bolnavilor cu scleroză multiplă;
i) realizează baza de date (Registrul bolnavilor cu
scleroză multiplă în format electronic) utilizând softul pus la dispoziţie de
CNAS;
j) analizează situaţia bolnavilor cu scleroză multiplă
introduşi în baza de date a Comisiei de coordonatorii teritoriali (bolnavi în
tratament, bolnavi în aşteptare pentru tratament, bolnavi aflaţi în studiu);
k) stabileşte metodologia de derulare a subprogramului
„Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: scleroză multiplă";
l) evaluează şi fundamentează
în raport cu numărul de bolnavi propunerea de fonduri pentru anul următor;
m) analizează dosarele bolnavilor cu scleroză multiplă
transmise de coordonatorii teritoriali în vederea aprobării tratamentului;
n) aprobă în condiţii de eficienţă economică (buget
aprobat) referatele de justificare pentru iniţierea tratamentului cu
medicamentele care se eliberează cu aprobarea comisiilor de la nivelul CNAS,
cuprinse la subprogramul de tratament al sclerozei multiple, transmise de
coordonatorii teritoriali ai subprogramului împreună cu documentele necesare
justificării propunerii de tratament. Dosarele bolnavilor cu scleroză multiplă
transmise Comisiei pentru iniţierea tratamentului trebuie să cuprindă:
referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul coordonator teritorial,
copii de pe analizele medicale care susţin diagnosticul, respectiv examen RMN
recent (craniu+/-coloană), potenţiale evocate, analiza LCR, copii de pe
analizele biologice recente (hemoleucogramă, probe hepatice, hormoni
tiroidieni), precum şi consimţământul informat semnat (specimen de semnătură)
şi datat al bolnavului. Referatul de justificare va fi conform modelului din
anexa nr. 3C la Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 574/269/2008 pentru aprobarea Normelor
tehnice de realizare a programelor de sănătate în anul 2008, cu modificările şi
completările ulterioare, şi se va completa cu următoarele informaţii: date de
identitate ale bolnavului (adresă, telefon), informaţii privind evoluţia bolii
(debut, număr pusee), boli asociate, rezultatul examenului neurologic recent şi
scorul EDSS. Dosarele complete vor fi transmise la CNAS în timp util, iar
referatele de justificare vor avea număr de înregistrare cu antetul casei de
asigurări de sănătate respective, astfel încât toţi pacienţii să fie luaţi în evidenţă atât la casele de asigurări
judeţene, cât şi la CNAS. Bolnavii cu scleroză multiplă ale căror dosare sunt
transmise Comisiei pentru iniţierea tratamentului sunt bolnavii aflaţi în baza
de date a Comisiei pe liste de aşteptare. Pentru dosarele incomplete întreaga
responsabilitate pentru disfuncţionalităţi în asigurarea tratamentului revine
în exclusivitate medicului curant şi medicului coordonator în evidenţa cărora
se află bolnavii cu scleroză multiplă. Orice modificare în conduita terapeutică
a bolnavilor beneficiari de program, respectiv întrerupere sau schimbare de
tratament, va fi comunicată în scris Comisiei în maximum 10 zile de la
modificarea acesteia de către coordonatorul teritorial;
o) poate solicita completarea dosarului unui bolnav cu
documente justificative privind evoluţia bolii şi terapia administrată, boli
asociate, examen psihiatric;
p) elaborează formularul-tip al deciziilor de aprobare
pentru tratament;
q) transmite, prin fax, deciziile de aprobare pentru
tratament caselor de asigurări de sănătate, respectiv medicului coordonator de
subprogram, în termen de două zile lucrătoare de la aprobare.
2. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia
va avea întâlniri lunare şi, după caz, întâlniri extraordinare, la convocarea
preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Circuitul informaţiei şi al
documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.
4. Comisia se va întâlni trimestrial cu coordonatorii
teritoriali la sediul CNAS, în vederea analizei derulării subprogramului.
ANEXA Nr. 7
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de hemofilie, talasemie
si alte boli rare
I.1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de hemofilie, talasemie
şi alte boli rare - Subcomisia de experţi pentru tratamentul specific
talasemiei şi hemofiliei, denumită în continuare Comisie,
are următoarele atribuţii:
a) elaborează criteriile de eligibilitate, de excludere
şi de prioritizare a pacienţilor cu hemofilie şi talasemie beneficiari de
tratament în cadrul programului, criteriile de schimbare a tratamentului,
precum şi planul de monitorizare;
b) analizează trimestrial şi anual indicatorii
realizaţi, raportaţi la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS);
c) analizează stocurile medicamentelor specifice
tratamentului hemofiliei şi talasemiei, raportate la nivelul CNAS;
d) evaluează şi fundamentează solicitarea de finanţare
a programului (componenta corespunzătoare tratamentului bolnavilor cu hemofilie
şi talasemie) în vederea elaborării proiectului de ordin pentru anul următor;
e) aprobă în condiţii de eficienţă economică (buget
aprobat) referatele de justificare pentru iniţierea şi continuarea
tratamentului cu medicamentele care se eliberează cu aprobarea comisiilor de la
nivelul CNAS, cuprinse în Programul naţional de hemofilie, talasemie şi alte
boli rare, transmise de coordonatorii teritoriali ai programului împreună cu
documentele necesare justificării propunerii de tratament. Dosarele bolnavilor
cu talasemie transmise Comisiei pentru iniţierea şi continuarea tratamentului
trebuie să cuprindă: referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul
coordonator teritorial, datele de identitate ale bolnavului (inclusiv adresă şi
telefon), informaţii privind evoluţia bolii, investigaţiile care susţin
diagnosticul, respectiv analize biologice recente. Dosarele complete vor fi
transmise la CNAS, în timp util, iar referatele de justificare vor avea număr
de înregistrare cu antetul casei de asigurări de sănătate respective, astfel
încât toţi pacienţii să fie luaţi în evidenţă atât în teritoriu, cât şi la
CNAS. Pentru dosarele incomplete întreaga responsabilitate pentru
disfuncţionalităţi în asigurarea tratamentului revine în exclusivitate medicului
curant şi medicului coordonator în evidenţa cărora se află bolnavii cu
talasemie. Comisia nu emite aprobări de terapie retroactive;
f) Comisia poate solicita coordonatorilor teritoriali ai
programului completarea dosarului unui bolnav cu documente justificative privind evoluţia bolii şi terapia administrată, boli
asociate etc;
g) transmite, prin fax, referatele aprobate caselor de
asigurări de sănătate, respectiv medicului coordonator de program, în termen de
două zile lucrătoare de la aprobare.
2. In vederea îndeplinirii
atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, după caz, întâlniri
extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi
asigurat de secretarul Comisiei.
I1.1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de hemofilie, talasemie
şi alte boli rare - Subcomisia de experţi pentru tratamentul bolnavilor cu
mucoviscidoza (fibroză chistică) denumită în continuare Comisie are următoarele atribuţii:
a) stabileşte schemele terapeutice pentru bolnavii cu
mucoviscidoza beneficiari de program conform normelor europene cuprinse în
Ghidul de management în mucoviscidoza (fibroză chistică);
b) elaborează criteriile de eligibilitate, de excludere
şi de prioritizare a pacienţilor cu mucoviscidoza, beneficiari de tratament în
cadrul programului, criteriile de schimbare a tratamentului, precum şi planul
de monitorizare;
c) propune repartiţia numărului de bolnavi cu
mucoviscidoza pe centrele regionale de mucoviscidoza şi judeţele arondate
acestora, prin care se derulează programul;
d) analizează semestrial şi anual indicatorii
realizaţi, raportaţi la nivel CNAS;
e) stabileşte metodologia de derulare a programului pentru bolnavii cu mucoviscidoza;
f) evaluează şi fundamentează solicitarea de finanţare
a programului (componenta corespunzătoare tratamentului bolnavilor cu
mucoviscidoza) în vederea elaborării proiectului de ordin pentru anul următor.
2. In vederea îndeplinirii
atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, după caz, întâlniri
extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi
asigurat de secretarul Comisiei.