ORDIN Nr. 762
din 4 septembrie 2007
privind instituirea
procedurii de administrare speciala la Societatea Nationala „Imbunatatiri
Funciare" - S.A. Bucuresti
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 612 din 5 septembrie 2007
In temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării,
cu modificările şi completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile art. 180 şi următoarele
din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi
completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru
accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărarea
Guvernului nr. 577/2002,
avand în vedere dispoziţiile
Hotărarii Guvernului nr.
385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale,
în baza Referatului de aprobare nr. 3.990 din 31 iulie
2007 al Agenţiei Domeniilor Statului,
pentru stabilirea modului de administrare şi
gestionare, precum şi a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Naţională „Imbunătăţiri Funciare"
- S.A. Bucureşti,
ministrul agriculturii şi
dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la Societatea
Naţională „Imbunătăţiri Funciare" - S.A. Bucureşti, denumită în continuare
S.N.I.F., cu sediul în
municipiul Bucureşti, Şos. Olteniţei nr. 35-37, sectorul 4, înmatriculată la
oficiul registrului comerţului sub nr. J 40/5020/2000, cod unic de înregistrare
6506326, începand cu data
publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale, în
perioada privatizării, administratorul special are atribuţiile stabilite prin
contractul de mandat acordat de preşedintele Agenţiei Domeniilor Statului.
(2) Conţinutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde, în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atribuţii:
a) va lua unele măsuri de administrare şi gestionare a
S.N.I.F, cu accent pe păstrarea integrităţii patrimoniului actual, respectiv:
- situaţia economico-financiară şi gradul global de
îndeplinire a principalilor indicatori, obiective şi criterii de performanţă,
angajaţi de directorul general în cadrul contractului de performanţă încheiat
în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 79/2001 privind întărirea
disciplinei economico-financiare şi alte dispoziţii cu caracter financiar,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 59/2002, cu modificările şi completările
ulterioare;
- situaţia detaliată a mijloacelor fixe, de tipul:
clădiri, terenuri etc, inclusiv eventualele sarcini care grevează asupra
acestora;
- situaţia datoriilor totale ale S.N.I.F., precum şi a
arieratelor înregistrate pană
la 31 decembrie 2006, ordonate pe creditori, pe debitorul principal, majorări
şi penalităţi;
- situaţia creanţelor totale ale S.N.I.F., precum şi a
creanţelor restante, ordonate pe debitori;
- situaţia litigiilor comerciale, patrimoniale şi de
altă natură, precum şi stadiul fiecărui proces;
- lista eventualelor revendicări de active
înregistrate la S.N.I.F. şi măsurile ce au fost întreprinse pană la instituirea administrării speciale;
- orice alte situaţii, documentaţii sau informaţii
necesare formării unei opinii complete asupra operatorului economic şi a
situaţiei sale economico-financiare şi juridice;
b) va solicita furnizorilor de servicii -
electricitate, gaze naturale, apă sau alte servicii fără de care S.N.I.F. nu
poate funcţiona - întocmirea graficelor de reeşalonare a obligaţiilor restante
după data instituirii procedurii de administrare specială;
c) va urmări permanent încadrarea în graficele
întocmite pentru reeşalonarea plăţilor la furnizorii de utilităţi, concomitent
cu achitarea obligaţiilor curente;
d) va solicita tuturor creditorilor bugetari ridicarea
tuturor sarcinilor care grevează asupra activelor S.N.I.F ce urmează a fi vandute, externalizate sau transferate, în
scopul creşterii atractivităţii S.N.I.F la privatizare;
e) va solicita tuturor creditorilor bugetari, printr-o
notificare, suspendarea, pană la transferul dreptului
de proprietate asupra acţiunilor, a tuturor măsurilor de executare silită
începute împotriva S.N.I.F şi neînceperea unor noi astfel de măsuri. Aceleaşi
dispoziţii sunt aplicabile şi instituţiei publice implicate, dacă are calitatea
de creditor;
f) va întocmi lista creditorilor S.N.I.F care au
instituit sarcini asupra activelor, astfel încat după
vanzarea acestora să poată
dispune distribuirea sumelor încasate, proporţional, creditorilor bugetari
implicaţi pană la limita
rămasă neacoperită prin scutirea principală în baza grilei de facilităţi;
g) va identifica eventualele creanţe ale Autorităţii
pentru Valorificarea Activelor Statului asupra S.N.I.F. şi va propune Agenţiei
Domeniilor Statului, după caz, conversia acestor creanţe în acţiuni, în termen
de 30 de zile de la data instituirii procedurii de administrare specială;
h) va solicita organelor teritoriale ale Ministerului
Finanţelor Publice, pentru bugetul de stat, şi ale celorlalte ministere şi
instituţii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum şi ale autorităţilor administraţiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligaţii bugetare necesare
acordării facilităţilor prevăzute de Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri
pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare;
i) va examina activitatea S.N.I.F. în raport cu
situaţia de fapt şi va întocmi un raport amănunţit asupra situaţiei
economico-financiare şi juridice;
j) va supraveghea operaţiunile de gestionare a
patrimoniului S.N.I.F;
k) va examina volumul de arierate şi de creanţe şi va
stabili ordinea de plăţi, ţinand seama de respectarea
disciplinei economico-financiare, prin luarea unor
măsuri pentru întărirea acesteia;
l) va introduce acţiuni pentru
anularea actelor frauduloase încheiate de conducerea S.N.I.F. în dauna
acţionarilor sau a S.N.I.F., dacă este cazul;
m) va introduce acţiuni în anulare cu privire la
transferuri cu caracter patrimonial, unele acţiuni comerciale încheiate de
conducerea S.N.I.F sau de constituirea unor garanţii, susceptibile a prejudicia
drepturile acţionarilor şi ale S.N.I.F., dacă este cazul;
n) va sesiza Agenţia Domeniilor Statului în legătură cu
orice problemă care ar cere soluţionarea de către aceasta;
o) va îndeplini orice alte atribuţii stabilite prin
mandat acordat de Agenţia Domeniilor Statului.
Art. 3. - La data instituirii procedurii de
administrare specială se instituie şi procedura de supraveghere financiară a
S.N.I.F prin:
- urmărirea îndeplinirii de către S.N.I.F. a
obligaţiei de a efectua toate plăţile către creditorii bugetari, furnizorii de
utilităţi, creditorii comerciali, după graficul întocmit de S.N.I.F. şi
administratorul special, în scopul reducerii gradului de îndatorare;
- urmărirea suspendării acţiunilor judiciare sau
extrajudiciare pornite împotriva S.N.I.F pe perioada cuprinsă între data
instituirii supravegherii financiare şi data încheierii contractului de vanzare-cumpărare a pachetului
de acţiuni, dar nu mai mult de 12 luni de la data instituirii supravegherii
financiare.
Art. 4. - Procedura de administrare specială în
perioada privatizării încetează la data transferului de proprietate asupra acţiunilor, dar nu mai tarziu de un an de la
data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 5. -Agenţia Domeniilor Statului va duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Decebal Traian Remes