ORDIN Nr. 763
din 4 septembrie 2007
privind modificarea anexelor
A si I la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr.
850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a
sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al
imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului,
precum si conditiile de eligibilitate
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 658 din 26 septembrie 2007
Avand în vedere prevederile lit. b) pct.1 din anexa nr.1 şi lit. b) pct.1 şi 2 din anexa nr. 2 la Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr.123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului
financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al
îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
aprobată cu modificări prin Legea nr.125/2007,
în temeiul Hotărarii Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
în baza Referatului de aprobare nr. 287.619 din 7
august 2007 al Direcţiei generale implementare politici agricole,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. - Anexele A şi I la
Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006
pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului
financiar pentru activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al
îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.054 şi
1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică şi se
înlocuiesc cu anexele nr. I şi
II care fac parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Decebal Traian Remeş
ANEXA Nr. I (anexa A la Ordinul nr.850/2006)
NORME METODOLOGICE
privind modul de acordare a sprijinului financiar şi
condiţiile de eligibilitate pentru susţinerea unor cheltuieli de depozitare a produselor agricole, astfel cum
este prevăzut la lit. b) pct. 1 din anexa nr. 1, precum şi pentru susţinerea
producţiei marfă la culturile de sfeclă de zahăr, orez, in şi canepă pentru fibră, şi/sau ulei şi/sau alte utilizări
industriale, soia convenţională, hamei, culturi energetice (biocarburanţi şi
biomasă), astfel cum este prevăzut la lit. b) pct. 2 din anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului financiar
producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor
funciare şi al organizării si sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări prin Legea
nr.125/2007
Art. 1. - Beneficiarii formelor de sprijin financiar
sunt producătorii agricoli, persoane fizice şi/sau
persoane juridice, care sunt înregistraţi în Registrul agricol/Registrul
fermelor/alte evidenţe funciare şi exploatează terenuri arabile, individual sau
în forme de asociere conform legislaţiei în vigoare, în scopul obţinerii
producţiei agricole destinate comercializării.
Art. 2. - Implementarea formelor de sprijin financiar,
verificarea modului de îndeplinire a condiţiilor legale pentru acordarea
acestora şi decontarea sumelor aferente către beneficiari se asigură prin
direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti.
Art. 3. - Se acordă sprijin financiar producătorilor
agricoli din sectorul vegetal care depozitează în spaţii de depozitare
autorizate produse agricole în vederea comercializării.
Art. 4. - In sensul prezentelor norme metodologice,
următorii termeni de definesc astfel:
a) spaţii de depozitare
autorizate - spaţiile de depozitare pentru produse
agricole, autorizate în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului
agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 222/2006 pentru aprobarea
Regulamentului privind autorizarea spaţiilor de depozitare pentru produse
agricole, cu excepţia spaţiilor de depozitare pentru cartof, legume-fructe,
struguri de masă, flori;
b) produse agricole - cereale, oleaginoase,
leguminoase boabe, cartof, legume - fructele,
strugurii de masă şi florile.
Art. 5. - Beneficiarii sprijinului financiar pentru
cheltuielile cu plata serviciilor de depozitare sunt producătorii agricoli
prevăzuţi la art. 1, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) depozitează în spaţii de depozitare producţia
agricolă obţinută, în vederea comercializării;
b) nu deţin în proprietate sau în administrare spaţii
de depozitare pentru cereale, oleaginoase sau
leguminoase boabe.
Art. 6. - (1) Perioada maximă de depozitare, pentru
care se aplică prevederile prezentelor norme metodologice, este 1 iulie-31
martie ale fiecărui an de piaţă, pentru cereale, oleaginoase, leguminoase
boabe, respectiv 1 septembrie- 30 aprilie pentru legume-fructe, struguri de
masă, cartof, flori.
(2) Sprijinul financiar reprezintă o cotă procentuală
din valoarea cheltuielilor efectuate cu serviciile de depozitare, pentru
cantităţile de produse agricole depozitate în perioada prevăzută la alin. (1).
Art. 7. - (1) Sprijinul financiar se acordă
beneficiarilor pe bază de cerere-tip, al cărei model este prevăzut în anexa nr.
1, care se depune la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Cererile se înregistrează de persoane responsabile
cu verificarea documentelor, numite prin decizie de către directorii executivi
ai direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, în Registrul special de evidenţă a beneficiarilor de
sprijin financiar, însoţite de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate,
pentru persoanele fizice, ori copie de pe certificatul de înmatriculare şi/sau
certificatul de înregistrare, pentru persoanele juridice, după caz;
b) copie de pe actele care dovedesc dreptul de
folosinţă şi/sau proprietatea asupra suprafeţei de teren cultivate;
c) în situaţia suprafeţelor arendate, tabelul
contractelor de arendă încheiate, avizate de secretarul consiliului local şi de
primar, care va cuprinde numărul şi data contractului, numele şi prenumele
arendatorului şi suprafaţa de teren arendată;
d) adeverinţă eliberată de primăria localităţii pe a
cărei rază teritorială este situat terenul, conform înscrisurilor din Registrul agricol;
e) declaraţie pe propria răspundere a beneficiarului că
acesta nu deţine în proprietate sau în administrare spaţii de depozitare pentru
cereale, oleaginoase şi leguminoase boabe;
f) copie de pe contractul de prestări de servicii
încheiat între beneficiar şi operatorul economic care deţine în proprietate sau
în administrare spaţii de depozitare pentru produse agricole, însoţită de copia
autorizaţiei de depozit;
g) copii ale facturilor fiscale privind serviciile de
depozitare prestate, precum şi ale actelor care
dovedesc încasările contravalorii acestor servicii.
(3) Pentru cartof, legume-fructe şi struguri de masă,
cererile de acordare a sprijinului financiar se depun în termen de 10 zile de
la ieşirea din depozit a cantităţilor depozitate, însoţite de următoarele
documente:
a) copie a contractului de depozit încheiat între
producătorul agricol şi depozitar;
b) declaraţie de depozitare;
c) documente de depozit, privind intrările şi ieşirile
din depozit.
(4) Persoanele responsabile cu
verificarea documentelor, numite prin decizie de către directorii executivi ai
direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, verifică cererile şi documentele justificative anexate
şi vor comunica în scris solicitantului decizia luată, în termen de 5 zile
lucrătoare de la data înregistrării cererii.
(5) Cererile soluţionate favorabil se finanţează în
ordinea cronologică a înregistrării, în conformitate cu principiul „primul
venit-primul servit" şi în limita sumelor aprobate cu această destinaţie
în bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
Art. 8. - Reprezentanţii direcţiilor pentru agricultură
şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmesc
Lista producătorilor agricoli cărora li s-a aprobat acordarea sprijinului
financiar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 9. -In baza Listei producătorilor agricoli cărora
li s-a aprobat acordarea sprijinului financiar, direcţiile pentru agricultură
şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmesc
Situaţia centralizatoare a sumelor necesare pentru acordarea sprijinului
financiar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, pe care o depun la
Direcţia buget-finanţe din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale, în primele 10 zile ale lunii următoare celei la care se face referire.
Art. 10. - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale, în baza Situaţiei centralizatoare a sumelor necesare pentru acordarea
sprijinului financiar, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 4,
solicită Ministerului Economiei şi Finanţelor deschiderea creditelor bugetare.
Art. 11. - Se acordă sprijin financiar prin subvenţie
pe produs pentru producţia marfă la culturile de sfeclă de zahăr, orez, in şi canepă pentru fibră şi/sau ulei şi/sau alte
utilizări industriale, soia convenţională, hamei, culturi energetice
(biocarburanţi şi biomasă).
Art. 12. - (1) Produsele agricole şi perioadele de
valorificare a acestora, care beneficiază de sprijin financiar prin subvenţie
pe produs, sunt prevăzute în anexa nr. 5.
(2) Produsele agricole prevăzute la alin (1),
valorificate sub formă de sămanţă
pentru semănat, nu beneficiază de prevederile prezentelor norme metodologice.
(3) Produsele agricole vegetale
care fac obiectul plăţii în natură al contractelor de arendare, concesionare
sau al contractelor de livrare a îngrăşămintelor, pesticidelor şi altor
inputuri, inclusiv al contractelor de leasing pentru utilaje agricole, nu
constituie marfă pentru care se acordă sprijin financiar potrivit prezentului
ordin.
(4) Produsele agricole prevăzute la alin. (1), care
se utilizează ca materie primă pentru realizarea de produse alimentare şi/sau
industriale în cadrul unităţilor proprii de producţie ale producătorilor
agricoli, sunt considerate produse agricole destinate comercializării şi
beneficiază de prevederile prezentelor norme metodologice.
(5) De la prevederile alin. (3) face excepţie sfecla
de zahăr livrată la fabricile de zahăr procesatoare.
Art. 13. - (1) Pentru a
beneficia de sprijin financiar prin subvenţie pe produs, producătorii agricoli
trebuie să formuleze o cerere-tip adresată direcţiilor pentru agricultură şi
dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit
modelului prevăzut în anexa nr. 6.
(2) Cererile se înregistrează de persoane responsabile
cu verificarea documentelor, numite prin decizie de către directorii executivi
ai direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, în Registrul special de evidenţă a beneficiarilor de
sprijin financiar prin subvenţie pe produs, însoţite de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate,
pentru persoanele fizice, ori copie de pe certificatul de înmatriculare şi/sau certificatul de înregistrare, pentru persoanele juridice,
după caz;
b) copie de pe actele care dovedesc dreptul de
folosinţă şi/sau proprietatea asupra suprafeţei de teren cultivate;
c) schiţele de amplasare a culturilor;
d) în situaţia suprafeţelor arendate, tabelul
contractelor de arendă încheiate, avizate de secretarul consiliului local şi de
primar, care va cuprinde numărul şi data contractului, numele şi prenumele
arendatorului şi suprafaţa de teren arendată;
e) adeverinţă eliberată de primăria localităţii pe a
cărei rază teritorială este situat terenul, conform înscrisurilor din Registrul
agricol, din care să rezulte cultura şi suprafaţa ;
f) declaraţie pe propria răspundere privind producţia
totală obţinută, din care producţia marfă;
g) copii de pe actele care
dovedesc încasarea contravalorii mărfii livrate, iar la sfecla de zahăr, pe
baza documentelor de recepţie a cantităţii de sfeclă de zahăr neto livrată la
fabricile de zahăr.
Art. 14. - (1) In baza cererii-tip adresate direcţiei
pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti pe a cărei rază se află suprafeţele exploatate, se întocmesc dosare
producătorilor agricoli, care cuprind documentele prevăzute la art. 13 din
prezentul ordin.
(2) Obligaţia întocmirii dosarului prevăzut la alin.
(1) revine reprezentantului direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, numit prin decizie de directorul
executiv.
(3) Dosarele întocmite se păstrează în original la
sediul acesteia şi se introduc într-un program informativ, care se actualizează, în funcţie de situaţiile
deosebite apărute în teritoriu, ori de cate ori este
necesar.
(4) Răspunderea pentru realitatea şi exactitatea
datelor cuprinse în dosarele producătorilor agricoli revine reprezentanţilor
direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului
Bucureşti.
(5) Termenul limită pentru depunerea cererilor în
vederea acordării sprijinului financiar prin subvenţie pe produs este pană la expirarea perioadei de valorificare
a produselor agricole vegetale pentru care se acordă sprijin financiar prin
subvenţie pe produs prevăzute în anexa nr. 5.
(6) Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene sau a municipiului Bucureşti, după verificarea documentaţiei şi
aprobarea cererilor formulate de producătorii agricoli, întocmesc situaţia
centralizatoare privind cererile pentru încasarea de la bugetul de stat a
fondurilor alocate ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs, potrivit
modelului prevăzut în anexa nr. 7.
(7) In baza situaţiei centralizatoare prevăzute la
alin.(6), direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a
municipiului Bucureşti întocmesc şi depun la Ministerul Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale centralizatorul cuprinzand sumele cuvenite ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs,
potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8.
(8) Acordarea sumelor se face în ordinea depunerii
cererilor, pană la utilizarea în întregime a fondului
alocat pentru producţia marfă, pe culturi şi pe judeţe, respectiv pe municipiul
Bucureşti.
Art. 15. - In baza centralizatorului al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 8, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor Situaţia centralizatoare privind
sumele necesare ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs, potrivit
modelului prevăzut în anexa nr. 9, în vederea deschiderii creditelor bugetare.
Art. 16. - După aprobarea de către Ministerul Economiei
şi Finanţelor a deschiderii creditelor bugetare, Ministerul Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale alimentează cu sumele necesare conturile direcţiilor pentru
agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
care virează sumele aprobate în conturile în lei ale
beneficiarilor formelor de sprijin financiar.
Art. 17. - Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 (la anexa nr. I)
(model)
CERERE
pentru acordarea de sprijin financiar pentru
decontarea cheltuielilor cu serviciile de depozitare
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală
a Judeţului...................../Municipiului Bucureşti
Nr. de
înregistrare..................din....................
Avizat
Reprezentant DADR
Nume şi prenume....................
Semnătura...............................
1.
Domnul/Doamna................................................................................................,
domiciliat/domiciliată în
localitatea..............................................., str...............................nr........Judeţul.......................,
B.I./C.I. seria...............nr....................., eliberat/eliberată la data de........................de.........................,
CNP..................................., cont
nr.................................., deschis
la...............................................
2. S.C./S.A................................, cu sediul
în localitatea.................................,
str................................. nr.........................,
telefon/fax......................, cod fiscal
..................................................., CUI
..........................................., cont
nr................................., deschis
la....................................., reprezentată prin
domnul/doamna..........................................................................................., în calitate de................................................................................................
3. In baza Contractului de prestări de servicii de depozitare
nr................................din............................., încheiat cu
S.C...................................., am depozitat la depozitul
..................................produse agricole după
cum urmează:
Nr. crt.
|
Produse agricole depozitate
|
Cantitatea (tone)
|
Perioada de depozitare
|
Cheltuieli pentru servicii de
depozitare
|
Factura (nr./data)
|
Suma
(lei)
|
1.
|
Grau
|
|
|
|
|
2.
|
Orz
|
|
|
|
|
3.
|
Orz pentru bere
|
|
|
|
|
4.
|
Porumb
|
|
|
|
|
5.
|
Orez
|
|
|
|
|
6.
|
Floarea-soarelui
|
|
|
|
|
7.
|
Soia
|
|
|
|
|
8.
|
Rapiţa
|
|
|
|
|
9.
|
Mazăre boabe
|
|
|
|
|
10.
|
Fasole boabe
|
|
|
|
|
11.
|
Cartof
|
|
|
|
|
12.
|
Legume-fructe
|
|
|
|
|
13.
|
Struguri de masă
|
|
|
|
|
14.
|
Flori
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
X
|
|
X
|
|
In baza actelor doveditoare anexate la prezenta cerere,
vă rog să aprobaţi acordarea sprijinului financiar aferent pentru decontarea
cheltuielilor efectuate cu serviciile de depozitare. Declar pe propria
răspundere că datele prezentate sunt reale şi legale.
Data...................................
Semnătura..........................
Ştampila.............................
ANEXA Nr. 2 (la anexa nr. I)
(model)
Direcţia pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală
a Judeţului...................../Municipiului Bucureşti
Nr............................din...................................
LISTA
producătorilor agricoli cărora li s-a aprobat
acordarea sprijinului financiar pentru decontarea cheltuielilor cu serviciile de depozitare
Nr. crt.
|
Producător agricol
|
Cont
|
Produse
agricole
depozitate
(tone)
|
Cheltuieli
pentru servicii
de depozitare
(lei)
|
Sprijin financiar
|
nr.
|
unitatea
|
%
|
(lei)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
(6)
|
(7)
|
(8=6x7)
|
|
....................
|
|
|
|
|
|
|
|
...................
|
|
|
|
|
|
|
|
..................
|
|
|
|
|
|
|
|
Total general:
|
|
|
X
|
X
|
|
X
|
Director executiv,
...................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 3 (la anexa nr. I)
(model)
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală
a Judeţului...................../Municipiului
Bucureşti
Nr.....................................din..........................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a sumelor necesare acordării sprijinului financiar
pentru decontarea cheltuielilor cu serviciile de
depozitare
Nr. crt.
|
Producător agricol
|
Cerere (număr/data)
|
Cheltuieli pentru serviciile de
depozitare
(lei)
|
Sprijin financiar (lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
|
.......................
|
|
|
|
|
......................
|
|
|
|
|
......................
|
|
|
|
|
Total general:
|
|
X
|
X
|
Director executiv,
....................................
(semnătura şi ştampila)
Director economic,
...................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 4 (la anexa nr. I)
(model)
MINISTERULAGRICULTURII Şl DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobă
Ordonator principal de credite,
.................................................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a sumelor necesare acordării sprijinului financiar
pentru decontarea cheltuielilor cu serviciile de
depozitare
Nr. crt.
|
Judeţul
|
Suma necesară (lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total general:
|
X
|
Directorul Direcţiei buget-finanţe,
.....................................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 5 (la anexa nr. I)
(model)
LISTA
cuprinzand produsele
agricole vegetale pentru care se acordă sprijin financiar prin subvenţie pe produs
Nr. crt.
|
Cultura/Produsul
|
Perioada de valorificare
|
1.
|
Sfecla de zahăr
|
1 septembrie a.c. - 31 ianuarie anul următor
|
2.
|
Orez
|
1 octombrie a.c. - 1 mai anul următor
|
3.
|
In + canepă pentru fibră şi/sau alte
utilizări industriale (tulpini)
|
1 august a.c. - 31 decembrie a.c.
|
4.
|
In + canepă pentru ulei (sămanţă)
|
1 august a.c. - 31 ianuarie anul următor
|
5.
|
Soia convenţională
|
1 septembrie a.c. - 31 decembrie a.c.
|
6.
|
Hamei ( conuri)
|
1 septembrie a.c. - 31 decembrie a.c.
|
7.
|
Culturi energetice (biocarburanţi şi
biomasă)
|
1 august a.c. - 31 ianuarie anul următor
|
ANEXA Nr. 6 (la anexa nr. I)
(model)
CERERE
pentru acordarea sprijinului financiar prin subvenţie
pe produs
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a
Judeţului...................................
Nr................din...............
Avizat
Reprezentant DADR judeţul.................
Nume şi prenume.................................
Semnătura...........................................
1. Domnul/Doamna..................................,
domiciliat/domiciliată în localitatea................................., str...................... nr....., judeţul
..............., B.I./C.I. seria......nr.......................,
eliberat/eliberată la .............., data
de................... de .........................
CNP................................,
2.
S.C./S.A......................................................, cu sediul în
localitatea..............................., str.............................
nr. ..., telefon/fax ..............., cod fiscal
........................, CUI ..........................., reprezentată prin domnul/doamna................................, în calitate
de.............................., în baza actelor doveditoare pe care le
anexez, solicit acordarea sprijinului financiar prin
subvenţie pe produs pentru producţia marfă livrată la produsele agricole
prevăzute în anexa nr. 5
Nr. crt.
|
Cultura/Produsul
|
Suprafaţa (ha)
|
Producţie
marfă livrată
(tone)
|
Susţinere pe
unitate de produs
(lei/tonă)
|
Suma
cuvenită
(lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5=3x4)
|
1.
|
Sfecla de zahăr
|
|
|
|
|
2.
|
Orez
|
|
|
|
|
3.
|
In + canepa pentru fibră şi/sau alte
utilizări industriale (tulpini)
|
|
|
|
|
4.
|
In + canepa pentru ulei (sămanţă)
|
|
|
|
|
5.
|
Soia convenţională
|
|
|
|
|
6.
|
Hamei (conuri)
|
|
|
|
|
7.
|
Culturi energetice (biocarburanţi şi
biomasă)
|
|
|
|
|
|
Total general:
|
|
X
|
X
|
|
Solicit decontarea sumelor prin:
Unitatea
|
Cont nr.
|
.....................................................................
|
......................................................................
|
Semnătura
..................................................................
(şi ştampila, în cazul persoanelor juridice)
ANEXA Nr. 7 (la anexa nr. I)
(model)
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală
a Judeţului..................../Municipiului Bucureşti
Cultura...........................................................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
privind cererile pentru încasarea de la bugetul de
stat a fondurilor alocate ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs
Nr. crt.
|
Producătorul agricol
|
Cerere nr........
din...............
|
Producţia marfă livrată
(tone)
|
Susţinerea pe unitatea de produs
(lei/tonă)
|
Suma cuvenită
(lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5=3x4)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total general:
|
X
|
|
X
|
|
Director executiv,
..................................
(semnătura şi ştampila)
Director economic,
.................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 8 (la anexa nr. I)
(model)
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală
a Judeţului..................../Municipiului Bucureşti
CENTRALIZATORUL
cuprinzand sumele
cuvenite ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs
Nr. crt.
|
Produsul
|
Producţia marfă livrată
(tone)
|
Susţinere pe unitate de produs
(lei/tonă)
|
Suma
cuvenită
(lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4=2x3)
|
1.
|
Sfeclă de zahăr
|
|
|
|
2.
|
Orez
|
|
|
|
3.
|
In + canepa pentru fibră şi/sau alte
utilizări industriale (tulpini)
|
|
|
|
4.
|
In + canepă pentru ulei (sămanţă)
|
|
|
|
5.
|
Soia convenţională
|
|
|
|
6.
|
Hamei (conuri)
|
|
|
|
7.
|
Culturi energetice (biocarburanţi şi biomasă)
|
|
|
|
8.
|
Total general
|
X
|
X
|
|
Director executiv,
....................................
(semnătura şi ştampila)
Director economic,
..................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 9 (la anexa nr. I)
(model)
MINISTERULAGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobă.
Ordonator principal de credite,
.................................................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
privind sumele necesare ca sprijin financiar prin
subvenţie pe produs
Nr. crt.
|
Judeţul
|
Suma necesară (lei)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total general:
|
|
Direcţia buget - finanţe,
Director,
....................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. II (anexa I la Ordinul nr.850/2006)
NORME METODOLOGICE
privind modul de acordare a sprijinului financiar şi
condiţiile de eligibilitate pentru procesarea inului şi a canepei pentru fibră, astfel cum este
prevăzut la lit.b) pct.1 din anexa nr.2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea
acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal,
zootehnic, al
îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sitematizării teritoriului,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 125/2007
Art. 1. - Beneficiarii sprijinului financiar sunt
prevăzuţi la art.6 alin.(2) din Ordonanţa de urgenţa a Guvernului nr.123/2006
pentru aprobarea acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din
sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi
sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări prin Legea nr.125/2007.
Art. 2. - (1) Pentru obţinerea sprijinului financiar
pentru procesarea inului şi a canepei destinate producerii de fibre, beneficiarii prevăzuţi la
art.1 depun la sucursalele judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ale
Agenţiei de Plăţi si Intervenţie pentru Agricultură o cerere-tip, al cărei
model este prezentat în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente:
a) copia autorizaţiei de procesare primară a tulpinilor
de in şi/sau canepă pentru
fibră;
b) copia contractelor de vanzare-cumpărare
încheiate cu producătorii agricoli, furnizori ai materiei prime sau lista
acestora, după caz;
c) borderoul de achiziţie a materiei prime contractate
şi dovada plăţii efectuate, după caz;
d) declaraţia pe propria răspundere referitoare la
cantităţile de tulpini de in, canepă şi fibre aflate pe stoc.
(2) Sprijinul financiar se
acordă pentru cantităţile de fibre obţinute în perioada 1 ianuarie-30 noiembrie
2007 din producţiile obţinute înainte de anul 2007, al căror conţinut de
impurităţi este de pană la
25%.
(3) Termenul limită pentru depunerea cererilor pentru
acordarea sprijinului procesatorilor prevăzuţi la art.1 este de pană la 5 decembrie 2007 inclusiv.
Art. 3. - (1) După verificarea documentaţiei depuse şi
stabilirea cantităţilor de fibre ce urmează a beneficia de sprijin financiar,
sucursalele judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ale Agenţiei de Plăţi
si Intervenţie pentru Agricultură aprobă cererile formulate de beneficiari şi
întocmesc Centralizatorul cuprinzand sumele cuvenite ca sprijin financiar procesatorilor primari de
fibre de in şi canepă,
potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, pe care îl transmite aparatului
central al Agenţiei de Plăţi si Intervenţie pentru Agricultură.
(2) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
aprobă Situaţia centralizatoare privind sumele cuvenite ca sprijin financiar
procesatorilor primari de fibre de in şi canepă, prevăzută în anexa nr. 3, şi o transmite Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
(3) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, in
baza Situaţiei centralizatoare privind sumele cuvenite procesatorilor primari
de fibre de in şi canepă, al
cărei model este prevăzut in anexa nr. 4, solicită Ministerului Economiei şi
Finanţelor deschiderea creditelor bugetare.
Art. 4. - După aprobarea cererii pentru deschiderea
creditelor bugetare de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează contul Agenţiei
de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, care virează sumele în conturile
solicitanţilor.
Art. 5. -Anexele nr. 1-4 fac
parte integrantă din prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 (la anexa nr. II)
S.C.......................................................
Nr. de înregistrare...............din..............
Sucursala Agenţiei de Plăţi si Intervenţie pentru Agricultură a
Judeţului..................
Nr. de înregistrare...............din...............
Se aprobă.
Director sucursală APIA
Verificat
Reprezentantul Sucursalei Agenţiei de Plăţi si
Intervenţie pentru Agricultură a Judeţului...............
CERERE
pentru acordarea
sprijinului financiar pentru prelucrarea primară a inului şi a canepei destinate producerii de fibre
S.C........................, cu sediul in
localitatea...............................,
str.................................. nr......., judeţul
......................., înregistrată la registrul comerţului cu Certificatul
de înmatriculare nr................, eliberat la data de..............., reprezentată de
domnul/doamna..........................., cu domiciliul în................., str........................., nr......,
bl......, sc......, et......, ap......, sectorul/judeţul...............,
posesor/posesoare al/a
buletinului/cărţii de identitate.....seria......nr......................,
eliberat/eliberată de..............., în calitate
de............................., în baza actelor
doveditoare anexate la prezenta cerere, solicit acordarea sprijinului financiar
pentru cantitatea de...............tone fibră.
Specificaţie
|
Cantitatea de fibre (tone)
|
Sprijinul acordat (lei/tonă)
|
Total sprijin (lei)
|
|
Fibre lungi
|
Fibre scurte
|
Fibre lungi
|
Fibre scurte
|
|
In pentru fibră
|
|
|
|
|
|
Canepă pentru fibră
|
|
|
|
|
|
Total general:
|
|
|
|
|
|
Suma solicitată se va vira în contul
nr................deschis la...............
Semnătura şi ştampila
ANEXA Nr.2 (la anexa nr. II)
Sucursala Agenţiei de Plăţi si Intervenţie
pentru Agricultură a Judeţului................................
CENTRALIZATORUL
cuprinzand sumele
cuvenite ca sprijin financiar procesatorilor primari de fibre de in şi canepă
Societatea comercială
|
Cod unic de identificare
|
Nr.cont deschis la...............
|
Cerere nr.............
din...............
|
Total sprijin
- lei -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total general:
|
|
|
|
|
Director sucursală,
..................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 3 (la anexa nr. II)
Agenţia de Plăţi si Intervenţie pentru Agricultură
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
privind sumele cuvenite ca sprijin financiar
procesatorilor primari de fibre de in şi canepă
Judeţul
|
Total sprijin
- lei -
|
|
|
|
|
Total general:
|
|
Director general,
...................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 4 (la anexa nr. II)
MINISTERULAGRICULTURII Şl DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobă.
Ordonator principal de credite,
...................................................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
privind sumele cuvenite procesatorilor primari de
fibre de in şi canepă
Judeţul
|
Total sprijin
- lei -
|
|
|
|
|
Total general:
|
|
Direcţia buget - finanţe,
Director,
......................................
(semnătura şi ştampila)