Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 771 din 16 iunie 2004

pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente, materiale sanitare si reactivi, necesare activitatii unitatilor sanitare cu paturi din reteaua Ministerului Sanatatii

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 597 din  2 iulie 2004


SmartCity3


    In temeiul Hotararii Guvernului nr. 94/2004 privind abilitarea Ministerului Sanatatii de a organiza si de a efectua licitatii pentru achizitionarea de medicamente, materiale sanitare si reactivi, necesare activitatii unitatilor sanitare cu paturi din reteaua proprie, al Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile ulterioare,
    vazand Referatul de aprobare al Directiei generale buget si achizitii nr. O.B. 7.154,

    ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente, materiale sanitare si reactivi, necesare activitatii unitatilor sanitare cu paturi din reteaua Ministerului Sanatatii, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directiile din cadrul Ministerului Sanatatii, directiile de sanatate publica, unitatile sanitare cu paturi din reteaua Ministerului Sanatatii vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                            Ministrul sanatatii,
                               Ovidiu Brinzan

    ANEXA 1

                              NORME METODOLOGICE
privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente, materiale sanitare si reactivi, necesare activitatii unitatilor sanitare cu paturi din reteaua Ministerului Sanatatii

    1. Dispozitii generale

    1.1. Achizitia medicamentelor, materialelor sanitare si a reactivilor in numele si pentru unitatile sanitare cu paturi se realizeaza in anul 2004 de catre Ministerul Sanatatii in conformitate cu prevederile cuprinse in Hotararea Guvernului nr. 94/2004 privind abilitarea Ministerului Sanatatii de a organiza si de a efectua licitatii pentru achizitionarea de medicamente, materiale sanitare si reactivi, necesare activitatii unitatilor sanitare cu paturi din reteaua proprie.
    1.2. Unitatile sanitare cu paturi incheie contracte de achizitie publica pentru medicamente, materiale sanitare si reactivi cu furnizorii desemnati castigatori la licitatiile nationale pentru produse la preturile adjudecate la licitatiile organizate in conformitate cu prevederile pct. 1.1 si in cadrul prevederilor aprobate.

    2. Incheierea contractelor de furnizare de medicamente, materiale sanitare si reactivi

    2.1. In urma procedurilor legale de achizitii publice, unitatile sanitare cu paturi, in calitate de achizitor, incheie direct cu furnizorii desemnati castigatori contracte de furnizare de medicamente, materiale sanitare si reactivi.
    2.2. Contractele mentionate la pct. 2.1 sunt valabile pana la 31 decembrie 2004 si pot fi prelungite, cu acordul partilor, prin acte aditionale pana la 30 aprilie 2005, cu incadrarea in cantitatile adjudecate la licitatiile organizate in anul 2004.
    2.3. Contractele incheiate intre unitatea sanitara cu paturi, in calitate de achizitor, si furnizori au ca obiect furnizarea medicamentelor, materialelor sanitare si reactivilor, pentru care s-au efectuat licitatii la nivel national. Medicamentele, materialele sanitare si reactivii sunt destinate consumului din unitatile sanitare cu paturi.
    2.4. Cantitatile de medicamente, materiale sanitare si reactivi, necesare pana la sfarsitul anului, sunt cuprinse in propunerea tehnica anexata la contractul de furnizare. Livrarea medicamentelor, materialelor sanitare si reactivilor se efectueaza lunar, la termenele si in conformitate cu clauzele contractuale, pe baza necesarului lunar stabilit de unitatile sanitare cu paturi si cuprins in actele aditionale la contract. Necesarul lunar de medicamente, materiale sanitare si reactivi este transmis furnizorilor, prin comenzi ferme, in ultimele 10 zile ale lunii in curs, pentru luna urmatoare.
    2.5. In calitate de achizitor unitatea sanitara cu paturi va plati furnizorului valoarea cantitatilor comandate si receptionate la preturile adjudecate la licitatie. Pe toata perioada derularii contractelor pretul medicamentelor, materialelor sanitare si reactivilor ramane nemodificat.
    2.6. Contractele de furnizare au ca documente anexate:
    a) propunerea tehnica;
    b) propunerea financiara;
    c) graficul de livrare;
    d) scrisoarea de livrare lunara.

    3. Derularea contractelor de furnizare de medicamente, materiale sanitare si reactivi

    Obligatiile partilor:

    A. Obligatiile furnizorului
    3.1. Furnizorul este obligat sa livreze medicamentele, materialele sanitare si reactivii lunar, in baza actelor aditionale la contractele incheiate.
    Medicamentele, materialele sanitare si reactivii livrati vor respecta: standardele prezentate de furnizor in propunerea tehnica, preturile cuprinse in propunerea financiara, cantitatile cuprinse in comenzile lunare si termenele de livrare cuprinse in graficul de livrare.
    3.2. Furnizorul este obligat sa livreze medicamentele, materialele sanitare si reactivii la sediul/adresa unitatilor sanitare cu paturi si in perioada inscrisa in graficul de livrare.
    Pe langa furnizarea efectiva a produselor, furnizorul are obligatia de a presta si serviciile aferente furnizarii acestora, fara a modifica pretul contractului.
    3.3. La livrarea medicamentelor, materialelor sanitare si reactivilor, furnizorul este obligat sa comunice in scris, printr-o adresa de informare, achizitorului datele de expediere, numarul contractului, descrierea produselor, cantitatea, locul de incarcare si cel de descarcare. Adresa de informare se intocmeste conform modelului prezentat in anexa nr. 1.
    3.4. Furnizorul este obligat sa ambaleze medicamentele, materialele sanitare si reactivii livrati, astfel ca acestea sa reziste la manipulare in timpul transportului, tranzitului si al expunerii la temperaturi extreme, soare, precipitatii etc., in asa fel incat acestea sa ajunga in buna stare la destinatia finala.
    3.5. Furnizorul are responsabilitatea de a asigura produsele furnizate impotriva pierderilor sau deteriorarii neprevazute pe timpul transportului pana in momentul in care acestea sunt receptionate. Dupa incheierea procesului-verbal de receptie, aceasta responsabilitate a furnizorului inceteaza.
    3.6. Furnizorul are obligatia de a suporta contravaloarea transportului medicamentelor, materialelor sanitare si reactivilor livrati pana la destinatia finala.
    3.7. Furnizorul este obligat sa remita urmatoarele documente care insotesc medicamentele, materialele sanitare si reactivii livrati:
    a) factura fiscala;
    b) avizul de expeditie;
    c) certificatul de calitate/certificatul de valabilitate (garantie)/certificatul de analiza;
    d) copia formularului de comanda.
    Furnizorul are obligatia de a nominaliza, la rubrica "Cumparator" din factura fiscala, denumirea unitatii sanitare cu paturi in calitate de achizitor si beneficiar final. Factura fiscala in original este depusa la unitatea sanitara cu paturi achizitoare.
    Pe langa factura fiscala, furnizorul remite unitatii sanitare cu paturi o data cu medicamentele, materialele sanitare si reactivii livrati si documentele prevazute la lit. b), c) si d). Scadenta facturii este de 180 de zile de la data emiterii facturii.
    3.8. Furnizorul are obligatia sa participe direct sau printr-un delegat la receptia cantitativa si calitativa a medicamentelor, materialelor sanitare si reactivilor.
    3.9. Receptia se efectueaza la sediul/adresa unitatii sanitare cu paturi. Fiecare lot cu medicamente, materiale sanitare si reactivi livrati va fi insotit de certificatul de calitate obtinut de furnizor de la producator.
    Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorului, in scris, orice plangere sau reclamatie ce apare in conformitate cu calitatea produselor.
    Furnizorul are obligatia sa inlocuiasca in termen de 48 de ore medicamentele, materialele sanitare si reactivii care nu corespund specificatiilor tehnice, fara costuri suplimentare pentru achizitor.
    3.10. Daca in momentul receptiei medicamentelor termenul de valabilitate ramas este mai mic de 4 luni, achizitorul poate respinge medicamentele a caror perioada de valabilitate ramasa este mai mica de 80% din perioada totala de valabilitate, iar furnizorul este obligat sa inlocuiasca integral medicamentele livrate.
    3.11. Furnizorul are obligatia de a asigura in depozitele sale o cantitate cel putin egala cu cantitatea de medicamente, materiale sanitare, reactivi ce trebuie livrata intr-o perioada de doua luni.

    B. Obligatiile unitatilor sanitare cu paturi in calitate de achizitor
    3.12. Achizitorul este obligat sa plateasca furnizorului valoarea cantitatii comandate la preturile adjudecate la licitatie.
    3.13. Achizitorul este obligat sa transmita furnizorului in ultimele 10 zile ale lunii in curs pentru luna urmatoare comanda pentru medicamente, materiale sanitare si reactivi, conform modelului prezentat in anexa nr. 2. Comanda pentru medicamente, materiale sanitare si reactivi se intocmeste in raport de necesarul estimat pe sectii pentru luna urmatoare, avandu-se in vedere atat cantitatea totala contractata pe fiecare produs, cat si stocurile existente in momentul intocmirii comenzii. Documentul va fi semnat de directorul spitalului, directorul administrativ/contabilul-sef, seful sectiei si farmacistul-sef.
    3.14. Achizitorul este obligat sa primeasca medicamentele, materialele sanitare si reactivii livrati de furnizor insotite de documentele prevazute la pct. 3.7.
    Reprezentantul desemnat de conducerea spitalului va semna pe exemplarul facturii care ramane la furnizor de primirea documentelor de insotire.
    3.15. Achizitorul este obligat sa efectueze pentru fiecare lot de medicamente, materiale sanitare, reactivi livrati de furnizor receptia cantitativa si calitativa.
    Daca in momentul receptiei medicamentelor termenul de valabilitate ramas al acestora este mai mic de 80% din perioada totala de valabilitate, achizitorul poate respinge medicamentele livrate.
    3.16. In urma efectuarii receptiei se incheie procesul-verbal de receptie, document care se intocmeste in doua exemplare, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 3.
    Un exemplar se elibereaza furnizorului, iar pe baza exemplarului ramas la spital se intocmeste Nota de intrare-receptie.
    Nota de intrare-receptie cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele date: felul, cantitatea, pretul unitar, valoarea totala.
    Nota de intrare-receptie se semneaza de catre persoanele din comisia de receptie si se vizeaza pentru exactitate si realitate de catre ordonatorul de credite si contabilul-sef. Documentul va purta stampila unitatii.
    Produsele receptionate sunt obligatoriu inregistrate in contabilitatea unitatii sanitare. Nota contabila este documentul care evidentiaza din punct de vedere valoric intrarea produselor receptionate in gestiunea unitatii sanitare. Nota contabila se semneaza de catre contabilul-sef.
    3.17. Achizitorul are obligatia de a efectua plata medicamentelor in termen de 180 de zile de la data emiterii facturii.
    Documentele originale in baza carora achizitorul efectueaza plata sunt: factura, NIR si nota contabila.
    3.18. Achizitorul vireaza cu ordin de plata contravaloarea facturilor de medicamente, materiale sanitare si reactivi in contul furnizorului, deschis la Trezoreria Statului. Plata se efectueaza din sumele contractate cu casele de asigurari de sanatate in cadrul bugetului de venituri si cheltuieli aprobat.

    4. Dispozitii finale

    4.1. Unitatile sanitare cu paturi sunt obligate sa organizeze si sa conduca evidenta cantitativ-valorica la farmaciile cu circuit inchis.
    4.2. Unitatile sanitare cu paturi sunt obligate sa urmareasca si sa monitorizeze lunar consumul de medicamente, materiale sanitare si reactivi.
    4.3. Unitatile sanitare cu paturi sunt obligate sa transmita lunar directiilor de sanatate publica, pana la data de 20 a lunii curente pentru luna expirata, situatia detaliata a consumurilor.
    Monitorizarea lunara se realizeaza pe baza aplicatiei informatice de raportare operativa a consumului de medicamente, materiale sanitare si reactivi.
    4.4. Directiile de sanatate publica sunt obligate sa transmita trimestrial Ministerului Sanatatii, pana la data de 25 a lunii curente pentru trimestrul expirat, situatia centralizata pe judet a consumurilor.
    4.5. Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

                               ADRESA DE INFORMARE

    Catre: Spitalul ......................
           Adresa ........................
           Judetul .......................

    Stimati domni,

    Va prezentam atasat situatia centralizata privind desfasurarea Contractului de furnizare nr. ....... din ................... . Aceasta situatie este aferenta lunii ................. si cuprinde:
    - situatia livrarilor de (medicamente, materiale sanitare, reactivi, dupa caz);
    - situatia incasarilor aferente livrarilor de (medicamente, materiale sanitare, reactivi, dupa caz).
    In perioada la care fac referire situatiile prezentate au fost constatate urmatoarele elemente:
    1. .......................................................................;
    2. .......................................................................;
    3. .......................................................................;
    4. .......................................................................;
    5. ...................................................................... .
    In cazul in care informatiile nu sunt corect receptionate, va rugam sa contactati pe domnul/doamna ........................................... pentru a le retransmite.
    Va multumim pentru colaborare.

    Data completarii .........................

                                                    Cu stima,
                                                    Furnizor,
                                                    ......................
                                                    (semnatura autorizata)

    ANEXA 2

                                                    Inregistrare
    Spitalul .......................                Nr. .... data ..../..../2004

                                FORMULAR DE COMANDA

    Catre ..............................
              (Numele furnizorului)

    Stimati domni,

    In acord cu Contractul nr. ..... din data de .........................., va solicitam livrarea urmatoarelor produse, in urmatoarele cantitati:
 _________________________________________________________
|Nr. | Produsul | Forma | Denumirea comerciala| Cantitatea|
|crt.|          |       |                     |           |
|____|__________|_______|_____________________|___________|
| 1. |          |       |                     |           |
|____|__________|_______|_____________________|___________|
| 2. |          |       |                     |           |
|____|__________|_______|_____________________|___________|
| 3. |          |       |                     |           |
|____|__________|_______|_____________________|___________|
| 4. |          |       |                     |           |
|____|__________|_______|_____________________|___________|
| .. |          |       |                     |           |
|____|__________|_______|_____________________|___________|
| N  |          |       |                     |           |
|____|__________|_______|_____________________|___________|

    Mentionam ca aceste produse sunt cele aferente perioadei .................. si se refera la pozitia ........................... din graficul de livrare anexat la contract.
                                        Multumim pentru colaborare.
                                        ..........................
                                          (semnatura autorizata)
                                                   L.S.

    ANEXA 3

                                                    Inregistrare
    Spitalul .......................                Nr. .... data ..../..../2004


                             PROCES-VERBAL DE RECEPTIE

    Incheiat intre Spitalul ..................................................,
                                   (denumirea si adresa spitalului)
reprezentat de domnul/doamna .................., in calitate de beneficiar, si
Societatea Comerciala .........................................................,
                               (denumirea si sediul societatii)
reprezentata prin domnul/doamna ................., in calitate de furnizor.
    In conformitate cu prevederile Contractului nr. ............ din data de ...................., in urma solicitarii beneficiarului prin comanda cu inregistrarea nr. .................. din data de ..................., s-au livrat produse in forma si cantitatea mentionate in anexa.
    S-a facut inspectia, iar livrarea corespunde:
    - din punct de vedere cantitativ, cu cantitatea inscrisa in comanda beneficiarului;
    - din punct de vedere al denumirii si al formei, cu anexa la contract si cu comanda beneficiarului;
    - din punct de vedere calitativ, conform certificatului de calitate, nu sunt constatate deteriorari, iar termenul de valabilitate ramas este mai mare de 4 luni sau mai mare de 80% din termenul total de valabilitate a produselor;
    - seriile lotului sunt vizibile si usor de identificat atat pe ambalajele mari, cat si pe cele individuale.
    Alte comentarii si observatii*1):
    1. .......................................................................;
    2. .......................................................................;
    3. .......................................................................;
    4. .......................................................................;
    5. ...................................................................... .

    Data
    .................

          Am primit,                                      Am predat,
    ......................                         .......................
    (semnatura autorizata)                         (semnatura autorizata)
            L.S.                                             L.S.
     ................                                 ................

           
    *1) Cu privire la lipsuri, deteriorari, termene de valabilitate etc.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 771/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 771 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu