ORDIN Nr. 81
din 30 iulie 2009
pentru aprobarea
Regulamentului privind constituirea, organizarea, functionarea si atributiile
comisiilor de expertiza medico-militara
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII NATIONALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 670 din 7 octombrie 2009
Pentru aplicarea prevederilor art. 30 din Legea nr.
164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale art. 30 din Legea nr. 179/2004 privind pensiile
de stat şi alte drepturi de asigurări sociale ale poliţiştilor, cu modificările
şi completările ulterioare,
luând în considerare dispoziţiile art. 26 alin. (2),
art. 27 alin. (1) şi art. 30 din Legea nr. 446/2006 privind pregătirea
populaţiei pentru apărare, ale art. 45 alin. (1) lit. c) şi d) din Legea nr.
384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari, ale art. 42 lit.
b), art. 85 alin. 1 lit. b) şi c) şi art. 85 alin. 2 din Legea nr. 80/1995
privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare,
ale art. 69 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul
poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 86 alin. (2)
din Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici cu statut
special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, republicată, ale art. 38
alin. (1) lit. c) şi art. 53 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul
public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi
completările ulterioare, ale art. 3 şi art. 5 alin. 2 din Legea nr. 44/1994
privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi
văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale
art. 41 şi 6 din Hotărârea Guvernului nr. 270/1999 privind
stabilirea condiţiilor de acordare a asistenţei medicale, medicamentelor,
concediilor medicale şi scutirilor medicale cadrelor militare în activitate, cu
modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 din Hotărârea Guvernului
nr. 677/2003 privind condiţiile de acordare în mod gratuit a asistenţei
medicale şi psihologice, a medicamentelor şi protezelor pentru poliţişti, cu
modificările şi completările ulterioare, ale art. 6 din Hotărârea Guvernului
nr. 1.996/2004 privind condiţiile de acordare în mod gratuit a asistenţei
medicale şi psihologice, a medicamentelor şi a protezelor pentru funcţionarii
publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr.
584/2005 privind finanţarea unităţilor sanitare din sistemul de apărare, ordine
publică, siguranţă naţională şi autoritate judecătorească, cu modificările
ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr.
346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale,
cu modificările ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu
modificările ulterioare, şi ale art. 23 alin. (3) din Legea nr. 14/1992 privind
organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul apărării naţionale, viceprim-ministrul,
ministrul administraţiei şi internelor, şi directorul Serviciului Român de
Informaţii emit prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind constituirea,
organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de expertiză
medico-militară, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Regulamentul privind constituirea, organizarea, funcţionarea şi
atribuţiile comisiilor de expertiză medico-militară, aprobat prin Ordinul
ministrului apărării naţionale, al ministrului de interne si al directorului
Serviciului Român de Informaţii nr. M.98/94/4.391/2001*).
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării naţionale,
Mihai Stănisoară
Viceprim-ministru,ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
Directorul Serviciului Român de Informaţii,
George-Cristian Maior
*) Ordinul nr. M.98/94/4.391/2001 nu a fost publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări
din sistemul de apărare a ţării şi siguranţă naţională.
ANEXA
REGULAMENT
privind constituirea, organizarea, funcţionarea şi
atribuţiile comisiilor de expertiză medico-militară
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) In vederea respectării prevederilor
legale referitoare la expertizarea medico-militară a unor categorii de personal
din instituţiile cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi
securităţii naţionale funcţionează următoarele comisii:
a) comisiile de expertiză medico-militară de pe lângă
spitalele prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul
regulament, denumite în continuare comisii de expertiză medico-militară;
b) comisiile centrale de expertiză medico-militară.
(2) Prin categorii de personal, în sensul
prezentului regulament, se înţelege după cum urmează:
a) cadre militare în activitate şi în rezervă, precum
şi urmaşii acestora;
b) poliţişti în activitate, cei cărora le-au încetat
raporturile de serviciu, precum şi urmaşii acestora;
c) funcţionari publici cu statut special din
Administraţia Naţională a Penitenciarelor, cei cărora le-au încetat raporturile
de serviciu, precum şi urmaşii acestora;
d) soldaţi şi gradaţi voluntari;
e) elevi şi studenţi din structurile de învăţământ
aparţinând instituţiilor prevăzute la alin. (1).
(3) Atribuţiile comisiilor de expertiză medicală şi
evaluare a capacităţii de muncă şi ale Comisiei centrale de expertiză medicală
şi evaluare a capacităţii de muncă, prevăzute de dispoziţiile art. 5 din
Hotărârea Guvernului nr. 677/2003 privind condiţiile de acordare în mod gratuit
a asistenţei medicale şi psihologice, a medicamentelor şi protezelor pentru
poliţişti, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 6 din
Hotărârea Guvernului nr. 1.996/2004 privind condiţiile de acordare în mod
gratuit a asistenţei medicale şi psihologice, a medicamentelor şi a protezelor
pentru funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei
penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, sunt îndeplinite,
după caz, de comisiile prevăzute la alin. (1).
Art. 2. - In exercitarea atribuţiilor, membrii
comisiilor de expertiză medico-militară răspund de respectarea dispoziţiilor
legale privind expertiza medico-militară.
CAPITOLUL II
Comisiile de expertiză medico-militară
Art. 3. - (1) Comisiile de expertiză medico-militară au
următoarea componenţă:
a) preşedinte: medic specialist/primar în specialitatea
expertiză medicală a capacităţii de muncă;
b) 4 membri: medici primari sau specialişti din
secţiile/compartimentele spitalului;
c) secretar - subofiţer sanitar sau salariat
civil/funcţionar public din spitalul respectiv care nu are drept de vot în
cadrul comisiei.
(2) Componenţa nominală a comisiilor de expertiză
medico-militară se stabileşte prin dispoziţie a şefului Direcţiei medicale a
Ministerului Apărării Naţionale, a directorului Direcţiei medicale a
Ministerului Administraţiei şi Internelor şi a şefului Direcţiei medicale a
Serviciului Român de Informaţii, în baza propunerilor
comandanţilor/directorilor generali ai spitalelor, avizate de preşedinţii
comisiilor centrale de expertiză medico-militare.
(3) Pentru asigurarea operativităţii funcţionării
comisiilor de expertiză medico-militară, prin dispoziţia prevăzută la alin. (2)
se desemnează un număr egal de înlocuitori pentru membrii titulari, inclusiv
pentru preşedinte şi secretar. Pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor,
înlocuitorul preşedintelui Comisiei de expertiză medicală şi evaluare a
capacităţii de muncă poate fi medic specialist/primar în specialitatea boli
interne.
(4) Componenţa nominală a comisiilor de expertiză
medico-militară se consemnează în ordinul/dispoziţia de zi pe unitate al/a
spitalului, la începutul fiecărui an calendaristic.
Art. 4. - (1) Comisia de expertiză medico-militară are
următoarele atribuţii:
a) stabileşte aptitudinea pentru îndeplinirea
serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a serviciului public
în calitate de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei
penitenciare, clasând persoanele respective în conformitate cu baremele
medicale în vigoare;
b) pe baza concluziei procesului-verbal de cercetare
întocmit de organele abilitate conform legii, consemnează în decizia medicală
legătura de cauzalitate dintre accident şi îndeplinirea serviciului militar, a
serviciului poliţienesc, respectiv a serviciului public în calitate de
funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare,
după caz;
c) stabileşte legătura de cauzalitate dintre boală şi
îndeplinirea serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a
serviciului public în calitate de funcţionar public cu statut special din
sistemul administraţiei penitenciare, după caz;
d) stabileşte încadrarea în grad de invaliditate pentru
cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din
sistemul administraţiei penitenciare, în conformitate cu criteriile şi normele
pe baza cărora se face încadrarea în gradele I, II şi III de invaliditate,
aprobate în condiţiile prevăzute de art. 29 din Legea nr. 164/2001 privind
pensiile militare de stat, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi de art. 29 din Legea nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi
alte drepturi de asigurări sociale ale poliţiştilor, cu modificările şi
completările ulterioare;
e) emite decizii medicale de încadrare sau neîncadrare
în grad de invaliditate pentru cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii
publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare;
f) în cazul cadrelor militare, poliţiştilor şi
funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei
penitenciare care au decedat în timpul activităţii, emite decizii medicale
pentru consemnarea/stabilirea legăturii de cauzalitate dintre deces şi
îndeplinirea serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a
serviciului public în calitate de funcţionar public cu statut special din
sistemul administraţiei penitenciare, după caz;
g) stabileşte termenele de revizuire medicală pentru
pensionarii de invaliditate şi pentru cei clasaţi „apt limitat";
h) efectuează revizuirea medicală periodică;
i) expertizează beneficiarii pensiei de urmaş, supuşi
revizuirii medicale, prevăzuţi la art. 38 lit. d) şi la art. 40 alin. (1) din
Legea nr. 164/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
precum şi la art. 38 lit. e) şi la art. 40 alin. (1) din Legea nr. 179/2004, cu
modificările şi completările ulterioare;
j) stabileşte aptitudinea pentru îndeplinirea
serviciului militar pentru soldaţii şi gradaţii voluntari, clasându-i în
conformitate cu baremele medicale în vigoare;
k) revocă, după caz, concluziile medicale ale
comisiilor de recrutare-încorporare judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, privind recrutarea, încorporarea sau selecţia tinerilor în
structurile de învăţământ din instituţiile cu atribuţii în domeniul apărării;
l) avizează rezultatul evaluării aptitudinilor fizice
şi psihice pentru personalul militar invalid, în vederea menţinerii, încadrării
sau reîncadrării în funcţii militare, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei
participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi
urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu
modificările şi completările ulterioare;
m) pe timpul stării de asediu, al mobilizării şi al
stării de război precizează diagnosticul medical în cazurile insuficient
documentate sau la sesizarea unor neconcordanţe între starea de sănătate a
tânărului la recrutare-încorporare şi documentaţia prezentată;
n) expertizează cadrele militare, poliţiştii şi
funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare
după împlinirea a 90 de zile de absenţe de la program din motive medicale, în
vederea clarificării situaţiei medico-militare;
o) stabileşte legătura de cauzalitate dintre
accident/boală şi satisfacerea obligaţiilor militare ca militar în termen sau
militar cu termen redus, pe durata legal stabilită, ori pentru persoanele care
au fost concentrate, mobilizate sau în prizonierat;
p) stabileşte legătura de cauzalitate dintre rănire sau
accidentare în timpul ori din cauza războiului, pentru persoanele care au
participat la Primul sau al Doilea Război Mondial în armata română şi s-au
aflat în una dintre situaţiile prevăzute la art. 1 şi 2 din Legea nr. 44/1994
privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi
văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
q) efectuează, după caz, expertiza medicală a
personalului instituţiilor din cadrul sistemului de apărare, ordine publică,
securitate naţională şi a membrilor de familie ai acestuia, la
plecarea/înapoierea în/din misiuni externe, potrivit reglementărilor proprii
fiecărei instituţii.
(2) In îndeplinirea atribuţiei prevăzute la alin. (1)
lit. n), comisia de expertiză medico-militară are următoarele competenţe:
a) poate stabili prelungirea concediului medical până
la termenul de 180 de zile, în funcţie de caracterul şi de evoluţia bolii;
b) poate face propuneri de acordare a unor concedii
medicale de recuperare de până la 120 de zile, în continuarea celor 180 de
zile, în situaţia în care caracterul şi evoluţia bolii conduc la concluzia că
sunt posibilităţi de recuperare;
c) poate face propuneri de acordare a unor concedii
medicale de recuperare în cazul unor boli speciale, prevăzute la art. 41
din Hotărârea Guvernului nr. 270/1999 privind stabilirea condiţiilor de
acordare a asistenţei medicale, medicamentelor, concediilor medicale şi
scutirilor cadrelor militare în activitate, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 5. - Preşedintele comisiei de expertiză
medico-militară are următoarele atribuţii:
a) analizează foile de observaţie care urmează să fie
discutate în şedinţa comisiei, pe care le primeşte cu minimum 24 de ore înainte
de şedinţa comisiei, prin grija secretarului acesteia;
b) analizează istoricul afecţiunii, examenul clinic şi
investigaţiile paraclinice, precum şi propunerea şefului secţiei de
specialitate pentru efectuarea expertizei; în situaţia în care foaia de
observaţie este completă, avizează prezentarea cazului în şedinţa comisiei,
prin semnarea, parafarea şi datarea acesteia;
c) în situaţia în care investigaţiile medicale sunt
insuficiente pentru susţinerea diagnosticului prezentat sau pacientul prezintă
şi alte afecţiuni pentru care nu s-au făcut investigaţii medicale ori există
alte situaţii procedurale care nu au fost respectate, avizează negativ
prezentarea în şedinţa comisiei, sens în care întocmeşte un referat, anexat la
foaia de observaţie, semnat, parafat şi datat, în care sunt prezentate motivele
avizului negativ, solicitarea pentru investigaţii medicale clinice şi/sau
paraclinice suplimentare, şi trimite foaia de observaţie la secţia de
specialitate, în vederea completării acesteia;
d) alte atribuţii specifice care decurg din activitatea
comisiei de expertiză medico-militară.
Art. 6. - (1) Comisia de expertiză medico-militară îşi
desfăşoară activitatea de regulă de două ori pe săptămână, în prezenţa tuturor
membrilor săi, iar hotărârile privind expertiza medico-militară se iau cu
acordul majorităţii membrilor.
(2) Hotărârea privind expertiza medico-militară se
materializează prin emiterea documentelor specifice de către comisia de
expertiză medico-militară, după cum urmează:
a) decizii medicale;
b) rapoarte cu privire la situaţia medico-militară a
persoanelor în cauză în situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. b) şi c);
c) certificate medicale pentru situaţiile prevăzute la
art. 4 alin. (2) lit. a).
(3) Activitatea comisiei de expertiză medico-militară
se materializează într-o hotărâre consemnată în procesul-verbal de şedinţă,
document care se înregistrează la compartimentul documente clasificate al
unităţii în care funcţionează comisia respectivă.
(4) Persoana expertizată semnează de luare la
cunoştinţă pe fiecare exemplar al deciziei medicale. In situaţia în care
persoana expertizată nu este prezentă la şedinţa comisiei de expertiză
medico-militară, decizia medicală se comunică în scris acesteia. Refuzul sau
imposibilitatea persoanei expertizate de a semna decizia medicală se
consemnează în procesul-verbal de şedinţă de către secretarul acesteia.
(5) Impotriva deciziilor medicale emise de comisiile de
expertiză medico-militară de pe lângă spitalele militare se poate face
contestaţie la comisiile centrale de expertiză medico-militară, în termen de 30
de zile de la comunicare.
CAPITOLUL III
Comisiile centrale de expertiză medico-militară
Art. 7. - (1) Comisiile centrale de expertiză
medico-militară se constituie la nivelul Ministerului Apărării Naţionale,
Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii.
(2) Componenţa Comisiei centrale de expertiză
medico-militară este următoarea:
a) preşedinte: medic specialist sau primar în
specialitatea expertiza medicală a capacităţii de muncă, cadru
militar/funcţionar public cu statut special;
b) membri:
- minimum 3 medici specialişti/primari de specialitate;
- un specialist psiholog - pentru Comisia centrală de
expertiză medico-militară a Ministerului Administraţiei şi Internelor;
- un reprezentant al Direcţiei management resurse umane
sau similare, după caz;
- un reprezentant al Direcţiei pentru relaţia cu
Parlamentul şi asistenţă juridică, pentru Ministerul Apărării Naţionale, şi al
Direcţiei juridice pentru Serviciul Român de Informaţii şi Ministerul
Administraţiei şi Internelor;
c) secretar - se stabileşte din cadrul direcţiilor
medicale ale instituţiilor menţionate la alin. (1) şi nu are drept de vot în
cadrul comisiei.
(3) Componenţa nominală a Comisiei centrale de
expertiză medico-militară pentru fiecare instituţie se stabileşte separat, prin
ordin al ministrului apărării naţionale, al ministrului administraţiei şi
internelor, respectiv al directorului Serviciului Român de Informaţii, după
caz, la propunerea şefilor direcţiilor medicale.
(4) Pentru asigurarea operativităţii funcţionării
Comisiei centrale de expertiză medico-militară, prin ordinul prevăzut la alin.
(3) se desemnează un număr egal de înlocuitori pentru membrii titulari,
inclusiv pentru preşedinte şi secretar. Pentru Ministerul Administraţiei şi
Internelor, înlocuitorul preşedintelui Comisiei centrale de expertiză medicală
şi evaluare a capacităţii de muncă poate fi medic specialist/primar în
specialitatea boli interne/şef serviciu asistenţă medicală sau directorul
adjunct al unităţii unde funcţionează comisia.
Art. 8. - (1) Comisia centrală de expertiză
medico-militară are următoarele atribuţii:
a) coordonează şi controlează activitatea comisiilor de
expertiză medico-militară;
b) avizează deciziile medicale ale comisiilor de
expertiză medico-medicală;
c) în cazul neavizării deciziilor medicale ale
comisiilor de expertiză medico-medicală, expertizează personalul şi emite o nouă
decizie medicală;
d) soluţionează, în termenul legal, contestaţiile
făcute împotriva deciziilor medicale emise de comisiile de expertiză
medico-militară;
e) colaborează pe probleme de expertiză medico-militară
cu Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Sănătăţii şi
cu alte structuri militare sau civile.
(2) Pentru soluţionarea contestaţiilor la deciziile
medicale emise de comisiile de expertiză medico-militară de pe lângă spitalele
prevăzute în anexa la prezentul regulament, Comisia centrală de expertiză
medico-militară poate dispune internarea celui în cauză într-o altă clinică de
specialitate a spitalului militar sau la un alt spital din sistemul de apărare,
ordine publică şi securitate naţională decât cel care a emis decizia medicală
contestată. In anumite situaţii, internarea în vederea precizării
diagnosticului clinic şi funcţional se va putea face şi în clinici din reţeaua
Ministerului Sănătăţii.
Art. 9. - Preşedintele Comisiei centrale de expertiză
medico-militară are următoarele atribuţii:
a) conduce nemijlocit şedinţele Comisiei centrale de
expertiză medico-militară;
b) verifică dosarul medical al cazului supus expertizei
medico-militare;
c) analizează deciziile medicale, rapoartele şi
certificatele medicale cu privire la situaţia medico-militară a persoanelor în
cauză în cazurile prevăzute la art. 4 alin. (2), emise de comisiile de
expertiză medico-militară, iar în situaţia nerespectării condiţiilor
procedurale sau a susţinerii insuficiente a diagnosticului clinic, funcţional şi
a încadrării necorespunzătoare în grade de invaliditate, poate formula
propuneri de neavizare a acestora;
d) analizează contestaţiile formulate la deciziile
medicale emise de comisiile de expertiză medico-militare şi ia măsurile
necesare în vederea expertizării medicale a persoanelor în cauză de către
Comisia centrală de expertiză medico-militară. In scopul soluţionării
contestaţiilor, cu minimum 24 de ore înainte de şedinţa comisiei, primeşte,
prin grija secretarului comisiei, foile de observaţie sau copiile acestora ori
alte documente medicale, după caz, ale persoanelor care urmează a fi
expertizate medico-militar;
e) convoacă persoana în cauză la Comisia centrală de
expertiză medico-militară pentru expertizarea medico-militară;
f) pe baza hotărârii Comisiei centrale de expertiză
medico-militară emite decizia medicală şi o prezintă membrilor acesteia pentru
avizare;
g) emite certificatul medical sau raportul cu privire
la situaţia medico-militară, propunând totodată concediul medical de recuperare
în anumite situaţii pentru persoanele supuse expertizei medicale;
h) comunică persoanei expertizate medico-militar
hotărârea Comisiei centrale de expertiză medico-militară. In situaţia în care
persoana expertizată nu este prezentă, decizia medicală se comunică în scris
acesteia;
i) alte atribuţii specifice care decurg din activitatea
Comisiei centrale de expertiză medico-militară.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 10. - (1) Pentru Serviciul Român de Informaţii,
crearea şi ocuparea funcţiei prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) se
realizează în termen de cel mult un an de la data intrării în vigoare a
prezentului regulament.
(2) Pe perioada prevăzută la alin. (1), funcţia de
preşedinte al comisiei de expertiză medico-militară se îndeplineşte de către
comandantul Spitalului de Urgenţă „Dr. Agrippa Ionescu".
Art. 11. - Deciziile medicale, rapoartele şi
certificatele medicale cu privire la situaţia medico-militară a persoanelor în
cauză în cazurile prevăzute la art. 4 alin. (2), emise potrivit prevederilor
prezentului regulament, se redactează în 3 sau 4 exemplare, după caz, care sunt
comunicate, după cum urmează:
a) un exemplar se înmânează personal, sub semnătură,
persoanei expertizate sau se comunică acesteia prin poştă;
b) un exemplar se transmite unităţii din care face
parte persoana expertizată în situaţia celor care se află în raporturi de
serviciu cu una dintre instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi
securitate naţională, organelor de pensii sau centrelor militare, după caz;
c) un exemplar rămâne anexat la procesul-verbal de
şedinţă al comisiei de expertiză medico-militară sau al Comisiei centrale de
expertiză medico-militară, după caz;
d) în situaţia în care persoana expertizată este
încadrată prima dată într-un grad de invaliditate şi face obiectul acordării
unei pensii militare de stat potrivit dispoziţiilor Legii nr. 164/2001,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau unei pensii de
stat potrivit dispoziţiilor Legii nr. 179/2004, cu modificările şi completările
ulterioare, un exemplar este destinat întocmirii dosarului de pensionare.
ANEXĂ la regulament
LISTA
cu spitalele din sistemul apărării, ordinii publice
şi securităţii naţionale
1. Spitalul Clinic de Urgenţă Militar Central „Dr.
Carol Davila" Bucureşti
2. Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Alexandru
Gafencu" Constanţa
3. Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Ion Jianu"
Piteşti
4. Spitalul Clinic Militar de Urgenţă „Dr. Ştefan
Odoblejea" Craiova
5. Spitalul Militar de Urgenţă „Regina Maria"
Braşov
6. Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Alexandru
Popescu" Focşani
7. Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Constantin
Papilian" Cluj-Napoca
8. Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Victor
Popescu" Timişoara
9. Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Alexandru Augustin"
Sibiu
10. Spitalul Clinic Militar de Urgenţă „Dr. Iacob
Czihac" laşi
11. Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Aristide
Serfioti" Galaţi
12. Spitalul Clinic de Urgenţă „Avram Iancu"
Oradea
13. Spitalul de Urgenţă „Dr. Agrippa Ionescu"
Bucureşti
14. Spitalul de Urgenţă „Prof. Dr. Dimitrie
Gerota" Bucureşti