E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 850 din 30 iunie 2008

pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile in cadrul axei prioritare „Asistenta tehnica" a Programului de cooperare transfrontaliera Romania-Bulgaria 2007-2013

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 2 din 5 ianuarie 2009



Având în vedere prevederile art. 13 din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1.080/2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională şi prevederile art. 49-53 din Regulamentul Comisiei nr. 1.828/2006 ce stabileşte regulile pentru implementarea Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006,

în temeiul art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi ministrul economiei şi finanţelor emit următorul ordin:

Art. 1. - Prin prezentul ordin sunt reglementate categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în cadrul axei prioritare „Asistenţă tehnică" a Programului de cooperare transfrontalieră România- Bulgaria 2007-2013, denumit în continuare Program, pentru următoarele domenii majore de intervenţie:

a) sprijinirea implementării şi managementului Programului;

b) sprijinirea comunicării şi informării privind Programul.

Art. 2. - Cheltuielile pentru implementarea măsurilor din cadrul domeniilor majore de intervenţie prezentate la art. 1 sunt considerate eligibile astfel:

a)  de la data aprobării oficiale a Programului de către Comisia Europeană, pentru Autoritatea de management, Autoritatea naţională şi Autoritatea de audit;

b) de la data intrării în vigoare a Acordului de implementare a Programului, încheiat între Autoritatea de management şi Secretariatul tehnic comun, pentru Secretariatul tehnic comun şi Punctul de informare.

Art. 3. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, ale personalului de conducere şi de execuţie încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă parţială sau întreagă de lucru, având atribuţii în procesul de gestionare şi implementare a Programului, încadrat în următoarele structuri, dacă sunt respectate prevederile legislaţiei naţionale:

a) Secretariatul tehnic comun;

b) Punctul de informare;

c) Autoritatea de management a programului;

d) Autoritatea naţională a programului.

(2) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, ale personalului încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă parţială sau întreagă de lucru, pentru activităţile adiacente de natură tehnică, financiar-contabila, juridică sau de audit şi control cu atribuţii în implementarea Programului, încadrat în structura Biroului Regional de Cooperare Transfrontalieră Călăraşi.

(3)  Primele şi orele suplimentare sunt considerate eligibile dacă sunt respectate prevederile legislaţiei naţionale şi sunt acordate/efectuate cu acordul Autorităţii de management.

(4)  Cheltuielile de personal prevăzute la alin. (1) şi (2) se decontează conform contractului de muncă sau proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului/foaia de prezenţă aferent atribuţiilor specifice gestionării şi implementării Programului sau activităţilor adiacente gestionării şi implementării Programului.

Art. 4. - (1) Cheltuielile efectuate de personalul cu atribuţii în domeniul gestionării Programului, cu ocazia deplasărilor, pentru transport (inclusiv taxele de transport - bac, pod, parcare, taxe rutiere, taxe de aeroport, efectuate în interesul Programului), cazare şi diurnă sunt considerate eligibile dacă se justifică efectuarea acestora prin documentele justificative prevăzute de legislaţia naţională şi procedurile Programului.

(2)   Cheltuielile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport şi cazare, sunt eligibile şi pentru membrii sau supleanţii ori delegaţii acestora care participă la şedinţele Comitetului comun de monitorizare, ale Comitetului comun de selecţie sau ale grupurilor de lucru şi subcomitetelor înfiinţate de către acestea.

(3)  Cheltuielile cu închirierea de mijloace de transport în scopul implementării Programului sunt eligibile.

Art. 5. - Categoriile de cheltuieli eligibile pentru prestarea de servicii sunt următoarele:

a) cheltuielile pentru efectuarea de studii, analize, rapoarte, în concordanţă cu obiectivele Programului;

b) cheltuielile cu controlul sau auditul, în cazul externalizării acestor servicii;

c) cheltuielile cu publicitatea şi informarea - organizarea de evenimente, campanii publicitare, cheltuieli aferente paginii de internet a Programului, cheltuielile cu publicaţiile şi materialele promoţionale;

d)  cheltuielile efectuate pentru organizarea de reuniuni de lucru ale Comitetului comun de monitorizare, Comitetului comun de selecţie, grupurilor de lucru, precum şi ale altor comitete înfiinţate pentru gestionarea programului;

e) cheltuielile efectuate cu instruirea personalului implicat în gestionarea şi implementarea Programului;

f) cheltuielile efectuate cu traduceri şi interpretariat;

g)   cheltuielile pentru consultanţă şi expertiză tehnică, economico-financiară, contabilă, fiscală, juridică, în domeniile necesare gestionării şi implementării Programului;

h) cheltuielile de poştă şi curierat;

i) cheltuielile pentru servicii informatice: întreţinere şi reparare echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice; întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice;

j) cheltuielile de arhivare.

Art. 6. - (1) In categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe corporale se includ cheltuielile pentru achiziţia de echipamente de tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, birotică, echipamente de birou şi mobilier, autoturisme.

(2)  Achiziţia de autoturisme este eligibilă în următoarele condiţii:

a)  este justificată de necesităţi derivate din implementarea Programului;

b) valoarea cheltuielilor eligibile nu poate depăşi echivalentul în lei a 20.000 euro pentru fiecare autoturism achiziţionat;

c)  Autoritatea de management monitorizează utilizarea autoturismului achiziţionat pe tot parcursul implementării Programului, pentru a se asigura că acesta este utilizat exclusiv în interesul Programului;

d) sunt respectate obligaţiile beneficiarului privind informarea şi publicitatea, cu respectarea prevederilor art. 8 din Regulamentul Comisiei Europene 1.828/2006;

e)  cheltuielile sunt acceptate doar în cazuri justificate de către beneficiar şi aprobate de către Autoritatea de management.

(3) In categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe necorporale se includ cheltuielile pentru achiziţia de aplicaţii informatice, brevete, licenţe, mărci.

(4)  Cheltuielile pentru achiziţia obiectelor de inventar sunt eligibile.

(5)  Cheltuielile pentru achiziţia de cărţi, publicaţii relevante pentru obiectul de activitate al beneficiarului, în format tipărit şi/sau electronic, abonamentele la publicaţii relevante pentru obiectul de activitate sunt eligibile.

(6) Sunt eligibile cheltuielile cu materialele consumabile necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii beneficiarilor.

Art. 7. - Cheltuielile cu lucrările în scopul igienizării şi amenajării sunt considerate eligibile pentru sediile Secretariatului tehnic comun, ale Punctului de informare, ale Autorităţii de management şi ale Autorităţii naţionale.

Art. 8. - (1) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele şi comisioanele bancare la deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe perioada implementării Programului conform solicitării AM, precum şi cele aferente transferurilor bancare transnaţionale.

(2)  Sunt eligibile cheltuielile cu taxele aferente participării personalului implicat în gestionarea şi implementarea Programului la sesiuni de instruire şi evenimente direct legate de implementarea Programului

(3) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele notariale, dacă acestea sunt efectuate în legătură directă cu operaţiunea şi sunt necesare pentru implementarea activităţilor eligibile ale Programului.

(4)  TVA aferentă cheltuielilor efectuate este eligibilă cu condiţia ca beneficiarul să dovedească prin mijloace legale faptul că nu o recuperează din alte surse.

Art. 9. - (1) In categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ cheltuielile efectuate pentru: închirierea sediului Secretariatului tehnic comun şi Punctului de informare; plata utilităţilor: energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale; telefon, fax, internet; achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului; serviciile de întreţinere şi reparaţii ale echipamentelor şi autoturismelor; cheltuielile de protocol; asigurările pentru autoturisme şi echipamente achiziţionate din fondurile Programului; asigurările spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea Secretariatul tehnic comun şi Punctul de informare, cu condiţia ca spaţiul să se afle în proprietatea acestora sau ca asigurarea să fie impusă prin contract de către proprietarii spaţiilor respective.

(2) Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile după cum urmează:

a)   în limită de maximum 10% din costurile eligibile rambursate ale contractului pentru Secretariatul tehnic comun şi Punctul de informare;

b) în limită de maximum 5% din costurile eligibile rambursate pentru Autoritatea de management şi Autoritatea naţională.

(3) Metoda de calcul folosită pentru calculul pro-ratei pentru decontarea cheltuielilor generale de administraţie se va stabili de către Autoritatea de management şi se va ataşa ca anexă la contractul de finanţare, respectiv decizia de finanţare.

Art. 10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,

Anna Horvath,

secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 850/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 850 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 850/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu