Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 924 din  9 iunie 2005

pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din Romania - RACR-ASAP, editia 02/2005

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 592 din  8 iulie 2005


SmartCity3


    Pentru indeplinirea atributiilor ce revin Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, ca autoritate de stat in domeniul transporturilor,
    in scopul crearii cadrului necesar aplicarii directe, la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, a Regulamentului (EC) nr. 793/2004 al Parlamentului European si al Consiliului pentru amendarea Regulamentului Consiliului (EEC) nr. 95/93 privind regulile comune de alocare a sloturilor pe aeroporturile comunitare, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JO) nr. 138/2004,
    in temeiul prevederilor art. 4 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicata, precum si ale art. 4 alin. (1) pct. 12 si 13 si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Reglementarea aeronautica civila romana privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din Romania - RACR-ASAP, editia 02/2005, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala aviatie civila din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2006.
    Art. 4
    La aceeasi data Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.019/2002 pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din Romania - RACR-ASAP, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 701 din 25 septembrie 2002, se abroga.

           Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
                               Gheorghe Dobre

    ANEXA 1

                 REGLEMENTAREA AERONAUTICA CIVILA ROMANA
privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din Romania - RACR-ASAP, editia 02/2005

    Art. 1
    Scop
    Prezenta reglementare se aplica aeroporturilor din Romania.
    Art. 2
    Definitii
    In acceptiunea prezentei reglementari:
    a) slot inseamna permisiunea data de un coordonator in conformitate cu prevederile prezentei reglementari pentru utilizarea tuturor elementelor infrastructurii aeroportuare necesare pentru operarea unui serviciu aerian pe un aeroport coordonat la o data si ora specificate, in scopul aterizarii sau decolarii, alocate de un coordonator in conformitate cu prevederile prezentei reglementari;
    b) nou-admis inseamna:
    (i) un transportator aerian care solicita, ca parte a unei serii de sloturi, un slot pe un aeroport in orice zi, in cazul in care, daca solicitarea transportatorului ar fi acceptata, acesta ar detine in total mai putin de 5 sloturi pe acel aeroport in acea zi; sau
    (ii) un transportator aerian care solicita o serie de sloturi pentru un serviciu aerian de pasageri, regulat si fara escala, intre doua aeroporturi din Romania unde cel mult alti 2 transportatori aerieni opereaza in aceeasi zi acelasi serviciu aerian regulat si fara escala intre aceste aeroporturi sau sisteme de aeroporturi, in cazul in care, daca solicitarea transportatorului aerian ar fi acceptata, acesta ar detine totusi mai putin de 5 sloturi pe acel aeroport in acea zi pentru acel serviciu fara escala; sau
    (iii) un transportator aerian care solicita o serie de sloturi pe un aeroport pentru un serviciu aerian de pasageri, regulat si fara escala, intre acel aeroport si un aeroport de interes local unde nici un alt transportator aerian nu opereaza in aceeasi zi acelasi serviciu aerian regulat si fara escala intre aceste aeroporturi sau sisteme de aeroporturi, in cazul in care, daca solicitarea transportatorului aerian ar fi acceptata, acesta ar detine totusi mai putin de 5 sloturi pe acel aeroport in acea zi pentru acel serviciu fara escala.
    Un transportator aerian care detine mai mult de 5% din totalul sloturilor disponibile in ziua respectiva pe un anumit aeroport sau mai mult de 4% din totalul sloturilor disponibile in ziua respectiva pe un sistem de aeroporturi din care face parte acel aeroport nu va fi considerat ca nou-admis pe acel aeroport.
    c) serviciu aerian direct inseamna un serviciu aerian intre doua aeroporturi, inclusiv escalele, cu aceeasi aeronava si acelasi numar de zbor;
    d) perioada de programare inseamna fie sezonul de vara, fie de iarna, astfel cum este el utilizat in programele de zbor ale transportatorilor aerieni;
    e) transportator aerian roman inseamna un transportator aerian cu o licenta de transport aerian valabila, eliberata de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 578/1998 pentru aprobarea Reglementarii privind acordarea licentei de transport aerian, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 257 din 4 iunie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare;
    f) (i) transportator aerian inseamna un prestator de transport aerian cu o licenta de transport aerian sau echivalentul acesteia valabila cel putin pana la 31 ianuarie pentru urmatorul sezon de vara sau cel putin pana la 31 august pentru urmatorul sezon de iarna. In aplicarea prevederilor art. 4, 8, 9 si 12, definitia transportatorului aerian va include de asemenea si operatorii de aviatie de afaceri, atunci cand acestia opereaza conform unui program regulat; in aplicarea prevederilor art. 7 si 15, definitia transportatorului aerian va include de asemenea toti operatorii de aeronave civile;
    (ii) grup de transportatori aerieni inseamna 2 sau mai multi transportatori aerieni care efectueaza impreuna operatiuni comune, operatiuni de franciza sau code-sharing in scopul operarii unui serviciu aerian specific;
    g) aeroport coordonat inseamna orice aeroport unde, pentru a putea ateriza sau decola, unui transportator aerian sau oricarui alt operator de aeronave trebuie sa ii fie alocat un slot de catre un coordonator, cu exceptia zborurilor de stat, a aterizarilor de urgenta si a zborurilor umanitare;
    h) sistem de aeroporturi inseamna doua sau mai multe aeroporturi grupate impreuna si deservind acelasi oras ori aceeasi regiune; lista cuprinzand sistemele de aeroporturi se stabileste de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    i) aeroport cu programe de operare facilitate inseamna un aeroport unde exista potential de aparitie a limitarilor de capacitate in anumite perioade ale zilei, saptamanii sau anului, rezolvabile prin cooperare voluntara intre transportatorii aerieni si unde a fost numit un facilitator de programe de operare in scopul facilitarii operarii transportatorilor aerieni existenti sau a celor care intentioneaza sa opereze pe acel aeroport;
    j) administrator al aeroportului inseamna o entitate care, in legatura cu alte activitati sau fara legatura cu acestea, are sarcina, in conformitate cu legislatia ori cu reglementarile nationale, administrarii si conducerii facilitatilor aeroportuare si a coordonarii si controlului activitatii diversilor operatori prezenti in cadrul aeroportului sau al sistemului de aeroporturi respectiv;
    k) serie de sloturi inseamna cel putin 5 sloturi care au fost solicitate pentru aceeasi perioada de timp din aceeasi zi a saptamanii, in mod regulat in acelasi sezon de operare, si care sunt alocate in acest mod sau, daca nu este posibil, sunt alocate aproximativ la aceeasi perioada de timp;
    l) aviatie de afaceri inseamna acel sector al aviatiei generale care priveste operarea sau utilizarea unor aeronave de catre agenti economici pentru transportul de pasageri ori bunuri ca mijloc de asistenta pentru desfasurarea obiectului lor de activitate, in cazul in care aeronavele sunt operate pentru scopuri considerate in general ca nefiind contractabile de catre public si sunt pilotate de catre persoane care detin cel putin o licenta valabila de pilot comercial pentru zbor instrumental;
    m) parametrii de coordonare inseamna exprimarea, in termeni operationali, a intregii capacitati disponibile pentru alocarea sloturilor pe un aeroport in timpul fiecarei perioade de coordonare, reflectand toti factorii tehnici, operationali si de mediu care afecteaza performantele infrastructurii aeroportuare si a diferitelor sale subsisteme.
    Art. 3
    Conditii pentru coordonarea aeroportului
    1. a) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului nu are obligatia de a desemna un aeroport ca fiind cu programe de operare facilitate sau coordonat, in alte conditii decat cele prevazute in prezentul articol.
    b) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului nu va desemna un aeroport ca fiind coordonat decat in conformitate cu prevederile paragrafului 3.
    2. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate totusi sa desemneze orice aeroport ca fiind cu planuri facilitate, cu conditia respectarii principiilor de transparenta, neutralitate si nediscriminare.
    3. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va asigura efectuarea de catre administratorul aeroportului sau de catre orice alt organ competent a unei analize temeinice a capacitatii unui aeroport fara statut de desemnare ori cu programe de operare facilitate, atunci cand considera necesar, sau in decurs de 6 luni, daca:
    (i) transportatorii aerieni care efectueaza mai mult de jumatate din operatiunile de pe un aeroport sau administratorul aeroportului au inaintat o solicitare scrisa prin care oricare dintre acestia considera capacitatea ca fiind insuficienta pentru operatiunile actuale ori planificate in anumite perioade de timp; sau
    (ii) un aeroport in mod particular este in realitate accesibil numai pentru transportatorii aerieni carora li s-au alocat sloturi sau unde transportatorii aerieni si in mod special nou-admisii intampina dificultati majore in asigurarea posibilitatii de aterizare si decolare pe aeroportul respectiv.
    Aceasta analiza, bazata pe metode general recunoscute, va evidentia orice limitare de capacitate, avand in vedere constrangerile de mediu pe aeroportul respectiv. Analiza va lua in considerare posibilitatile de depasire a acestor limitari de capacitate prin intermediul unei infrastructuri noi sau modificarea celei existente, a schimbarilor operationale sau prin orice alte modificari, precum si durata de timp preconizata pentru rezolvarea problemelor. Analiza va fi actualizata daca a fost invocat paragraful 5 sau daca au aparut modificari pe aeroport care influenteaza in mod semnificativ capacitatea sa si utilizarea acesteia. Atat analiza, cat si metoda prin care aceasta a fost efectuata vor fi puse la dispozitie partilor care au solicitat analiza si, la cerere, altor parti interesate.
    4. Pe baza analizei, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului se va consulta asupra situatiei capacitatii aeroportului cu administratorul aeroportului, cu transportatorii aerieni care utilizeaza in mod regulat aeroportul, cu organizatiile care ii reprezinta, cu reprezentantii operatorilor de aviatie generala care utilizeaza in mod regulat aeroportul, precum si cu furnizorul de servicii de trafic aerian.
    5. In situatia in care limitarile de capacitate apar cel putin pe o perioada de programare, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va desemna aeroportul ca fiind coordonat pentru perioadele respective numai daca:
    a) limitarile de capacitate sunt de asa natura incat nu se pot evita intarzieri semnificative pe acel aeroport; si
    b) nu exista posibilitatea de rezolvare a acestor probleme in termen scurt.
    6. Prin derogare de la prevederile paragrafului 5, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in situatii exceptionale, poate desemna ca fiind coordonate aeroporturile afectate pe perioada respectiva.
    7. Atunci cand se ajunge la o capacitate suficienta pentru operatiunile existente sau planificate pe un aeroport coordonat, desemnarea acestuia ca aeroport coordonat va fi suspendata.
    Art. 4
    Facilitatorul de programe de operare si coordonatorul
    1. Pentru un aeroport desemnat ca fiind cu programe de operare facilitate sau coordonat, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va asigura numirea, dupa caz, a unei persoane fizice ori juridice calificate, in calitate de facilitator de programe de operare sau coordonator al aeroportului, dupa consultarea in prealabil a transportatorilor aerieni care utilizeaza aeroportul in mod regulat, a organizatiilor lor reprezentantive si a administratorului aeroportului, precum si a comitetului de coordonare, daca un astfel de comitet exista. Acelasi facilitator de programe de operare sau coordonator poate fi numit pentru mai multe aeroporturi.
    2. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va asigura:
    a) faptul ca, pe un aeroport cu programe de operare facilitate, facilitatorul de programe de operare actioneaza conform prevederilor prezentei reglementari, in maniera independenta, neutra, nediscriminatorie si transparenta;
    b) independenta coordonatorului pe un aeroport coordonat, prin separarea din punct de vedere functional a coordonatorului de orice parte individuala interesata. Sistemul de finantare a activitatilor coordonatorului va fi de asa natura incat sa garanteze statutul de independent al acestuia;
    c) faptul ca orice coordonator actioneaza conform prevederilor prezentei reglementari, in maniera neutra, nediscriminatorie si transparenta.
    3. Facilitatorul de programe de operare si coordonatorul vor participa la conferintele internationale ale transportatorilor aerieni de coordonare a orarelor, in conformitate cu legislatia in vigoare.
    4. Facilitatorul de programe de operare va consilia transportatorii aerieni si va recomanda perioade alternative de sosire si/sau plecare atunci cand este posibil sa se produca limitari de capacitate.
    5. Coordonatorul va fi singura persoana responsabila de alocarea sloturilor. Acesta va aloca sloturile in conformitate cu prevederile prezentei reglementari si va lua masuri pentru ca, in cazuri de urgenta, sa poata fi alocate sloturi si in afara orelor normale de lucru.
    6. Facilitatorul de programe de operare va monitoriza modul in care operatiunile transportatorilor aerieni respecta programele de operare ce le-au fost recomandate. Coordonatorul va monitoriza modul in care operatiunile transportatorilor aerieni respecta sloturile ce le-au fost alocate. Aceste verificari de conformare se vor efectua in cooperare cu administratorul aeroportului si cu furnizorul de servicii de trafic aerian si vor lua in considerare timpul, precum si alti parametri relevanti legati de aeroportul in cauza. La cerere, coordonatorul va prezenta Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului un raport anual de activitate privind, in mod special, aplicarea prevederilor art. 9 si 15, precum si orice reclamatii privind aplicarea prevederilor art. 8 si 12, inaintate comitetului de coordonare, si masurile luate pentru solutionarea lor.
    7. Toti facilitatorii de programe de operare si coordonatorii vor coopera in scopul detectarii inconsecventelor existente in programele de operare.
    8. La cerere si intr-un interval de timp rezonabil, coordonatorul va pune la dispozitie, in mod gratuit, partilor interesate si indeosebi membrilor sau observatorilor din comitetul de coordonare, in forma scrisa sau in orice alta forma usor accesibila, urmatoarele informatii:
    a) sloturile istorice pe linii aeriene, cronologic, pentru toti transportatorii aerieni de pe aeroport;
    b) sloturile solicitate initial de fiecare transportator aerian, cronologic, pentru toti transportatorii aerieni;
    c) toate sloturile alocate, precum si cererile existente de sloturi, listate individual pentru fiecare transportator aerian, in ordine cronologica, aferente tuturor transportatorilor aerieni;
    d) sloturile ramase disponibile;
    e) detalii complete privind criteriile utilizate la alocarea sloturilor.
    9. Informatiile mentionate la paragraful 8 vor fi puse la dispozitie cel mai tarziu la deschiderea conferintelor relevante de coordonare a orarelor, iar atunci cand este necesar, in timpul conferintelor sau dupa aceste conferinte. La cerere, coordonatorul va furniza aceste informatii in forma sintetica. Un tarif legat de costuri poate fi solicitat pentru furnizarea acestor informatii sintetice.
    10. In cazul in care sunt disponibile standarde de prezentare a informatiilor privind programele de operare, relevante si general acceptate, facilitatorul de programe de operare, coordonatorul si transportatorii aerieni le vor aplica, cu conditia ca ele sa fie conforme cu legislatia in vigoare.
    Art. 5
    Comitetul de coordonare
    1. Pe un aeroport coordonat, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va asigura infiintarea unui comitet de coordonare. Acelasi comitet de coordonare poate fi numit pentru mai multe aeroporturi. Participarea in acest comitet va fi deschisa cel putin transportatorilor aerieni care utilizeaza in mod frecvent aeroportul sau aeroporturile respective si organizatiilor lor reprezentative, administratorului aeroportului respectiv, reprezentantilor furnizorului de servicii de trafic aerian si reprezentantilor aviatiei generale care utilizeaza in mod frecvent aeroportul.
    Sarcinile comitetului de coordonare vor fi:
    a) sa faca propuneri sau recomandari coordonatorului si/sau Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului privind:
    - posibilitatile de crestere a capacitatii aeroportului, determinate in conformitate cu prevederile art. 3, sau de imbunatatire a utilizarii acestuia;
    - parametrii de coordonare determinati in conformitate cu prevederile art. 6;
    - metodele de monitorizare a utilizarii sloturilor alocate;
    - liniile directoare locale pentru alocarea sloturilor sau monitorizarea utilizarii sloturilor alocate, luand in considerare, printre altele, posibile probleme de mediu, astfel cum este stipulat de prevederile art. 8 paragraful 5;
    - imbunatatirea conditiilor de trafic predominante pe aeroportul respectiv;
    - problemele grave cu care se confrunta nou-venitii, astfel cum este stipulat de prevederile art. 12 paragraful 8;
    - toate problemele referitoare la capacitatea aeroportului;
    b) sa medieze intre partile interesate referitor la reclamatiile privind alocarea sloturilor, astfel cum este stipulat de prevederile art. 13.
    2. Reprezentantii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si coordonatorul vor fi invitati la adunarile comitetului de coordonare in calitate de observatori.
    3. Comitetul de coordonare isi va intocmi propriul regulament de functionare, care va cuprinde, printre altele, procedurile de participare, alegeri, frecventa intalnirilor si limba folosita in cadrul intalnirilor. Orice membru al comitetului de coordonare poate propune linii directoare locale, astfel cum este stipulat de prevederile art. 8 paragraful 5. La cererea coordonatorului, comitetul de coordonare va discuta liniile directoare locale propuse pentru alocarea sloturilor, precum si pe cele propuse pentru monitorizarea utilizarii sloturilor. Un raport al discutiilor din cadrul comitetului de coordonare se va inainta Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu indicarea punctelor de vedere exprimate in cadrul comitetului.
    Art. 6
    Parametrii de coordonare
    1. Pe un aeroport coordonat, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va asigura determinarea bianuala a parametrilor pentru alocarea de sloturi, avand in vedere toate constrangerile tehnice, operationale si de mediu relevante, precum si orice schimbari aduse acestora.
    Aceasta actiune se va baza pe o analiza obiectiva a posibilitatilor de procesare a traficului aerian, avandu-se in vedere diferitele tipuri de trafic de pe aeroport, posibilele limitari in utilizarea spatiului aerian care pot aparea in timpul perioadei de coordonare si situatia capacitatii.
    Parametrii vor fi comunicati coordonatorului aeroportului din timp, inainte ca alocarea initiala de sloturi sa aiba loc in scopul desfasurarii conferintelor de coordonare a orarelor.
    2. In situatia in care actiunea prevazuta la paragraful 1 nu are loc, coordonatorul va defini intervalele de timp de coordonare relevante, dupa consultarea comitetului de coordonare si conform capacitatii stabilite.
    3. Determinarea parametrilor si a metodologiei utilizate, precum si orice schimbare adusa acestora vor fi discutate in detaliu in cadrul comitetului de coordonare, in scopul cresterii capacitatii si a numarului de sloturi disponibile pentru alocare, inaintea luarii deciziei finale privind parametrii de alocare a sloturilor. La cerere, toate documentele relevante se vor pune la dispozitie partilor interesate.
    Art. 7
    Informatii pentru facilitatorii de programe de operare si coordonatori
    1. Transportatorii aerieni care opereaza sau intentioneaza sa opereze pe un aeroport cu programe de operare facilitate sau coordonat trebuie sa prezinte, dupa caz, facilitatorului de programe de operare sau coordonatorului toate informatiile relevante solicitate de acestia. Toate informatiile solicitate vor fi furnizate in formatul si in perioada de timp specificate de facilitatorul de programe de operare sau de coordonator. In mod special, un transportator aerian va informa coordonatorul la momentul cererii de alocare, daca beneficiaza de statutul de nou-admis conform prevederilor art. 2 lit. b), cu privire la sloturile cerute.
    Pe toate aeroporturile fara un statut de desemnare, administratorul aeroportului va furniza, atunci cand un coordonator solicita acest lucru, orice informatie pe care o detine privind serviciile planificate ale transportatorilor aerieni.
    2. In cazul in care un transportator aerian nu furnizeaza informatiile prevazute la paragraful 1, cu exceptia cazului in care demonstreaza in mod satisfacator ca exista circumstante atenuante, sau furnizeaza informatii false ori gresite, coordonatorul nu va lua in considerare solicitarea sau solicitarile de alocare de sloturi facute de transportatorul aerian la care se refera informatiile incomplete, false sau eronate. Coordonatorul va oferi trasportatorului aerian in cauza posibilitatea de a-si prezenta propriile observatii.
    3. Facilitatorul de programe de operare sau coordonatorul, administratorul aeroportului si furnizorul de servicii de trafic aerian isi vor pune la dispozitie reciproc toate informatiile necesare in scopul exercitarii atributiilor ce le revin, inclusiv informatii de zbor si privind sloturile.
    Art. 8
    Procesul de alocare a sloturilor
    1. Din rezerva de sloturi se aloca transportatorilor solicitanti serii de sloturi constand in aprobari de utilizare a infrastructurii aeroportuare in scopul aterizarii sau decolarii, pentru perioada de programare pentru care au fost solicitate, la expirarea acesteia ele trebuind sa fie returnate in rezerva de sloturi, in conformitate cu prevederile art. 12.
    2. Fara a prejudicia prevederile art. 7, 9, 11, art. 12 paragraful 1 si ale art. 15, paragraful 1 al prezentului articol nu se aplica atunci cand sunt indeplinite urmatoarele conditii:
    - o serie de sloturi a fost utilizata de catre un transportator aerian pentru operarea de servicii aeriene regulate si neregulate cu program prestabilit; si
    - acel transportator aerian poate demonstra in mod satisfacator coordonatorului ca a utilizat seria de sloturi in cauza, conform aprobarii date de coordonator, cel putin 80% din timp, pe perioada de programare pentru care a fost alocata.
    In acest caz, transportatorul aerian are dreptul de a obtine aceeasi serie de sloturi in urmatoarea perioada echivalenta de programare, daca solicita acest lucru in perioada de timp stipulata la art. 7 paragraful 1.
    3. Fara a prejudicia prevederile art. 12 paragraful 2, in cazul in care nu pot fi satisfacute toate cererile de sloturi conform solicitarilor transportatorilor aerieni in cauza, vor avea prioritate serviciile aeriene comerciale si, in particular, cele regulate si cele neregulate cu program prestabilit. In cazul solicitarilor similare pentru aceeasi categorie de servicii, vor avea prioritate operatiunile ce se desfasoara pe durata intregului an.
    4. Modificarea unei serii de sloturi, inainte de alocarea sloturilor disponibile in rezerva de sloturi mentionata la art. 12 catre ceilalti transportatori aerieni solicitanti, se poate face numai in scopuri operationale sau daca alocarea de sloturi catre transportatorii aerieni ar fi imbunatatita in comparatie cu cererile initiale. Modificarea intra in vigoare numai dupa confirmarea data de coordonator.
    5. Coordonatorul va avea in vedere si reguli si linii directoare suplimentare stabilite de industria de transport aerian internationala sau nationala, precum si liniile directoare locale propuse de comitetul de coordonare si aprobate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu conditia ca aceste reguli si linii directoare sa nu afecteze statutul independent al coordonatorului, sa fie conforme cu legislatia in vigoare si sa aiba ca scop imbunatatirea utilizarii eficiente a capacitatii aeroportului.
    6. Daca un slot solicitat nu poate fi acordat, coordonatorul va informa transportatorul aerian solicitant despre motivele neacordarii slotului si ii va indica slotul alternativ disponibil cel mai apropiat de solicitarea initiala.
    7. Coordonatorul trebuie sa incerce ca, pe langa alocarea planificata de sloturi pentru perioada de programare, sa satisfaca solicitari de alocare singulare, primite in termen scurt, pentru orice tip de operatiuni de aviatie, inclusiv aviatia generala. In acest scop se pot utiliza sloturile disponibile in rezerva de sloturi mentionata la art. 12, dupa distribuirea catre transportatorii aerieni solicitanti, precum si sloturile devenite disponibile pe termen scurt.
    Art. 9
    Mobilitatea sloturilor
    1. Sloturile pot fi:
    a) transferate de un transportator aerian de pe o ruta sau tip de serviciu pe alta ruta sau tip de serviciu operat de acelasi transportator aerian;
    b) transferate:
    (i) intre companii-mama si sucursale si intre sucursale ale aceleiasi companii-mama;
    (ii) ca parte a preluarii controlului asupra capitalului unui transportator aerian;
    (iii) in cazul preluarii totale sau partiale, atunci cand sloturile sunt direct legate de transportatorul aerian care este preluat;
    c) schimbate, unul cate unul, intre transportatorii aerieni.
    2. Transferurile sau schimburile mentionate la paragraful 1 vor fi notificate coordonatorului si nu vor avea efect inainte de confirmarea acestuia. Coordonatorul va refuza confirmarea transferurilor sau a schimburilor daca acestea nu sunt conforme cu prevederile prezentei reglementari si in situatia in care coordonatorul nu este sigur ca:
    a) operatiunile aeroportuare nu vor fi prejudiciate, luand in considerare toate constrangerile tehnice, operationale si de mediu;
    b) sunt respectate limitarile impuse conform art. 11;
    c) un transfer de sloturi nu cade sub incidenta paragrafului 3.
    3. a) Sloturile alocate unui nou-admis, astfel cum este definit la art. 2 lit. b), nu pot fi transferate in baza prevederilor paragrafului 1 lit. b) al prezentului articol pe o durata de doua perioade de programare echivalente, cu exceptia unei preluari legal autorizate a activitatilor ca urmare a procedurii de faliment.
    b) Sloturile alocate unui nou-admis, astfel cum este definit la art. 2 lit. b) (ii) si (iii), nu pot fi transferate pe o alta ruta in baza prevederilor paragrafului 1 lit. a) al prezentului articol pe o durata de doua perioade de programare echivalente, decat daca nou-admisul ar fi tratat cu aceeasi prioritate pe noua ruta ca si pe ruta initiala.
    c) Sloturile alocate unui nou-admis, astfel cum este definit la art. 2 lit. b), nu pot fi schimbate in baza prevederilor paragrafului 1 lit. c) al prezentului articol pe o durata de doua perioade de programare echivalente, decat in scopul imbunatatirii sloturilor alocate pentru aceste servicii in comparatie cu cererea initiala.
    Art. 10
    Excluderea cererilor de compensare
    Dreptul de a obtine o serie de sloturi, mentionat la art. 8 paragraful 2, nu da dreptul inaintarii de solicitari de compensare ca urmare a oricarei limitari, restrictionari sau eliminari impuse in conformitate cu legislatia in vigoare. Prezenta reglementare nu limiteaza dreptul autoritatilor publice de a solicita transferul sloturilor intre transportatorii aerieni si de a directiona modul in care acestea sunt alocate in conformitate cu legislatia nationala in domeniul concurentei. Aceste transferuri pot avea loc numai fara compensare monetara.
    Art. 11
    Obligatiile de serviciu public
    1. Pe o ruta pe care a fost impusa obligatia de serviciu public, in conformitate cu prevederile Legii nr. 491/2004 privind obligatia de serviciu public pe rute aeriene interne, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate rezerva, pe un aeroport coordonat, sloturile necesare operarii pe ruta respectiva. Daca sloturile rezervate pe ruta respectiva nu sunt utilizate, ele se vor disponibiliza pentru orice transportator aerian interesat in operarea pe acea ruta conform obligatiilor de serviciu public, cu respectarea prevederilor paragrafului 2. Daca nici un alt transportator aerian nu este interesat de operarea rutei, iar Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului nu declanseaza procedura de licitatie conform prevederilor art. 6 alin. (1) si (2) din Legea nr. 491/2004, sloturile fie vor fi rezervate pentru o alta ruta supusa obligatiilor de serviciu public, fie vor fi restituite rezervei de sloturi.
    2. Procedura de licitatie stabilita la art. 6 din Legea nr. 491/2004 se va aplica pentru utilizarea sloturilor mentionate la pct. 1 in situatia in care mai multi transportatori aerieni romani sunt interesati in deservirea rutei si nu au putut sa obtina sloturile la o ora diferenta inainte sau dupa ora solicitata coordonatorului.
    Art. 12
    Rezerva de sloturi
    1. Coordonatorul va crea o rezerva de sloturi care va contine toate sloturile nealocate in baza art. 8 paragrafele 2 si 4. Toate sloturile noi rezultate in urma aplicarii prevederilor art. 3 paragraful 3 vor fi incluse in rezerva de sloturi.
    2. O serie de sloturi care a fost alocata unui transportator aerian pentru operarea unui serviciu aerian regulat sau neregulat cu program prestabilit nu va da dreptul acelui transportator aerian la aceeasi serie de sloturi in perioada de programare urmatoare echivalenta, daca acesta nu poate demonstra in mod satisfacator coordonatorului ca sloturile au fost utilizate de catre acel transportator aerian, conform aprobarii date de coordonator, cel putin 80% din timp, pe perioada de programare pentru care au fost alocate.
    3. Sloturile alocate unui transportator aerian inainte de 31 ianuarie pentru urmatorul sezon de vara sau inainte de 31 august pentru urmatorul sezon de iarna, dar care au fost returnate coordonatorului pentru realocare inaintea acestor date, nu vor fi luate in considerare in scopul calcularii gradului de utilizare.
    4. Daca gradul de utilizare de 80% a seriei de sloturi nu poate fi demonstrat, toate sloturile care formeaza acea serie se vor include in rezerva de sloturi daca neutilizarea nu se poate justifica pe baza oricaruia dintre motivele urmatoare:
    a) circumstante neprevazute si inevitabile in afara controlului transportatorului aerian care conduc la:
    - mentinerea la sol a tipului de aeronava utilizat in general pentru serviciul aerian respectiv;
    - inchiderea unui aeroport sau a unui spatiu aerian;
    - dereglarea grava a operatiunilor pe aeroporturile respective, inclusiv a seriilor de sloturi pe alte aeroporturi care au legatura cu rutele, afectate de aceste dereglari, pe o durata substantiala a perioadei de programare relevanta;
    b) intreruperea serviciilor aeriene datorata unei actiuni intentionate menite sa afecteze aceste servicii, care face practic si/sau tehnic imposibil ca transportatorul aerian sa isi desfasoare operatiunile conform planificarii;
    c) suspendarea temporara a licentei de transport aerian de catre autoritatea competenta pana la reorganizarea financiara a transportatorului aerian, in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 578/1998, cu modificarile si completarile ulterioare;
    d) proceduri judiciare privind aplicarea art. 11 pentru rute pe care au fost impuse obligatii de serviciu public in conformitate cu prevederile Legii nr. 491/2004, avand ca rezultat suspendarea temporara a operarii acestor rute.
    5. Fara a prejudicia prevederile art. 8 paragraful 2, sloturile incluse in rezerva de sloturi vor fi distribuite transportatorilor aerieni care le solicita. O cota de 50% din aceste sloturi va fi mai intai alocata nou-admisilor, cu exceptia cazului in care solicitarile din partea nou-admisilor sunt sub 50% . Coordonatorul va trata obiectiv cererile nou-admisilor si ale altor transportatori, conform perioadelor de coordonare ale fiecarei zile de programare.
    In ceea ce priveste cererile nou-admisilor, vor avea prioritate transportatorii aerieni care solicita statutul de nou-admis in baza art. 2 lit. b) (i) si (ii) sau a art. 2 lit. b) (i) si (iii).
    6. Un nou-admis caruia i s-a oferit o serie de sloturi la doua ore diferenta inainte sau dupa ora solicitata si care nu a acceptat aceasta oferta nu se va mai bucura de statutul de nou-admis pe acea perioada de programare.
    7. In cazul serviciilor operate de un grup de transportatori aerieni, numai un singur transportator aerian participant poate cere sloturile necesare. Transportatorul aerian care opereaza un astfel de serviciu isi asuma responsabilitatea pentru indeplinirea criteriilor de operare impuse in vederea mentinerii dreptului istoric prevazut la art. 8 paragraful 2.
    Sloturile alocate unui transportator aerian pot fi utilizate de alti transportatori aerieni participanti la o operatiune comuna cu acesta, in conditiile in care codul de desemnare al transportatorului aerian caruia i s-au alocat sloturile ramane pe zborul comun, in scopul coordonarii si monitorizarii. In cazul intreruperii unor astfel de operatiuni, sloturile utilizate in acest fel ii vor ramane transportatorului aerian caruia i-au fost alocate initial. Transportatorii aerieni implicati in operatiuni comune vor informa coordonatorii asupra detaliilor acestor operatiuni inainte de inceperea acestora.
    8. In situatia in care continua sa existe probleme serioase pentru nou-admisi, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va dispune convocarea comitetului de coordonare al respectivului aeroport. Scopul convocarii va fi analizarea posibilitatilor de remediere a situatiei. La respectiva sedinta vor participa si reprezentantii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
    Art. 13
    Reclamatii si drepturi la apel
    Fara a prejudicia drepturile la apel prevazute de legislatia nationala specifica, reclamatiile privind aplicarea art. 7 paragraful 2, art. 8, 9, 12, art. 15 paragraful 1 - 5 vor fi inaintate comitetului de coordonare. In cel mult o luna de la primire, comitetul de coordonare va analiza reclamatia si, daca este posibil, va face propuneri coordonatorului in sensul rezolvarii problemei. Daca reclamatia nu a fost solutionata, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate, in decurs de alte doua luni, sa asigure medierea de catre o organizatie reprezentativa a transportatorilor aerieni sau a aeroporturilor ori de catre o terta parte.
    Art. 14
    Relatiile cu terte state
    In situatia in care, in ceea ce priveste alocarea si utilizarea sloturilor pe aeroporturi, un alt stat:
    a) nu garanteaza transportatorilor aerieni romani un tratament comparabil celui garantat prin prezenta reglementare transportatorilor aerieni din tara respectiva; sau
    b) nu garanteaza transportatorilor aerieni romani, de facto, tratament national; sau
    c) garanteaza transportatorilor aerieni din terte tari un tratament preferential fata de cel acordat transportatorilor aerieni romani,
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va lua masuri, inclusiv de suspendare, in totalitate sau partiala, a obligatiilor ce decurg din prevederile prezentei reglementari in ceea ce priveste transportatorii aerieni din acel stat, in scopul remedierii tratamentului discriminatoriu aplicat de statul in cauza.
    Art. 15
    Aplicare
    1. Un plan de zbor al unui transportator aerian poate fi respins de autoritatile competente de management al traficului aerian daca transportatorul aerian intentioneaza sa aterizeze sau sa decoleze la/de pe un aeroport coordonat, in decursul perioadelor in care acesta este coordonat, fara sa detina un slot alocat de catre coordonator.
    2. Coordonatorul va retrage seria de sloturi alocate provizoriu unui transportator aerian aflat in proces de infiintare si le va include in rezerva de sloturi la 31 ianuarie pentru sezonul de vara urmator sau la 31 august pentru sezonul de iarna urmator, daca solicitantul nu detine o licenta de operare sau echivalentul acesteia la acea data ori daca nu se mentioneaza de catre autoritatea competenta de licentiere ca este probabil sa i se emita o licenta de operare sau echivalentul acesteia inainte de inceperea perioadei de programare relevante.
    3. Coordonatorul va retrage si va include in rezerva de sloturi o serie de sloturi ale unui transportator aerian, obtinute de acesta in urma unui schimb efectuat in baza art. 9 paragraful 1 lit. c), daca aceasta nu a fost utilizata asa cum s-a intentionat.
    4. Transportatorii aerieni care in mod repetat si intentionat opereaza servicii aeriene la momente semnificativ diferite fata de slotul alocat ca parte a unei serii de sloturi sau care utilizeaza sloturi intr-un mod semnificativ diferit fata de cel indicat la momentul alocarii, cauzand in acest mod prejudicii aeroportului sau operatiunilor de trafic aerian, isi vor pierde statutul prevazut la art. 8 paragraful 2. Coordonatorul poate decide sa retraga acelui transportator aerian seria de sloturi in cauza pentru restul perioadei de programare si sa o includa in rezerva de sloturi, dupa ce a audiat transportatorul aerian respectiv si dupa ce a emis o unica atentionare.
    5. a) Fara a prejudicia prevederile art. 12 paragraful 4, daca gradul de utilizare de 80%, astfel cum este definit la art. 8 paragraful 2, nu poate fi atins de catre un transportator aerian, coordonatorul poate decide retragerea acelui transportator aerian a seriei de sloturi in cauza pentru restul perioadei de programare si includerea acesteia in rezerva de sloturi, dupa ce a audiat transportatorul aerian respectiv.
    b) Fara a prejudicia prevederile art. 12 paragraful 4, daca dupa o perioada de timp corespunzatoare unei cote de 20% din perioada de valabilitate a seriei nu s a utilizat nici un slot din acea serie de sloturi, coordonatorul va include seria de sloturi respectiva in rezerva de sloturi pentru restul perioadei de programare, dupa ce a audiat transportatorul aerian respectiv.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 924/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 924 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 924/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu