Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 930 din 22 iulie 2008

privind aprobarea componentei Comitetului tehnic de coordonare generala, a structurii si componentei comitetelor tehnice de specialitate, precum si a regulamentului de organizare si functionare al acestora

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 592 din 7 august 2008



Având în vedere prevederile art. 4 din Metodologia privind iniţierea, programarea, achiziţia, elaborarea, avizarea, aprobarea şi valorificarea reglementărilor tehnice şi a rezultatelor activităţilor specifice în construcţii, amenajarea teritoriului, urbanism şi habitat, aprobată prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 542/2003, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă componenţa Comitetului tehnic de coordonare generală, precum şi structura şi componenţa comitetelor tehnice de specialitate, prevăzute în anexa nr. 1 şi, respectiv, în anexele nr. 2a) şi 2b), care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comitetului tehnic de coordonare generală şi al comitetelor tehnice de specialitate, prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Componenţa nominală a comitetelor tehnice de specialitate se aprobă prin decizie a secretarului de stat coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pe baza propunerilor de reprezentare formulate de autorităţi, instituţii, organizaţii profesionale de profil, operatori economici de profil.

Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin orice alte dispoziţii contrare îşi încetează aplicabilitatea.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.

Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,

Laszlo Borbely

ANEXA Nr. 1

COMPONENŢA

Comitetului tehnic de coordonare generală

Nr. crt.

Calitatea în cadrul Comitetului tehnic de coordonare generală

Funcţia

Instituţia

1.

Preşedinte

Secretar de stat, coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor (MDLPL)

2.

Vicepreşedinte

Secretar general adjunct, coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului si habitat

MDLPL

3.

Membri

Inspector general de stat

Inspectoratul de Stat în Construcţii

4.

Inspector general adjunct

Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă

5.

Comisar general

Garda Naţională de Mediu

6.

Preşedinte

Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti

7.

Preşedinte

Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu"

8.

Preşedinte

Uniunea Asociaţiilor Inginerilor Constructori din România (UĂICR)

Nr. crt.

Calitatea în cadrul

Comitetului tehnic de coordonare generală

Funcţia

Instituţia

9.

Preşedinte

Asociaţia Inginerilor de Instalaţii din România (AUR)

10.

Preşedinte

Asociaţia Română a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO)

11.

Preşedinte

Patronatul Societăţilor de Construcţii (PSC)

12.

Preşedinte

Ordinul Arhitecţilor din România (OAR)

13.

Preşedinte

Registrul Urbaniştilor din România (RUR)

14.

Director general

MDLPL- Direcţia generală tehnică în construcţii

15.

Director general

MDLPL- Direcţia generală dezvoltare teritorială

16.

Director general

MDLPL- Direcţia Generală Lucrări Publice

17.

Director

MDLPL- Direcţia Programe Construcţii Locuinţe

18.

Director

MDLPL- Direcţia Reglementări Tehnice în Construcţii

19.

Director general

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - ÎNCERC Bucureşti

20.

Director general

Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare pentru Urbanism şi Amenajarea Teritoriului - URBANPROIECT Bucureşti

21.

Director general

Centrul de Documentare pentru Construcţii, Arhitectură, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului - CDCAS Bucureşti

22.

Director

Centrul Naţional pentru Reducerea Riscului Seismic - CNRRS Bucureşti

23.

Director

Secretariatul tehnic al Consiliului Tehnic Permanent pentru Construcţii

24.

Secretar*)

Şef serviciu

MDLPL- Direcţia generală tehnică în construcţii - Serviciul reglementări tehnice în construcţii

*) Fără drept de vot.

ANEXA Nr. 2a)

STRUCTURA

comitetelor tehnice de specialitate (CTS)

CTS 1

Hazarduri şi riscuri naturale

1.1

Prevenirea şi atenuarea efectelor produse de cutremure

1.2

Prevenirea şi atenuarea efectelor produse de alunecările de teren

CTS 2

Managementul şi economia construcţiilor

2.1

Eficienţa economică a investiţiilor în construcţii şi ingineria costurilor

2.2

Bănci de date în domeniul construcţiilor

CTS 3

Planificare teritorială

3.1

Amenajarea teritoriului, urbanism şi habitat

3.2

Bănci de date în domeniul planificării teritoriale

CTS 4

Acţiuni asupra construcţiilor

CTS 5

Structuri pentru construcţii

5.1

Structuri din beton

5.2

Structuri din lemn

5.3

Structuri din metal

5.4

Structuri din zidărie

CTS 6

Inginerie geotehnică şi fundaţii

CTS 7

Construcţii hidrotehnice şi hidroedilitare

7.1

Construcţii hidrotehnice

7.2

Sisteme pentru alimentări cu apă, sisteme de colectare a apelor uzate, staţii de tratare a apei potabile şi de epurare

CTS 8

Procedee, echipamente şi tehnologice în construcţii

CTS 9

Construcţii din domeniul transporturilor

9.1

Construcţii din domeniul transporturilor rutiere

9.2

Construcţii din domeniul transporturilor feroviare

9.3

Construcţii din domeniul transporturilor aeriene

9.4

Construcţii din domeniul transporturilor navale

CTS 10

Instalaţii şi echipamente aferente construcţiilor

CTS 11

Cerinţe funcţionale pentru construcţii şi fizica construcţiilor

CTS 12

Poduri şi construcţii subterane

CTS 13

Performanţa energetică a clădirilor

CTS 14

Infrastructura calităţii

14.1

Libera circulaţie a produselor pentru construcţii

14.2

Supravegherea pieţei

ANEXA Nr. 2b)

COMPONENŢA

comitetelor tehnice de specialitate

Preşedinte

Secretar

5-15 membri

Componenţa nominală se aprobă prin decizie a secretarului de stat coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pe baza propunerilor de reprezentare formulate de:

1.  autoritatea de reglementare în domeniul construcţiilor;

2.  autorităţi de control în domeniu;

3.  autorităţi ale administraţiei publice centrale;

4. alte autorităţi publice;

5.  instituţii publice de învăţământ superior de profil;

6.  instituţii de cercetare-dezvoltare de profil;

7. asociaţii profesionale şi patronale de profil;

8. organizaţii neguvernamentale de profil;

9.  operatori economici (consultanţă, proiectare, execuţie în domeniu).

ANEXA Nr. 3

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare al Comitetului tehnic de coordonare generală şi al comitetelor tehnice de specialitate

A. Prevederi generale

Art. 1. - Prezentul regulament se aplică la organizarea şi funcţionarea Comitetului tehnic de coordonare generală, denumit în continuare CTCG, şi a comitetelor tehnice de specialitate, denumite în continuare CTS, organisme consultative şi de avizare, de sub autoritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, denumit în continuare MDLPL.

Art. 2. - CTCG şi CTS sunt organisme consultative şi de avizare în domeniul reglementărilor tehnice şi activităţilor specifice de reglementare elaborate conform prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 203/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind tipurile de reglementări tehnice şi de cheltuieli aferente activităţii de reglementare în construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, precum şi a normelor metodologice privind criteriile şi modul de alocare a sumelor necesare unor lucrări de intervenţie în primă urgenţă la construcţii vulnerabile şi care prezintă pericol public.

B. Organizare şi funcţionare

Art. 3. - (1) Structura CTCG este următoarea:

a) preşedinte, reprezentat de secretarul de stat coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul MDLPL;

b) vicepreşedinte, reprezentat de secretarul general adjunct coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul MDLPL;

c) membri;

d) secretar.

(2) Şeful serviciului reglementări tehnice în construcţii din cadrul Direcţiei generale tehnice în construcţii îndeplineşte şi funcţia de secretar al CTCG.

Art. 4. - Structura CTS este următoarea:

a) preşedinte;

b) membri;

c) secretar.

Art. 5. - Componenţa nominală a CTS se aprobă prin decizie a secretarului de stat coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul MDLPL, pe baza propunerilor de reprezentare formulate de autorităţi, instituţii, organizaţii profesionale de profil, operatori economici de profil.

C. Atribuţii şi responsabilităţi

Art. 6. - CTCG are următoarele atribuţii:

a)  analizează necesitatea şi oportunitatea propunerilor de reglementări tehnice şi activităţi specifice de reglementare în domeniu şi propune cuprinderea acestora în programele de elaborare a reglementărilor tehnice;

b) analizează şi avizează reglementări tehnice cu caracter multidisciplinar;

c) avizează - cu menţiunea „bun de tipar" - şi propune spre aprobare prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor proiectele de reglementări tehnice, avizate în prealabil -fără condiţii - de CTS;

d) mediază şi/sau, după caz, arbitrează divergenţele care pot apărea în procesul de avizare a proiectelor de reglementări tehnice şi/sau de realizare a activităţilor specifice de reglementare, în toate fazele de elaborare a acestora.

Art. 7. - CTS au următoarele atribuţii:

a) întocmesc, prin grija secretarilor acestora, propuneri de elaborare sau de actualizare a reglementărilor tehnice şi/sau de realizare de activităţi specifice de reglementare, pe care le înaintează CTCG în vederea analizării necesităţii şi oportunităţii;

b)  analizează şi avizează în toate fazele reglementările tehnice şi/sau rezultatele activităţilor specifice de reglementare prezentate, în concordanţă cu reglementările tehnice şi cu celelalte acte normative în vigoare;

c) propun avizarea finală în CTCG a reglementărilor tehnice, în vederea promovării acestora spre aprobare prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor.

Art. 8. - Preşedintele CTCG şi preşedinţii CTS au următoarele atribuţii:

a) stabilesc de comun acord cu secretariatul şi cu responsabilul de temă din MDLPL programul desfăşurării şedinţelor de avizare;

b) asigură conducerea şedinţelor de avizare, iar în situaţia în care se află în imposibilitatea de a-şi exercita funcţia, îl deleagă în acest scop pe vicepreşedinte, care preia toate atribuţiile şi responsabilităţile preşedintelui;

c) participă la analiza reglementărilor tehnice şi activităţilor specifice de reglementare, formulează observaţii şi propuneri de modificare/completare a acestora;

d) mediază eventualele divergenţe apărute în cadrul şedinţelor de analiză şi avizare;

e) aprobă concluziile stabilite în şedinţa de avizare.

Art. 9. - Vicepreşedintele CTCG are următoarele atribuţii:

a)  preia, în baza mandatului acordat, toate atribuţiile şi responsabilităţile preşedintelui, atunci când acesta este în imposibilitatea de a-şi exercita funcţia;

b) participă la analiza lucrărilor supuse dezbaterii, formulează în scris observaţii şi propuneri de modificare/completare a acestora.

Art. 10. - Membrii CTCG şi ai CTS au următoarele atribuţii:

a) analizează conţinutul lucrărilor, formulează în scris observaţii şi propuneri de modificare/completare a acestora;

b)  participă la şedinţele de analiză şi avizare a lucrărilor pentru care au fost convocaţi;

c) în cazul în care persoana convocată nu poate participa la şedinţa de analiză şi avizare, se admite transmiterea în scris sau electronic a punctului de vedere referitor la lucrările supuse analizei şi avizării. Punctul de vedere trebuie să conţină şi concluzia analizei în conformitate cu art. 16 alin. (1).

Art. 11. - Secretarul CTCG şi secretarul CTS au următoarele atribuţii:

a) întocmesc şi actualizează baza de date privind evidenţa lucrărilor repartizate spre a fi analizate şi avizate în cadrul CTS respectiv;

b) stabilesc de comun acord cu preşedintele şi cu responsabilul de temă din MDLPL calendarul desfăşurării şedinţelor de avizare;

c) transmit membrilor CTS lucrările ce urmează a fi analizate şi avizate, împreună cu invitaţia de participare, prin poşta electronică, cu minimum 15 zile calendaristice înaintea datei şedinţei de avizare;

d)  participă la şedinţa de avizare şi întocmesc procesul-verbal de avizare, pe care îl supun spre însuşire participanţilor la şedinţă, precum şi spre aprobare preşedintelui CTS;

e)  prezintă în plenul şedinţei punctele de vedere transmise de membrii CTS care nu sunt prezenţi la şedinţa de analiză şi avizare, conform art. 10 lit. c);

f) anexează la procesul-verbal al şedinţei toate punctele de vedere transmise în scris de membrii CTS.

D. Procedura de lucru

Art. 12. - CTCG îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor de analiză şi avizare, care se convoacă, de regulă, semestrial sau ori de câte ori este nevoie.

Art. 13. - CTS îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor de analiză şi avizare, care se convoacă, de regulă, lunar sau ori de câte ori este nevoie.

Art. 14. - (1) Şedinţele de analiză şi avizare se desfăşoară în prezenta a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor CTS.

(2) In calculul numărului membrilor prezenţi prevăzuţi la alin. (1) se includ şi membrii care, absentând motivat, depun la secretarul CTS punctele de vedere scrise pentru lucrările ce urmează a fi analizate şi avizate.

Art. 15. - Lucrările ce urmează a fi analizate şi avizate şi invitaţia de participare la şedinţă se transmit membrilor CTS prin poşta electronică cu minimum 15 zile calendaristice înainte de data şedinţei de analiză şi avizare, prin grija secretarului CTS.

Art. 16. - (1) Membrii CTS îşi exprimă în scris punctul de vedere cu privire la lucrările supuse analizei şi avizării fie direct, în plenul şedinţei, fie prin scrisoare transmisă secretarului CTS prin poşta electronică, până cel târziu cu 24 de ore înainte de data şi ora începerii şedinţei de avizare.

(2) Autoritatea de reglementare îşi rezervă dreptul de a nu lua în considerare punctele de vedere transmise după data-limită prevăzută la alin. (1).

Art. 17. - (1) Deciziile CTS se adoptă, de regulă, prin consens; în cazul neobţinerii consensului deciziile se adoptă cu majoritatea calificată de două treimi din numărul membrilor CTS, între care, în mod obligatoriu, trebuie să figureze voturile autorităţii de reglementare şi ale autorităţilor de control din domeniu, punctele de vedere divergente consemnându-se în procesul-verbal. Deciziile pot fi:

a) avizat favorabil, fără condiţii;

b) avizat favorabil, cu condiţii pentru faza următoare;

c) respins.

(2) In cazul deciziei de respingere, în procesul-verbal se specifică termenul de predare a documentaţiei refăcute, în scopul reanalizării şi avizării.

Art. 18. - Membrii CTS, reprezentanţi ai instituţiilor elaboratoare sau care fac parte din grupul elaboratorilor lucrării supuse dezbaterii se recuză de la procedura privind avizarea lucrării respective.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 930/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 930 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 930/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu